*

Αποστολέας Θέμα: Απασχόληση μαθητών σε κενό  (Αναγνώστηκε 7022 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Dr_Michael

  • Ιδρυτής του PDE
  • Administrator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1828
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 86
    • Προφίλ
    • Galop
Απ: Απασχόληση μαθητών σε κενό
« Απάντηση #56 στις: Νοέμβριος 11, 2023, 07:51:20 πμ »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Απασχόληση μαθητών σε κενό
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 04:51:16 »

Αποσυνδεδεμένος giannisn1991

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 575
  • ΠΕ03 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
    • Προφίλ
Απ: Απασχόληση μαθητών σε κενό
« Απάντηση #57 στις: Νοέμβριος 11, 2023, 08:01:39 πμ »
1) Νόμος 1566/1985

Άρθρο 13

8. Όλοι οι εκπαιδευτικοί των σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης παραμένουν υποχρεωτικά στο σχολείο τους στις εργάσιμες ημέρες, πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, για την προσφορά και άλλων υπηρεσιών που συνδέονται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο, όπως συμμετοχή σε γιορταστικές, αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων, τήρηση βιβλίων του σχολείου και εκτέλεση διοικητικών εργασιών. Κάθε εκπαιδευτικός παραμένει υποχρεωτικά στο σχολείο, στις εργάσιμες ημέρες πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, για την εκτέλεση συγκεκριμένου έργου που του έχει ανατεθεί από τα όργανα διοίκησης του σχολείου όχι όμως πέρα από έξι (6) ώρες την ημέρα ή τριάντα (30) ώρες την εβδομάδα, με την επιφύλαξη της παραγράφου 2 της περίπτωσης ΣΤ΄ του άρθρου 11. Από τις πρόσθετες αυτές υπηρεσίες απαλλάσσονται οι μητέρες παιδιών μέχρι δύο ετών.

Αποσυνδεδεμένος IoannisDr

  • Global Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1219
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Απασχόληση μαθητών σε κενό
« Απάντηση #58 στις: Νοέμβριος 11, 2023, 10:22:55 πμ »
1) Νόμος 1566/1985

Άρθρο 13

8. Όλοι οι εκπαιδευτικοί των σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης παραμένουν υποχρεωτικά στο σχολείο τους στις εργάσιμες ημέρες, πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, για την προσφορά και άλλων υπηρεσιών που συνδέονται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο, όπως συμμετοχή σε γιορταστικές, αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων, τήρηση βιβλίων του σχολείου και εκτέλεση διοικητικών εργασιών. Κάθε εκπαιδευτικός παραμένει υποχρεωτικά στο σχολείο, στις εργάσιμες ημέρες πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, για την εκτέλεση συγκεκριμένου έργου που του έχει ανατεθεί από τα όργανα διοίκησης του σχολείου όχι όμως πέρα από έξι (6) ώρες την ημέρα ή τριάντα (30) ώρες την εβδομάδα, με την επιφύλαξη της παραγράφου 2 της περίπτωσης ΣΤ΄ του άρθρου 11. Από τις πρόσθετες αυτές υπηρεσίες απαλλάσσονται οι μητέρες παιδιών μέχρι δύο ετών.

Αυτό πάλι που κολλάει με την απασχόληση στα κενά; Θες να μας εξηγήσεις;

Αποσυνδεδεμένος gismix

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 444
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Απασχόληση μαθητών σε κενό
« Απάντηση #59 στις: Νοέμβριος 11, 2023, 02:27:57 μμ »
Νομίζω ότι το θέμα εδω και καιρο έχει λήξει με την ανακοίνωση της ΟΛΜΕ και των ΕΛΜΕ. Αλλωστε κανείς διευθυντής σχολείου ή διευθυντής ΔΔΕ (ακομα και αυτός της Α Αθήνας) δεν έχει τολμήσει να δώσει γραπτώς μία τέτοια εντολή , εφόσον γνωρίζει ότι δεν ισχύει και θα έχει πρόβλημα σε περίπτωση προσφυγής, Στηρίζονται (όσοι το κάνουν) στο εκφοβισμό που κακώς ορισμένοι εκπαιδευτικοί το δέχονται.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Απασχόληση μαθητών σε κενό
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 04:51:16 »

Αποσυνδεδεμένος ppil

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 334
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Απασχόληση μαθητών σε κενό
« Απάντηση #60 στις: Νοέμβριος 11, 2023, 03:31:57 μμ »
Άρα είμαστε υποχρεωμένοι ή να τους κάνουμε μάθημα (οπότε μπαίνουν απουσίες κι υπογράφουμε κανονικά) ή να τους απασχολήσουμε μες στην αίθουσα (οπότε δεν εμφανιζόμαστε επίσημα κάπου) υπακούοντας στις υποδείξεις (άρα δε χρειάζεται οι εντολές να 'ναι γραπτές) του διευθυντή. Με απλά λόγια η απασχόληση μαθητών εν ώρα κενού είναι μες στα πλαίσια των καθημερινών μας καθηκόντων αν έτσι κρίνει και πει ο προϊστάμενος.
Ακριβώς όπως το λέει ο συνάδελφος. Δεν έχει λήξει κανένα θέμα επειδή έβγαλε ανακοίνωση κάποιος που δεν είναι το υπουργείο (δεν απευθύνθηκε στο υπουργείο η ανακοίνωση αλλά στους εκπαιδευτικούς, εκεί είναι το πρόβλημα, άρα δεν μας καλύπτει) και δεν χρειάζεται η εντολή να δοθεί γραπτά, όταν έχει δικαίωμα ο κάθε διευθυντής να υποδείξει προφορικά. Το ζήτημα που μπορούμε να συζητήσουμε με τα υπάρχοντα δεδομένα για την κάλυψη των κενών είναι η απασχόληση ή η διδασκαλία. Εκεί υπάρχει ασάφεια και εγώ πχ. προτιμώ το δεύτερο, άλλος το πρώτο και έχουμε όλοι κάποιο δίκιο.
@Έσπερος
Στην αυλή, εκτός των ωρών του διαλείμματος, κυρίαρχος είναι ο γυμναστής, είναι ο δικός του χώρος διδασκαλίας (ειδικά αν δεν υπάρχει κλειστό γυμναστήριο). Είναι παράλογο να έχει θεατές ένα τμήμα που γυμνάζεται (κανονικά γυμνάζεται: με ζέσταμα και προγυμναστικές ασκήσεις και κανόνες αθλημάτων. Αν κάπου γίνεται τελοσπάντων αυτό και ο γυμναστής δεν δίνει μια μπάλα και αφήνει τους μαθητές ήσυχους). Δεν μπορεί να παρακολουθείς μαθητές που ουρλιάζουν δίπλα σε αίθουσες που γίνεται μάθημα και μαθητές που γυμνάζονται και πρώτος ο γυμναστής έπρεπε να διαμαρτύρεται. Ο γυμναστής αναπληρώνει κενό μεσα σε τάξη αν εκείνη την ημέρα δεν φορούν φόρμες. Μπορούν να μιλήσουν θεωρητικά για την αναπνοή πχ και το σώμα στην κίνηση, ή να απασχολήσει, πράγμα στο οποίο δεν έχω εμπειρία.
Στα σχετικά με τις συνθήκες κάθε σχολείου, διαμορφώνονται και από τα τοπικά δεδομένα και τους γονείς, αλλά και τον διευθυντή. Εμείς έχουμε συνεχώς παράπονα για διδασκαλία, πχ δεν γίνεται καλό μάθημα στο τάδε τμήμα από τον τάδε καθηγητή, τα θέματα της Α ομάδας ήταν πιο εύκολα από της Β και άλλα τέτοια. Μάθημα σε καμία περίπτωση δεν μπορείς να κάνεις με τον τρόπο που σχεδιάστηκαν τα βιβλία, δηλ προσπαθώντας να εκμαιεύσεις προϋπάρχουσες γνώσεις από τους μαθητές, επειδή το 95% των μαθητών μας είναι ήδη ένα μήνα μπροστά στα φροντιστήρια και ιδιαίτερα και ξέρουν ορισμούς ήδη στα παρακάτω μαθήματα. Το 5%, αν προσπαθήσεις να κάνεις κάτι τέτοιο, θα θεωρήσει πως εξετάζεις το παρακάτω μάθημα και θα σου πει πως δεν πάει φροντιστήριο και θα έχει φαινομενικά δίκιο (κυρίως σε μαθηματικά και φυσική). Σε μας στο Γυμνάσιο επιλέγουν κατεύθυνση και ζητούν μάθημα αντίστοιχο με του Λυκείου (οι γονείς).

« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 11, 2023, 03:35:16 μμ από ppil »
Ξόδεψα την καρδιά μου όλη για να σε ντύσω αστραπή

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4182
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Απασχόληση μαθητών σε κενό
« Απάντηση #61 στις: Νοέμβριος 11, 2023, 03:50:24 μμ »
Στο σχολείο μου πέρσι και πρόπερσι που ήταν τεράστιο ζήτημα τα κενά (είπαμε, πολλοί γονείς νηπίων, πολλοί συνάδελφοι με covid και άλλοι που ήρθαν από μακριά που 1 ή 2 φορές το χρόνο έφυγαν ολόκληρη βδομάδα για τα σπίτια τους), επειδή ο διευθυντής έκανε μόνο επιφανειακές αλλαγές στο πρόγραμμα, μπορεί να είχαμε έξω στην αυλή ένα τμήμα που γυμνάζονταν και 2 σε κενό. Η γυμναστρια κάνει προθέρμανση, κάποια επίδειξη τεχνικής και μετά παιχνίδι άρα είναι δεδομένο ότι για 20 λεπτά τουλ ακούγονται παιδιά που ουρλιάζουν, βρίζουν πάνω στο παιχνίδι και το νταπ νταπ της μπάλας μπάσκετ. Αν αυτό θεωρείται μάθημα, δεν το γνωριζω. Εγω προσωπικά δεν αντέχω να το ακούω και είναι ένας λόγος που βγαίνω από την τάξη μου ράκος, όταν η αίθουσα που διδάσκω δεν μπορεί να απομονωθεί ηχητικά από την αυλή. Πάντως ο διευθυντής θεωρούσε δεδομένο ότι τα παιδιά στο κενό είναι καλύτερο να παίξουν για να έχουν κάτι να κάνουν χωρίς να φοβόμαστε. Υποτίθεται όμως ότι περίμεναν το 10λεπτο τς προθέρμανσης.

Οι μισοί συνάδελφοι - γυναίκες μόνο, θεωρούσαν επίσης αυτονόητο ότι κάποιος πρέπει να προσέχει τα παιδιά. Δεν το θεωρούσαν επιβάρυνση ως ανάθεση εργασίας, αλλά τους ενοχλούσε που δεν το έκαναν όλοι με τον ίδιο τρόπο. Γιατί κάποιοι ήταν στο γραφείο κι έβγαιναν για μια γύρα, άλλοι έκαναν ταυτόχρονα δουλειές (εγω πχ έβγαινα μόνο για να βλέπει ο διευθυντής ότι είμαι έξω, και διόρθωνα τετράδια, δηλαδή δεν κοιτούσα τα παιδιά, ή μπαινόβγαινα για να βγάζω φωτοτυπίες), άλλοι έλεγαν ναι ναι και δεν έβγαιναν ποτέ. Οπότε το πρόβλημα δεν ήταν το ότι μας ζητείται, αλλά το ότι δεν το κάνουν όλοι σωστά, και ότι ο διευθυντής δεν έκανε σε όλους παρατήρηση. Σχεδον καμία από αυτές πάντως δεν θεωρούσε δυσλειτουργικό το να είναι τόσα παιδιά έξω, αντιθετα θεωρούσαν πρόβλημα το ότι κάποιοι λείπουν. Γι αυτό λέω ότι θεωρώ τη λύση τξς «απασχόλησης» ως μετάθεση ευθύνης από τον διευθυντή στους εκπαιδευτικούς, γιατί το έχω δει να γίνεται σε όλο του το μεγαλείο.

Με το τωρινό
σύστημα της αναμόρφωσης, κενά έχουμε μόνο όταν
λειπει μισό τμήμα από συνδιδασκαλία ή όταν εμπλέκεται καθηγητής άλλου σχολείου. Και έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο.

Αποσυνδεδεμένος IoannisDr

  • Global Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1219
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Απασχόληση μαθητών σε κενό
« Απάντηση #62 στις: Νοέμβριος 11, 2023, 07:07:57 μμ »
Ακριβώς όπως το λέει ο συνάδελφος. Δεν έχει λήξει κανένα θέμα επειδή έβγαλε ανακοίνωση κάποιος που δεν είναι το υπουργείο (δεν απευθύνθηκε στο υπουργείο η ανακοίνωση αλλά στους εκπαιδευτικούς, εκεί είναι το πρόβλημα, άρα δεν μας καλύπτει)

Την ανακοίνωση δεν την έβγαλε κάποιος τυχάρπαστος αλλά αποτελεί γνωμάτευση της νομικής υπηρεσίας της ΟΛΜΕ!

και δεν χρειάζεται η εντολή να δοθεί γραπτά, όταν έχει δικαίωμα ο κάθε διευθυντής να υποδείξει προφορικά.

Πάλι λάθος, ΔΕΝ έχει το δικαίωματα να κάνει ότι του κ@βλώσει, δεν είναι τσιφλίκι του το σχολείο, ούτε οι εκπαιδευτικοί κολίγοι του. Η διαχείριση των κενών οφείλεται να αντιμετωπίζεται με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων με την έναρξη της σχολικής περιόδου.



Αποσυνδεδεμένος leon.

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2950
  • Φύλο: Άντρας
  • Εθνική Ηθική Διαπαιδαγώγηση
    • Προφίλ
Απ: Απασχόληση μαθητών σε κενό
« Απάντηση #63 στις: Νοέμβριος 11, 2023, 07:19:59 μμ »
Πάλι λάθος, ΔΕΝ έχει το δικαίωματα να κάνει ότι του κ@βλώσει, δεν είναι τσιφλίκι του το σχολείο, ούτε οι εκπαιδευτικοί κολίγοι του. Η διαχείριση των κενών οφείλεται να αντιμετωπίζεται με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων με την έναρξη της σχολικής περιόδου.
Συνάδελφε δυστυχώς με τη νέα νομοθεσία όλα τα ζητήματα κρίνονται απ' το διευθυντή. Ο σύλλογος δεν είναι αρμόδιος για τίποτα. Αν δεις τα ΦΕΚ καταλήγουν όλα με τη στερεότυπη, πλέον, φράση "κατά την κρίση του διευθυντή".

Αποσυνδεδεμένος ppil

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 334
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Απασχόληση μαθητών σε κενό
« Απάντηση #64 στις: Νοέμβριος 11, 2023, 07:29:47 μμ »
@Έσπερος Με τον παλιό σας διευθυντή σε μας θα γινόταν χαμός από διαμαρτυρίες καθηγητών που θέλουν ησυχία για να διδάξουν (σχεδόν όλοι όσοι κάνουν πραγματικά μάθημα δηλ) αλλά και από τους γονείς που νομίζουν όπως είπα πως είμαστε το ιδιωτικό σχολείο της περιοχής (δεν κάνουμε μάθημα και τζάμπα χάνουν τα παιδιά τον χρόνο τους). Ο καθηγητής της γυμναστικής δεν επιτρέπει μπάλες σε άσχετο τμήμα και καλά κάνει. Εγώ αρνούμαι να επιβλέπω μαθητές που αντί για δέκα λεπτά στο διάλειμμα, τρέχουν άτακτα στην  τεράστια και όχι μονοκόμματη αυλή μας για 40 λεπτά. Επίσης τα γραφεία μας δεν είναι στο ισόγειο. Χαμός και λίγα λέω.
Αυτό που κάνετε τώρα, ακόμη και αν είχαμε χώρο και συμφωνούσε και ο Σύλλογος (που δεν θα συμφωνούσε επειδή βιβλιοθήκη ούτε να ακούσουν οι μη φιλόλογοι, θα είχαν μεγαλύτερη βαρεμάρα και από τους μαθητές), δεν θα συμφωνούσε ο διευθυντής που μετράει πόσες ώρες τίνος μαθήματος χάθηκαν σε κάθε τμήμα από εκδρομές πχ και αναπληρώνουμε στα κενά. Αυτή η δικαιοσύνη στο συγκεκριμένο κομμάτι κάνει και τους υπόλοιπους να μην τα βάζουν με συνάδελφο που λείπει, μιας και θα αναπληρώνει ο ίδιος με προτεραιότητα. Να μην πω πως οι άδειες δίνονται με το σταγονόμετρο (πρωτόκολλο κλπ). Πρόκειται για διευθυντή απόλυτο π.χ. θεωρεί πως όλοι οι μαθητές πρέπει να πουν προσευχή. Μόνο όταν λείπει και είμαι εγώ το πρωί, θα σηκώσουν χέρι όσοι επιθυμούν και μου την έχει πει γι΄αυτό. Καταλαβαίνεις πως η σκέψη για παιχνίδι στην αίθουσα σημαίνει αυτομάτως πως χάνουμε το κύρος μας ως εκπαιδευτικοί για τον ίδιο.

 @IoannisDr
Διάβασα όσα έγραψες όσο πληκτρολογούσα τα παραπάνω. Δεν είπα πως είναι τυχάρπαστη η νομική υπηρεσία της ΟΛΜΕ αλλά ειλικρινά δεν θα στηριζόμουν σε μια γνωμάτευση για να πάω κόντρα σε ΦΕΚ. Αν κάποιος χρησιμοποιώντας αυτή τη γνωμάτευση βρήκε το δίκιο του, θα με ενδιέφερε να το μάθω για να πράξω ανάλογα. Σχετικά με το Σύλλογο, στο ΦΕΚ δεν αναφέρεται πουθενά. Ο διευθυντής υποδεικνύει, που σημαίνει πως -μέσα στα πλαίσια του νόμου βέβαια και όχι του τσιφλικιού- αποφασίζει. Κολίγος δεν ένιωσα κανενός ποτέ, ούτε προσκύνησα για να γίνω αρεστή σε κανέναν. Πίστεψέ με, έχω πολλά "παράσημα" (δυσμένεια) από μάχες για τα δικαιώματά μου. Αλλά σε καθετί, ήξερα πάντα ποια είναι αυτά και ποιες οι συνέπειες των όσων κάνω.
Ξόδεψα την καρδιά μου όλη για να σε ντύσω αστραπή

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4182
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Απασχόληση μαθητών σε κενό
« Απάντηση #65 στις: Νοέμβριος 11, 2023, 09:05:52 μμ »
@ppil η γυμναστρια μας κάποια στιγμή αντέδρασε στα πολλά τμήματα έξω, και μετά ρυθμίστηκε το ότι θα είναι κσι άλλος εκπαιδευτικός, θα αφήνουν να γίνει πρώτα ζέσταμα και μετά θα δώσει μπάλα για μικτό αγώνα αν επιθυμούν, στο μικρό κ μεγάλο γήπεδο και πάσες βόλεϊ στην άκρη, αλλά μόνο με δική της άδεια.

Η φασαρία στην αυλή είναι ενοχλητική και όταν ακόμα έχει ένα τμήμα, γιατί οι αίθουσες είναι σχεδον ολεσ γύρω γύρω, κάποιες μπορούν να απομονωθούν ηχητικά, άλλες όχι. Οι άντρες δεν ενοχλούνται, όμως η δική τους φωνή ακούγεται καλύτερα. Οι γυναίκες κλείνουν τα παράθυρα. Εγω που είμαι υπέρ του φυσικού αερισμού, ζορίζομαι αλλά μάλλον είμαι κ η μόνη που ενοχλείται τόσο, μάλλον έχω κάποια ευαισθησία. Γι αυτό και ήμουν πάντα κατά του κενού στην αυλή.

Γιατί αναφέρεις ότι οι άδειες δίνονται με πρωτοκολο; Αυτονόητο δεν είναι; Εμάς -πέρα από τις ασθένειες, ππυ όλοι γνωρίζουν ότι αφορά κάποια συγκεκριμένα χρόνια της ηλικίας των παιδιών μας κι έχουμε δείξει τόσα χρόνια ότι αλλθως δεν θα παίρναμε- η νησωτικοτητα  δημιουργεί ανάγκες, ιατρικές εξετάσεις επείγουσες πχ ή θέματα υγείας γονέων που αλλιώς θα τακτοποιούνταν με απογευματινές επισκέψεις και βεβαθα οι συνάδελφοι από αλλού που δεν μπορούν να ταξιδέψουν σ/κ, όσοι δλδ δεν μένουν στην Αθήνα, κάποια στιγμή πηγαίνουν στις οικογένειες τους, που δυστυχώς δεν μπορείς να πεις κάτι, ή οι νέοι έχουν υποχρεώσεις με διδακτορικά, συνέδρια… Αλλιως δεν έχουμε συνήθεια αδειών και αν δεν ήμασταν σε νησί θα είχαμε ακόμα λιγότερες. Όμως έστω κι έτσι, πολλές φορές λόγω της πίεσης για επιτήρηση μαθητών, έγιναν σχόλια και προέκυψαν και τσακωμοί γιατί θεωρήθηκε -δικαίως πιστεύω- ότι ντόπιες γυναίκες συνάδελφοι που μεγάλωσαν τα παιδιά εδώ με βοήθεια από γιαγιάδες, ασκούσαν κριτική εκ του ασφαλούς σε εμάς που δεν έχουμε αυτήν την εναλλακτική.

Αν η μέριμνα ήταν η μη απώλεια ωρών, μάλλον δεν θα είχα την ίδια αντίρρηση στο να αναπληρώνω, ούτως ή άλλως το κάνω, αλλά εθελοντικά (και με την γκρίνια των παιδιών), που είναι πολύ διαφορετικό από το άνωθεν επιβαλλόμενο.

Τη στάση του διευθυντή σας ως προς άλλες μορφες δημιουργικής απασχόλησης, δεν την κατανοώ. Το θεωρώ στενόμυαλο. Το σχολείο θα έπρεπε να ενθαρρύνει κάθε δεξιότητα και κάθε χομπι. Κι εγω γκρινιάζω για την μπάλα πολύ, αλλά γκρινιάζω επειδή τα παιδιά το θεωρούν μονόδρομο κι επειδή συνήθως το μονοπωλούν τα αγόρια, ενώ έχουμε και καλές γυναικείες ομάδες. Κατά τ άλλα, αν πχ μια ομάδα μαθητών σε κενό προσφερόταν να κάνει κάτι χειρωνακτικό για τον καλλωπισμό κάποιου χώρου, ή να ποτίσει, να ξεχορταριασει κλπ, θα το θεωρούσα εξαιρετικό επίτευγμα του σχολείου.

Αποσυνδεδεμένος harac

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2537
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Απασχόληση μαθητών σε κενό
« Απάντηση #66 στις: Νοέμβριος 11, 2023, 09:16:28 μμ »
Ο καλλωπισμός του χώρου, δενδροφύτευση, εργασίες στον σχολικό κήπο μπορούν να ενταχθούν σε όμιλο, περιβαλλοντικό πρόγραμμα ή σχολική δράση από την αρχή της χρονιάς. Θα μπορούσε να γίνει συμφωνία ότι αν στο κενό οι μαθητές βρίσκονται στην αυλή, θα χρησιμοποιούνται και κάποια κενά για να γίνουν κάποιες δουλειές, έστω και για λίγη ώρα, από όσους θέλουν.

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4182
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Απασχόληση μαθητών σε κενό
« Απάντηση #67 στις: Νοέμβριος 11, 2023, 09:32:14 μμ »
Ο καλλωπισμός του χώρου, δενδροφύτευση, εργασίες στον σχολικό κήπο μπορούν να ενταχθούν σε όμιλο, περιβαλλοντικό πρόγραμμα ή σχολική δράση από την αρχή της χρονιάς. Θα μπορούσε να γίνει συμφωνία ότι αν στο κενό οι μαθητές βρίσκονται στην αυλή, θα χρησιμοποιούνται και κάποια κενά για να γίνουν κάποιες δουλειές, έστω και για λίγη ώρα, από όσους θέλουν.
Πολλά πράγματα μπορούν να ενταχθούν σε δράσεις, προφανώς. Μιλάω όμως καθαρα για το πώς μαθαίνουν τα παιδιά να διαχειρίζονται τον ελεύθερο χρόνο τους. Το ότι τα κορίτσια σε γενικές γραμμές μπορούν να κάτσουν να συζητήσουν, ενώ τα αγόρια δεν μπορούν, είναι προβληματικό.  Το σχολείο πρέπει να τους μάθει να φέρονται ανθρώπινα. Ενταξει η άθληση αλλά δεν είναι δυνατόν να μην μπορείς να κανεις κάτι άλλο. Είναι πρόβλημα ανατροφής αλλά το σχολείο πρέπει να τους δείξει κι έναν άλλο δρόμο. Από την άλλη όμως βλέπω ταυτόχρονα ότι ενώ έχουμε αγόρια που παίζουν σκάκι φανατικά, πολύ λιγότερα κορίτσια ενδιαφέρονται. Άλλο ένα στερεότυπο φύλου προφανώς. Το σχολείο πρέπει να δίνει κατευθύνσεις και ιδέες για την πολύπλευρη ανάπτυξη και την καλλιέργεια ενδιαφερόντων και γενικα το ότι δεν είναι ωραίο απλώς να κυνηγάμε μια μπάλα ή να αράζουμε. Φέτος έχουμε δώσει έμφαση στο ότι το κενό δεν είναι χαβαλές και αραλίκι. Μπορούν να παίξουν επιτραπέζια ή παζλ, μπορούν να ζωγραφίσουν, μπορούν να συζητήσουν ησυχα, μπορούν να δουν κάποιο ντοκιμαντέρ, να αναζητήσουν βιβλία, αλλά όχι να περιφέρονται, να κυνηγιούνται, να φωνάζουν κλπ. Κσι όποιος βαριέται γιατί δεν έχει ενδιαφέροντα, ας ψάξει να βρει.

Αποσυνδεδεμένος IoannisDr

  • Global Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1219
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Απασχόληση μαθητών σε κενό
« Απάντηση #68 στις: Νοέμβριος 12, 2023, 03:11:43 πμ »
ειλικρινά δεν θα στηριζόμουν σε μια γνωμάτευση για να πάω κόντρα σε ΦΕΚ. Αν κάποιος χρησιμοποιώντας αυτή τη γνωμάτευση βρήκε το δίκιο του, θα με ενδιέφερε να το μάθω για να πράξω ανάλογα. Σχετικά με το Σύλλογο, στο ΦΕΚ δεν αναφέρεται πουθενά. Ο διευθυντής υποδεικνύει, που σημαίνει πως -μέσα στα πλαίσια του νόμου βέβαια και όχι του τσιφλικιού- αποφασίζει.
Μάλλον δεν έχεις καταλάβει ότι και η γνωμάτευση της ΟΛΜΕ σε ΠΔ βασίζεται. Αν ήταν τόσο ξεκάθαρα όσο ισχυρίζεται τα πράγματα τότε όλοι οι διευθυντές θα κάλυπταν τα κενά με απευθείας αναθεση/απασχοληση/μάθημα του τμήματος σε εκπαιδευτικό.

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3388
    • Προφίλ
Απ: Απασχόληση μαθητών σε κενό
« Απάντηση #69 στις: Νοέμβριος 12, 2023, 10:17:17 πμ »
Προφορικά σαφώς και δίνουν εντολή να πας να απασχολήσεις το τμήμα που έχει κενό. Τυχαίνει να έχω στην διάθεσή μου πρόγραμμα που δινόταν στους καθηγητές και προέβλεπε με χρωματάκι τις αναπληρώσεις (έξτρα ώρες!). Δεν ρώτησα όμως αν το ίδιο πρόγραμμα πήγαινε και στην δευτεροβάθμια, που είναι και το καίριο.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32307
  • Τελευταία: Alexandrop
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160776
  • Σύνολο θεμάτων: 19223
  • Σε σύνδεση σήμερα: 436
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 0
Επισκέπτες: 316
Σύνολο: 316

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.154 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.