*

Αποστολέας Θέμα: Απορίες  (Αναγνώστηκε 85041 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Demetroula

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3088
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Απορίες
« Απάντηση #238 στις: Ιανουάριος 09, 2009, 01:13:57 πμ »
Δεν ξέρω αν έχει ξανασυζητηθεί, αλλά οι απαντήσεις που δόθηκαν από φροντηστήρια σχετικά με την απάντηση σε μια ερώτηση ανάπτυξης (αυτή για τη βροχή), διαφέρουν αισθητά:

http://www.alfavita.gr/ASEP/asepkarfinipiagogoignostiko.pdf

http://www.alfavita.gr/ASEP/asep20070129g.php

Η μία αναφέρεται στη μελέτη της διαλυτότητας των υγρών και η άλλη στο πείραμα με την εξαέρωση/υγροποίηση. Θεωρείτε ότι το πείραμα λήφθηκε από τους περισσότερους εξεταστές ως σωστό, περισσότερο από τη διαλυτότητα των υγρών; Μπορεί να ληφθεί ως σωστή μια δραστηριότητα που έχει τόσο μεγάλη απόκληση από την πλειοψηφία των απαντήσεων; Και τι σχέση έχει η διαλυτότητα των υγρών με τη βροχή; Πώς θα μπορούσαν τα παιδιά να τη συνδέσουν με τη βροχή;
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 09, 2009, 01:16:49 πμ από Demetroula »
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Απορίες
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 06:42:27 »

Αποσυνδεδεμένος walse

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 227
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Απορίες
« Απάντηση #239 στις: Ιανουάριος 09, 2009, 10:36:45 πμ »
Μου έδωσε συναδελφος το φυλλάδιο για τα μαθηματικά που τους έδωσε η σύμβουλος και βρίσκω πολλές αναντιστοιχίες με το ΔΕΠΠΣ.
Αναφέρει πως υπάρχουν προαπαιτούμενα και πρέπει να διδάσκουμε τις έννοιες με σειρα δυσκολίες, πχ πρώτα χωρο μετα χρονικές έννοιες και μετα αριθμούς! η αντίθεση δεν ειναι ως προς τον οδηγό στη σελ 157 που αναφέρει πως "τα παιδια κατακτούν συχνά μαθηματικές γνώσεις με σειρά που δεν αντιστοιχει στη σειρά με την όποια τις διδασκονται.........."
Δεν διαφωνω πως τα περισσότερα θα γινουν με σειρά, όχι σε καθαρες μεμονωμενες δραστηριότητες όπως του φυλλαδίου, αλλα στα πλαίσια μιας θεματικής προσέγγισης.αυτό είναι που μου κανει εντύπωση
Γι αυτό ρωτώ ξανα ποιες κατευθύνσεις σας έδωσαν... 
Ε, ναι.......γυρισα!!!!!
it takes two to tango

Αποσυνδεδεμένος RETA.

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 288
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Απορίες
« Απάντηση #240 στις: Ιανουάριος 09, 2009, 01:19:27 μμ »
Απορία: πόσες ώρες διαρκεί η κάθε εξέταση;
Και προς τις διορισμένες: πώς προτείνετε να διαθέσουμε τον χρόνο αυτό, ξεκινώντας από τις ερωτήσεις ανάπτυξης ή από εκείνες των πολλαπλών επιλογών;
Ευχαριστώ............

Καλησπέρα και καλή χρονιά, με υγεία και επιτυχία στον ΑΣΕΠ...!
Η εξέταση διαρκεί 4 ώρες..
Προτείνω να ρίξετε μία ματιά πρώτα στις ερ. πολλαπλής, για να έχετε μία ιδέα και μετα στα θέματα ανάπτυξης.Να γράψετε στο πρόχειρο τις απαντήσεις των θεμάτων ανάπτυξης (ένα προσχέδιο, κάτι σαν σχεδιάγραμμα) και μετά πάλι στο πρόχειρο τις απαντήσεις των ερωτήσεων πολλάπλής επιλογής, ούτως ώστε, αν τυχόν δεν είστε σίγουροι για την απάντηση, να μην μουτζουρώνετε το πρωτότυπο ;).
 Στη συνέχεια αρχίζετε την ανάπτυξη στα θέματα, βλέποντας το πρόχειρο και ταυτόχρονα συμπληρώνοντας ό,τι σας κατεβαίνει στο μυαλό με τη λεγόμενη ιδεοθύελλα.. :).Αφού τελειώσετε και είστε σίγουροι για τις απαντήσεις των πολλαπλής, τις αντιγράφετε προσεκτικά, διπλοτσεκάροντας, με τη βοήθεια ενός μικρού χάρακα ή ενός στυλό, γιατί εκείνη την ώρα το μάτι τρεμοπαίζει..Αυτόν τον τρόπο ακολούθησα κι εγώ και πιστέψτε με μου βγήκε σε καλό..
Εύχομαι ολόψυχα σε όλες,  ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!! :) :)
ΠΕ 60

Αποσυνδεδεμένος Machi

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 113
  • Φύλο: Γυναίκα
  • The truth hurts a lie is worse..
    • Προφίλ
Απ: Απορίες
« Απάντηση #241 στις: Ιανουάριος 09, 2009, 01:50:39 μμ »
Το ξερω πως εχουμε αναφερθει ξανα στο συγκεκριμενο ζητημα ομως επειδη ο καιρος πλησιαζει θα μπορουσε καποια να μου πει πως αναπτυσουμε μια δραστηριοτητα?Για παραδειγμα οπως το εχω στο μυαλο μου σκεφτομαι να την δομησω ως εξης

1 τιτλος δραστηριοτητας
2 στοχοι
3 μεθοδος????
4 υλικα
5 πορεια δραστηριοτητας
6πιθανες προεκτασεις δραστηριοτητας
7αξιολογηση

καπως ετσι το σκεφτομουν ομως εχω και καποιες αμφιβολιες  ???
διορθωστε με παρακαλωωω..... :-[

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Απορίες
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 06:42:27 »

Αποσυνδεδεμένος sophie

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1393
  • Φύλο: Γυναίκα
  • 2009...ζώντας με την...Commedia Dell' Arte!!!
    • Προφίλ
Απ: Απορίες
« Απάντηση #242 στις: Ιανουάριος 09, 2009, 02:16:29 μμ »
Μου έδωσε συναδελφος το φυλλάδιο για τα μαθηματικά που τους έδωσε η σύμβουλος και βρίσκω πολλές αναντιστοιχίες με το ΔΕΠΠΣ.
Αναφέρει πως υπάρχουν προαπαιτούμενα και πρέπει να διδάσκουμε τις έννοιες με σειρα δυσκολίες, πχ πρώτα χωρο μετα χρονικές έννοιες και μετα αριθμούς! η αντίθεση δεν ειναι ως προς τον οδηγό στη σελ 157 που αναφέρει πως "τα παιδια κατακτούν συχνά μαθηματικές γνώσεις με σειρά που δεν αντιστοιχει στη σειρά με την όποια τις διδασκονται.........."
Δεν διαφωνω πως τα περισσότερα θα γινουν με σειρά, όχι σε καθαρες μεμονωμενες δραστηριότητες όπως του φυλλαδίου, αλλα στα πλαίσια μιας θεματικής προσέγγισης.αυτό είναι που μου κανει εντύπωση
Γι αυτό ρωτώ ξανα ποιες κατευθύνσεις σας έδωσαν... 
Και σε μας πέρασαν τη φιλοσοφία ότι δε δουλεύουμε απαραίτητα με προαπαιτούμενες γνώσεις (δηλαδή με αυστηρά συγκεκριμένη σειρά). Αυτό όμως δε σημαίνει ότι θα "διδάξουμε" αριθμό αν πρώτα δεν έχουμε διδάξει πχ αντιστοίχιση ένα προς ένα ή έννοια συνόλων. Επειδή το πρόγραμμα και η καθημερινότητα του σχολείου φέρνουν σε επαφή τα παιδιά από την αρχή με πολλών ειδών έννοιες, με αυτό το σκεπτικό δεν αποκλείεις τίποτα. Μπορείς δηλαδή, αν υπάρξει εκυκαιρία ή αφορμή, να ζητήσεις στα παιδιά και στην αρχή της χρονιάς να απαριθμήσουν πχ κάτι. Μία δραστηριότητα όμως που θα την οργανώσεις εσύ με σκοπό να κατανοήσουν τα παιδιά μία έννοια, θα πρέπει να την εντάξεις χρονικά σε κάποια περίοδο που θα ξέρεις ότι έχουν κατακτήσει άλλες, απαραίτητες για την κατανόηση της καινούριας, λογικομαθηματικές έννοιες.
Επιπλέον, ποτέ δε λέμε "αυτό το έκανα" και τελειώνουμε. Όλες οι έννοιες των μαθηματικών δουλεύονται καθ΄όλη τη διάρκεια της χρονιάς και ανάλογα με τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται ή που "δημιουργούμε".
Περίπου αυτά μας είπαν και αυτό βλέπω και στην πράξη ότι γίνεται... ;)

« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 09, 2009, 02:19:20 μμ από sophie »
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος walse

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 227
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Απορίες
« Απάντηση #243 στις: Ιανουάριος 09, 2009, 02:42:38 μμ »
Ευχαριστώ πολύ Sophie!
Και εγώ καπως έτσι το είχα στο μυαλό μου, μου έκανε όμως εντύπωση η απουσια αναφοράς των θεματικών προσεγγίσεων και η έμφαση σε μαθηματικες δραστηριότητες. Προς αποφυγη παρεξηγήσεων εννοείται πως δεν περιμενουμε να διδαξουμε οτιδήποτε ευκαιριακά!
Ε, ναι.......γυρισα!!!!!
it takes two to tango

Αποσυνδεδεμένος U2

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 105
    • Προφίλ
Απ: Απορίες
« Απάντηση #244 στις: Ιανουάριος 09, 2009, 02:45:00 μμ »
Απορία: πόσες ώρες διαρκεί η κάθε εξέταση;
Και προς τις διορισμένες: πώς προτείνετε να διαθέσουμε τον χρόνο αυτό, ξεκινώντας από τις ερωτήσεις ανάπτυξης ή από εκείνες των πολλαπλών επιλογών;
Ευχαριστώ............

Καλησπέρα και καλή χρονιά, με υγεία και επιτυχία στον ΑΣΕΠ...!
Η εξέταση διαρκεί 4 ώρες..
Προτείνω να ρίξετε μία ματιά πρώτα στις ερ. πολλαπλής, για να έχετε μία ιδέα και μετα στα θέματα ανάπτυξης.Να γράψετε στο πρόχειρο τις απαντήσεις των θεμάτων ανάπτυξης (ένα προσχέδιο, κάτι σαν σχεδιάγραμμα) και μετά πάλι στο πρόχειρο τις απαντήσεις των ερωτήσεων πολλάπλής επιλογής, ούτως ώστε, αν τυχόν δεν είστε σίγουροι για την απάντηση, να μην μουτζουρώνετε το πρωτότυπο ;).
 Στη συνέχεια αρχίζετε την ανάπτυξη στα θέματα, βλέποντας το πρόχειρο και ταυτόχρονα συμπληρώνοντας ό,τι σας κατεβαίνει στο μυαλό με τη λεγόμενη ιδεοθύελλα.. :).Αφού τελειώσετε και είστε σίγουροι για τις απαντήσεις των πολλαπλής, τις αντιγράφετε προσεκτικά, διπλοτσεκάροντας, με τη βοήθεια ενός μικρού χάρακα ή ενός στυλό, γιατί εκείνη την ώρα το μάτι τρεμοπαίζει..Αυτόν τον τρόπο ακολούθησα κι εγώ και πιστέψτε με μου βγήκε σε καλό..
Εύχομαι ολόψυχα σε όλες,  ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!! :) :)
Σ'ευχαριστώ πολύ..............καλή χρονιά και.....όλα τα τετριμμένα κι όμως τόσο σημαντικά σου εύχομαι!
"....Ακόμα νύχτα λέγεται ,εκτός αν εν λευκώ αισιοδοξείς........"
 Κική Δημουλά
"Επτά φορες κλείνεις τα μάτια...την όγδοη καταδικάζεις μονομιάς..."
 Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος U2

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 105
    • Προφίλ
Απ: Απορίες
« Απάντηση #245 στις: Ιανουάριος 09, 2009, 02:50:53 μμ »
Μου έδωσε συναδελφος το φυλλάδιο για τα μαθηματικά που τους έδωσε η σύμβουλος και βρίσκω πολλές αναντιστοιχίες με το ΔΕΠΠΣ.
Αναφέρει πως υπάρχουν προαπαιτούμενα και πρέπει να διδάσκουμε τις έννοιες με σειρα δυσκολίες, πχ πρώτα χωρο μετα χρονικές έννοιες και μετα αριθμούς! η αντίθεση δεν ειναι ως προς τον οδηγό στη σελ 157 που αναφέρει πως "τα παιδια κατακτούν συχνά μαθηματικές γνώσεις με σειρά που δεν αντιστοιχει στη σειρά με την όποια τις διδασκονται.........."
Δεν διαφωνω πως τα περισσότερα θα γινουν με σειρά, όχι σε καθαρες μεμονωμενες δραστηριότητες όπως του φυλλαδίου, αλλα στα πλαίσια μιας θεματικής προσέγγισης.αυτό είναι που μου κανει εντύπωση
Γι αυτό ρωτώ ξανα ποιες κατευθύνσεις σας έδωσαν... 
Και σε μας πέρασαν τη φιλοσοφία ότι δε δουλεύουμε απαραίτητα με προαπαιτούμενες γνώσεις (δηλαδή με αυστηρά συγκεκριμένη σειρά). Αυτό όμως δε σημαίνει ότι θα "διδάξουμε" αριθμό αν πρώτα δεν έχουμε διδάξει πχ αντιστοίχιση ένα προς ένα ή έννοια συνόλων. Επειδή το πρόγραμμα και η καθημερινότητα του σχολείου φέρνουν σε επαφή τα παιδιά από την αρχή με πολλών ειδών έννοιες, με αυτό το σκεπτικό δεν αποκλείεις τίποτα. Μπορείς δηλαδή, αν υπάρξει εκυκαιρία ή αφορμή, να ζητήσεις στα παιδιά και στην αρχή της χρονιάς να απαριθμήσουν πχ κάτι. Μία δραστηριότητα όμως που θα την οργανώσεις εσύ με σκοπό να κατανοήσουν τα παιδιά μία έννοια, θα πρέπει να την εντάξεις χρονικά σε κάποια περίοδο που θα ξέρεις ότι έχουν κατακτήσει άλλες, απαραίτητες για την κατανόηση της καινούριας, λογικομαθηματικές έννοιες.
Επιπλέον, ποτέ δε λέμε "αυτό το έκανα" και τελειώνουμε. Όλες οι έννοιες των μαθηματικών δουλεύονται καθ΄όλη τη διάρκεια της χρονιάς και ανάλογα με τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται ή που "δημιουργούμε".
Περίπου αυτά μας είπαν και αυτό βλέπω και στην πράξη ότι γίνεται... ;)


Το βιβλίο της Μαριάννας Τζεκακη "μαθηματικές δραστηριότητες για την προσχολική ηλικία"-την είχα καθηγήτρια στο Αριστοτέλειο και είναι καταπληκτική- μπορεί να σου δώσει πρακτικές απαντήσεις σ'αυτά που σε προβληματίζουν. Τουλάχιστον σε αρκετά από αυτά φαντάζομαι............Εξηγεί με ποια σειρά και πώς ενδείκνυται να διδάσκονται οι μαθηματικές ένοιες στο νηπιαγωγείο.ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ
"....Ακόμα νύχτα λέγεται ,εκτός αν εν λευκώ αισιοδοξείς........"
 Κική Δημουλά
"Επτά φορες κλείνεις τα μάτια...την όγδοη καταδικάζεις μονομιάς..."
 Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος walse

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 227
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Απορίες
« Απάντηση #246 στις: Ιανουάριος 09, 2009, 03:05:44 μμ »
Machi, σκέφτομαι να γραψω τη δραστηριότητα με τον τρόπο που λες χωρίς όμως το 3)μέθοδος. και εξηγω: νομίζω πως θα φανει απο τα συμφραζόμενα αφενός και αφετέρου νομίζω πως πρεπει να κινηθούμε λίγο "διπλωματικα" αφου δεν γνωρίζουμε τι ακριβώς ζητούν και ποια απαντηση θεωρείται "σωστή"

σου δινω ένα παράδειγμα: στη χιονατη στον προηγούμενο Ασεπ, αν γράψεις πως τα παιδιά οδηγούν αυθόρμητα με τις δικές τους προτάσεις τη νηπιαγωγό στη δημιουργία καλοκαιρινής γιορτής, καταλαβαίνουμε πως μιλάς για ένα project ή το αντίστροφο αν με πρωτοβουλία της νηπιαγωγού έγινε η γιορτή για τη χιονάτη, τι όμως ζητούσαν δεν ξέρουμε αφού δεν δίνονται απαντήσεις. το κατανοώ πως το παραδειγμα δεν είναι απόλυτα σωστό ελπίζω να σε βοήθησα. οποια αλλη άποψη θα με ενδιέφερε
Ε, ναι.......γυρισα!!!!!
it takes two to tango

Αποσυνδεδεμένος souvlitsa

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 177
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ-60
    • Προφίλ
Απ: Απορίες
« Απάντηση #247 στις: Ιανουάριος 09, 2009, 04:11:55 μμ »
Εγώ δεν καταλαβαίνω τι σημαίνει μέθοδος στη δραστηριότητα  ???.
Παντως νομίζω κάνεις μια σχετικά αναλυτική περιγραφή της δραστηριότητας, εξηγείς γιατί κάνεις ότι κάνεις, τι περιμένεις να κάνουν τα παιδιά, πως τα υποστηρίζεις.

Πως σας φαίνεται αυτό? :(

Αποσυνδεδεμένος Machi

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 113
  • Φύλο: Γυναίκα
  • The truth hurts a lie is worse..
    • Προφίλ
Απ: Απορίες
« Απάντηση #248 στις: Ιανουάριος 09, 2009, 04:36:12 μμ »
Γι αυτο και εβαλα ερωτηματικο στη μεθοδο ως βημα..κ εγω πιστευω πως η μεθοδος θα φανει απο τη πορεια της δραστηριοτητας ομως ειχα καποια αμφιβολια! :-\ευχαριστω πολυ κοριτσια οποιαδηποτε αλλη συμβουλη ευπροσδεκτη :)

Αποσυνδεδεμένος MairyLiscious

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1021
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Never give up!
    • Προφίλ
Απ: Απορίες
« Απάντηση #249 στις: Ιανουάριος 09, 2009, 07:41:19 μμ »
H μέθοδος έχει να κάνει με το πως θα δουλέψουν τα παιδιά ας πούμε ομαδοσυνεργατικά. Αν κάνω λαθος διορθώστε με :D
Μαθαίνω σημαίνει οικοδομώ γνώσεις αλληλεπιδρώντας με τους άλλους.

Αποσυνδεδεμένος walse

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 227
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Απορίες
« Απάντηση #250 στις: Ιανουάριος 09, 2009, 10:50:51 μμ »
Με προβληματισες.....
μεθοδος project δεν λέμε? η διαθεματική προσσέγγιση δεν είναι διδακτική μεθοδολογία?
Ε, ναι.......γυρισα!!!!!
it takes two to tango

Αποσυνδεδεμένος elleni

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 213
    • Προφίλ
Απ: Απορίες
« Απάντηση #251 στις: Ιανουάριος 10, 2009, 10:41:40 πμ »
Νομίζω η ομαδοσυνεργατική είναι μορφή διδασκαλίας και όχι μέθοδος. Μέθοδος είναι τα σχέδια εργασίας, η θεματική,η μελέτη πεδίου, το πείραμα κ.λ.π. Τι λέτε;

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32296
  • Τελευταία: Misilekart
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159978
  • Σύνολο θεμάτων: 19213
  • Σε σύνδεση σήμερα: 756
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 3
Επισκέπτες: 502
Σύνολο: 505

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.118 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.