1
Σχολική ζώνη / Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης
« στις: Ιανουάριος 18, 2007, 09:09:30 πμ »
Καλημέρα σε όλους, και (καθυστερημένες) ευχές για Καλή Χρονιά (και χρόνια πολλά σε Θανάσηδες-Αθανασίες!)
Λοιπόν, χτες το βράδυ, ούτε λίγο ούτε πολύ, ένας μαθητής μας βγήκε από το παράθυρο της αίθουσας (1ος όροφος) και πήδηξε στο προαύλιο. Όσο απίστευτο κι αν ακούγεται, συμβαίνουν κι αυτά... Δεν έπαθε τίποτα απολύτως, και ο λόγος που το έκανε ήταν ό ίδιος λόγος που κάνει οτιδήποτε: για χαβαλέ.
Αυτά συνέβησαν στο Εσπερινό Γυμνάσιο (με λυκειακές τάξεις), όπου είμαι νεοδιόριστη καθηγήτρια Πληροφορικής. Η πλάκα ότι χτες ήμουν εφημερία στον όροφο (ξέρω με τι αστέρια έχω να κάνω, και έκανα "περιπολίες" στον όροφο... αυτό συνέβη τη στιγμή ακριβώς που χτύπησε το κουδούνι για μέσα). Και απ'οτι έμαθα μετά από τις παλιότερες, ο καθηγητής σε εφημερία έχει ευθύνη γενικώς ότι και να συμβεί (όχι μόνο στο διάλειμμα-αυτό μπορεί να το επιβεβαιώσει κανείς;)
Απόψε θα κάνουμε σύσκεψη καθηγητών, και σε πρώτη φάση έχουμε σκοπό να του ρίξουμε αποβολή... το πρόβλημα όμως είναι γενικότερο: οι γονείς (ο πατέρας συγκεκριμένα απ'ότι μου έχουν πει, δεν τον έχω γνωρίσει η ίδια αλλά τον ξέρουν οι υπόλοιποι καθηγητές) είναι μονίμως μεσ'στη μαστούρα, οπότε καταλαβαίνετε τις "συνθήκες διαπαιδαγώγησης" που βιώνει στο σπίτι του... και έχουμε και άλλες 2-3 περιπτώσεις δύσκολες (για άλλους λόγους) στο σχολείο, οι υπόλοιποι ως ενήλικες είναι ευσυνείδητοι και γίνεται ωραίο μάθημα... όταν με φτάνουν στο νυν και αεί οι "προβληματικοί" απλά τους ρίχνω ωριαία αποβολή για να μπορέσω να συνεχίσω το μάθημα με τους υπόλοιπους που ενδιαφέρονται... και οι καλοί δείχνουν ανοχή σε γενικές γραμμές-τους θαυμάζω!-πλέον όμως έχουν αρχίσει να χάνουν κι αυτοί την υπομονή τους, και κινδυνεύουμε να χάσουμε και τους καλούς μαθητές (αν δεν διατηρήσει κάποια ελάχιστα μαθητών, θα πάει για φούντο το Εσπερινό...)
Το θέμα της συμπεριφοράς των παιδιών αυτών μας έχει απασχολήσει πολλές φορές στο σχολείο, και εγώ "ξηγήθηκα" μαζί τους όταν έβαλα βαθμούς στο πρώτο τρίμηνο (αυτά τα προβλήματα τα έχουμε μόνο Α'-Β' γυμνασίου - από Γ' γυμνασίου και πάνω είναι όλοι πολύ καλοί): δεν έβαλα κανένα βαθμό κάτω από τη βάση για να τους δώσω θάρρος και κίνητρο να προσπαθήσουν (αν και δεν άξιζαν 10), αλλά τους προειδοποίησα ότι αυτό δεν θα συνεχιστεί στο Β' τρίμηνο... και έτσι όπως πάει, θα πέσουν πολλοί κάτω από τη βάση... και καλά θα πάθουν κατά μια άποψη, αλλά υπάρχει και η πολύ ώριμη άποψη του θεολόγου του σχολείου: τα παιδιά αυτά κανονικά θα έπρεπε να πηγαίνουν σε ειδικό σχολείο - στην Κεφαλονιά ειδικό σχολείο δεν υπάρχει - τι είναι πιο κοντά στο ειδικό σχολείο, για να πάρουν ένα χαρτί; το εσπερινό...
Βέβαια μετά το χθεσινό, τίθεται και νέο θέμα, το οποίο φυσικά είναι μη βρεθούμε να μας κυνηγάνε γονείς κλπ. με αστυνομίες!!!! γιατί την ευθύνη εμείς τη φέρουμε για ότι συμβεί στο σχολείο, ανεξάρτητα από το τι κάνουν οι γονείς στο σπίτι τους...
Ότι σχόλιο-συμβουλή-παρόμοια εμπειρία έχετε, ευπρόσδεκτα
Λοιπόν, χτες το βράδυ, ούτε λίγο ούτε πολύ, ένας μαθητής μας βγήκε από το παράθυρο της αίθουσας (1ος όροφος) και πήδηξε στο προαύλιο. Όσο απίστευτο κι αν ακούγεται, συμβαίνουν κι αυτά... Δεν έπαθε τίποτα απολύτως, και ο λόγος που το έκανε ήταν ό ίδιος λόγος που κάνει οτιδήποτε: για χαβαλέ.
Αυτά συνέβησαν στο Εσπερινό Γυμνάσιο (με λυκειακές τάξεις), όπου είμαι νεοδιόριστη καθηγήτρια Πληροφορικής. Η πλάκα ότι χτες ήμουν εφημερία στον όροφο (ξέρω με τι αστέρια έχω να κάνω, και έκανα "περιπολίες" στον όροφο... αυτό συνέβη τη στιγμή ακριβώς που χτύπησε το κουδούνι για μέσα). Και απ'οτι έμαθα μετά από τις παλιότερες, ο καθηγητής σε εφημερία έχει ευθύνη γενικώς ότι και να συμβεί (όχι μόνο στο διάλειμμα-αυτό μπορεί να το επιβεβαιώσει κανείς;)
Απόψε θα κάνουμε σύσκεψη καθηγητών, και σε πρώτη φάση έχουμε σκοπό να του ρίξουμε αποβολή... το πρόβλημα όμως είναι γενικότερο: οι γονείς (ο πατέρας συγκεκριμένα απ'ότι μου έχουν πει, δεν τον έχω γνωρίσει η ίδια αλλά τον ξέρουν οι υπόλοιποι καθηγητές) είναι μονίμως μεσ'στη μαστούρα, οπότε καταλαβαίνετε τις "συνθήκες διαπαιδαγώγησης" που βιώνει στο σπίτι του... και έχουμε και άλλες 2-3 περιπτώσεις δύσκολες (για άλλους λόγους) στο σχολείο, οι υπόλοιποι ως ενήλικες είναι ευσυνείδητοι και γίνεται ωραίο μάθημα... όταν με φτάνουν στο νυν και αεί οι "προβληματικοί" απλά τους ρίχνω ωριαία αποβολή για να μπορέσω να συνεχίσω το μάθημα με τους υπόλοιπους που ενδιαφέρονται... και οι καλοί δείχνουν ανοχή σε γενικές γραμμές-τους θαυμάζω!-πλέον όμως έχουν αρχίσει να χάνουν κι αυτοί την υπομονή τους, και κινδυνεύουμε να χάσουμε και τους καλούς μαθητές (αν δεν διατηρήσει κάποια ελάχιστα μαθητών, θα πάει για φούντο το Εσπερινό...)
Το θέμα της συμπεριφοράς των παιδιών αυτών μας έχει απασχολήσει πολλές φορές στο σχολείο, και εγώ "ξηγήθηκα" μαζί τους όταν έβαλα βαθμούς στο πρώτο τρίμηνο (αυτά τα προβλήματα τα έχουμε μόνο Α'-Β' γυμνασίου - από Γ' γυμνασίου και πάνω είναι όλοι πολύ καλοί): δεν έβαλα κανένα βαθμό κάτω από τη βάση για να τους δώσω θάρρος και κίνητρο να προσπαθήσουν (αν και δεν άξιζαν 10), αλλά τους προειδοποίησα ότι αυτό δεν θα συνεχιστεί στο Β' τρίμηνο... και έτσι όπως πάει, θα πέσουν πολλοί κάτω από τη βάση... και καλά θα πάθουν κατά μια άποψη, αλλά υπάρχει και η πολύ ώριμη άποψη του θεολόγου του σχολείου: τα παιδιά αυτά κανονικά θα έπρεπε να πηγαίνουν σε ειδικό σχολείο - στην Κεφαλονιά ειδικό σχολείο δεν υπάρχει - τι είναι πιο κοντά στο ειδικό σχολείο, για να πάρουν ένα χαρτί; το εσπερινό...
Βέβαια μετά το χθεσινό, τίθεται και νέο θέμα, το οποίο φυσικά είναι μη βρεθούμε να μας κυνηγάνε γονείς κλπ. με αστυνομίες!!!! γιατί την ευθύνη εμείς τη φέρουμε για ότι συμβεί στο σχολείο, ανεξάρτητα από το τι κάνουν οι γονείς στο σπίτι τους...
Ότι σχόλιο-συμβουλή-παρόμοια εμπειρία έχετε, ευπρόσδεκτα