Και μη ξεχνάμε τους ραδιοηλεκτρολόγους που είναι στα αστικά κέντρα που τώρα μπορούν να πάρουν οργανικά κενά φυσικών.Στο θεμα των μεταθεσεων ειμαστε καταδικασμενοι (τουλαχιστον για τα επομενα χρονια μεχρι να αλλαξει ξανα το συστημα μιας και χειροτερα για μας δε γινεται!) Στο θεμα των κενων για μας τους αναπληρωτες σιγουρα θα εχουμε μειωση σε σχεση με τον αναμενομενο για του χρονου αριθμο αναπληρωτων που θα χαμε.
Οπότε καταλαβαίνεται όσοι ελπίζουν για μετάθεση.
Θα ήθελα να ρωτησω κάτι αν ξέρετε. Η ανακοίνωση που έβγαλε το υπουργείο παιδείας για την προσμέτρηση προ υπηρεσίας απο το 2012 και εφεξής για τον πίνακα αν απλήρωτων σήμερα, σημαίνει οτι τελικά δεν θα ψηφίσουν την προσμέτρηση απο το 2010?Όχι δεν σημαίνει κάτι η ανακοίνωση! Ήταν μία απάντηση ρουτίνας σύμφωνα με τα ισχύοντα αυτήν την στιγμή (Ν3848).
Ποτε εγινε νομος της κυβερνησης;Δεν ψηφίστηκε ακόμη...είναι σε τελική μορφή προς ψήφιση. Και να ψηφιστεί, πάλι μπορεί να αλλάξει...
Φιλε-η δεν ειναι για να χαρει καποιος..
Απλες διαπιστωσεις ειναι.. φυσικη στα οικονομικα;;
Η θεση σας ειναι στις θετικες επιστημες και εκει ειστε
Τωρα αν θελατε η συνηθισατε να ειστε και αλλου ενω
Αλλοι χανανε και τα αυτονοητα..
Κοιταξτε τους πληροφορικους..μας πηρανε φορα να μας
Φανε ολους και εσεις κλαιτε γιατι χασατε κατι που δεν σας
Ανοικει..
Αληθεια στη Β λυκειου επρεπε να ειναι στην κατευθυνση
3 ωρες φυσικη 2 ωρες μαθηματικα 0 ωρες χημεια;;
Δεν ειναι κατι προσωπικο..
Econophysics is an interdisciplinary research field, applying theories and methods originally developed by physicists in order to solve problems in economics, usually those including uncertainty or stochastic processes and nonlinear dynamics. Some of its application to the study of financial markets has also been termed statistical finance referring to its roots in statistical physics.
Φιλε-η δεν ειναι για να χαρει καποιος..Δε μίλησα γι΄ αυτό. Όμως φυσική στις πληροφορικές χρειάζεται. Ηλεκτρομαγνητική επαγωγή εναλλασσόμενο κλπ δεν έχει διδαχθεί κάποιος γι' αυτό και μιλάω για φυσική γενικής που ήταν μια ώρα στη Γ Λυκείου. Επίσης μη ξεχνάς ότι και εμείς οι φυσικοί θέλουμε τη χημεία αναβαθμισμένη και όχι αυτό το αίσχος του μονόωρου στο γυμνάσιο.
Απλες διαπιστωσεις ειναι.. φυσικη στα οικονομικα;;
Η θεση σας ειναι στις θετικες επιστημες και εκει ειστε
Τωρα αν θελατε η συνηθισατε να ειστε και αλλου ενω
Αλλοι χανανε και τα αυτονοητα..
Κοιταξτε τους πληροφορικους..μας πηρανε φορα να μας
Φανε ολους και εσεις κλαιτε γιατι χασατε κατι που δεν σας
Ανοικει..
Αληθεια στη Β λυκειου επρεπε να ειναι στην κατευθυνση
3 ωρες φυσικη 2 ωρες μαθηματικα 0 ωρες χημεια;;
Δεν ειναι κατι προσωπικο..
Μάλλον σε άλλη ένωση πέρα από την ΕΕΦ πρέπει να αναζητήσετε τις ευθύνεςΟταν εχεις 1 ωρα Φυσικη γενικης, 1 Βιολογια γενικης και 0 χημεια γενικης (δεν υπαρχει)
Μόνο έναν κλάδο ευνοεί κατάφωρα το νέο σύστημα και δεν επιτρέπει να γίνουν απλές κινήσεις φοβούμενοι "νέα ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΙΙ" κατά τα λεγόμενα τους
Η μια επιστήμη κέρδισε πολλές ώρες αφαιρώντας τις ουσιαστικά από την άλλη και δημιουργώντας τραγελαφικές καταστάσεις (ένωση Οικονομικών-Πληροφορικής, χωρισμός σχολών Πληροφορικής σε 2 πεδία, εισαγωγή σε σχολές Πληροφορικής χωρίς Φυσική, καμία ουσιαστικά 2η επιλογή των μαθητών που δεν πάνε Θετική)
Κουρακης βιολογος γενετιστης. τα επιχειρηματα που θα τους πείσουν δεν γνωρίζωΕιναι γιατρός γενετιστής, και ο Μπαλτάς είναι Φυσικός
Κάθε μέρα ξεχέσιμο στο fb του Κουράκη. Τι φοβάστε μη παρεξηγηθεί και δε σας διορίσει;Το ξεχ...μο πρέπει να γίνει στην ΕΕΦ που τελικά υπάρχει μόνο για να παίρνει φράγκα και να διοργανώνει σεμινάρια για την αξιολόγηση...πέρυσι τους πήρα για την αδικία στις μεταθέσεις και με γράψανε τελείως. Δεν μας εκπροσωπεί αυτή η ένωση και είναι πολύ κρίμα για τόσους συναδέλφους που θα χάσουν την δουλειά τους.
Ειναι γιατρός γενετιστής, και ο Μπαλτάς είναι Φυσικός
Ο Μπαλτάς έχει πτυχίο ηλεκτρολόγου μηχανικού από το ΕΜΠ. Το θέμα της διδακτορικής του διατριβής είχε να κάνει με θεωρητική φυσική, αυτό όμως δεν τον κάνει φυσικό. Μηχανικός λοιπόν..Σωστός, δεν το ξερα. Αρα ο μπαλτάς ειναι φυσικός όσο και ο κουράκης βιολόγος!
Σωστός, δεν το ξερα. Αρα ο μπαλτάς ειναι φυσικός όσο και ο κουράκης βιολόγος!
Περίεργο ε?
Η ΕΕΦ δεν πρόκειται να κάνει τίποτα ουσιαστικό. Είναι πολύ απασχολημένη με τις εκδόσεις και τα σεμινάρια (money, money, money...)
Παει περασε ψηφιστηκε στην επιτροπη μορφωτικωνΟπως αρκετα σωστα θεωρεις πως θα μπει καποια ωρα για χημεια κατευθυνσης στη Β Λυκειου ετσι θα γινονται συνεχως πολλες τροποποιησεις σε αυτο το συστημα! Οπως περσι τετοια μερα ισχυε το 10ωρο αρχαιων, αλλα φετος εγινε 5ωρο αρχαιων κλπ κλπ. Οσον αφορα για το μαθημα της φυσικης νομιζω οτι ολοι αντιλαμβανονται οτι οποια αλλαγη γινει σε βαθος χρονου θα ειναι σε αυξηση ωρων γιατι απλα πετσοκοψαν τις ωρες της στη Γ Λυκειου και δε μπορει να παει πιο κατω. Και μην τρελαθουμε ο Βιολογος-γενετιστης υφυπουργος δε θα ναι για παντα για να ευλογει τις ωρες της ειδικοτητας του και να τις διπλασιαζει! Οι αυξησεις στις ωρες βιολογιας δεν ειναι πλεον ουτε καν αριθμητικη προοδο, εχουμε παει στη γεωμετρικη προοδο! Οπως επισης για τη χημεια μην εισαι σιγουρος πως δε θα μπει η συγκριση με την πληροφορικη. Μιας και εχει φανει οτι και οι πληροφορικαριοι εχουν αρκετη δυναμη μεσα στο υπουργειο. Ποτε θα εφευγε απο το Λυκειο το μαθημα και τελικα μπηκε σε ολες τις ταξεις και στις 2 κατευθυνσεις οπως ισχυει για μαθηματικα!
υποθεσεων.. την παρασκευη πρωι στην ολομελεια και
αυτο θα ειναι το συστημα για τα επομενα 15 χρονια..
Βγαλτε και 1 ωρα για χημεια κατευθυνσης στη Β'λυκειου
απο την φυσικη και θα εχετε ολοκληρωμενη εικονα..
Τετοιες αλλαγες ωρων εννοεις..;;Και αλλαγες ωρων απλες εννοω και στα μαθηματα. Και το συστημα Αρσενη με 14 ξεκινησε εγινε 9 και μετα 6. Τωρα ειμαστε στα 4, μετα μπορει να παμε στα 5 με 6 παλι... Αγνωστο, αλλα ραβε ξηλωνε θα εχουμε...
Αλλαγες στο συστημα δεν νομιζω αλλες..
Οι βιολογοι παλι μας καπελωσαν ολους..
ήδη οι μαθηματικοι κανουν την φυσικη στο γυμνασιο!σε σοβαρα ποσοστα!
Συναντά κανείς πια στο σχολείο πληροφορικούς να κάνουν μαθηματικά, μαθηματικούς να κάνουν φυσική, ξενόγλωσσους να κάνουν ιστορία. Το πράγμα έχει αρχίσει κα χάνεται. Η έλλειψη προσωπικού δεν δικαιολογεί την μείωση των ωρών ενός αντικειμένου.Ελπιζω να το θυμαστε αυτο στο μελλον
Μαθηματικοί...!;΄Εχεις γνώση από τέτοιες αναθέσεις;Η αλλαγή που έγινε πέρυσι ήταν ότι η Φυσική δόθηκε ως α΄ανάθεση και στους ΠΕ12.10.
Μα δεν έχουν δικαίωμα ανάθεσης!και δεν διδάσκονται φυσική...
Είναι γνωστά τα προγράμματα σπουδών τους,οι φυσικοί τους προσφέρουν μαθήματα Θεωρητικής Μηχανικής,Μηχανικής Συνεχών Μέσων,Αστρονομίας κλπ.
Άλλαξε κάτι και δεν το ξέρουμε;Την βρήκα την ανάθεση (http://www.alfavita.gr/arthron/%CF%84%CE%B9-%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B6%CE%B5%CE%B9-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CE%B8%CE%B5%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%86%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CF%83%CE%B5-%CE%B3%CF%85%CE%BC%CE%BD%CE%AC%CF%83%CE%B9%CE%BF-%CE%B3%CE%B5%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%BB%CF%8D%CE%BA%CE%B5%CE%B9%CE%BF-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B5%CF%80%CE%B1%CE%BB-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%86%CE%B1%CF%83%CE%B7) Γυμνάσιο, (http://www.alfavita.gr/sites/default/files/attachments/allagesfisiki03092014.doc) Λύκειο, ΕΠΑΛ :-[
Τι άλλο θα δούμε...;
ήδη οι μαθηματικοι κανουν την φυσικη στο γυμνασιο!σε σοβαρα ποσοστα!Όντως, πολλοί μαθηματικοί φέτος έχουν πάρει Φυσική Α΄Γυμνασίου, ειδικά όταν έχουν ωράριο μονό αριθμό.
Όντως, πολλοί μαθηματικοί φέτος έχουν πάρει Φυσική Α΄Γυμνασίου, ειδικά όταν έχουν ωράριο μονό αριθμό.Το είχαμε προβλέψει αυτό πέρσι εδώ στο φόρουμ. Όπως μπορούμε να προβλέψουμε ότι του χρόνου πολλοί φυσικοί των λυκείων θα προστρέχουν σε διπλανά γυμνάσια για μαθηματικά!
Π.χ. 21 ώρες, οπότε πέντε τμήματα Μαθηματικά και ένα τμήμα Φυσική Α΄.
Το χειρότερο από όλα με αυτό το κόψε - ράψε είναι πως οι μαθητές δε διδάσκονται τίποτα από την σύγχρονη φυσική. Σίγουρα ο τρόπος που γινότανε η φυσική γενικής παιδείας στη Γ' Λυκείου δεν ήταν ο σωστός, αλλά με κάποιο άλλο αναλυτικό πρόγραμμα θα μπορούσαν να διδαχτούν βασικές παράμετροι της σύγχρονης φυσικής στο Λύκειο. Είναι δυνατό κάποιος να τελειώνει το σχολείο το 2015 και να μην έχει ακούσει τίποτα για την ραδιενέργεια, για τη φύση του φωτός και για μερικές βασικές ιδέες της κβαντικής φυσικής...
Για τους βιολογους το ιδιο συμβαινει εδω και μια δεκαπενταετια! Απλα πρωτα επαιρναν ωρες εις βαρος της χημειας ενω τα τελευταια δυο χρονια εις βαρος της φυσικης.
Βεβαια μπορει και ολο το σκηνικο να μην ειναι ετσι οπως φαινεται αλλα να κρυβεται κατι αλλο απο πισω στα πλανα του υπουργειου, το οποιο ειναι το εξης: Διογκωνω τρελα τα κενα σε μια ειδικοτητα με υπερμετρη αυξηση ωρων και λογω απουσιας χρηματων για αναπληρωτες και διορισμους το δινω σε μια αλλη ειδικοτητα (ισως μονο στο γυμνασιο) που εχει μπολικο κοσμο δευτερη αναθεση και ολα μελι γαλα! Οποιος καταλαβε καταλαβε. Οποτε σε μια τετοια περιπτωση αλλος ειναι ο ωφελημενος! Παντως αυτο που λεω, περσι ηταν στις σκεψεις στο υπουργειο, που εκαναν τα παντα για να μειωσουν αναπληρωτες. Θα δειξει...
Ακριβως..μην φοβαστε η μειωση στη φυσικηΗ μειωση στη φυσικη ειναι πολυ μεγαλη. Η μειωση στις ωρες των ΠΕ.04 πιστευω ειναι μικρη (ενω δεν αποκλειεται να μην ειναι καν μειωση). Τι εννοω. Σε ενα μικρο σχολειο (1 ταξη στη Γ Λυκειου) με τεχνολογικη και θεωρητικη κατευθυνση φετος εχει 5 ωρες ΠΕ.04 (4Φ+1Β). Του χρονου λογικα θα γινουν και οι τρεις κατευθυνσεις στο αντιστοιχο σχολειο. Οι ωρες των ΠΕ.04 ειναι 3Φ+3Χ+2Β.Κ+2Β.Γ = 10. Στα αστικα κεντρα σιγουρα δεν υπαρχει αυξηση ωρων μιας και δε θα βγαινουν τοσα τμηματα θετικης οσα με το παλιο σε θετικη και τεχνολογικη μαζι. Οποτε σαν ΠΕ.04 δεν υπαρχει τοσο μειωση. Οσον αφορα τα παιδια που λες για το που θα πανε, αρχικα δε μας πεφτει λογος! Ενω οσον αφορα τις επιλογες τους μονο που ακουν μαθηματικα φυσικη χημεια φευγουν τρεχοντας οι περισσοτεροι... Ισως τους ελξει λιγο η ιδεα της βιολογιας και του προγραμματισμου που δεν τα φοβουνται γενικα και τα θεωρουν βατα μαθηματα και πως παλευονται...
δεν θα ειναι τοση..
Αρκει να στρεψουμε τα παιδια προς τις καλες
και αποδοτικες σχολες..
Θετικη: φυσικη-χημεια-εκθεση τα βασικα
μαθηματικα για πολυτεχνεια-φυσικοχημικομαθηματικα
και στρατιωτικες ενω βιολογια για ιατρικα..
Μπορει να μην τους αρεσει ο συνδυασμοςΟ κοσμος στη θετικη (αν παραμεινει αυτο το συστημα για καποια χρονια, που δε νομιζω να παραμεινει) θα παει αν ολα τα τει που ηταν σε δευτερο και τεταρτο πεδιο (ηλεκτρολογιας ηλεκτρονικης φυτικης παραγωγης κλπ κλπ ανηκουν αυστηρα και μονο στη θετικη και οχι στηνν οικονομικοπληροφορικη. Αν συμβει αυτο τοτε θα δουν η πλειοψηφια των αδυνατων μαθητων πως και με πολυ πολυ χαμηλους βαθμους ολοι καπου μπαινουν απο θετικη ενω απο τις αλλες λογω πολλων υποψηφιων αρκετοι θα μενουν εκτος σχολης! Αρα τοτε θα γινει το αντιστροφο τουφαινομενου που ξεκινησε καπου 2002 με 2004 που ολοι απο θετικη πηγαιναν τεχνολογικη για να εχουν πιο ευκολο εργο (και καλα εκαναν αφου τους το επετρεπε το συστημα).
Μαθηματικα-φυσικη-χημεια αλλα ειναι
Υποχρεωτικος ΑΝ θελουν να πανε σε μια καλη σχολη
αλλιως κατι ΤΕΙ λογιστικης και κατι σε οικονομικα..
κατι παραθυρακια τεχνολογικης ΙΙ εκλησαν για παντα..
Αυτο να μαθουν αρκει..
Ακριβως..μην φοβαστε η μειωση στη φυσικηΚατακαημένη εκπαίδευση...
δεν θα ειναι τοση..
Αρκει να στρεψουμε τα παιδια προς τις καλες
και αποδοτικες σχολες..
Θετικη: φυσικη-χημεια-εκθεση τα βασικα
μαθηματικα για πολυτεχνεια-φυσικοχημικομαθηματικα
και στρατιωτικες ενω βιολογια για ιατρικα..
Ακριβως..μην φοβαστε η μειωση στη φυσικη
δεν θα ειναι τοση..
Αρκει να στρεψουμε τα παιδια προς τις καλες
και αποδοτικες σχολες..
Θετικη: φυσικη-χημεια-εκθεση τα βασικα
μαθηματικα για πολυτεχνεια-φυσικοχημικομαθηματικα
και στρατιωτικες ενω βιολογια για ιατρικα..
η υλη της φυσικης εχει κατακερματιστει ομως! τα παιδια δεν θα ξερουν πως παραγεται το ηλεκτρικο ρευμα! χαιρεστε? το βλεπουμε στενα μονο το θεμα των ωρων, αλλα βρε συναδελφοι ....η φυσικη απεθανε και νομιζετε οτι θα ζησουν οι φυσικοι? ??? ?μονο εγω ανησυχω??
Ο Νεύτωνας τώρα δικαιώνεται Posted on 07/05/2015
13 (http://physicsgg.me/2015/05/07/%ce%bf-%ce%bd%ce%b5%cf%8d%cf%84%cf%89%ce%bd%ce%b1%cf%82-%cf%84%cf%8e%cf%81%ce%b1-%ce%b4%ce%b9%ce%ba%ce%b1%ce%b9%cf%8e%ce%bd%ce%b5%cf%84%ce%b1%ce%b9/#comments)
… στο νέο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών του Λυκείου, απ’ όπου εξαφανίζεται το μάθημα της Φυσικής (https://physicsgg.files.wordpress.com/2013/12/newton5.jpg?w=594&h=412) (https://physicsgg.files.wordpress.com/2013/12/newton5.jpg)Όταν πέθανε ο Νεύτωνας η ανιψιά του Catherine Barton βρήκε ένα σεντούκι που, προς μεγάλη της απογοήτευση περιείχε μόνο χαρτιά: μια τεράστια ποσότητα σημειώσεων, από τις οποίες – πέρα από κάθε προσδοκία – λίγες αφορούσαν τα μαθηματικά και τη φυσική, και οι περισσότερες τη θεολογία και την αλχημεία. Μακροσκελείς ερμηνείες της Αποκάλυψης και των προφητειών του Δανιήλ – όλες αυστηρά αιρετικές. Εκτείνονταν από την απόρριψη του τριαδικού δόγματος μέχρι την ταύτιση της καθολικής εκκλησίας με το θηρίο της αποκάλυψης και του πάπα με τον αντίχριστο. Κι ακόμα αμέτρητες σελίδες για τη μεταστοιχείωση, τη φιλοσοφική λίθο.
Οι σημειώσεις αυτές ρίχνουν φως στη στριφνή και σύνθετη προσωπικότητα του Νεύτωνα. Οι θεολογικές και οι αλχημιστικές μελέτες ήταν η βασική ασχολία του Νεύτωνα.
Μέσα από τις μελέτες αυτές γεννήθηκαν όχι μόνον οι στόχοι αλλά και η μέθοδος που παρήγαγαν τα Philosophiæ Naturalis Principia Mathematica (http://en.wikipedia.org/wiki/Philosophi%C3%A6_Naturalis_Principia_Mathematica).
Ο λογικός πυρήνας της νευτώνειας επιστημονικής μεθόδου – καταρτίστηκε αρχικά για να ερμηνεύσει τη γλώσσα των Γραφών, ιδιαίτερα της αποκάλυψης και μόνο αργότερα εφαρμόστηκαν στη Φυσική. Ο Νεύτωνας πίστευε ακράδαντα πως η αλήθεια είναι μια, και μόνο ένας δρόμος υπάρχει για να προσεγγίσει κανείς τη βεβαιότητα: η γνώση της μεταφορικής γλώσσας που χαρακτηρίζει τις προφητείες.
Για τον Νεύτωνα η επιστημονική μέθοδος δεν ήταν παρά η απλουστευμένη εκδοχή της ορθής μεθόδου για την ερμηνεία των προφητειών: η γνώση των Γραφών ήταν το θεμέλιο και η προϋπόθεση για την τέλεια γνώση του φυσικού κόσμου.
Και γιατί λοιπόν ο Νεύτωνας τώρα δικαιώνεται;
Αφού ο Νεύτωνας είχε ως κύρια ασχολία τη Θεολογία κι όχι τη Φυσική, έτσι και το νέο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών 2015 – 16 που θα εφαρμόσει το Υπουργείο Παιδείας στο Λύκειοκαταργείκαρατομεί το μάθημα της Φυσικής, διατηρώντας τα Θρησκευτικά ακλόνητα. Το «Δια της μέτρησης προς την γνώση», που ήθελε να γράψει ως σύνθημα πάνω από την είσοδο κάθε εργαστηρίου Φυσικής ο πρωτοπόρος Κamerling – Onnes (http://physicsgg.me/2011/01/28/%CE%B7-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BA%CE%AC%CE%BB%CF%85%CF%88%CE%B7-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%85%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%B9%CE%BC%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1%CF%82-%CE%B1%CF%80%CF%8C/) , αντικαθίσταται με το «Δια της πίστης προς την γνώση».
Μιας και στην διδακτέα ύλη των Θρησκευτικών αναλύεται η θεωρία της Μεγάλης Έκρηξης, ίσως να συμπεριληφθούν εκεί μερικοί ακόμα ανούσιοι προβληματισμοί όπως: υπάρχει βαρύτητα πάνω από την ατμόσφαιρα της Γης; τα κινητά τηλέφωνα εκπέμπουν ραδιενέργεια; γιατί το χρώμα του ουρανού είναι μπλε; ποια είναι η μεγαλύτερη ταχύτητα στο σύμπαν; τι συμβαίνει στο εσωτερικό των άστρων; τι είναι υπερηχογράφημα; τι είναι μαύρες τρύπες και τι σκουληκότρυπες; τι είναι ακτίνες Χ; τι είναι συντονισμός; τι είναι αντιύλη; τι γίνεται στον LHC; πως «στέκεται» στο διάστημα ο Διεθνής Διαστημικός Σταθμός; τι σημαίνει η αρχή της αβεβαιότητας; κ.ο.κ.
Κι αν δεν χωράνε όλα αυτά στην ύλη των Θρησκευτικών, χωράνε στο μάθημα των πρότζεκτς ή στα διάφορα «προγράμματα» που υλοποιούνται στα σχολεία. Εκεί όπου ο καθένας διδάσκει ότι νάναι … ακόμα και Φυσική, χωρίς να ξέρει Φυσική.
Γιατί όπως είχε πει κάποτε ο Μαρξ: «η Φυσική είναι το όπιο του λαού». Ή μήπως όχι;
Πηγή: «Αλλοπαρμένες Μεγαλοφυίες», Federico Di Trocchio, εκδόσεις Τραυλός
ωραίο το κείμενο dpa.
αυτα και αλλα πολλά θα φαινονται σε λιγα χρονια πολύ παλιά.....θα εχει ξεχαστεί και το ονομα. κανεις δεν θα θυμαται τι ειναι η φυσικη. μ'ονο κατι στρυφνές ασκήσεις στο όριο του παραλογου για να αυτοθαυμαζομαστε ποσο έξυπνοι ηλίθιοι είμαστε. Κανεις δεν αγαπαει την φυσική απο αυτους εκει επανω. και απο εμας εδω κατω. το φροντιστηριάκι μας, η ωριτσα μας, και η ...... να πυροβολάμε εσαει στη Γ λυκειου κουτακια που ειναι δεμενα σε ελατηρια που ειναι επανω που ειναι κατω που ειναι πλαγια. θα τα βαζαμε και μεσα στο νερο αλλα στην ουσια δεν εχουν διδαχθει ποτε ανωση ή μηχανικη των ρευστών.
οταν απο εραστής γίνεσαι συζυγος....εκτελεις το καθήκον σου ξεχνώντας να υμνήσεις τα θέλγητρα, την ομορφιά, την σοφία, την ακμάδα, την γοητεία της συντρόφου σου.
και μαζευτηκαμε πολλοι μαλλον που βαριεστημενα ασχολούμαστε με τη φυσική . φαινεται και απο την ανταποκριση της ΕΕΦ που ειμαστε εμεις τελικα΄. Φαίνεται και απο την αντίδραση των συναδελφων εδω μέσα.
Τίτλοι τέλους για τη Φυσική Γ´Λυκείου γενικής παιδείας (http://physicsgg.me/2015/05/20/%CF%84%CE%AF%CF%84%CE%BB%CE%BF%CE%B9-%CF%84%CE%AD%CE%BB%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7-%CF%86%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B3%CE%BB%CF%85%CE%BA%CE%B5%CE%AF%CE%BF%CF%85/)
Posted on 20/05/2015
8 (http://physicsgg.me/2015/05/20/%cf%84%ce%af%cf%84%ce%bb%ce%bf%ce%b9-%cf%84%ce%ad%ce%bb%ce%bf%cf%85%cf%82-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%b7-%cf%86%cf%85%cf%83%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%b3%ce%bb%cf%85%ce%ba%ce%b5%ce%af%ce%bf%cf%85/#comments)
Φέτος διδάχθηκε για τελευταία χρονιά το μάθημα Φυσικής Γενικής Παιδείας στη Γ’ Λυκείου (διαβάστε σχετικά ΕΔΩ: Ο Νεύτωνας τώρα δικαιώνεται (http://physicsgg.me/2015/05/07/%CE%BF-%CE%BD%CE%B5%CF%8D%CF%84%CF%89%CE%BD%CE%B1%CF%82-%CF%84%CF%8E%CF%81%CE%B1-%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CF%8E%CE%BD%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9/)).
To μάθημα αυτό ήταν ένα από τα μαθήματα γενικής Παιδείας (Βιολογία, Μαθηματικά, Ιστορία, Φυσικη), εκ των οποίων οι μαθητές μπορούσαν να επιλέξουν για να εξεταστούν στις Πανελλήνιες.
Στη συνέχεια βλέπουμε τα θέματα με τα οποία έπεσε η αυλαία του μαθήματος (σε pdf ΕΔΩ: ΦΥΣΙΚΗ 2015 (https://physicsgg.files.wordpress.com/2015/05/cf86cf85cf83ceb9cebaceb7-ceb3ceb5cebdceb9cebaceb7cf83-cf80ceb1ceb9ceb4ceb5ceb9ceb1cf83-2015.pdf)):
(https://physicsgg.files.wordpress.com/2015/05/phys0.jpg?w=594) (https://physicsgg.files.wordpress.com/2015/05/phys0.jpg)(https://physicsgg.files.wordpress.com/2015/05/phys1.jpg?w=594&h=657) (https://physicsgg.files.wordpress.com/2015/05/phys1.jpg)(https://physicsgg.files.wordpress.com/2015/05/phys21.jpg?w=594&h=581) (https://physicsgg.files.wordpress.com/2015/05/phys21.jpg)(https://physicsgg.files.wordpress.com/2015/05/phys3_11.jpg?w=594&h=390) (https://physicsgg.files.wordpress.com/2015/05/phys3_11.jpg)(https://physicsgg.files.wordpress.com/2015/05/phys4.jpg?w=594&h=592) (https://physicsgg.files.wordpress.com/2015/05/phys4.jpg)Γ1. Ειον=+13,6 eV
Γ2. (http://s0.wp.com/latex.php?latex=_%7B1%7D%5E%7B1%7DH+%2B+%5C%2C%5E%7B7%7D_%7B3%7DLi+%5Crightarrow+%5C%2C+_%7B2%7D%5E%7B4%7DHe+%2B+%5C%2C+_%7B2%7D%5E%7B4%7DHe+&bg=FFFFFF&fg=070707&s=1)
Γ3. (http://s0.wp.com/latex.php?latex=Q%3D%28m_%7BH%7D%2Bm_%7BLi%7D+-+2+m_%7BHe%7D%29c%5E%7B2%7D+%3D+17%2C35+&bg=FFFFFF&fg=070707&s=1)MeV – εξώθερμη
Γ4. Από την αρχή διατήρησης της ενέργειας: Kαρχ=k q1 q2/r. Αντικαθιστώντας προκύπτει r=14,4·10−15m.
Σύμφωνα με τη θεωρία του σχολικού βιβλίου πρόκειται για μια απόσταση μεγαλύτερη από την απόσταση που πρέπει να πλησιάσουν δυο πυρήνες ώστε να πραγματοποιηθεί η πυρηνική αντίδραση
(https://physicsgg.files.wordpress.com/2015/05/phys8.jpg?w=594&h=461) (https://physicsgg.files.wordpress.com/2015/05/phys8.jpg)Δ1. Από την εξίσωση (http://s0.wp.com/latex.php?latex=%5Clambda_%7Bmin%7D+%3D+%5Cfrac%7Bh+%5C%2C+c%7D%7Be+%5C%2C+V%7D&bg=FFFFFF&fg=070707&s=1) προκύπτει ότι V=25000 Volt
Δ2. Ισχύει Ε=P·t=N·h·fmax, απ’ όπου παίρνουμε Ν=4·1016 ηλεκτρόνια/s.(https://physicsgg.files.wordpress.com/2015/05/phys6.jpg?w=594&h=637) (https://physicsgg.files.wordpress.com/2015/05/phys6.jpg)Δ3. λΑ→(I) και λΒ→(II)
Δ4. H ενέργεια του φωτονίου θα είναι Εφωτ=20200-2400=17800 eV, οπότε Κτελ = Καρχ− Εφωτ = 25000 − 17800 = 7200 eV
Αυτά λοιπόν ήταν τα τελευταία θέματα Πανελληνίων Φυσικής Γενικής Παιδείας Γ’ Λυκείου.
Για το περιεχόμενο και τους εκπαιδευτικούς στόχους του συγκεκριμένου μαθήματος μπορεί κανείς να πάρει μια ιδέα ρίχνοντας μια ματιά στο βιβλίο που διανέμονταν στους μαθητές (http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-C107/483/3168,12789/). Το βιβλίο γράφτηκε τον προηγούμενο αιώνα (συγκεκριμένα το 1998) και υπήρχαν πολλές ενστάσεις από την πρώτη στιγμή της κυκλοφορίας του. Όμως δεδομένου ότι «ο νεκρός δεδικαίωται», ας προβάλλουμε την καλή πλευρά παραθέτοντας ένα ένθετο του εγχειριδίου.
Πρόκειται για ένα πολύ ενδιαφέρον απόσπασμα από το βιβλίο του μεγάλου πυρηνικού φυσικού Victor Weisskopf, «Η κβαντική επανάσταση«:ΕΓΚΩΜΙΟ ΤΗΣ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣΗ επιστήμη ανταποκρίνεται κατ’ αρχάς σε μια ανάγκη που χαρακτηρίζει τον άνθρωπο ως άνθρωπο: την ανάγκη να γνωρίσει. Να ανακαλύψει τους θεμελιώδεις νόμους της φύσης, που διέπουν τον κόσμο στον οποίο ζούμε. Να παρατηρήσει, να ταξινομήσει τα παρατηρούμενα φαινόμενα, να φέρει στην επιφάνεια το απόλυτο και το αναλλοίωτο, μελετώντας τα φαινόμενα κάτω από ειδικές και ασυνήθιστες συνθήκες, δημιουργημένες από την ανθρώπινη ευφυΐα, αυτή είναι η ψυχή της βασικής έρευνας. Αυτή η έρευνα αναπτύσσεται, και πρέπει να αναπτυχθεί, με σκοπό να αυξάνει και να καθιστά ακριβέστερες τις γνώσεις.
Ωστόσο, ακόμη και αν αυτό μπορεί να φανεί παράδοξο, από αυτή την ελεύθερη έρευνα, πέρα από κάθε ιδέα εφαρμογής, γεννιούνται οι νέες ιδέες οι οποίες επιτρέπουν ακριβώς τις επιπλέον αποτελεσματικές εφαρμογές. Ο πρώτος στόχος της επιστήμης δεν είναι η εφαρμογή. Είναι, το επαναλαμβάνω, η καλύτερη κατανόηση των αιτιών και των νόμων που διέπουν τις φυσικές διαδικασίες. Αλλά μια καλύτερη κατανόηση των φυσικών διαδικασιών οδηγεί σχεδόν πάντοτε στη δυνατότητα να τις ελέγξουμε ή, τουλάχιστον, να ελέγξουμε άλλες διαδικασίες, οι οποίες σχετίζονται με αυτήν που είναι το αντικείμενο της έρευνας. Όπως είναι γνωστό, όσο η επιστήμη αναπτύσσεται τόσο περισσότερες και στενότερες γίνονται οι σχέσεις που καθορίζονται μεταξύ των διαδικασιών οι οποίες αρχικά έμοιαζαν να μην έχουν καμία συγγένεια.
Η μελέτη του ηλιακού στέμματος, για παράδειγμα, μπορεί να οδηγήσει σε μια καλύτερη κατανόηση της συμπεριφοράς των ισχυρά ιονισμένων αερίων μέσα σε μαγνητικά πεδία. Και αυτό το θέμα αποδεικνύεται ότι έχει μεγάλη τεχνολογική σημασία. Αλλά οι αστροφυσικοί, που παρήγαγαν αυτές τις τεχνολογικά χρήσιμες γνώσεις, δεν είχαν καθόλου ως στόχο αυτή την εφαρμογή. Η εφαρμοσμένη έρευνα είναι εκείνη που μπόρεσε να επωφεληθεί, λίγο αργότερα, από τα αποτελέσματά τους, αξιοποιώντας ένα μέρος τους στη βιομηχανία.
Πρόσφατα ο Η. Casimir έδειξε με εξαιρετικό τρόπο ότι οι αποφασιστικές τεχνικές πρόοδοι του 20ού αιώνα έχουν πραγματοποιηθεί από επιστήμονες οι οποίοι σε καμιά περίπτωση δεν εργάζονταν έχοντας ένα σαφώς καθορισμένο πρακτικό στόχο.
«Θα μπορούσε κανείς να αναρωτηθεί», γράφει για παράδειγμα, «αν οι υπολογιστές εφευρέθηκαν από ανθρώπους οι οποίοι ήθελαν να κατασκευάσουν υπολογιστές. Όμως προκύπτει ότι επινοήθηκαν γύρω στο 1930 από φυσικούς που ασχολούνταν με στοιχειώδη σωματίδια, επειδή ενδιαφέρονταν για την Πυρηνική Φυσική. Θα μπορούσε κανείς να αναρωτηθεί αν κάποιος ανακάλυψε τα ηλεκτρομαγνητικά κύματα θέλοντας να βελτιώσει τα μέσα επικοινωνίας. Δε συνέβη όμως αυτό. Ανακαλύφθηκαν από το Hertz, που επιθυμούσε να προβάλει την ομορφιά της Φυσικής και στηριζόταν στις θεωρητικές διαπιστώσεις του Maxwell».
Ο Casimir πολλαπλασιάζει τα παραδείγματα και συμπεραίνει ότι «στον 20ό αιώνα σχεδόν δεν υπάρχει παράδειγμα καινοτομίας που να μην οφείλεται στη βασική επιστημονική σκέψη». Συμμερίζομαι την άποψή του. Επιπλέον προσθέτω ότι η ερμηνεία αυτού του γεγονότος είναι απλή: ο πειραματισμός και η παρατήρηση στα όρια της επιστήμης απαιτούν τεχνικά μέσα τα οποία υπερβαίνουν τις δυνατότητες της υπάρχουσας τεχνολογίας. Γι’ αυτό ένας αριθμός σημαντικών τεχνολογικών επινοήσεων έχει ως αφετηρία όχι την επιθυμία επίτευξης ενός ορισμένου πρακτικού σκοπού, αλλά τις απόπειρες διεύρυνσης των ορίων της γνώσης.
Τα συμπεράσματα που μπορούν να εξαχθούν από αυτές τις γενικές σκέψεις είναι πολύ συγκεκριμένα και φλέγοντα σε ό,τι αφορά την έρευνα στη Φυσική, ειδικά στη Φυσική των στοιχειωδών σωματιδίων και στην Αστροφυσική. Πράγματι είναι γνωστό ότι ο αναγκαίος εξοπλισμός για την παρατήρηση της συμπεριφοράς των στοιχειωδών σωματιδίων ή για τη μελέτη των ορίων του Σύμπαντος αποδεικνύεται εξαιρετικά δαπανηρός. Τα τεράστια κονδύλια που χρειάζονται ξεπερνούν συχνά τις δυνατότητες μιας και μόνο χώρας. Εάν έχει κανείς, όπως όντως έχουν ορισμένοι, μια τεχνολογική άποψη της επιστήμης, θα αναρωτηθεί: «γιατί;» Τα μεσόνια και τα κουάρκ δεν εμφανίζονται παρά μόνο όταν η ύλη υποβληθεί σε μια εξαιρετικά υψηλή ενέργεια, που δεν είναι συνήθως εφικτή στη Γη: θα ήταν προτιμότερο να επενδύσουμε αυτά τα κολοσσιαία ποσά σε έρευνες πλησιέστερες προς τις οικονομικές και κοινωνικές μας φροντίδες.
Γι’ αυτούς τους ίδιους λόγους η παραπάνω συλλογιστική είναι λανθασμένη, ακόμη και επικίνδυνη. Διότι, αναμφίβολα, από αυτές τις έρευνες θα προκύψουν κάποτε ευεργετικές εφαρμογές, αν τουλάχιστον η ανθρώπινη σύνεση τις προφυλάξει από τον παραλογισμό. Η τεχνητή ραδιενέργεια έφερε επαναστατικές αλλαγές σε πολλούς κλάδους της Ιατρικής. Η διαδικασία της σχάσης είναι μια πηγή ενέργειας που η χρήση της συνεχώς διευρύνεται, είτε για καλό είτε για κακό σκοπό. Όλα οδηγούν στο να πιστέψουμε ότι στο μέλλον η Αστροφυσική και η Φυσική στοιχειωδών σωματιδίων, επειδή θα έχουν αφαιρέσει άλλο ένα μέρος του πέπλου που καλύπτει το άγνωστο, θα έχουν συγκρίσιμα, αν και μη προβλέψιμα αποτελέσματα. Ποιος ξέρει αν ορισμένες από τις δυσκολίες που γεννιούνται με την ανάπτυξη της τεχνολογίας δε θα μπορέσουν να λυθούν χάρη σ’ αυτές τις έρευνες;
Θα μου επιτραπεί να προσθέσω, για να ολοκληρώσω, ότι η ανάπτυξη της βασικής έρευνας πρέπει να θεωρηθεί ως ένα είδος καθήκοντος: η ανθρώπινη περιπέτεια αντιστοιχεί, αυτή τη στιγμή, στην περιπέτεια του Σύμπαντος, όπου η φύση, με τη μορφή του ανθρώπου, αρχίζει να κατανοεί τον εαυτό της. Από γενιά σε γενιά, χωρίς ανάπαυλα, πέρα από σύνορα, έχουμε χρέος να συμβάλουμε με μια συλλογική προσπάθεια στη διεύρυνση και στην εμβάθυνση αυτής της κατανόησης. Ίσως είναι μια από τις αρετές της βαριάς Φυσικής το γεγονός ότι έχει επιτρέψει την απόκτηση μιας τέτοιας συνείδησης, διότι απαιτούσε τη συνένωση διανοητών και τη συγκέντρωση κεφαλαίων από όλες τις χώρες.
Έχετε δίκιο δεν είναι μόνο οι ώρες και το νέο σύστημα εξετάσεων,αλλά και η ύλη,το επίπεδο των θεμάτων.Διέρρευσε από στελέχη της εκπαίδευσης ότι τα θέματα της φυσικής κατεύθυνσης αλλά και του μαθήματος πληροφορικής των πανελληνίων που ετοίμασαν οι επιτροπές αρχικά, επεστράφησαν, άλλαξαν και έγιναν πιο δύσκολα αφού πρώτα εκτιμήθηκαν από άλλη αρμόδια επιτροπή! Τι είδους επιτροπή είναι η τελευταία που ζήτησε να αυξηθεί η δυσκολία των θεμάτων και για ποιο λόγο έγινε...δεν το γνωρίζω.
Τα τελευταία χρόνια μπαίνουν αρκετά απαιτητικά θέματα στην Φυσική Κατεύιθυνσης της Γ Λυκείου,όπως τα φετινά ή για παράδειγμα τα θέματα του 2010
Πόσοι μαθητές μπορούν να ανταπεξέλθουν σε τόσο δύσκολα θέματα.έτσι όπως πάμε θα μισηθεί η Φυσική...!
Αναρωτιέμαι αν τα φετινά υπάρχουν σε κάποιο αντίστοιχο βιβλίο.
Κάνοντας καποιους υπολογισμους (προχειρους βεβαια) απο πυσδε που δινουν στοιχεια περσι και φετος η μειωση των ωρων της φυσικης ειναι οριακα πανω απο 10%. Ομοίως κάπου στο 10% ειναι η αυξηση των ωρων χημειας. Φυσικα σε ωρες δεν ειναι μία η αλλη αφου το 10% των ωρων φυσικης ειναι περισσοτερο απο το 10% των ωρων χημειας. Οι ωρες των Γεωλογων ειναι στα ιδια. Ενω οι ωρες των βιολογων εν τελει ειναι σχεδον στα ιδια μιας και η επιπλεον μια ωρα που εκαναν περσι λογω αναδιαρθρωσης προγραμματος στο γυμνασιο και φετος δεν ισχυει την παιρνουν στη γ με το δυωρο γενικης και στην κατευθυνση (παλι 2 ωρες ειναι αλλα πολυ περισσοτερες θετικες θα εχουμε). Πολυ χονδρικα τα οσα λεω απο μελετη στοιχειων δυο πυσδε ηπειρωτικης Ελλαδας. Τελος να πω οτι και στα δυο αυτα πυσδε περσι ολες οι ωρες των ΠΕ.04 ηταν 3431 και φετος ειναι 3359. Προσωπικα τη θεωρω αμελητεα τη μεταβολη σαν κλαδος.
ti διαμαντακι ηταν αυτο συναδελφε? δεν τοξερα!Δες και το μικρό κελλάρι Χημείας (http://mikrokellarichem.blogspot.gr/).
δυσκολα - ευκολα....αυτο δεν εχει σημασια. οταν διορθωσα γραπτα πανελληνιων και το 90% δεν ηξερε να χρησιμοποιησει την κεντρομολο. και γιατι να ξερει αλλωστε; Α λυκειου ΟΥΤΕ ενα παραδειγμα. και μετα τιποτα. οπότε το πανευκολο εγινε αδιανοητα δυσκολο!
του χρονου, ο περιβοητος τυπος της αυτεπαγωγης......αντε να εξηγησεις πως λειτουργει το κυκλωμα LC. Συναδελφοι μας εχουν εξαφανισει και δεν χαμπαριαζουμε .....ας ειναι
ξεχασα ομως
υπαρχει η ευκολη λυση : να βγει η ηλεκτρική ταλάντωση απο την διαδακτεα υλη.
φοβερα αντανακλαστικά. σε δερνουν την Δευτερα και φωναζεις το Σαββατο!
για την μηχανικη των ρευστων κανα βιβλιο εχεις υποψιν σου?