1
Διάφορα θέματα αδιόριστων / Απ: Διορισμοί και το 2024;
« στις: Μάιος 07, 2024, 06:22:44 μμ »Έγραψες: "Ειδικά για τις θέσεις επί θητεία υπάρχει και είναι σε ισχύ η διάταξη της παραγράφου 5 του άρθρου 14 του Νόμου 1566/1985, που θα μπορούσε να βοηθήσει (αλλά δεν έχω δει να την αναφέρει κανένας)."Όπως βοηθούσε και παλιότερα, βλ. π.χ. την 32413/Δ2/23.03.2012:
Πώς θα μπορούσε να βοηθήσει η διάταξη αυτή; Από ό,τι ξέρω τα οργανικά κενά μεταθέσεων και διορισμών υπολογίζονται βάσει των εγκυκλίων προσδιορισμού κενών και πλεονασμάτων για τις μεταθέσεις. Σε ποιο σημείο του προσδιορισμού των κενών μπορεί να βοηθήσει η διάταξη που έγραψες;
• Το έλλειμμα των ωρών από τους οργανικά ανήκοντες στη σχολική αυτή μονάδα εκπαιδευτικούς επί θητεία (διευθυντή, υποδιευθυντή, σχολ. σύμβουλο, προϊστάμενο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, υπευθύνους Σ.Ε.Π., Ε.Κ.Φ.Ε., ΠΛΗ.ΝΕ.Τ, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας κ.λπ.), καθώς και το έλλειμμα ωρών που προκύπτει από μειωμένα ωράρια λόγω ανατροφής τέκνων, άσκηση συνδικαλιστικών καθηκόντων κ.τ.λ. και εκπαιδευτικούς αποσπασμένους στο εξωτερικό (οι οποίοι δεν διανύουν το τελευταίο έτος απόσπασης) θα αναγραφεί στη στήλη 4α (με αρνητικό πρόσημο).
• Το πλεόνασμα ωρών λόγω υπηρετούντων διευθυντών με άλλη οργανική θέση θα αναγραφεί στη στήλη 4β (με θετικό πρόσημο).
Τώρα, τι έγινε μετά το 2013 και το "ξέχασαν" και από το 2016 "έφαγε η μαρμάγκα" και τη στήλη εκτίμηση ΠΥΣΔΕ, ψάξε βρες το. Η διάταξη Νόμου που ανέφερα είναι πάντως σε ισχύ. Και φυσικά άλλη η βαρύτητα του Νόμου και άλλη της εγκυκλίου.
Και για όσους απορούν τι γινόταν στην πράξη παλιότερα με αυτό το θέμα: με τη "στελεχοποίηση" κάποιων ατόμων (δεν γύρναγαν ποτέ στη σχολική τάξη), τις περισσότερες φορές δεν γινόταν τίποτα. Στη χειρότερη, αν είχαμε κάποια επιστροφή σε κάποια ειδικότητα, έβγαινε οργανικά υπεράριθμος ο τελευταίος τοποθετηθείς και διάλεγε και πρώτος σχολείο με τη διαδικασία άρσης της οργανικής υπεραριθμίας (τον έλεγες και "ευνοημένο" κατά μία έννοια).
Και πώς θα μπορούσε αυτό να εφαρμοστεί στην πράξη; Δηλαδή σε μία περιοχή θα είχαμε 100 οργανικά κενά και θα προσθέταμε ακόμη 50. Σε ποιες ειδικότητες θα κάναμε την πρόσθεση;Σε αυτές που έχουν εκπαιδευτικούς επί θητεία.
Και αν προσέξετε στον ίδιο νόμο παραπάνω υπάρχουν αναλυτικά νούμερα για κάθε ειδικότητα με σύνολο 50.376 (για βθμια). Προφανώς αυτό το νούμερο έχει αλλάξει αλλά σίγουρα υπάρχουν και επικαιροποιημένα νούμερα ανά ειδικότητα. Θα είχε ενδιαφέρον αν τα είχαμε όλα αυτά. Την εξέλιξη δηλαδή στον αριθμό των οργανικών θέσεων.Έχω αναφερθεί σε αυτό το θέμα παλιότερα.
Κατά την άποψή μου, το μόνο που θα μπορούσε να γίνει είναι ο αριθμός των υπηρετούντων σε θέσεις με θητεία (του 1566/85) να υπολογιστεί και να προστεθεί ως αριθμός στο σύνολο των οργανικών κενών (π.χ +4000). Αυτό όμως θα μας απασχολούσε αν ήθελε να καλύψει όλα τα οργανικά κενά οπότε σε αυτά να υπήρχε μια αύξηση λόγω των θέσεων με θητεία.Διαφωνώ, διότι και περισσότερες μεταθέσεις θα γίνονταν και θα έδινε και νομιμοποιητική βάση για αύξηση των πιέσεων για περισσότερους διορισμούς (θα υπήρχε πολύ μεγαλύτερος αριθμός οργανικών κενών).
Συνεπώς, εφόσον δεν καλύπτονται τουλάχιστον όλα τα πραγματικά οργανικά κενά δεν έχει νόημα να συζητάμε για πρόσθεση σε αυτά και των θέσεων με θητεία.
Από την άλλη πλέον βλέπουμε ότι τα οργανικά κενά μειώνονται αντί να αυξάνονται, λόγω της μετατροπής Γυμνασίων και Λυκείων σε πειραματικά/πρότυπα!Α μπράβο, εδώ πάμε και προς την αντίθετη κατεύθυνση, δηλ. να χάνονται περαιτέρω οργανικές θέσεις με την επινόηση της θητείας (και μη οργανικότητας) στα Πειραματικά και Πρότυπα Σχολεία.