Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - Patreas

Σελίδες: 123 ... 144
1
Έγραψες: "Ειδικά για τις θέσεις επί θητεία υπάρχει και είναι σε ισχύ η διάταξη της παραγράφου 5 του άρθρου 14 του Νόμου 1566/1985, που θα μπορούσε να βοηθήσει (αλλά δεν έχω δει να την αναφέρει κανένας)."
Πώς θα μπορούσε να βοηθήσει η διάταξη αυτή; Από ό,τι ξέρω τα οργανικά κενά μεταθέσεων και διορισμών υπολογίζονται βάσει των εγκυκλίων προσδιορισμού κενών και πλεονασμάτων για τις μεταθέσεις. Σε ποιο σημείο του προσδιορισμού των κενών μπορεί να βοηθήσει η διάταξη που έγραψες;
Όπως βοηθούσε και παλιότερα, βλ. π.χ. την 32413/Δ2/23.03.2012:
• Το έλλειμμα των ωρών από τους οργανικά ανήκοντες στη σχολική αυτή μονάδα εκπαιδευτικούς επί θητεία (διευθυντή, υποδιευθυντή, σχολ. σύμβουλο, προϊστάμενο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, υπευθύνους Σ.Ε.Π., Ε.Κ.Φ.Ε., ΠΛΗ.ΝΕ.Τ, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας κ.λπ.), καθώς και το έλλειμμα ωρών που προκύπτει από μειωμένα ωράρια λόγω ανατροφής τέκνων, άσκηση συνδικαλιστικών καθηκόντων κ.τ.λ. και εκπαιδευτικούς αποσπασμένους στο εξωτερικό (οι οποίοι δεν διανύουν το τελευταίο έτος απόσπασης) θα αναγραφεί στη στήλη 4α (με αρνητικό πρόσημο).
• Το πλεόνασμα ωρών λόγω υπηρετούντων διευθυντών με άλλη οργανική θέση θα αναγραφεί στη στήλη 4β (με θετικό πρόσημο).

Τώρα, τι έγινε μετά το 2013 και το "ξέχασαν" και από το 2016 "έφαγε η μαρμάγκα" και τη στήλη εκτίμηση ΠΥΣΔΕ, ψάξε βρες το. Η διάταξη Νόμου που ανέφερα είναι πάντως σε ισχύ. Και φυσικά άλλη η βαρύτητα του Νόμου και άλλη της εγκυκλίου.

Και για όσους απορούν τι γινόταν στην πράξη παλιότερα με αυτό το θέμα: με τη "στελεχοποίηση" κάποιων ατόμων (δεν γύρναγαν ποτέ στη σχολική τάξη), τις περισσότερες φορές δεν γινόταν τίποτα. Στη χειρότερη, αν είχαμε κάποια επιστροφή σε κάποια ειδικότητα, έβγαινε οργανικά υπεράριθμος ο τελευταίος τοποθετηθείς και διάλεγε και πρώτος σχολείο με τη διαδικασία άρσης της οργανικής υπεραριθμίας (τον έλεγες και "ευνοημένο" κατά μία έννοια).

Και πώς θα μπορούσε αυτό να εφαρμοστεί στην πράξη; Δηλαδή σε μία περιοχή θα είχαμε 100 οργανικά κενά και θα προσθέταμε ακόμη 50. Σε ποιες ειδικότητες θα κάναμε την πρόσθεση;
Σε αυτές που έχουν εκπαιδευτικούς επί θητεία.

Και αν προσέξετε στον ίδιο νόμο παραπάνω υπάρχουν αναλυτικά νούμερα για κάθε ειδικότητα με σύνολο 50.376 (για βθμια). Προφανώς αυτό το νούμερο έχει αλλάξει αλλά σίγουρα υπάρχουν και επικαιροποιημένα νούμερα ανά ειδικότητα. Θα είχε ενδιαφέρον αν τα είχαμε όλα αυτά. Την εξέλιξη δηλαδή στον αριθμό των οργανικών θέσεων.
Έχω αναφερθεί σε αυτό το θέμα παλιότερα.

Κατά την άποψή μου, το μόνο που θα μπορούσε να γίνει είναι ο αριθμός των υπηρετούντων σε θέσεις με θητεία (του 1566/85) να υπολογιστεί και να προστεθεί ως αριθμός στο σύνολο των οργανικών κενών (π.χ +4000). Αυτό όμως θα μας απασχολούσε αν ήθελε να καλύψει όλα τα οργανικά κενά οπότε σε αυτά να υπήρχε μια αύξηση λόγω των θέσεων με θητεία.
Συνεπώς, εφόσον δεν καλύπτονται τουλάχιστον όλα τα πραγματικά οργανικά κενά δεν έχει νόημα να συζητάμε για πρόσθεση σε αυτά και των θέσεων με θητεία.
Διαφωνώ, διότι και περισσότερες μεταθέσεις θα γίνονταν και θα έδινε και νομιμοποιητική βάση για αύξηση των πιέσεων για περισσότερους διορισμούς (θα υπήρχε πολύ μεγαλύτερος αριθμός οργανικών κενών).

Από την άλλη πλέον βλέπουμε ότι τα οργανικά κενά μειώνονται αντί να αυξάνονται, λόγω της μετατροπής Γυμνασίων και Λυκείων σε πειραματικά/πρότυπα!
Α μπράβο, εδώ πάμε και προς την αντίθετη κατεύθυνση, δηλ. να χάνονται περαιτέρω οργανικές θέσεις με την επινόηση της θητείας (και μη οργανικότητας) στα Πειραματικά και Πρότυπα Σχολεία.

2
Χριστός Ανέστη!

Να ξεδιαλύνουμε μια συνήθη παρανόηση (με πρόλαβε κάπως ο neossos): το ότι οι νεοδιόριστοι την 1η χρονιά δεν λαμβάνουν οριστική τοποθέτηση, δεν σημαίνει ότι δεν διορίστηκαν σε (τυπικά) οργανικό κενό. Αλλιώς δεν θα μπορούσαν να διοριστούν (αρκετά παλιότερα έχουν γίνει διάφορα πάντως).

Πατρεα ξεχνάς περίπου 10.000 αναπληρωτές σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα...Αυτοί τι θα απογίνουν...?
Δεν τους ξεχνάω. Όταν έκανα την ακτινογραφία του 2021-2022, είδες την επόμενη χρονιά 2022-2023 να προσληφθούν μόνο 30.000 Αναπληρωτές; Έτσι και το 2024-2025 δεν θα προσληφθούν μόνο 40.000 Αναπληρωτές, αλλά πάλι θα έχουμε έναν αριθμό 50.000+ Αναπληρωτών, καθώς αφενός οι διορισμοί του 2024 δεν πρόκειται να καλύψουν όλα τα εναπομείναντα μετά τις μεταθέσεις οργανικά κενά και αφετέρου υπάρχουν οργανικές θέσεις που δεν έχουν ακόμα συσταθεί.
Εκείνο που επισημαίνω είναι ότι, με το ισχύον πλαίσιο λειτουργίας, πάντα θα έχουμε ένα πολύ μεγάλο αριθμό Αναπληρωτών. Οπότε, υποσχέσεις που έχουν κατά καιρούς ακουστεί για μείωση του αριθμού Αναπληρωτών, χωρίς συγκεκριμένο πλάνο, είναι ανεδαφικές. Επίσης, τα αναφέρω αναλυτικά ανά κατηγορία/πηγή που "φουσκώνει" τον αριθμό των Αναπληρωτών, μπας και διαμορφωθεί θεσμικά κάποιο διεκδικητικό πλαίσιο για να μειωθούν οι πηγές αυτές. Ειδικά για τις θέσεις επί θητεία υπάρχει και είναι σε ισχύ η διάταξη της παραγράφου 5 του άρθρου 14 του Νόμου 1566/1985, που θα μπορούσε να βοηθήσει (αλλά δεν έχω δει να την αναφέρει κανένας).

Στο τέλος αφήνεις ξεκάθαρα νομίζω το υπονοούμενο για σύσταση νέων θέσεων προφανώς στην α/θμια.
Αν το καταλαβαίνω καλά θα μπορούσες να γίνεις λίγο πιο αναλυτικός.
"αυτά που θα προκύψουν από σύσταση νέων οργανικών" εννοώ οποτεδήποτε κι αν γίνει αυτή η σύσταση. Το μόνο συγκεκριμένο στοιχείο για σύσταση νέων οργανικών το 2024 είναι αυτό που αναφέρεται στη σελ.16 στο Ετήσιο Σχέδιο Δράσης 2024 του ΥΠΑΙΘΑ:
"Σύσταση οργανικών θέσεων ΕΕΠ και ΕΒΠ στα ΣΜΕΑΕ, καθώς και σύσταση οργανικών θέσεων ειδικοτήτων στις ΣΜΕΑΕ." το 4ο τρίμηνο του 2024.
Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να γίνει και κάτι που δεν αναφέρεται στο Ετήσιο Σχέδιο Δράσης. Το θέμα αυτό έχει περάσει από 40 κύματα και αυτή τη στιγμή δυστυχώς δεν έχω κάτι πιο αισιόδοξο από ioannasol. Σε κάθε περίπτωση, το ίδιο το Υπουργείο δεν ανέμενε τη σύσταση του συνόλου των 3000+ προτάσεων οργανικών θέσεων ειδικοτήτων στην Πρωτοβάθμια, αλλά ενός αριθμού περίπου 1300 οργανικών θέσεων.

Ευχαριστούμε πολύ για την (επικαιροποιημένη) εικόνα, μια σημαντική απορία προκύπτει όμως: αν ήταν στο περίπου η εκτίμηση του αριθμού διορισμών πέρυσι το καλοκαίρι, στο περίπου ήταν και η κατανομή ανάμεσα στις δύο βαθμίδες και το ΕΕΠ-ΕΒΠ;
Η κατανομή κι αν ήταν στο περίπου. Όπως έχουν δείξει τα τελευταία χρόνια, η κατανομή αποφασίζεται τελευταία στιγμή από ελάχιστα άτομα της εκάστοτε ηγεσίας.

Άρα @Patreas πόσους διορισμούς πιστεύεις θα γίνουν φέτος το καλοκαίρι;Θα είναι 4.000;5000;παραπάνω;
4ΧΧΧ

3
Το καλοκαίρι του 2023, χωρίς πραγματικούς αριθμούς συνταξιοδοτήσεων του 2024 και με εκτίμηση τότε για 4.000-5.000 αποχωρήσεις, δεν θα μπορούσε παρά να ήταν στο περίπου η εκτίμηση αριθμού διορισμών σε μια τέτοια παρουσίαση.

Πάντως, επειδή παλιότερα σε νήμα διορισμών είχα παρουσιάσει μια "ακτινογραφία" του 2021-2022, η αντίστοιχη ακτινογραφία για το 2023-2024 έχει ως εξής:

1) το 11,5% των μονίμων ήταν εκτός σχολικών αιθουσών Α/βάθμιας και Β/βάθμιας της επικράτειας:
α) 7.900 είχαν διαφόρων ειδών μακροχρόνιες άδειες (αναρρωτικές, κύησης, λοχείας, ανατροφής, άνευ αποδοχών κ.ά.)
β) 6.900 ήταν με θητεία/απόσπαση/διάθεση (στελέχη, ΚΥ, φορείς εντός/εκτός ΥΠΑΙΘΑ, ΔΙΕΚ/ΣΑΕΚ, ΣΔΕ, A.E.I., Βουλευτές/Κόμματα κ.ά.)
γ) 900 ήταν αποσπασμένοι στο εξωτερικό
2) 1.650 ήταν με θητεία σε Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία (και καμιά 150αριά ακόμα με μονοετή απόσπαση και περίπου 100 νεοδιόριστοι με προσωρινή τοποθέτηση), αριθμός που θα αυξάνεται όσο αυξάνονται τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία
3) Περίπου 22.500 Αναπληρωτές προσλήφθηκαν σε δράσεις που δεν έχουν οργανικές θέσεις (Παράλληλη Στήριξη και ΕΒΠ+ΠΕ25 σε σχολεία Γενικής Παιδείας, Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο, ΖΕΠ, ΔΥΕΠ, ΜΝΑΕ, Μαθητεία, Ενισχυτική Διδασκαλία)
4) το 3,5% των προσληφθέντων Αναπληρωτών έλαβαν επίσης μακροχρόνιες άδειες (περίπου 1850 άτομα, εκ των οποίων όμως οι 650 είναι των δράσεων του Νο.3).

Με το καλημέρα, λοιπόν, στην Εκπαίδευση χρειάζονται 40.000+ Αναπληρωτές, ακόμα και με όλα τα οργανικά κενά καλυμμένα (και τα νυν και αυτά που θα προκύψουν από σύσταση νέων οργανικών), με το ισχύον πλαίσιο λειτουργίας.

Καλό Πάσχα!

4
Διάφορα θέματα αδιόριστων / Απ: Διορισμοί και το 2024;
« στις: Απρίλιος 16, 2024, 01:00:25 πμ »
Θα γίνουν κανονικά φέτος διορισμοί, 8000 + κενά ακάλυπτα.

Διορισμοί θα γίνουν, αλλά ξέρεις κάποιον να του ζητάς 4Κ και να σου δίνει τα διπλάσια;

5
Υπηρεσιακές μεταβολές / Απ: Συνταξιοδοτήσεις 2024
« στις: Απρίλιος 10, 2024, 08:44:59 μμ »
Πολύ ενδιαφέροντα τα στοιχεία σχετικά με τις μεταναστευτικές ροές που παρέθεσες.

Πάντως, έχω καταλήξει ότι αν κάποιος θέλει να βλέπει κάτι, θα το βλέπει, ανεξαρτήτως των όποιων στοιχείων.
Τελευταίο κρούσμα είναι αυτό που αφορά μια πάγια ετήσια διαδικασία κατά τον προγραμματισμό της επόμενης σχολικής χρονιάς για τα Νηπιαγωγεία και την Α' Τάξη Δημοτικού (Σ.Σ. σύμφωνα με τα άρθρα 6&7 του Π.Δ. 79/2017, από διθέσιο νηπιαγωγείο και άνω και από επταθέσιο δημοτικό σχολείο και άνω, ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από δέκα πέντε (15) ανά τμήμα). Αν διαθέτουν 26-29 μαθητές, τότε το 2ο (επιπλέον) τμήμα ιδρύεται με απόφαση του περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης.

Το ότι π.χ. στη ΔΠΕ Λέσβου κάποια νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία υπάρχουν στις αποφάσεις για το 2024-2025 και δεν υπήρχαν στις αντίστοιχες αποφάσεις για το 2023-2024 (εδώ και εδώ), δεν είναι επειδή αυξήθηκαν οι εγγραφές των μαθητών. Το ακριβώς αντίθετο συνέβη! Κατά το 2023-2024 έχουν 30 μαθητές και άνω (τα Νηπιαγωγεία και η Α' Τάξη Δημοτικού, π.χ. το 2ο και το 6ο Ν/Γ Μυτιλήνης έχουν 37 μαθητές), οπότε δεν χρειαζόταν κάποια απόφαση για τα 2 τμήματα. Το ότι χρειάζεται να συμπεριληφθούν στην απόφαση για το 2024-2025 είναι επειδή αναμένεται να έχουν από 26-29 μαθητές. Αυτό κάποιοι θέλουν να το βλέπουν ως αύξηση...

Το κλείνω εδώ, καθώς έχουμε φύγει εκτός θέματος του νήματος.

6
Νεοδιόριστοι / Απ: Αξιολόγηση Α2 νεοδιόριστου
« στις: Απρίλιος 10, 2024, 03:56:19 μμ »
Όσοι εκπαιδευτικοί έχουν Αριθμό Μητρώου που ξεκινά από 7 και είναι από 704931 και πάνω έχουν διοριστεί από ΦΕΚ Τεύχος Γ’ 404/09.04.2020 και μετά, οπότε είναι δόκιμοι.
Στην περυσινή απόφαση νέων αποσπάσεων σε ΣΔΕ (νέων = όχι ανανεώσεων), υπάρχουν 3 τέτοιες περιπτώσεις.
Πάντως, η περυσινή σχετική πρόσκληση δεν ανέφερε κάπου τη λέξη "ΔΟΚΙΜΟΣ". Έλεγε ότι προϋπόθεση είναι να είναι κάποιος μόνιμος εκπαιδευτικός (Σ.Σ. και οι δόκιμοι είναι μόνιμοι εκπαιδευτικοί υπό "δοκιμασία", αν και από κείμενο σε κείμενο η λέξη "ΜΟΝΙΜΟΣ" χρησιμοποιείται άλλοτε με την έννοια του ότι δεν είναι Αναπληρωτής και άλλοτε με την έννοια του ότι δεν είναι "ΔΟΚΙΜΟΣ"), με δύο (2) τουλάχιστον χρόνια εκπαιδευτική υπηρεσία (που θα μπορούσε να τα έχει αποκτήσει ως Αναπληρωτής).

7
Υπηρεσιακές μεταβολές / Απ: Συνταξιοδοτήσεις 2024
« στις: Απρίλιος 08, 2024, 02:07:02 πμ »
Το θέμα όμως είναι ότι η υπογεννητικότητα εισέρχεται σιγά σιγά και στη δευτεροβάθμια και αργά ή γρήγορα τα αποτελέσματά της θα γίνουν κάτι παραπάνω από εμφανή.

Αν και όχι σχετικό με το θέμα του νήματος, αλλά επειδή είχε συζητηθεί σε αυτό: μου μετέφεραν ότι κάποιοι διαβάζοντας ένα συγκεκριμένο πινακάκι από μια πρόσφατη (Πέμπτη 04/04/2024) ανακοίνωση της ΕΛΣΤΑΤ βλέπουν μέχρι και αύξηση του μαθητικού δυναμικού στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (μακάρι), με την οποία προσπαθούν να επιβεβαιώσουν διάφορες θεωρίες τους (π.χ. δεν έχουν σημασία οι γεννήσεις, αφού εγγράφονται μετανάστες που «ρεφάρουν» τη μείωση των γεννήσεων), για τις οποίες όμως δεν παρουσιάζουν στοιχεία.
Να σημειώσω ότι στον Πίνακα 1 (όπως αναφέρει η υποσημείωση) δεν περιλαμβάνονται η Εκκλησιαστική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (είναι στους Πίνακες 6 και 7, αλλά γενικά είναι μικρό αυτό το μαθητικό δυναμικό) και τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας. Πολύ σημαντικό, επίσης, ότι στα Λύκεια στον Πίνακα 1 δεν περιλαμβάνονται τα ΕΠΑ.Λ. (αυτά είναι στον Πίνακα 14), αλλιώς κάποιος θα μπορούσε να οδηγηθεί στο λανθασμένο συμπέρασμα ότι 100.000+ μαθητές δεν πηγαίνουν από το Γυμνάσιο στο Λύκειο.

Για όσους δεν έχουν περάσει τα «βασανιστήρια» των ερωτηματολογίων της ΕΛΣΤΑΤ, να ενημερώσω ότι οι έρευνες αυτές διεξάγονταν μέχρι και το 2013-2014 για όλα τα σχολεία με 2 ερωτηματολόγια ανά έτος (ένα για την έναρξη του έτους και ένα για τη λήξη του έτους) για κάθε σχολική μονάδα, τα οποία συμπληρώνονταν χειρόγραφα και συγκεντρώνονταν στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης για αποστολή στην αρμόδια Περιφερειακή Υπηρεσία Στατιστικής της ΕΛΣΤΑΤ. Για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση υπήρχαν τα ΣΕ-3 και ΣΕ-3Β για τα Γυμνάσια, ΣΕ-4 και ΣΕ-4Β για τα Λύκεια, ΣΕ-6 και ΣΕ-6Β για την Επαγγελματική και Εκκλησιαστική Εκπαίδευση και ΣΕ-8 για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.
Όπως μπορείτε να δείτε στην τελευταία σελίδα της πρόσφατης ανακοίνωσης της ΕΛΣΤΑΤ (στην Ενότητα «Μεθοδολογία και κάλυψη»), από το 2014-2015 η συλλογή των στοιχείων για τις δημόσιες σχολικές μονάδες εποπτείας Υπουργείου Παιδείας γίνεται με άντλησή τους από την πλατφόρμα MySchool, ενώ για τις ιδιωτικές σχολικές μονάδες η συλλογή των στοιχείων συνέχισε να διεξάγεται μέχρι και το 2020-2021 με τη συμπλήρωση έντυπων ερωτηματολογίων (στα οποία πολλά Ιδιωτικά Σχολεία δεν ανταποκρίνονταν).
Από το 2021-2022 η συλλογή των στοιχείων πραγματοποιείται με άντλησή τους από την πλατφόρμα MySchool για το σύνολο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Δημόσιας και Ιδιωτικής, εκτός των ΣΜΕΑΕ και των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, στα οποία αποστέλλονται έντυπα ερωτηματολόγια.

Συνεπώς, αυτές οι έρευνες της ΕΛΣΤΑΤ συμπεριλαμβάνουν και τις ιδιωτικές σχολικές μονάδες, για τις οποίες από το 2021-2022 η άντληση των στοιχείων γίνεται από το MySchool και αυτός είναι ένας από τους λόγους για την εμφανιζόμενη αύξηση (δείτε σχετικώς στο πάνω μέρος των σελ.4 και σελ.6).
Το πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι η έρευνα αναφέρεται σε στοιχεία μέχρι και το σχολικό έτος 2021-2022, δηλ. πριν από 2 χρόνια. Ο αριθμός των μαθητών στο Γυμνάσιο έπιασε "κορυφή" το 2022-2023, οπότε στην Α+Β+Γ Γυμνασίου πήγαιναν οι γεννηθέντες το 2010+2009+2008. Από την τρέχουσα σχολική χρονιά 2023-2024 το τοπίο του μαθητικού δυναμικού στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση έχει αρχίσει να αλλάζει (επί τα χείρω).

Οι «καμπάνες» της υπογεννητικότητας έχουν ήδη χτυπήσει στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, όπως μπορούμε να δούμε στην αντίστοιχη έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ για αυτήν. Ο αριθμός των μαθητών στα Δημοτικά Σχολεία έπιασε "κορυφή" το 2016-2017 (δηλ. 6 χρόνια νωρίτερα από το Γυμνάσιο) και έκτοτε έχει κάθε χρόνο μείωση. Δεν πρέπει να ξεγελά η (πρόσκαιρη) αύξηση των μαθητών στα Νηπιαγωγεία από το 2018-2019, η οποία οφείλεται στη σταδιακή υποχρεωτικότητα της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης (δηλ. περισσότερα Προνήπια απ’ ότι στο παρελθόν - για τα Νήπια ήταν ούτως ή άλλως υποχρεωτική η προσχολική εκπαίδευση).
Αν στους 584.032 μαθητές των (Δημόσιων και Ιδιωτικών) Δημοτικών Σχολείων το 2021-2022 προσθέσουμε τους 4.400 μαθητές των Ειδικών Δημοτικών Σχολείων, έχουμε ένα σύνολο 588.432 μαθητών. Εξ αυτών, οι 10.500 είχαν ημερομηνία γέννησης πριν από το 2010 (Σ.Σ. όλοι οι αριθμοί αναφέρονται σε εγγεγραμμένους μαθητές, παρότι είναι κοινό μυστικό ότι αρκετοί εξ αυτών αποτελούν απλώς λογιστικές εγγραφές στο Μητρώο του σχολείου). Άρα το 2021-2022 είχαμε στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα 588.432-10.500=577.932 μαθητές με έτη γέννησης 2015/2014/2013/2012/2011/2010, ενώ οι γεννήσεις στην Ελλάδα αυτά τα έτη ήταν 599.695. Δηλ. στα Δημοτικά Σχολεία «εμφανίστηκαν» 599.695-577.932=21.763 άτομα λιγότερα σε σχέση με αυτά που αναμένονταν βάσει των γεννήσεων, κάτι που προφανώς δεν μπορεί να αποδοθεί μόνο στην παιδική θνησιμότητα. Εκτός, λοιπόν, από μετανάστευση ΠΡΟΣ την Ελλάδα υπάρχει και μετανάστευση ΑΠΟ την Ελλάδα και η δεύτερη φαίνεται αυτή τη στιγμή να παίζει πολύ μεγαλύτερο ρόλο στο μαθητικό δυναμικό απ’ ότι η πρώτη (παρεμπιπτόντως, ο αριθμός των μαθητών σε ΔΥΕΠ Δημοτικών Σχολείων για το 2021-2022 ήταν περίπου 650).

8
Υπηρεσιακές μεταβολές / Απ: Συνταξιοδοτήσεις 2024
« στις: Μάρτιος 15, 2024, 08:13:40 μμ »
Αιτήσεις Παραίτησης και Αυτοδίκαιες Αποχωρήσεις Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 2024 (μετά τις ανακλήσεις)

ΚΛΑΔΟΣ ΓΕΝΙΚΗ ΕΑΕ ΣΥΝΟΛΟ
ΠΕ01 102 0 102
ΠΕ02 445 2 447
ΠΕ03 333 3 336
ΠΕ04.01 173 0 173
ΠΕ04.02 86 0 86
ΠΕ04.04 38 0 38
ΠΕ04.05 45 0 45
ΠΕ05 90 0 90
ΠΕ06 106 1 107
ΠΕ07 38 0 38
ΠΕ08 25 2 27
ΠΕ11 151 1 152
ΠΕ29 0 2 2
ΠΕ30 0 1 1
ΠΕ34 1 0 1
ΠΕ78 73 0 73
ΠΕ79.01 25 0 25
ΠΕ80 109 1 110
ΠΕ81 42 0 42
ΠΕ82 74 0 74
ΠΕ83 39 0 39
ΠΕ84 17 0 17
ΠΕ85 11 0 11
ΠΕ86 79 0 79
ΠΕ87.01 9 0 9
ΠΕ87.02 11 0 11
ΠΕ87.03 2 0 2
ΠΕ87.04 11 0 11
ΠΕ87.05 1 0 1
ΠΕ87.06 1 0 1
ΠΕ87.08 1 0 1
ΠΕ87.09 4 0 4
ΠΕ87.10 1 0 1
ΠΕ88.01 13 0 13
ΠΕ88.02 13 1 14
ΠΕ88.03 4 0 4
ΠΕ88.04 1 0 1
ΠΕ88.05 1 0 1
ΠΕ89.01 6 1 7
ΠΕ89.02 0 1 1
ΠΕ90 2 0 2
ΤΕ01.04 5 0 5
ΤΕ01.06 5 0 5
ΤΕ01.07 4 0 4
ΤΕ01.19 3 0 3
ΤΕ01.20 1 0 1
ΤΕ02.01 1 0 1
ΤΕ02.02 7 1 8
ΤΕ02.04 1 0 1
ΤΕ02.05 0 1 1
ΔΕ01.14 0 1 1
ΔΕ02.01 6 0 6
ΔΕ02.02 9 0 9
ΣΥΝΟΛΟ 2225 19 2244

9
Υπηρεσιακές μεταβολές / Απ: Συνταξιοδοτήσεις 2024
« στις: Μάρτιος 15, 2024, 08:13:25 μμ »
Αιτήσεις Παραίτησης και Αυτοδίκαιες Αποχωρήσεις Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης 2024 (μετά τις ανακλήσεις)

ΚΛΑΔΟΣ ΓΕΝΙΚΗ ΕΑΕ ΣΥΝΟΛΟ
ΠΕ05 12 0 12
ΠΕ06 93 0 93
ΠΕ07 4 0 4
ΠΕ08 2 0 2
ΠΕ11 123 5 128
ΠΕ23 0 1 1
ΠΕ25 0 1 1
ΠΕ28 0 1 1
ΠΕ30 0 4 4
ΠΕ60 207 8 215
ΠΕ70 1225 89 1314
ΠΕ71 0 1 1
ΠΕ73 6 0 6
ΠΕ79.01 14 0 14
ΠΕ86 5 0 5
ΣΥΝΟΛΟ 1691 110 1801

10
Η άδεια είναι τετράμηνη για τους Αναπληρωτές (Νόμος 4808/2021 άρθρο 28).
Για τους Μόνιμους ο Νόμος λέει ότι διάστημα τεσσάρων (4) μηνών της άδειας λογίζεται ως χρόνος πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας για κάθε συνέπεια.
Δεν είναι το ίδιο.

11
Μεταθέσεις / Απ: Μεταθέσεις 2024
« στις: Φεβρουάριος 23, 2024, 03:06:11 μμ »
Εγκύκλιοι για τον προσδιορισμό κενών οργανικών θέσεων και πλεονασμάτων εκπαιδευτικού προσωπικού για τις μεταθέσεις του έτους 2024

Στους οργανικά ανήκοντες εκπαιδευτικούς δεν θα υπολογιστούν οι εκπαιδευτικοί που θα αποχωρήσουν αυτοδίκαια από την υπηρεσία μέχρι 31 Αυγούστου 2024 (άρθρο 4 Π.Δ. 50/1996) ούτε οι εκπαιδευτικοί που υπέβαλαν αίτηση παραίτησης από την υπηρεσία από 1 έως και 12 Φεβρουαρίου 2024 (άρθρο 46, παρ. 1 του Ν. 4777/2021-ΦΕΚ25Α’, υπ’ αριθμ. πρωτ 5420/Ε3/18-01-2024 - ΑΔΑ: ΨΡ2Ο46ΝΚΠΔ-Ω33 έγγραφο) και δεν την ανακάλεσαν μέχρι και τις 12 Μαρτίου 2024.

Στη Δευτεροβάθμια παραμένει: "Τα αλγεβρικά αθροίσματα των στηλών 4α και 4β του πίνακα Β΄ θα διαιρεθούν με το είκοσι (20) και το πηλίκο θα γραφεί αντίστοιχα στο 5α ή 5β. Υπόλοιπο ωρών του υποχρεωτικού ωραρίου κάτω του δώδεκα (12) δε λαμβάνεται υπόψη."

Προθεσμία Τετάρτη 13 Μαρτίου για τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και Πέμπτη 14 Μαρτίου για τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.

12
Ποιος είπε ότι ενώ έχουν γίνει συστάσεις οργανικών ολοημέρων στα δημοτικά, δεν έχουν γίνει στα ολοήμερα νηπιαγωγεία; Για να μην παραπληροφορούμε θα ήθελα να σας ενημερώσω πως από τις περίπου 12.000 οργανικές ΠΕ60, οι 3.000 (ποσοστό 25% επί των οργανικών σας θέσεων είναι οργανικές ΠΕ60 ολοημέρου. Το αντίστοιχο ποσοστό για τους ΠΕ70 είναι 6.500 σε σύνολο 42.000 περίπου οργανικών (15%). Οι συστάσεις αυτές έγιναν όλες τη δεκαετία 2000-2010 τόσο στα δημοτικά ΟΣΟ και στα νηπιαγωγεία. Το γιατί τώρα δεν επαρκούν για να καλυφθούν οι σημερινές ανάγκες είναι μεγάλο θέμα (έχει να κάνει πρωτίστως με τη διάρθρωση των νηπιαγωγείων και τον συνολικό αριθμό των σχολικών μονάδων αναλογικά με τον μαθητικό πληθυσμό και αλλά και κάποιους άλλους λόγους που δεν θα αναλύσω στην παρούσα στιγμή).

Δεν θα περίμενε, όμως, κάποιος εχέφρων να είναι ίδιο το ποσοστό οργανικών θέσεων για τη λειτουργία του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου με αυτό για τη λειτουργία του Ολοήμερου Δημοτικού, καθώς κάθε Τμήμα στο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο απαιτεί ένα πλήρες άτομο, ενώ στο Ολοήμερο Δημοτικό δεν συμβαίνει το ίδιο (χώρια που μέρος των ωρών στο Ολοήμερο Δημοτικό καλύπτεται από τα υπόλοιπα ωραρίου όσων εργάζονται στο Πρωινό πρόγραμμα, κάτι που δεν μπορεί να συμβεί ούτε για 1 ώρα στο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο).

Αν κάνεις τους υπολογισμούς που έκανε και το ΥΠΕΣ πριν από 2 χρόνια, θα διαπιστώσεις ότι σε απόλυτα νούμερα οι ΠΕ60 είναι οι πιο "ριγμένοι" (ενώ ποσοστιαία οι πιο "ριγμένοι" είναι οι ΠΕ08 και ΠΕ91, πάντα μιλάμε για την Πρωτοβάθμια Γενική).

13
Υπηρεσιακές μεταβολές / Απ: Συνταξιοδοτήσεις 2024
« στις: Φεβρουάριος 17, 2024, 09:38:38 μμ »
Το θέμα όμως είναι ότι η υπογεννητικότητα εισέρχεται σιγά σιγά και στη δευτεροβάθμια και αργά ή γρήγορα τα αποτελέσματά της θα γίνουν κάτι παραπάνω από εμφανή.

Πράγματι, αν εξετάσει κάποιος τα στοιχεία γεννήσεων από την ΕΛΣΤΑΤ για τα τελευταία 30 χρόνια, θα διαπιστώσει ότι ο αριθμός των μαθητών στο Γυμνάσιο έπιασε "κορυφή" το 2022-2023, οπότε στην Α+Β+Γ Γυμνασίου πήγαιναν οι γεννηθέντες το 2010+2009+2008, δηλ. 351.001 (Σ.Σ. ναι, υπάρχουν και μαθητές που επανέλαβαν το Νηπιαγωγείο ή "έμειναν" σε κάποια Τάξη του Δημοτικού και πήγαν σε μεγαλύτερη ηλικία στο Γυμνάσιο, αλλά η γενική εικόνα είναι αυτή).

Πρώτο "χτύπημα" στη Δευτεροβάθμια υπήρξε φέτος στο Γυμνάσιο. Εισήλθαν αυτοί του 2011, ενώ αποφοίτησαν αυτοί του 2008. Αποτέλεσμα : -11.874
Το 2024-2025 θα εισέλθουν αυτοί του 2012, ενώ θα έχουν αποφοιτήσει αυτοί του 2009. Αποτέλεσμα : -17.562
Το 2025-2026 θα εισέλθουν αυτοί του 2013, ενώ θα έχουν αποφοιτήσει αυτοί του 2010. Αποτέλεσμα : -20.632
Το 2026-2027 θα εισέλθουν αυτοί του 2014, ενώ θα έχουν αποφοιτήσει αυτοί του 2011. Αποτέλεσμα : -14.279
Δηλ. το 2026-2027 ο αριθμός των μαθητών στο Γυμνάσιο θα είναι -64.347 σε σχέση με το 2022-2023
Αυτή είναι μια μείωση περίπου 20% των μαθητών, η οποία εκτιμώ ότι θα επηρεάσει περισσότερο τα αστικά κέντρα. Ο λόγος είναι ότι οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό προκύπτουν από τα Τμήματα. Σε ένα μικρό Γυμνάσιο με 20 μαθητές ανά Τάξη, ακόμα και 50% να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών, πάλι ένα Τμήμα θα έχει σε κάθε Τάξη. Μία αντίστοιχη μείωση του μαθητικού δυναμικού σε Γυμνάσιο μεγάλου αστικού κέντρου, θα οδηγήσει σε απώλεια πολλών Τμημάτων.

14
Θεωρώ ότι είναι πιθανό να μη συνεχίσει να "σερνεται", οπως φαίνεται στο σχεδιο δράσης τα προηγούμενα ετη, αλλά να ξεκολλήσει. Φυσικά, από το σημείο αυτό μέχρι να γίνουν διορισμοί εκπαιδευτικών με ένα διαφορετικό σύστημα από το υπάρχον μπορεί να περάσουν αρκετά χρόνια.

Ετήσια Σχέδια Δράσης υπάρχουν για όλα τα Υπουργεία από το 2021 και μετά, αλλά η ειδοποιός διαφορά είναι ότι φέτος φαίνεται να "ζεσταίνεται" η Αξιολόγηση στο υπόλοιπο Δημόσιο σύμφωνα με τις προβλέψεις του Νόμου 4940/2022.

Μπορείτε να ρωτήσετε όσους είναι σε επιτελικές υπηρεσίες οποιουδήποτε Υπουργείου και να μάθετε ότι κάθε εβδομάδα διεξάγονται πολλά πενθήμερα Eργαστήρια Εφαρμογής Διαδικασίας Στοχοθεσίας μέσω του ΙΝ.ΕΠ. του ΕΚΔΔΑ.

Ενδεικτικώς, βλ. Έναρξη διαδικασίας καθορισμού στόχων έτους 2024 - Δημοσίευση εγχειριδίου στοχοθεσίας σύμφωνα με τις προβλέψεις του ν. 4940/2022 και το σχετικό υλικό.

Σελίδες: 123 ... 144

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32304
  • Τελευταία: Aira
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160394
  • Σύνολο θεμάτων: 19217
  • Σε σύνδεση σήμερα: 746
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 12
Επισκέπτες: 567
Σύνολο: 579

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.111 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.