*

Αποστολέας Θέμα: Συμβουλές-Προτάσεις για τον επόμενο ΑΣΕΠ - ΠΕ 02  (Αναγνώστηκε 635771 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος anniegr

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 127
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές-Προτάσεις για τον επόμενο ΑΣΕΠ - ΠΕ 02
« Απάντηση #784 στις: Φεβρουάριος 21, 2008, 05:08:15 μμ »
Αμαρτωλές Ιστορίες



Γ. ΓΙΑΤΡΟΜΑΝΩΛΑΚΗΣ
 Η Ιστορία Νεοελληνικής Λογοτεχνίας (ΙΝΛ) της Α´, Β´ και Γ´ Γυμνασίου του ΟΕΔΒ (2007) έρχεται να συμπληρώσει τη φάρσα της διαβόητης Ιστορίας της Στ´ Δημοτικού. Η τύχη του πρώτου βιβλίου, που παραλίγο να μας στερήσει τη δεύτερη τετραετία(;) της ΝΔ, αγνοείται καθώς το συνετό ΥΠΕΠΘ αποφάσισε να το εξαφανίσει. Η ΙΝΛ κυκλοφορεί ανενόχλητη, παρά τα όσα τής έχουν καταλογίσει πολλοί. Παρά το γεγονός ότι αποτελεί μνημείο γλωσσικών, πραγματολογικών, ιστορικών σφαλμάτων και άκριτων αποτιμήσεων. Παρά το γεγονός ότι έχει χαρακτηρισθεί «άστοχο», «άχρηστο», «αδόκιμο», «αμέθοδο», «αποτρεπτικό» για μαθητές και δασκάλους κ.ά. Από την άλλη κανείς δεν βγήκε να το υπερασπισθεί σοβαρά. Ούτε τα κανάλια ενδιαφέρθηκαν (εκεί έχουν άλλα σπουδαιότερα) και ούτε νοιάστηκε κάποιος από τους συνήθως «ευαίσθητους» πολιτικούς. Η εθνική και πολιτική ιστορία φέρνει ψήφους. Η ιστορία της Λογοτεχνίας τίποτε.

Δεν κρίνω σκόπιμο να καταγράψω τα πολλά και ποικίλα σφάλματα της ΙΝΛ, όπως ακριβώς δεν βρίσκω πρέπον να περιφέρουμε θλιβερά γραπτά των μαθητών μας και να επιδεικνύουμε τα σφάλματά τους, καγχάζοντας. Αν τα λάθη των μαθητών μας πρέπει να βαραίνουν αποκλειστικά εμάς, τότε η ΙΝΛ πρέπει να βαραίνει όλη την Παιδεία μας. Αφού οι δάσκαλοι-συγγραφείς (διότι περί αυτού πρόκειται) δεν μπορούν να γράφουν στοιχειωδώς καλά ελληνικά, αφού αδυνατούν να συντάξουν μια παράγραφο, τότε η Παιδεία μας είναι βαριά άρρωστη. Προφανώς και υπάρχουν εξαιρέσεις, οι δύο όμως αμαρτωλές ιστορίες επιβεβαιώνουν τον κανόνα. Η ΙΝΛ δείχνει, άλλη μια φορά, πως τα περισσότερα βιβλία που παράγονται από το «εκσυγχρονισμένο» Παιδαγωγικό Ινστιτούτο είναι ακατάλληλα για διδασκαλία. Αναφέρομαι κυρίως σε βιβλία θεωρητικών επιστημών, όπου στο κάτω κάτω της γραφής αν κάτι πρέπει να προσεχθεί είναι αυτή η έρμη η γλώσσα για την οποία κόπτονται όλοι. «Αντικείμενο» της ΙΝΛ, γράφουν στον Πρόλογό τους οι συγγραφείς, είναι «τα λογοτεχνικά έργα, τα οποία παρακολουθεί στην ιστορική τους εξέλιξη(;) αποκομίζοντας(;) πολύτιμη γνώση. Εξετάζει επίσης τα λογοτεχνικά ρεύματα και τους δημιουργούς, ολοκληρώνοντας παράλληλα και το έργο της κριτικής της λογοτεχνίας, καθώς οργανώνει(;) τις διάφορες κριτικές αποτιμήσεις και διαμορφώνει έναν κανόνα που στηρίζεται στην απόσταση του χρόνου, προφυλάσσοντας(;) από υποκειμενικές εκτιμήσεις(!)». Κανονικά οι κριτές του βιβλίου έπρεπε να είχαν σταματήσει εδώ. Να διαγράψουν τις επόμενες σελίδες, χωρίς καν να τις διαβάσουν (έτσι κι αλλιώς δεν φαίνεται πως τις διάβασαν) και να στείλουν σπίτι τους όλους τους εμπλεκομένους. Και το (όποιο) κύρος της Λογοτεχνίας μας θα είχαν διαφυλάξει και τα δημόσια έξοδα θα είχαν περιορίσει.



--------------------------------------------------------------------------------



Στο βιβλίο της Ιστορίας Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, στη σελ. 64, στην αναφορά στον Λόρδο Βύρωνα σημειώνεται: «πέθανε, παίρνοντας ενεργό μέρος στον ελληνοαπελευθερωτικό(!) αγώνα»

--------------------------------------------------------------------------------

Το θανάσιμο αμάρτημα της ΙΝΛ, όπως και της Ιστορίας του Δημοτικού, δεν είναι τόσο τα πολλά και ποικίλα σφάλματα. Το αμάρτημά της έχει να κάνει με τον λόγο και τη συνεπόμενη λογική της. Το πρόβλημα, λ.χ., στο λήμμα του Σολωμού δεν είναι ότι μας προτρέπει να θαυμάζουμε ένα έργο για «τον λυρισμό [του], την ακρίβεια των ποιητικών εικόνων, την εξύψωση(!) της λαϊκής γλώσσας και ιδιαίτερα την έκφραση του λαϊκού αισθήματος». Το πρόβλημα είναι ότι ο Βύρων «πέθανε παίρνοντας ενεργό μέρος στον ελληνοαπελευθερωτικό(!) αγώνα» (64). Δεν με ενοχλούν οι «κρίσεις» ότι στην Ενδοχώρα (1945) ο Εμπειρίκος δεν «έχει επηρεαστεί από τις δραματικές εξελίξεις και τις φοβερές συνέπειες του Β´ Παγκόσμιου Πολέμου», επειδή απλούστατα η συλλογή αυτή συγκροτείται τα χρόνια 1935-1937. Με ενοχλεί (και είναι βέβαιο πως θα ενοχλούσε τον οξύθυμο Εγγονόπουλο) η διατύπωση ότι ο ποιητής του Μπολίβαρ «διανθίζει το γλωσσικό του όργανο με πολλά λόγια στοιχεία» (121).

Και ενώ τα πραγματολογικά λάθη είναι ανεπίτρεπτα, ενώ ο λόγος είναι μίζερος και στραβός, μια αύρα ημιμάθειας και επαρχιωτισμού διαπερνά όλο το βιβλίο. Ακατανόητοι λογοτεχνικοί ορισμοί, γενικές αναφορές όπως, λ.χ., για τη «μελαγχολική διάθεση» του Σεφέρη που «κάποιοι μελετητές ονόμασαν καημό» (119) και βαθυστόχαστες κρίσεις όπως «η γλώσσα του Κάλβου είναι ιδιότυπη και αντιποιητική»! Ναι, αλλά και του Παπαδιαμάντη η γλώσσα «ιδιότυπη» είναι (91), και του Καβάφη επίσης (105) και ο Αλεξάνδρου χαρακτηρίζεται από την «ιδιοτυπία της γραφής του»! Αρα; Και ενώ πληθώρα ποιητές και πεζογράφοι της μίας ή της άλλης γενιάς απαριθμούνται έτσι στο δήθεν, σεβαστά ονόματα κριτικών και δοκιμιογράφων απουσιάζουν. Ο μόνος κριτικός που αναφέρεται ονομαστικά είναι ο Χουρμούζιος. Πουθενά ο Καραντώνης, ο Λορεντζάτος, ο Αργυρίου, ο Α. Κοτζιάς, ο Μαρωνίτης, o Μουλάς και άλλοι. Οσο για το μεγάλο κίνημα των μεταφραστών του 20ού αιώνα, ούτε λόγος ούτε αριθμός.

Ελάχιστα δείγματα ημαρτημένων έδωσα, άλλωστε όλο το βιβλίο ακόμη και εκεί όπου είναι «σωστό» με λάθος γλώσσα ομιλεί. Τελειώνω με μια άσκηση από τις πολλές που οι συγγραφείς φιλάρεσκα θέτουν προς λύση σε μαθητές 12-15 χρόνων στο γυμνάσιο του χωριού μου ή σε όποιο άλλο γυμνάσιο της επικράτειας. «Να διαβάσετε την "αθηναϊκή επιστολή" του Γ. Ξενόπουλου με τίτλο "Ο Καβάφης" και να σχολιάσετε τον τρόπο με τον οποίο ο Ξ. μιλά στα παιδιά για τον ποιητή. Στη συνέχεια και αφού μελετήσετε σχετικά να αιτιολογήσετε την ποιητική ιδιοφυΐα του μεγάλου αλεξανδρινού ποιητή, του οποίου η ποίηση διέσπασε (sic) τα ελληνικά σύνορα και έγινε ποίηση ευρωπαϊκή». Δεν αμφιβάλλω ότι οι συγγραφείς της ΙΝΛ είναι έτοιμοι να μας αιτιολογήσουν ανά πάσα στιγμή την «ποιητική ιδιοφυΐα» του Καβάφη. Αλλά αν τους ρωτήσουμε τίνι τρόπω ο Κ.Π.Κ. «διέσπασε τα ελληνικά σύνορα» θα μας απαντήσουν άραγε;

Ο κ. Γιώργης Γιατρομανωλάκης είναι καθηγητής Κλασικής Φιλολογίας και συγγραφέας.




Το ΒΗΜΑ, 17/02/2008 , Σελ.: A54
Κωδικός άρθρου: B15289A542
ID: 292772
 
 
 Ηλεκτρονική έκδοση
 
Διαβάστε
ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
όπως στο χαρτί (PDF) 
 

To BHMA Online 
Κάθε πρωί στις οθόνες σας
σε νέα μορφή

 


Τελευταίες ειδήσεις in.gr
 
Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2008 
 

Χρηματιστήριο online in.gr
 
Δεδομένα με καθυστέρηση 15 λεπτών
 
 

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Συμβουλές-Προτάσεις για τον επόμενο ΑΣΕΠ - ΠΕ 02
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 04:07:15 »

Αποσυνδεδεμένος marion

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1867
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές-Προτάσεις για τον επόμενο ΑΣΕΠ - ΠΕ 02
« Απάντηση #785 στις: Φεβρουάριος 21, 2008, 10:42:38 μμ »
ισως στο site του παιδαγωγικου ινστιτουτου αναφερονται στα παροραματα...
αν οχι το σχολικο ποια γραμματολογια νεοελληνικη προτεινετε???

Εγώ πάντως θα σου πρότεινα κάτι κλασικό:

την Ιστορία της ΝΕΛ του Λ. Πολίτη. Σε ό,τι με αφορά, πέραν των σχολικών,  απο 'κει θα διαβάσω.

Έχω ακούσει επίσης ότι καλή είναι και η Ιστορία ΝΕΛ του Πήτερ Μάκριντζ.
" Κάθε χώρα έχει την κυβέρνηση που της αξίζει. "

Αποσυνδεδεμένος despoina25

  • Συνδρομητής
  • Πλήρες μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 318
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές-Προτάσεις για τον επόμενο ΑΣΕΠ - ΠΕ 02
« Απάντηση #786 στις: Φεβρουάριος 22, 2008, 09:37:14 πμ »
    Ο Λ.Πολίτης είναι μία κλασική πρόταση. Νομίζω όμως ότι για τη μεταπολεμική περίοδο είναι καλύτερο να ανατρέξεις σε κάτι πιο πρόσφατο (π.χ. M.Vitti,  Beaton).

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές-Προτάσεις για τον επόμενο ΑΣΕΠ - ΠΕ 02
« Απάντηση #787 στις: Φεβρουάριος 22, 2008, 11:18:11 πμ »
Κ εγώ προβληματίστηκα για το αν πρέπει ή δεν πρέπει να πάω σε φροντιστήριο για τον ΑΣΕΠ...
Στη Λάρισα,λοιπόν, 2 χρόνια πριν έγινε ένα δωρεάν μάθημα στο γνωστικό των αρχαίων και πήρα το αυτοκίνητο και πήγα. Ήμουν διατεθημένη να <<σκάσω>> ένα σωρό λεφτά (2500 ευρώ), αν από αυτό το μάθημα έμενα ευχαριστημένη...Ιδού τα αποτελέσματα:
Σημείωση: Το φροντιστήριο εδρεύει στη Θεσσαλονίκη και θα έρχονταν διάφοροι καθηγητές στη Λάρισα κάθε Π-Σ-Κ για να μας διδάξουν...
Η πρώτη που ήρθε να μας κάνει γνωστικό αρχαίων ήταν 30 χρονών και μάλιστα πτυχιούχος Ιστορικού!!!
1. Τι παραπάνω ξέρει αυτή του ιστορικού στα αρχαία από μένα που τελείωσα κλασικό;;;
2. Αφού αυτή διδάσκει τους άλλους συναδέλφους για να επιτύχουν στον ΑΣΕΠ, γιατί δεν το κάνει πράξη για να διοριστεί η ίδια παρά <<ανοίγει τα μάτια>> των άλλων;;;
3. Μας μοίρασε φωτοτυπίες από τον Πατάκη!!!
Συγγνώμη, αλλά ήρθα να παρακολουθήσω φροντιστήριο που μου προσφέρει γνώσεις από βιβλία του εμπορίου;;; Τα βιβλία του Πατάκη τα συστείνω εγώ η ίδια στους μαθητές μου και τα διαβάζω και εγώ, προκειμένου να προετοιμαστώ για το επόμενο μάθημά μου στο σχολείο! Αυτό είναι το φροντιστήριο;;; Τέτοιες σημειώσεις θα μου δίνει;;; Να μου λείπει! Καλύτερα από τα 2500 ευρώ να ξοδέψω 200 ευρώ για να αγοράσω όλα τα βιβλία του Πατάκη!
Το συμπέρασμα; Δεν ξαναπάτησα στο φροντιστήριο και έχασα και πάσα ιδέα για αυτού του τύπου τα φροντιστήρια...
Εξάλλου, όπως ήδη ειπώθηκε, εμείς οργανώνουμε την ύλη μας με βάση την προκήρυξη του ΑΣΕΠ και το διάβασμά μας! Πολλοί δεν πήγαν φροντιστήριο και είναι επιτυχόντες, η πλειοψηφία...
Καλό κουράγιο σε όλους μας... :)
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Συμβουλές-Προτάσεις για τον επόμενο ΑΣΕΠ - ΠΕ 02
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 04:07:15 »

Αποσυνδεδεμένος swtia

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 905
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΑ
Απ: Συμβουλές-Προτάσεις για τον επόμενο ΑΣΕΠ - ΠΕ 02
« Απάντηση #788 στις: Φεβρουάριος 22, 2008, 11:27:53 πμ »
ο vitti ειναι πολυ καλος για πεζογραφια o πολιτης για ποιηση και η γραμματολογια του beaton ειναι πολυ καλη για συνεχεια στο σημειο που σταματαει ο πολιτης

Αποσυνδεδεμένος waterland

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 69
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές-Προτάσεις για τον επόμενο ΑΣΕΠ - ΠΕ 02
« Απάντηση #789 στις: Φεβρουάριος 22, 2008, 11:34:55 πμ »
Καλημέρα! Το άρθρο της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ για την ΙΝΛ ήταν πραγματικά δουλεμένο και πολύ εκτενές (ο συνάδελφος παραπάνω παρέθεσε ένα απόσπασμα από το δισέλιδο). Υπάρχει στο αλφαβήτα κριτική από εκπαιδευτικό όπου αναφέρει αρκετά λεπτομερώς σφάλματα του βιβλίου (θα το βρείτε στα "άρθρα για την εκπαίδευση" του Ιανουαρίου). Στην ίδια ιστοσελίδα έχει και ένα σημερινό άρθρο για τη "δαιμονοποίηση" του βιβλίου, που έμένα τουλάχιστον μου φάνηκε ότι προσπαθεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα. Εγώ πάντως ψηφίζω γραμματολογία Πολίτη, δαγκωτό!

Αποσυνδεδεμένος sirina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 283
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές-Προτάσεις για τον επόμενο ΑΣΕΠ - ΠΕ 02
« Απάντηση #790 στις: Φεβρουάριος 22, 2008, 11:48:50 πμ »
ο vitti ειναι πολυ καλος για πεζογραφια o πολιτης για ποιηση και η γραμματολογια του beaton ειναι πολυ καλη για συνεχεια στο σημειο που σταματαει ο πολιτης

Εγω εχω τον Πολιτη και τον Βιτυ που τον αγορασα χτες. Καλα δεν ειναι για τις εξετασεις? Του Δημαρα δεν την εχω δει, αλλα θεωρω οτι αυτα και τα σχολικα ειναι αρκετα. Εσεις οι παλιοι εχετε καμια συμβουλη?


Επισης, εστειλα χτες την αδερφη μου(φοιτητρια ιστορικου) να μου παρει λεξικο με συνωνυμα- αντιθετα και μου εφερε το "Θησυαρο συνωνυμων και αντιθετων" της Αννας Ιορδανιδου. Μου ειπε οτι δεν της εδειξαν μεγαλη ποικιλια ουτε καν τον Μπαμπινιωτη. Να αγχωθω η ειναι αρκετο?  Εχει 22.000 ληματα, ο Μπαμπινιωτης ποσος ειναι?

Αποσυνδεδεμένος swtia

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 905
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΑ
Απ: Συμβουλές-Προτάσεις για τον επόμενο ΑΣΕΠ - ΠΕ 02
« Απάντηση #791 στις: Φεβρουάριος 22, 2008, 11:59:04 πμ »
το θεμα ειναι τι ψηφιζει το ασεπ και τι θα δεχτει το ασεπ ως σωστο
sirina με πολιτη και vitti εισαι μια χαρα αφου οπως λενε και οι παλιοτεροι αρκουνε τα σχολικα

Αποσυνδεδεμένος sirina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 283
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές-Προτάσεις για τον επόμενο ΑΣΕΠ - ΠΕ 02
« Απάντηση #792 στις: Φεβρουάριος 22, 2008, 12:00:17 μμ »
Ευχαριστω γλυκια μου! :-*

Αποσυνδεδεμένος para5

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1950
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές-Προτάσεις για τον επόμενο ΑΣΕΠ - ΠΕ 02
« Απάντηση #793 στις: Φεβρουάριος 22, 2008, 12:27:16 μμ »
Έχω ακούσει επίσης ότι καλή είναι και η Ιστορία ΝΕΛ του Πήτερ Μάκριντζ.

Μήπως εννοείς του Μπήτον; Ο Μάκριτζ δεν έχει γράψει ιστορία ΝΕΛ

Αποσυνδεδεμένος arlene

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 509
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Post Tenebras Lux
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές-Προτάσεις για τον επόμενο ΑΣΕΠ - ΠΕ 02
« Απάντηση #794 στις: Φεβρουάριος 22, 2008, 12:49:58 μμ »
Συνάδελφοι θέλω να ρωτήσω κάτι..πόσο πρέπει περίπου να γράψω ασεπ για να διοριστώ?  μόλις τελείωσα και από προυπηρεσία τίποτα.Είναι χαμένος κόπος να δώσω? ???

Αποσυνδεδεμένος swtia

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 905
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΑ
Απ: Συμβουλές-Προτάσεις για τον επόμενο ΑΣΕΠ - ΠΕ 02
« Απάντηση #795 στις: Φεβρουάριος 22, 2008, 12:52:26 μμ »
Έχω ακούσει επίσης ότι καλή είναι και η Ιστορία ΝΕΛ του Πήτερ Μάκριντζ.

Μήπως εννοείς του Μπήτον; Ο Μάκριτζ δεν έχει γράψει ιστορία ΝΕΛ
\σωστα o beaton εχει γραψει γραμματολογια. ο μακριτζ νομιζω εχει γραψει μελετες για σεφερη
Συνάδελφοι θέλω να ρωτήσω κάτι..πόσο πρέπει περίπου να γράψω ασεπ για να διοριστώ?  μόλις τελείωσα και από προυπηρεσία τίποτα.Είναι χαμένος κόπος να δώσω? ???
φυσικα και δεν ειναι χαμενος κοπος. ειναι μεγαλος και ο παραγοντας τυχη. αλλωστε οσο και να γραεις θα παρεις μορια γι τον πινακα.
η βαση νομιζω ηταν 74.8

Αποσυνδεδεμένος para5

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1950
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές-Προτάσεις για τον επόμενο ΑΣΕΠ - ΠΕ 02
« Απάντηση #796 στις: Φεβρουάριος 22, 2008, 01:06:40 μμ »
ο μακριτζ νομιζω εχει γραψει μελετες για σεφερη

Για τον Σολωμό.

Αποσυνδεδεμένος marion

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1867
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές-Προτάσεις για τον επόμενο ΑΣΕΠ - ΠΕ 02
« Απάντηση #797 στις: Φεβρουάριος 22, 2008, 03:54:16 μμ »
Έχω ακούσει επίσης ότι καλή είναι και η Ιστορία ΝΕΛ του Πήτερ Μάκριντζ.

Μήπως εννοείς του Μπήτον; Ο Μάκριτζ δεν έχει γράψει ιστορία ΝΕΛ

Συγγνώμη μπερδεύτηκα. Είχα στο μυαλό μου το βιβλίο του για τη Νεοελληνική γλώσσα.
" Κάθε χώρα έχει την κυβέρνηση που της αξίζει. "

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160667
  • Σύνολο θεμάτων: 19222
  • Σε σύνδεση σήμερα: 988
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 2
Επισκέπτες: 892
Σύνολο: 894

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.131 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.