*

Αποστολέας Θέμα: Ολοήμερα Γυμνάσια -Λύκεια  (Αναγνώστηκε 211376 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος ολγα. χ

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 224
    • Προφίλ
Απ: Ολοήμερα Γυμνάσια -Λύκεια
« Απάντηση #1232 στις: Νοέμβριος 30, 2009, 11:53:43 πμ »
Καλα αντι να επισπευσουν να κανουν ολοημερα τα γυμνασια καθονται και κανουν δηλωσεις για τα δημοτικα?Ειναι σοβαροι οι ανθρωποι?Εννοειται πως θα φαμε προστιμο και πολυ αργησαν οι Ευρωπαιοι να χτυπησουν την καμπανα!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ολοήμερα Γυμνάσια -Λύκεια
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 01:20:22 »

Αποσυνδεδεμένος ankas

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 503
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ολοήμερα Γυμνάσια -Λύκεια
« Απάντηση #1233 στις: Νοέμβριος 30, 2009, 02:26:58 μμ »
Εγώ το γνωρίζω.Επίσης να προσθέσω ότι οι προσλήψεις που πολλοί λένε εδώ ότι θα παγώσουν,ΔΕΝ ισχύουν για τον τομέα της Παιδείας και της Υγείας,γιατί απλούστατα είναι ανέφικτο!Έστειλα και εγω στον Γκλάβα email,να δούμε αν θα πάρουμε κάποια απάντηση και από εκεί.

απο το σημερινο Εθνος (αγαπημενη εφημεριδα του υπουργειου)

 Θα ανασταλουν οι προσλήψεις και η κάλυψη των κενών θέσεων σε νευραλγικούς τομείς όπως η Υγεία και η Παιδεία, θα γίνει άρση των αποσπάσεων και επαναφορά του προσωπικού στην αρχική θέση εργασίας.


- «Πρώτα θα γίνει ορθολογικότερη κατανομή των υπαλλήλων και ύστερα θα μετρήσουμε τις κενές οργανικές θέσεις, έλεγε στενός συνεργάτης του υπουργού Οικονομικών, Γ. Παπακωνσταντίνου, επισημαίνοντας ότι σε κάθε περίπτωση θα τηρηθεί αυστηρά και με θρησκευτική ευλάβεια η αρχή μία πρόσληψη για κάθε πέντε αποχωρήσεις.


παιδια με τα οσα λεω δεν θελω να στερησω την οποια ελπιδα εχετε για τα ολοημερα..απλα εγω σαν  παλιοτερος  εχω βαρεθει τα ''θα '' τους ..απο εποχης Αρσενη εχουν εξαγγελθει τα ολοημερα..και φυσικα δεν ειδαμε τιποτα..οποιος θελει να συνεχισει να πιστευει (ειδικα με τα τωρινα οικονομικα  δεδομενα )οτι θα γινουν ας το κανει..εγω μετα τις τελευταιες δηλωσεις της Υφυπουργου εχω παρει την αποφαση να μεινω μακρια απο αυτα τα παιχνιδακια για να βρω την ψυχολογικη μου ηρεμια...γιαυτο και  δεν θα ξαναγραψω στο συγκεκριμενο post...

Όπως λες και εσύ rory,δεν πρέπει να στηριζόμαστε στις φυλλάδες!Πριν λίγο άκουσα τη συνέντευξη του Παπακωνσταντίνου στο MEGA που είπε πάγωμα των προσλήψεων,εκτός από την Υγεία και την ΠΑΙΔΕΙΑ!Αμάν πια αυτός ο μηδενισμός!έλεος!

Αποσυνδεδεμένος rorygr

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1105
    • Προφίλ
Απ: Ολοήμερα Γυμνάσια -Λύκεια
« Απάντηση #1234 στις: Νοέμβριος 30, 2009, 04:04:48 μμ »
είπα ότι απέχω απο την συζήτηση...καλές αντοχές και υπομονή...

Αποσυνδεδεμένος arlene

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 509
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Post Tenebras Lux
    • Προφίλ
Απ: Ολοήμερα Γυμνάσια -Λύκεια
« Απάντηση #1235 στις: Νοέμβριος 30, 2009, 09:22:56 μμ »
πολυ απεχεις rory! ;D

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ολοήμερα Γυμνάσια -Λύκεια
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 01:20:22 »

Αποσυνδεδεμένος desperados profesores

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 8
  • Φύλο: Άντρας
  • Μαύρη ζωή που κάνουμε εμείς οι μαύροι κλέφτες
    • Προφίλ
Απ: Ολοήμερα Γυμνάσια -Λύκεια
« Απάντηση #1236 στις: Δεκέμβριος 03, 2009, 12:53:40 μμ »
Τι έγινε ρε παιδιά; Περονόσπορος έπεσε μετά τη συντεχνιακή αντιμετώπιση των θεμάτων της παιδείας; Καλό μήνα κιόλας!
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 03, 2009, 12:55:12 μμ από desperados profesores »

Αποσυνδεδεμένος rorygr

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1105
    • Προφίλ
Απ: Ολοήμερα Γυμνάσια -Λύκεια
« Απάντηση #1237 στις: Δεκέμβριος 04, 2009, 12:02:26 μμ »
 
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΗΣ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΕΥΗΣ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ ΤΗΣ «ΝΕΤ» «ΠΡΩΤΗ ΓΡΑΜΜΗ» ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ Β. ΛΥΡΙΤΖΗ και Δ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ  
ΠΕΜΠΤΗ 3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2009
 

ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ:

Δ. ΜΠΡΑΤΗΣ                      
 

                        Ξεκινώντας από την απόφαση που πήρατε χτες για την προσχολική εκπαίδευση, είναι υποχρεωτικό πια το Νηπιαγωγείο και μάλιστα είναι ως προϋπόθεση –αυτό σημαίνει υποχρεωτικό- για να μπει το παιδί στο σχολείο.

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Ναι, αυτό θεσμοθετήθηκε πριν λίγα χρόνια, επί υπουργίας της κας Γιαννάκου. Tότε,ως αντιπολίτευση, είχαμε αντιδράσει. Οχι στην ουσία του νόμου.Είχαμε πει ότι αυτό ήταν σωστό. Πρέπει να πάμε ως κατεύθυνση στην υποχρεωτικότητα. Δεν μπορείς  να θεσπίζεις υποχρεωτικό Νηπιαγωγείο και να μην έχεις τις υποδομές εκείνες, για τη λειτουργία τους κ τον εξοπλισμό τους έτσι ώστε  να μπορέσουν να δεχθούν τα νήπια. Δηλαδή ο γονιός οφείλει να μπορεί να επιλέγει για το παιδί του το δημόσιο Νηπιαγωγείο. Και δεν ήμασταν έτοιμοι.

                        Τι γινόταν λοιπόν: Υπήρχαν κάποιες υπουργικές αποφάσεις που ανακαλούσαν την εφαρμογή της βεβαίωσης. Αυτό δημιουργούσε μια θολή κατάσταση, δημιουργούσε αν θέλετε και πολλές αντιδράσεις στον κόσμο.

Β. ΛΥΡΙΤΖΗΣ: Φέτος δε γράφτηκαν παιδιά χωρίς να καταθέσουν τη βεβαίωση ότι είχαν φοιτήσει σε Νηπιαγωγείο;

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Ναι. Γιατί ακριβώς υπήρχαν οι αποφάσεις.. Αυτό που μας ενδιαφέρει δεν είναι μόνο η τυπικότητα, είναι το ουσιαστικό της λειτουργίας του Νηπιαγωγείου.

Δ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Τώρα υπάρχουν υποδομές κα Χριστοφιλοπούλου;

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Δεν υπάρχουν υποδομές ακόμη.

Δ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Από το 2010 και μετά θα ισχύσει αυτό;

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Να εξηγήσω λίγο: Εμείς παραλάβαμε αυτή τη στιγμή ένα τρέχον σχολικό έτος. Τα νήπια που φοιτούν τώρα, αυτό θέλω να το ξεκαθαρίσω, θα εγγραφούν κανονικά το Σεπτέμβρη, στα Δημοτικά σχολειά. Βεβαίως εμείς θα ζητήσουμε τη βεβαίωση αλλά δε θα την επιβάλλουμε. Γιατί θα τη ζητήσουμε: Για να καταμετρήσουμε σε πόσες υποδομές και πόσα, είτε μεγάλη πλειοψηφία, δημόσια είτε και κάποια ιδιωτικά Νηπιαγωγεία ή νηπιακά Τμήματα σε παιδικούς σταθμούς,είχαν τη δυνατότητα να δώσουν αυτή τη βεβαίωση και πόσα νήπια θα εγγραφούν το Σεπτέμβρη στο σχολειό χωρίς να έχουν αυτό. Θα εγγραφούν όλα όμως. Γιατί δε θέλαμε ν’ αναστατώσουμε τα παιδιά και τις οικογένειες.

Δ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Από την επόμενη όμως περίοδο;

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Από την επόμενη χρονιά, δηλαδή για εκείνα τα νήπια που θα εγγραφούν στο νηπιακό Τμήμα, δημόσιο ή ιδιωτικό, το Σεπτέμβριο, θα πρέπει να ισχύει η βεβαίωση. Αυτό λέω.

Δ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Γιατί, εσείς θα είστε έτοιμοι μέχρι στο Σεπτέμβριο;

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Δε θα είμαστε έτοιμοι με τα νέα Νηπιαγωγεία και το νέο αν θέλετε ολοήμερο Νηπιαγωγείο το οποίο αρχίζει πιλοτικά το Σεπτέμβρη. Με βάση τις εκτιμήσεις της Υπηρεσίας αυτή τη στιγμή στο Υπουργείο Παιδείας, είμαστε σε θέση να πούμε ότι εκείνοι οι γονείς που επιθυμούν, μπορούν να πάνε το παιδί τους σε ένα χρόνο, μιλάμε για τα νήπια.

   Βεβαίως ο κάθε γονιός έχει να επιλέξει γιατί δεν έχουμε ακόμα το ολοήμερο Νηπιαγωγείο, γιατί εκεί όπου λειτουργεί, λειτουργεί περισσότερο ως parking παιδιών, ως φύλαξη. Πιλοτικά ξεκινούν τα πρώτα το Σεπτέμβρη .Πρέπει σε λίγα χρόνια να μπορούμε να δώσουμε στον Έλληνα γονιό την επιλογή να πάει το παιδί του στο ολοήμερο Νηπιαγωγείο όχι μόνο για το ωράριό του αλλά και για εκπαιδευτικούς λόγους.

Δ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Δηλαδή το σημερινό Νηπιαγωγείο τι ωράριο θα έχει;

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Αυτό που έχει και τώρα. Μέχρι το μεσημέρι. Είναι δύο οι στόχοι. Ο πρώτος και κυρίαρχος είναι ο παιδαγωγικός. Ο δεύτερος, και αυτός είναι σημαντικός, είναι και ο κοινωνικός. Πολύ εργαζόμενοι γονείς δεν έχουν επιλογή, δε μπορούν αυτή τη στιγμή αν δε λειτουργεί έστω στη μορφή που λειτουργεί σήμερα ένα ωράριο άλλο, ν’ αφήσουν το παιδί τους. Το θέμα όμως είναι και η ποιοτική αναβάθμιση του Νηπιαγωγείου. Δηλαδή οι χώροι, η στέγη, είναι προτεραιότητα για μας στο Υπουργείο Παιδείας όπως κ το να πάμε γρήγορα σ’ ένα χρονοδιάγραμμα σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών. Ο ΟΣΚ έχει περάσει στο Υπουργείο Υποδομών κ μέσα σ’ ένα χρονοδιάγραμμα, να δοθούν σαφέστερες αρμοδιότητες στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.

   Τώρα είναι λίγο μπλεγμένο το θεσμικό πλαίσιο. Είμαστε όλοι ανεύθυνοι, όλοι υπεύθυνοι. Δεν είναι σωστό αυτό. Ο καθένας αναλαμβάνει κάτι εφόσον υπάρχουν οι πόροι, το χρονοδιάγραμμα και οι προτεραιότητες. Προτεραιότητα λοιπόν για τη στέγη είναι το Νηπιαγωγείο αλλά κι εκείνες οι υποδομές στα ειδικά σχολεία που είναι πραγματικά σε άθλια κατάσταση. Με αυτό και με τη θέλησή μας, το ωρολόγιο πρόγραμμα, που δε μπορώ να το πω ακριβώς ωρολόγιο πρόγραμμα παρότι υπάρχει  ο όρος, αλλά για τα μικρούλια έχει σημασία να εμπλουτισθεί το πρόγραμμά τους με άλλες δραστηριότητες όπως είναι και στο Δημοτικό αντίστοιχα στα πιο μικρά, από θεατρικά παιχνίδια, εικαστικά, αθλητικά..  Δηλαδή να βγουν έξω, να παίξουν, να δραστηριοποιηθούν.

Β. ΛΥΡΙΤΖΗΣ: Να έχουν το χώρο τους, να έχουν τους ανθρώπους που θα τα προσέχουν και θα τα εκπαιδεύουν, διότι τίθενται ζητήματα κ. Μπράτη και γι’ αυτά.. Δηλαδή τι θα γίνει;

Δ. ΜΠΡΑΤΗΣ: Κατ' αρχήν χαίρομαι που συζητάμε για το Νηπιαγωγείο. Πάντα κάνουμε τη συζήτηση για την παιδεία, κάνουμε τη συζήτηση πάντα για το εξεταστικό της Γ’ Λυκείου, δεν ξεκινάμε από τα θεμέλια. Να παραδεχθούμε το εξής, ότι τα Νηπιαγωγεία στη χώρα μας έχουν ισχυρότερες κτιριακές υποδομές. Μιλούμε, και το λέω με πλήρη συναίσθηση της ευθύνης, για άθλιες υποδομές.

                        Μιλούμε για ημιυπόγεια, καταστήματα ενοικιασμένα, ό,τι περισσεύει από τα Δημοτικά Σχολεία, μιλούμε για μια νηπιαγωγό σε 15 τετραγωνικά μέτρα σε μονοθέσια Νηπιαγωγεία που της ζητάμε να το κάνει ολοήμερο από το πρωί ως τις 4 γιατί δεν είναι έτσι όπως είπε η κα Υφυπουργός, έχουμε 2.800 ολοήμερα Νηπιαγωγεία σε σύνολο περίπου 5.500.

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Δε λειτουργούν όμως όλα..

Δ. ΜΠΡΑΤΗΣ: Αυτά λειτουργούν με δυο νηπιαγωγούς, με τρεις..

Δ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Μέχρι τις 4 το απόγευμα;

Δ. ΜΠΡΑΤΗΣ: Βεβαίως. Έχουμε τόσα εδώ και χρόνια.

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Άμα είναι Νηπιαγωγός δεν είναι φύλαξη….

Δ. ΜΠΡΑΤΗΣ: Έχουμε και 5.000 περίπου ολοήμερα τμήματα Δημοτικών Σχολείων. Δεν είναι πραγματικά ολοήμερα, εξυπηρετούν κυρίως τις κοινωνικές ανάγκες. Αλλά να δεχθούμε το εξής, ότι την αξία της προσχολικής αγωγής και της εκπαίδευσης δεν τη λέμε εμείς. Πρόσφατα στο Συμβούλιο πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, το πόρισμα που έστειλε στο  Υπουργείο Παιδείας, το πρώτο που λέει είναι η επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης από τα 9 στα 11 με τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή.

                        Και αυτό γιατί το λέμε: Γιατί όλες οι έρευνες οι επιστημονικές δείχνουν ότι η αγωγή των παιδιών και η εκπαίδευσή τους σ’ αυτή την ηλικία  ουσιαστικά είναι αυτό που είναι καθοριστικό για τη μετέπειτα εξέλιξή τους.  Δεν το λέμε εμείς μόνο, το  λέει η Ευρωπαϊκή Ένωση, το λένε οι ευρωπαϊκές χώρες. Για να γίνει όμως πραγματικότητα αυτό, το 2006 όπως θυμάστε είχαμε μια μεγάλη απεργία. Χαιρετίσαμε ως Ομοσπονδία ως πολύ θετικό το μέτρο του ενός χρόνου υποχρεωτική προσχολική αγωγή.

                        Αυτό δε συνοδεύτηκε όμως με τίποτε. Δηλαδή ούτε Νηπιαγωγεία έγιναν ούτε περισσότεροι διορισμοί Νηπιαγωγών έγιναν, με αποτέλεσμα σ’ αυτή τη διετία που πέρασε να έχουμε μια αύξηση των εγγραφών στα ιδιωτικά Νηπιαγωγεία της τάξης του 92,5%. Εμάς δεν ήταν αυτός ο στόχος  να πάνε τα παιδιά στα ιδιωτικά Νηπιαγωγεία να πληρώνουν οι γονείς από 1.200 ως 3.000 ευρώ. Και ούτε μας ικανοποιεί αυτό που και προχθές είπε η κα Υφυπουργός ότι θα γίνουν υποδομές. Πρέπει αυτό το 1 δις ευρώ το παραπάνω για την παιδεία, που τα 500 εκατομμύρια είναι από τις δημόσιες επενδύσεις, εγώ θα έλεγα όλα να δοθούν για τη στέγη στο Νηπιαγωγείο.

                        Φανταστείτε για τα παιδιά αυτής της τρυφερής ηλικίας, έχουμε τις χειρότερες συνθήκες. Μπορεί να το διανοηθεί ανθρώπου νους;

Β. ΛΥΡΙΤΖΗΣ: Ταυτόχρονα όμως κα Χριστοφιλοπούλου, επειδή είναι και μια πραγματικότητα ιδιαίτερα σ’ αυτές τις πολύ μικρές ηλικίες η ιστορία της ιδιωτικής εκπαίδευσης, είναι πολύ πιο εκτεταμένο το φαινόμενο ας το πούμε έτσι, σε σχέση με τις μεγαλύτερες ηλικίες, εκεί μπορεί το Υπουργείο να ελέγξει ότι αυτά που παρέχονται είναι αυτά που πρέπει; Και ως χώρος και ως εκπαιδευτική διαδικασία, εννοώ για τα μικρά παιδιά. Ή στέλνει το παιδί του επειδή δε μπορεί να το πάει σ’ ένα δημόσιο Νηπιαγωγείο γιατί δε χωράει, ή γιατί δεν υπάρχει, το στέλνει σ’ ένα ιδιωτικό παιδικό σταθμό-Νηπιαγωγείο και πάει και αντιμετωπίζει μια κατάσταση…

Δ. ΜΠΡΑΤΗΣ: Μου επιτρέπετε μια παρέμβαση; Ο κ. Στυλιανίδης για να δώσει άδειες για τα νέα Νηπιαγωγεία στους παιδικούς σταθμούς είχε βάλει ορισμένα κριτήρια. Αν με τα ίδια κριτήρια πήγαινε στα δημόσια Νηπιαγωγεία το 70% θα τα έβγαζε ακατάλληλα. Αυτό είναι αλήθεια.

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Άρα τρία σημεία: Πρώτον είναι ο έλεγχος. Ο έλεγχος ασκείται. Δεν ασκείται όμως πάντα όπως πρέπει κι όποτε πρέπει. Άρα πρέπει να πάμε σε μια ουσιαστικοποίηση των ελέγχων που γίνονται από τις Υπηρεσίες, από τις περιφερειακές Υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας. Πάμε όμως στην ουσία τώρα λίγο, γιατί ο κ. Μπράτης είπε ορισμένα πράγματα τα οποία είναι πολύ σοβαρά.

                        Η ποιότητα στο έργο της προσχολικής αγωγής, της εκπαίδευσης στο Δημοτικό και η ποιότητα στις υποδομές. Χωρίς αυτά ό,τι και να λέμε για ολοήμερο Νηπιαγωγείο και ολοήμερο Δημοτικό δεν έχει κανένα νόημα. Ξεκινάμε λοιπόν από τώρα τα νέα αναλυτικά προγράμματα και για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και βεβαίως και για τη δευτεροβάθμια, είναι μια άλλη συζήτηση, αλλά για την πρωτοβάθμια ναι διότι και εκεί έχουμε πολλή ύλη στο Δημοτικό κι επειδή συζητώ κάθε φορά με τους γονείς, με τους εκπαιδευτικούς, ακούω συνέχεια το ίδιο παράπονο, ακούμε στο Υπουργείο Παιδείας το ίδιο παράπονο.

   Και το παράπονο είναι πραγματικό. Δε χρειάζεται λοιπόν ένα Νηπιαγωγείο κι ένα Δημοτικό που απλώς να στοιβάζει κάποια γνώση.Χρειάζεται ένα Νηπιαγωγείο κι ένα Δημοτικό το οποίο να είναι ανοιχτό σε άλλες δραστηριότητες και να υπάρχει μια διαδικασία μάθησης.

Β. ΛΥΡΙΤΖΗΣ: Είναι στοχευμένα αυτά τα χρήματα, το 1 δις που λέμε είναι στοχευμένο; Μην καλύπτουμε τρύπες..

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Έρχομαι εκεί. Θες λοιπόν την ποιότητα. Η ποιότητα κοστίζει. Κοστίζει γιατί θέλεις τους Νηπιαγωγούς και τους θέλεις εκεί επί το έργον και καλό θα ήταν να ήταν και περισσότεροι αν είχαμε δυνατότητα από έναν ανά τάξη, ή να έχεις μικρότερες τάξεις, ένα το κρατούμενο, θέλεις καλές υποδομές και θέλεις να έχεις βεβαίως και στα Δημοτικά την ίδια κατάσταση.

Δ. ΜΠΡΑΤΗΣ: Λέτε ότι είναι επιλογή το ολοήμερο Νηπιαγωγείο και το ολοήμερο Δημοτικό. Εγώ θέλω σήμερα να δεσμευτείτε και να πείτε, το πρώτο διδακτήριο που θα χτίσετε θα έχει τις υποδομές του ολοήμερου. Σήμερα χτίζει ο ΟΣΚ διδακτήρια που έχουν μόνο αίθουσες, δεν έχουν ούτε τραπεζαρία για φαγητό ούτε για ξεκούραση.. Το έχω πει τουλάχιστον σε τρεις Υπουργούς Παιδείας αυτό.

Δ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Στις τραπεζαρίες κάνουν μάθημα..

Δ. ΜΠΡΑΤΗΣ: Μα δεν υπάρχει τίποτε. Λέω, έστω αυτά τα παλιά χρειάζονται παρεμβάσεις. Να πούμε για τα καινούργια..

Δ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Τα καινούργια να γίνουν τουλάχιστον με προδιαγραφές..

Δ. ΜΠΡΑΤΗΣ: Αν είναι επιλογή λοιπόν που εμείς συμφωνούμε ότι το ολοήμερο Δημοτικό και Νηπιαγωγείο είναι το σχολείο του παρόντος και του μέλλοντος, το πρώτο που θα προκηρύξει ο ΟΣΚ τώρα να έχει αυτές τις προδιαγραφές…

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Πρέπει να σας πω ότι με προλάβατε. Διότι ακριβώς θα παρουσιάσουμε ένα πρόγραμμα κατασκευών μαζί με το Υπουργείο Υποδομών  το οποίο δε θα είναι το τυπικό πρόγραμμα, θα είναι το πρόγραμμα των υποδομών εκείνων που ταιριάζουν στο ανοιχτό σχολείο, στο ολοήμερο σχολείο. Το κάνουμε εξάλλου και σε άλλα πράγματα στην Ελλάδα. Μιλάμε όλοι για προσβασιμότητα αλλά δεν κάνουμε ράμπες.

                        Μιλάμε λοιπόν για το ολοήμερο και δεν κάνουμε αυτό. Το λέω επίτηδες γιατί είναι και η μέρα σήμερα, είναι καλό να θυμόμαστε και να σκεφτόμαστε. Και υπάρχουν και ειδικά σχολεία  με τρομερά κτιριακά προβλήματα. Να πω λοιπόν ότι έχουμε 1 δις ευρώ. Είναι μια πολύ σημαντική προίκα σε μια πολύ δυσμενή οικονομική κατάσταση για τη χώρα.

                        Η προτεραιότητα είναι, βεβαίως τα Νηπιαγωγεία και τα ειδικά σχολεία σε ό,τι αφορά τη στέγη, αλλά δεν παύει οι πολύ κακές συνθήκες σε ορισμένα άλλα διδακτήρια να είναι κι αυτές προτεραιότητα για εμάς.



Β. ΛΥΡΙΤΖΗΣ: Αυτό όμως δε συνδέεται –και θέλω να μας πει και ο Πρόεδρος της ΔΟΕ- και με το τι δασκάλους έχεις; Δε συνδέεται και με το περιβάλλον…

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Δασκάλους σε όλα τα επίπεδα.

Β. ΛΥΡΙΤΖΗΣ: Σε όλα τα επίπεδα, βεβαίως..

Δ. ΜΠΡΑΤΗΣ: Είναι πολύ φιλόδοξο το σχέδιο που αναπτύσσει η κα Χριστοφιλοπούλου και η σημερινή πολιτική ηγεσία. Να σας πω το εξής: Δε δίνει λύση το ανοιχτό σχολείο όταν είναι ένας όρος δηλαδή ο οποίος δεν παίρνει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά.. Θέλουμε να κάνουμε μια αλλαγή στο σχολείο. Τα ίδια τα παιδιά, έρευνες έδειξαν, ιδιαίτερα τα παιδιά του Λυκείου ότι δεν είναι ευχαριστημένα με το σχολείο. Δεν πάνε με ενδιαφέρον στο σχολείο. Πάνε και γυρίζουν και λένε ότι δεν τους ενδιαφέρει.

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Το είπαν κι εχθές ξέρετε, «βαριέμαι».


                        Να συζητήσουμε σοβαρά και υπεύθυνα ποιες αλλαγές.. Εμείς λοιπόν σ’ αυτές τις αλλαγές είμαστε εδώ και να προσφέρουμε, όπως κάναμε και στο ΣΠΔΕ, και παντού, και τις θέσεις μας..

Δ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Θα είστε μέσα εσείς, δε θα κάνετε απεργία για το επίδομα…

Δ. ΜΠΡΑΤΗΣ: Να σας πω κάτι; Αν σήμερα λειτουργούν τα σχολεία στην πατρίδα μας, μιλώ για την πρωτοβάθμια και παράγουν αυτό που παράγουν, γιατί εμείς δουλεύουμε στα σχολεία, το’ χω ξαναπεί, το παιδί της Α’ Δημοτικού αν ως τα Χριστούγεννα δεν ξέρει να διαβάζει και να γράφει, ο δάσκαλος δεν αισθάνεται καλά. κάνουμε έργο στα σχολεία, στο φιλότιμό μας εναπόκειται η εκπαίδευση.  Σχέδιο δεν υπάρχει πουθενά, ούτε από το Υπουργείο Παιδείας. Κενά έχουμε ακόμη. Ελλείψεις έχουμε ακόμα και σε βιβλία.

                        Ξέρετε ποιο είναι το στοίχημα; Να έλεγε σήμερα η κα Υφυπουργός «έχω 60.000 παιδιά προσχολικής ηλικίας που είναι εκτός δημόσιου Νηπιαγωγείου. Είναι ντροπή για τη χώρα οι γονείς να πληρώνουν για να πηγαίνουν στα ιδιωτικά Νηπιαγωγεία. Μέσα σε 2 χρόνια, σε 3, σε 4, θα φτιάξουν τις υποδομές να μπορούν να έρθουν. Κι αν είναι επιλογή τους να πάνε στα ιδιωτικά με γεια τους με χαρά τους. Αλλά το δημόσιο σχολείο πρέπει να έχει τις υποδομές.

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Δεν έχει κανένα νόημα να λέει κανείς κάτι αν δε μπορεί να το κάνει. Γι’ αυτό εμείς είπαμε ότι από του χρόνου ισχύει η βεβαίωση κανονικά στα Νηπιαγωγεία και η δυνατότητα…

Δ. ΜΠΡΑΤΗΣ: Εμείς επικροτήσαμε αυτό, το ζητήσαμε ως πρώτο και το θεωρούμε θετικό ότι το καταργήσατε. Και να πω κάτι; Δυο μέρες πριν τις εκλογές ο κ. Σπηλιωτόπουλος ουσιαστικά ξέρετε τι έκανε; Νομιμοποίησε της παράνομες άδειες κάποιων οι οποίοι προφανώς είχαν ειδοποιηθεί να κρατήσουν τα παιδιά ενώ ήταν παράνομο αυτό και το γνώριζαν.

                        Και το πρώτο που ζητήσαμε από τη νέα πολιτική ηγεσία ήταν να καταργηθεί αυτό. Και το κατάργησαν. Και το επικροτήσαμε.

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Εγώ θα συμφωνήσω ότι και κενά παραλάβαμε, και το σύστημα των αποσπάσεων θα το αλλάξουμε και θα υπάρχουν δυνάμεις πιστεύω διακομματικά που θα στηρίξουν αυτή την προσπάθεια.

Δ. ΜΠΡΑΤΗΣ: Και να ζητήσετε κι από τους βουλευτές να μην αποσπούν εκπαιδευτικούς..

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Ναι, βεβαίως.

Δ. ΜΠΡΑΤΗΣ: Όχι «βεβαίως», γιατί τώρα αποσπούν. Να τα λέμε όλα. Τώρα αποσπούν εκπαιδευτικούς.

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Σας παρακαλώ πάρα πολύ, εμείς είπαμε καμία απόσπαση και αυτό θα εφαρμοστεί από την επόμενη χρονιά.

Δ. ΜΠΡΑΤΗΣ: Εσείς προς τιμή σας στο Υπουργείο δεν πήρατε. Γιατί μας έχετε πει και είναι αλήθεια ότι η προηγούμενη πολιτική ηγεσία είχε 65 εκπαιδευτικούς στα γραφεία τους ο Υπουργός και ο Υφυπουργός. Εσείς δεν πήρατε. Βουλευτές όμως και του δικού σας κόμματος αποσπούν εκπαιδευτικούς αυτή τη στιγμή ενώ έχουμε κενά στα σχολεία.

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Θα το δούμε σε συνεργασία με το Προεδρείο της Βουλής αυτό που λέτε και καταγγέλλετε.

Δ. ΜΠΡΑΤΗΣ: Δεν το καταγγέλλω, είναι η πραγματικότητα.          

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Εμείς ως Υπουργείο Παιδείας θα κοιτάξουμε γιατί όπως ξέρετε για τις  αποσπάσεις στους βουλευτές υπάρχει άλλη νομοθεσία          και έχουν δικαίωμα, είμαι κι εγώ βουλευτής, έχουν δικαίωμα οι βουλευτές ν’ αποσπούν.

Δ. ΜΠΡΑΤΗΣ: Είναι νόμιμο κα Υφυπουργέ αλλά δεν είναι ηθικό την περίοδο που έχουμε κενά στα σχολεία.

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Προσέξτε πού πήγατε όμως την κουβέντα, για να ξεχάσουμε όλοι:  Ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα, πρωτοβάθμιο, δευτεροβάθμιο και τριτοβάθμιο λειτουργεί όπως λειτουργούσε και το ’63 λίγο πολύ. Έγιναν πράγματα και θετικά, εγώ δε θέλω να μηδενίσω. Έχουμε πολλά. Ένα από αυτά είναι και το ανοιχτό Πανεπιστήμιο, άλλο ένα είναι τα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας, είναι τα ολοήμερα. Έχουν γίνει διάφορα. Όμως η φιλοσοφία, η λογική «ύλη, αποστήθιση, καταπίεση, εξετάσεις», είμαι σίγουρη ότι κι εσείς οι δυο το θυμάστε κι εγώ το θυμάμαι και ο κ. Μπράτης το θυμάται ως μαθητές το θυμόμαστε, το ζούμε στα παιδιά μας, κι εμείς λέμε ένα πράγμα τώρα στο Υπουργείο Παιδείας: Είναι η ώρα ν’ αλλάξει.

Δ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Εμείς που ζούμε Υπουργούς δεκαετίες τώρα, τα ίδια λένε..

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ:  Ξέρετε όμως κάτι; Νομίζω  ότι αυτό ισχύει ευρύτερα και για τα οικονομικά και για τα κοινωνικά και για τα πολιτικά πράγματα αυτής της χώρας. Ζούμε σε μια εποχή μεγάλων αλλαγών και ενός άλλου πολιτικού πολιτισμού που αρχίζει να διαφαίνεται σοβαρά. Διαβούλευση, συζήτηση και αυτό εμείς το θέλουμε και με όλα τα κόμματα, και πράξη. Εγώ δεν ήρθα στην εκπομπή σας να πω πράγματα που δε μπορούμε να κάνουμε. Αλλά δεν τα κάνουμε μόνοι μας. Χρειαζόμαστε συνεργασία και χρειαζόμαστε αλλαγή νοοτροπίας απ’ όλους.

Δ. ΜΠΡΑΤΗΣ: Εγώ έχω πει ότι για να λειτουργήσει η επόμενη σχολική χρονιά ομαλά γιατί αυτή δε λειτουργεί ομαλά πια, και είναι γνωστό γιατί, η επόμενη πρέπει να ξεκινήσει από τώρα και η κα Υφυπουργός και η πολιτική ηγεσία θα κριθεί από μας και στην επόμενη χρονιά και τώρα πόσο καλύπτει τα κενά αλλά, το ξαναλέω, του χρόνου δε θα υπάρχει καμία δικαιολογία για όλα υατά και θα έλεγα ότι όλο αυτό ως  περίγραμμα δε μπορεί να διαφωνήσει κανείς…


Β. ΛΥΡΙΤΖΗΣ: Σας ευχαριστώ και τους δύο σας, θα τα ξαναπούμε.
 

Αποσυνδεδεμένος MATOYLA

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 176
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ολοήμερα Γυμνάσια -Λύκεια
« Απάντηση #1238 στις: Δεκέμβριος 05, 2009, 05:02:05 μμ »
Το πολυ πολυ να παμε καμια ολοημερη εκδρομη!!???κατι αλλο σε ολοημερο δεν παιζει για μας..

Αποσυνδεδεμένος rorygr

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1105
    • Προφίλ
Απ: Ολοήμερα Γυμνάσια -Λύκεια
« Απάντηση #1239 στις: Δεκέμβριος 05, 2009, 07:20:21 μμ »
Το πολυ πολυ να παμε καμια ολοημερη εκδρομη!!???κατι αλλο σε ολοημερο δεν παιζει για μας..

καλοοοοοοοο!!!!! ;D ;D ;D

Αποσυνδεδεμένος utenar

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1545
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ολοήμερα Γυμνάσια -Λύκεια
« Απάντηση #1240 στις: Δεκέμβριος 06, 2009, 06:26:16 μμ »
μου φαινεται υπερβολικο να διαθεσουν 1 δις μονο για τα ολοημερα δημοτικα.

Κυριακατικη σημερινη εφημεριδα γραφει οτι απο του χρονου θ'αρχισουν την αντικατασταση των σχολικων βιβλιων με ηλεκτρονικα. Δεν εχουν λεφτα για τους μισθους των καθηγητων, αυτα τους μαραναν... :P
Οι ανθρωποι εχουν μπερδεψει τις προτεραιοτητες τους! Θα βαζουν τους απληρωτους ωρομισθιους να διδασκουν με ηλεκτρονικα βιβλια! Μαλλον μονοι τους θα παιζουν με τα ηλεκτρονικα τους βιβλια οι μαθητες, γιατι απο του χρονου δε θα ξαναπαει κανενας μας ωρομισθιος! >:(
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 06, 2009, 06:31:52 μμ από utenar »

Αποσυνδεδεμένος arlene

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 509
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Post Tenebras Lux
    • Προφίλ
Απ: Ολοήμερα Γυμνάσια -Λύκεια
« Απάντηση #1241 στις: Δεκέμβριος 06, 2009, 09:57:09 μμ »
χαλανε τα λεφτα σε αηδιες!!  εδω υπαρχουν σοβαρα προβληματα....

Αποσυνδεδεμένος rorygr

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1105
    • Προφίλ
Απ: Ολοήμερα Γυμνάσια -Λύκεια
« Απάντηση #1242 στις: Δεκέμβριος 24, 2009, 05:48:58 μμ »
Τετάρτη, 23 Δεκέμβριος 2009 15:50      
 
ΟΜΙΛΙΑ ΤΗΣ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΕΥΗΣ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ  
ΤΕΤΑΡΤΗ 23 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2009
 

Ευχαριστώ κ. Πρόεδρε. Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι επί σειρά ετών και προϋπολογισμών η παιδεία παρέμενε ο φτωχός συγγενής, με συνεχείς υποχρηματοδοτήσεις, παρά την ασύστολη σπατάλη του δημοσίου χρήματος από την προηγούμενη Κυβέρνηση.

Ο Προϋπολογισμός που συζητούμε, ο Προϋπολογισμός του 2010 ανατρέπει αυτό το δεδομένο. Εν μέσω κρίσης περιέχει ένα πολύ σημαντικό ποσό επιπλέον για την παιδεία, 1 δις και 134 χιλιάδες ευρώ επιπλέον μέσα από τον τακτικό Προϋπολογισμό και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Αποτελεί την πρώτη και καλύτερη απόδειξη ότι η Κυβέρνηση Παπανδρέου δίνει ιδιαίτερη σημασία στους νέους και στα παιδιά μας, αλλά όχι μόνο σε αυτούς. Μέσα από τη δια βίου μάθηση δίνει ιδιαίτερη σημασία σε ό,τι πολυτιμότερο έχει αυτή η χώρα: στην επένδυση στον άνθρωπο. Επενδύουμε λοιπόν στους μαθητές και τις μαθήτριες κάθε ηλικίας.

Είναι αλήθεια ότι η σχολική και ακαδημαϊκή χρονιά που ξεκίνησε το Σεπτέμβρη, παρουσιάζει ανάγλυφα αφ' ενός τα χρόνια προβλήματα της παιδείας μας, όπως είναι το σύστημα παραπαιδείας, αλλά βεβαίως και τα αποτελέσματα μιας πενταετούς ανεύθυνης και ρουσφετολογικής διαχείρισης από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.

Όλα αυτά έχουν οξύνει δραματικά την κατάσταση. Ενδεικτικά θα αναφέρω τις 5,5 χιλιάδες κενά και τις ελλείψεις στα σχολεία και στα ειδικά σχολειά και τον προεκλογικό πολλαπλασιασμό των αποσπάσεων όταν λίγες μέρες μόνο πριν από τις εκλογές εκατοντάδες εκπαιδευτικοί εγκατέλειψαν τις τάξεις με απόφαση Υπουργού, το απλήρωτο ανθρώπινο δυναμικό των ωρομισθίων, τις οικονομικές εκκρεμότητες στη μεταφορά των μαθητών και των μαθητών με αναπηρία, τις απλήρωτες καθαρίστριες και πάει λέγοντας.

Προσπαθήσαμε και καλύψαμε τις περισσότερες από αυτές τις εκκρεμότητες ήδη από τον Προϋπολογισμό του ’09 και σήμερα διαχειριζόμαστε μια δύσκολη καθημερινότητα.

Προετοιμάζουμε όμως ήδη από τώρα τον επόμενο Σεπτέμβρη, ώστε να ξεκινήσουν τα σχολειά με άλλο νοικοκύρεμα, με τα βιβλία και τους εκπαιδευτικούς να περιμένουν τα παιδιά στην τάξη και όχι το αντίθετο, δηλαδή γονείς και παιδιά να περιμένουν βδομάδα τη βδομάδα να αγωνιούν για να έρθουν ο εκπαιδευτικοί και τα βιβλία. Το αυτονόητο, θα μου πείτε.

Θυμίζω τον Γιώργο Παπανδρέου πριν τις εκλογές: «Ναι. Διεκδικούμε κατ' αρχήν το αυτονόητο». Όμως δεν σταματάμε εκεί. Γιατί δεν ήρθαμε απλά να διαχειριστούμε καλύτερα μια πολύ δύσκολη ομολογουμένως κατάσταση. Στόχος μας αποτελεί η δημιουργία ενός ανοιχτού, μαθητο-κεντρικού σχολείου. Βάζουμε πρώτα το μαθητή, τον κάθε μαθητή και μαθήτρια και βάζουμε τον εκπαιδευτικό να καταξιώνεται με την πράξη του μέσα στην τάξη.

Ένα σχολείο, που αντιστρέφει ένα συγκεντρωτικό μαθησιακό πρότυπο δεκαετιών, όπου οι μαθητές είναι παθητικοί αποδέκτες γνώσεων τις οποίες αποστηθίζουν, αποστηθίζουν, αποστηθίζουν για ένα ολοένα και δεινότερο εξεταστικό σύστημα.

Ένα σχολείο που καλλιεργεί τη δίψα για μάθηση. Ένα σχολειό που καλλιεργεί την αναζήτηση και την κριτική σκέψη, που δεν είναι αγγαρεία για τους μαθητές. Ένα σχολειό κύτταρο πολιτισμού και ανοιχτό στην τοπική κοινωνία. Αυτό δεν σημαίνει κυρίες και κύριοι συνάδελφοι του Κομμουνιστικού Κόμματος ένα σχολειό που οξύνει τις ανισότητες. Όπως θα πω παραπέρα είναι ένα σχολειό που αμβλύνει τις κοινωνικές ανισότητες μέσα από την ειδική πολιτική που έχουμε.

Ένα σχολειό ζωντανό οργανισμό παιδείας, ανοιχτό στις νέες τεχνολογίες, συνδεδεμένο ηλεκτρονικά με ένα πανελλαδικό δίκτυο γνώσης που θα αξιοποιεί το ηλεκτρονικό βιβλίο και τις διαδικτυακές πύλες.

Και ξεκινούμε άμεσα. Ξεκινούμε τα πρώτα πιλοτικά Ολοήμερα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά ήδη από τον επόμενο Σεπτέμβρη και ξεκινούμε από εκεί κυρίες και κύριοι συνάδελφοι. Αντίθετα από ό,τι έγινε τα προηγούμενα χρόνια, όπου όλοι οι Υπουργοί, ανεξαιρέτως, ξεκινούσαν τις αλλαγές στην παιδεία από την Τριτοβάθμια, είτε από την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια, λες και ήταν εκεί το μόνο πρόβλημα. Γνωρίζουμε από έρευνες ότι το πώς ένας μικρός μαθητής, ένα νήπιο, αποφοιτά από το Νηπιαγωγείο, έχει να κάνει πάρα πολύ ως μεταβλητή γνωσιακή με την απόδοση αυτού του μικρού μαθητή ή της μικρής μαθήτριας, στην Γ' τάξη του Λυκείου.

Άρα οι αλλαγές ξεκινούν από την αρχή της παιδείας, από την Προσχολική Αγωγή και από το Δημοτικό. Αλλαγές βαθιές και ουσιαστικές, που αλλάζουν ριζικά τα αναλυτικά προγράμματα, τα βιβλία και τον τρόπο διδασκαλίας, που καθιστούν και τη μάθηση ανοιχτή διαδικασία εκτός από το σχολειό με εκπαιδευτικούς -και το τονίζω αυτό γιατί κατανοώ ότι επιχειρούνται παρερμηνείες- οι οποίοι ανήκουν στο Υπουργείο Παιδείας και με αναλυτικά προγράμματα που αφορούν όλη την Ελλάδα.
Αλλά ναι, ένα σχολείο με εξωσχολικές δραστηριότητες, ανοιχτό στο γονεϊκό Κίνημα, στους Συλλόγους, στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Προχωρούμε όμως και στην άμεση βελτίωση στο μέτρο του δυνατού και αυτή ακόμη τη χρονιά, στην Ειδική Αγωγή δημιουργώντας βήμα το βήμα το σχολείο της ένταξης.

Τα πρώτα μας βήματα είναι το να καταργήσουμε τα σεμινάρια των 400 ωρών μαϊμού, σεμινάρια τα οποία πραγματικά αποτελούν εμπαιγμό ως προς την ποιότητα της εκπαίδευσης. Εμπαιγμό ως προς τα ίδια τα παιδιά με αναπηρίες, που δέχονται κάποιους εκπαιδευτικούς οι οποίοι πραγματικά δεν γνωρίζουν πώς να διδάξουν, να στηρίξουν, να βοηθήσουν ένα ανάπηρο παιδί.

Και όχι μόνο αυτό. Επιτέλους εντάσσουμε σαν πρώτη και συμβολική πράξη τις κατηγορίες των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής στον επόμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για να έχουν και τα παιδιά με αναπηρίες τους δασκάλους και τους καθηγητές που τους πρέπει.

Και εκεί όπου οι κοινωνικές ανισότητες –και εδώ απαντώ στην ελάσσονα Αντιπολίτευση- δημιουργούν όντως σχολεία δυο ταχυτήτων, μαθητές δυο ταχυτήτων, εκεί όπου έχουμε σχολικές διαρροές, εκεί όπου έχουμε μειωμένα ποσοστά στην πρόσβαση εκεί απαντούμε: με επιπλέον χρηματοδοτήσεις σε γεωγραφικές περιοχές που υστερούν όπως η Ελευσίνα ή ο Ασπρόπυργος που αναφέρατε και όχι μόνο, και περιοχές της βόρειας Ελλάδας ή νησιά μας.

Μέσα από τα προγράμματα των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας υλοποιούμε τη δέσμευσή μας, ήδη ξεκινώντας τα πιλοτικά προγράμματα από τον επόμενο Σεπτέμβρη, για πρόσβαση στη γνώση όλων των μαθητών και ίσες ευκαιρίες εκπαίδευσης.

Όμως ένας μεγάλος ορίζοντας της γνώσης αφορά όλους μας. Αφορά τους ενήλικους γιατί η γνώση είναι διαδικασία ζωής. Δεν σταματά για μας όταν σταματάει η εκπαίδευση είτε Γενική Εκπαίδευση είτε Τριτοβάθμια.

Μέσα από μια μεγάλη αλλαγή στο σύστημα δια βίού μάθησης στοχεύουμε αφ' ενός στο να καταρτίσουμε με προσόντα, τέτοια που θα δώσουν προοπτική στην επαγγελματική ένταξη των νέων αλλά και σε όλους τους συμπολίτες μας που το επιθυμούν και από την άλλη να δώσουμε πνοή στα σχολειά δεύτερης ευκαιρίας. Σε όλους τους θεσμούς δια βίου, να τους αναπτύξουμε, έτσι ώστε η δια βίου μάθηση να είναι μια ευκαιρία για να αναπτύξει κανείς τα ενδιαφέροντά του, την προσωπικότητά του, μια ευκαιρία για παιδεία.

Αυτό σημαίνει δυο πράγματα κυρίες και κύριοι συνάδελφοι. Σημαίνει ότι αφ' ενός θα αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο προς δυο κατευθύνσεις. Από τη μια θα πάμε επιτέλους σε ένα εθνικό πλαίσιο προσόντων, αρχίζοντας από τη Γενική Παιδεία και καταλήγοντας στο διδακτορικό και εκεί όλοι οι απόφοιτοι όλων των Σχολών, με τρόπο σωστό και τακτοποιημένο, θα μπορούν να αντιστοιχούν τα προσόντα τους στο ευρωπαϊκό πλαίσιο προσόντων που ξεκίνησε το 2004. Η χώρα μας όμως και εκεί ουραγός είναι. Από το ’04 έως σήμερα δεν έκανε απολύτως τίποτε και είναι τελευταία και εδώ η Ελλάδα μαζί με τη Μάλτα και τη Σλοβενία. Είναι κρίμα κυρίες και κύριοι συνάδελφοι.

Τελείωσε όμως η εποχή που η Ελλάδα υπολειπόταν των Ευρωπαίων εταίρων της στην Ευρώπη. Τελείωσε η εποχή της πολιτικής ανευθυνότητας και της παντελούς έλλειψης ευρωπαϊκής και διεθνούς αξιοπιστίας της χώρας.

Η Κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε σε ριζικές τομές που θα εξαφανίσουν τις ανισότητες και θα δώσουν στην ελληνική παιδεία και τη δια βίου μάθηση το ρόλο που της πρέπει, σε μια Ευρώπη όπου θα αντιστέκεται στην κρίση και θα είναι κοινωνικά δίκαιη. Σας ευχαριστώ πολύ.
 


« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 24, 2009, 05:56:53 μμ από rorygr »

Αποσυνδεδεμένος rorygr

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1105
    • Προφίλ
Απ: Ολοήμερα Γυμνάσια -Λύκεια
« Απάντηση #1243 στις: Δεκέμβριος 24, 2009, 05:57:39 μμ »
Τετάρτη, 23 Δεκέμβριος 2009 15:19       
 
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΗΣ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΕΥΗΣ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΟΝ Ρ/Σ ΤΗΣ «ET-3» ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΡΕΝΙΕΡΗ και ΒΑΓΓΕΛΗ ΣΠΥΡΙΔΩΝΙΔΗ 
ΤΕΤΑΡΤΗ 23 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2009

 

Β. ΣΠΥΡΙΔΩΝΙΔΗΣ: Έχουμε στην τηλεφωνική μας γραμμή την Υφυπουργό Παιδείας, την κα Εύη Χριστοφιλοπούλου.

                        Καλημέρα σας και χρόνια πολλά. Με τέτοια οικονομική ιστορία δε βλέπω να έχουμε πολλά χρόνια..

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Νομίζω ότι χαρακτηριστικό του λαού μας και του έθνους μας…

Β. ΣΠΥΡΙΔΩΝΙΔΗΣ: Είναι η αισιοδοξία.

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Όχι. Ότι στις δύσκολες στιγμές υπάρχει και υπευθυνότητα και ομαδικό πνεύμα που πολλές φορές μας λείπει. Νομίζω λοιπόν ότι θα ξεπεράσουμε αυτή την κρίση και θα τη μετατρέψουμε σε ευκαιρία. Η κυβέρνηση κάνει κάθε τι το δυνατόν γι’ αυτή την κατεύθυνση κι εμείς στο Υπουργείο Παιδείας εργαζόμαστε πολύ σκληρά όχι μόνο να διαχειριστούμε μια δύσκολη καθημερινότητα, αλλά να προετοιμάσουμε και μεγάλες αλλαγές.

Κ. ΡΕΝΙΕΡΗ: Πολύ αισιόδοξο ακούγεται αυτό που λέτε.

Β. ΣΠΥΡΙΔΩΝΙΔΗΣ: Δε θ’ αφήσουμε παραπονεμένο το Υπουργείο Παιδείας γιατί είστε και καθ’ ύλιν αρμόδια αλλά θα θέλαμε δυο τρεις απαντήσεις σε κάποια ερωτήματα που, πιστεύω ότι το γνωρίζετε, ταλανίζουν όχι μονάχα τον ψηφοφόρο του ΠΑΣΟΚ αλλά πιστεύω και κάθε Έλληνα πολίτη.

                        Κατηγορούσατε τον κ. Καραμανλή για το ανάλγητο πρόσωπό του όταν μας είπε ότι για δυο χρόνια παγώνουν τα πάντα. Εσείς απ’ ότι φαίνεται, δεν είναι ότι παγώνετε μονάχα, ακούσαμε  στο Λονδίνο τον κ. Παπακωνσταντίνου, μείωση λέει των αποδοχών έως και 4%. Τι γίνεται;

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Θέλω να σας θυμίσω ότι η πρώτη πράξη αυτής της κυβέρνησης ήταν το σχέδιο νόμου που έγινε νόμος, για το επίδομα αλληλεγγύης και ότι αυτό έγινε παίρνοντας μια γενναία εισφορά από τους έχοντες. Συνεχίζουμε με ένα δίκαιο φορολογικό σύστημα, ήδη ο κ. Παπακωνσταντίνου είχε χτες την πρώτη συνάντηση, γιατί ακριβώς πρόθεση αυτής της κυβέρνησης ,είναι οι φόροι και τα βάρη επιτέλους να κατανεμηθούν δίκαια , όχι μόνο οι φόροι, της εξόδου από την κρίση.

Κ. ΡΕΝΙΕΡΗ: Αυτό όμως το γνωρίζατε κι εσείς πριν τις εκλογές κα Χριστοφιλοπούλου.

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Εγώ αυτή τη στιγμή δε νομίζω ότι θα μπω σ’ αυτό..

Κ. ΡΕΝΙΕΡΗ: Αυτό το σχόλιο το κάνω για το «τελικά» που λέτε.

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Εσείς το κάνετε, αλλά εκτός από σας το κάνει και η αντιπολίτευση. Εγώ δε θέλω να μπω σ’ αυτό και ξέρετε γιατί δε θέλω να μπω.Γιατί νομίζω ότι μας διακατέχει όλους ένα πολύ μεγάλο αίσθημα ευθύνης αυτή τη στιγμή. Το να πούμε ξέραμε, δεν ξέραμε,  τάζαμε δεν τάζαμε, να σας πω κάτι; Ο ελληνικός λαός γνωρίζει πάρα πολύ καλά, όχι μόνο τα οικονομικά της τραγωδίας που παραλάβαμε, όχι μόνο το έλλειμμα αξιοπιστίας που παραλάβαμε, γνωρίζει πάρα πολύ καλά μια κυβέρνηση που είχε σκύψει πάνω σε προβλήματα και σε διαστάσεις προβλημάτων που δεν ήταν σε θέση να γνωρίζει αν δεν αναλάμβανε η ίδια την εξουσία.

                        Και θέλω να πω ότι μέσα σ αυτή τη φριχτή κατάσταση υπάρχει 1 δις ευρώ για την Παιδεία. Υπάρχουν προσλήψεις κατ’ εξαίρεση στην Υγεία. Υπάρχουν προσλήψεις κατ’ εξαίρεση στην ασφάλεια. Διότι οι πολίτες είναι το πρώτο μέλημά μας. Η δημόσια υγεία, η δημόσια παιδεία, η ασφάλεια των πολιτών. Θέλω λοιπόν να σας πω ότι αυτή η κυβέρνηση μένει όχι μόνο στο πνεύμα αλλά και σε πολύ μεγάλο βαθμό στο γράμμα των προεκλογικών δηλώσεών της και θέλω πραγματικά να συγκρίνουμε όλη τη μεταπολιτευτική περίοδο και ασχέτως κομμάτων, κυβέρνηση που στις πρώτες 100 μέρες έκανε τόσα πολλά βήματα.

                        Εγώ θα δεχθώ ότι έχουν γίνει και λάθη, το δέχτηκε άλλωστε ο ίδιος ο Πρωθυπουργός με περισσή τόλμη πολιτική και περισσή γενναιότητα, όπως τον διακατέχει. Και λέει στο Ζάππειο, εκτός των άλλων που είπε, ότι λάθη μπορεί να γίνουν, όμως όταν τα λάθη διορθώνονται και διορθώνονται έγκαιρα και συντονισμένα και βλέπεις μια κυβέρνηση που δουλεύει ακατάπαυστα, τότε ο ελληνικός λαός πιστεύω ότι θα έχει κι εκείνος δίπλα μας τις αντοχές να ξεπεράσουμε όλοι μαζί αυτή την πολύ μεγάλη κρίση.

Β. ΣΠΥΡΙΔΩΝΙΔΗΣ: Ξέρετε, το ζήτημα είναι εάν βάλεις τον πήχη κάπου στη μέση ή τον τοποθετήσεις ψηλά. Διότι όταν ευαγγελίζεσαι ότι «δε θέλω κυβέρνηση διαχειριστών, εδώ και τώρα θα κάνουμε τις μεγάλες ανατροπές», ο κόσμος μετράει, 100 μέρες. Είχατε υποσχεθεί πέντε συγκεκριμένα νομοσχέδια. Δεν έχει ψηφιστεί κανένα, το ένα συζητείται. Οι Γενικοί Γραμματείς στα Υπουργεία, ακόμα τους περιμένουμε. Πρόεδροι στις ΔΕΚΟ…

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Να θυμίσουμε στους ακροατές μας ότι όλα αυτά τα νομοσχέδια που έχουμε υποσχεθεί όπως λέτε και μάλιστα κι από το βήμα της ΔΕΘ πρώτη φορά, ο Πρωθυπουργός, ως τότε αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, άλλο είναι σε διαβούλευση, άλλο είναι κατατεθειμένο κι έχει περάσει Επιτροπή, δηλαδή μιλάμε για πληθώρα νομοσχεδίων.Είναι 5 ή 6 που έχουν κατατεθεί απ’ αυτή την κυβέρνηση. Τι να θυμίσω; Τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις; Την προστασία των καμένων περιοχών; Το νομοσχέδιο για την Κοινωνική Αλληλεγγύη που έγινε τελικά νόμος; Λέτε ότι ένα ψηφίστηκε. Όμως εμείς, και το είχαμε πει αυτό προεκλογικά, είπαμε και τάξαμε κάτι που δεν είναι απλώς επικοινωνιακό ή λόγια: Διαβούλευση.

                        Τι σημαίνει διαβούλευση: Ότι ένα νομοσχέδιο πριν κατατεθεί(όχι να κατατίθεται νύχτα όπως την προηγούμενη φορά)να υπάρχει διάλογος για την παιδεία και όχι Παρασκευή βράδυ η κα Γιαννάκου να καταθέτει νομοσχέδια ερήμην της Επιτροπής Διαλόγου. Διότι κάναμε διάλογο για να κάνουμε υποτίθεται. Και το ΠΑΣΟΚ ήταν εκεί γιατί το ΠΑΣΟΚ ήταν και είναι υπεύθυνο κόμμα. Άρα μιλάμε για μια κυβέρνηση η οποία και τη δουλειά της κάνω κι εγώ αναγνωρίζω ότι υπάρχει μια καθυστέρηση εκεί και πρέπει να πάμε γρηγορότερα. Και νομίζω το κάνουμε, ότι κάθε μέρα μπαίνουν καινούργιοι Γενικοί Γραμματείς, αλλά θέλω να σημειώσω ότι υπάρχει κι ένα νέο σύστημα το οποίο πολλοί αν θέλετε το κριτικάρουν και εγώ θα πω  ότι έχει τις αδυναμίες του σαν κάθε νέο σύστημα.

                        Έχει όμως και μια πολύ σημαντική συμβολή στην πάταξη της διαφθοράς και στη διαφάνεια και την αξιοκρατία. Και να θυμίσω ότι μέσα στους νόμους που κατατέθηκαν, τα νομοσχέδια, είναι το νομοσχέδιο του κ. Ραγκούση για την ανάρτηση των υπογραφών στο διαδίκτυο, όλων των Υπουργών, όλων των Νομαρχών, των Δημάρχων, όλων των εκτελεστικών οργάνων, έτσι ώστε οι πολίτες να μη μας κρίνουν κάθε 4 χρόνια. Να μας κρίνουν κάθε μέρα. Και η κάθε επιλογή που αφορά δημόσιο χρήμα  είτε δεν αφορά δημόσιο χρήμα, να είναι αδιαφανέστατη και στα μάτια όλων των πολιτών.

                        Και η δική μου υπογραφή και της κας Διαμαντοπούλου, της Υπουργού και όλων των μελών της κυβέρνησης και όλων των Δημάρχων και Νομαρχών ή Περιφερειαρχών όταν θα έχουμε τη μεγάλη αλλαγή στην Αυτοδιοίκηση. Άρα θέλω να σας πω ότι πραγματικά, όχι μόνο δουλεύουμε ,όχι μόνο προσπαθούμε στο μέτρο του δυνατού, του ανθρωπίνως δυνατού να διαχειριστούμε την πρέπουσα καθημερινότητα, γιατί δε μπορεί παρά μια κυβέρνηση την ώρα που κάνει και αλλαγές, να πρέπει να διαχειριστεί και το καθημερινό, δε μπορείς να πεις π.χ. στο παιδί ή στο γονιό ότι τώρα δε μπορώ να καλύψω τα κενά διότι ασχολούμαι με τις μεγάλες αλλαγές στην παιδεία. Πρέπει την ίδια ώρα που καλύπτεις κενά και στέλνεις βιβλία στα σχολεία, την ίδια ώρα να προγραμματίσεις…

Κ. ΡΕΝΙΕΡΗ: Για να διαχειριστεί την καθημερινότητα, πρέπει να έχει και μια κοινή γραμμή. Και το τελευταίο διάστημα δίνεται η εντύπωση ότι στα θέματα της οικονομίας, υπάρχουν δυο γραμμές μέσα στην κυβέρνηση, αυτή που ακολουθεί την πιο σκληρή κατεύθυνση και η άλλη που είναι της ήπιας προσαρμογής. Κάποιοι δε συμφωνούν με κάποιους. Αυτή η εικόνα βγαίνει προς τα έξω.

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Σας ευχαριστώ για την ερώτηση γιατί πραγματικά μου δίνει τη δυνατότητα να σχολιάσω ένα ζήτημα το οποίο έχει απασχολήσει  πολύ και τον Τύπο αλλά και πολιτικά στελέχη κι έχει μπει και στη συζήτηση που γίνεται σήμερα και όλες αυτές τις μέρες στη Βουλή. Υπάρχει Πρωθυπουργός, ο Πρωθυπουργός μίλησε στο Ζάππειο, ο Πρωθυπουργός θα μιλήσει το βράδυ, αλλά πέρα απ’ αυτά, ο Πρωθυπουργός ακούει και σέβεται.Όπως διαβουλευόμαστε με τον κόσμο διαβουλευόμαστε και μεταξύ μας και είναι θεμιτό να υπάρχουν αποκλίνουσες απόψεις, ως ένα σημείο πάντα, όταν μάλιστα τα θέματα είναι τόσο κρίσιμα και τόσο φλέγοντα.

                        Ωστόσο η γραμμή που έδωσε ο Πρωθυπουργός από το Ζάππειο, που ήταν, ότι ορισμένες επίπονες αποφάσεις θα παρθούν τώρα, αλλά ότι εμείς δεν ήρθαμε για να διαχειριστούμε, γιατί αν πάρουμε εφάπαξ μέτρα που λέτε, μετά τι θα γίνει τα άλλα χρόνια; Δε λύσαμε το πρόβλημα. Δώσαμε μια ασπιρίνη. Δε θα πάμε με ασπιρίνες. Θα δοθούν και κάποιες ασπιρίνες, τις προδιέγραψε ήδη ο Πρωθυπουργός στο Ζάππειο και βεβαίως, πάμε στις μεγάλες αλλαγές όπως είπαμε: Ασφαλιστικό, τομή στο φάρμακο, στις προμήθειες, στον κύκλο της υγείας, τομές στην Παιδεία, τομές στη Δημόσια Διοίκηση, τομές στο πολιτικό σύστημα για τη διαφάνεια, αλλαγές παντού και κυρίως αλλαγή νοοτροπία και των κυβερνώντων, πρώτα των κυβερνώντων και μετά όλου του κόσμου. Των φορέων των συνδικαλιστικών, των εκπροσώπων. Πρέπει να πάμε με άλλη νοοτροπία.

                        Άρα το μήνυμα είναι ότι οι αποκλίνουσες απόψεις συντίθενται από την κυβέρνηση και υπάρχει ενιαία γραμμή και θα το δούμε και το βράδυ αυτό.

Β. ΣΠΥΡΙΔΩΝΙΔΗΣ: Τα κονδύλια που προβλέπονται από τον Προϋπολογισμό και το μπόνους που είχε τάξει στην παιδεία ο κ. Παπανδρέου προχωράνε;

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Ναι, και με το παραπάνω.  Έχουμε επιπλέον 1 δις ευρώ, 135.000, δηλαδή έχουμε και 1 δις και 135.000 για την παιδεία επιπλέον του περσινού, είναι μια πλήρης αναστροφή γιατί υπήρχε υποχρηματοδότηση της παιδείας σε κάθε Προϋπολογισμό της Νέας Δημοκρατίας, όλο και λιγότερα. Έχουμε μια αναστροφή. Βέβαια το θέμα είναι ότι  δε χρειάζονται μόνο χρήματα, χρειάζονται και πολλά άλλα και στην παιδεία.

                        Οι προτεραιότητές μας είναι το ολοήμερο σχολείο, το ξεκίνημα ολοήμερων σχολείων πιλοτικά από το Σεπτέμβρη, Νηπιαγωγείων και Δημοτικών γιατί οι αλλαγές ξεκινούν από τις πρώτες βαθμίδες και το πώς πάει ένα παιδί στο Νηπιαγωγείο, έχουν δείξει έρευνες ότι είναι η μεγαλύτερη γνωστική μεταβολή ,για το πώς θα πάει αυτό το παιδί  στη Γ’ Λυκείου. Άρα οι αλλαγές ξεκινούν από την πρώτη προσχολική ηλικία και το Δημοτικό και βεβαίως βελτιώσεις θα φέρουμε και στα άλλα ολοήμερα, δε θ’ αφήσουμε όλα αυτά τα ολοήμερα που λειτουργούν σήμερα ως parking παιδιών στη μοίρα τους, θα ξεκινήσουν τα πιλοτικά νέου τύπου ολοήμερα, αλλά θα προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε την ποιότητα της εκπαίδευσης λίγο σε όλα τα σχολεία και κάθε χρόνο θα προστίθενται στα νέου τύπου σχολεία και άλλες τάξεις και άλλα σχολεία έτσι ώστε σε λίγα χρόνια να μπορέσουμε ν’ αλλάξουμε όλο το τοπίο στην εκπαίδευση.

Β. ΣΠΥΡΙΔΩΝΙΔΗΣ: Μέχρι να γίνουν όλα αυτά πρέπει να μας πείτε πώς θ’ αντιμετωπίσετε το πρόβλημα που έχει προκύψει με το ευρωδικαστήριο και την υπόθεση των κολεγίων.

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Νομίζω ότι και σ’ αυτό το θέμα είμαστε σαφείς και πάμε με δύο τρόπους: Εκτός από το ευρωδικαστήριο, μας περιμένει μια καμπάνα 15.000 ευρώ την ημέρα από τις 15 του Γενάρη διότι επί 20 χρόνια αυτή η χώρα δεν είχε κατορθώσει να ενσωματώσει την οδηγία για τα επαγγελματικά δικαιώματα που αφορά και τα λεγόμενα κολέγια τα οποία μετονομάζονται σε Μεταλυκειακά Κέντρα Εκπαίδευσης και Επαγγελματικής Κατάρτισης, και όμως τα ΤΕΙ.

                        Πολλά ΤΕΙ δεν έχουν επαγγελματικά δικαιώματα διότι δεν έχουμε ενσωματώσει αυτή την οδηγία και δεν το έχουμε τολμήσει. Γιατί αντιδρούν διάφορες ομάδες συμφερόντων σ’ αυτό τόσα χρόνια τώρα.

Κ. ΡΕΝΙΕΡΗ: Οπότε τι σκοπεύετε να κάνετε;

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Σκοπεύουμε να υπογράψουμε άμεσα το Προεδρικό Διάταγμα, θα το κάνει η κα Διαμαντοπούλου η οποία το έχει εξαγγείλει κιόλας..

Β. ΣΠΥΡΙΔΩΝΙΔΗΣ: Μέσα στις πρώτες μέρες του νέου έτους θα το κάνει.

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Ακριβώς. Αλλά δε θα είναι μόνο αυτό. Θα πάμε και σ’ ένα ευρύτερο πλαίσιο ανασυγκροτώντας τη Γενική Γραμματεία Δια Βίου και κάνοντας μια νέα εθνική στρατηγική για τη δια βίου μάθηση, που θα τη συνδέσουμε με τα επαγγελματικά προσόντα. Υπάρχει από το 2004 ένα ευρωπαϊκό πλαίσιο προσόντων στο οποίο οι χώρες μέλη αν θέλετε θα κουμπώσουν, θα συνδέσουν τα δικά τους προσόντα αρχίζοντας από τη γενική εκπαίδευση μέχρι και τα διδακτορικά.

                        Έχουμε 8 βαθμίδες στο ευρωπαϊκό πλαίσιο. Δυστυχώς η Ελλάδα από το 2004 που ξεκίνησε αυτή η ιστορία δεν έχει κάνει τίποτε απολύτως, η Ελλάδα μας και άλλες δυο χώρες, η Μάλτα και η Σλοβενία, είναι τρεις από τις ευρωπαϊκές χώρες που δεν έχουν ολοκληρώσει, δεν έχουν προχωρήσει καν στο εθνικό πλαίσιο προσόντων. Αυτό και θα κάνουμε, με πάρα πολύ γρήγορους ρυθμούς. Είμαστε ουραγοί, θα προσπαθήσουμε να πιάσουμε και να μπούμε στην καρδιά του προβλήματος. Δεν είναι απλώς ένα πλαίσιο. Ας πούμε για τα μεταλυκειακά κέντρα, τα κέντρα ελευθέρων σπουδών, αυτά που σήμερα λέγονται κολέγια και δεν πρέπει με βάση τον κοινοτικό νόμο να τα λέμε κολέγια, πρέπει να βρούμε ένα άλλο όνομα.

                        Αυτά τα πτυχία πρέπει να αντιστοιχηθούν σε κάποιο προσόν. Και θα γίνει αυτό. Άρα θα υπάρχει μια τακτοποίηση του χώρου σε ευρωπαϊκή διάσταση ούτως ώστε οι απόφοιτοι είτε μεταλυκειακών είτε των ΙΕΚ είτε των κέντρων σπουδών είτε των σημερινών κολεγίων, να μπορούν όταν βγαίνουν έξω σε άλλη χώρα, όχι μόνο στη χώρα τους να έχουν ένα κατοχυρωμένο προσόν που να αντιστοιχεί σε μια βαθμίδα εθνική, αλλά αυτό ν’ αντιστοιχείται και σε μια βαθμίδα ευρωπαϊκή έτσι ώστε να μπορούν να εργαστούν και σε μια χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης αν θέλουν.

Β. ΣΠΥΡΙΔΩΝΙΔΗΣ: Σας ευχαριστούμε πολύ  για την κουβέντα. Καλές γιορτές.

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Σας ευχαριστώ κι εγώ, επίσης.

Αποσυνδεδεμένος giwrgos galos

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 221
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ολοήμερα Γυμνάσια -Λύκεια
« Απάντηση #1244 στις: Δεκέμβριος 24, 2009, 06:34:23 μμ »
Ή πολύ ηλίθιοι είμαστε, ή πολύ έξυπνοι...

Αποσυνδεδεμένος rorygr

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1105
    • Προφίλ
Απ: Ολοήμερα Γυμνάσια -Λύκεια
« Απάντηση #1245 στις: Δεκέμβριος 24, 2009, 07:18:33 μμ »
Ή πολύ ηλίθιοι είμαστε, ή πολύ έξυπνοι...

εμεις ειμαστε το πρωτο οι υπουργοι το δευτερο...

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32315
  • Τελευταία: mixalios11
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1161265
  • Σύνολο θεμάτων: 19229
  • Σε σύνδεση σήμερα: 425
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 8
Επισκέπτες: 300
Σύνολο: 308

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.081 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.