0 μέλη και 8 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Το παραμύθι της παιδαγωγικής επάρκειας στο δημοτικό πρέπει να σταματήσει. Αν επικρατήσει η ρητορική αυτή, η οποία είναι βούτυρο στο στόμα των δασκάλων, τότε το μέλλον δεν θα είναι μόνο δυσοίωνο αλλά απλά θα αποτελεί παρελθόν.Β Ανάθεση ΤΠΕ δάσκαλοι ως ολιστικό-παιδαγωγικό μοντέλο και εκεί που σε ένα σχολείο υπάρχει κενό 11 ώρες ΤΠΕ και 11 ώρες δασκάλου, παίρνουν έναν αναπληρωτή δάσκαλό και ξεμπερδέυουν.
Όμως ο κ. Ι. Κουφόπουλος, μίλησε για Τ.Π.Ε. και για το «ολιστικό μοντέλο» εισαγωγής τους στην εκπαίδευση. Δηλαδή η ενσωμάτωση των Τ.Π.Ε. γίνεται σταδιακά σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα και η Πληροφορική δεν είναι αυτόνομο αντικείμενο αλλά διαχέεται σε όλα τα μαθήματα και τις σχολικές δραστηριότητες.Η διδασκαλία των Τ.Π.Ε. όπως χαρακτηριστικά τόνισε, δεν είναι απαραίτητο να γίνεται από εκπαιδευτικό Πληροφορικής, όπως π.χ. τα Μαθηματικά δε διδάσκονται από Μαθηματικό στο Δημοτικό αλλά από Δάσκαλο, προκαλώντας την έντονη αντίδραση των εκπροσώπων της Π.Ε.ΚΑ.Π.
Για τη δυνατότητα επιλογής του μαθήματος Πληροφορικής ως εξεταζόμενου μαθήματος από τους υποψήφιους της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών για την εισαγωγή τους στα Τμήματα Πληροφορικής και στα συναφή τους, δόθηκε η απάντηση ότι κεντρική επιλογή του Υπουργείου αποτελεί να υπάρχει μόνο «ένας δρόμος» για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια.
Δυστυχώς όλα δείχνουν ότι η Πληροφορική εκδιώχνεται από τις περισσότερεςβαθμίδες εκπαίδευσης. (βλ. νέο πρόγραμμα σπουδών για ΕΠΑΛ και δημοτικά,δηλώσεις Φίλη, σχέδιο REN, κατάργηση ειδικοτήτων στη Β ΕΠΑΛ).
Ολιστικό μοντέλο δεν σημαίνει ότι οι δάσκαλοι παίρνουν Β ανάθεση την πληροφορική, αλλά ότι δεν υπάρχει καθόλου πληροφορική και ότι απλά οι μαθητές αποκτούν δεξιότητες ΤΠΕ ενώ κάνουν άλλα μαθήματα. Καταργεί λοιπόν έτσι τελείως το μάθημα. Μπάζει τελείως το σχέδιο, αφού εκτός που οι δάσκαλοι δεν μπορούν να το υποστηρίξουν (ούτε καν οι επιμορφωμένοι, ή έστω οι νεότεροι, ένα βίντεο από το youtube βρίσκουν με δυσκολία και μετά σε παρακαλούν να το δείξεις την ώρα του μαθήματος σου εσύ στους μαθητές γιατί φυσικά πανικοβάλλονται και στην ιδέα του να συνδέσουν τον προβολέα), δεν υπάρχει καν εξοπλισμός στις τάξεις. Θα μοιράζονται 12 τάξεις ένα εργαστήριο της κακιάς ώρας αν υπάρχει, ή θα κουβαλούν χωρίς ασανσέρ τα ερμάριο με τα laptop, που έτσι και αλλιώς δεν θα προλαβαίνει να φορτίζει. Οι δάσκαλοι ασφαλώς και δεν θα ασχοληθούν καθόλου και τα παιδιά θα παραμείνουν "hackers" που ξέρουν μόνο το friv και το facebook.
Γνωρίζω τι είναι το ολιστικό μοντέλο γι' αυτό και έγραψα δίπλα παιδαγωγικό. Του χρόνου πάμε για ενός τύπου Δημοτικό σχολείο. Που πάει να πει ότι το Δημοτικό σε ένα χωριό των 200 κατοίκων θα λειτουργεί παρόμοια με ένα στην Α΄Αθήνας. Άρα ΕΑΕΠ με την μορφή που το ξέραμε πάει. Αποκλείεται να γίνουν όλα ΕΑΕΠ αφού τα λεφτά είναι πολλά που πρέπει να δαπανηθούν. Το υπουργείο έχει δεσμευτεί για σύσταση οργανικών των μεταταγμένων (εγώ είμαι ένας από αυτούς). Δεν νομίζω πως είναι στην πρόθεση της παρούσας κυβέρνησης να καταργηθεί το μάθημα των ΤΠΕ και να αφήσει τους μεταταγμένους ξεκρέμαστους. Όμως, από την άλλη όπως ειπώθηκε θέσεις κλειδιά καταλαμβάνουν αυτή τη στιγμή οι δάσκαλοι που αν μπορούσαν να κάνουν και γυμναστική και μουσική, μια χαρά θα το ήθελαν. Άρα η λογική λέει πως θα πάνε να μας φορέσουν ένα ενδιάμεσο μοντέλο. Παίρνουμε την καραμέλα της παιδαγωγικής επάρκειας που τα παιδιά στο Δημοτικό είναι ευαίσθητα, μικρά κλπ και το προσαρμόζουμε κατά το δοκούν. Δε γίνεται το παιδί να έχει πολλές ειδικότητες, στην Α, Β, Γ, και Δ. Το πολύ πολύ στην Ε και ΣΤ. Θέλει τον μπαμπά-δάσκαλο και τη μαμά- δασκάλα. Οπότε εξωθούμε τιε ειδικότητες (αφού τους έχουμε που τους έχουμε) στις δύο τελευταίες τάξεις και φυσικά στο Ολοήμερο.Όποιος μπει στη λογική της παιδαγωγικής προσέγγισης είναι χαμένος από χέρι στην αντιπαράθεση με τους δασκάλους. Είμαστε, ακόμα και στο Δημοτικό, για να τους μάθουμε την επιστήμη των υπολογιστών. Οι γονείς όπως έγραψα πληρώνουν ένα σωρό λεφτα στον ιδιωτικό τομέα για εκμάθηση σπορ, χορών, υπολογιστών κλπ. Δεν απαιτούν καμία παιδαγωγική επάρκεια από τους δασκάλους αυτούς αλλά απαιτούν να είναι καλοί - άριστοι στο αντικειμενό τους. Αν λοιπόν χρειάζονται οι υπολογιστές στο Δημοτικό Σχολείο για να διδάσκονται τα παιδιά δωρεάν, τότε πρέπει να τους κάνει δάσκαλος Πληροφορικής γιατί πολύ απλά είναι καλύτερος από τον απλό δάσκαλο. Αυτή πρέπει να είναι η επιχειρηματολογία μας που πρέπει να κινηθεί στο εξής δίπολο:1) Πώς είναι δυνατόν στην εποχή της πληροφορίας, ένα παιδί δημοτικού να έρχεται σε επαφή λίγους ανθρώπους; Εγώ δε θα ήθελα με τίποτα το παιδί μου στην Α δημοτικού και στην Β (αν το συνεχίσει ο ίδιος δάσκαλος) να γνωρίσει μόνο δύο ανθρώπους (δάσκαλο - γυμναστή). Και αφού μιλάμε για παιδαγωγικά και κοινωνικοπολιτισμική προσέγγιση (Vygotsky κλπ) το μοντέλο αυτό όχι μόνο δεν την ενισχύει αλλά την πάει 20 χρόνια πίσω.2) Και από τη στιγμή που η χρήση-επιστήμη των υπολογιστών είναι απαραίτητη γι΄αυτές της ηλικίες, ο δάσλκαλος πληροφορικής είναι καλύτερος από τον απλό δάσκαλο. Πολύ απλά. Έτσι κι αλλιώς ο δάσκαλος θα έχει πάλι τον κύριο λόγο με τα 2/3 των ωρών στην τάξη του.
Και κατι ακομη πριν απο λιγο συναδελφος ειχε γραψει ενα θεμα<πρεπει οι πε19-20 να δινουν συμβουλες σε θεματα που αφορουν το μαθημα της πληροφορικης στη ταξη σε συναδελφους αλλων κλαδων> τοτε ειχα γραψει ναι....τωρα πιστευω οτι ειναι λαθος....αν πιστευουν οι αλλοι συναδελφοι των αλλων κλαδων οτι μπορει να διδαξουν το μαθημα της πληροφορικης ..στην πραξη να το δειξουν..αλλα κανοντας μαθημα...οχι παραμυθια....
.Δευτερον ο κυριος κουφοπουλος πριν 4 μηνες ηταν διευθυντης δημοτικου σχολειου στην αθηνα....καλος και χρυσος ο ανθρωπος...αλλα δεν μπορει απο την θεση που κατεχει στο υπουργειο ...και ενω ακομη δεν υπαρχει κατι συγκεκριμενο οσον αφορα την λειτουργια του νεου σχολειου οπως μας λεει ο κυριος υπουργος...ο κυριος κουφοπουλος να προδικαζει και το ρολο της πληροφορικης στο δημοτικο σχολειο....αυτο μου φερνει στη μνημη κατι αναφορες των πε 70...που γινονται κατα καιρους...Τωρα αν πιστευει ο κυριος κουφοπουλος οτι το μαθημα πληροφορικης μπορει να το κανει δασκαλος...τοτε τι να πω?μαλλον μιλαει για εποχες οπου ο δασκαλος εκανε λιγα απο ολα....ξενη γλωσσα-γυμναστικη-μουσικη-χειροτεχνια κτλ και κατι τελευταιο αν ο συντροφος κυριος υπουργος πραγματικα οραματιζεται ενα τετοιο δημοτικο σχολειο..πολυ φοβουμαι οτι εχει καταλαβει λαθος....αν πιστευει το αντιθετο οφειλει να βαλει στην θεση του τον κυριο κουφοπουλο...
+++++++++++++++++++++++++
Όπως ορίζει απόφαση του Υπουργού Παιδείας διαγράφεται εκπαιδευτικός , κλάδου ΠΕ19 Πληροφορικής, από τον ενιαίο πίνακα προσωρινών αναπληρωτών των σχολικών ετών 2002-2003 και 2003-2004 και ανακελέιται η πρόσληψή του με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου , στην περιοχή Β ́Αθήνας, για τα σχολικά έτη 2002-2003 και 2003-2004, αντίστοιχα.Σύμφωνα με την απόφαση ενώ το Δίπλωμα Ηλεκτρολόγου Μηχανικού και Μηχανικού Η/Υ του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, που κατείχε, είχε ήδη ακυρωθεί το 2001 με απόφαση της Συγκλήτου του οικείου ιδρύματος, εν γνώσει του και για ίδιο όφελος, χρησιμοποίησε για ένταξή του στον οικείο πίνακα αναπληρωτών προγενέστερο πιστοποιητικό του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Η/Υ του Ε.Μ.Π. προκαλώντας δολίως και υποβοηθώντας την παράνομη πρόσληψή του ως αναπληρωτή για τα ως άνω σχολικά έτη”. anneta....δες αυτο...