0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Δεν έχω αλλάξει πολλά σχολεία στην πορεία μου ως τώρα, 4-5 περίπου. Δε συνάντησα ωστόσο πουθενά τόση κατανόηση κατά την κατανομή των μαθημάτων. Έχω ζήσει σκηνές όπου οι 2-3 παλαιότεροι φιλόλογοι άφηναν ένα χαρτάκι με τα μαθήματα-τμήματα που θα έπαιρναν και εμείς οι υπόλοιποι μοιράζαμε (πάλι με σειρά παλαιότητας) ό,τι είχε μείνει. Χρειάστηκε να περάσουν 5 χρόνια στο ίδιο σχολείο για να καταφέρω να πάρω ένα μάθημα αρχαίων στην α΄λυκείου. Μέχρι τότε έκανα γλώσσα και ιστορία. Τέλος πάντων. Ενδεχομένως να ήμουν απλά άτυχος αλλά ακούω και από άλλους συναδέλφους ότι τα πράγματα έτσι είναι σχεδόν παντού.Όσο τα φιλολογικά μαθήματα δε συσχετίζονται άμεσα και αποκλειστικά με συγκεκριμένα πτυχία και ειδικεύσεις παραμένουν ευάλωτα. Αν πχ. το μάθημα της Ιστορίας είχε αποδοθεί αποκλειστικά σε αποφοίτους ομότιτλων τμημάτων, θα τολμούσε κανείς να το βάλει α΄ανάθεση στους Κοινωνιολόγους? Τελευταία ακούγεται ότι και η Λογοτεχνία μπορεί να δοθεί β΄ ανάθεση τους ξενόγλωσσους. Γι' αυτό θεωρώ σημαντική την κατάτμηση. Τώρα σχετικά με τα προβλήματα που θα προκύψουν σε οργανικές, ωράρια και μεταθέσεις, συμφωνώ. Είναι όμως αναγκαίο κακό. Σε μερικά χρόνια θα εξομαλυνθεί η κατάσταση, σε συνδυασμό βέβαια με την απαραίτητη μείωση των εισακτέων στα φιλολογικά τμήματα.
Αρκετά είναι τα δεινά της εκπαίδευσης αυτή την εποχή, ας μην μιλάμε τώρα και για διάσπαση του κλάδου των φιλολόγων... Αυτό μας έλειπε...Πάμε δηλαδή να προσθέσουμε προβλήματα στα ήδη υπάρχοντα. Αν υπήρχε σύμπνοια στον κλάδο μια χαρά θα τα βρίσκαμε, αλλά... Θέλετε να γίνουμε ΠΕ02.01, ΠΕ02.02, κλπ; Έτσι θα λυθούν τα θέματα; Δεν νομίζω.
Εγω αυτό που θα ήθελα να μάθω είναι αν ο συνάδελφος έχει αντιληφθεί αυτό να είναι ένα σοβαρό θέμα που απασχολεί πολλούς εκπαιδευτικούς σε βαθμό που να επηρεάζει την επαγγελματική ικανοποίηση τους και την ποιότητα της διδασκαλίας τους και κατ’ επέκταση αν αυτό πιστεύει ότι κάνει διαφορα και σ αυτό που προσφέρεται στους μαθητες.
Δε θέλω να αποκαλύψω λεπτομέρειες από τα συγκεντρωτικά ποσοστά που έχω έως τώρα στο ερωτηματολόγιο (κοντά στις 100 συμμετοχές). Θα πω μόνο ότι -παρότι περίμενα πως θα είναι κάπως έτσι η τάση - με έχουν εκπλήξει τα υψηλότατα ποσοστά συμφωνίας (σε ορισμένες περιπτώσεις πάνω από 80%) στις ερωτήσεις που συσχετίζουν την κατανομή των μαθημάτων με την εργασιακή ικανοποίηση.