*

Αποστολέας Θέμα: Αλλαγές στο Λύκειο  (Αναγνώστηκε 217751 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος psaras

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 81
  • Φύλο: ’ντρας
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #182 στις: Οκτώβριος 26, 2010, 12:33:02 μμ »
http://24wro.blogspot.com/2010/10/9.html
Απόσπασμα από το παραπάνω link:
"Ουσιαστικά ΅ε το νέο σύστη΅α σπουδών κάθε υποψήφιος θα είναι αναγκασ΅ένος να συνθέσει ΅όνος του το πτυχίο του σε σχολή - πρόγρα΅΅α σπουδών και όχι σε τ΅ή΅α που αντιστοιχεί σε γνωστικό αντικεί΅ενο. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του θα έχει τη δυνατότητα να πάρει δάνειο, το οποίο θα πρέπει να ξεχρεώσει ΅ετά την ολοκλήρωση των σπουδών του. Ο απόφοιτος ΅ε βάση το εξατο΅ικευ΅ένο πτυχίο του θα εισέρχεται στην αγορά εργασίας και θα έρχεται σε ατο΅ική διαπραγ΅άτευση ΅ε τον εργοδότη για το ποσό του ΅ισθού του."

Τι δουλειά έχει το υπουργείο παιδείας να προτείνει την ατομική διαπραγμάτευση στην αγορά εργασίας? >:(
μήπως τελικά η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση της Αννούλας που φιλοδοξεί να βάλει τάξη στο σημερινό μπάχαλο, αποσκοπεί απλά στην αποδυνάμωση του πτυχίου και στην επίσημη εγκαθίδρυση εργασιακής ζούγκλας?

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 17:13:55 »

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: ’ντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #183 στις: Οκτώβριος 26, 2010, 12:37:17 μμ »
http://24wro.blogspot.com/2010/10/9.html
Απόσπασμα από το παραπάνω link:
"Ουσιαστικά ΅ε το νέο σύστη΅α σπουδών κάθε υποψήφιος θα είναι αναγκασ΅ένος να συνθέσει ΅όνος του το πτυχίο του σε σχολή - πρόγρα΅΅α σπουδών και όχι σε τ΅ή΅α που αντιστοιχεί σε γνωστικό αντικεί΅ενο. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του θα έχει τη δυνατότητα να πάρει δάνειο, το οποίο θα πρέπει να ξεχρεώσει ΅ετά την ολοκλήρωση των σπουδών του. Ο απόφοιτος ΅ε βάση το εξατο΅ικευ΅ένο πτυχίο του θα εισέρχεται στην αγορά εργασίας και θα έρχεται σε ατο΅ική διαπραγ΅άτευση ΅ε τον εργοδότη για το ποσό του ΅ισθού του."

Τι δουλειά έχει το υπουργείο παιδείας να προτείνει την ατομική διαπραγμάτευση στην αγορά εργασίας? >:(
μήπως τελικά η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση της Αννούλας που φιλοδοξεί να βάλει τάξη στο σημερινό μπάχαλο, αποσκοπεί απλά στην αποδυνάμωση του πτυχίου και στην επίσημη εγκαθίδρυση εργασιακής ζούγκλας?

Προφανώς..
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

Αποσυνδεδεμένος Εγώ είμαι

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 769
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #184 στις: Οκτώβριος 26, 2010, 12:38:53 μμ »
αυτο αναρωτιέμαι και γω ...και με τί κριτήρια θα φτιάχνει ο φοιτητής το πρόγραμμα σπουδών του ;;;; απ την άλλη το μεταπτυχιακό θα του παρέχει το γνωστικό αντικείμενο ;;;;
 όλα αυτά θέλουν προετοιμασία και πληροφόρηση ,πώς θ αξιολογεί ο εργοδότης τον υποψήφιο εργαζόμενο ;με βάση την αναλυτική βαθμολογία ;;;;; όσο για το μεσο όρο Β και Γ λυκείου τώρα και αν δε θ ανθίσει η παραπαιδεία !!!!!

Αποσυνδεδεμένος anastasia86

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 418
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #185 στις: Οκτώβριος 26, 2010, 01:12:29 μμ »
αυτο αναρωτιέμαι και γω ...και με τί κριτήρια θα φτιάχνει ο φοιτητής το πρόγραμμα σπουδών του ;;;; απ την άλλη το μεταπτυχιακό θα του παρέχει το γνωστικό αντικείμενο ;;;;
 όλα αυτά θέλουν προετοιμασία και πληροφόρηση ,πώς θ αξιολογεί ο εργοδότης τον υποψήφιο εργαζόμενο ;με βάση την αναλυτική βαθμολογία ;;;;; όσο για το μεσο όρο Β και Γ λυκείου τώρα και αν δε θ ανθίσει η παραπαιδεία !!!!!

Όταν δίναμε κι εμείς πανελλήνιες, τα πρώτα χρόνια της μεταρρύθμισης του Αρσένη, δίναμε πανελλαδικές στη Β και πανελλήνιες στη Γ λυκείου και συνυπολογίζονταν και των δύο τάξεων οι βαθμολογίες με ποσοστά για τον βαθμό προσβασης στις σχολές.
Εμένα κι άλλο μου έκανε εντύπωση: "Στη θέση των πανεπιστη΅ιακών σχολών, των πτυχίων και των επαγγελ΅ατικών δικαιω΅άτων των αποφοίτων θα έχου΅ε προγρά΅΅ατα σπουδών, πιστοποίηση από «ανεξάρτητες εταιρείες αξιολόγησης» και πιστωτικές ΅ονάδες."
Τί θέλει να πει ο ποιητής; ??? ??? Βλέπω τα πανεπιστήμια να παίρνουν φωτιά... ::)
Πες αυτό που θες, όπως θα ήθελες να το ακούσεις...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 17:13:55 »

Αποσυνδεδεμένος rozy4

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3907
  • Η ζωή είναι ωραία φιλαράκο
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #186 στις: Οκτώβριος 26, 2010, 01:17:28 μμ »
http://24wro.blogspot.com/2010/10/9.html
Απόσπασμα από το παραπάνω link:
"Ουσιαστικά ΅ε το νέο σύστη΅α σπουδών κάθε υποψήφιος θα είναι αναγκασ΅ένος να συνθέσει ΅όνος του το πτυχίο του σε σχολή - πρόγρα΅΅α σπουδών και όχι σε τ΅ή΅α που αντιστοιχεί σε γνωστικό αντικεί΅ενο. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του θα έχει τη δυνατότητα να πάρει δάνειο, το οποίο θα πρέπει να ξεχρεώσει ΅ετά την ολοκλήρωση των σπουδών του. Ο απόφοιτος ΅ε βάση το εξατο΅ικευ΅ένο πτυχίο του θα εισέρχεται στην αγορά εργασίας και θα έρχεται σε ατο΅ική διαπραγ΅άτευση ΅ε τον εργοδότη για το ποσό του ΅ισθού του."

Τι δουλειά έχει το υπουργείο παιδείας να προτείνει την ατομική διαπραγμάτευση στην αγορά εργασίας? >:(
μήπως τελικά η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση της Αννούλας που φιλοδοξεί να βάλει τάξη στο σημερινό μπάχαλο, αποσκοπεί απλά στην αποδυνάμωση του πτυχίου και στην επίσημη εγκαθίδρυση εργασιακής ζούγκλας?

αυτό με άλλα λόγια λέγεται κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας.
’ντε, ο Παναγόπουλος μας έδειξε το δρόμο, με αγώνες τίποτε δεν καταφέρνουμε, μόνο όταν κοιτάει ο καθένας τη δουλειά του μπορεί να δει προκοπή.
Μην κοιτάτε (δεν μας τα δείχνουν κιόλας) τι γίνεται στη Γαλλία, αυτοί είναι απολίτιστοι. ’κου το 60% των Γάλλων να μην διαμαρτύρονται που μένουν αμάζευτα τα σκουπίδια τόσες ημέρες και να είναι με το μέρος των εργαζομένων... Μάλλον κάποια βάση θα έχει η ιστορία με τα αρώματα :P

Αποσυνδεδεμένος CynnemAprod

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 605
  • Φύλο: ’ντρας
  • φαντασιόπληκτη Α.Δ.+Πανάθλιος
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #187 στις: Οκτώβριος 28, 2010, 05:27:10 μμ »
http://www.esos.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=9913:adiamantopoulouna-protaksoume-to-ethniko-enanti-tou-kommatikou-kirios-stin-paideia&Itemid=1796


Ειδικότερα η δήλωση της υπ. Παιδείας έχει ως εξής:

«Θέλω να δώσω θερμά συγχαρητήρια στις μαθήτριες, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς τους.

Η Ελλάδα αξίζει ένα μέλλον αντάξιο της ιστορίας της. Προϋπόθεση για αυτό είναι να προτάξουμε το «συλλογικό» έναντι του «ατομικού». Να προτάξουμε το «εθνικό» έναντι του «κομματικού», σε όλα τα επίπεδα και να προσπαθήσουμε για δημοκρατική συνεννόηση σε όλους τους τομείς, κυρίως στην Παιδεία. Για μια Παιδεία υψηλής ποιότητας και για όλους.

Προχωράμε στο Νέο Σχολείο, το Νέο Λύκειο, το Νέο Πανεπιστήμιο, ώστε να δώσουμε στα παιδιά μας την αυτοπεποίθηση, την πίστη και τα προσόντα που χρειάζεται η εποχή μας».






ΠΡΟΧΩΡΑΕΙ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ... ΛΕΕΙ Η Α.Δ.  ::)
ΜΠΛΕΞΑΜΕ...


Αποσυνδεδεμένος Georgia s

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1272
  • Φύλο: Γυναίκα
  • η παιδεία είναι θέμα εσωτερικού πολιτισμού
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #188 στις: Νοέμβριος 07, 2010, 10:18:22 πμ »
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=365463&dt=07%2F11%2F2010

Επέκταση του υποχρεωτικού ωραρίου ως τις 3 το μεσημέρι στα δημοτικά και ως τις 4 στο γυμνάσιο σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας. Τι θα γίνεται τις επιπλέον αυτές ώρες στα δημόσια σχολεία; Αυτό για το οποίο πληρώνουν σήμερα πολλές οικογένειες τα μεγάλα ιδιωτικά σχολεία της χώρας: Μελέτη! Τα παιδιά θα διαβάζουν στο σχολείο το μάθημά τους για την επόμενη ημέρα και θα γυρίζουν στο σπίτι «ελεύθερα δραστηριοτήτων» για να ξεκουραστούν ή να διασκεδάσουν. Οπως αναφέρουν οι πληροφορίες του «Βήματος», το δίπτυχο των αλλαγών που σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας είναι το εξής: διπλές ώρες διδασκαλίας στα βασικά μαθήματα υποδομής (Νέα και Αρχαία Ελληνικά, ξένη γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσικές επιστήμες, Θρησκευτικά, Κοινωνικές επιστήμες- Ιστορία) και πολύ λιγότερη ύλη. Ενα πρώτο βήμα έγινε εφέτος με τη μείωση της ύλης στα σχολεία, ενώ θα επεκταθεί την επόμενη χρονιά με περαιτέρω μείωσή της.

Εναλλακτική διδασκαλία
«Στόχος είναι να σταματήσει το άγχος του δασκάλου να φτάσει στη σελίδα 20 βιβλίου,που πρέπει να τη διδάξει σε συγκεκριμένη ημερομηνία» λέει μιλώντας στο «Βήμα» στέλεχος του υπουργείου Παιδείας. «Πριν γυρίσει η σελίδα του βιβλίου θα πρέπει να έχουν μάθει όλοι οι μαθητές τις βασικές έννοιες κάθε μαθήματος. Για παράδειγμα,αν κάποιος δεν έχει καταλάβει την έννοια της πρόσθεσης στην αριθμητική, δεν θα προχωράει ο δάσκαλος σε επόμενο κεφάλαιο, απλά γιατί βιάζεται να τελειώσει το κεφάλαιο» καταλήγει χαρακτηριστικά.

Ταυτόχρονα όμως οι μαθητές θα κληθούν στο μέλλον να... αυτοαξιολογούνται, να διορθώνουν μόνοι τα γραπτά τους και να αναζητούν την λύση σε εκείνα τα κεφάλαια που τους δυσκόλεψαν. Τρίτη καινοτομία των επικείμενων αλλαγών θα είναι το ότι οι δάσκαλοι και οι καθηγητές θα αποκτήσουν πλήρη ελευθερία στην αναζήτηση πρακτικών και νέων μεθόδων στην διδασκαλία των μαθημάτων τους (όπως π.χ. η διοργάνωση μιας θεατρικής παράστασης για το μάθημα των Αρχαίων ή της Ιστορίας ή μιας εκδρομής σχετικής με τα θέματα προστασίας του περιβάλλοντος). Θα μπορούν ακόμη και να δημιουργούν εκπαιδευτικό υλικό και σχέδια εργασίας.

Τα νέα προγράμματα σπουδών
Οπως λέει μάλιστα ο πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κ. Κλήμης Ναυρίδης μιλώντας στο «Βήμα», δέσμευσή του είναι να παραδώσει τα νέα προγράμματα σπουδών για την υποχρεωτική εκπαίδευση τον Ιούνιο του 2011, ώστε τον Σεπτέμβριο να δοκιμαστούν πιλοτικά σε έναν αριθμό 160 σχολείων (νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια) και το 2012 να γενικευθούν. Τα προγράμματα σπουδών είναι βέβαια συναρτημένα με τις διδακτικές πρακτικές που τα υποστηρίζουν και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ώστε να μπορούν να τα εφαρμόσουν, αναφέρει ο κ. Ναυρίδης.

Μεγάλο βάρος δίνεται αυτή τη στιγμή, με τη βοήθεια και ξένων επιστημόνων, στο πώς θα οργανωθεί ο σχολικός χρόνος κατά τέτοιον τρόπο ώστε τα παιδιά να αυτενεργούν και να αναζητούν μόνα τους πηγές για τις εργασίες και τα μαθήματά τους. Οι νέες τεχνολογίες θα παίξουν «πρωταγωνιστικό» ρόλο στη νέα εκπαιδευτική πραγματικότητα και όλα τα μαθήματα θα διδάσκονται μέσα από αυτές. Το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα των δημοτικών και των γυμνασίων της χώρας επεξεργάζονται αυτές τις ημέρες ομάδες εργασίας του υπουργείου Παιδείας. Ο κ. Ναυρίδης εξηγεί το νέο πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων και αναφέρει ότι:

* Στο δημοτικό σχολείο θα υπάρξουν «ομάδες» μαθημάτων. Το πρόγραμμα σπουδών στην υποχρεωτική εκπαίδευση θα έχει μια συνέχεια από τάξη σε τάξη, ως σύνολο όπου τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα διατηρούν την αυτοτέλειά τους αλλά συνδέονται μεταξύ τους.

* Το πρόγραμμα στα σχολεία θα είναι «ενιαίο» και δεν θα έχει ζώνες πολιτισμού ή αθλητισμού εκτός υποχρεωτικού προγράμματος. Στο ωρολόγιο πρόγραμμά του θα ενταχθούν μέσα στη διδασκαλία των βασικών μαθημάτων ο πολιτισμός, το περιβάλλον και οι νέες τεχνολογίες.

* Θα ενταχθούν στο πρόγραμμα των σχολείων δραστηριότητες που θα αφορούν τη σχολική ζωή και θα στοχεύουν στην καλλιέργεια της προσωπικότητας του μαθητή (γνωστική, συναισθηματική και κοινωνική), της συλλογικότητας και της συνύπαρξης. Λάιλα Μακίν





ΚΑΙ ΑΠΟ ΑΛΛΗ ΟΠΤΙΚΉ ΓΩΝΙΑ:
Του ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΑΤΣΙΚΑ*

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδίας εδώ και μήνες, με υπερκατανάλωση εύηχων λέξεων και επιδέξιων λόγων, έχει πιάσει όλα τα στασίδια των media για να «πουλήσει» τις προωθούμενες αλλαγές σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες σαν τον εκπαιδευτικό παράδεισο.

Συναγωνιζόμενο το Βαρώνο Μυγχάουζεν, νονός της πιο διεστραμμένης διαστρέβλωσης των λέξεων και των εννοιών, προσπάθησε, αφενός, να σκεπάσει τα υπαρκτά προβλήματα που έχει δημιουργήσει η αντιεκπαιδευτική πολιτική στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας από το νηπιαγωγείο ώς το Πανεπιστήμιο, αφετέρου να παρουσιάσει το πιο αντιδραστικό εκπαιδευτικό «πακέτο» μετά τη μεταπολίτευση σαν δώρο στην ελληνική κοινωνία και στη νεολαία.

Σε μια περίοδο που στο σύνολό της η εκπαίδευση, από το νηπιαγωγείο ώς το Πανεπιστήμιο, στενάζει κυριολεκτικά από τις περικοπές και τις συνέπειές τους, οι προωθούμενες αλλαγές χρησιμοποιήθηκαν αφενός για να καλύψουν τις διαμαρτυρίες της εκπαιδευτικής κοινότητας και αφετέρου για να παραπλανήσουν την κοινή γνώμη.

 

Βλέπε ... ΕΣΠΑ

Σε ό,τι αφορά το περιεχόμενο των αλλαγών πρέπει να επισημανθεί το εξής: Οι αλλαγές στην Α/βάθμια εκπαίδευση, οι οποίες «φορτώνουν» τις παιδικές ηλικίες με εξοντωτικά ωράρια και αθροίζουν γνωστικά αντικείμενα αμφίβολης αναγκαιότητας αδιαφορώντας για την εξάντληση της παιδικής ηλικίας και για τον νέο κύκλο ανισοτήτων και μορφωτικών ελλειμμάτων με απώτερο στόχο την αντικατάσταση των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών από ένα μίνιμουμ «μετρήσιμων εκπαιδευτικών στόχων»… επεξεργασίας ΟΟΣΑ, είναι αποκλειστικά συνδεδεμένες με το ΕΣΠΑ, δηλαδή με τις κατευθύνσεις των Βρυξελλών που προσφέρονται με τη μορφή των γνωστών χρηματοδοτήσεων.

Εδώ όσα γίνονται αποτελούν συνέχεια των αλλαγών της περιόδου που στο τιμόνι του υπουργείου Παιδείας βρισκόταν η Ν.Δ. και τα οποία περιγράφονται αναλυτικά στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εκπαίδευσης και Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΕΠΕΑΕΚ 2007 - 2013) που αποτελεί την εξειδίκευση των κατευθύνσεων του ΕΣΠΑ.

Παράλληλα στο Λύκειο το προβαλλόμενο ως «σχέδιο νέου προγράμματος σπουδών» δεν αποτελεί παρά ένα ακόμη σύστημα διαχείρισης του μαθητικού πληθυσμού στο πέρασμα από το Λύκειο στη μεταδευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση, κοντολογίς ένα σύστημα πρόσβασης στην επόμενη βαθμίδα με μια αλλοπρόσαλλη και εξόχως επικίνδυνη κατανομή υποχρεωτικών μαθημάτων και μαθημάτων επιλογής.

Οι προωθούμενες αλλαγές στο Πανεπιστήμιο, κομμένες και ραμμένες στις ράγες των πιο αντιεκπαιδευτικών κατευθύνσεων του ΟΟΣΑ, επιχειρούν να θεσμοθετήσουν τη μετάλλαξη των Πανεπιστημίων σε επιχειρήσεις εκπαιδευτικών προϊόντων οι οποίες θα έχουν δίδακτρα, θα προσανατολίζουν την έρευνα σε ότι μπορεί να πουληθεί και θα κάνουν «χρηστικότερα» τα προγράμματα σπουδών έτσι ώστε να μπορούν να προσελκύσουν φοιτητές - πελάτες και από άλλες χώρες.

Να το ξεκαθαρίσουμε και ας μην έχει κανείς καμιά αμφιβολία. Η συμπλήρωση του παζλ στοχεύει στο βάθεμα του ιδιωτικοποιημένου, πειθαρχημένου, ευέλικτου και αποδοτικού στα κυρίαρχα συμφέροντα εκπαιδευτικού συστήματος, που θα παράγει εργατικό δυναμικό φτηνό, χωρίς δικαιώματα, αλλά καταρτισμένο με εκείνες τις χρηστικές δεξιότητες που απαιτεί το κεφάλαιο για αύξηση της κερδοφορίας του.

Βρισκόμαστε μπροστά στην εξέλιξη μιας επιχείρησης για να προσαρμοστεί η εκπαίδευση και η εργατική δύναμη στις «νέες συνθήκες», κοντολογίς στην ευελιξία, αποδοτικότητα, ανταγωνιστικότητα, επιχειρηματικότητα, απασχολησιμότητα, κόστος, κ.λπ., αλλά και να τις αναπτύξει, να τις τυποποιήσει περισσότερο, να τις μετρήσει και να τις ελέγξει, ώστε να διαμορφώσει τον σημερινό εργαζόμενο με εργασιακές προδιαγραφές 19ου αιώνα και παραγωγικές δυνάμεις 21ου αιώνα!

 

Φροντιστηριακή αποικία και στα πανεπιστήμια

Η εμπειρία από αντίστοιχες αλλαγές στο παρελθόν αλλά και από τα αποκαΐδια των διακηρύξεων και των υποσχετικών κάθε φορά που οι επίδοξοι μεταρρυθμιστές άλλαζαν το σύστημα πρόσβασης μας δίνει τη δυνατότητα, κάνοντας μια προβολή στο μέλλον, να προβλέψουμε τα αποτελέσματα του νέου προγράμματος σπουδών ή αλλιώς του νέου συστήματος πρόσβασης:

1. Όχι μόνο τα φροντιστήρια, τα ιδιαίτερα μαθήματα και η αντίστοιχη ιδιωτική δαπάνη των νοικοκυριών δεν πρόκειται να μειωθεί, όπως ξεδιάντροπα προπαγανδίζει το υπουργείο, αντίθετα είναι σίγουρο ότι το φροντιστηριακό στέγαστρο θα δημιουργήσει μόνιμη αποικία και στο Α΄ έτος της πανεπιστημιακής φοίτησης, εκεί που ο ανταγωνισμός θα δίνει τον δεύτερο γύρο με μεγαλύτερη ένταση για την εξασφάλιση της εισόδου στο τμήμα. Στο σημείο αυτό δεν έχει μικρή σημασία και ο τρόπος με τον οποίο κάθε σχολή ή κάθε πανεπιστήμιο στο Α' έτος σπουδών θα επιλέγει ποιος θα συνεχίσει στην Ιατρική και ποιος στη Νοσηλευτική.

2. Η εκπαίδευση της ακριβοπληρωμένης αμάθειας θα δώσει τα ρέστα της καθώς η είσοδος στο Λύκειο συνοδεύεται από το πιο αλλοπρόσαλλο και επικίνδυνο για τη μορφωτική συγκρότηση των μαθητών πρόγραμμα μαθημάτων. Ας μην κάνουμε λόγο για τα μαθήματα που υποβαθμίζονται και άλλα που εξαφανίζονται. Μπορεί κανείς να διαβάσει τις ανακοινώσεις των Φιλολόγων για τη νεότερη ιστορία, τα αρχαία ελληνικά και τη λογοτεχνία, των Φυσικών, των Χημικών, των Βιολόγων, των καθηγητών Πληροφορικής κ.λπ. Ίσως φτάνει να τονίσουμε απλά τη «λογιστική» λογική των εμπνευστών του τερατουργήματος.

Μόνο ένα παράδειγμα: Είναι κοινό μυστικό ότι το τρίωρο υποχρεωτικό μάθημα της Φυσικής Αγωγής σε όλες τις τάξεις του Λυκείου δεν συνδέεται καθόλου με το «νους υγιείς εν σώματι υγιές» των αρχαίων, αλλά με το περίσσευμα εκατοντάδων εκπαιδευτικών του κλάδου.
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 07, 2010, 10:25:26 πμ από Georgia s »

Αποσυνδεδεμένος para5

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1950
  • Φύλο: ’ντρας
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #189 στις: Νοέμβριος 07, 2010, 10:23:38 πμ »
Καλές οι παραπάνω αλλαγές. Βέβαια αφορούν στο δημοτικό και γυμνάσιο.

Αποσυνδεδεμένος συννεφούλα

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 268
  • Φύλο: Γυναίκα
  • φωτο: σύννεφα στο Βόσπορο
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #190 στις: Νοέμβριος 12, 2010, 06:17:16 μμ »
Κείμενο συλλογής υπογραφών: ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΟ «ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ»
 
Εμείς που υπογράφουμε το κείμενο αυτό απαιτούμε την άμεση απόσυρση του σχεδίου προγράμματος για το «Νέο Λύκειο» γιατί:
 α) είναι αντισυνταγματικό. Με βάση τη δεύτερη παράγραφο του άρθρου 16 του Συντάγματος στους σκοπούς της Παιδείας περιλαμβάνονται και η καλλιέργεια εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης. Στο Σχέδιο Προγράμματος όμως καταργούνται η βυζαντινή, η νεότερη και η σύγχρονη ιστορία ενώ το μάθημα των Θρησκευτικών υποβαθμίζεται σε μια επιλογή ανάμεσα σε δεκάδες άλλες. Έτσι οι νέοι στερούνται τη δυνατότητα να αποκτήσουν ιστορική συνείδηση σε μια ηλικία που επιτέλους μπορούν να δουν κριτικά τα ιστορικά γεγονότα που έχουν διδαχθεί περιληπτικά στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο. Στερούνται επίσης την ευκαιρία να μάθουν και να προβληματιστούν πάνω σε ζητήματα που αφορούν την ορθόδοξη παράδοση και τα ηθικά διλήμματα του σύγχρονου ανθρώπου.
 β) είναι αντιπαιδαγωγικό αφού μετατρέπει το σχολείο σ’ ένα σούπερ μάρκετ όπου οι μαθητές «ψωνίζουν» τυχαία μαθήματα από «καλάθια» διαφορετικών μαθημάτων με αποτέλεσμα να μη λαμβάνουν τις γνώσεις που απαιτούνται, να μην αποκτούν συνολική εικόνα του κόσμου και εν τέλει να μη συγκροτούν μια ολοκληρωμένη προσωπικότητα. Η δε αντικατάσταση των εξετάσεων αποκλειστικά από εργασίες δεν διασφαλίζει την εμπέδωση του συνόλου της διδακτέας ύλης ούτε τον έλεγχό της. Το «Νέο Λύκειο» οδηγεί επομένως στην αμάθεια ενώ εθίζει τους μαθητές στην επιλογή όχι του ωφέλιμου μαθήματος αλλά του πιο ελαστικού στη βαθμολογία καθηγητή και του λιγότερο απαιτητικού αντικειμένου. Σε ό,τι αφορά τους καθηγητές, προκειμένου να προσελκύσουν «πελατεία» για το αντικείμενό τους, θα αναγκαστούν να προβούν σε «προσφορές» (χαριστική βαθμολογία, χαΐδεμα των παιδιών). Αν οι μαθητές δεν τους επιλέξουν, τότε κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς ωράριο και άρα να χάσουν την οργανική τους θέση.
 γ) είναι αντιεπιστημονικό καθώς κατά πρώτον διασπά την ενότητα των φυσικών επιστημών όταν οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν υποχρεωτικά ένα αντικείμενο ανάμεσα στη Φυσική, τη Βιολογία, τη Χημεία και τις… Περιβαλλοντικές Επιστήμες. Κατά δεύτερον υποβαθμίζει τις ανθρωπιστικές σπουδές που κατεξοχήν προβάλλουν διαχρονικά πρότυπα και αξίες και συμβάλλουν στη διαμόρφωση της προσωπικότητας του νέου ανθρώπου. Όταν όμως βαφτίζει τα Λατινικά ξένη γλώσσα και δεν επιτρέπει σ’ αυτόν που θα τα επιλέξει, να επιλέξει μαζί και τα Αρχαία ως «πρωτεύον» μάθημα, τότε, εκτός από αυθαίρετο, το «Πρόγραμμα» καταντά και γελοίο!
 Το Σχέδιο Προγράμματος για το «Νέο Λύκειο» δεν παίρνει αλλαγή. Μόνη αλλαγή του είναι η άμεση απόσυρσή του. Στη θέση του προτείνουμε ένα πρόγραμμα σπουδών που να εξασφαλίζει τη μάθηση γενικών γνώσεων και όχι αποσπασματικών πληροφοριών, που να προβάλλει ανθρωπιστικές αξίες και πρότυπα μέσα από τη δημοκρατική και αγωνιστική παράδοση του ελληνικού λαού ενώ παράλληλα φέρνει τα παιδιά σε επαφή με τα μεγάλα επιτεύγματα του παγκόσμιου πολιτισμού και όχι αποκλειστικά του «ευρωπαϊκού πνεύματος».

Όλο το κείμενο κ συλλογή υπογραφών στο http://www.ardin.gr/node/3782

H ομορφιά θα σώσει τον κόσμο, Φ.Ντοστογιέφσκι

"Καθένας μας κρύβει μέσα του μιαν αναπάντεχη άνοιξη" Α.Κ.

Αποσυνδεδεμένος jamais

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 361
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #191 στις: Νοέμβριος 16, 2010, 12:37:45 μμ »
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Έρευνα της Κοινής Γνώμης για τις αλλαγές στο Λύκειο

http://www.esos.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=10145:ipourgeio-paideias-ereinas-koinis-gnomis-gia-tis-allages-sto-likeio&Itemid=1796


Ολόκληρη η απόφαση ανάθεσης στη GPO έρευνας της Κοινής γνώμης για το Λύκειο

http://thriskeftika.blogspot.com/2010/11/gpo.html


http://www.alfavita.gr/artro.php?id=14505
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 16, 2010, 08:20:04 μμ από jamais »
The day the child realizes that all adults are imperfect,
she/he becomes an adolescent.
The day she/he forgives them she/he becomes an adult.

Αποσυνδεδεμένος iiliop

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 38
  • Φύλο: ’ντρας
  • ΠΕ07
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #192 στις: Νοέμβριος 16, 2010, 02:11:27 μμ »
Ωραια! ακομα 50.922 ευρώ χαμενα!
Ποιο το οφελος απο αυτη την ερευνα μονο δεν μας λεει ποιο ειναι?
δεν γνωριζει η υπουργος τι γινεται στα σχολεια? χρειαζεται και ερευνα?

Αποσυνδεδεμένος TEO FYSIKOS

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 218
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #193 στις: Νοέμβριος 16, 2010, 02:33:33 μμ »
κατάλαβε κανένας με πιο κριτήριο θα εισάγωνται οι μαθητές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με βάση τις αλλαγές στο λύκειο;

Αποσυνδεδεμένος iiliop

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 38
  • Φύλο: ’ντρας
  • ΠΕ07
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #194 στις: Νοέμβριος 21, 2010, 12:52:21 πμ »

Αποσυνδεδεμένος Χριστίνα

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1569
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ19
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #195 στις: Νοέμβριος 21, 2010, 12:08:36 μμ »
Για την Πληροφορική απο οτι φαίνεται υπάρχουν καλές εξελίξεις:

http://www.pekap.gr/Article.php?CatId=1&ArticleId=204

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160196
  • Σύνολο θεμάτων: 19217
  • Σε σύνδεση σήμερα: 818
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 13
Επισκέπτες: 467
Σύνολο: 480

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.088 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.