0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Παράθεση από: joap στις Μάρτιος 31, 2011, 12:13:24 μμΩραία. Αντί αν ταμπουρώνεσαι πίσω απ’ την αρνητική κριτική πες μας και τι προτείνεις;Τι σχολείο είναι αυτό που θα ήθελες;Το σχολείο που θα ήθελα αποτελείται από 20 μαθητές ανά τμήμα και υπάρχει αξιολόγηση (βιβλίων, καθηγητών, διευθυντών, σχολικών συμβούλων, στελεχών εκπαίδευσης). Αλλά δεν πρόκειται να γίνει ποτέ. Κανείς δεν θα απεργήσει γι'αυτά.Παράθεση από: joap στις Μάρτιος 31, 2011, 12:13:24 μμΛέει ο καθένας μια συνθηματολογία και πορώνεται μαζί με συναδέλφους του ίδιου κλάδου. Η μόρφωση που το λύκειο προσφέρει είναι ένα σύνολο με συνοχή. Δεν έχει ο καθένας κλάδος ένα οικοπαιδάκι περιφραγμένο με ηλεκτροφόρα συρματοπλέγματα. Δεν είναι ακριβώς έτσι. Γιατί με το νέο σχέδιο, μερικά "οικόπεδα" μεγάλωσαν και άλλα απαλλοτριώθηκαν. Παράθεση από: joap στις Μάρτιος 31, 2011, 12:13:24 μμΤο τι διδάσκεται απ’ τον ένα αφορά και τους άλλους και το συνολικό αποτέλεσμα είναι μια σύνθεση λειτουργική και όχι μια σούμα από μπακάλη. Συμφωνώ. Πριν λίγες μέρες έγινε μια δημοσκόπηση από το Υπουργείο. Μέσα στα 4 πρώτα μαθήματα ήταν η πληροφορική. Αποτέλεσμα: Κατάργηση στην Α. Επιλογής απέναντι στη Βιολογία για Β-Γ. Άλλα μαθήματα τελευταία σε προτιμήσεις υπάρχουν υποχρεωτικά. Αφού όλα είναι αποφασισμένα, τι πετάνε τα λεφτά τους σε δημοσκοπήσεις;Παράθεση από: joap στις Μάρτιος 31, 2011, 12:13:24 μμΤο ξαναλέω προς του ξενόγλωσσους και πληροφορικούς. Αφενός είναι υπεράριθμοι και κάπως πρέπει να αξιοποιηθούν. Αλλά να γίνει σωστά και όχι εκβιάζοντας την συμμετοχή τους στο πρόγραμμα του λυκείου με τις γνωστές παπάντζες. Υπεράριθμοι θα είναι. Αν τους κόβεις ώρες, υπεράριθμοι θα είναι. Αντίθετα αν τους αυξήσεις ώρες θα απορροφηθούν και θα χρειαστούν και άλλοι. Όσο για τους εκβιασμούς, σου απαντώ παρακάτω.Παράθεση από: joap στις Μάρτιος 31, 2011, 12:13:24 μμΤι να κάνουμε; Να μαθαίνει κανείς στο λύκειο ,σώνει και καλά, γαλλικά ή να φτιάχνει αλγόριθμους την ώρα που δεν ξέρει ελληνικά ή στοιχειώδη άλγεβρα; Η πληροφορική δεν είναι μόνο αλγοριθμική. Είναι δεκάδες –χωρίς υπερβολή- μαθήματα. Από δίκτυα και αρχιτεκτονική συστημάτων, προγραμματισμό, βάσεις δεδομένων και λειτουργικά συστήματα μέχρι επεξεργασία εικόνας, γραφικά και πολυμέσα, σχεδίαση ιστοτόπων, ασφάλεια και διαδίκτυο. Τώρα αν σου πω για τεχνητή νοημοσύνη και ρομποτική μάλλον θα με πεις υπερβολικό, οπότε το αφήνω. Όσο αφορά τα γαλλικά και τις ξένες γλώσσες γενικότερα. Μακάρι στον καιρό μου να είχα γαλλικά και να έπαιρνα πιστοποίηση στο σχολείο. Δεν φαντάζεσαι πόσο μου χρειάστηκε το πιστοποιητικό δεύτερης ξένης γλώσσας σε 2-3 περιπτώσεις.Και αν δεν ξέρει ελληνικά και στοιχειώδη άλγεβρα μετά από 9 χρόνια υποχρεωτικής εκπαίδευσης, δεν θα τα μάθει στο Λύκειο, όπου οι προαπαιτούμενες γνώσεις θεωρούνται δεδομένες.Παράθεση από: joap στις Μάρτιος 31, 2011, 12:13:24 μμΗ έκφραση «αγανάκτησης» από ορισμένους είναι κατανοητή στον βαθμό που αντιλαμβάνονται το πρόβλημα στη ολότητα του. Το στενό συμφέρον και η επίκλησή του είναι ακριβώς αυτό που καταδικάζουμε ως συντεχνιακή νοοτροπία.Χαχαχαχαχα. Και πάλι χαχα. Και χα. Εκβιασμοί. Συντεχνιακή νοοτροπία. Κατηγορείς τους πληροφορικούς για συντεχνιακή νοοτροπία. Τον κλάδο που έχει χιλιάδες βαφτισμένους πληροφορικούς με σεμινάρια λίγων ωρών!!! Ακόμα και η προεδράρα ο Πέππες πληροφορικός είναι. Συντεχνία η πληροφορική που ενώ οι δημοσκοπήσεις τη βγάζουν δημοφιλέστερο μάθημα, οι μαθητές το θέλουν, η κοινωνία το ζητά, επαγγελματικά θεωρείται αυτονόητο να έχει κάποιος βαθιές γνώσεις πληροφορικής -και όχι βλακείες τύπου ecdl- έρχεται το Υπουργείο και το καταργεί στο λύκειο. Εκτός αν θεωρείς συντεχνία τους ξενόγλωσσους; Γιατί αυτούς μόνο σε κρεματόρια δεν τους έχουν στείλει ακόμα. Δεν είναι έτσι οι συντεχνίες joap.Συντεχνία τρισάθλια είναι π.χ. η ΔΟΕ. Που στην απεργία απαιτούσε Ολοήμερο σχολείο σύμφωνα με τις θέσεις του κλάδου. Το τσιφλίκι τους βλέπεις το διευθύνουν όπως θέλουν αυτοί. Και οι αφελείς συνάδελφοι ειδικοτήτων απεργούσαν με αυτά τα αιτήματα, κάτω από την ομπρέλα της ΔΟΕ.Συντεχνία βρώμικη είναι η ΔΟΕ. Που έφηβοι δάσκαλοι κάνουν γυμναστική αντί 30ρηδων και 40ρηδων γυμναστών. Έμαθα πρόσφατα ότι δασκάλα που έκανε γυμναστική!!!!!, πήρε άδεια και κάλεσαν πέντε τετραωρίτες γυμναστές να την αναπληρώσουν. Εσύ προτείνεις ενότητα; Εγώ προτείνω πίσσα και πούπουλα. Γιατί η επίκληση σε ενότητα σε τέτοιες περιπτώσεις, μου θυμίζει δηλώσεις ΣΕΒ για συναίνεση σε ΔΝΤκυβερνητικά μέτρα. Το κλείνω εδώ. Πλην των δασκάλων -αναγούλα μου προκαλεί αυτή η λέξη πλέον- δεν έχω καμιά διαφορά με άλλους συναδέλφους –και κακώς πριν τα έβαλα με τους θεολόγους-. Στην αρένα της δευτεροβάθμιας κανένας κλάδος δεν είναι ευνοημένος. Το μόνο που θέλω να πω σε εμάς που εξαφανιζόμαστε είναι:
Ωραία. Αντί αν ταμπουρώνεσαι πίσω απ’ την αρνητική κριτική πες μας και τι προτείνεις;Τι σχολείο είναι αυτό που θα ήθελες;
Λέει ο καθένας μια συνθηματολογία και πορώνεται μαζί με συναδέλφους του ίδιου κλάδου. Η μόρφωση που το λύκειο προσφέρει είναι ένα σύνολο με συνοχή. Δεν έχει ο καθένας κλάδος ένα οικοπαιδάκι περιφραγμένο με ηλεκτροφόρα συρματοπλέγματα.
Το τι διδάσκεται απ’ τον ένα αφορά και τους άλλους και το συνολικό αποτέλεσμα είναι μια σύνθεση λειτουργική και όχι μια σούμα από μπακάλη.
Το ξαναλέω προς του ξενόγλωσσους και πληροφορικούς. Αφενός είναι υπεράριθμοι και κάπως πρέπει να αξιοποιηθούν. Αλλά να γίνει σωστά και όχι εκβιάζοντας την συμμετοχή τους στο πρόγραμμα του λυκείου με τις γνωστές παπάντζες.
Τι να κάνουμε; Να μαθαίνει κανείς στο λύκειο ,σώνει και καλά, γαλλικά ή να φτιάχνει αλγόριθμους την ώρα που δεν ξέρει ελληνικά ή στοιχειώδη άλγεβρα;
Η έκφραση «αγανάκτησης» από ορισμένους είναι κατανοητή στον βαθμό που αντιλαμβάνονται το πρόβλημα στη ολότητα του. Το στενό συμφέρον και η επίκλησή του είναι ακριβώς αυτό που καταδικάζουμε ως συντεχνιακή νοοτροπία.
Λες και για να εισαχθείς στη δευτεροβάθμια εκπ/ση δίνεις εξετάσεις...Εχω εκθέσει και στο παρελθόν την άποψη ότι η μεταρρύθμιση πρέπει να ξεκινήσει από την τριτοβάθμια εκπαίδευση και ειδικότερα από την τεχνολογική και επαγγελματική,έτσι ώστε να δοθεί πραγματική εναλλακτική πρόταση στα παιδιά. Και μάλιστα πρέπει να είναι ριζική η μεταρρύθμιση.Το υπουργείο το έχει καταλάβει και γι΄αυτό τόσο καιρό αναλώνεται σε διάλογο με τους πανεπιστημιακούς,ενώ έχει εξαγγείλει και αλλαγές στην επαγγελματική εκπ/ση.Βλέπουμε όμως ότι επειδή στον πανεπιστημιακό χώρο ¨δεν το παίρνει¨ να υλοποιήσει τις αναγκαίες αλλαγές,καταστρέφει τη γενική παιδεία στο λύκειο (συντασσόμενο και με τις ανάγκες της αγοράς).Ετσι η υπουργός καλεί τους γονείς να αλλάξουν από μόνοι τους νοοτροπία και να μην στέλνουν τα παιδιά τους σε φροντιστήρια,λες και με το νέο σύστημα κάτι τέτοιο είναι εφικτό!Οταν έχεις 30άρια τμήματα,εκ των πραγμάτων η εξατομικευμένη εκπ/ση είναι αδύνατη.Και το πρόβλημα δεν λύνεται με 2 ή 4 επιπλέον ώρες εξειδίκευσης,όταν και ο εκπ/κός στο δημόσιο σχολείο έχει απαξιωθεί στην κοινωνία και θεωρείται ότι διακατέχεται από μια αρρωστημένη δημοσιουπαλληλική νοοτροπία.
Έχω μια εξήγηση - υποψία για την μη αντίδραση από τους μάχιμους. Μήπως οι περισσότεροι - όχι φυσικά όλοι- από εμάς κάνουμε το ίδιο βαρετό, μετωπικό μάθημα και το μόνο πους μας ενδιαφέρει σαν επίπτωση είναι η δυσκολία που επιφέρει ο μεγαλύτερος αριθμός των μαθητών σε θέματα που αφορούν την διαχείρηση της τάξης - πειθαρχία. Πολλοί ίσως σκέφτονται πως: τι 10, τι 20, τι 25, τι 30; Εγώ το ίδιο μάθημα θα κάνω, αφού θα έχω περισσότερα γραπτά θα βάλω λιγότερα τεστ. Φασαρία- ξεφασαρία όποιος θέλει να παρακολουθήσει ας παρακολουθήσει... Θα ρίξω και μερικές ωριαίες , κάπως ή ώρα θα βγει.... Η ώρα θα βγει, ακόμη και αν χρειαστεί να μιλάμε όλη την ώρα για ποδόσφαιρο... Μπα, αποκλείεται... Λάθος θα σκέφτομαι... Λες; Μπα... Αποκλείεται.