*

Αποστολέας Θέμα: Αλλαγές στο Λύκειο  (Αναγνώστηκε 217718 φορές)

0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος ----

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 782
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #672 στις: Απρίλιος 02, 2011, 02:04:12 πμ »
Ωραία. Αντί αν ταμπουρώνεσαι πίσω απ’ την αρνητική κριτική πες μας και τι προτείνεις;
Τι σχολείο είναι αυτό που θα ήθελες;
Το σχολείο που θα ήθελα αποτελείται από 20 μαθητές ανά τμήμα και υπάρχει αξιολόγηση (βιβλίων, καθηγητών, διευθυντών, σχολικών συμβούλων, στελεχών εκπαίδευσης). Αλλά δεν πρόκειται να γίνει ποτέ. Κανείς δεν θα απεργήσει γι'αυτά.

Λέει ο καθένας μια συνθηματολογία και πορώνεται μαζί με συναδέλφους του ίδιου κλάδου.
Η μόρφωση που το λύκειο προσφέρει είναι ένα σύνολο με συνοχή. Δεν έχει ο καθένας κλάδος ένα οικοπαιδάκι περιφραγμένο με ηλεκτροφόρα συρματοπλέγματα.
Δεν είναι ακριβώς έτσι. Γιατί με το νέο σχέδιο, μερικά "οικόπεδα" μεγάλωσαν και άλλα απαλλοτριώθηκαν.

Το τι διδάσκεται απ’ τον ένα αφορά και τους άλλους και το συνολικό αποτέλεσμα είναι μια σύνθεση λειτουργική και όχι μια σούμα από μπακάλη.
Συμφωνώ. Πριν λίγες μέρες έγινε μια δημοσκόπηση από το Υπουργείο. Μέσα στα 4 πρώτα μαθήματα ήταν η πληροφορική. Αποτέλεσμα: Κατάργηση στην Α. Επιλογής απέναντι στη Βιολογία για Β-Γ. Άλλα μαθήματα τελευταία σε προτιμήσεις υπάρχουν υποχρεωτικά. Αφού όλα είναι αποφασισμένα, τι πετάνε τα λεφτά τους σε δημοσκοπήσεις;

Το ξαναλέω προς του ξενόγλωσσους και πληροφορικούς. Αφενός είναι υπεράριθμοι και κάπως πρέπει να αξιοποιηθούν. Αλλά να γίνει σωστά και όχι εκβιάζοντας την συμμετοχή τους στο πρόγραμμα του λυκείου με τις γνωστές παπάντζες.
Υπεράριθμοι θα είναι. Αν τους κόβεις ώρες, υπεράριθμοι θα είναι. Αντίθετα αν τους αυξήσεις ώρες θα απορροφηθούν και θα χρειαστούν και άλλοι. Όσο για τους εκβιασμούς, σου απαντώ παρακάτω.

Τι να κάνουμε; Να μαθαίνει κανείς στο λύκειο ,σώνει και καλά, γαλλικά ή να φτιάχνει αλγόριθμους την ώρα που δεν ξέρει ελληνικά ή στοιχειώδη άλγεβρα;
Η πληροφορική δεν είναι μόνο αλγοριθμική. Είναι δεκάδες –χωρίς υπερβολή- μαθήματα. Από δίκτυα και αρχιτεκτονική συστημάτων, προγραμματισμό, βάσεις δεδομένων και λειτουργικά συστήματα μέχρι επεξεργασία εικόνας, γραφικά και πολυμέσα, σχεδίαση ιστοτόπων, ασφάλεια και διαδίκτυο. Τώρα αν σου πω για τεχνητή νοημοσύνη και ρομποτική μάλλον θα με πεις υπερβολικό, οπότε το αφήνω.
Όσο αφορά τα γαλλικά και τις ξένες γλώσσες γενικότερα. Μακάρι στον καιρό μου να είχα γαλλικά και να έπαιρνα πιστοποίηση στο σχολείο. Δεν φαντάζεσαι πόσο μου χρειάστηκε το πιστοποιητικό δεύτερης ξένης γλώσσας σε 2-3 περιπτώσεις.
Και αν δεν ξέρει ελληνικά και στοιχειώδη άλγεβρα μετά από 9 χρόνια υποχρεωτικής εκπαίδευσης, δεν θα τα μάθει στο Λύκειο, όπου οι προαπαιτούμενες γνώσεις θεωρούνται δεδομένες.

Η έκφραση «αγανάκτησης» από ορισμένους είναι κατανοητή στον βαθμό που αντιλαμβάνονται το πρόβλημα στη ολότητα του.
Το στενό συμφέρον και η επίκλησή του είναι ακριβώς αυτό που καταδικάζουμε ως συντεχνιακή νοοτροπία.
Χαχαχαχαχα. Και πάλι χαχα. Και χα. Εκβιασμοί. Συντεχνιακή νοοτροπία. Κατηγορείς τους πληροφορικούς για συντεχνιακή νοοτροπία. Τον κλάδο που έχει χιλιάδες βαφτισμένους πληροφορικούς με σεμινάρια λίγων ωρών!!! Ακόμα και η προεδράρα ο Πέππες πληροφορικός είναι. Συντεχνία η πληροφορική που ενώ οι δημοσκοπήσεις τη βγάζουν δημοφιλέστερο μάθημα, οι μαθητές το θέλουν, η κοινωνία το ζητά, επαγγελματικά θεωρείται αυτονόητο να έχει κάποιος βαθιές γνώσεις πληροφορικής -και όχι βλακείες τύπου ecdl- έρχεται το Υπουργείο και το καταργεί στο λύκειο. Εκτός αν θεωρείς συντεχνία τους ξενόγλωσσους; Γιατί αυτούς μόνο σε κρεματόρια δεν τους έχουν στείλει ακόμα. 

Δεν είναι έτσι οι συντεχνίες joap.
Συντεχνία τρισάθλια είναι π.χ. η ΔΟΕ. Που στην απεργία απαιτούσε Ολοήμερο σχολείο σύμφωνα με τις θέσεις του κλάδου. Το τσιφλίκι τους βλέπεις το διευθύνουν όπως θέλουν αυτοί. Και οι αφελείς συνάδελφοι ειδικοτήτων απεργούσαν με αυτά τα αιτήματα, κάτω από την ομπρέλα της ΔΟΕ.

Συντεχνία βρώμικη είναι η ΔΟΕ. Που έφηβοι δάσκαλοι κάνουν γυμναστική αντί 30ρηδων και 40ρηδων γυμναστών. Έμαθα πρόσφατα ότι δασκάλα που έκανε γυμναστική!!!!!, πήρε άδεια και κάλεσαν πέντε τετραωρίτες γυμναστές να την αναπληρώσουν. Εσύ προτείνεις ενότητα; Εγώ προτείνω πίσσα και πούπουλα. Γιατί η επίκληση σε ενότητα σε τέτοιες περιπτώσεις, μου θυμίζει δηλώσεις ΣΕΒ για συναίνεση σε ΔΝΤκυβερνητικά μέτρα.

Το κλείνω εδώ. Πλην των δασκάλων -αναγούλα μου προκαλεί αυτή η λέξη πλέον- δεν έχω καμιά διαφορά με άλλους συναδέλφους –και κακώς πριν τα έβαλα με τους θεολόγους-. Στην αρένα της δευτεροβάθμιας κανένας κλάδος δεν είναι ευνοημένος. Το μόνο που θέλω να πω σε εμάς που εξαφανιζόμαστε είναι:

Πολύ τεκμηριωμένη απάντηση. Και οφείλω να πω ότι δεν είχα σκοπό να στραφώ εναντίον καμιάς ειδικότητας γιατί πραγματικά είναι εντελώς ανόητο. 
Το ποια μαθήματα θα προκριθούν και ποια θα υποβιβαστούν είναι ένα ζήτημα που έχει να κάνει με πολλές παραμέτρους.
Πρώτα  διαμορφώνεται μια γενικότερη στοχοθεσία που ορίζει προτεραιότητες  και ακολούθως η οικονομική πλευρά  ή τα επιμέρους συμφέροντα.
Αυτό που με εκνεύρισε και πολλούς άλλωστε εδώ μέσα, είναι η ευθεία επίθεση μερικών συναδέλφων που άρχισαν να μιλούν για συντεχνίες. Λέγοντας μάλιστα ότι το σχέδιο για το νέο λύκειο είναι αποτέλεσμα των πιέσεων ομάδων όπως των φιλολόγων, μαθηματικών ,φυσικών κλπ.
Το νέο σχέδιο είναι αποτέλεσμα πολιτικών αποφάσεων της κυβέρνησης και δεν έχει μέχρι στιγμής γίνει κάποιος διάλογος με κανένα. Το κρατούσαν μυστικό τόσο καιρό και μάλιστα αποδοκίμαζαν ή διέψευδαν κάθε διαρροή…
Το θέμα είναι ότι γίνεται μια προσπάθεια που δυστυχώς θα έχει την τύχη των παλιότερων. Θα υποστεί, στο κοντινό μέλλον μάλιστα, αλλαγές έτσι που θα είναι αγνώριστο μετά από λίγες θητείες υπουργών…
Ποια είναι η καινοτομία που εισάγεται;
Νομίζω, εκτός απ’ το “Project”, εμφανίζεται  διάκριση απ’ την β κιόλας λυκείου μεταξύ θετικών και θεωρητικών μαθημάτων.
Οι μαθητές ουσιαστικά χωρίζονται σε δύο μέρη στην β λυκείου που έχουν σαν σημεία σύγκλισης τα νέα ελληνικά,  μαθηματικά, ιστορία  θρησκευτικά ,φυσική αγωγή και αρχές οικονομίας και στα επιλογής πληροφορική , αγγλικά και τέχνη και πολιτισμός. Έχουν δηλαδή κοινές ώρες μόνο το 1/2 του συνόλου. Και κατά το άλλο 1/2 είναι διαφορετικές τάξεις! Ορίζεται ως κοινός τόπος μια σειρά μαθημάτων χωρίς να έχει μέχρι στιγμής γίνει κάποια δημόσια συζήτηση επ’ αυτού.
Μάλλον, διαφαίνεται ο στόχος του υπουργείου να χειριστεί το σύνολο των εκπαιδευτικών ποσοτικά.
Θα μπορούσαν να έχουν έναν κοινό κορμό σε όλα τα μαθήματα και να έχουν αφήσει σαν επιλογή τα μαθήματα εμβάθυνσης. Κάτι ποιο κοντινό στην μέχρι τώρα στοχοθεσία που όριζε ότι το λύκειο πρέπει να δίνει σφαιρική μόρφωση οπωσδήποτε και ειδίκευση ανάλογα με την κλίση και τα ενδιαφέροντα ως επιλογή. Αυτή ήταν η φιλοσοφία του μέχρι τώρα συστήματος. Επίσης, ο μαθητής είχε το περιθώριο να αλλάζει γνώμη μέχρι την γ λυκείου.
 Το καινούργιο στοιχείο τώρα είναι ότι πρέπει  ένας μαθητής να αποφασίσει ,ήδη απ’ την α λυκείου, τι τον ενδιαφέρει. Γιατί οδηγείται αρχικά, σε μια ουσιαστική επιλογή μεταξύ θετικής και θεωρητικής. Έχοντας περιθώριο να αποφασίσει για την ενδιάμεση στην γ λυκείου.
Στην δε γ λυκείου, οι δύο ακραίες κατευθύνσεις θετική- θεωρητική,  το κοινό τους πρόγραμμα περιορίζεται μόνο στην γλώσσα , ιστορία και επιλογή θρησκευτικά ( ο κοινό τόπος των Ελλήνων γενικά :D)  και αποκλίνει εντελώς στα υπόλοιπα. Εδώ διακρίνουμε μια πόλωση που δεν υπήρχε  έως τώρα ,όσο θυμάμαι, στο λύκειο.
Εκεί νομίζω είναι λίγο τραβηγμένο.
Έβαλε και η πληροφορική το χεράκι της θαρρώ  ;)
Άκουσα την Διαμαντοπούλου να λέει στον Παπαδάκη ότι ,με ένα πρόγραμμα, έκαναν μια προσομοίωση του νέου συστήματος στο σύνολο των λυκείων και δεν προέκυπταν ανάγκες για παραπάνω καθηγητές  , εκτός από 100 μαθηματικούς και φιλόλογους ::)
Με λίγα λόγια το έκοψαν και το έραψαν ώστε να μας( και τους) βολεύει. Δεν κόβει πολλές  θέσεις απ’ τις κύριες ειδικότητες, θα δούμε βέβαια τι θα γίνει με το τεχνικό λύκειο, τους πληροφορικούς, απ’ ότι είδα με τις προσεγγίσεις ,τους αυξάνει λίγο τον συνολικό χρόνο απασχόλησης και τους ξενόγλωσσους απλά τους προωθεί σίγουρα για γυμνάσιο και δημοτικό. Ευνοεί κάπως τους οικονομολόγους μάλλον για να έχει μια ελπίδα η χώρα για το μέλλον της…
Λύνει  το θέμα με την δυστοκία καθηγητών- μαθητών στα θετικά και θεωρητικά μαθήματα  με ένα short cut: δεν τα διδάσκει  καθόλου σε όσους δεν τα καταφέρνουν (λέμε ότι δεν τους αρέσουν 8) ) και είμαστε όλοι ευχαριστημένοι 8) 8) 8)
Πραγματικά θα εκπληρωθεί το ανομολόγητο όνειρο ενός φυσικού να μην έχει στην τάξη αδιάφορους μαθητές!
Επιτέλους παίρνουν επίσημα απαλλακτική αποβολή :-* :-* :-*

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 07:42:43 »

Αποσυνδεδεμένος kyriakh

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 186
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #673 στις: Απρίλιος 02, 2011, 08:29:51 πμ »
Yπαρχουν ομως οι περιπτωσεις μαθητων που αγαπουν και τα μαθηματα θεωρητικης και θετικης κατευθυνσης και πολυ νωρις τους βαζουν να επιλεξουν .Την ατυχη αντιπαραθεση αναμεσα στη βιολογια και την πληροφορικη την καταλαβαινει καλυτερα ενας γονιος περα απο το τι λεμε εμεις για τον κλαδο μας ο καθενας.Ο γιος μου λατρευει τη βιολογια και θα στερηθει την πληροφορικη.Δεν ειναι αδικο;Επιπλεον δεν επιτρεπεται στην εποχη μας να μαθαινει μεσα στο σχολειο 2 ξενες γλωσσες, θα πρεπει να επιλεξει ή αγγλικα ή γαλλικα θα κανει ομως θρησκευτικα γιατι πρεπει να γνωριζει ποιες Οικουμενικες Συνοδοι καταδικαζουν ποιες αιρεσεις και ποσες φορες ψηφιστηκαν διαταγματα για την ανεξιθρησκια απο το 313 μεχρι σημερα που δεν εφαρμοζεται κανενα.Παραδειγμα :Μαθητης μας απο Αλβανια δεν παιρνει απαλλαγη απο το εν λογω μαθημα για να μη στιγματιστει και ενω εχει εξαιρετικη αποδοση εχει 11 στα θρησκευτικα οταν εχει 19 στην ελληνικη ιστορια.Δεν εχω τιποτα με τους θεολογους (και για να μη μου θυμωνουν θα τους πω οτι χθες εψαλλε το παλλικαρι μου το ασπιλε στον Προφητη Ηλια με την υπολοιπη χορωδια).
    Για τους φιλολογους θα πω οτι καλυτερη εξυψωση απο τους ξενογλωσσους δεν μπορει να εχουν.Ενα παραδειγμα:αν δεν εχουν διδαχθει ταυτοπροσωπιο-ετεροπροσωπια δεν τους περναμε στην επιλογη αναμεσα σε απαρεμφατο-υποτακτικη στα γαλλικα .Μην πω για τη συνταξη και τις δομες του απαρεμφατου που ειναι copy-paste στην ουσια απο αρχαια ελληνικα.Για τα λατινικα ,αυτονοητο.
   Don Quixote συμφωνω οχι απλα σε καθε λεξη που λες αλλα και στα σημεια στιξης σου.

Αποσυνδεδεμένος digisys

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 12
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #674 στις: Απρίλιος 02, 2011, 08:41:18 πμ »
Να δω μια αλλαγή, μια φορά, στην εκπαίδευση χωρίς γκρίνια εκπαιδευτικών και τι στον κόσμο.....

Να δω μια φορά έναν υπουργό παιδείας που να ΜΗΝ κάνει μεταρρύθμιση και τι στον κόσμο.....

Φροντιστήρια και παραπαιδεία. Μα καλά τι λέτε όλοι σας? Αφού το υπουργείο ΔΙΝΕΙ τις άδειες!!! Ήμαρτον, πια η κοροϊδία. Αν ήθελε το υπουργείο να σταματήσει την παραπαιδεία θα σταματούσε να δίνει άδειες.

Να γιατί θα στείλω το παιδί μου σε ιδιωτικό σχολείο (και μάλλιστα εκτός ελληνικής εκπαίδευσης). Τι φταίνε τα παιδιά να "βορβαδίζονται" ψυχολογικά με ανόητες και περιττές αλλαγές, συγκρούσεις συμφερόντων και κοινωνικούς πειραματισμούς? Χωρίς να αλλάζει στην ουσία του τίποτα? Και μάλιστα 1 μήνα πριν δώσουν εξετάσεις για τα "πανεπιστήμια"?

Είμαι που είμαι υπεύθυνος που έφερα μια νέα ζωή σε αυτή την καννιβαλιστική κοινωνία, ε μην τα χειροτερέψω τα πράγματα.


http://www.youtube.com/watch?v=uOGnTWnRtuc
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 02, 2011, 08:50:43 πμ από digisys »

Αποσυνδεδεμένος rozy4

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3907
  • Η ζωή είναι ωραία φιλαράκο
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #675 στις: Απρίλιος 02, 2011, 09:25:34 πμ »
Να πώς ο φιλοκυβερνητικός τύπος, με ανυπόγραφο μάλιστα άρθρο (γνώμη) και χωρίς επιχειρήματα ρίχνει λάσπη για να διαμορφώσει την κοινή γνώμη.

Η υπουργός Παιδείας παρουσίασε προτάσεις, ικανές, κατά την εκτίμησή της, να αλλάξουν τη λειτουργία του Λυκείου

http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=393290&h1=true

Η υπουργός Παιδείας κήρυξε τις προηγούμενες ημέρες την έναρξη μιας μακράς διαδικασίας αλλαγής του εκπαιδευτικού συστήματος, εκκινώντας από το Λύκειο.

Παρουσίασε προτάσεις, ικανές, κατά την εκτίμησή της, να αλλάξουν τη λειτουργία του Λυκείου και κυρίως να αποκαταστήσουν την εκπαιδευτική λειτουργία, που τείνει να υποκατασταθεί από τα φροντιστήρια.

Αυτές οι πρώτες προτάσεις απορρίφθηκαν μονομιάς και αντιμετωπίσθηκαν με πρωτοφανή άρνηση από τον κύκλο των συνδικαλιστών της εκπαίδευσης.

Ωστόσο οφείλουμε να παρατηρήσουμε ότι η επίδοση του Λυκείου και της μέσης εκπαίδευσης συνολικότερα δεν είναι η καλύτερη.

Γεγονός που επιβάλλει άλλη στάση και συμπεριφορά ιδιαίτερα από την κοινότητα των εκπαιδευτικών, η οποία τελικώς φέρει και το βάρος των χαμηλών επιδόσεων δημόσιας εκπαίδευσης.


κατά την εκτίμησή της δηλαδή χωρίς διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα, τους επιστημονικούς φορείς κλπ
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 02, 2011, 09:29:30 πμ από rozy4 »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 07:42:43 »

Αποσυνδεδεμένος rublev

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1251
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #676 στις: Απρίλιος 02, 2011, 11:29:51 πμ »
Δυστυχώς θεωρώ ότι το νέο σχέδιο αποτελεί την ταφόπλακα του ήδη απαξιωμένου Λυκείου.
Η υπουργός,όπως τις συγχωνεύσεις τις βάφτισε ορθές από παιδαγωγική άποψη (μάλιστα σε κάποια συνέντευξη άκουσα κάποιο στέλεχος υπουργείου να υποστηρίζει ότι ο μεγάλος αριθμός μαθητών ευνοεί τον ανταγωνισμό!),έτσι και τώρα διαφημίζει το νέο σχέδιο ως αποσύνδεση του Λυκείου από την τριτοβάθμια εκπαίδευση!
Χρησιμοποιεί σε όλες της τις συνεντεύξεις κοινά αποδεκτές διαπιστώσεις για τα προβλήματα του σχολείου και παράλληλα κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να χειροτερέψει την κατάσταση.Δεν είμαι αρνητικός σε όλα όσα προσπαθεί να κάνει το υπουργείο τον τελευταίο χρόνο,καθώς πραγματικά ορισμένα απο αυτά ήταν αυτονόητα.

Ωστόσο,το λύκειο, αντί να αποσυνδεθεί από την τριτοβάθμια εκπ/ση,ουσιαστικά αποτελεί πλέον προστάδιό της και επεκτείνει τα φροντιστήρια και μέσα στα πανεπιστημιακά ιδρύματα.
Το υπουργείο υποτάσσεται στα συμφέροντα της παρα-παιδείας και του ακαδημαικού κατεστημένου.
Επειδή δεν μπορεί να διασφαλίσει την αδιάβλητη επιλογή μέσα στο πανεπιστήμιο,το οποίο θα απαιτούσε και  μεγαλύτερη χρηματοδότηση, και επειδή δεν μπορεί να ελέγξει τους καθηγητές του πανεπιστημίου,αφού η κατάσταση στα ελληνικά πανεπιστήμια είναι τραγική,προτιμά να καταστρέψει την εφηβεία των νεοελλήνων.Τους αγχώνει αδικαιολόγητα και τους στερεί ευρύτερους προβληματισμούς που θα τους επιτρέψουν να γίνουν Ανθρωποι.
Λες και για να εισαχθείς στη δευτεροβάθμια εκπ/ση δίνεις εξετάσεις...
Εχω εκθέσει και στο παρελθόν την άποψη ότι η μεταρρύθμιση πρέπει να ξεκινήσει από την τριτοβάθμια εκπαίδευση και ειδικότερα από την τεχνολογική και επαγγελματική,έτσι ώστε να δοθεί πραγματική εναλλακτική πρόταση στα παιδιά.Και μάλιστα πρέπει να είναι ριζική  η μεταρρύθμιση.
Το υπουργείο το έχει καταλάβει και γι΄αυτό τόσο καιρό αναλώνεται σε διάλογο με τους πανεπιστημιακούς,ενώ έχει εξαγγείλει και αλλαγές στην επαγγελματική εκπ/ση.Βλέπουμε όμως ότι επειδή στον πανεπιστημιακό χώρο ¨δεν το παίρνει¨ να υλοποιήσει τις αναγκαίες αλλαγές,καταστρέφει τη γενική παιδεία στο λύκειο (συντασσόμενο και με τις ανάγκες της αγοράς).Ετσι η υπουργός καλεί τους γονείς να αλλάξουν από μόνοι τους νοοτροπία και να μην στέλνουν τα παιδιά τους σε φροντιστήρια,λες και με το νέο σύστημα κάτι τέτοιο είναι εφικτό!Οταν έχεις 30άρια τμήματα,εκ των πραγμάτων η εξατομικευμένη εκπ/ση είναι αδύνατη.Και το πρόβλημα δεν λύνεται με 2 ή 4 επιπλέον ώρες εξειδίκευσης,όταν και ο εκπ/κός στο δημόσιο σχολείο έχει απαξιωθεί στην κοινωνία και θεωρείται ότι διακατέχεται από μια αρρωστημένη δημοσιουπαλληλική νοοτροπία.

Και κάτι τελευταίο,γιατί το θέαμα αλληλοσυγκρουόμενων ειδικοτήτων μου προκαλεί πραγματική λύπη.Οταν μάλιστα για διάφορους λόγους κάποιοι συνάδελφοι βρίσκουν μαθήματα, όπως αυτό των θρησκευτικών, ως το εύκολο θύμα για την κριτική τους (χωρίς να λέω ότι το μάθημα δεν χρειάζεται σοβαρές αλλαγές).Αν κάτι μου έμαθαν οι σπουδές μου,αυτό είναι να γνωρίζω την άγνοιά μου πάνω σε κάτι και να μην εκφέρω άποψη για τα πάντα.Επειδή το θέμα του συγκεκριμένου μαθήματος έχει συζητηθεί πολλές φορές και παρόλα τα επιστημονικά επιχειρήματα ο εποικοδομητικός διάλογος προσκρούει σε κατεστημένες αντιλήψεις,θέλω να περιοριστώ μόνο στην ενημέρωση σχετικά με το τι γίνεται στις άλλες χώρες (χωρίς και πάλι να θεωρώ ότι η παιδαγωγική αξία τέτοιων μαθημάτων εξαρτάται από αυτό το γεγονός).Οποιος ενδιαφέρεται ας ρίξει μια ματιά σε κάτι πρόχειρο.Εντελώς φιλικά και χωρίς να επιθυμώ περαιτέρω ένταση.
http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/2011/04/blog-post_4213.html



Αποσυνδεδεμένος anixia

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3071
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #677 στις: Απρίλιος 02, 2011, 11:38:30 πμ »
Ετσι ειναι!Μαλλον παμε προς μια κατευθυνομενη τεχνικη και επαγγελματικη επιλογη επαγγελματων και μια μετατοπιση των φροντιστηριων στα πανεπιστημια ,των καθηγητων και των βοηθων τους!Αλλωστε αυτοι το προτειναν στην ουσια το νεο Λυκειο.
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 02, 2011, 11:40:30 πμ από anixia »

Αποσυνδεδεμένος panos2

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2465
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #678 στις: Απρίλιος 02, 2011, 12:26:12 μμ »
Λες και για να εισαχθείς στη δευτεροβάθμια εκπ/ση δίνεις εξετάσεις...
Εχω εκθέσει και στο παρελθόν την άποψη ότι η μεταρρύθμιση πρέπει να ξεκινήσει από την τριτοβάθμια εκπαίδευση και ειδικότερα από την τεχνολογική και επαγγελματική,έτσι ώστε να δοθεί πραγματική εναλλακτική πρόταση στα παιδιά. Και μάλιστα πρέπει να είναι ριζική  η μεταρρύθμιση.
Το υπουργείο το έχει καταλάβει και γι΄αυτό τόσο καιρό αναλώνεται σε διάλογο με τους πανεπιστημιακούς,ενώ έχει εξαγγείλει και αλλαγές στην επαγγελματική εκπ/ση.Βλέπουμε όμως ότι επειδή στον πανεπιστημιακό χώρο ¨δεν το παίρνει¨ να υλοποιήσει τις αναγκαίες αλλαγές,καταστρέφει τη γενική παιδεία στο λύκειο (συντασσόμενο και με τις ανάγκες της αγοράς).Ετσι η υπουργός καλεί τους γονείς να αλλάξουν από μόνοι τους νοοτροπία και να μην στέλνουν τα παιδιά τους σε φροντιστήρια,λες και με το νέο σύστημα κάτι τέτοιο είναι εφικτό!Οταν έχεις 30άρια τμήματα,εκ των πραγμάτων η εξατομικευμένη εκπ/ση είναι αδύνατη.Και το πρόβλημα δεν λύνεται με 2 ή 4 επιπλέον ώρες εξειδίκευσης,όταν και ο εκπ/κός στο δημόσιο σχολείο έχει απαξιωθεί στην κοινωνία και θεωρείται ότι διακατέχεται από μια αρρωστημένη δημοσιουπαλληλική νοοτροπία.
+++++++++++
Σε καιρούς πενιχρής χρηματοδότησης επιχειρούνται ριζικές αλλαγές στην Β'θμια εκπαίδευση. Θα πρέπει να χαρακτηρίσουμε επιτέλους ανάλογα το νέο Λύκειο και να το ονομάσουμε: "Νέο φθηνό Λύκειο".
Μόνο η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα  για την εξοικονόμηση εκπαιδευτικών μειώνει εκθετικά και όχι αναλογικά την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Καταλαβαίνω τους υπουργούς και υφυπουργούς που είναι άσχετοι με την διδασκαλία. Καταλαβαίνω και τους συμβούλους τους, γιατί οι περισσότεροι - βύσματα γαρ - έχουν πολλά χρόνια να μπουν σε τάξη και δεν γνωρίζουν τις συνθήκες που επικρατούν εκεί. Καταλαβαίνω τους πανεπιστημιακούς που έχουν συνηθίσει να αγορεύουν επιτυχώς ή ανεπιτυχώς σε "μεγάλα"  :P  ομοιογενή ακροατήρια. Καταλαβαίνω και πολλούς συνδικαλιστές που δεν μπορούν να αρθρώσουν εύστοχο αντιπολιτευτικό λόγο με επιχειρήματα, γιατί και οι περισσότεροι απ' αυτούς δεν γνωρίζουν -ή έχουν ξεχάσει- τις δυσκολίες της  καθημερινής διδασκαλίας...

Περίμενα, όμως, από τους μάχιμους εκπαιδευτικούς που  καθημερινά δίνουν ένα προσωπικό αγώνα στις τάξεις, με τα όποια μέσα διαθέτουν, να αγανακτήσουν με την αύξηση των μαθητών ανα τμήμα. Περίμενα να εισπράξω μια αγανάκτηση από την ουσιαστική  κατάργηση της εξατομικευμένης εκπαίδευσης, μια αγανάκτηση για τον τρόπο με τον οποίο το υπουργείο δυσχεραίνει - ακυρώνει την δουλειά μας...

Έχω μια εξήγηση - υποψία  για την μη αντίδραση από τους μάχιμους.
Μήπως οι περισσότεροι - όχι φυσικά όλοι- από εμάς κάνουμε το ίδιο βαρετό, μετωπικό μάθημα και το μόνο πους μας ενδιαφέρει σαν επίπτωση είναι η δυσκολία που επιφέρει ο μεγαλύτερος αριθμός των μαθητών σε θέματα που αφορούν την διαχείρηση της τάξης - πειθαρχία. Πολλοί ίσως σκέφτονται πως: τι 10, τι 20, τι 25, τι 30; Εγώ το ίδιο μάθημα θα κάνω, αφού θα έχω περισσότερα γραπτά θα βάλω λιγότερα τεστ. Φασαρία- ξεφασαρία όποιος θέλει να παρακολουθήσει ας παρακολουθήσει... Θα ρίξω και μερικές ωριαίες :P, κάπως ή ώρα θα βγει.... Η ώρα θα βγει, ακόμη και αν χρειαστεί να μιλάμε όλη την ώρα για ποδόσφαιρο... :P

Μπα, αποκλείεται... Λάθος θα σκέφτομαι...   Λες;  ::)    Μπα... Αποκλείεται.  :)  :)

Αποσυνδεδεμένος digisys

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 12
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #679 στις: Απρίλιος 02, 2011, 01:09:11 μμ »

Έχω μια εξήγηση - υποψία  για την μη αντίδραση από τους μάχιμους.
Μήπως οι περισσότεροι - όχι φυσικά όλοι- από εμάς κάνουμε το ίδιο βαρετό, μετωπικό μάθημα και το μόνο πους μας ενδιαφέρει σαν επίπτωση είναι η δυσκολία που επιφέρει ο μεγαλύτερος αριθμός των μαθητών σε θέματα που αφορούν την διαχείρηση της τάξης - πειθαρχία. Πολλοί ίσως σκέφτονται πως: τι 10, τι 20, τι 25, τι 30; Εγώ το ίδιο μάθημα θα κάνω, αφού θα έχω περισσότερα γραπτά θα βάλω λιγότερα τεστ. Φασαρία- ξεφασαρία όποιος θέλει να παρακολουθήσει ας παρακολουθήσει... Θα ρίξω και μερικές ωριαίες :P, κάπως ή ώρα θα βγει.... Η ώρα θα βγει, ακόμη και αν χρειαστεί να μιλάμε όλη την ώρα για ποδόσφαιρο... :P

Μπα, αποκλείεται... Λάθος θα σκέφτομαι...   Λες;  ::)    Μπα... Αποκλείεται.  :)  :)


Ακριβώς!! Φθηνές λύσεις στις φθηνές σκέψεις.


Αποσυνδεδεμένος giannios

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 536
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #680 στις: Απρίλιος 02, 2011, 04:50:04 μμ »
Aπαράδεκτο το γεγονός της αφαίρεησες της "Τεχνολογίας" από το Νέο Λύκειο. Το μοναδικό μάθημα το οποίο ήταν καθαρά ερευνητικά project, προωθούσε εντονότατα τα μαθητοκεντρικά μοντέλα διδασκαλίας, προωθούσε μεταγνωστικές δεξιοτητες των μαθητών (οι μαθητές από μόνοι τους έπρεπε να μάθουν πως να μαθαίνουν και να αναζητούν πληροφορίες),

ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΚΑΝ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ (τουλάχιστον οι μαθητές χρησμοποιούσαμ τα βιβλία ως βοήθημα ΚΑΙ ΟΧΙ ΩΣ ΥΛΗ ΑΠΟΣΤΗΘΙΣΗΣ).

Το μοναδικό μάθημα που έδινε την δυνατότητα βιωματικής μάθησης: οι μαθητές μάθαιναν μέσα από πειράματα-έρευνες που πραγματοποιούσαν οι ίδιοι

Το μοναδικό μάθημα που δεν έδινε έτοιμες απαντήσεις: οι μαθητές αναζητούσαν την λύση των προβλημάτων, προκειμένου να φτάσουν στην κατάκτηση της γνώσης.

Το μοναδικό μάθημα που έδινε ελευθερία επιλογών: οι μαθητές επέλεγαν ελεύθερα το θέμα-έρευνα που ήθελαν να ασχοληθούν

Το μοναδικό μάθημα που θεωρούσε τον καθηγητή όχι αυθεντία τηε γνώσης, αλλά καθοδηγητή των μαθητών του προς κατακτησή της.

Το μοναδικό μάθημα που οι διδάσκοντες έπρεπε οι ίδιοι να βάλουν φαντασία, μεράκι και δουλειά πολλές φορέ σε ανύπαρκτες για τα σχολεία υποδομές

Το μοναδικό μάθημα που οι καθηγητές και μαθητές δημιουργούσαν

ΑΠΡΑΔΕΚΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΝΑ ΑΦΑΙΡΕΙΤΑΙ ΕΝΑ ΤΟΣΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ  ΜΑΘΗΜΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Περιμένω ένα μόνο: οι κλάδοι που δίδασκαν Τεχνολογία να διδάξουν το project

Όλοι οι κλάδοι που δίδασκαν Τεχνολογίας ενωμένοι - μια γροθιά για να μην μας αφαιρέσουν τα αυτονόητα σε αυτό το κράτος!!!!!!!!!!

« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 02, 2011, 05:00:15 μμ από giannios »

Αποσυνδεδεμένος belw

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 793
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #681 στις: Απρίλιος 02, 2011, 04:59:05 μμ »
Ποσο σοβαρο ειναι να γινονται αλλαγες στο λυκειο οταν η οικονομια μας ειναι στον πατο?? Εντελως ανευθυνο κι επικινδυνο!!!!!!
http://www.inews.gr/87/tetelestai-tacheia-anadiarthrosi-tou-ellinikou-chreous-zita-to-dnt.htm

Αποσυνδεδεμένος giannios

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 536
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #682 στις: Απρίλιος 02, 2011, 09:59:54 μμ »
Διάβασα στο alfavita ένα άρθρο για την ερευνητική εργασία (project). Σ'υμφωνα με αυτό τα σχολεία θα αναρτούν τα θέματα των ερευνητικών εργασιών στην αρχή της σχολικής χρονιάς, οι μαθητές θα επιλέγουν πιο θέλουν και θα ορίζεται και επιβλέπων καθηγητής ανάλογα με το αν θέλουν να επιβλέπει την εργασία.

Δηλαδή το Υπουργείο τι μας λέει:;; ότι δεν θα υπάρχουν κλάδοι συγκεκριμένοι που θα αναλάβουν το project ως μάθημα;;

Ότι όποιος καθηγητής γουστάρει θα αναλαμβάνει την επίβλεψη, πέρα του ήδη επιφορτισμένου ωραρίου που υπήρχε;;

Τα σκέφτεστε καλά αυτά όλα στο Υπουργείο;;; Oi μισοί καθηγητές στα σχολεία, αμφιβάλλω αν έχουν δουλέψει ποτέ με έρευνα, αν έχουν κάνει δημοσιεύσεις σε ξένα περιοδικά και αν γνωρίζουν πως γράφεται μια ερευνητική εργασία.

Γιατί στην τεχνολογία υπήρχαν κλάδοι συγκεκριμένοι που δίδασκαν το μάθημα;;;

Το Υπουργείο πρέπει και οφείλει να ορίσει τους κλάδους που θα διδάσκουν ερευνητικό project

Συνάδελφοι κκλάδων που δίδασκαν Τεχνολογία: ΜΗΝ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ NA ΞΕΠΕΣΕΙ ΤΟΣΟ ΧΑΜΗΛΑ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ.


Αποσυνδεδεμένος rozy4

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3907
  • Η ζωή είναι ωραία φιλαράκο
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #683 στις: Απρίλιος 02, 2011, 10:04:09 μμ »
Συνέντευξη της Άννας Διαμαντοπούλου στο ρ/σ  flash (1/4/2011)
 
 
Τα μαθήματα του σχολείου θα συνδέονται με την εισαγωγή στα πανεπιστήμια, θα μετρούν οι επιδόσεις ενός μαθητή, θα είναι κίνητρο για έναν μαθητή να πηγαίνει καλά στο λύκειο ούτως ώστε να μπει στο πανεπιστήμιο;

<<Το ιδανικό θα ήταν να συνδέονται, αυτό θα γίνει στην πορεία όταν θα έχουμε εμπιστοσύνη και στους βαθμούς του λυκείου, θα έχει λοιπόν μια μικρή συμμετοχή. Τα μαθήματα που θα δίνει το παιδί θα είναι λοιπόν ένας μικρός αριθμός, δε θα είναι πολλά και δε θα χρειάζεται να κάνει εκτός του σχολείου μάθημα, γιατί επειδή μειώνονται τα μαθήματα… Θα θέλει να δώσει αρχαία ελληνικά; Θα κάνει 6 ώρες και θα κάνει και 2 ώρες βοήθεια επιπλέον από τις 6 ώρες. Θα πάει λοιπόν μετά στις σχολές που επιλέγει, στις κατηγορίες των σχολών που επιλέγει, θα είναι κεντρική επιλογή για να είναι αδιάβλητη, θα γίνεται σε συγκεκριμένο αριθμό μαθημάτων, θα υπάρχει μία στάθμιση και από τα πανεπιστήμια, δηλαδή θα λένε τα πανεπιστήμια λίγο-πολύ τι συντελεστή βάζουν εκεί που θέλει να υπάρχει ειδικό βάρος, αλλά οι εξετάσεις δε θα είναι οι εξετάσεις που έχουμε σήμερα, πάω να γράψω, παράγραφος από ‘δω μέχρι εκεί, άσκηση τάδε, επίλυση τάδε. Θα είναι όλο το σύστημα της εξέτασης διαφορετικό, με συνδυασμό κριτικής δυνατότητας, συνδυασμού ακόμα και μαθημάτων μεταξύ τους, με ερωτήσεις πολλαπλών απαντήσεων και με κείμενα. Δηλαδή η μεγάλη διαφορά θα είναι στο ότι το παιδί θα πρέπει να έχει μια συνολική γνώση πια αυτών που γίνονται στο λύκειο.>>
 
http://www.flash.gr/pressreleases/3167


Ξεκαθαρίζεται στη συνέντευξη αυτή και τι εννοεί το υπουργείο όταν μιλάει για τα 2ωρα επιλεγόμενα μαθήματα εμβάθυνσης. Ουσιαστικά δεν θα είναι κάτι άλλο από ένα είδος "φροντιστηρίου".

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #684 στις: Απρίλιος 02, 2011, 10:11:18 μμ »
σιγα μη σταματησει την "παραπαιδεια"!!! κουνια που τους κουναγε... ;D
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος panos2

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2465
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #685 στις: Απρίλιος 02, 2011, 11:14:35 μμ »
Θα ήθελα να ακούσω την άποψη συνάδελφων στο παρακάτω υποθετικό σενάριο.
Ας υποθέσουμε πως  οι απόφοιτοι του νέου φθηνού Λυκείου μπαίνουν σε σχολές που θα απαρτίζονται από τα διάφορα τμήματα. Ας πάρουμε για παράδειγμα την σχολή του πολυτεχνείου.
Για να μπει ο υποψήφιος στις σχολές του  πολυτεχνείου  γενικότερα θα πρέπει να έχει κάποιον ελάχιστο βαθμό. Με την κλίμακα του 20 ένας ρεαλιστικός βαθμός θα μπορούσε να είναι το 16.
Σε πρώτη φάση οι άριστοι μαθητές μόλις δουν πως δεν υπάρχει σκληρός ανταγωνισμός και πως οι ώρες στα μαθήματα που θα διαγωνιστούν είναι αρκετές στο σχολείο πιθανόν να περιορίσουν τα ιδιαίτερα και τα φροντιστήρια για να τους μείνουν χρήματα για τα φροντιστήρια του 1ου  έτους στην σχολή, αφού ο οικογενειακός προυπολογισμός θα έχει συγκεκριμένες και μάλιστα λιγότερες αντοχές, και στο 1ο έτος θα  μετατεθεί ο σκληρός ανταγωνισμός. Γιατί εκεί θα κριθεί αν κάποιος θα γίνει ηλεκτρολόγος ή πολιτικός μηχανικός ή αν θα γίνει γεωπόνος ή γεωλόγος. Δεν ξέρω αν εκεί θα κριθεί σε ποιας πόλης το πολυτεχνείο θα περάσει.
Μάλλον αυτό θα κριθεί με τις πανελλήνιες και θα δούμε αργότερα πως αυτό έχει ξεχωριστή σημασία.
 
Αν αρχίσει η διαρροή των άριστων μαθητών από τα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης θα φύγει σιγά - σιγά και η μάζα των υπολοίπων μαθητών που απλά "διακοσμούν" τον χώρο;

Το μεγάλο μέρος της πίττας στην παραπαιδεία μετατίθεται με αυτόν τον τρόπο στα πανεπιστημιακά φροντιστήρια. Βέβαια, οι μαθητές θα είναι ήδη 19 χρονών και ενδεχομένως σε θέση να εκτιμήσουν καλύτερα τις δυνατότητές τους και να απαλλάξουν σε κάποιο βαθμό τους γονείς τους από την απόφαση του αν και πόσο φροντιστήριο θα κάνουν...

Θέλω να πω πως τα φροντιστήρια της Μέσης εκπαίδευσης που χαίρονται τώρα ίσως να βρεθούν προ εκπλήξεων... Νέοι "παίχτες" από τα πανεπιστήμια θα μπουν στην φροντιστηριακή αγορά με μεγάλη δυναμική...
Τα φροντιστήρια Μέσης εκπαίδευσης των επαρχιακών πόλεων πιθανόν να έχουν και μικρότερη ζήτηση, γιατί η βάση πρόσβασης σε σχολή επαρχιακής πόλης θα είναι αρκετά μικρότερη σε σχέση με Αθήνα ή Θεσσαλονίκη...

Τι λέτε;


 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32297
  • Τελευταία: tt777
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160141
  • Σύνολο θεμάτων: 19215
  • Σε σύνδεση σήμερα: 689
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 2
Επισκέπτες: 456
Σύνολο: 458

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.131 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.