*

Αποστολέας Θέμα: Αλλαγές στο Λύκειο  (Αναγνώστηκε 217710 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος petrosp_13

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 310
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #882 στις: Απρίλιος 12, 2011, 11:00:24 πμ »
Ακούγεται η άποψη ότι η λήψη απολυτηρίου με ενδοσχολικές θα δημιουργήσει φοβερά μαγειρέματα στις βαθμολογήσεις (ειδικά των ιδιωτικών σχολείων) προς τα πάνω, κάτι που θα έχει ως συνέπεια την ανισότητα στις προσλήψεις ΔΕ μέσω ΑΣΕΠ, οι οποίες βασίζονται στο απολυτήριο Λυκείου

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 05:30:23 »

Αποσυνδεδεμένος ametista

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 7
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #883 στις: Απρίλιος 12, 2011, 04:20:27 μμ »
Ακούγεται η άποψη ότι η λήψη απολυτηρίου με ενδοσχολικές θα δημιουργήσει φοβερά μαγειρέματα στις βαθμολογήσεις (ειδικά των ιδιωτικών σχολείων) προς τα πάνω, κάτι που θα έχει ως συνέπεια την ανισότητα στις προσλήψεις ΔΕ μέσω ΑΣΕΠ, οι οποίες βασίζονται στο απολυτήριο Λυκείου
Αυτό δεν είναι ανάγκη να ακουστεί από πουθενά. Είναι σίγουρο ότι θα γίνει. Είναι γνωστό πως δουλεύουν τα ιδιωτικά. Πως θα εξασφαλίσουν πελάτες; Είναι αστείο να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Στα απολυτήρια Γυμνασίου τους, κρατάνε κάποια ισορροπία. 'Αλλωστε ποιος θα διεκδικήσει θέση στο Δημόσιο με το απολυτήριο του Γυμνασίου ή ποιος θα υποβάλλει αίτηση σε ξένο πανεπιστήμιο με αυτό;  Για αυτό και θα δεις απολυτήρια Γυμνασίου με 13 ή 14. Στο Λύκειο όμως ποιος θα το κάνει που παίζονται πολλά; Αν τελικά ψηφιστεί ο νόμος θα ανοίξουν οι ασκοί του Αιόλου.

Αποσυνδεδεμένος bitch

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5148
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΕΝΝΙΑ ΦΟΡΕΣ ΝΑ ΠΕΦΤΕΙΣ ΚΑΙ ΔΕΚΑ ΝΑ ΣΗΚΩΝΕΣΑΙ!!!
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #884 στις: Απρίλιος 12, 2011, 04:44:21 μμ »
από την άλλη, πόσο μεγάλο θα ειναι το ποσοστό των αποφοίτων ιδιωτικών σχολείων που θα διεκδικήσει θέσεις ΔΕ μέσω ΑΣΕΠ; Αν ο γονιός έχει να δώσει 5, 6 και 7 χιλιάρικα το χρόνο για δίδακτρα, σίγουρα έχει για να στείλει το παιδι του έξω να "σπουδάσει"....
σίγουρα θα υπάρξουν και κάποια φαινομενα οπως αυτά που περιγράφετε αλλά προσωπικά θεωρώ ότι η αποκτηση απολυτηρίου μέσω ενδοσχολικών είναι μεγάλη βελτίωση και θα βοηθήσει σημαντικά τους λεγόμενους 'μέτριους" μαθητές.
Ρε....μην τρώτε συνέχεια !! Θα χρειαστεί να πάμε μετανάστες και δε θα χωράμε στις βάρκες!!!  :)


"έχω 476 μέρες καθυστέρηση...λέτε να μαι έγκυος; "γράφει η άλλη.. όχι μαντάμ!!! Απλά τράβα πάρτο απ΄το σχολείο γιατί σχόλασε!!!

Αποσυνδεδεμένος ametista

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 7
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #885 στις: Απρίλιος 13, 2011, 12:32:35 πμ »
από την άλλη, πόσο μεγάλο θα ειναι το ποσοστό των αποφοίτων ιδιωτικών σχολείων που θα διεκδικήσει θέσεις ΔΕ μέσω ΑΣΕΠ; Αν ο γονιός έχει να δώσει 5, 6 και 7 χιλιάρικα το χρόνο για δίδακτρα, σίγουρα έχει για να στείλει το παιδι του έξω να "σπουδάσει"....
σίγουρα θα υπάρξουν και κάποια φαινομενα οπως αυτά που περιγράφετε αλλά προσωπικά θεωρώ ότι η αποκτηση απολυτηρίου μέσω ενδοσχολικών είναι μεγάλη βελτίωση και θα βοηθήσει σημαντικά τους λεγόμενους 'μέτριους" μαθητές.
Δε το βρίσκω και τόσο μεγάλη βελτίωση του συστήματος να βοηθήσει μια ομάδα μαθητών μόνο. Αξιοκρατία σημαίνει να εξετάζονται όλοι με τον ίδιο τρόπο. Οι μέτριοι μαθητές να αρκεστούν στους μέτριους βαθμούς τους. Και για να μη παρεξηγούμαι, και εγώ μέτριο θα χαρακτήριζα τον εαυτό μου, αλλά έφτυσα αίμα για να πάρω το απολυτήριο με 19 (πριν πολλά.... χρόνια). Παράδειγμα έφερα. Βοήθεια (αυτή που ορίζει ο νόμος) να περέχεται μόνο στους φυσικώς αδυνάτους μαθητές γιατί αυτοί πραγματικά το έχουν ανάγκη.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 05:30:23 »

Αποσυνδεδεμένος bitch

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5148
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΕΝΝΙΑ ΦΟΡΕΣ ΝΑ ΠΕΦΤΕΙΣ ΚΑΙ ΔΕΚΑ ΝΑ ΣΗΚΩΝΕΣΑΙ!!!
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #886 στις: Απρίλιος 13, 2011, 01:09:11 πμ »
από την άλλη, πόσο μεγάλο θα ειναι το ποσοστό των αποφοίτων ιδιωτικών σχολείων που θα διεκδικήσει θέσεις ΔΕ μέσω ΑΣΕΠ; Αν ο γονιός έχει να δώσει 5, 6 και 7 χιλιάρικα το χρόνο για δίδακτρα, σίγουρα έχει για να στείλει το παιδι του έξω να "σπουδάσει"....
σίγουρα θα υπάρξουν και κάποια φαινομενα οπως αυτά που περιγράφετε αλλά προσωπικά θεωρώ ότι η αποκτηση απολυτηρίου μέσω ενδοσχολικών είναι μεγάλη βελτίωση και θα βοηθήσει σημαντικά τους λεγόμενους 'μέτριους" μαθητές.
Δε το βρίσκω και τόσο μεγάλη βελτίωση του συστήματος να βοηθήσει μια ομάδα μαθητών μόνο. Αξιοκρατία σημαίνει να εξετάζονται όλοι με τον ίδιο τρόπο. Οι μέτριοι μαθητές να αρκεστούν στους μέτριους βαθμούς τους. Και για να μη παρεξηγούμαι, και εγώ μέτριο θα χαρακτήριζα τον εαυτό μου, αλλά έφτυσα αίμα για να πάρω το απολυτήριο με 19 (πριν πολλά.... χρόνια). Παράδειγμα έφερα. Βοήθεια (αυτή που ορίζει ο νόμος) να περέχεται μόνο στους φυσικώς αδυνάτους μαθητές γιατί αυτοί πραγματικά το έχουν ανάγκη.

θα διαφωνήσω μαζί σου: κατ' αρχάς γιατί άλλο η απόκτηση του απολυτηρίου και άλλο η εισαγωγή στην τριτοβάθμια. Και φυσικά δε θα πρέπει το "κατώτερο" απολυτήριο να εξαρτάται απο τις "ανώτερες" πανελλαδικές.

Αν πάλι μιλάμε για αξιοκρατία, δε βρίσκω τίποτα το αξιοκρατικό στο να "χαντακώνεται " ένας μέτριος μαθητής με τους βαθμούς των πανελλαδικών και την προσαρμογή του γραπτού στον προφορικό΄. Ούτε νομίζω πως πέντε ή έξι πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα πρέπει να κρίνουν το βαθμό του απολυτηρίου (που υποτίθεται ότι ) είναι μέσος όρος των διδασκομένων στη Γ τάξη μαθημάτων.

Με το απολυτήριο μέσω ενδοσχολικών , οι μέτριοι αρκουνται ακριβώς σε αυτό - τους μέτριους βαθμούς τους. Άλλο οι μέτριοι βαθμοί των τετραμήνων να παραμείνουν μέτριοι μέσω των ενδοσχολικωνν και άλλο το "μέτριο" 15 ας πούμε να γινεται 7 με τις πανελλαδικές.

Τέλος, το ποιοί έχουν πραγματικά ανάγκη δε μπορούμε να το κρινουμε εμείς απο εδώ.  ( άσε που ...σε πολλές περιπτώσεις οι "φυσικώς αδύνατοι" κάθε άλλο παρά τέτοιοι είναι...πλείστα τα παραδείγματα, μη μου πεις δεν έχεις ακουσει ποτέ τίποτα...). Αλλά πραγματικά αδυνατώ να καταλάβω γιατί, ένα παιδί που δεν "τραβάει" ή δεν ενδιαφέρεται για το παραπάνω, να πρέπει να υποβάλλει την οικογένειά του α. στην οικονομική αιμορραγία που οι πανελλαδικές συνεπάγονται και β. στη μείωση του βαθμού του εξαιτίας ακριβώς των πανελλαδικών.

Τώρα, αν πρέπει οι ενδοσχολικές να ειναι τουλάχιστον αξιοπρεπείς ως εξετάσεις και όχι της πλάκας, δε νομίζω ότι είναι θέμα της όποιας απόφασης του Υπουργείου αλλά αποτέλεσμα του πόσο σοβαρός είναι ο κάθε καθηγητής και πόσο σέβεται πρώτα από όλα τον ίδιο του τον εαυτό.
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 13, 2011, 01:18:16 πμ από bitch »
Ρε....μην τρώτε συνέχεια !! Θα χρειαστεί να πάμε μετανάστες και δε θα χωράμε στις βάρκες!!!  :)


"έχω 476 μέρες καθυστέρηση...λέτε να μαι έγκυος; "γράφει η άλλη.. όχι μαντάμ!!! Απλά τράβα πάρτο απ΄το σχολείο γιατί σχόλασε!!!

Αποσυνδεδεμένος belw

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 793
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #887 στις: Απρίλιος 13, 2011, 09:57:03 μμ »
Περιφερειακα κολεγια θελει ο Παναρετος , ως μεσαζοντα της δευτεροβαθμιας με την τριτοβαθμια εκπαιδευση
http://www.alfavita.gr/artro.php?id=29381

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #888 στις: Απρίλιος 13, 2011, 10:24:41 μμ »
Περιφερειακα κολεγια θελει ο Παναρετος , ως μεσαζοντα της δευτεροβαθμιας με την τριτοβαθμια εκπαιδευση
http://www.alfavita.gr/artro.php?id=29381

Αυτό είναι κείμενο του ΜΑΣ (γνωστό και ως ΠΚΣ, γνωστό και ως ΚΝΕ). Δεν λέει κάτι για τις επίσημες θέσεις και αποφάσεις του Πανάρετου. Ένα ακόμα κομματικό σεντόνι..
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

Αποσυνδεδεμένος belw

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 793
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #889 στις: Απρίλιος 13, 2011, 10:39:37 μμ »
Περιφερειακα κολεγια θελει ο Παναρετος , ως μεσαζοντα της δευτεροβαθμιας με την τριτοβαθμια εκπαιδευση
http://www.alfavita.gr/artro.php?id=29381

Αυτό είναι κείμενο του ΜΑΣ (γνωστό και ως ΠΚΣ, γνωστό και ως ΚΝΕ). Δεν λέει κάτι για τις επίσημες θέσεις και αποφάσεις του Πανάρετου. Ένα ακόμα κομματικό σεντόνι..
Βρε Λανταου.....Ο Παναρετος το εχει δηλωσει επισημα τον Φεβρουαριο http://www.educationplace.gr/news_24_2_10a.php  Ειχαν βουηξει οι τηλεορασεις και οι εφημεριδες!!!!!! Αμεσως σεντονιαζεις εσυ.....
Την φραση Περιφερειακα κολεγια  ως μεσαζοντα της δευτεροβαθμιας με την τριτοβαθμια εκπαιδευση την ακουσα στο δελτιο ειδησεων πριν 2 ωρες στο ΣΚΑΙ και θυμηθηκα τον Παναρετο.Ανοιγω το internet και διαβαζω το αρθρο στο alfavita.

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #890 στις: Απρίλιος 13, 2011, 10:46:15 μμ »
ΟΚ ΟΚ αν είναι έτσι.. πάσο. Αλλά βάλε έναν σχετικό σύνδεσμο πρώτα, όχι τα κομματικά (έχω αλλεργία στα κόμματα και μην πάθω κανένα αλλεργικό σοκ ε  ;D )
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

Αποσυνδεδεμένος belw

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 793
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #891 στις: Απρίλιος 13, 2011, 10:55:28 μμ »
Mα ειναι δυνατον να υπαρχει εκπαιδευτικος που να μην θυμαται τις δηλωσεις του Παναρετου για τα Περιφερειακα Κολεγια?? Ειχε "παιξει" σε ολα τα ΜΜΕ κιαι η δηλωση του εκανε μπαμ  :o :o :o :o

Αποσυνδεδεμένος ametista

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 7
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #892 στις: Απρίλιος 14, 2011, 07:59:37 πμ »
από την άλλη, πόσο μεγάλο θα ειναι το ποσοστό των αποφοίτων ιδιωτικών σχολείων που θα διεκδικήσει θέσεις ΔΕ μέσω ΑΣΕΠ; Αν ο γονιός έχει να δώσει 5, 6 και 7 χιλιάρικα το χρόνο για δίδακτρα, σίγουρα έχει για να στείλει το παιδι του έξω να "σπουδάσει"....
σίγουρα θα υπάρξουν και κάποια φαινομενα οπως αυτά που περιγράφετε αλλά προσωπικά θεωρώ ότι η αποκτηση απολυτηρίου μέσω ενδοσχολικών είναι μεγάλη βελτίωση και θα βοηθήσει σημαντικά τους λεγόμενους 'μέτριους" μαθητές.
Δε το βρίσκω και τόσο μεγάλη βελτίωση του συστήματος να βοηθήσει μια ομάδα μαθητών μόνο. Αξιοκρατία σημαίνει να εξετάζονται όλοι με τον ίδιο τρόπο. Οι μέτριοι μαθητές να αρκεστούν στους μέτριους βαθμούς τους. Και για να μη παρεξηγούμαι, και εγώ μέτριο θα χαρακτήριζα τον εαυτό μου, αλλά έφτυσα αίμα για να πάρω το απολυτήριο με 19 (πριν πολλά.... χρόνια). Παράδειγμα έφερα. Βοήθεια (αυτή που ορίζει ο νόμος) να περέχεται μόνο στους φυσικώς αδυνάτους μαθητές γιατί αυτοί πραγματικά το έχουν ανάγκη.

θα διαφωνήσω μαζί σου: κατ' αρχάς γιατί άλλο η απόκτηση του απολυτηρίου και άλλο η εισαγωγή στην τριτοβάθμια. Και φυσικά δε θα πρέπει το "κατώτερο" απολυτήριο να εξαρτάται απο τις "ανώτερες" πανελλαδικές.

Αν πάλι μιλάμε για αξιοκρατία, δε βρίσκω τίποτα το αξιοκρατικό στο να "χαντακώνεται " ένας μέτριος μαθητής με τους βαθμούς των πανελλαδικών και την προσαρμογή του γραπτού στον προφορικό΄. Ούτε νομίζω πως πέντε ή έξι πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα πρέπει να κρίνουν το βαθμό του απολυτηρίου (που υποτίθεται ότι ) είναι μέσος όρος των διδασκομένων στη Γ τάξη μαθημάτων.

Με το απολυτήριο μέσω ενδοσχολικών , οι μέτριοι αρκουνται ακριβώς σε αυτό - τους μέτριους βαθμούς τους. Άλλο οι μέτριοι βαθμοί των τετραμήνων να παραμείνουν μέτριοι μέσω των ενδοσχολικωνν και άλλο το "μέτριο" 15 ας πούμε να γινεται 7 με τις πανελλαδικές.

Τέλος, το ποιοί έχουν πραγματικά ανάγκη δε μπορούμε να το κρινουμε εμείς απο εδώ.  ( άσε που ...σε πολλές περιπτώσεις οι "φυσικώς αδύνατοι" κάθε άλλο παρά τέτοιοι είναι...πλείστα τα παραδείγματα, μη μου πεις δεν έχεις ακουσει ποτέ τίποτα...). Αλλά πραγματικά αδυνατώ να καταλάβω γιατί, ένα παιδί που δεν "τραβάει" ή δεν ενδιαφέρεται για το παραπάνω, να πρέπει να υποβάλλει την οικογένειά του α. στην οικονομική αιμορραγία που οι πανελλαδικές συνεπάγονται και β. στη μείωση του βαθμού του εξαιτίας ακριβώς των πανελλαδικών.

Τώρα, αν πρέπει οι ενδοσχολικές να ειναι τουλάχιστον αξιοπρεπείς ως εξετάσεις και όχι της πλάκας, δε νομίζω ότι είναι θέμα της όποιας απόφασης του Υπουργείου αλλά αποτέλεσμα του πόσο σοβαρός είναι ο κάθε καθηγητής και πόσο σέβεται πρώτα από όλα τον ίδιο του τον εαυτό.
Θα συμφωνήσω μαζί σου ως προς το τελευταίο. Για τα "πλείστα παραδείγματα" των φυσικώς αδυνάτων, μάλλον αναφέρεσαι στους μαθητές με δυσλεξία. Μπορεί να φάνηκε λίγο απόλυτο αυτό που είπα «βοήθεια (αυτή που ορίζει ο νόμος) να περέχεται μόνο στους φυσικώς αδυνάτους μαθητές γιατί αυτοί πραγματικά το έχουν ανάγκη», αλλά δε το είπα τυχαία. Έχουμε δύο περιπτώσεις «φυσικώς αδυνάτων» που αναφέρονται στο ν. 3699/2008 (ΦΕΚ 199 Α΄) (καθώς και σε παλαιότερους νόμους και Π.Δ.) αυτούς που εξετάζονται γραπτά και αυτούς που εξετάζονται προφορικά. Εξετάζονται μόνο γραπτά (όπως όλοι οι άλλοι εξεταζόμενοι) μαθητές που έχουν ιδιαίτερα σοβαρά προβλήματα ακοής (κωφοί, βαρήκοοι) σε ποσοστό 67% και πάνω και όσοι παρουσιάζουν προβλήματα λόγου και ομιλίας (δυσαρθρία, τραυλισμός) καθώς και προβλήματα επιληψίας. Εξετάζονται μόνο προφορικά μόνο οι εξεταζόμενοι που αδυνατούν να υποστούν γραπτή εξέταση επειδή: i) είναι τυφλοί, σύμφωνα με το ν.958/79 (ΦΕΚ 191 Α΄) ή έχουν ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67% ή είναι αμβλύωπες, ii) έχουν κινητική αναπηρία τουλάχιστον 67% μόνιμη ή προσωρινή που συνδέεται με τα άνω άκρα, iii) πάσχουν από σπαστικότητα των άνω άκρων, iv) πάσχουν από κάταγμα ή άλλη προσωρινή βλάβη των άνω άκρων που καθιστά αδύνατη τη χρήση τους για γραφή,
v) παρουσιάζουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία. Υπάρχει και η περίπτωση των παιδιών με φάσμα αυτισμού που εξετάζονται γραπτά ή προφορικά (ανάλογα πως θα κρίνει το ΚΕΔΔΥ ή το πιστοποιημένο από το Υπουργείο κέντρο). Από όλα τα παραπάνω δε νομίζω εύκολα κάποιος να αμφισβητήσει ότι δεν υφίσταται πρόβλημα σε κάποιο παιδί. Δύο μόνο μπορώ να δω ως "ύποπτες" περιπτώσεις. i) Να πάει κάποιος να προκαλέσει επίτηδες βλάβη στα χέρια του, για να εξεταστεί προφορικά πιστεύοντας ότι είναι πιο εύκολος τρόπος εξέτασης (το βρίσκω λίγο τραβηγμένο). Ή για να μη μπει στον κίνδινο να βλάψει εσκεμμένα τον εαυτό του, να πάρει πλαστή πιστοποίηση αναπηρίας από την πρωτοβάθμια υγειονομική επιτροπή (αφού τα έχει βρει με την επιτροπή, μπορεί και να συμβαίνει δε ξέρω). Ή να προσκομίσει πλαστά δικαιολογητικά στην επιτροπή (αφού τα έχει βρει με κάποιον γιατρό του νοσοκομείου, αυτό το βρίσκω πιο εύκολο να γίνει). Και όλη αυτή η φασαρία γιατί; Για να εξεταστεί κάποιος προφορικά; Η προφορική εξέταση είναι πολύ ιδιαίτερη και εξαρτάται από την ιδιοσυγκρασία και την προσωπικότητα του μαθητή αν θα τα καταφέρει καλύτερα ή όχι σε σχέση με τη γραπτή. Αν υπάρχει πραγματικό κινητικό πρόβλημα ο μαθητής δεν έχει άλλη επιλογή. Να κυνηγάει όμως να δώσει προφορικά στήνοντας κάτι από τα παραπάνω, νομίζω ότι τελικά είναι ρίσκο. Έχω γνωρίσει παιδιά με δυσλεξία, (που τους δίνεται και η δυνατότητα από το νόμο, στη διάρκεια της προφορικής εξέτασης, αν το επιθυμούν να απαντήσουν και γραπτά σε κάποια ερωτήματα, τα οποία αξιολογούνται κατά τη βαθμολόγηση), να ζητούν στη διάρκεια των προαγωγικών εξετάσεων, να συνεχίσουν να εξετάζονται γραπτά (στα επόμενα μαθήματα), γιατί αδυνατούσαν να συγκεντρωθούν και να εκφραστούν με τους εξεταστές απέναντί τους, και το μόνο που μπορούσαν να απαντήσουν ήταν οι ερωτήσεις κλειστού τύπου. Όσο για τη φημολογούμενη ιδιαίτερη μεταχείρηση (που σε αυτήν ίσως αποβλέπουν κάποιοι) δεν είναι ευνοϊκή αλλά επιβαλλόμενη (από το νόμο) διακριτική μεταχείριση, που αν σε ενδιαφέρει να δεις τι σημαίναι ψάξε λίγο το νόμο ή τις οδηγίες που δίνονται στα εξεταστικά κέντρα (όταν πρόκειτε για πανελλαδικές). Όσον αφορά τις οδηγίες που μας δίνονται στα σχολεία για τις προαγωγικές ή τις απολυτήριες (στα ενδοσχολικά εξεταζόμενα μαθήματα) εξετάσεις, συνήθως οι διευθυντές στέκονται στα τυπικά και όχι στα ουσιαστικά σημεία της εξέτασης.  ii) Να φέρει κάποιος γνωμάτευση για δυσλεξία που να μην είναι αληθής. Εδώ να μην ξαναπώ τι οφέλη μπορεί να έχει (ή να μην έχει) κάποιος από την προφορική εξέταση (συνοπτικά τα είπα πιο πάνω). Το θέμα είναι πώς κατάφερε να το κάνει. Πώς μπόρεσε να ξεγελάσει μια ομάδα ειδικών (αναπτυξιολόγο, ψυχολόγο, κοινωνικό λειτουργό, λογοθεραπευτή), ότι έχει τη συγκεκριμένη διαταραχή (ή να τα βρει με την επιτροπή, μπορεί να γίνεται και εγώ να έχω μαύρα μεσάνυχτα). Από δυσλεκτικό άτομο του στενού περιβάλλοντός μου, γνωρίζω πολύ καλά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, και πιστεύω ότι κάποιος πρέπει να κάνει πολλές πρόβες για να πείσει ότι τις έχει. Τη στιγμή που τα περισσότερα δυσλεξικά παιδιά, αρνούνται να το δεχτούν και να το ανακοινώσουν στο σχολείο, γιατί αισθάνονται μειονεκτικά, να πάει κάποιος και να παραστήσει τον δυσλεξικό; Για να κερδίσει τι; Όλα τα δυσλεξικά παιδιά δεν παρουσιάζουν την ίδια εικόνα, δεν αντιμετωπίζουν τις ίδιες δυσκολίες και στον ίδιο βαθμό. Σε κάποιες ήπιες (θα έλεγα) περιπτώσεις, ειδικά όταν δεν συνοδεύεται από διάσπαση προσοχής, είναι δύσκολο να γίνει αντιληπτό από ανθρώπους που δε γνωρίζουν το φάσμα των "συμπτωμάτων". Και ειδικά ο δυσλεξικός έφηβος, ο οποίος έχει ξεπεράσει τις σοβαρές δυσκολίες που αντιμετώπιζε τα πρώτα σχολικά του χρόνια (παράδειγμα άλλα έβλεπε και άλλα διάβαζε, άλλα άκουγε και άλλα έγραφε) και έχει αναπτύξει τεχνικές για να μη δείχνει έντονα αυτά που συνεχίζουν να τον ταλαιπωρούν, δημιουργεί αμφιβολία και δυσπιστία (δε το λέω εγώ, αλλά έρευνες πανεπιστημιακών). Εδώ ίσως να βρίσκονται οι "πλείστες" περιπτώσεις που είπες.
Όσο για τα υπόλοιπα που αναφέρεις με συντομία (πάλι ξέφυγα και έγραψα πολλά) να πω ότι:
Πρώτον ένα παιδί που δεν "τραβάει" και δεν τον ενδιαφέρει για το παραπάνω, κακώς βρίσκεται στο Γενικό Λύκειο, τη στιγμή που γνωρίζει ότι από εκεί οι μαθητές ενδιαφέρονται να προχωρήσουν και ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος. Μέσα από τη φοίτηση του σε ένα ΕΠΑ.Λ. και επιλέγοντας την ειδικότητα που τον ενδιαφέρει, αποκτά με ενδοσχολικές εξετάσεις και απολυτήριο (ισότιμο με του ΓΕ.Λ.) και πτυχίο ειδικότητας (για άμεση πρόσβαση στην εργασία, και δικαίωμα απόκτησης άδειας ασκήσεως επαγγέλματος). Επιπλέον μπορεί αν αλλάξει γνώμη να δώσει πανελλαδικές σε ΑΕΙ, ΑΤΕΙ ή μόνο ΑΤΕΙ ανάλογα την ομάδα που θα επιλέξει. Φυσικά και είναι παράλογο αν δεν το ενδιαφέρει να προχωρήσει, να υποβάλλει τους γονείς του στην οικονομική αιμορραγία που συνεπάγονται οι Πανελλαδικές. Μπορεί να τις αποφύγει με τον παραπάνω τρόπο. Από την άλλη έχουν και την ευθύνη τους οι γονείς που βλέπουν ότι το παιδί τους δεν "τραβάει" και δε θέλει να προχωρήσει και πληρώνουν ένα σκασμό λεφτά. Ή εθελοτυφλούν ή ελπίζουν ότι έστω και την τελευταία στιγμή θα φιλοτιμηθεί να ανοίξει κανένα βιβλίο. Πόσα τέτοια έχω δει.
Δεύτερον, για τους μέτριους βαθμούς. Ένας μέτριος βαθμός 15 (στο παράδειγμά σου) σε πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα, σημαίνει στην πραγματικότητα 5. Οπότε αν πάρει 7 στις πανελλαδικές θα τα έχει καταφέρει μια χαρά. Ρώτα συναδέλφους που διδάσκουν πανελλαδικά μαθήματα αν βαθμολογούν όσο αξίζουν οι μαθητές. Αν το κάνουμε θα πέσουν να μας φάνε. Γνωρίζω περιστατικό όπου συνάδελφος δέχτηκε επίπληξη (συμβουλή το είπαν) από προϊστάμενο και σχολικό σύμβουλο (μετά από επιστολές που τους έστειλαν γονείς) για την αυστηρή βαθμολόγηση (κατά τη γνώμη των γονέων) την αντικειμενική (κατά τη γνώμη του συναδέλφου). Μαθητής από 15 και πάνω στο τετράμηνο θα πάρει 20, γιατί ποτέ δεν ξέρεις αν θα κάνει την έκπληξη και θα γράψει, παράδειγμα 18. Αν τον είχες βάλει 15 το παιδί με την αναπροσαρμογή θα έχανε 0,6 της μονάδας. Βάζοντας του 20 κερδίζει το 0,6 και έχεις το κεφάλι σου ήσυχο.
Τώρα ένας μέτριος βαθμός  15 (στο παράδειγμά σου) σε ενδοσχολικά εξεταζόμενο μάθημα, σημαίνει στην πραγματικότητα από 0 έως 5. Οπότε αν πάρει 7 στις ενδοσχολικές επίσης θα τα έχει καταφέρει καλά. Όσο για να γράψει και στις ενδοσχολικές 15 (ή ένα βαθμό κοντά στον προφορικό του), ή πρέπει τα θέματα να είναι μόνο να γράψει το όνομά του, ή πρέπει να διαβάσει και λιγάκι και με δεδομένο ότι τα θέματα που βάζουμε στις ενδοσχολικές είναι εύκολα, να καταφέρει να το πιάσει. Το θέμα είναι ότι δεν τα διαβάζουν. Τα αγνοούν. Υπάρχουν παιδιά που δε θέλουν να έρθουν να τα γράψουν.
Τρίτον για το χαντάκωμα των μαθητών με την αναπροσαρμογή του προφορικού. Ανέφερα και παραπάνω πως βαθμολογούμε. Εξαιρέσεις φαντάζομαι θα υπάρχουν. Το συνηθέστερο πάντως είναι να ευνοούνται τα παιδιά. Ο βαθμός του απολυτηρίου (που δεν υποτίθεται, είναι ο μέσος όρος των διδασκομένων στη Γ΄ τάξη μαθημάτων) δεν  κρίνεται μόνο από τα έξι ή επτά πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, αλλά και από τα άλλα διδασκόμενα μαθήματα που εξετάζονται ενδοσχολικά. Τα οποία όμως για τα παιδιά είναι σα να μην υπάρχουν. Δεν τους ενδιαφέρουν τι θα γράψουν. Στον ελάχιστο χρόνο αποχώρησης έχουν φύγει σχεδόν όλοι. Μένουν μόνο κάποιοι μαθητές που δε θέλουν να χαλάσουν το βαθμό του απολυτηρίου τους (γιατί το πιθανότερο ενδιαφέρονται για σπουδές στο εξωτερικό) και συνεχίζουν την προσπάθειά τους.
Τέταρτον όταν είπα ότι αξιοκρατία σημαίνει να εξετάζονται όλοι με τον ίδιο τρόπο, εννοώ ότι δε μπορείς σα κράτος να προσφέρεις εναλλακτικούς τρόπους απόκτησης απολυτηρίου με διαφορετική δυσκολία απόκτησης τους, και να τα θεωρείς ισότιμα. Πόσο δίκαιο είναι αυτό; Εσύ η ίδια με το παράδειγμά σου (ο μαθητής με βαθμό 15) στις πανελλαδικές θα έγραφε π.χ.7 ενώ αν το έδινε ενδοσχολικά θα έπερνε ένα βαθμό κοντά στον προφορικό του (αν και σου εξήγησα τι γίνεται και με τους βαθμούς). Για να θεωρηθεί δίκαιο ένα τέτοιο μέτρο πρέπει ή να μη θεωρείται ισότιμο ή καλύτερα να δίνουν όλοι οι μαθητές ενδοσχολικές για το απολυτήριο και όποιος θέλει να δίνει μετά πανελλαδικές για να συνεχίσει.  Άλλωστε εσύ η ίδια λες «άλλο η απόκτηση του απολυτηρίου και άλλο η εισαγωγή στην τριτοβάθμια. Και φυσικά δε θα πρέπει το "κατώτερο" απολυτήριο να εξαρτάται απο τις "ανώτερες" πανελλαδικές». Από τη στιγμή όμως που δεν αποσυνδέει αυτά τα δύο πρέπει να ισχύει για όλους.







Αποσυνδεδεμένος m_rebel

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 244
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #893 στις: Απρίλιος 14, 2011, 11:15:05 πμ »
Το "νέο Λύκειο" δεν είναι ούτε νέο ούτε Λύκειο, του Χρήστου Κάτσικα

14/04/2011

ΑΡΘΡΟ του Χρήστου Κάτσικα
 
 
ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΥΤΕ ΝΕΟ ΟΥΤΕ ΛΥΚΕΙΟ
 

Πριν ακόμη στεγνώσει το μελάνι με το οποίο το Υπουργείο Παιδείας καταδίκασε με οριστικό κλείσιμο περισσότερες από 1000 σχολικές μονάδες, την ίδια ώρα που «στρώνoνται τα υλικά» για την «κατασκευή» του πιο αυταρχικού οικοδομήματος (αυτοαξιολόγηση –αξιολόγηση – νέα δομή στη διοίκηση – εκπαιδευτικός «καλλικράτης») ανακοινώθηκε το λεγόμενο «Νέο Λύκειο».

Δεν υπάρχει Εξεταστικό σύστημα, τα τελευταία τριάντα χρόνια, που να μην περιλάμβανε στην Εισηγητική του Έκθεση σαν στόχους και σαν δικαιολογητικό λόγο της θέσπισής του : τον περιορισμό της παραπαιδείας, την  αντικειμενική και αξιοκρατική επιλογή των μαθητών, την ισότητα ευκαιριών, το άνοιγμα των πανεπιστημίων, το τέλος του «ασφυκτικού εναγκαλισμού» του Λυκείου από τις απαιτήσεις των εξετάσεων για το πανεπιστήμιο, την φραστική καταδίκη της έμφασης στην απομνημόνευση. Τα αποτελέσματα των «υποσχετικών» τα γνωρίζουμε σήμερα πολύ καλά.

Ωστόσο το Υπουργείο Παιδείας δεν έχασε την ευκαιρία, στα πλαίσια των ανακοινώσεων για το «Νέο Λύκειο», να φρεσκάρει τις ίδιες υποσχετικές, με στόχο την εξαπάτηση της κοινής γνώμης που αγκομαχά από τα ανοιχτά ρήγματα του σημερινού σχολείου, ρήγματα τα οποία έχουν σκάψει οι ίδιοι οι σημερινοί επίδοξοι «μεταρρυθμιστές». Οι ίδιοι που έκλεισαν σε μια νύκτα 1050 σχολεία πάντα στα πλαίσια του συνθήματός του «Πρώτα ο μαθητής».

          Λιγότερα μαθήματα, ερευνητικές εργασίες, ελεύθερος χρόνος!  Αυτά είναι, μαζί με τις χιλιοπαιγμένες υποσχετικές, τα νέα συνθήματα του Υπουργείου Παιδείας. Να ξεκαθαρίσουμε πρώτα πρώτα ότι το Υπουργείο Παιδείας είναι άσσος στις ταχυδακτυλουργίες. Η μείωση των μαθημάτων έγινε, τουλάχιστον σε ένα μέρος, με την παλιά διαφήμιση των σαμπουάν (2 σε 1, 3 σε 1 κλπ). Πήρε τρία φιλολογικά μαθήματα (Αρχαία, Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία) που διδάσκονται στο σημερινό Λύκειο 9 ώρες και τα «βάφτισε» ένα με τις ίδιες ώρες. Πήρε άλλα τρία μαθήματα (Φυσική, Χημεία και Βιολογία) και τα «βάφτισε» πάλι ένα.

          Να πούμε, βέβαια, ότι τα τελευταία πολλά χρόνια, υπήρχαν πλήθος μαθήματα στο Λύκειο και αυτό δεν ήταν ότι καλύτερο καθώς δεν πατούσε σε κάποια πραγματική ανάγκη των μαθητών αλλά σε άλλες «ανάγκες». Ωστόσο το κύριο ζήτημα δεν είναι τόσο τα λιγότερα ή τα περισσότερα μαθήματα που διδάσκεται ένας μαθητής, αλλά η κατεύθυνση, τα περιεχόμενα μάθησης, η ποιότητα των διδακτικών εγχειριδίων, οι τρόποι διδασκαλίας και προπάντων οι επιδιώξεις της.

         Όσον αφορά στην υποσχετική για περισσότερο ελεύθερο χρόνο των μαθητών αυτό μόνο πικρό γέλιο μπορεί να προκαλέσει. Η διάρθρωση του «νέου λυκείου» και οι νέοι όροι πρόσβασης στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ μετατρέπουν το «νέο λύκειο» σε μαραθώνιο πολλών εμποδίων και εύκολα μπορεί να καταλάβει κανείς ότι αυτή η κατάσταση είναι το έδαφος που λιπαίνει την εξαφάνιση του ελεύθερου χρόνου.

         Όσο για το λεγόμενο σχέδιο έρευνας το λιγότερο που έχουμε να πούμε είναι ότι δεν φυτρώνουν τριαντάφυλλα στο τσιμέντο (σύμφωνα με την πολύ εύστοχη παρατήρηση της Νίνας Γεωργιάδου) και δεν έχει κανείς παρά να θυμηθεί τις «συνθετικές δημιουργικές εργασίες»που προέβλεπε ο αλήστου μνήμης ν. Αρσένη. Την ίδια ώρα που οι βιβλιοθήκες των σχολείων κλείνουν αντί να εμπλουτίζονται και η έρευνα έχει κηρύξει πτώχευση το «σχέδιο έρευνας» που θα μοριοδοτείται θα καταντήσει είτε ένα γκουγκλάρισμα με copy paste είτε θα ανοίξει νέο κύκλο εργασιών στον κλάδο των project makers

Να το ξεκαθαρίσουμε κι ας μην υπάρχει καμιά αυταπάτη: Αυτό που θα αντιμετωπίσουν πρώτα οι μαθητές τον Σεπτέμβριο θα είναι ένα φθηνό Λύκειο, με περισσότερους μαθητές στην τάξη, χωρίς Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη (ΠΔΣ), με εκπαιδευτικούς πιεσμένους από τη μείωση των μισθών και την δραματική αλλαγή των εργασιακών τους σχέσεων,  χωρίς νέα βιβλία, με εξαιρετικά περιορισμένες λειτουργικές δαπάνες,  και με ένα ωρολόγιο πρόγραμμα υποταγμένο πλήρως στο νέο σύστημα εισαγωγής που ψώνισε το Υπουργείο Παιδείας από τα καλάθια προσφορών των χρησιμοποιημένων και χιλιοαποτυχημένων συστημάτων πρόσβασης.

Το «νέο Λύκειο» είναι μια παραλλαγή του παλιού Κλασικού – Πρακτικού με στοιχεία δεσμών και του Εθνικού Απολυτηρίου που είχε εξαγγελθεί την περίοδο 2005/6. Ουσιαστικά έχουμε μια αναδιάταξη του ωρολογίου προγράμματος η οποία εξυπηρετεί το νέο σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Παράλληλα οι όροι και οι προϋποθέσεις εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ όχι μόνο δεν υπόσχονται άμβλυνση των φροντιστηρίων αλλά αντίθετα λιπαίνουν το έδαφος για νέες αποικίες φροντιστηρίων στο Α΄ Πανεπιστημιακό έτος.

Όποιος έχει μάτια να δει και την τιμιότητα να πιστέψει στα μάτια μπορεί εύκολα να καταλάβει ότι το «νέο Λύκειο» λιπαίνει το έδαφος για ένταση των ταξικών φραγμών, για διαφοροποίηση των προγραμμάτων σπουδών, για αποσπασματικότητα των γνώσεων που οδηγεί στην απομόρφωση.
 

Αποσυνδεδεμένος steven_seagal

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 978
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #894 στις: Απρίλιος 14, 2011, 12:01:13 μμ »
Άλλα 900 εκατ. ευρώ αποφάσισαν να κόψουν από το Υπουργείο Παιδείας για την περίοδο 2011 - 2013 - Το "ψαλίδι" των περικοπών ακουμπά πλέον τις ανελαστικές δαπάνες
 
      Όπως είναι γνωστό ο πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου στα πλαίσια της προετοιμασίας της κυβέρνησης για το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα είχε σειρά συνεργασιών με μέλη του υπουργικού συμβουλίου που ξεκίνησαν από χθες Τετάρτη 13/4.
      Σε δηλώσεις της μετά το πέρας της συνάντησής της με τον Γ.Παπανδρέου, η Ά.Διαμαντοπούλου ανέφερε πως το υπουργείο Παιδείας έχει προϋπολογίσει και εξασφαλίσει περικοπές δαπανών ύψους 900 εκατ. ευρώ σε βάθος τριετίας. Παράλληλα αποκάλυψε ότι υπάρχει προσανατολισμός για πρόσθετο "ψαλίδι" 300 εκατ. ευρώ ποσό που θα αποτελεί την συμβολή του υπουργείου στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα αγγίζοντας έτσι τις πιο ανελαστικές δαπάνες του Υπουργείου.

alfavita
 

Αποσυνδεδεμένος domenica

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1170
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 03
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #895 στις: Απρίλιος 27, 2011, 09:58:09 πμ »
Κάτι διαφορετικό ...

http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.article&id=6363

(πρόταση για) Ριζικές αλλαγές στα σχολεία

από την καθηγήτρια κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης ( στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Αθηνών) Άννα Φραγκουδάκη
" ο κόσμος μόνο όταν τον μοιράζεσαι υπάρχει "
   Τάσος Λειβαδίτης

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32297
  • Τελευταία: tt777
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160141
  • Σύνολο θεμάτων: 19215
  • Σε σύνδεση σήμερα: 689
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 1
Επισκέπτες: 499
Σύνολο: 500

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.119 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.