Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - Έσπερος

Σελίδες: 1 ... 2324252627 ... 297
337
Εκπαιδευτικά προγράμματα δραστηριοτήτων / Απ: Όμιλοι
« στις: Οκτώβριος 27, 2023, 08:39:52 μμ »
Καλησπέρα και πάλι συνάδελφοι! Όσοι αναλαμβάνετε προγράμματα και ομίλους και έχετε μια εμπειρία, θα ήθελα μια συμβουλή. Τι ομάδα θα μπορούσα να φτιάξω που θα λειτουργούσε βοηθητικά στο μάθημα της γλώσσας για τους μαθητές μου; που θα βελτίωνε τη σκέψη και την έκφρασή τους; αλλά χωρίς να είναι απαιτητικό και "ανταγωνιστικό", όπως ένας ρητορικός όμιλος π.χ. Αφορά μαθητές λυκείου.

Η δημιουργική γραφή ππυ αναφέρθηκε είναι μια ιδέα, αλλά δεν είμαι σίγουρη οτι βοηθάει με την «σχολική» έννοια του μαθήματος της γλώσσας. Σίγουρα βοηθά τα παιδιά να λυθούν και να μην φοβούνται το γράψιμο.

Θα έλεγα πάντως οτι κάθε δραστηριότητα στην οποία ο μαθητής παράγει ένα κείμενο, βοηθάει στη βελτίωση του γραπτού λόγου. Άρα οποιοσδήποτε όμιλος έχει ως στόχο τα παιδιά να γράψουν κάτι, θα τα βοηθήσει. Όπου βέβαια το «γράψουν» σημαίνει να γράψουν κάτι πρωτότυπο, όχι να αντιγράψουν μια παράγραφο απ τη wikipedia. Άρα και μια εφημερίδα θα βοηθήσει. Και ένας όμιλος με θέματα τοπικής ιστορίας. Ή οποιαδήποτε όμιλος έχει ως παραγόμενο έργο και κάτι που έγραψαν τα ίδια τα παιδιά.

338
Από την εξαιρετική ανάλυση λειπει μόνο το βασικό συμπερασμα:
αν θέλουμε τα σχολεία να έχουν προσωπικό 1/9, το πολύ 12/9, πρέπει να έχουν μόνιμο προσωπικό σε οργανικές θέσεις. Δεν έχει νόημα να συζητάς για ορθολογικές τοποθετήσεις αναπληρωτων σε μόνιμα κενά. Αυτό προφανώς δεν υπάρχει διάθεση να γίνει.  οπότε, άλλα λόγια να αγαπιόμαστε.

339
Εγώ δεν νομίζω ότι εννοούν κάτι συγκεκριμένο. Απλώς κάνουν επικοινωνιακή διαχείριση τιυ ότι οι γονείς βλέπουν τα παιδιά τους να μην έχουν καθηγητές. Αφήνουν να εννοηθεί ή λενε ευθέως οτι 1) υπάρχουν ελλείψεις σε κλάδους που βρίσκουν δουλειά αλλού (ψευδές), 2) οτι τα κενά είναι έκτακτα από άδειες, εγκυμοσύνες και μη αναλήψεις (ψευδές) 3) οτι υπάρχουν υπερβολές στις παράλληλες στηρίξεις (διαστρέβλωση της πραγματικοτητας) και 4) οτι τα κενά δεν είναι σωστά μετρημένα και ίσως κάπου περισσεύουν καθηγητές και λείπουν από αλλού, άρα πρέπει οι προσλήψεις να γίνονται κεντρικα.

Δεν ξέρω αν αυτό θα μπορούσε να σημαίνει και οτι καταργούνται στην πράξη τα όρια των περιοχών ώστε να συμπληρώνει κάποιος ωρες σε κοντινό σχολείο διπλανής περιοχης.

Αλλά δεν μπορώ να φανταστώ ότι στην ουσια υπάρχουν κάπου περισσεύματα που θα τα διαχειριστεί ένα κεντρικό σύστημα.

340
Εγώ μίλησα με μια ευγενική κυρία σήμερα και είπε ότι εκτός απροόπτου θα γίνει αύριο για τις ειδικότητες που δεν συμπεριλήφθηκαν στη Β φάση. Το αργότερο όμως μέχρι την Παρασκευή θα γίνει ανακοίνωση.

Μόνο;
Και Νοέμβριο η ειδική;
Άρα η κάλυψη των κενων στα σχολεία πάει για Δεκέμβριο;

341
Άρα τα κενά της γενικής δεν θα καλυφθούν σ αυτή τη φάση.
Μετά πάμε για Χριστούγεννα; Μιλάμε για κενά γνωστά από 1η Σεπτεμβρίου. Τμήματα ππυ δεν εχιυν διδαχτει ούτε ώρα από μαθήματα που θα δώσουν σε ενδοσχολικές ή πανελλήνιες εξετάσεις, ή μαθητες δημοτικών που τους κάνουν μάθημα όσοι δάσκαλοι έχουν 3-4 ώρες για συμπλήρωση.

342
Απλά αντί για 2 μεταπτυχιακά που θα απαιτούνταν για να δουλέψει αναπληρωτής, με το γραπτό θα απαιτείται 90 % βαθμολογία συν τα μεταπτυχιακά. Οι 100.000 θα είναι πάλι άνεργοι και θα τραβάνε τα μαλλιά τους, αλλά πλέον δεν θα αποκλείονται από τα αποδυτήρια...

Έτσι ακριβώς.

343
Εκπαιδευτικά προγράμματα δραστηριοτήτων / Απ: Όμιλοι
« στις: Οκτώβριος 21, 2023, 05:36:35 μμ »
Στο Erasmus τα πάντα γίνονται με ενημέρωση/συγκατάθεση γονέων και αντίστοιχες δηλώσεις. Για γυμνάσιο, ούτε και εγώ θα το έκανα. Στο λύκειο, όμως, τα παιδιά είναι μεγαλύτερα και ωριμότερα. Επικοινωνούν διαδικτυακά από πριν  με τους συγκατοίκους τους, παίρνουν μία ιδέα πως είναι και συνεννοούνται καλύτερα μέσα τις οικογένειες. Γενικά οι εκδρομές εκεί είναι πιο χαλαρές και ασφαλείς για παιδιά και εκπαιδευτικούς από ότι στα προγράμματα και ομίλους. Όποιος δεν εμπιστεύεται το παιδί του, δεν το στέλνει.

Είμαι γενικα υπέρ των εκδρομών εξωτερικού στα σχολεία. Κι ως μαθήτρια εξωτερικό είχα πάει με πρόγραμμα.
Η φιλοξενία σε σπίτι μου φαίνεται περίεργη, δεν θα ήθελα να έχω την ευθύνη να πάω παιδιά κάπου που δεν θα ξέρω τι σόι άνθρωποι τα φιλοξενούν. Αυτό μου φαίνεται άβολο και επικίνδυνο. Βέβαια είμαστε εκτός θέματος.

Στα των ομίλων, αυτό που ελεγε η ppil ότι κάποια στιγμή θα εναρμονιστούν των γενικών σχολείων με των προτύπων, δεν ξέρω αν είναι εφικτό να γίνει στο κομμάτι της συμπλήρωσης ωραρίου, αφού υπάρχουν τόσα κενά. Πχ εμάς λειπει ένας φιλόλογος ακόμα και μ αυτά που διαβάζω φοβάμαι ότι θα λειπει για καιρό. Αν οο όμιλοι γίνονταν για συμπλήρωση, εγω πώς θα έκανα αφού στην ειδικότητα μου ώρες δεν περισσεύουν αλλά λείπουν κιόλας;


344
Εκπαιδευτικά προγράμματα δραστηριοτήτων / Απ: Όμιλοι
« στις: Οκτώβριος 20, 2023, 08:57:26 μμ »
Εκπαιδευτικές επισκέψεις, ναι. Είναι καλό δέλεαρ, βλέπουν πράγματα και  μαθαίνουν και κάτι χρήσιμο. Εκδρομή πολυήμερη με το πρόγραμμα ή τον όμιλο όμως, όχι. Αποκλείεται να αναλάβω τέτοια ευθύνη.
Έχει, πλέον,  γίνει θεσμός με το γυμνάσιο. Στην αρχή ήταν μόνο η Βουλή για τη Γ', μέχρι εδώ οκ . Τώρα και η Β' και η Γ'  θέλουν να πηγαίνουν πολυήμερες με προγράμματα και ομίλους και οι διευθυντές και οι γονείς το θεωρούν δεδομένο ότι θα γίνει ολόκληρη εκστρατεία με παζάρια και χοροεσπερίδες για να μαζέψουν χρήματα και ότι θα συνοδεύσουμε. Δεν είναι απαραίτητο, ούτε υποχρεωτικό για εμάς. Ας περιμένουν να πάνε στο λύκειο.

Σε ΚΠΕ που έχω πάει μου άρεσε αλλά με άγχωνε το καράβι κι ας ήταν μόνο 35 παιδιά. Και λίγο το βράδυ.

Εμείς από νησί και απλή επίσκεψη πρέπει να την κάνουμε με διανυκτέρευση. Θα το σκεφτόμουν αν είχα πιο μεγάλο παιδί.
Το αίσχος με τις πολυήμερες στα γυμνάσια δεν θέλω να το πιάσω τώρα. Θα γίνω κακιά και με συναδέλφους.

Επίσης μου φαίνεται περίεργη η φάση με τα ερασμους και τις φιλοξενίας όταν είναι ανήλικα. Πάλι δεν καταλαβαίνω γιατί θα το κάνει αυυο ένας γονιός, δεν συζητώ για εκπαιδευτικό ππυ θα μπλέξει σε κάτι τέτοιο.

345
Εκπαιδευτικά προγράμματα δραστηριοτήτων / Απ: Όμιλοι
« στις: Οκτώβριος 20, 2023, 08:33:55 μμ »
Κι όμως! Στα περιβαλλοντικά προγράμματα γίνεται χαμός για συμμετοχή, μόλις ακούσουν ότι έτσι μπορούν να πάνε εκδρομή πολυήμερη. Το ίδιο ξέρω ότι γίνεται και με εθνικά προγράμματα ή ευρωπαϊκά, που προβλέπουν ταξίδι στο εξωτερικό.

Από τα παιδιά εννοείς; Εγω απορώ με τους εκπαιδευτικούς που επιδιώκουν να συνοδεύουν.

346
Εκπαιδευτικά προγράμματα δραστηριοτήτων / Απ: Όμιλοι
« στις: Οκτώβριος 20, 2023, 02:27:24 μμ »
Σωστα το εθεσες. Το τυράκι της εκδρομής είναι το κύριο δέλεαρ αν κάποιος θέλει να κάνει πρόγραμμα. Οι όμιλοι προβλέπουν εκδρομές; Μετακινήσεις σίγουρα.

Για εμένα η εκδρομή ήταν ένας ακόμα λόγος για να μην κάνω πρόγραμμα, γιατί ο διευθυντής θα το χρησιμοποιούσε για να πάει της προσκολλησεως όλη η Γ τάξη. Έχω πάει σε ΚΠΕ με παιδιά προγραμματος και ήταν οριακά ανεκτή εμπειρία, πραγματικά δεν καταλαβαίνω  γιατί κάποιοι το επιδιώκουν κιόλας. Τα 10 παιδιά του ομίλου θα τα πήγαινα πιο εύκολα κάπου, αν δεν είχα τόσο μικρό παιδί, αλλά μέχρι εκεί, και σίγουρα μόνο για σ/κ.

347
Εκπαιδευτικά προγράμματα δραστηριοτήτων / Απ: Όμιλοι
« στις: Οκτώβριος 19, 2023, 02:43:07 μμ »
Όλο αυτό μου ακούγεται πολύ προβληματικό. Και από πλευράς σχολείων και από πλευράς γονέων. Τι εννοώ; Τα πειραματικά υπήρχαν από παλιά με κλήρωση. Ο κόσμος τα ανακάλυψε όταν μπήκαν οι εξετάσεις ή μάλλον όταν έγινε δήλωση ότι θα καταργηθούν οι εξετάσεις. Προγράμματα δραστηριοτήτων γίνονται πλέον εδώ και πολλά χρόνια σε όλα τα σχολεία. Δεν έχω δει καμία κοσμοσυρροή. Μου έχει τύχει όμως να τα «ανακαλύψουν» γονείς όταν έμαθαν ότι τα παιδιά του προγραμματος πήγαν «εκδρομή». Κάποια στιγμή μπήκε στο λεξιλόγιό μας ο όμιλος, και επειδή ήταν «αριστείας» και το κάνουν και τα ιδιωτικά και τα πρότυπα, σκέφτηκαν οι γονείς ότι είναι καλό να γραφτούν τα παιδιά τους. Κατά τ´ άλλα, αν προτείνεις στην τάξη κάτι δημιουργικο προαιρετικά, δεν ενδιαφέρεται κανείς ή το πολύ 1-2 παιδιά. Άρα το ενδιαφέρον είναι η ταμπέλα της αριστείας.

348
Εκπαιδευτικά προγράμματα δραστηριοτήτων / Απ: Όμιλοι
« στις: Οκτώβριος 18, 2023, 02:58:31 μμ »
ppil κατάλαβα. Βασικά μου λύθηκαν διάφορες απορίες γιατί μάλλον ήμουν πιο αφελής. Καταλάβαινα ότι ο όμιλος κλείνει το μάτι στους οπαδούς της αριστείας και όσους θεωρούν ότι το παιδί τους ξεχωρίζει από τα άλλα και αδικείται στο δημόσιο σχολείο με την πλέμπα και τους αναξιολόγητους καθηγητές, αλλά θεωρούσα ότι βασικά εισήχθη για να πάμε σε μιια ευέλικτη και ελεύθερη μορφή δραστηριοτήτων χωρίς τη γραφειοκρατία των προγραμμάτων, χωρίς να έχεις κανέναν υπεύθυνο από πάνω σου να θέλει να διαφημιστεί από τη δουλειά σου, χωρίς την ταλαιπωρία του συλλόγου για συνεδριάσεις ώστε να εγκριθεί κλπ, και ότι τα προγράμματα θα καταργούνταν, αλλά αυτό απετράπη εξαιτίας των υπευθύνων. Η ιδέα του να τρέχουν στο σχολείο δραστηριότητες δύο ταχυτήτων μου ακούγεται απωθητική. Όπως ειπα, ανάλογα με το είδος του ομίλου μπορεί να συμμετάσχουν σε αυτόν διαφορετικές περιπτώσεις μαθητών, και να είναι όλοι ευχαριστημένοι, χωρίς να υπάρχει επίσημα η διάκριση ότι τα χ παιδιά είναι μια εκλεκτή κάστα ενώ τα άλλα είναι απλώς παιδιά της σειράς που κάνουν απλά χειροτεχνίες πχ, ή ότι η δουλειά του χ καθηγητή είναι ανώτερη από τη δουλειά του άλλου. Δηλαδή γιατί ηθελε να αλλάξουν ονομα όμιλοι που είχαν δοουλευτεί ξανά;

Στο δικό μου σχολείο, το κίνητρο κάποιων καθηγητών να κάνουν όμιλο φέτος ήταν η αλλαγή διεύθυνσης που προσέφερε ευελιξία κα ελευθερία κινήσεων αλλά και ακριβώς το ότι δεν χρειαζεται πια να το κάνουν με τη μορφή προγράμματος. Δεν υπήρξε σε καμία περίπτωση η αίσθηση ότι γίνεται κάτι ανώτερο. Και όπως ξαναείπα, αν είχε άποψη ο διευθυντής και ο σύλλογος διδασκόντων για οτιδηποτε αφορά τον όμιλο κάποιου (και δεν ήταν θέμα παρανομίας, κοροϊδίας και προσχηματικής δουλειάς ή μιας τελείως αντιπαιδαγωγικής πρακτικής), πιστεύω ότι δεν θα το έκαναν. Και ότι από δω κι από κει θα άφηναν και να διαρρεύσει ότι ήθελαν να το κάνουν αλλά η στάση του διευθυντή τους απέτρεψε. Και πολύ καλά θα έκαναν κατά τη γνώμη μου. Καταλαβαίνω ότι οι διευθυντές όλα αυτά τα βλέπουν σαν μια ευκαιρία να προβληθεί το σχολείο τους, και είναι λογικό να είσαι περήφανος αν έχεις μια ομάδα εκπαιδευτκών που θέλει να κάνει κάτι παραπάνω από το τυπικό μάθημα, και να θες να το επαινέσεις και να το αναδείξεις, αλλά η συμπεριφορά του διευθυντή σου που μου περιγράφεις, μου ακούγεται σαν να νιώθει ότι το σχολείο είναι ιδιοκτησία του και οι όμιλοι είναι θέμα μεγάλου πρεστίζ για αυτόν.

349
Εκπαιδευτικά προγράμματα δραστηριοτήτων / Απ: Όμιλοι
« στις: Οκτώβριος 17, 2023, 09:26:34 μμ »
@harac κι εμείς έχουμε μερε με 6ωρο για όλους, όμως η 7η ώρα είναι 35 λεπτά κ ο όμιλος πρέπει να είναι δίωρος, δυο 45λεπτα έστω, κ έτσι δεν λύνεται το θέμα όσων θέλουν δυο ομίλους.

@ppil αυτό μου κάνει μεγάλη εντύπωση. Τώρα που το βλέπω, είναι σαφώς διαφορετικές οδηγίες και για τα γενικα σχολεία υπάρχει ποικιλία και ευελιξία και είναι προφανές ότι η στόχευση δεν είναι τόσο εκλεκτική. Ο σύμβουλος σας ήρθε φέτος; Να υποθέσω ότι πριν ήταν διευθυντής ή καθηγητής πειραματικού; Γιατί κ τη δικιά μας την έχουμε πιάσει να μπερδεύει τις διατάξεις.

Στο σχολείο μου οι φιλόλογοι δεν έχουν καμία κουλτούρα ευελιξίας στο να κάνουν κάτι άλλο πέραν της ύλης οχ διδασκαλία ολοκλήρου κειμένου, κάποιο project κλπ και γενικα αν κάποια βγάλει λιγότερη ύλη, σχολιάζεται. Οπότε νιώθω πολύ ασφυκτικά και επειδή είχαμε και πολύ μυστήριο διευθυντή παλιότερα, είχα αρνηθεί μέχρι κ προτάσεις για ερευνητικά προγράμματα, κάνοντας δηλαδή κακό στη δική μου πορεία, επειδή δεν γινόταν να χωρέσω στο μάθημα οτιδήποτε πλην της ύλης. Τον όμιλο τον είδα σαν ευκαιρία να σχεδιάσω κάτι ελεύθερα χωρίς να λογοδοτώ επειδή θέλω να κάνω κάτι διαφορετικό. Αν το σχολείο μου ή ο σύμβουλος είχαν την πρόθεση να ελέγξουν κάτι που κάνω πέραν του ωραρίου εργασίας, αφιλοκερδώς και με προσφορά στα παιδιά, και χωρίς να παρανομώ, απλώς δεν θα το έκανα.

350
Εκπαιδευτικά προγράμματα δραστηριοτήτων / Απ: Όμιλοι
« στις: Οκτώβριος 17, 2023, 07:01:43 μμ »
@ppil είστε πρότυπο/πειραματικό;

Γιατί ξανακοίταξα την νομοθεσία, επειδή από τα λεγόμενά σου ένιωθα σαν να μην είχα διαβάσει τα σχετικά. Αυτά που αναφέρεις περιέχονται ειδικά στη διάταξη για τους ομίλους των πειραματικών, και η ονομασία "αριστεία-καινοτομία-δημιουργικότητα" και τα σχετκά με τον τρόπο επιλογής μαθητών. Για τα υπολοιπα σχολεία, δεν υπάρχει ονομασια αριστεία κλπ, οι ενδεικτικές δραστηριότητες είναι πολύ πιο ευρείες και εμφανώς σε χαλαρότερο πλαίσιο, δεν αναφέρεται κάτι για τον τρόπο επιλογής των μαθητών κλπ.

Αυτό που είναι σαφές είναι ότι η υπέρβαση του αριθμού πρέπει να ειναι αιτιολογημένη και ότι οι μαθητές πρε΄πει να είναι συνεπείς. Εμείς στο πρώτο κομμάτι είμαστε χαλαροί, γιατί είναι η πρωτη φορά που λειτουργουν ομιλοι, μάλλον δεν θα υπάρχουν τόσοι κάθε χρόνο, και τα προηγούμενα χρόνια έτρεχε 1 πρόγραμμα στο οποίο η καθηγήτρια διάλεγε παιδιά με κριτήριο τη συγγένεια μαζί της, το pedigree της οικογένειας και τη βαθμολογία τους. Οπότε είνα η πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια που προσφέρθηκε κάτι με ανοιχτη προσκληση σε όλα τα παιδιά, μετά από μια σοβαρή κρίση του σχολείου και πολλά ζητήματα πειθαρχίας και ποιότητας του μαθήματος λόγω φασαρίας, δεν θα είναι ωραίο να κόψουμε τον ενθουσιασμό, ειδικά από τη στιγμή που αποκλείονται εκ των πραγμάτων τα παιδιά που φευγουν με τα λεωφορεία.

Σελίδες: 1 ... 2324252627 ... 297

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32296
  • Τελευταία: Misilekart
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159979
  • Σύνολο θεμάτων: 19213
  • Σε σύνδεση σήμερα: 756
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 1
Επισκέπτες: 407
Σύνολο: 408

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.102 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.