0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Εδώ λέμε στο παιδί με τα 625 που πέρασε στο Καρπενήσι! Κάποιοι απλώς εθελοτυφλείτε. Τα δημόσια πανεπιστήμια τα πληρώνουμε όλοι μα όλοι από τις τσέπες μας. Δεν είναι δωρεά κάποιου... Ας σοβαρευτούμε κάποτε σε αυτή τη χώρα. Είναι δυνατόν οι μαθητές να πάρουν σοβαρά τη μαθησιακή διαδικασία, όταν με λιγότερο της μονάδας, θα απολαμβάνουν τα προνόμια του φοιτητή; Προνόμια που χρεωνόμαστε ο καθένας μας ξεχωριστά για κάτι χωρίς αποτέλεσμα. Η εκπαίδευση είναι η καλύτερη επένδυση της ανθρωπότητας. Εδώ είναι το πιο απαξιωμένο πράγμα. Και μάλιστα με τις ευλογίες της Πολιτείας. Γιατί όπως σωστά ανέπτυξε ένας συνάδελφος προηγουμένως, σημασία έχει να ανοίγουν καφέ και να δουλεύουν τα σούπερ μάρκετ των επαρχιών. Καλή τύχη σε όλους!
Καλώς ή κακώς, οι τοπικές οικονομίες στις πόλεις που έχουν πανεπιστήμια στηρίζονται σε αυτά, οπότε δεν μπορούμε να ξυπνήσουμε αύριο και να κλείσουμε 15 πανεπιστήμια. Θυμίζει τις προτάσεις του Λεβέντη αυτό περί άμεσης απολύσεως όλων των αργόμισθων κ.λπ., σαν να ξεχνάμε ότι έχουμε να κάνουμε με ανθρώπους. Μπορούμε, και οφείλουμε, ωστόσο, να μειώσουμε τις θέσεις στα υπάρχοντα ιδρύματα. Διότι, δε γίνεται ένα τμήμα να καταθέτει πρόταση στο υπουργείο ότι μπορεί να δεχθεί μέχρι 180 φοιτητές και τελικά να αποφασίζει το υπουργείο ότι θα πάρει 247 + μετεγγραφές = 300 μέσα σε ένα έτος. Αυτό και μόνο αρκεί και για να ανέβουν αισθητά οι βάσεις, αλλά και για να στραφούν νέα παιδιά σε άλλου τύπου σπουδές/κατάρτιση κ.λπ. Διότι, όταν γνωρίζουν ότι 77-78 χιλιάδες άτομα θα μπουν σε πανεπιστήμια κάθε χρόνο βρέξει χιονίσει, δεν κάνουν διαφορετικό προγραμματισμό, προφανώς.
"Το παιδί...δεν ξέρει,δεν άκουσε καλά,δεν κατάλαβε,παράκουσε,έκανε λάθος,δεν τα κατάφερε,δεν μπορεί,για όλα είναι ένοχο το παιδί."(Κορτσακ, 2017/1928,σ.53)
Ακομα κι αυτο να δεχτουμε ας γινει σωστος προγραμματισμος και σε καθε τοπικη κοινωνια ας υπαρχει σχολη που εχει να κανει με τα χαρακτηριστικα καθε κοινωνιας ..σε ενα νησι ας ιδρυθει πχ σχολη ιχθυοκαλλιεργειας ή κατι σχετικο με την κοινωνια..σε ορεινα μερη ας γινει κατι αντισοιχο κτηνοτροφκες μοναδες η κατι άλλο αναλογα τον τοπο ,δεν χρειαζεται καθε ραχουλα να εχει τμημα χημειας ή πολιτικων μηχανικων...
Νομίζω ότι αυτή παραείναι μία στατική θεώρηση των πραγμάτων, ειδικά για έναν αιώνα που χαρακτηρίζεται από την άνεση/ευκολία στην κινητικότητα. Δεν είναι απαραίτητο ένα ίδρυμα να παράγει αποφοίτους που θα εξυπηρετήσουν μόνο την τοπική οικονομία - σίγουρα θα βοηθούσε να διανθιστούν τα κατά τόπους πανεπιστήμια με τέτοια τμήματα, αλλά αυτό κατά κάποιον τρόπο ήδη συμβαίνει. Επομένως, νομίζω ότι είναι όντως προτεραιότητα να γίνονται σεβαστές οι εισηγήσεις των πανεπιστημίων περί του αριθμού των εισακτέων και μετά να δούμε σε μία πιο «εξυγιασμένη» κατάσταση τι μπορούμε να κάνουμε.
Μπορούμε, και οφείλουμε, ωστόσο, να μειώσουμε τις θέσεις στα υπάρχοντα ιδρύματα.
Ας βάλουν πλαφόν τα ιδια τα πανεπιστήμια. Η βάση απαραίτητη....
Καλώς ή κακώς, οι τοπικές οικονομίες στις πόλεις που έχουν πανεπιστήμια στηρίζονται σε αυτά, οπότε δεν μπορούμε να ξυπνήσουμε αύριο και να κλείσουμε 15 πανεπιστήμια.
Η μειωση αριθμου των εισακτεων θεωρειται επιβεβλημενη για ευνοητους λογους...αλλα και το να υπαρχει μια λογικη στην ιδρυση τμηματων και σχολων επισης. Αυτο που ανεφερα παραπανω ηταν ενα απλο παραδειγμα για το οτι και σχολες θα μπορουσαν να υπαρχουν σε διαφορετικες περιοχες και λειτουργικα να ειναι καποια πραγματα στο μετρο του εφικτου και να μην το παρακανουμε σε αλλα..
Ας βάλουν πλαφόν τα ιδια τα πανεπιστήμια. Η βάση απαραίτητη.Μιλάνε για αξιολόγηση των Πανεπιστημίων! Για ποια αξιολόγηση μιλούν όταν το επίπεδο εισακτέων εχει αγγίξει πάτο?
Μείωση των θέσεων από μόνη της δεν προκρίνεται ως λύση.Αν για παράδειγμα μια σχολή μειώσει τους εισακτέους σε 100 και από αυτούς οι 42 έχουν γράψει κάτω από τη βάση, θα πρέπει η σχολή να τους αποδεχθεί;;Η Κεραμέως προσεγγίζει σωστά το θέμα. Πρεπει να αποφασίσουν τα πανεπιστήμια ποια θα είναι η ελάχιστη βάση σε κάθε μάθημα/μαθήματα .Αυτα είναι αυτονόητα πράγματα.Η Πολιτεία έχει άλλα εργαλεία για την κοινωνική πολιτική και ασφαλώς η βοήθεια στις τοπικές κοινωνίες δεν μπορεί να παρέχεται με τη δημιουργία εκεί ενός πανεπιστημίου. Εαν ένα μερος εξυπηρετεί το σκοπό δημιουργιας μιας σχολής έχει καλώς αλλά όχι το αντιστροφο.
Τότε μία είναι η λύση: Τα Πανεπιστήμια να μη δίνουν εύκολα το πτυχίο. Να εισάγονται 350 και να βγαίνουν 120 ή όσοι αξίζουν.
Όσοι εσείς τρέχετε για να μπείτε στο "ΑΕΙ" Ζαμπανοκοπτικης Ανω Τραχανοπλαγιας πληρώνοντας χιλιάρικα στα φροντιστήρια της όχι δωρεάν κρατικής παιδείας...κάποιοι άλλοι είναι ανταγωνιστικοί... ΥΓ...Δια ζώσης για να μην υπάρχει πρόβλημα με τον ΔΟΑΤΑΠ...γατάκια...