0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Τι εννοείς;Στην άσκηση ανάπτυξης μιας φράσης του κειμένου με τα δέκα μόρια;Εκεί ας βάλει κατακλείδα. Είναι καλύτερο και πιο ορθό.
Ναι,σε αυτου του είδους την άσκηση αναφέρομαι...θα χασει μονάδες θεωρεία αν δεν υπάρχει;γιατί θεωρητικά η κατακλείδα στην παράγραφο είναι προαιρετική...Και κάτι ακόμα...όταν ζητα να βρεθούν 2 τρόποι ανάπτυξης παραγράφου,στην απάντηση ο μαθητής πρεπει να ξεκινήσει λεγοντας οτι υπάρχει συνδυασμός μεθόδων η και να μην το πει δε θα του στοιχίσει;Αντίστοιχα αν η εκφώνηση λέει να βρείτε τον τροπο ανάπτυξης παραγράφου και έχουμε 2 διαφορετικούς,εκεί δεν είναι πιο ξεκάθαρο οτι πρεπει να ειπωθεί οτι έχουμε συνδυασμό μεθόδων και μετα να αναλύσουμε ποιους;
Καλύτερα να υπάρχει κατακλείδα διότι υπάρχουν περίεργοι διορθωτές. Ας είναι τυπικός ο μαθητής. Επιπροσθέτως, στις δυο περιπτώσεις που αναφέρεις έχουμε συνδυασμό μεθόδων, άρα καλύτερα να τεθεί αυτό και μετά να αναλυθεί διεξοδικά ο κάθε τρόπος ανάπτυξης.
Η κατακλείδα σε αύτη την περίπτωση θα πρεπει να είναι συμπέρασμα των λεπτομερειών της παραγράφου,ουσιαστικά με το ίδιο νόημα που έχει η θεματική περίοδος με αλλά λογια;η του στυλ "γίνεται αντιληπτό συνεπώς οτι πρεπει να ληφθούν μετρα για να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο αυτο." και τα 2 θα ηταν σωστα;Η κατακλείδα δε μπαίνει στις παραγράφους που συναποτελούν την έκθεση ε;γιατί εκεί θα έδιναν την εντύπωση αυτοτέλειας,συμφωνεις;Όσο για το δεύτερο ζήτημα,αν δεν αναφερθεί οτι υπάρχει συνδυασμός μεθόδων( τόσο στην πρωτη όσο και στη δεύτερη περίπτωση που προανεφερα) ίσως να του αφαιρούνταν καποιες μονάδες,ανάλογα με το διορθωτή ε;
Η κατακλείδα να αφορά το συμπέρασμα που προκύπτει από την ανάπτυξη του θέματος που τέθηκε. Σαν μια τελική διαπίστωση ή συμπέρασμα στα όσα ζητά το ερώτημα. Στο δεύτερο ζήτημα, καλύτερα να αναφέρει το συνδυασμό μεθόδων. Συμφωνώ ότι είναι θέμα διορθωτή, αλλά εφόσον υπάρχει και αυτός ο τρόπος ανάπτυξης ας τεθεί. Για ασφάλεια. Οι τρόποι ανάπτυξης είναι, ορισμός, διαίρεση, παραδείγματα, αιτιολόγηση, αίτιο-αποτέλεσμα, σύγκριση-αντίθεση, αναλογία και συνδυασμός μεθόδων. Άρα πρέπει και ο μαθητής να πεί ότι υπάρχει συνδυασμός μεθόδων και στις δυο περιπτώσεις.
Σχετικα με το πρωτο ζητήμα ,αν στην παράγραφο αναπτύσσεται ενα πρόβλημα πχ ρατσιστικές αντιλήψεις ,στην κατακλείδα θα ηταν λάθος να γράψει κάποιος κάτι γενικό για αναγκη αντιμετώπισης;μήπως θα είναι άσχετο με την παράγραφο;Οσον αφορα τις παραγράφους που συναποτελούν την έκθεση,εκεί λογικά η κατακλείδα παραλείπεται συνήθως ε;
Δεν ξέρω κάτι. Θα ρωτήσω διορισμένους καθηγητές όμως και θα μάθω.