*

Αποστολέας Θέμα: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?  (Αναγνώστηκε 8848 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος sofiagexa

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 128
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 07
    • Προφίλ
Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
« Απάντηση #28 στις: Σεπτέμβριος 29, 2011, 11:34:08 πμ »
Γκρουπ στο Facebook ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
https://www.facebook.com/groups/212484332104984/
Λάμπει μέσα μου κείνο που αγνοώ... Μα ωστόσο λάμπει...
(Οδ. Ελύτης)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος MissPE06

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 553
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
« Απάντηση #29 στις: Οκτώβριος 27, 2011, 02:21:19 μμ »
Καλές οι ιδέες με τα παιχνίδια και τις λοιπές δραστηριότητες αλλά τι κάνετε που ακόμα δεν έχουν έρθει τα βιβλία; Πώς δουλεύετε; Με φωτοτυπίες; Με τα λίγα αντίτυπα που πιθανόν υπάρχουν στο σχολείο; Σε μας οι φωτοτυπίες πρέπει να βγαίνουν με φειδώ, και πώς να γίνει αυτό όταν πρέπει να προχωρήσει με κάποιο τρόπο η ύλη; Προσωπικά λέω να διδάξω τα Γραμματικά φαινόμενα και το βασικό λεξιλόγιο των κεφαλαίων με ασκήσεις στον πίνακα και το τετράδιο και σχετικές δραστηριότητες μέχρι να στείλουν τα βιβλία. Εσείς πώς βαδίζετε;

Αποσυνδεδεμένος Alice6

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 345
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
« Απάντηση #30 στις: Οκτώβριος 31, 2011, 04:45:14 μμ »
Στα σχολεία που δουλεύω εγώ έχουν βγάλει φωτοτυπίες τα πρώτα τρία κεφάλαια των βιβλίων κι έτσι πορευόμαστε. Θέλω κι εγώ να εμβαθύνω κάπως και να διδάξω γραμματικά φαινόμενα κάπως πληρέστερα αλλά ΕΙΝΑΙ ΑΔΥΝΑΤΟΝ. Μέχρι σήμερα που το κάνω αυτό, είμαι ακόμα στο πρώτο κεφάλαιο του βιβλίου.... Μα τι χάλια βιβλία είναι αυτά..... Συνήθως αυτοσχεδιάζω, επικεντρώνομαι κυρίως σε ό,τι κείμενο υπάρχει στα βιβλία, φτιάχνω ερωτήσεις, τους βάζω να γράψουν και προσπερνάω με κλειστά μάτια πολλές πολλές άχρηστες σελίδες. Άσε που τα δικά μου δεν ξέρουν λέξη να πούνε... το πολύ 1-2 μαθητές σε κάθε τάξη να μπορούν να μιλήσουν. Σήμερα στην 5η δημοτικού κάναμε αυτό το κομμάτι στο πρώτο κεφάλαιο που σημειώνεις τι κάνεις εσύ και τι ο διπλανός σου στον ελεύθερο χρόνο, και οι περισσότεροι μου έλεγαν: "In your free time, you play with your sister/brother/friends". Αφού τους διόρθωνα και τους εξηγούσα τα αυτονόητα, συνεχίζαμε: "In my free time, you play.......".

Αποσυνδεδεμένος MissPE06

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 553
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
« Απάντηση #31 στις: Νοέμβριος 01, 2011, 03:37:12 μμ »
Δυστυχώς, όπως έχουμε ξαναπεί, τα βιβλία δεν παρακινούν τα παιδιά ούτε και τον εκπαιδευτικό πολλές φορές και είναι δύσκολα, ειδικά της Ε και Στ. Τουλάχιστον όμως να είχαμε έστω αυτά. Δυστυχώς πρέπει να δουλέψω μόνο με τον πίνακα, το τετράδιο κι ό,τι κάνουμε προφορικά μες στην τάξη και έτσι θα προσπαθήσω να καλύψω τη Γραμματική. Τι γίνεται όμως με το λεξιλόγιο; Πώς να μάθουν τα παιδιά όταν δεν έχουν το κείμενο ώστε να θυμούνται τις λέξεις και να καταλάβουν πώς και πότε χρησιμοποιείται η καθεμιά; Το να δίνω λίστες με λέξεις δε μου αρέσει κι ελάχιστα βοηθάει αλλά δε βλέπω κι άλλο τρόπο. Οπότε θα πορευτώ κάπως έτσι κι όταν επιτέλους έρθουν τα βιβλία θα συνεχίσω από το κεφάλαιο που έχω φτάσει κάνοντας κάποιες βασικές ασκήσεις από τα προηγούμενα κεφάλαια για επανάληψη κι εμπέδωση. Όλα δύσκολα φέτος...  >:(
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 01, 2011, 03:39:43 μμ από MissPE06 »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος Alice6

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 345
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
« Απάντηση #32 στις: Νοέμβριος 01, 2011, 04:35:28 μμ »
Δεν μπορείς να βγάλεις φωτοτυπίες στο σχολείο σου???

Αποσυνδεδεμένος new_pe06

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 574
    • Προφίλ
Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
« Απάντηση #33 στις: Νοέμβριος 01, 2011, 08:32:59 μμ »
Δυστυχώς, όπως έχουμε ξαναπεί, τα βιβλία δεν παρακινούν τα παιδιά ούτε και τον εκπαιδευτικό πολλές φορές και είναι δύσκολα, ειδικά της Ε και Στ. Τουλάχιστον όμως να είχαμε έστω αυτά. Δυστυχώς πρέπει να δουλέψω μόνο με τον πίνακα, το τετράδιο κι ό,τι κάνουμε προφορικά μες στην τάξη και έτσι θα προσπαθήσω να καλύψω τη Γραμματική. Τι γίνεται όμως με το λεξιλόγιο; Πώς να μάθουν τα παιδιά όταν δεν έχουν το κείμενο ώστε να θυμούνται τις λέξεις και να καταλάβουν πώς και πότε χρησιμοποιείται η καθεμιά; Το να δίνω λίστες με λέξεις δε μου αρέσει κι ελάχιστα βοηθάει αλλά δε βλέπω κι άλλο τρόπο. Οπότε θα πορευτώ κάπως έτσι κι όταν επιτέλους έρθουν τα βιβλία θα συνεχίσω από το κεφάλαιο που έχω φτάσει κάνοντας κάποιες βασικές ασκήσεις από τα προηγούμενα κεφάλαια για επανάληψη κι εμπέδωση. Όλα δύσκολα φέτος...  >:(
΄

Γιατί ακολουθείς την σειρά του βιβλίου; γιατί δεν βρίσκεις κάποια σημεία του βιβλίου ή κάποια κεφάλαια που να σε βολεύουν καλύτερα τώρα που δεν έχεις βιβλίο; π.χ. μπορείς να πάς π.χ. στην ΣΤ' κατευθείαν στο 2ο κεφάλαιο. Γιατί δεν ετοιμάζεις ένα διάλογο (διάλογος στο κυλικείο του σχολείου) ηχογράφησε τον με μια συνάδελφο και βάλτο να παίξει στην τάξη), να δείξεις μερικά φαγητά και δοχεία σε flashcards (οι αδύναμοι μαθητές να μάθουν τα ουσιαστικά και τα δοχεία οι πιο δυνατοί μπορούν να μάθουν και ποια είναι countable uncountable), και στο τέλος να ετοιμάσουν και τα παιδιά ηχογραφημένους διαλόγους ή και μαγνητοσκοπημένους (στην ψηφιακή σου φωτογραφική μηχανή). Μετά πάτε και στο computer lab να ετοιμάσουν στο Word ενα shopping list, να κάνουν και κανένα φυλλάδιο απο supermarket με εικόνες απο το Internet  και εννοείται οτι θα βάλουν και τιμές κτλ. (αν δεν υπάρχει computer lab τα κάνουν σε φύλλα στην τάξη και πάρε και μερικά φυλλάδια απο διαφορετικά σουπερ μάρκετ να έχουν να κόβουν εικόνες απο φαγητά). Έτσι μπορείς να καλύψεις όλους τους διδακτικούς στόχους του 2ου κεφαλαίου. Μετά μπορείς να κάνεις και κανένα project για υγιεινή διατροφή και να διδάξεις και κολλήσεις και τα adverbs of frequency που είναι στο 1ο κεφάλαιο με ένα ωραίο questionnaire που θα μετράνε οι μαθητές πόσοι απο τους συμμαθητές τους τρώνε συχνά κρέας, πόσοι τρώνε σπάνια μπισκότα κτλ. Ίσως μπορείς να βρείς και φαγητά απο διάφορες χώρες και να διδάξεις έτσι και nationalities και countries του 1ου κεφαλαίου ώστε να είσαι σίγουρη οτι τις ξέρουν όταν πας να διδάξεις το Unit 1 μετά με το βιβλίο.
Π.χ. μετά πήδα στο κεφάλαιο 10 και δείξε μια ταινία και ετοιμάστε ένα film review. Δουλεύεις το brainstorming, λεξιλόγιο -ed, -ing κτλ. δείχνοντάς τους photos σχετικές με ταινίες με το laptop σου τις οποίες θα σχολιάζουν (eg. This film must be boring... It may be an adventure film etc.)
Πως σου φαίνονται οι παραπάνω ιδέες;

Αποσυνδεδεμένος MissPE06

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 553
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
« Απάντηση #34 στις: Νοέμβριος 02, 2011, 10:20:50 πμ »
Φωτοτυπίες μπορώ να βγάλω αλλά ελάχιστες, όχι ολόκληρα κεφάλαια. New_pe06, πολύ καλές οι ιδέες σου. Πέρα από τις χώρες-εθνικότητες που τις κάνουμε και με τη βοήθεια χαρτών κι αρέσει στα παιδιά, έτσι περίπου διδάσκω κάθε χρονιά το δεύτερο κεφάλαιο με τις συσκευασίες και τα φαγητά. Φέρνουν και τα παιδιά είδη συσκευασιών (π.χ. cartons, bottles κλπ.) κολλάμε πάνω αυτοκόλλητα με το όνομα της συσκευασίας και κάνουμε μια μικρή έκθεση σε μια γωνιά της τάξης. Επίσης χρησιμοποιώντας αυτά κάνουμε διαλόγους προφορικά. Καλά είναι και τα φυλλάδια από εστιατόρια ή σούπερ μάρκετ. Τις ιδέες σου να χρησιμοποιήσουμε έτσι τους υπολογιστές ή να ηχογραφήσουμε διαλόγους δεν τις έχω εφαρμόσει μέχρι στιγμής αλλά γιατί όχι;  ;) Ευχαριστώ για τις προτάσεις!

Αποσυνδεδεμένος new_pe06

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 574
    • Προφίλ
Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
« Απάντηση #35 στις: Νοέμβριος 02, 2011, 11:27:10 πμ »
Παρακαλώ! :) καλό αυτο με τις συσκευασίες και τα αυτοκόλλητα. Πέρσι που έκανα τις συσκευασίες στην Γ-Δ δημοτικού (συνδιδασκαλία) μόνο με εικόνες και φυλλάδια δούλεψα τις συσκευασίες. Αν έχεις μαθητές που θα φέρουν και αυτοί κάτι απο το σπίτι τους είναι καλά...διαφορετικά κι άλλο κουβάλημα για εμάς....  :(

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32304
  • Τελευταία: Aira
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160428
  • Σύνολο θεμάτων: 19218
  • Σε σύνδεση σήμερα: 810
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 1
Επισκέπτες: 623
Σύνολο: 624

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.231 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.