*

Αποστολέας Θέμα: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Κατεύθυνσης  (Αναγνώστηκε 102888 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος aeee

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1305
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #84 στις: Μάρτιος 01, 2010, 08:28:13 μμ »
ευχαριστώ κ πάλι   :)
παρακαλω  :)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 18:58:40 »

Αποσυνδεδεμένος stefanosk

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 46
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #85 στις: Απρίλιος 02, 2010, 03:31:42 μμ »
Θα ήθελα τη βοήθειά σας. Έχω τελειώσει τα Ρητορικά Κείμενα και άρχισα Λυρική Ποίηση. Έκανα την εισαγωγή (με δικές μου σημειώσεις, καθώς του βιβλίου είναι αρκετά δύσκολη.). Τα παιδιά ενδιαφέρθηκαν γαι το μαθημα αλλά αφού ολοκληρώσαμε την εισαγωγή απογοητεύτηκαν λέγοντας ότι είναι δύσκολα. Τους καθησύχασα λέγοντάς τους ότι δεν θα είναι στην ύλη (πιθανώς) καθώς οι άλλοι 3 συνάδελφοι δεν έχουν ολοκληρώσει την ύλη. Την επόμενη ημέρα μπήκαμε στο κείμενο. Αρχίσαμε με το θύμε, θυμ' του Αρχίλοχου. Εκεί απογοητεύτηκα πλήρως. Τα παιδιά δεν καταλάβαιναν το λεξιλόγιο ούτε και τις διαλέκτους, αν και τους είχα κάνει μια εισαγωγή. Πήγαμε στο παράρτημα για να δούμε τα στοιχεία των διάλεκτων όπου τους φανηκαν πολύ δυσκολα. Τους είπα ότι δεν χρειάζονται να τα μάθουν απ'εξω. Στη συνέχεια αρχίσαμε την ανάλυση. Όλα τα είπα μόνος  μου. Η πλειοωηφία δε συμμετείχε και μιλούσε και όταν τους έκανα παρατήρησει γαι να σταματήσουν μου έλεγαν ' Αφού κύριε δεν θα είναι στην ύλη γιατί να προσέχουμε;' Εκεί νευρίασα. Αλλά συνέχησα το μάθημα ήρεμος. Στο τέλος της ώρας ήρθε μια μαθήτρια (πολύ καλή στο μάθημα) και μου είπε:΄ Κύριε, αφού δεν ενδιαφέρεται κανείς, δε θα ήταν προτιμότερο να κάνομε άγνωστα κείμενα;' Εκεί προβληματίστηκα. Ποια η γνώμη σας; Να συνεχίσω ή όχι;

ΥΓ. Υπάρχουν 4 παιδιά που ενδιαφέρονται γαι το μάθημα.
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 02, 2010, 03:35:43 μμ από stefanosk »

Αποσυνδεδεμένος Tertia

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 222
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #86 στις: Απρίλιος 02, 2010, 04:08:28 μμ »
Θα σου πω τη δικη μου εμπειρία : η λυρική ποιηση είναι παρεξηγημένο βιβλίο, καποιοι συναδελφοι δεν το διδασκουν καν και σπανιως μπαίνει στην εξεταστέα υλη.Εγω προσωπικά περα απο μια προσεγγιση - εξομάλυνση του λεξιλογίου το προσεγγιζω ως λογοτεχνικο είδος σχολιάζουμε την υποτίμηση του αριστοκρατικου ιδεώδους ,το ευμετάβολο της ζωής κτλ ,άλλωστε η μεταφραση δίνεται απο κάτω ,πραγμα που θα σε διευκολύνει.Πράγματι,η γλώσσα ειναι παρα  πολύ δύσκολη γιατι τα παιδιά στην καλύτερη περιπτωση είναι εξοικειωμένα με την αττική διάλεκτο.
Επίσης ,καλό είναι να μη λέμε ποτε εκ των προτέρων τι θα μπει στην εξεταστέα ύλη ,γιατι οι μαθητες το εκλαμβάνουν ως απαξίωση .

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #87 στις: Απρίλιος 04, 2010, 07:29:31 μμ »
Θα σου πω τη δικη μου εμπειρία : η λυρική ποιηση είναι παρεξηγημένο βιβλίο, καποιοι συναδελφοι δεν το διδασκουν καν και σπανιως μπαίνει στην εξεταστέα υλη.Εγω προσωπικά περα απο μια προσεγγιση - εξομάλυνση του λεξιλογίου το προσεγγιζω ως λογοτεχνικο είδος σχολιάζουμε την υποτίμηση του αριστοκρατικου ιδεώδους ,το ευμετάβολο της ζωής κτλ ,άλλωστε η μεταφραση δίνεται απο κάτω ,πραγμα που θα σε διευκολύνει.Πράγματι,η γλώσσα ειναι παρα  πολύ δύσκολη γιατι τα παιδιά στην καλύτερη περιπτωση είναι εξοικειωμένα με την αττική διάλεκτο.
Επίσης ,καλό είναι να μη λέμε ποτε εκ των προτέρων τι θα μπει στην εξεταστέα ύλη ,γιατι οι μαθητες το εκλαμβάνουν ως απαξίωση .

Πολύ σωστά!
stefanosk, να εστιάσεις στην πραγματολογική ανάλυση των κειμένων.
Την μετάφραση, δυστυχώς, αφού δεν γίνεται αλλιώς, ας την παπαγαλίσουν...
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 18:58:40 »

Αποσυνδεδεμένος lasard

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 603
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #88 στις: Μάιος 04, 2010, 10:05:36 πμ »
μπορει καποιος να μου πει αναλυτικα πως κατανεμονται οι μοναδες στο γνωστο και στο αγνωστο;

Αποσυνδεδεμένος gogligo

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 74
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #89 στις: Μάιος 04, 2010, 10:40:00 πμ »
Γνωστό: 1) μετάφραση 10 μονάδες 2) εισαγωγή 10 μονάδες 3) λεξιλογική άσκηση 10 μονάδες 4) 2 ή 3 ερμηνευτικές ερωτήσεις 15 ή 10 μονάδες αντίστοιχα η καθεμιά        Σύνολο : 60 μονάδες

Άγνωστο : 1) μετάφραση άγνωστου κειμένου 20 μονάδες 2) Γραμματική (συνήθως 2 ασκήσεις) 10 μονάδες 3) Συντακτικό (συνήθως 2 ασκήσεις) 10 μονάδες       Σύνολο : 40 μονάδες 

Αποσυνδεδεμένος lasard

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 603
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #90 στις: Μάιος 04, 2010, 10:42:35 πμ »
ευχαριστω

Αποσυνδεδεμένος daffyduck

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 540
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #91 στις: Μάιος 04, 2010, 10:43:38 πμ »
Σωστά όσα λέει ο συνάδελφος.

Για να είσαι όμως πάντα πλήρως κατατοπισμένος για τέτοια θέματα: πήγαινε αριστερά στο μενού της σελίδας --> αρχεία για λήψη --> Νομοθεσία --> Γενική εκπαίδευση. Το πρώτο αρχείο με όνομα : "Αξιολόγηση μαθητών Ενιαίου Λυκείου" είναι το προεδρικό διάταγμα που καθορίζει όλες τις λεπτομέρειες της αξιολόγησης στο Λύκειο.

Θα σου έλεγα να σώσεις το αρχείο και να το έχεις πρόχειρο, είναι πολύ χρήσιμο εάν διδάσκεις στο Λύκειο.

Η απάντηση για το ερώτημά σου είναι στη σελίδα 9, άρθρο ΙΙ - περιγράφει αναλυτικά πόσες/τί είδους ερωτήσεις πρέπει να βάλεις αλλά και πως κατανέμονται αναλυτικά οι μονάδες ανά ερώτημα κατά την εξέταση των Αρχαίων ως μάθημα Θεωρητικής κατεύθυνσης.
Μην περιμένεις να δεις, για να πιστέψεις...Πίστεψε, και θα δεις!

Αποσυνδεδεμένος MAR.

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 1
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #92 στις: Ιούλιος 21, 2010, 05:08:16 μμ »
Χαιρετώ σας συνάδελφοι!
Ανέλαβα στο φροντιστηρίο  μεταξαστέο μαθητή  στα αρχαία (θεματογραφία και ρητορικά κείμενα) και στα λατινικά. Στο άγνωστο κείμενο θα δυσκολευτεί αρκετά ο μαθητής μου. Έχω δυσκολευτεί γιατί η γραμματική στα αρχαία είναι τεράστια, του διδασκω αρχικούς χρόνους και δεν τους διαβάζει, προτείνετε κάποια ρήματα και ουσιαστικά που μπορεί να είναι πιο sos  για τισ εξετάσεις?Επίσης στα Λατινικά που να δώσω μεγαλύτερη έμφαση?

Αποσυνδεδεμένος chrysa84

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 28
  • Φύλο: Γυναίκα
  • mer noire
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #93 στις: Αύγουστος 23, 2010, 02:00:05 μμ »
Καλησπέρα!Πρόκειται να διδάξω για πρώτη φορά Αρχαία κατεύθυνσης σε φροντιστήριο και έχω κάποιες απορίες..Όποιος/α μπορεί κάπως να με κατατοπίσει,θα με βοηθήσει σημαντικά.Λοιπόν,  1) Η ύλη καθορίζεται από το Υπουργείο ή είναι θέμα καθηγητή?Θα ξεκινήσω δηλαδή τα μαθήματα κανονικά από την αρχή του βιβλίου?
                                        2) Στα Ρητορικά Κείμενα περιοριζόμαστε σε μετάφραση και ερμηνευτικά σχόλια χωρίς να ασχολούμαστε με Γραμματική-Συντακτικό-Λεξιλογικά του κεφαλαίου?
                                         3)Πόσες ώρες πιστεύετε ότι χρειάζονται για το γνωστό και πόσες για το άγνωστο (στη Β' Λυκείου πάντα) ?
                                                    Ελπίζω να μη σας κούρασα! ;) Ευχαριστώ εκ των προτέρων!
"εκ των διαφερόντων καλλίστην αρμονίαν"                                                            Ηράκλειτος

Αποσυνδεδεμένος farmas

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 119
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #94 στις: Αύγουστος 23, 2010, 07:53:59 μμ »
1) Η ύλη, όπως και για κάθε μάθημα, καθορίζεται από το υπουργείο στην αρχή της χρονιάς. Δες αν θες εδώ για την ύλη της προηγούμενης χρονιάς http://www.mathisi.net.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=78&Itemid=96
Για τα αρχαία της Β΄ δεν υπάρχουν αλλάγες στην ύλη τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο από τότε που το μάθημα δεν εξετάζεται πανελλαδικά κάποιοι δεν καλύπτουν στο σχολείο όλη την ύλη ( συχνά θυσιάζεται η λυρική ποίηση).Είναι θέμα διδάσκοντος.
2) Για την αξιολόγηση των μαθημάτων στο λύκειο δες http://career.duth.gr/cms/files/fek_a65_2006.pdf (για αρχαία της Β΄στην κατεύθυνση δες στην 8η σελίδα)

Αποσυνδεδεμένος chrysa84

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 28
  • Φύλο: Γυναίκα
  • mer noire
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #95 στις: Αύγουστος 24, 2010, 01:58:17 μμ »
Σ' ευχαριστώ πολύ farmas! Άργησα λίγο να το δω,αλλά..μπήκα κάπως στο κλίμα.
"εκ των διαφερόντων καλλίστην αρμονίαν"                                                            Ηράκλειτος

Αποσυνδεδεμένος stergia

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 25
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #96 στις: Σεπτέμβριος 09, 2010, 06:26:39 μμ »
ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙΤΕ ΑΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΗΝ ΥΛΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΤΗΣ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ ΣΤΗ Β ΛΥΚΕΙΟΥ.ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΑΝ ΕΧΕΤΕ ΝΑ ΜΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ ΚΑΠΟΙΑ ΘΕΜΑΤΟΓΡΑΦΙΑ ΓΙΑ ΑΓΝΩΣΤΟ.....ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΡΙΟΣ ΜΑΘΗΤΗΣ.....ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΕΙ ΑΠΟ ΠΟΥ ΝΑ ΤΟΝ ΑΡΧΙΣΩ!ΔΕΚΤΕΣ ΟΠΟΙΕΣΔΗΠΟΤΕ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΜΠΕΙΡΟΥΣ......
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 21, 2011, 06:16:32 μμ από para5 »

Αποσυνδεδεμένος dim!

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 55
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #97 στις: Σεπτέμβριος 09, 2010, 09:16:24 μμ »
Καλησπέρα! Η ύλη του 2010 για το γνωστό ήταν η εξής:


ΙΙ. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
•   Το πρόγραμμα της Θεωρητικής Κατεύθυνσης της Β΄ τάξης των Ημερησίων Λυκείων εφαρμόζεται και στη Θεωρητική Κατεύθυνση της Γ΄ τάξης των Εσπερινών Λυκείων.

Ι. ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ (Θεματογραφία)

Για τη διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας (Θεματογραφία) οι διδάσκοντες επιλέγουν θέματα (αποσπάσματα αδίδακτου πεζού αττικού κειμένου) ανάλογα με το επίπεδο γλωσσικής κατάρτισης των μαθητών. Ως βιβλία αναφοράς για τη διδασκαλία της θεματογραφίας χρησιμοποιούνται η Γραμματική και το Συντακτικό.
Στα Ημερήσια Λύκεια, η διδασκαλία της Θεματογραφίας γίνεται από Σεπτέμβριο έως Μάιο επί δύο (2) ώρες την εβδομάδα.
ΙΙ. ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
•   Στα Ημερήσια Λύκεια, στο μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας θα διδαχθούν:
α. Ρητορικά Κείμενα (από Σεπτέμβριο έως και Φεβρουάριο) επί δύο (2) ώρες την εβδομάδα:
 i. Από την Εισαγωγή του βιβλίου θα διδαχθούν αναλυτικά οι σελ. 9-13 & 15-20 (κεφ: Α΄, Β΄, Γ΄, Ε΄, ΣΤ΄). Από το κεφάλαιο Δ΄ θα διδαχθούν οι ρήτορες του κανόνος. Θα διδαχθούν συνοπτικά τα κεφάλαια Ζ΄, Η΄, Θ΄.
ii. Λυσίας, Υπέρ Μαντιθέου: Εισαγωγή: σ. 79-80. Κείμενο: §§ 1-13, 18-21 (αναλυτικά) και  §§ 14-17 (περιληπτικά).
iii. Δημοσθένης, Υπέρ της Ροδίων ελευθερίας: Εισαγωγή: σ. 123-126. Κείμενο: §§ 1-20 αναλυτικά (εκ των οποίων οι §§ 1-4, 17-20 από το πρωτότυπο, ενώ οι §§ 5-16 από μετάφραση) και  §§ 21-35 περιληπτικά.
iv. Ισοκράτης, Περί ειρήνης: Εισαγωγή: σ. 269-272.. Κείμενο: §§ 1-2, 14-27 αναλυτικά (εκ των οποίων οι §§ 1-2, 14-16 από το πρωτότυπο και οι §§ 17-27 από μετάφραση) και  §§ 63-145 περιληπτικά.

β. Αρχαϊκή Λυρική Ποίηση (από Μάρτιο έως και Μάιο) επί δύο (2) ώρες την εβδομάδα:
1. Από την Εισαγωγή του βιβλίου θα διδαχθούν αναλυτικά: 1) Βασικές έννοιες: Οι απαρχές και οι πηγές της Λυρικής Ποίησης, σελ. 9-13 (εκτός από την ενότητα «Επική αφήγηση και λυρική περιγραφή» σελ. 9-11), 2) Αρχαϊκή Λυρική Ποίηση. Το όνομα και το πράγμα, σελ.13-17 (εκτός από τη διαίρεση της λυρικής ποίησης κατά τα μέτρα σελ. 15), 3) Η Αρχαϊκή Λυρική Ποίηση, 650-450 π.Χ., σελ. 18-20 (μέχρι: «Η λυρική ποίηση μετά το τέλος της αρχαϊκής εποχής»).
2. Κείμενα: Αρχίλοχος, (αποσπ. 3, 4, 6, 9), Μίμνερμος, (απόσπ. 11), Σαπφώ (αποσπ. 14, 17), Πίνδαρος, (Έβδομος Πυθιόνικος), Σιμωνίδης (απόσπ. 29). Διαθεματικές προσεγγίσεις παράλληλων κειμένων: Το θέμα της φθοράς (Μίμνερμος, απόσπασμα 11 και Σιμωνίδης, απόσπασμα 29). Η αφθαρσία της αρετής (Σαπφώ, απόσπασμα 17, Αρχίλοχος, απόσπασμα 9).

Όσο για τη Θεματογραφία, σου προτείνω το βοήθημα των Λούλου-Μπατζινά από τις εκδόσεις ΖΗΤΗ, επίσης από τις εκδόσεις ΖΗΤΗ καλή είναι και αυτή της Αν. Γιαγκοπούλου. Έπειτα η μεγάλη "συστηματική θεματογραφία" από τις εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ και τέλος από τα ΕΛΛ. ΓΡΑΜΜΑΤΑ η θεματογραφία του Ο. Μυτιληναίου.
Πήγαινε σε ένα βιβλιοπωλείο και έπειτα από ψάξιμο στα προαναφερθέντα ή και σε άλλα που γνωρίζεις, επιλέγεις και παίρνεις!
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 09, 2010, 09:20:18 μμ από dim! »

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159937
  • Σύνολο θεμάτων: 19213
  • Σε σύνδεση σήμερα: 776
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 12
Επισκέπτες: 663
Σύνολο: 675

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.102 δευτερόλεπτα. 32 ερωτήματα.