Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - AntreaEirini

Σελίδες: 1 ... 787980818283
1107

θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω ως προς την "τύχη". Είναι ένας αστάθμιτος παράγοντας που υπεισέρχεται παντού!
και δεν αναφέρομαι μόνο στα θέματα. Ακόμη και οι συνάδελφοι που κάνουν επιτήρηση μπορεί να σου στερήσουν μοριάκια...
την τελευταία φορά που έδωσα καθόμουν πρώτο θρανίο, είχα δυο φλύαρους επιτηρητές πάνω από το κεφάλι μου που αποφάσισαν να συζητήσουν περί παντός του επιστητού εκεί, την ώρα που εγώ έπρεπε να κάνω ν πολλαπλασιασμούς, για  να λύσω ένα από τα πιο γελοία θέματα που έβαλαν ποτέ σε Μαθηματικά...έκανα βέβαια λάθος πράξεις!
Ευτυχώς διορίστηκα, αν όμως τα 4 μοριάκια που μου στοίχισαν οι λάθος πράξεις με άφηναν απ' έξω θα ήταν που ήμουν αδιάβαστη;
Α, και αδιάβαστη ήμουν!  Είχα διαβάσει τόσο στον προηγούμενο ΑΣΕΠ και ήμουν αποτυχούσα(!) που αποφάσισα να μην ξαναδιαβάσω ποτέ τις διδακτικές και τα ΤΠΕ που με χαντάκωσαν.....
Τι να πω; Θεωρώ πως μάλλον θέμα τύχης είναι παρά διαβάσματος....με την προϋπόθεση βέβαια πως το κατέχει κανείς το γνωσιτκό...
ΚΑΛΗ ΤΥΧΗ λοιπόν σε όσους θα (ξανα)προσπαθήσουν!

Δεν έχω καμια αμφιβολία, ούτε καμια αντίρρηση ότι η τύχη παίζει καθοριστικό ρόλο, και σε διάφορα επίπεδα μάλιστα. Από το πώς ξύπνησε κάποιος την ημέρα που πήγε να δώσει, μέχρι και το πώς ξύπνησε ο διορθωτής του την ημέρα που του διόρθωσε το γραπτό. Πάντως στη μεγάλη πλειοψηφία, όσοι διορίστηκαν, από την ειδικότητα μου τουλάχιστον (ΠΕ 02), ήταν άτομα που είχαν διαβάσει πολύ και είχαν καταβάλει πολύ μεγάλη προσπάθεια, όπως διαπίστωσα και από τις συζητήσεις στο forum. Πολύ μεγαλύτερη από μένα, που διάβασα περίπου 4 μήνες full time.
Παρεμπιπτόντως, το να κατέχει κάποιος το γνωστικό είναι θέμα διαβάσματος, όχι τύχης.
Καλή προσπάθεια και καλο διάβασμα!

1108
Εγώ, για να πω την αλήθεια, όταν είδα τις οδηγίες του γνωστικού περισσότερο απογοήτευση ένιωσα, όπως και όταν είχα παέι να δω το γραπτό μου! Νομίζω ότι σε αρκετά ικανοποιητικό βαθμό οι απαντήσεις μου ήταν μέσα στο πλαίσιο των οδηγιών! Εννοείται ότι δεν τα έγραψα όλα, ούτε όπως διατυπώνονται στις οδηγίες, όμως ακόμα δεν καταλαβαίνω το 55 που πήρα!
Για τη διδακτική πάλι προβληματίστηκα πάρα πολύ. Οι οδηγίες ήταν σχετικά γενικές, σε κάποιες απαντήσεις δεν υπήρχε καν διδακτικό πλαίσιο, παρά μόνο απάντηση στο γνωστικό μέρος (όπως στο ερώτημα της έκθεσης), και σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι διορθωτές της διδακτικής δεν έχουν απαραίτητα διδακτορικό ή έστω μεταπτυχιακό στη διδακτική φιλολογικών μαθημάτων (πόσοι διδάκτορες διδακτικής μπορούν να υπάρχουν για να διορθώσουν όλα τα γραπτά του ΑΣΕΠ;), αλλά πάνω στο γνωστικό τους αντικείμενο, αναρωτιέμαι κατά πόσο είναι αρμόδιοι και ικανοί να διορθώνουν τα γραπτά μας. Η κολλητή μου είναι διδάκτορας γλωσσολογίας, και είχε συναδέρφους που διόρθωναν διδακτική νέων ελληνικών! Και μάλιστα διόρθωναν και την ερώτηση της λογοτεχνίας, χωρίς να ξέρουν κατι παραπάνω για τη διδακτική λογοτεχνίας απ' ό,τι εμείς! Και αντίστοιχα διδάκτορες λογοτεχνίας διόρθωναν και την ερώτηση της έκθεσης, που σαν γνωστικό αντικείμενο σχετίζεται με τη γλωσσολογία, και όλοι αυτοί χωρίς ειδίκευση στη διδακτική!!! Αν λάβουμε υπόψη ότι ακόμα και μεταπτυχιακοί φοιτητές διορθώνουν τα γραπτά μας, (με "πολλή διδακτική εμπειρία", μου είχε πει η υπάλληλος του ΑΣΕΠ που μου έδειξε το γραπτό μου - και ξαναθέτω το ερώτημα, με διδακτική εμπειρία πού, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση; Γιατί αλλού δε μπορούν να διδάξουν!) μπορούμε ίσως να καταλάβουμε τη σφαγή της διδακτικής.
Τέλος πάντων, αυτό που μπορούμε να συναγάγουμε από όλα αυτά είναι ότι πρέπει να επιμένουμε πολύ στα σχολικά βιβλία και στα βιβλία του καθηγητή. Μπορεί να αποτελούν τα μοναδικά σημεία αναφοράς για την αξιολόγησή μας στη διδακτική!

1109
Αυτά είναι όλα!  Ελπίζω να σας βοηθήσουν, καλό διάβασμα και καλό κουράγιο σε όλους!

1110
Διδακτική Ιστορίας

Ερώτημα 1ο :
Να αποδεικνύεται από το γραπτό ότι ο ίδιος ο διδάσκων έχει γνώση και κρίση και να μην αρκείται μόνο στην παράθεση των ενοτήτων ενός μαθήματος, όπως έχει διδαχθεί από τη θεωρία των παιδαγωγικών.
Επίσης να μην θέτει όλα τα ζητήματα ως ερωτήματα προς τους μαθητές χωρίς να υποδεικνύει κάποια απάντηση.
Να αξιοποιηθούν οι πληροφορίες που προκύπτουν από τα παραθέματα σε συνάρτηση όμως με την ιστορική γνώση.
Να τεθεί το θέμα σε ιστορικό πλαίσιο και όχι να αρχίζει το μάθημα από έναν όρο του παραθέματος (π.χ. Συμμαχία)
Να προσδιορισθούν στις εργασίες τα θέματα των εργασιών (ομαδικώς ή άλλως)

Ερώτημα 2ο
Να αποδεικνύεται από το γραπτό ότι ο ίδιος ο διδάσκων έχει γνώση και κρίση και να μην αρκείται μόνο στην παράθεση των ενοτήτων ενός μαθήματος, όπως έχει διδαχθεί από τη θεωρία των παιδαγωγικών.
Επίσης να μην θέτει όλα τα ζητήματα ως ερωτήματα προς τους μαθητές χωρίς να υποδεικνύει κάποια απάντηση.
Να αξιοποιηθούν οι πληροφορίες που προκύπτουν από τα παραθέματα σε συνάρτηση όμως με την ιστορική γνώση.
Να τεθεί το θέμα σε ιστορικό πλαίσιο και όχι να αρχίζει το μάθημα από την 4η Σταυροφορία. (Να αναφέρονται οι προηγούμενες Σταυροφορίες)
Να υπάρχει επισήμανση στον όρο «Σταυροφορία» ως οξύμωρο σχήμα.
Να προσδιορισθούν στις εργασίες τα θέματα των εργασιών (ομαδικώς ή άλλως)

1111
Στο προηγούμενο μήνυμα ήθελα να γράψω διδακτική νέων, όχι ιστορίας.

1112
Διδακτική Ιστορίας
Ερώτημα 2ο :  Κείμενο Κ. Πλωρίτη
1.   Το ερώτημα προϋποθέτει γνώση των τρόπων και των μέσων πειθούς και με το συγκεκριμένο κείμενο γίνεται υπόμνηση και εφαρμογή: να δείξετε. (Για η θεωρία βλ. Έκφραση – Έκθεση Γ’, σελ. 12 κ.ε. σελ. 41)
2.   Έχουμε επίκληση στο συναίσθημα του δέκτη (βλ. Τις συναισθηματικά φορτισμένες λέξεις : απαίσιο χτύπημα, τρομακτικές επιπτώσεις, αποτροπιασμός, φρίκη, οργή κ.α.). Επίσης ο γενικός τόνος του κειμένου.
3.   Έχουμε επίκληση στη λογικά. Επιχειρήματα : Λογικές προτάσεις μέσα στις οποίες λανθάνουν συλλογισμοί. Π.χ. όσα αδικήματα … μόχθου. Βέβαια … Ευθυνών. Ο μαζικός αφανισμός … ιδιότητας.
- Αξιολογείται η ανταπόκριση στο ζητούμενο και όχι η ιδεολογική (ή άλλη ανάλυση)

1113
Διδακτική Νεοελληνικής Γλώσσας και λογοτεχνίας

Ερώτημα 1ο  : Κ.Π. Καβάφη, Το πρώτο σκαλί.
α.
1. Σχέδιο διδασκαλίας : Πώς θα δίδασκα αυτό το ποίημα σε Α’ λυκείου
2. σε μορφή δοκιμίου : σε συνεχή λόγο που μπορεί να χωρίζεται σε ενότητες αλλά παραμένει ενιαίος και επικεντρωμένος στο ζητούμενο, διαπλέκοντας τη ύλη με τη διδακτική (όχι το ένα ερήμην του άλλου) με συνεχή αναφορά στο συγκεκριμένο ποίημα χωρίς γενικότητες, αοριστίες, πλατειασμούς.
3. Παρουσίαση – εισαγωγή : Εδώ εντάσσεται και η διδακτική έννοια της αφόρμησης.
4. Στοχοθεσία : Τι θα επιδιώξω διδάσκοντας αυτό το ποίημα, τι θα ήθελα να ξέρουν ή να μπορούν στο τέλος της διδασκαλίας οι μαθητές. Τους στόχους επιλέγει κατά την κρίση του ο διδάσκων. Αξιολογείται αν και κατά πόσο είναι σχετικοί με το διδασκόμενο, συγκεκριμένοι και εφικτοί.
5. Επεξεργασία : εξήγηση λέξεων και πραγμάτων π.χ. Θεόκριτος, Ευμένης, ειδύλλιο κλπ.
6. Ερμηνευτική προσέγγιση : Σε συνδυασμό με τη μέθοδο. Από τη μορφή στο περιεχόμενο : τίτλος, αφηγητής, πρόσωπα, διάλογος, θεατρικότητα, απόψεις (νοήματα), διδακτισμός, γλώσσα, στίχος, η μεταφορά (της ποιήσεως η σκάλα), το ύψος της ως σύμβολο των απαιτήσεων (συμβολιστική περίοδος του Καβάφη), το πρώτο σκαλί, εις των ιδεών την πόλιν, Στην αγορά της βρίσκεις Νομοθέτας (κεφάλαιο) κτλ. Έμφαση στους στόχους
- Αξιολογείται η επάρκεια και η ποιότητα της σύνθεσης, καθώς και η όλη συγκρότηση.
β.
Οι ερωτήσεις του κριτηρίου συνδέονται με τη στοχοθεσία και την ερμηνεία.

1114
Διδακτική αρχαίων
Ερώτημα 2ο
α) Ο Αριστοτέλης, λαμβάνοντας υπόψη τις απόψεις που διατυπώθηκαν για το πώς τελικά γίνονται αγαθοί/ενάρετοι οι άνθρωποι, κατέληξε να αποκλείσει τη φύση, η οποία δεν εξαρτάται από μάς, και τη διδαχή που δε φέρνει αποτελέσματα σ’ όλους και να τονίσει τη σημασία που έχει το να καλλιεργηθεί «τοῖς ἔθεσι», άρα με σύστημα και υπομονή η ψυχή του νέου.
Η άποψη του Αριστοτέλη για την ηθική αρετή είναι ότι η ηθική αρετή προϋποθέτει σε απόλυτο βαθμό τη θέληση του ατόμου να «εθισθεί» σιγά σιγά, σταδιακά, να ασκηθεί στην αρετή, σ’ ένα συγκεκριμένο τρόπο συμπεριφοράς, με την ομοιότροπη επανάληψη των ίδιων ενεργειών· δεν προϋποθέτει τη φύση και τη διδαχή, που αποτελούν  προϋπόθεση της διανοητικής αρετής. «Αγαθός», φορέας της αρετής γίνεται ο νέος α) με τη θέλησή του, με προσωρινή επιλογή (αρετή: «ἕξις προαιρετική») και β) με την επιμονή στη διαδικασία της άσκησης.
Αντίθετα ο Όμηρος σε μια εποχή που  λέξη αρετή σήμαινε την κάθε ικανότητα του ατόμου μια φράση σαν αυτή του αοιδού Φήμιου δηλώνει καθαρά την παλιά ελληνική αντίληψη πως, αν ο τεχνίτης, όπως εδώ ο αοιδός, έχει μια συγκεκριμένη δεξιότητα, αυτή τη χρωστά και στη μάθηση («αὐτοδίδακτός δ’ εἰμί»), τη χρωστά όμως και στη χάρη, τη δωρεά κάποιας θεότητας, της μούσας όπως εδώ!
Ο Πίνδαρος είναι περισσότερο απόλυτος, αριστοκρατικός. Δέχεται την παλιά αριστοκρατική αντίληψη σύμφωνα με την οποία αξιόλογος είναι μόνον ο άνθρωπος που έχει «φυάν» που είναι δηλαδή φορέας, δώρον της φύσης, του Θεού, ελάχιστη σημασία έχει τελικά όσα ο ίδιος ο άνθρωπος καταφέρνει να μάθει μόνος του.
β) Με βάση την άποψη του Αριστοτέλη για την ηθική αρετή, σε παιδαγωγικό επίπεδο την ευθύνη για την απόκτηση της αρετής την έχει ο μαθητής, το ασκούμενο και εθιζόμενο άτομο. Γιατί με τη θέλησή του, με προσωπική του επιλογή ο μαθητής πράττει πράξεις δίκαιες, σώφρονες κ.τ.λ. και με επιμονή στην άσκηση. Όμως σε μια τέτοια προσπάθεια του μαθητή θα τον βοηθούσε βέβαια και η δημιουργία του κατάλληλου δημοκρατικού και παιδαγωγικού κλίματος στο οικογενειακό και σχολικό του περιβάλλον.
Σε επίπεδο πολιτικό την ευθύνη για τη διαμόρφωση ενάρετων πολιτών την έχουν οι νομοθέτες και οι ασκούντες την πολιτική εξουσία. Γιατί οι πολίτες γίνονται αγαθοί με τη μικρότερη ή μεγαλύτερη βοήθεια που προσφέρουν στους πολίτες οι νομοθέτες, για να κατακτήσουν με τη δική τους καθοδήγηση την αρετή· και αυτό είναι το διακριτικό γνώρισμα μιας «ἀγαθῆς» και «φαύλης» πολιτείας. Οι πολίτες γίνονται αγαθοί ασκούμενοι σε συγκεκριμένο τρόπο συμπεριφοράς με τη βοήθεια των νόμων και των ασκούντων την πολιτική εξουσία.
(Με βάση τις διδακτικές οδηγίες του βιβλίου του καθηγητή)

1115
Θα σας γράψω σιγά σιγά και τις άλλες οδηγίες, όταν θα ξεκλέβω λίγο χρόνο. Δυστυχώς τις καθημερινές χρόνος υπάρχει μόνο αργά το βράδυ

1116
Kittoulini, έχεις δίκιο για το ζήτημα της ψυχολογίας των Ελλήνων, δυστυχώς όμως το φροντιστήριο είναι απαραίτητο, και αυτό γιατί υπάρχουν καθηγητές στα σχολεία που απλά αρνούνται να κάνουν τη δουλειά τους. Δυστυχώς έχω ακούσει άπειρες φορές από παιδιά στο φροντιστήριο ή σερ ιδιαίτερο για περιπτώσεις καθηγητών που έχουν το "έλα μωρέ, γιατί να σας τα κάνω εγώ, αφού τα κάνετε στο φροντιστήριο", και κάθε φορά που το ακούω το αντιλαμβάνομαι σαν να με χτυπάει σφυρί στο κεφάλι! Και δυστυχώς τα φροντιστήρια είναι αυτά που κάνουν τη στείρα και άχαρη δουλειά του να μεταδίδουν τις απαραίτητες γνώσεις για να επιτύχει κάποιος στις πανελλήνιες. Γιατί, ενώ το σχολείο θα έπρεπε να κάνει πολύ περισσότερα και πολύ πιο ουσιαστικά, μερικοί καθηγητές δεν κάνουν ούτε αυτό το αυτονόητο! Και το καταπληκτικό είναι ότι κάνουν και πρόσθετη με τους ίδιους καθηγητές!  Έχω περίπτωση μαθητών σε φροντιστήριο που στο σχολείο έχουν φιλόλογο ο οποίος δεν κάνει τίποτα, και ταυτόχρονα κάνει και ιδιαίτερα, για τα οποία παίρνει και πολλά χρήματα. Όταν τους είπα ότι αυτός δε μπορεί να κάνει ούτε τη δουλειά του στο σχολείο, μου απάντησαν ότι στα ιδιαίτερα την κάνει μια χαρά!!! Τι υποτίθεται ότι πρέπει να κάνουν τα παιδιά που δεν έχουν χρήματα για φροντιστήριο, ή τουλάχιστον για να πάνε φροντιστήριο σε όλα τα μαθήμτα; Οπότε το θέμα δεν είναι αν θα γίνει ολοήμερο το σχολείο ή πόσες ώρες θα απασχολούνται τα παιδιά στο σχολείο, αφού ούτως ή άλλως περνούν 6-7 ώρες στο σχολείο και 2-4 στο φροντιστήριο. Το θέμα είναι να υπάρξουν καθηγητές που κάνουν τη δουλειά τους, και φυσικά αυτή δε συνίσταται μόνο στη μετάδοση γνώσεων, αλλά τουλάχιστον να εξασφαλίζεται αυτό!

1117
Στο πρώτο ερώτημα διδακτικής αρχαίων είχε στο τέλος και την παρακάτω παράγραφο
Τα παραπάνω στοιχεία (κύριες ιδέες, τίτλος. Πλαγιότιτλοι, οδηγίες για τη σύνταξη περίληψης) είναι ενδεικτικά· μπορούν να αξιοποιηθούν για το σχέδιο διδασκαλίας που οι υποψήφιοι πρέπει να παρουσιάσουν. Ένα σχέδιο διδασκαλίας, ως γνωστόν, περιλαμβάνει τέσσερα δομικά στοιχεία α) περιεχόμενο διδασκαλίας, β) στόχους διδασκαλίας, γ) μέθοδο διδασκαλίας, γ)μέθοδο διδασκαλίας και δ) αξιολόγηση της διδασκαλίας.

1118
Ειδική διδακτική
Αρχαίων

Ερώτημα 1ο
α) Κύριες ιδέες :
1) Αλλαγή της συμπεριφοράς του Τηλέμαχου (προς τους μνηστήρες και την Πηνελόπη) ως στοιχείο ανθρωπογνωσίας (εφηβεία-ενηλικίωση) και εξέλιξης της πλοκής του μύθου (αναζήτηση του Οδυσσέα)
2) Πρώτη εμφάνιση-παρουσίαση της Πηνελόπης, συμπεριφορά της προς τον αοιδό Φήμιο και τους μνηστήρες.
3) Η κατάσταση που επικρατεί/διαμορφώνεται στην Ιθάκη μετά την αλλαγή της συμπεριφοράς του Τηλέμαχου προς τους μνηστήρες και την Πηνελόπη και την εμφάνιση-παρουσίαση και συμπεριφορά της Πηνελόπης.
4) Ο αοιδός: το θεμάτων τραγουδιών (ορισμός του έπους), ο χρόνος, ο τόπος, ο τρόπος εκτέλεσής τους, ο αντίχτυπος και η απήχηση που είχαν στο ακροατήριο, το έργο του αοιδού και η κοινωνική του θέση.
β)
-Τίτλος : «Στο παλάτι του Οδυσσέα μετά το διάλογο Τηλεμάχου – Αθηνάς – πρώτη εμφάνιση της Πηνελόπης» ή «Η αλλαγή της συμπεριφοράς του Τηλέμαχου μετά το διάλογό του με την Αθηνά - πρώτη εμφάνιση της Πηνελόπης»
-Μικρότερες ενότητες – πλαγιότιτλοι
1) στιχ 319-323   Αναχώρηση-Επιφάνεια Αθηνάς – Μέντη
2) στιχ 324-328   Το τραγούδι του Φήμιου
3) στιχ 329-335   Πρώτη εμφάνιση-παρουσίαση Πηνελόπης
4) στιχ 336-344   Λόγος/παράκληση της Πηνελόπης προς το Φήμιο
               Ή
3) στιχ 329-344   Πρώτη εμφάνιση παρουσίαση της Πηνελόπης, συμπεριφορά της προς το Φήμιο
5) στιχ 345-360   Η αλλαγή της συμπεριφοράς του Τηλέμαχου

γ) Για τη σύνταξη της περίληψης : Να συντάξετε περίληψη 10-12 στίχων στηριζόμενοι στους κύριους νοηματικούς άξονες του κειμένου. Να αξιοποιήσετε τις κύριες ιδέες του κειμένου που προσδιορίσατε. Μπορείτε επίσης να αξιοποιήσετε τον τίτλο και τους πλαγιότιτλους που συντάξατε. Να αποφύγετε επαναλήψεις αυτούσιων λέξεων φράσεων του κειμένου.

1119
Για το 2ο ερώτημα (τυπικές σκηνές)
Δύο μέρη : (α) Ορισμός Τ.Σ. και (β) ταύτιση ορισμένων Τ.Σ., οριοθέτηση και ανάλυση των μοτίβων τους.
Για τον ορισμό πλήρης θεωρείται η εξής απάντηση:
(α) Στο μέτρο που οι τυπικές σκηνές ανήκουν στην τυπολογία της «επικής προφορικής ποίησης» έχουν χαρακτηριστικά ανάλογα με εκείνα των λογότυπων (formulae), συνδυάζοντας τη σταθερότητα με την ευλυγισία. Συγκεκριμένα : (1) Ως Τ.Σ. ορίζουμε έναν αριθμό από βασικές δράσεις (ανάλογα, οι λογότυποι «εκφράζουν μια βασική ιδέα») που επανέρχονται στο έπος. εντοπίστηκαν περίπου τρεις δεκάδες τέτοιες Τυπικές Σκηνές (αγορά, φαγητό, ταξίδι κ.λ.). (2) Έκαστο είδος Τ.Σ. απαντά τουλάχιστον δύο φορές («επαναληπτικότητα»). (3) Επανέρχονται όμως οι Τ.Σ. όχι πανομοιότυπα και φωτογραφικά, αλλά παραλλαγμένα («ευλυγισία») : Έχουν έκταση ποικίλη, που κυμαίνεται από 1 ως περίπου 35 στίχους, και εσωτερική δομή, σταθερή, αποτελούμενη από μοτίβα (επενδεδυμένα συχνά με λογότυπους), εμφανιζόμενα στην ίδια διάταξη, ακόμη κι όταν κάποιο απ’ αυτά παραλέιπεται. (4) Η έκταση, ο βαθμός επεξεργασίας μιας Τυπικής Σκηνής εξαρτώνται από την αξία που της αποδίδει ο ποιητής κάθε φορά που τη χρησιμοποιεί σε συγκεκριμένα αφηγηματικά συμφραζόμενα (η απόδοση μιας Τ.Σ. ένδυσης όπλων του Αγαμέμνονα πριν από μια κρίσιμη μάχη και ένδυση όπλων διαφέρει από εκείνην ενός ελάσσονος πολεμιστή)
(β) Για την οριοθέτηση των Τ.Σ. στο δεδομένο χωρίο: Ξεχωρίζουμε μία τυπική σκηνή υποδοχής, και δύο τυπικές σκηνές γεύματος.
ΣΗΜ. Αν κανείς μιλήσει για τον «θεματικό τύπο φιλοξενίας» δηλαδή για ένα complex από Τ.Σ., τότε σ’ αυτόν οφείλει να περιλάβει 2 τυπικές σκηνές («Υποδοχής και Α’ γεύματος»), και ξέχωρα να μιλήσει για την Τ.Σ. του δεύτερου γεύματος των μνηστήρων.
Για την εσωτερική ανάλυση σε μοτίβα: εφόσον χρησιμοποιηθεί το πρωτότυπο κείμενο (πράγμα που εξασφαλίζει ακρίβεια), κάθε μοτίβο κεντράρεται σε ένα ρήμα (ενν. Σε ένα verbum finitum κυρίως των κύριων προτάσεων- όχι δηλ. σε μετοχές και απαρέμφατα).
ΣΗΜ. Εφόσον η απάντηση στο (α) είναι πλήρης, τότε και το (β) έχουν τον ίδιο αριθμό μονάδων.

1120
Για το 3ο ερώτημα (Θουκ. Επιτ):
Βλέπε φωτοτυπία με σχόλια Κακριδή
Η απάντηση εντοπίζεται στο 37.1, και ειδικά στη φράση μέτεστι δε… προτιμάται. (κεκώλυται)
Η αρχή της ισονομίας ισχύει στις ιδιωτικές διαφορές. Στο δημόσιο βίο η προτίμηση γίνεται ἀπ’ ἀρετῆς (ἄριστοι) και όχι ἀπό μέρους (= όλοι με τη σειρά/ή από το κόμμα). Να προσεχτεί η κλιμάκωση των απαντήσεων.
1. Η πλήρης απάντηση είναι να συνθέσει κανείς τα διεστώτα: Έχοντας κατά νου τις θουκυδίδειες αντιθέσεις (λόγῳ μεν / ἔργῳ δε, κ.τ.τ.), αναγνωρίζει ο αναγνώστης και εδώ τη διάκριση : και ὄνομα μεν… μέτεστι δε… [δηλ.: κατ’ όνομα «δημοκρατία».κ.λ…..,  (στην πραγματικότητα) όμως οι λίγοι κυβερνούν]. Αναγνωρίζει δηλ. ως διακρινόμενα απ’ αλλήλων αλλά και ως συνδεόμενα τα δύο μέρη που συνδέονται με τους μεν/δε: η δημοκρατική αρχή και η ολιγαρχική αρχή: (Το σχήμα θυμίζει τον θουκυδίδειο χαρακτηρισμό της περίκλειας εξουσίας: λόγῳ μεν δημοκρατία ἔργῳ ἡ πρώτου ἄνδρός ἀρχή). Τα δύο στη σύνδεσή τους, όπου η «αρετή» έχει μεταξιωθεί: δεν πρόκειται για την αριστοκρατική κατά το γένος και την περιουσία αριστοκρατία, αλλά για την αξιοκρατία ενός εκάστου μέλους της πόλης χωρίς αποκλεισμούς λόγω πενίας λ.χ.
2. Αν παραθέσει κανείς σε δύο λίστες τα δημοκρατικά και τα ολιγαρχικά/αριστοκρατικά χαρακτηριστικά, έχει μεν απαντήσει κατά βάση, αλλά όχι πλήρως
3. Αν δώσει κανείς απλή παράφραση του περιεχομένου του χωρίου, δεν έχει απαντήσει.
ΣΗΜ. Αν κάποιος σημειώσει ότι η ελευθερία του 37,2 αποτελεί το αποτέλεσμα της προηγούμενης παραγράφου, δεκτό. Οποιαδήποτε άλλη σύνδεση των 37,2 ή 37,3 με το περιεχόμενο της 37,1 : άστοχη

Σας παραθέτω το τμήμα από τον Κακριδή που είναι υπογραμμισμένο : «Τώρα μονο μπορούμε να καταλάβουμε τη σκέψη του Θ. : στην Αθήνα παράλληλα με την αρχή της ισονομίας, που ξεπερνάει την πρωταρχική δημοκρατική αντίληψη, ισχύει το αξίωμα των ολίγων, ότι όχι όποιος όποιος από τη σειρά, παρά μόνο όσοι πραγματώνουν την αρετή, αυτοί ξεχωρίζονται και κυβερνούν την πολιτεία. Με το αρνηθεί έτσι η Αθηναϊκή δημοκρατία το όνομά της άλλη μια φορά και να παραδεχτεί την έννοια της προτίμησης από ἀρετῆς κατορθώνει να ενώσει αριστοκρατικές και δημοκρατικές αρχές μαζί σε μια καινούρια γόνιμη σύνθεση, κατορθώνει να γεφυρώσει –σαν μύθος- το βαθύ χάσμα, που χωρίζει τις δύο πολιτικές μερίδες στη πραγματική Ελλάδα του πελοποννησιακού πολέμου» 

Σελίδες: 1 ... 787980818283

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32305
  • Τελευταία: Efiu
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160506
  • Σύνολο θεμάτων: 19220
  • Σε σύνδεση σήμερα: 843
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 23
Επισκέπτες: 512
Σύνολο: 535

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.082 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.