*

Ψηφοφορία

Σε ποιο κλάδο εκπαίδευσης ανήκετε όσοι ξεκινήσατε το Μεταπτυχιακό Ειδικής Αγωγής στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας;

Πρωτοβάθμια- Νηπιαγωγοί
Πρωτοβάθμια - Δάσκαλοι
Δευτεροβάθμια - Θετικές Επιστήμες
Δευτεροβάθμια - Θεωρητικές  Επιστήμες
Δευτεροβάθμια- Τεχνολογικές Επιστήμες

Αποστολέας Θέμα: Μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή (Πανεπιστήμιο Λευκωσίας)  (Αναγνώστηκε 3154704 φορές)

0 μέλη και 14 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος vagelischios

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 42
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή (Πανεπιστήμιο Λευκωσίας)
« Απάντηση #1484 στις: Ιανουάριος 04, 2014, 01:49:34 μμ »
Ευχαριστώ geo-nıks.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος BILL1983

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 9
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή (Πανεπιστήμιο Λευκωσίας)
« Απάντηση #1485 στις: Ιανουάριος 04, 2014, 05:40:01 μμ »
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ ΤΟ ΝΕΟ ΕΤΟΣ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΧΑΡΑ!

Αποσυνδεδεμένος Proudon

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 13
  • Κοιτα πιο βαθια απ' οτι βλεπεις
    • Προφίλ
Απ: Μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή (Πανεπιστήμιο Λευκωσίας)
« Απάντηση #1486 στις: Ιανουάριος 05, 2014, 05:17:10 μμ »
ΕDUC-510DL Εκπαιδευτική Έρευνα: Αρχές και Μέθοδοι Ποσοτικής και Ποιοτικής Έρευνας

Ημερομηνία και ώρα τελικής εξέτασης: Κυριακή 12 Ιανουαρίου 2014, 10:00 – 13:00

 Διάρκεια εξέτασης:  3 ώρες
Δομή εξέτασης:   75 (Εβδομήντα πέντε) ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

 Ποσοστό Αξιολόγησης:  60%

 Επιτρεπόμενα Αντικείμενα:  Βιβλία και συρραμμένες σημειώσεις του μαθήματος
 
Μη επιτρεπόμενα αντικείμενα:  Απαγορεύεται να έχετε μαζί σας λεξικά, ηλεκτρονικό υπολογιστή, κινητό τηλέφωνο, διορθωτικό υγρό ή σημειώσεις που δεν είναι συρραμμένες.

EDUC-510DL: ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΙ ΠΟΣΟΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
Χειμερινό Εξάμηνο 2013
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Κωδικός Μαθήματος
EDUC-510DL
Τίτλος Μαθήματος
Αρχές και Μέθοδοι Ποσοτικής και Ποιοτικής Έρευνας
Διδακτικές Μονάδες
3 Credits
9 ECTS
Τμήμα
Παιδαγωγικών Σπουδών
Εξάμηνο
Χειμερινό 2013
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
Κανένα
Τύπος Μαθήματος
Επιλεγόμενο
Τομέας
Έρευνα - Αξιολόγηση
Γλώσσα Διεξαγωγής Μαθήματος
Ελληνικά
Επίπεδο Σπουδών
Μεταπτυχιακό
Έτος Σπουδών
1ο – 2ο
Μέθοδος Παράδοσης
Εξ Αποστάσεως
Διδάσκων
Καθ.Κων/νος Δημόπουλος
Τηλέφωνο
+30-2109937242
Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο
cdimop68@otenet.gr
Ώρες Επικοινωνίας με Φοιτητές
Mετά από ειδική διευθέτηση
Ιστοσελίδα Μαθήματος
http://moodle.lll.unic.ac.cy
Skype
kostas.dimopoulos97
Περιγραφή μαθήματος
Στο μάθημα αυτό θα εξεταστούν βασικές έννοιες της ερευνητικής μεθοδολογίας και θα αναλυθούν τα στάδια οργάνωσης, διεξαγωγής και παρουσίασης μιας έρευνας. Θα εξεταστούν επίσης, διάφοροι ερευνητικοί σχεδιασμοί και τρόποι οργάνωσης και ανάλυσης δεδομένων τόσο στην περίπτωση ποσοτικής όσο και ποιοτικής έρευνας. Έμφαση θα δοθεί στην περιγραφική στατιστική και σε τρόπους παρουσίασης των αποτελεσμάτων μια έρευνας.
Περιεχόμενο μαθήματος
1. Εκπαιδευτική έρευνα και ανάλυση σταδίων επιστημονικής διαδικασίας
2. Ανάλυση των τρόπων επιλογής θέματος έρευνας και των σταδίων ανάλυσης της βιβλιογραφίας
3. Καθορισμός ερευνητικών ερωτημάτων, μεταβλητών και υποθέσεων
4. Θεωρητικό πλαίσιο μιας έρευνας
5. Είδη έρευνας: πειραματική, μεταγεγονοτική, συσχετιστική, περιγραφική, ποιοτική, ιστορική, έρευνα δράσης
1
6. Μεθοδολογία έρευνας
7. Λειτουργικοί ορισμοί, κλίμακες μέτρησης και κατασκευή ερωτηματολογίων
8. Παρουσίαση αποτελεσμάτων και συμπερασμάτων έρευνας.
Στόχοι μαθήματος:
Οι στόχοι του μαθήματος είναι ο φοιτητής να:
• Εμβαθύνει στα στάδια διεξαγωγής της εκπαιδευτικής έρευνας.
• Γνωρίσει τα διάφορα είδη των εκπαιδευτικών ερευνών.
• Εξοικειωθεί με τα μέρη μιας ερευνητικής μελέτης (π.χ. διάφορα κεφάλαια ερευνητική μελέτης).
• Αποκτήσει ικανότητες συγγραφής μιας ερευνητικής πρότασης.
Μαθησιακά αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητής θα είναι σε θέση να:
• Επεξηγεί ποσοτικές και ποιοτικές προσεγγίσεις έρευνας, καθώς και το ρόλο τους στη βελτίωση της εκπαίδευσης.
• Μπορεί να διακρίνει τις περιπτώσεις στις οποίες θα πρέπει να χρησιμοποιεί το κάθε είδος έρευνας.
• Μπορεί να σχεδιάσει όλα τα μέρη μιας ερευνητικής πρότασης.
• Κατασκευάζει έγκυρα και αξιόπιστα εργαλεία συλλογής δεδομένων.
• Διαβάζει κριτικά και να κατανοεί ερευνητικά άρθρα.
• Μπορεί να συγγράψει μια ερευνητική εργασία, επιλέγοντας κατάλληλες ερευνητικές διαδικασίες και προσεγγίσεις, ανάλογα με τους ερευνητικούς στόχους που έχει.
Μαθησιακές δραστηριότητες/διδακτικές μέθοδοι
Διαδικτυακή παρουσίαση, διαδικτυακή συζήτηση, εβδομαδιαία κουίζ
Υποχρεώσεις του φοιτητή
• Σύνδεση με την ιστοσελίδα του μαθήματος τουλάχιστον 4 διαφορετικές μέρες της εβδομάδας.
• Έλεγχος των μηνυμάτων σας και των ανακοινώσεων του μαθήματος καθημερινά.
• Μελέτη της βιβλιογραφίας του μαθήματος, ακολουθώντας τις οδηγίες του διδάσκοντος.
• Τήρηση ημερομηνιών, χρονοδιαγραμμάτων και υποχρεώσεων του μαθήματος.
• Εκπρόθεσμη παράδοση εργασιών δεν είναι δεκτή, εκτός αν υπάρχει σοβαρός λόγος. Σε τέτοια περίπτωση, απαιτείται αποστολή τεκμηριωμένου δικαιολογητικού.
• Εξαπάτηση και λογοκλοπή, κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, αποτελούν σοβαρό αδίκημα και τιμωρούνται. Αν διαπιστωθεί τέτοια περίπτωση, θα ληφθούν πειθαρχικά μέτρα και ενδέχεται να μηδενιστεί η εργασία σας και να μην επιτύχετε στο μάθημα.
• Επικοινωνία με το διδάσκοντα όταν αντιμετωπίζετε ακαδημαϊκές δυσκολίες ή 2
έχετε οποιεσδήποτε απορίες σχετικά με το μάθημα.
• Επικοινωνία στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: dl.it3@unic.ac.cy/ dl.it5@unic.ac.cy ή
τηλεφωνικώς: +357 22841642 / +357 22841636, όταν έχετε δυσκολίες με την τεχνολογία, την πρόσβαση στην πλατφόρμα κ.τ.λ.
• Οι υποχρεώσεις του μαθήματος, οι εργασίες και οι καταληκτικές ημερομηνίες παράδοσής τους παρουσιάζονται στο τέλος αυτού του αρχείου.
Δια-ζώσης Συναντήσεις - Τηλεδιασκέψεις
Το μάθημα περιλαμβάνει εννέα (9) ώρες δια-ζώσης συναντήσεις, οι οποίες πραγματοποιούνται ταυτόχρονα και μέσω τηλεδιάσκεψης (WebEx - web conferencing facility). Ενημερώνεστε για τις συγκεκριμένες συναντήσεις εκ των προτέρων και σας δίνεται σχετική πρόσβαση κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. Η συμμετοχή δεν είναι υποχρεωτική. Οι συγκεκριμένες συναντήσεις, επίσης, βιντεογραφούνται και είναι διαθέσιμες για πρόσβαση από την ηλεκτρονική πλατφόρμα Moodle καθ’ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου.
Τελικές Εξετάσεις
Η παρουσία σας στις τελικές εξετάσεις είναι υποχρεωτική. Οι τελικές εξετάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 7 Ιανουαρίου 2014 μέχρι τις 21 Ιανουαρίου 2014.
Στοιχεία Επικοινωνίας
► Τεχνικά Θέματα
Για θέματα που αφορούν στην πρόσβαση στην πλατφόρμα, τη χρήση της τεχνολογίας και άλλων εργαλείων που χρησιμοποιούνται στο μάθημα:
Τμήμα Τεχνικής Υποστήριξης
Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο: dl.it3@unic.ac.cy/ dl.it5@unic.ac.cy
Τηλέφωνο: +357 22841642 / +357 22841636
Ιστοσελίδα μαθήματος: http://moodle.lll.unic.ac.cy
► Διοικητικά Θέματα
Για διοικητικά θέματα, όπως εγγραφές, πληρωμές διδάκτρων κ.τ.λ.:
Τμήμα Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης
Τηλέφωνο: +357 22841702
Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο: DL@unic.ac.cy
Ιστοσελίδα: www.unic.ac.cy
Ακαδημαϊκοί Σύμβουλοι:
Γεωργία Μάρα
Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο: mara.g@unic.ac.cy
Τηλέφωνα: 6979979531, +357 22841716
3
Μικαέλα Κουμουνδούρου
Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο: coumoundourou.m@unic.ac.cy
Τηλέφωνα: 6979979541, +357 22841703
Έλενα Θεοδώρου
Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο: theodorou.e@unic.ac.cy
Τηλέφωνα: 6979979534, +357 22841720
Διδακτικό εγχειρίδιο
Τίτλος
Συγγραφέας
Εκδόσεις
Χρονολογία
Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας
Παπαναστασίου, Κ. & Παπαναστασίου, E. Κ.
Ν/Α
2005
Το βιβλίο μπορεί να παραγγελθεί είτε από την ιστοσελίδα: www.psychometric-services.eu είτε από το βιβλιοπωλείο Βιβλιούπολη στην Αθήνα (Ελ.Βενιζέλου 44, Περιστέρι- Αθήνα – Τ.Κ. 12132, Τηλ. 210-5728866).
Αξιολόγηση
Είδος Εργασίας
Βαθμοί
Ερευνητική Πρόταση
25
Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής στο Moodle
10
Συμμετοχή στα φόρουμ
5
Ερευνητική Πρόταση
60
Σύνολο:
100
Ερευνητική πρόταση (ημερομηνία παράδοσης: 4/1/2014)
Στόχος της εργασίας αυτής είναι να σας φέρει σε επαφή με τη διαδικασία προετοιμασίας μιας έρευνας, χωρίς όμως να φτάσουμε στο τελικό στάδιο της διεξαγωγής της έρευνας και της συλλογής και ανάλυσης δεδομένων.
Ειδικότερα, στην εργασία αυτή θα σας ζητηθεί:
(α) να παρουσιάσετε ένα πρόβλημα το οποίο θα θέλατε να μελετήσετε ερευνητικά (και εμπίπτει στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής έρευνας),
(β) να εξηγήσετε γιατί είναι σημαντικό να μελετήσει κάποιος το πρόβλημα αυτό,
(γ) να παρουσιάσετε 2-3 ερευνητικά ερωτήματα τα οποία σχετίζονται με το θέμα σας και τα οποία θα καθοδηγήσουν την ερευνητική σας πρόταση,
(δ) να παρουσιάσετε διαγραμματικά, μαζί με σύντομο κείμενο 1 σελίδας τις έννοιες, όρους και σχέσεις που αφορούν στο θέμα της έρευνάς σας (δηλαδή ΔΕΝ θα σας ζητηθεί πλήρης βιβλιογραφική ανασκόπηση),
(ε) να παρουσιάσετε τη μεθοδολογία σας αναλυτικά (είδος ερευνητικής προσέγγισης, μέσα συλλογής δεδομένων, αιτιολόγηση και επεξήγηση μέσων συλλογής δεδομένων, 4
πληθυσμός που θα λάβει μέρος στην έρευνα και τρόπος επιλογής του),
(στ) να παραθέσετε (σε παράρτημα) το μέσο συλλογής δεδομένων (ερωτηματολόγιο).
Η δομή της εργασίας θα πρέπει να καθοδηγηθεί από την προτεινόμενη δομή ερευνών που περιλαμβάνει το διδακτικό εγχειρίδιο του μαθήματος. Λόγω του ότι η τελική εργασία είναι ερευνητική πρόταση που δεν θα διεκπεραιωθεί, η μεθοδολογία της έρευνας πρέπει να γραφτεί σε μελλοντικό χρόνο. Στο πρώτο μέρος του μαθήματος στην πλατφόρμα θα βρείτε την κλείδα αξιολόγησης της εργασίας, μαζί με αναλυτικές οδηγίες για την εργασία, στοιχεία τα οποία θα σας καθοδηγήσουν στη συγγραφή της εργασίας.
Η έκταση της εργασίας δεν θα πρέπει να ξεπερνά τις 3000 λέξεις, συμπεριλαμβανομένων των αναφορών σε ΑΡΑ μορφή, χωρίς το παράρτημα. Το διάστημα μεταξύ των γραμμών πρέπει να είναι 1.5 και η γραμματοσειρά να έχει μέγεθος 12. Περισσότερες πληροφορίες για τη γενικότερη μορφή της εργασίας υπάρχουν στο κεφάλαιο 12 του βιβλίου. Το αρχείο που θα παραδώσετε πρέπει να είναι σε pdf και το όνομα του αρχείου πρέπει να περιλαμβάνει το επίθετο, το αρχικό του ονόματός σας, και το ακροατήριο, όλα με λατινικούς χαρακτήρες (π.χ. PapathanasiouM3). Η υποβολή της εργασίας θα γίνει ηλεκτρονικά στο MOODLE και δεν θα γίνουν δεκτές εργασίες μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Επίσης, δεν γίνονται δεκτές εργασίες που παραδίνονται εκπρόθεσμα.
Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής στο Moodle
Κατά τη διάρκεια του εξαμήνου θα πρέπει να απαντήσετε σε ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής που υπάρχουν στις ενότητες 2, 4, 5, 6. Οι ερωτήσεις αυτές αφορούν στο περιεχόμενο των ανάλογων εβδομάδων και είναι ερωτήσεις εξάσκησης. Έχετε την ευκαιρία να απαντήσετε στις ερωτήσεις κάθε ενότητας 2 φορές ΜΟΝΟ. Τη δεύτερη φορά η βαθμολογία θα θεωρηθεί ως η επίσημη βαθμολογία. Οι ερωτήσεις θα μπορούν να απαντηθούν κατά τη διάρκεια του εξαμήνου, και όχι απαραίτητα με το τέλος της κάθε ενότητας.
Συμμετοχή στα φόρουμ
Η συμμετοχή σας στα διάφορα φόρουμ/συζητήσεις του μαθήματος, όπως για παράδειγμα η ανατροφοδότηση που δίνεται στους συμφοιτητές σας και τα σχόλια σας σε εργασίες άλλων, θα αξιολογηθούν κατά τη διάρκεια του εξαμήνου.
Τελική Εξέταση
Η εξέταση θα εστιαστεί σε όλα τα θέματα που θα αναλύθούν κατά τη διάρκεια του εξαμήνου, καθώς και στις εμπειρίες σας από τη διεκπεραίωση της ερευνητικής πρότασης.
Θα έχει διάρκεια τρεις ώρες και θα περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής (της μορφής που έχουν οι ασκήσεις εμπέδωσης του μαθήματος). Η εξέταση θα διεκπεραιωθεί με ανοικτές σημειώσεις (βιβλίο μαθήματος), ενώ η χρήση υπολογιστικής μηχανής, ηλεκτρονικού υπολογιστή ή τηλεφώνων απαγορεύονται κατά τη διάρκεια της εξέτασης. 5
Χρονοδιάγραμμα
Το μάθημα έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ούτως ώστε κάθε Ενότητα να αντιστοιχεί σε 2 εβδομάδες. Πιο κάτω αναλυτικά μπορείτε να βρείτε τις ημερομηνίες, τους στόχους και τις δραστηριότητες για κάθε ενότητα ξεχωριστά.
Στόχοι μαθήματος:
1. Γνωριμία με το περιβάλλον του μαθήματος και με τους συμφοιτητές σας.
2. Πρώτη γνωριμία με την εκπαιδευτική έρευνα και με άλλους τρόπους εύρεσης νέων γνώσεων.
3. Ανάλυση σταδίων επιστημονικής διαδικασίας.
Δραστηριότητες:
1. Απάντηση ανώνυμου ερωτηματολογίου για τις αρχικές στάσεις των φοιτητών για την έρευνα.
2. Να απαντήσετε στη δραστηριότητα στην πλατφόρμα MOODLE.
Βιβλιογραφία
Κεφάλαιο 1.
PowerPoint με επεξηγήσεις
Εισαγωγικό video
Στόχοι μαθήματος:
1. Αρχική γνωριμία με τους τρόπους επιλογής θέματος έρευνας και χαρακτηριστικά των ερευνητικών προβλημάτων, απαραίτητες προϋποθέσεις στην επιλογή θέματος.
2. Διατύπωση σκοπού έρευνας και επιλογή τίτλου.
3. Στάδια ανασκόπησης βιβλιογραφίας και συσχέτιση περιεχομένου βιβλιογραφικού μέρους με το σκοπό της έρευνας.
4. Διατύπωση μεταβλητών που σχετίζονται με το σκοπό και αναγνώριση των σχέσεων που τις διέπουν.
5. Καθορισμός θεωρητικού πλαισίου με βάση τις μεταβλητές που έχουν εντοπιστεί.
6. Διατύπωση ερευνητικών ερωτημάτων ή υποθέσεων.
7. Καθορισμός της αναγκαιότητας και σημαντικότητας του θέματος έρευνας.
Δραστηριότητες:
1. Υπάρχουν 20 ερωτήσεις πολλαπλής εκλογής, τις οποίες θα πρέπει να απαντήσετε μετά τη μελέτη της ενότητας 2. Κάθε σωστή απάντηση βαθμολογείται με 1 μονάδα. Αν δεν είστε ευχαριστημένοι με το βαθμό που θα πάρετε από τις απαντήσεις που δώσατε, έχετε την ευκαιρία να λάβετε την εξέταση ακόμα ΜΙΑ φορά. Ο βαθμός που θα πάρετε τη δεύτερη φορά θα είναι και ο βαθμός που θα μετρήσει για τη συγκεκριμένη εργασία. (Αν είστε ευχαριστημένοι με τον αρχικό σας βαθμό δεν είστε υποχρεωμένοι να απαντήσετε ξανά τις ερωτήσεις).
2. Για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα πρέπει να επιλέξετε ένα θέμα σχετιζόμενο με το χώρο της εκπαίδευσης που σας ενδιαφέρει. Στη συνέχεια, θα πρέπει να
ΕΝΟΤΗΤΕΣ
Ενότητα 1: Εισαγωγή στην εκπαιδευτική έρευνα [30/9-13/10]
Ενότητα 2: Ανάπτυξη ερευνητικού προβλήματος [14/10 – 27/10]
6
καταγράψετε 2-3 ερευνητικά ερωτήματα σχετιζόμενα με αυτό το θέμα. Τουλάχιστον το ένα ερευνητικό ερώτημα πρέπει να είναι ποσοτικό, έτσι ώστε να μπορεί να απαντηθεί με τη χρήση γραπτού ερωτηματολογίου. Αναρτήστε τον τίτλο του θέματος σας, καθώς και τα ερευνητικά σας ερωτήματα στο MOODLE. Η ανάρτησή σας να γίνει απευθείας στην πλατφόρμα του μαθήματος ΧΩΡΙΣ τη χρήση επισυναπτόμενων αρχείων.
Βιβλιογραφία
Κεφάλαια 2-3. & PowerPoint με επεξηγήσεις
Στόχοι μαθήματος:
1. Αναφορά στο περιεχόμενο και δομή της ανασκόπησης βιβλιογραφίας και συσχέτιση με τους σκοπούς.
2. Διαφορές ανάμεσα σε βιβλιογραφική ανασκόπηση και θεωρητικό πλαίσιο έρευνας.
3. Σχολιασμός και αξιολόγηση δειγμάτων ανασκόπησης βιβλιογραφίας σε θέμα που σχετίζεται με το σκοπό της έρευνάς σας.
4. Γραφική παρουσίαση θεωρητικού πλαισίου που σχετίζεται με τη βιβλιογραφική ανασκόπηση και το σκοπό της έρευνας.
Δραστηριότητες:
Στο συγκεκριμένο φόρουμ έχουν αναρτηθεί δύο παραδείγματα ανασκόπησης βιβλιογραφίας, τα οποία θα πρέπει να κρίνετε και να σχολιάσετε, με βάση τις πληροφορίες που δίνονται στο βιβλίο σχετικά με τη συγγραφή του κεφαλαίου της ανασκόπησης βιβλιογραφίας. Με τη συμπλήρωση των σχολιασμών από όλη την τάξη, θα σας δοθεί και επιπλέον σχολιασμός από την καθηγήτριά σας. Για ευκολία των συμφοιτητών σας, παρακαλώ όπως γράφετε τα σχόλιά σας απευθείας μέσα στο φόρουμ χωρίς να αναρτάτε ξεχωριστά αρχεία που θέλουν περισσότερη ώρα για να ανοιχτούν και να διαβαστούν.
Βιβλιογραφία
Κεφάλαιο 4 & 12.
PowerPoint με επεξηγήσεις
Στόχοι μαθήματος:
1. Οι φοιτητές να αναγνωρίζουν τα διάφορα είδη έρευνας (πειραματική, μεταγεγονοτική, συσχετιστική, περιγραφική, ποιοτική, ιστορική, έρευνα δράσης).
2. Οι φοιτητές να αντιληφθούν ότι η επιλογή είδους έρευνας καθορίζεται από το σκοπό της έρευνας και τα ερευνητικά ερωτήματα.
Δραστηριότητες:
Υπάρχουν 20 ερωτήσεις πολλαπλής εκλογής τις οποίες θα πρέπει να απαντήσετε μετά τη μελέτη της ενότητας 4. Κάθε σωστή απάντηση βαθμολογείται με 1 μονάδα. Αν δεν είστε ευχαριστημένοι με το βαθμό που θα πάρετε από τις απαντήσεις που δώσατε, έχετε την ευκαιρία να λάβετε την εξέταση ακόμα μια φορά. Ο βαθμός που θα πάρετε τη δεύτερη φορά θα είναι και ο βαθμός που θα μετρήσει για τη συγκεκριμένη εργασία. (Αν είστε ευχαριστημένοι με τον αρχικό σας βαθμό δεν είστε υποχρεωμένοι να απαντήσετε
Ενότητα 3: Ανασκόπηση βιβλιογραφίας [28/10-10/11]
Ενότητα 4: Είδη έρευνας [Εβδομάδες 11/11 - 24/11]
7
ξανά τις ερωτήσεις).
Βιβλιογραφία
Κεφάλαιο 6
PowerPoint με επεξηγήσεις
Στόχοι μαθήματος:
Οι φοιτητές να:
1. Είναι σε θέση να δίνουν λειτουργικούς ορισμούς για το θέμα που έχουν επιλέξει.
2. Διακρίνουν τις 4 κλίμακες μέτρησης και τα χαρακτηριστικά τους.
3. Γνωρίζουν τα διάφορα μέσα συλλογής δεδομένων.
4. Γνωρίζουν τα χαρακτηριστικά των καλών ερωτήσεων και να μπορούν να γράφουν και να αξιολογούν τέτοιες ερωτήσεις.
5. Κατανοούν τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των διαφόρων μεθόδων χορήγησης ερωτηματολογίων.
6. Κατανοούν τις μεθόδους μέτρησης του βαθμού εγκυρότητας και αξιοπιστίας των αποτελεσμάτων έρευνας.
7. Εφαρμόζουν διάφορες μεθοδολογίες επιλογής δείγματος.
8. Κρίνουν τις διαδικασίες ερευνών, ως προς θέματα δεοντολογίας.
Δραστηριότητες:
1. Υπάρχουν 20 ερωτήσεις πολλαπλής εκλογής τις οποίες θα πρέπει να απαντήσετε μετά τη μελέτη της ενότητας 5. Κάθε σωστή απάντηση βαθμολογείται με 1 μονάδα. Αν δεν είστε ευχαριστημένοι με το βαθμό που θα πάρετε από τις απαντήσεις που δώσατε, έχετε την ευκαιρία να λάβετε την εξέταση ακόμα μια φορά. Ο βαθμός που θα πάρετε τη δεύτερη φορά θα είναι και ο βαθμός που θα μετρήσει για τη συγκεκριμένη εργασία. (Αν είστε ευχαριστημένοι με τον αρχικό σας βαθμό δεν είστε υποχρεωμένοι να απαντήσετε ξανά τις ερωτήσεις).
2. Με βάση τα ερευνητικά σας ερωτήματα, επιλέξτε ένα έτοιμο, ή κατασκευάστε ένα εργαλείο συλλογής δεδομένων, το οποίο θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την απάντηση των ερευνητικών σας ερωτημάτων. Έχετε, επίσης, την επιλογή να τροποποιήσετε ένα έτοιμο ερωτηματολόγιο αν πάρετε άδεια από το συγγραφέα του ερωτηματολογίου. Οι ερωτήσεις σας πρέπει να είναι σύμφωνες με τις προδιαγραφές των ερωτήσεων που αναφέρονται στο διδακτικό εγχειρίδιο. Μαζί με το ερωτηματολόγιο θα πρέπει να γράψετε μια περιγραφή του ερωτηματολογίου σε μια περίπου σελίδα, καθώς και πληροφορίες για την προέλευσή του (π.χ. αν το έχετε κατασκευάσει μόνοι σας, τη βιβλιογραφική αναφορά του έτοιμου ερωτηματολογίου- αν το έχετε πάρει έτοιμο κ.λπ.).
Με την υποβολή όλων των εργασιών, θα πρέπει στη συνέχεια να δώσετε ανατροφοδότηση στις εργασίες 2 συμφοιτητών σας επισημαίνοντας τα θετικά σημεία της κάθε εργασίας, καθώς και συμβουλές για βελτίωσή τους.
Βιβλιογραφία
Κεφάλαια 5 & 7
PowerPoint με επεξηγήσεις
Ενότητα 5: Μεθοδολογία έρευνας [25/11 - 8/12]
8
Στόχος μαθήματος:
Οι φοιτητές να μελετούν και να κατανοούν ερευνητικά αποτελέσματα και να τα συσχετίζουν με τα συμπεράσματα μιας έρευνας.
Δραστηριότητες:
1. Υπάρχουν 20 ερωτήσεις πολλαπλής εκλογής τις οποίες θα πρέπει να απαντήσετε μετά τη μελέτη της ενότητας 6. Κάθε σωστή απάντηση βαθμολογείται με 1 μονάδα. Αν δεν είστε ευχαριστημένοι με το βαθμό που θα πάρετε από τις απαντήσεις που δώσατε, έχετε την ευκαιρία να λάβετε την εξέταση ακόμα μια φορά. Ο βαθμός που θα πάρετε τη δεύτερη φορά θα είναι και ο βαθμός που θα μετρήσει για τη συγκεκριμένη εργασία. (Αν είστε ευχαριστημένοι με τον αρχικό σας βαθμό δεν είστε υποχρεωμένοι να απαντήσετε ξανά τις ερωτήσεις).
Βιβλιογραφία
Κεφάλαια 9-12
PowerPoint με επεξηγήσεις

Αποσυνδεδεμένος melpo

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 471
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή (Πανεπιστήμιο Λευκωσίας)
« Απάντηση #1487 στις: Ιανουάριος 05, 2014, 05:48:15 μμ »
melpo, γνωρίζεις αν είναι με ανοιχτά ή κλειστά βιβλία; Επίσης, τις δραστηριότητες τις παραδίδουμε την ημέρα της τελικής εξέτασης, ή δεν χρειάζεται; Σε ευχαριστώ πολύ!!!

Οι εξετάσεις είναι με ανοιχτά βιβλία. Αν αναφέρεσαι για τις δραστηριότητες του 521 κανονικά παραδίδονται στην πλατφόρμα όσο διαρκεί το κάθε θέμα κάθε εβδομάδα. Περίπου 10 μέρες η κάθε δραστηριότητα. Όσοι όμως αργήσανε να μπούνε στο τετράμηνο ακόμα κ τώρα παραδίνουν δραστηριότητες αφού είχαν χάσει τις πρώτες και έτρεχαν κ δεν έφταναν..... :-\

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος geo_nks

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 40
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή (Πανεπιστήμιο Λευκωσίας)
« Απάντηση #1488 στις: Ιανουάριος 06, 2014, 09:55:56 μμ »
Σε ευχαριστώ πολύ melpo!! Όντως, έχεις απόλυτο δίκιο σε αυτό που λες! Μπορώ να σε παιδέψω λίγο ακόμα? Αν δεν ασχοληθούμε ιδιαίτερα με τις τηλεδιασκέψεις (καθ' ότι τη συγκεκριμένη καθηγήτρια είναι πολύ δύσκολο να την παρακολουθήσω), είναι οκ πιστεύεις?

Αποσυνδεδεμένος geonef

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 15
    • Προφίλ
Απ: Μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή (Πανεπιστήμιο Λευκωσίας)
« Απάντηση #1489 στις: Ιανουάριος 07, 2014, 02:06:31 μμ »
Καλή χρονιά σε όλους!!!

Περιμένοντας απάντηση από το πανεπιστήμιο κατά πόσο με δέχτηκαν ή όχι - ελπίζω ναι για να τελειώνουμε - θα ήθελα να σας ρωτήσω πόσο απαιτητικό είναι το πρόγραμμα και τι θα με συμβουλεύατε για αρχή: 2 μαθήματα ή 3 π.χ  2 εύκολα + 1 σεμινάριο; (εργαζόμενη μαμά 2 παιδιών χωρίς βοήθεια στο σπίτι)

Σας ευχαριστώ

Αποσυνδεδεμένος fotkar23

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 29
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή (Πανεπιστήμιο Λευκωσίας)
« Απάντηση #1490 στις: Ιανουάριος 07, 2014, 04:41:47 μμ »
καλησπερα παιδια !!! μηπως θυμαται κανενας παλιος τι ερωτησεις βαζουν στο 511 ; ξερω οτι θα ειναι με ανοιχτα βιβλια (τρεις ερωτησεις αναπτυξης) αλλα κατι πιο συγκεκριμενο θα με βοηθουσε...

Αποσυνδεδεμένος elia

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 665
  • ΠΕ86 - ΠΕ70
    • Προφίλ
Απ: Μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή (Πανεπιστήμιο Λευκωσίας)
« Απάντηση #1491 στις: Ιανουάριος 07, 2014, 07:24:44 μμ »
Καλή χρονιά σε όλους!!!

Περιμένοντας απάντηση από το πανεπιστήμιο κατά πόσο με δέχτηκαν ή όχι - ελπίζω ναι για να τελειώνουμε - θα ήθελα να σας ρωτήσω πόσο απαιτητικό είναι το πρόγραμμα και τι θα με συμβουλεύατε για αρχή: 2 μαθήματα ή 3 π.χ  2 εύκολα + 1 σεμινάριο; (εργαζόμενη μαμά 2 παιδιών χωρίς βοήθεια στο σπίτι)

Σας ευχαριστώ
Ομοιοπαθούσα (2 παιδιά, χωρίς καμία βοήθεια και πέρυσι δούλευα) .... πάρε 2 μαθήματα για αρχή θα έλεγα, εγώ είχα πάρει τρία στο πρώτο τετράμηνο και το ένα το άφησα με συνοπτικές διαδικασίες, κάτι που στη συνέχεια είχε πολύ άγχος και ταλαιπωρία, αφού έπρεπε να τα κάνω όλα εκπρόθεσμα, με τον κίνδυνο να κοπώ και να ξαναπληρώσω το μάθημα. Αν όμως βιάζεσαι να τελειώσεις και βοηθά ο σύζυγος και έχεις πολλές αντοχές και είσαι πολύ καλή στην οργάνωση-διαχείριση του χρόνου σου, όλα γίνονται (ακόμα και πλήρης φοίτηση). Εγώ από οργάνωση γιοκ, με αποτέλεσμα μονίμως να τρέχω και να μην φτάνω .... οπότε ίσως δεν είμαι και το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα.
καλή αρχή!

Αποσυνδεδεμένος garfieldnt

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 218
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή (Πανεπιστήμιο Λευκωσίας)
« Απάντηση #1492 στις: Ιανουάριος 07, 2014, 08:48:15 μμ »
καλησπερα παιδια !!! μηπως θυμαται κανενας παλιος τι ερωτησεις βαζουν στο 511 ; ξερω οτι θα ειναι με ανοιχτα βιβλια (τρεις ερωτησεις αναπτυξης) αλλα κατι πιο συγκεκριμενο θα με βοηθουσε...
Εξετάστηκα σε αυτό το μάθημα στο περυσινό χειμερινό τετράμηνο. Ίσως τα πράγματα να έχουν αλλάξει λίγο. H εξέταση ήταν με ανοικτά βιβλία. Το βιβλίο είναι κάπως δυσνόητο. Αρκεί να το κάνεις δυο καλές αναγνώσεις σημειώνοντας κάπου τα βασικά. Πρόσεξε πολύ τις ζωντανές βιντεοδιαλέξεις και τις σημειώσεις του μαθήματος- ρωτάνε πολλά από αυτά που λένε εκεί. Μας έθεσαν 5 ερωτήματα:
1. Ποια η θεωρητική και φαινομενολογική βάση της ποιοτικής έρευνας.
2. Να αναφέρετε και να εξηγήσετε 4 διαφορές ποιοτικής-ποσοτικής έρευνας
3. Πως διασφαλίζεται η εγκυρότητα και η αξιοπιστία και να τεκμηριώσετε πως το κάνατε αυτό μέσα στην εργασία σας.
4. Να περιγράψετε τρόπους αύξησης της εγκυρότητας και αξιοπιστίας. Πως αυτόι εφαρμόζονται στην εργασία σας.
5. Να περιγράψετε τις εμπειρίες σας κατά τη βιβλιογραφική ανασκόπηση, διεξαγωγής της συνέντευξης και ανάλυσής της.
Καλή επιτυχία.

Αποσυνδεδεμένος melpo

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 471
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή (Πανεπιστήμιο Λευκωσίας)
« Απάντηση #1493 στις: Ιανουάριος 07, 2014, 09:09:50 μμ »
Σε ευχαριστώ πολύ melpo!! Όντως, έχεις απόλυτο δίκιο σε αυτό που λες! Μπορώ να σε παιδέψω λίγο ακόμα? Αν δεν ασχοληθούμε ιδιαίτερα με τις τηλεδιασκέψεις (καθ' ότι τη συγκεκριμένη καθηγήτρια είναι πολύ δύσκολο να την παρακολουθήσω), είναι οκ πιστεύεις?
να σαι καλά. Εννοείς ότι δεν σου άρεσε όπως έκανε το μάθημα η καθηγήτρια?? οι τηλεδιασκέψεις πάντα είναι βοηθητικές γιατί γίνεται ανάλυση σε ενότητες κ κάτι μπορεί να σημειώσεις που θα είναι σοσ για τις εξετάσεις. Οι τηλεδιασκέψεις της συγκεκριμένης ήταν πολύ ευχάριστες με χιούμορ (στο 521 αναφέρομαι) κλπ. ειδικά η τελευταία συζητάμε ( άνοιξα την συζήτηση) για την δυσλεξία που είχαμε σε μία δραστηριότητα και το αναλύσαμε και έχω το προαίσθημα ότι κάτι παρόμοιο θα πέσει. Αυτάαα

Αποσυνδεδεμένος geonef

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 15
    • Προφίλ
Απ: Μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή (Πανεπιστήμιο Λευκωσίας)
« Απάντηση #1494 στις: Ιανουάριος 08, 2014, 09:20:31 πμ »
Ομοιοπαθούσα (2 παιδιά, χωρίς καμία βοήθεια και πέρυσι δούλευα) .... πάρε 2 μαθήματα για αρχή θα έλεγα, εγώ είχα πάρει τρία στο πρώτο τετράμηνο και το ένα το άφησα με συνοπτικές διαδικασίες, κάτι που στη συνέχεια είχε πολύ άγχος και ταλαιπωρία, αφού έπρεπε να τα κάνω όλα εκπρόθεσμα, με τον κίνδυνο να κοπώ και να ξαναπληρώσω το μάθημα. Αν όμως βιάζεσαι να τελειώσεις και βοηθά ο σύζυγος και έχεις πολλές αντοχές και είσαι πολύ καλή στην οργάνωση-διαχείριση του χρόνου σου, όλα γίνονται (ακόμα και πλήρης φοίτηση). Εγώ από οργάνωση γιοκ, με αποτέλεσμα μονίμως να τρέχω και να μην φτάνω .... οπότε ίσως δεν είμαι και το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα.
καλή αρχή!


Αχ! elia σ΄ευχαριστώ πάρα πολύ για την ανταπόκριση σου. Η αλήθεια είναι ότι έχω ψιλομπερδευτεί γιατί ακόμα δεν μου έχουν απαντήσει. ελπίζω να μη χτίζω στην άμμο παλάτια... Θέλω να πιστεύω ότι δεν μου απάντησαν λόγω Χριστουγέννων κι όχι επειδή δεν με κάνουν δεκτή αν και νομίζω ότι πληρώ τα κριτήρια (βλ. κυρίως οικονομικό γιατί τα 5900 μόνο λίγα δεν τα λες χμ!! + πόσα άλλα για αγορά επιπλέον βιβλίων - αν έχω καταλάβει καλά  :o )

Σ΄ευχαριστώ και πάλι και αναμένω στο ακουστικό μου ή μάλλον στον υπολογιστή μου...

Αποσυνδεδεμένος fotkar23

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 29
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή (Πανεπιστήμιο Λευκωσίας)
« Απάντηση #1495 στις: Ιανουάριος 08, 2014, 11:37:55 πμ »
Εξετάστηκα σε αυτό το μάθημα στο περυσινό χειμερινό τετράμηνο. Ίσως τα πράγματα να έχουν αλλάξει λίγο. H εξέταση ήταν με ανοικτά βιβλία. Το βιβλίο είναι κάπως δυσνόητο. Αρκεί να το κάνεις δυο καλές αναγνώσεις σημειώνοντας κάπου τα βασικά. Πρόσεξε πολύ τις ζωντανές βιντεοδιαλέξεις και τις σημειώσεις του μαθήματος- ρωτάνε πολλά από αυτά που λένε εκεί. Μας έθεσαν 5 ερωτήματα:
1. Ποια η θεωρητική και φαινομενολογική βάση της ποιοτικής έρευνας.
2. Να αναφέρετε και να εξηγήσετε 4 διαφορές ποιοτικής-ποσοτικής έρευνας
3. Πως διασφαλίζεται η εγκυρότητα και η αξιοπιστία και να τεκμηριώσετε πως το κάνατε αυτό μέσα στην εργασία σας.
4. Να περιγράψετε τρόπους αύξησης της εγκυρότητας και αξιοπιστίας. Πως αυτόι εφαρμόζονται στην εργασία σας.
5. Να περιγράψετε τις εμπειρίες σας κατά τη βιβλιογραφική ανασκόπηση, διεξαγωγής της συνέντευξης και ανάλυσής της.
Καλή επιτυχία.
σε ευχαριστω πολυ

Αποσυνδεδεμένος fotkar23

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 29
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή (Πανεπιστήμιο Λευκωσίας)
« Απάντηση #1496 στις: Ιανουάριος 08, 2014, 11:42:43 πμ »
ΕDUC-510DL Εκπαιδευτική Έρευνα: Αρχές και Μέθοδοι Ποσοτικής και Ποιοτικής Έρευνας

Ημερομηνία και ώρα τελικής εξέτασης: Κυριακή 12 Ιανουαρίου 2014, 10:00 – 13:00

 Διάρκεια εξέτασης:  3 ώρες
Δομή εξέτασης:   75 (Εβδομήντα πέντε) ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

 Ποσοστό Αξιολόγησης:  60%

 Επιτρεπόμενα Αντικείμενα:  Βιβλία και συρραμμένες σημειώσεις του μαθήματος
 
Μη επιτρεπόμενα αντικείμενα:  Απαγορεύεται να έχετε μαζί σας λεξικά, ηλεκτρονικό υπολογιστή, κινητό τηλέφωνο, διορθωτικό υγρό ή σημειώσεις που δεν είναι συρραμμένες.

EDUC-510DL: ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΙ ΠΟΣΟΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
Χειμερινό Εξάμηνο 2013
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Κωδικός Μαθήματος
EDUC-510DL
Τίτλος Μαθήματος
Αρχές και Μέθοδοι Ποσοτικής και Ποιοτικής Έρευνας
Διδακτικές Μονάδες
3 Credits
9 ECTS
Τμήμα
Παιδαγωγικών Σπουδών
Εξάμηνο
Χειμερινό 2013
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
Κανένα
Τύπος Μαθήματος
Επιλεγόμενο
Τομέας
Έρευνα - Αξιολόγηση
Γλώσσα Διεξαγωγής Μαθήματος
Ελληνικά
Επίπεδο Σπουδών
Μεταπτυχιακό
Έτος Σπουδών
1ο – 2ο
Μέθοδος Παράδοσης
Εξ Αποστάσεως
Διδάσκων
Καθ.Κων/νος Δημόπουλος
Τηλέφωνο
+30-2109937242
Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο
cdimop68@otenet.gr
Ώρες Επικοινωνίας με Φοιτητές
Mετά από ειδική διευθέτηση
Ιστοσελίδα Μαθήματος
http://moodle.lll.unic.ac.cy
Skype
kostas.dimopoulos97
Περιγραφή μαθήματος
Στο μάθημα αυτό θα εξεταστούν βασικές έννοιες της ερευνητικής μεθοδολογίας και θα αναλυθούν τα στάδια οργάνωσης, διεξαγωγής και παρουσίασης μιας έρευνας. Θα εξεταστούν επίσης, διάφοροι ερευνητικοί σχεδιασμοί και τρόποι οργάνωσης και ανάλυσης δεδομένων τόσο στην περίπτωση ποσοτικής όσο και ποιοτικής έρευνας. Έμφαση θα δοθεί στην περιγραφική στατιστική και σε τρόπους παρουσίασης των αποτελεσμάτων μια έρευνας.
Περιεχόμενο μαθήματος
1. Εκπαιδευτική έρευνα και ανάλυση σταδίων επιστημονικής διαδικασίας
2. Ανάλυση των τρόπων επιλογής θέματος έρευνας και των σταδίων ανάλυσης της βιβλιογραφίας
3. Καθορισμός ερευνητικών ερωτημάτων, μεταβλητών και υποθέσεων
4. Θεωρητικό πλαίσιο μιας έρευνας
5. Είδη έρευνας: πειραματική, μεταγεγονοτική, συσχετιστική, περιγραφική, ποιοτική, ιστορική, έρευνα δράσης
1
6. Μεθοδολογία έρευνας
7. Λειτουργικοί ορισμοί, κλίμακες μέτρησης και κατασκευή ερωτηματολογίων
8. Παρουσίαση αποτελεσμάτων και συμπερασμάτων έρευνας.
Στόχοι μαθήματος:
Οι στόχοι του μαθήματος είναι ο φοιτητής να:
• Εμβαθύνει στα στάδια διεξαγωγής της εκπαιδευτικής έρευνας.
• Γνωρίσει τα διάφορα είδη των εκπαιδευτικών ερευνών.
• Εξοικειωθεί με τα μέρη μιας ερευνητικής μελέτης (π.χ. διάφορα κεφάλαια ερευνητική μελέτης).
• Αποκτήσει ικανότητες συγγραφής μιας ερευνητικής πρότασης.
Μαθησιακά αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητής θα είναι σε θέση να:
• Επεξηγεί ποσοτικές και ποιοτικές προσεγγίσεις έρευνας, καθώς και το ρόλο τους στη βελτίωση της εκπαίδευσης.
• Μπορεί να διακρίνει τις περιπτώσεις στις οποίες θα πρέπει να χρησιμοποιεί το κάθε είδος έρευνας.
• Μπορεί να σχεδιάσει όλα τα μέρη μιας ερευνητικής πρότασης.
• Κατασκευάζει έγκυρα και αξιόπιστα εργαλεία συλλογής δεδομένων.
• Διαβάζει κριτικά και να κατανοεί ερευνητικά άρθρα.
• Μπορεί να συγγράψει μια ερευνητική εργασία, επιλέγοντας κατάλληλες ερευνητικές διαδικασίες και προσεγγίσεις, ανάλογα με τους ερευνητικούς στόχους που έχει.
Μαθησιακές δραστηριότητες/διδακτικές μέθοδοι
Διαδικτυακή παρουσίαση, διαδικτυακή συζήτηση, εβδομαδιαία κουίζ
Υποχρεώσεις του φοιτητή
• Σύνδεση με την ιστοσελίδα του μαθήματος τουλάχιστον 4 διαφορετικές μέρες της εβδομάδας.
• Έλεγχος των μηνυμάτων σας και των ανακοινώσεων του μαθήματος καθημερινά.
• Μελέτη της βιβλιογραφίας του μαθήματος, ακολουθώντας τις οδηγίες του διδάσκοντος.
• Τήρηση ημερομηνιών, χρονοδιαγραμμάτων και υποχρεώσεων του μαθήματος.
• Εκπρόθεσμη παράδοση εργασιών δεν είναι δεκτή, εκτός αν υπάρχει σοβαρός λόγος. Σε τέτοια περίπτωση, απαιτείται αποστολή τεκμηριωμένου δικαιολογητικού.
• Εξαπάτηση και λογοκλοπή, κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, αποτελούν σοβαρό αδίκημα και τιμωρούνται. Αν διαπιστωθεί τέτοια περίπτωση, θα ληφθούν πειθαρχικά μέτρα και ενδέχεται να μηδενιστεί η εργασία σας και να μην επιτύχετε στο μάθημα.
• Επικοινωνία με το διδάσκοντα όταν αντιμετωπίζετε ακαδημαϊκές δυσκολίες ή 2
έχετε οποιεσδήποτε απορίες σχετικά με το μάθημα.
• Επικοινωνία στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: dl.it3@unic.ac.cy/ dl.it5@unic.ac.cy ή
τηλεφωνικώς: +357 22841642 / +357 22841636, όταν έχετε δυσκολίες με την τεχνολογία, την πρόσβαση στην πλατφόρμα κ.τ.λ.
• Οι υποχρεώσεις του μαθήματος, οι εργασίες και οι καταληκτικές ημερομηνίες παράδοσής τους παρουσιάζονται στο τέλος αυτού του αρχείου.
Δια-ζώσης Συναντήσεις - Τηλεδιασκέψεις
Το μάθημα περιλαμβάνει εννέα (9) ώρες δια-ζώσης συναντήσεις, οι οποίες πραγματοποιούνται ταυτόχρονα και μέσω τηλεδιάσκεψης (WebEx - web conferencing facility). Ενημερώνεστε για τις συγκεκριμένες συναντήσεις εκ των προτέρων και σας δίνεται σχετική πρόσβαση κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. Η συμμετοχή δεν είναι υποχρεωτική. Οι συγκεκριμένες συναντήσεις, επίσης, βιντεογραφούνται και είναι διαθέσιμες για πρόσβαση από την ηλεκτρονική πλατφόρμα Moodle καθ’ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου.
Τελικές Εξετάσεις
Η παρουσία σας στις τελικές εξετάσεις είναι υποχρεωτική. Οι τελικές εξετάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 7 Ιανουαρίου 2014 μέχρι τις 21 Ιανουαρίου 2014.
Στοιχεία Επικοινωνίας
► Τεχνικά Θέματα
Για θέματα που αφορούν στην πρόσβαση στην πλατφόρμα, τη χρήση της τεχνολογίας και άλλων εργαλείων που χρησιμοποιούνται στο μάθημα:
Τμήμα Τεχνικής Υποστήριξης
Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο: dl.it3@unic.ac.cy/ dl.it5@unic.ac.cy
Τηλέφωνο: +357 22841642 / +357 22841636
Ιστοσελίδα μαθήματος: http://moodle.lll.unic.ac.cy
► Διοικητικά Θέματα
Για διοικητικά θέματα, όπως εγγραφές, πληρωμές διδάκτρων κ.τ.λ.:
Τμήμα Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης
Τηλέφωνο: +357 22841702
Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο: DL@unic.ac.cy
Ιστοσελίδα: www.unic.ac.cy
Ακαδημαϊκοί Σύμβουλοι:
Γεωργία Μάρα
Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο: mara.g@unic.ac.cy
Τηλέφωνα: 6979979531, +357 22841716
3
Μικαέλα Κουμουνδούρου
Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο: coumoundourou.m@unic.ac.cy
Τηλέφωνα: 6979979541, +357 22841703
Έλενα Θεοδώρου
Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο: theodorou.e@unic.ac.cy
Τηλέφωνα: 6979979534, +357 22841720
Διδακτικό εγχειρίδιο
Τίτλος
Συγγραφέας
Εκδόσεις
Χρονολογία
Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας
Παπαναστασίου, Κ. & Παπαναστασίου, E. Κ.
Ν/Α
2005
Το βιβλίο μπορεί να παραγγελθεί είτε από την ιστοσελίδα: www.psychometric-services.eu είτε από το βιβλιοπωλείο Βιβλιούπολη στην Αθήνα (Ελ.Βενιζέλου 44, Περιστέρι- Αθήνα – Τ.Κ. 12132, Τηλ. 210-5728866).
Αξιολόγηση
Είδος Εργασίας
Βαθμοί
Ερευνητική Πρόταση
25
Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής στο Moodle
10
Συμμετοχή στα φόρουμ
5
Ερευνητική Πρόταση
60
Σύνολο:
100
Ερευνητική πρόταση (ημερομηνία παράδοσης: 4/1/2014)
Στόχος της εργασίας αυτής είναι να σας φέρει σε επαφή με τη διαδικασία προετοιμασίας μιας έρευνας, χωρίς όμως να φτάσουμε στο τελικό στάδιο της διεξαγωγής της έρευνας και της συλλογής και ανάλυσης δεδομένων.
Ειδικότερα, στην εργασία αυτή θα σας ζητηθεί:
(α) να παρουσιάσετε ένα πρόβλημα το οποίο θα θέλατε να μελετήσετε ερευνητικά (και εμπίπτει στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής έρευνας),
(β) να εξηγήσετε γιατί είναι σημαντικό να μελετήσει κάποιος το πρόβλημα αυτό,
(γ) να παρουσιάσετε 2-3 ερευνητικά ερωτήματα τα οποία σχετίζονται με το θέμα σας και τα οποία θα καθοδηγήσουν την ερευνητική σας πρόταση,
(δ) να παρουσιάσετε διαγραμματικά, μαζί με σύντομο κείμενο 1 σελίδας τις έννοιες, όρους και σχέσεις που αφορούν στο θέμα της έρευνάς σας (δηλαδή ΔΕΝ θα σας ζητηθεί πλήρης βιβλιογραφική ανασκόπηση),
(ε) να παρουσιάσετε τη μεθοδολογία σας αναλυτικά (είδος ερευνητικής προσέγγισης, μέσα συλλογής δεδομένων, αιτιολόγηση και επεξήγηση μέσων συλλογής δεδομένων, 4
πληθυσμός που θα λάβει μέρος στην έρευνα και τρόπος επιλογής του),
(στ) να παραθέσετε (σε παράρτημα) το μέσο συλλογής δεδομένων (ερωτηματολόγιο).
Η δομή της εργασίας θα πρέπει να καθοδηγηθεί από την προτεινόμενη δομή ερευνών που περιλαμβάνει το διδακτικό εγχειρίδιο του μαθήματος. Λόγω του ότι η τελική εργασία είναι ερευνητική πρόταση που δεν θα διεκπεραιωθεί, η μεθοδολογία της έρευνας πρέπει να γραφτεί σε μελλοντικό χρόνο. Στο πρώτο μέρος του μαθήματος στην πλατφόρμα θα βρείτε την κλείδα αξιολόγησης της εργασίας, μαζί με αναλυτικές οδηγίες για την εργασία, στοιχεία τα οποία θα σας καθοδηγήσουν στη συγγραφή της εργασίας.
Η έκταση της εργασίας δεν θα πρέπει να ξεπερνά τις 3000 λέξεις, συμπεριλαμβανομένων των αναφορών σε ΑΡΑ μορφή, χωρίς το παράρτημα. Το διάστημα μεταξύ των γραμμών πρέπει να είναι 1.5 και η γραμματοσειρά να έχει μέγεθος 12. Περισσότερες πληροφορίες για τη γενικότερη μορφή της εργασίας υπάρχουν στο κεφάλαιο 12 του βιβλίου. Το αρχείο που θα παραδώσετε πρέπει να είναι σε pdf και το όνομα του αρχείου πρέπει να περιλαμβάνει το επίθετο, το αρχικό του ονόματός σας, και το ακροατήριο, όλα με λατινικούς χαρακτήρες (π.χ. PapathanasiouM3). Η υποβολή της εργασίας θα γίνει ηλεκτρονικά στο MOODLE και δεν θα γίνουν δεκτές εργασίες μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Επίσης, δεν γίνονται δεκτές εργασίες που παραδίνονται εκπρόθεσμα.
Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής στο Moodle
Κατά τη διάρκεια του εξαμήνου θα πρέπει να απαντήσετε σε ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής που υπάρχουν στις ενότητες 2, 4, 5, 6. Οι ερωτήσεις αυτές αφορούν στο περιεχόμενο των ανάλογων εβδομάδων και είναι ερωτήσεις εξάσκησης. Έχετε την ευκαιρία να απαντήσετε στις ερωτήσεις κάθε ενότητας 2 φορές ΜΟΝΟ. Τη δεύτερη φορά η βαθμολογία θα θεωρηθεί ως η επίσημη βαθμολογία. Οι ερωτήσεις θα μπορούν να απαντηθούν κατά τη διάρκεια του εξαμήνου, και όχι απαραίτητα με το τέλος της κάθε ενότητας.
Συμμετοχή στα φόρουμ
Η συμμετοχή σας στα διάφορα φόρουμ/συζητήσεις του μαθήματος, όπως για παράδειγμα η ανατροφοδότηση που δίνεται στους συμφοιτητές σας και τα σχόλια σας σε εργασίες άλλων, θα αξιολογηθούν κατά τη διάρκεια του εξαμήνου.
Τελική Εξέταση
Η εξέταση θα εστιαστεί σε όλα τα θέματα που θα αναλύθούν κατά τη διάρκεια του εξαμήνου, καθώς και στις εμπειρίες σας από τη διεκπεραίωση της ερευνητικής πρότασης.
Θα έχει διάρκεια τρεις ώρες και θα περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής (της μορφής που έχουν οι ασκήσεις εμπέδωσης του μαθήματος). Η εξέταση θα διεκπεραιωθεί με ανοικτές σημειώσεις (βιβλίο μαθήματος), ενώ η χρήση υπολογιστικής μηχανής, ηλεκτρονικού υπολογιστή ή τηλεφώνων απαγορεύονται κατά τη διάρκεια της εξέτασης. 5
Χρονοδιάγραμμα
Το μάθημα έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ούτως ώστε κάθε Ενότητα να αντιστοιχεί σε 2 εβδομάδες. Πιο κάτω αναλυτικά μπορείτε να βρείτε τις ημερομηνίες, τους στόχους και τις δραστηριότητες για κάθε ενότητα ξεχωριστά.
Στόχοι μαθήματος:
1. Γνωριμία με το περιβάλλον του μαθήματος και με τους συμφοιτητές σας.
2. Πρώτη γνωριμία με την εκπαιδευτική έρευνα και με άλλους τρόπους εύρεσης νέων γνώσεων.
3. Ανάλυση σταδίων επιστημονικής διαδικασίας.
Δραστηριότητες:
1. Απάντηση ανώνυμου ερωτηματολογίου για τις αρχικές στάσεις των φοιτητών για την έρευνα.
2. Να απαντήσετε στη δραστηριότητα στην πλατφόρμα MOODLE.
Βιβλιογραφία
Κεφάλαιο 1.
PowerPoint με επεξηγήσεις
Εισαγωγικό video
Στόχοι μαθήματος:
1. Αρχική γνωριμία με τους τρόπους επιλογής θέματος έρευνας και χαρακτηριστικά των ερευνητικών προβλημάτων, απαραίτητες προϋποθέσεις στην επιλογή θέματος.
2. Διατύπωση σκοπού έρευνας και επιλογή τίτλου.
3. Στάδια ανασκόπησης βιβλιογραφίας και συσχέτιση περιεχομένου βιβλιογραφικού μέρους με το σκοπό της έρευνας.
4. Διατύπωση μεταβλητών που σχετίζονται με το σκοπό και αναγνώριση των σχέσεων που τις διέπουν.
5. Καθορισμός θεωρητικού πλαισίου με βάση τις μεταβλητές που έχουν εντοπιστεί.
6. Διατύπωση ερευνητικών ερωτημάτων ή υποθέσεων.
7. Καθορισμός της αναγκαιότητας και σημαντικότητας του θέματος έρευνας.
Δραστηριότητες:
1. Υπάρχουν 20 ερωτήσεις πολλαπλής εκλογής, τις οποίες θα πρέπει να απαντήσετε μετά τη μελέτη της ενότητας 2. Κάθε σωστή απάντηση βαθμολογείται με 1 μονάδα. Αν δεν είστε ευχαριστημένοι με το βαθμό που θα πάρετε από τις απαντήσεις που δώσατε, έχετε την ευκαιρία να λάβετε την εξέταση ακόμα ΜΙΑ φορά. Ο βαθμός που θα πάρετε τη δεύτερη φορά θα είναι και ο βαθμός που θα μετρήσει για τη συγκεκριμένη εργασία. (Αν είστε ευχαριστημένοι με τον αρχικό σας βαθμό δεν είστε υποχρεωμένοι να απαντήσετε ξανά τις ερωτήσεις).
2. Για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα πρέπει να επιλέξετε ένα θέμα σχετιζόμενο με το χώρο της εκπαίδευσης που σας ενδιαφέρει. Στη συνέχεια, θα πρέπει να
ΕΝΟΤΗΤΕΣ
Ενότητα 1: Εισαγωγή στην εκπαιδευτική έρευνα [30/9-13/10]
Ενότητα 2: Ανάπτυξη ερευνητικού προβλήματος [14/10 – 27/10]
6
καταγράψετε 2-3 ερευνητικά ερωτήματα σχετιζόμενα με αυτό το θέμα. Τουλάχιστον το ένα ερευνητικό ερώτημα πρέπει να είναι ποσοτικό, έτσι ώστε να μπορεί να απαντηθεί με τη χρήση γραπτού ερωτηματολογίου. Αναρτήστε τον τίτλο του θέματος σας, καθώς και τα ερευνητικά σας ερωτήματα στο MOODLE. Η ανάρτησή σας να γίνει απευθείας στην πλατφόρμα του μαθήματος ΧΩΡΙΣ τη χρήση επισυναπτόμενων αρχείων.
Βιβλιογραφία
Κεφάλαια 2-3. & PowerPoint με επεξηγήσεις
Στόχοι μαθήματος:
1. Αναφορά στο περιεχόμενο και δομή της ανασκόπησης βιβλιογραφίας και συσχέτιση με τους σκοπούς.
2. Διαφορές ανάμεσα σε βιβλιογραφική ανασκόπηση και θεωρητικό πλαίσιο έρευνας.
3. Σχολιασμός και αξιολόγηση δειγμάτων ανασκόπησης βιβλιογραφίας σε θέμα που σχετίζεται με το σκοπό της έρευνάς σας.
4. Γραφική παρουσίαση θεωρητικού πλαισίου που σχετίζεται με τη βιβλιογραφική ανασκόπηση και το σκοπό της έρευνας.
Δραστηριότητες:
Στο συγκεκριμένο φόρουμ έχουν αναρτηθεί δύο παραδείγματα ανασκόπησης βιβλιογραφίας, τα οποία θα πρέπει να κρίνετε και να σχολιάσετε, με βάση τις πληροφορίες που δίνονται στο βιβλίο σχετικά με τη συγγραφή του κεφαλαίου της ανασκόπησης βιβλιογραφίας. Με τη συμπλήρωση των σχολιασμών από όλη την τάξη, θα σας δοθεί και επιπλέον σχολιασμός από την καθηγήτριά σας. Για ευκολία των συμφοιτητών σας, παρακαλώ όπως γράφετε τα σχόλιά σας απευθείας μέσα στο φόρουμ χωρίς να αναρτάτε ξεχωριστά αρχεία που θέλουν περισσότερη ώρα για να ανοιχτούν και να διαβαστούν.
Βιβλιογραφία
Κεφάλαιο 4 & 12.
PowerPoint με επεξηγήσεις
Στόχοι μαθήματος:
1. Οι φοιτητές να αναγνωρίζουν τα διάφορα είδη έρευνας (πειραματική, μεταγεγονοτική, συσχετιστική, περιγραφική, ποιοτική, ιστορική, έρευνα δράσης).
2. Οι φοιτητές να αντιληφθούν ότι η επιλογή είδους έρευνας καθορίζεται από το σκοπό της έρευνας και τα ερευνητικά ερωτήματα.
Δραστηριότητες:
Υπάρχουν 20 ερωτήσεις πολλαπλής εκλογής τις οποίες θα πρέπει να απαντήσετε μετά τη μελέτη της ενότητας 4. Κάθε σωστή απάντηση βαθμολογείται με 1 μονάδα. Αν δεν είστε ευχαριστημένοι με το βαθμό που θα πάρετε από τις απαντήσεις που δώσατε, έχετε την ευκαιρία να λάβετε την εξέταση ακόμα μια φορά. Ο βαθμός που θα πάρετε τη δεύτερη φορά θα είναι και ο βαθμός που θα μετρήσει για τη συγκεκριμένη εργασία. (Αν είστε ευχαριστημένοι με τον αρχικό σας βαθμό δεν είστε υποχρεωμένοι να απαντήσετε
Ενότητα 3: Ανασκόπηση βιβλιογραφίας [28/10-10/11]
Ενότητα 4: Είδη έρευνας [Εβδομάδες 11/11 - 24/11]
7
ξανά τις ερωτήσεις).
Βιβλιογραφία
Κεφάλαιο 6
PowerPoint με επεξηγήσεις
Στόχοι μαθήματος:
Οι φοιτητές να:
1. Είναι σε θέση να δίνουν λειτουργικούς ορισμούς για το θέμα που έχουν επιλέξει.
2. Διακρίνουν τις 4 κλίμακες μέτρησης και τα χαρακτηριστικά τους.
3. Γνωρίζουν τα διάφορα μέσα συλλογής δεδομένων.
4. Γνωρίζουν τα χαρακτηριστικά των καλών ερωτήσεων και να μπορούν να γράφουν και να αξιολογούν τέτοιες ερωτήσεις.
5. Κατανοούν τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των διαφόρων μεθόδων χορήγησης ερωτηματολογίων.
6. Κατανοούν τις μεθόδους μέτρησης του βαθμού εγκυρότητας και αξιοπιστίας των αποτελεσμάτων έρευνας.
7. Εφαρμόζουν διάφορες μεθοδολογίες επιλογής δείγματος.
8. Κρίνουν τις διαδικασίες ερευνών, ως προς θέματα δεοντολογίας.
Δραστηριότητες:
1. Υπάρχουν 20 ερωτήσεις πολλαπλής εκλογής τις οποίες θα πρέπει να απαντήσετε μετά τη μελέτη της ενότητας 5. Κάθε σωστή απάντηση βαθμολογείται με 1 μονάδα. Αν δεν είστε ευχαριστημένοι με το βαθμό που θα πάρετε από τις απαντήσεις που δώσατε, έχετε την ευκαιρία να λάβετε την εξέταση ακόμα μια φορά. Ο βαθμός που θα πάρετε τη δεύτερη φορά θα είναι και ο βαθμός που θα μετρήσει για τη συγκεκριμένη εργασία. (Αν είστε ευχαριστημένοι με τον αρχικό σας βαθμό δεν είστε υποχρεωμένοι να απαντήσετε ξανά τις ερωτήσεις).
2. Με βάση τα ερευνητικά σας ερωτήματα, επιλέξτε ένα έτοιμο, ή κατασκευάστε ένα εργαλείο συλλογής δεδομένων, το οποίο θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την απάντηση των ερευνητικών σας ερωτημάτων. Έχετε, επίσης, την επιλογή να τροποποιήσετε ένα έτοιμο ερωτηματολόγιο αν πάρετε άδεια από το συγγραφέα του ερωτηματολογίου. Οι ερωτήσεις σας πρέπει να είναι σύμφωνες με τις προδιαγραφές των ερωτήσεων που αναφέρονται στο διδακτικό εγχειρίδιο. Μαζί με το ερωτηματολόγιο θα πρέπει να γράψετε μια περιγραφή του ερωτηματολογίου σε μια περίπου σελίδα, καθώς και πληροφορίες για την προέλευσή του (π.χ. αν το έχετε κατασκευάσει μόνοι σας, τη βιβλιογραφική αναφορά του έτοιμου ερωτηματολογίου- αν το έχετε πάρει έτοιμο κ.λπ.).
Με την υποβολή όλων των εργασιών, θα πρέπει στη συνέχεια να δώσετε ανατροφοδότηση στις εργασίες 2 συμφοιτητών σας επισημαίνοντας τα θετικά σημεία της κάθε εργασίας, καθώς και συμβουλές για βελτίωσή τους.
Βιβλιογραφία
Κεφάλαια 5 & 7
PowerPoint με επεξηγήσεις
Ενότητα 5: Μεθοδολογία έρευνας [25/11 - 8/12]
8
Στόχος μαθήματος:
Οι φοιτητές να μελετούν και να κατανοούν ερευνητικά αποτελέσματα και να τα συσχετίζουν με τα συμπεράσματα μιας έρευνας.
Δραστηριότητες:
1. Υπάρχουν 20 ερωτήσεις πολλαπλής εκλογής τις οποίες θα πρέπει να απαντήσετε μετά τη μελέτη της ενότητας 6. Κάθε σωστή απάντηση βαθμολογείται με 1 μονάδα. Αν δεν είστε ευχαριστημένοι με το βαθμό που θα πάρετε από τις απαντήσεις που δώσατε, έχετε την ευκαιρία να λάβετε την εξέταση ακόμα μια φορά. Ο βαθμός που θα πάρετε τη δεύτερη φορά θα είναι και ο βαθμός που θα μετρήσει για τη συγκεκριμένη εργασία. (Αν είστε ευχαριστημένοι με τον αρχικό σας βαθμό δεν είστε υποχρεωμένοι να απαντήσετε ξανά τις ερωτήσεις).
Βιβλιογραφία
Κεφάλαια 9-12
PowerPoint με επεξηγήσεις
σε ευχαριστω πολυ

Αποσυνδεδεμένος vagelischios

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 42
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή (Πανεπιστήμιο Λευκωσίας)
« Απάντηση #1497 στις: Ιανουάριος 08, 2014, 03:16:47 μμ »
Γεια σας.
Θα ήθελα να ρωτήσω οι τηλεδιασκέψεις ποτέ πραγματοποιούνται? Πρωινή ώρα? Ρωτώ γιατί δουλεύω το πρωί. Μπορεί να τις παρακολουθήσει κάποιος αργότερα βιντεοσκοπημένες? Όσον αφορά τα σεμινάρια τι γίνεται σε αυτά? Μπορεί να με διαφωτίσει κάποιος? Αυτοί που ξεκινάμε τώρα είμαστε όλο απορίες.....

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160666
  • Σύνολο θεμάτων: 19222
  • Σε σύνδεση σήμερα: 988
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 3
Επισκέπτες: 884
Σύνολο: 887

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.131 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.