0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Οι απαντησεις του μαθητη καταγραφονται απο τον καθηγητη αυτολεξει και αποτελουν την επισημη απαντηση.....οδευτερος εκπ/κος που παραβρισκετε στην εξεταση ειναι κατα προτιμηση εκπ/κος εαε.
Αν μιλάμε για ερωτήσεις σύντομης απάντησης ή κλειστού τύπου, φυσικά ο καθηγητής θα σημειώσει τις απαντήσεις. Διαφορετικά, αυτό δεν γίνεται ... Για εκπαιδευτικό ΕΑΕ, δεν το συζητώ καν, εκτός αν υπάρχει σε Γυμνάσια. Σαφώς για πολλούς και ποικίλους λόγους οι καθηγητές είναι πολύ επιεικείς με μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Πρώτα απ' όλα, θα σας πω αυτό που μας έλεγε μια σύμβουλος ειδικής αγωγής. "Αν τα παιδιά αυτά μείνουν σε κάποιο μάθημα, είναι σαν να τα τιμωρείτε". Οπότε, εννοούσε "Περάστε τους όλους".
Ανέφερα σε αυτό το θέμα τον όρο "μαθησιακές δυσκολίες", γιατί όλοι οι συνάδερφοι που έχω γνωρίσει ως τώρα, πολύ πιο παλιοί από εμένα, αντιμετωπίζουν με τον ίδιο τρόπο και τους μαθητές με δυσλεξία και τους μαθητές με άλλες μαθησιακές δυσκολίες, π.χ. τον μαθητή με διάγνωση για οριακή νοημοσύνη, εφ' όσον εξετάζονται προφορικά μόνο. Συμφωνώ κι εγώ ότι η διαδικασία είναι αυτή που περιγράφει η raclette. Αν βέβαια μιλάμε για πανελλαδικές, η διαδικασία διαφέρει κάπως. Επίσης, να προσθέσω ότι έχω συναντήσει αρκετά παιδιά με δυσλεξία. Ωστόσο, μόνο σε μία περίπτωση μαθητή που οι γονείς του ήταν καθηγητές, το παιδί είχε κάποια βοήθεια. Στις άλλες περιπτώσεις συνήθως δεν γίνεται καμιά προσπάθεια από μέρους των γονέων για βοήθεια των παιδιών τους. Αρκούνται στο χαρτί της προφορικής εξέτασης. Επίσης είναι και οικονομικοί παράγοντες που αποτρέπουν τους γονείς να ζητήσουν βοήθεια για το παιδί τους. Είχα έναν εξαιρετικό μαθητή στην Β΄και στην Γ΄Λυκείου στην Ιστορία Γενικής και του έβαζα πάντοτε 20. Όταν ήρθαν φέτος οι γονείς του το συζήτησα μαζί τους, και μου είπαν ότι ο γιος τους έχει δυσλεξία, αλλά δεν πήραν χαρτί γι΄αυτό, και σταμάτησαν και την βοήθεια σε ειδικό κέντρο γιατί ο πατέρας έμεινε άνεργος. Κανένας άλλος καθηγητής δεν τους είχε πει τίποτε για το θέμα. Xriana, αυτό που αναφέρω είναι αυτό που έχω δει να συμβαίνει κατ' επανάληψη.
Μαθητής με διάγνωση για οριακή νοημοσύνη (χωρίς διάγνωση και για κάτι άλλο) γίνεται να εξετάζεται μόνο προφορικά;
Ανέφερα σε αυτό το θέμα τον όρο "μαθησιακές δυσκολίες", γιατί όλοι οι συνάδερφοι που έχω γνωρίσει ως τώρα, πολύ πιο παλιοί από εμένα, αντιμετωπίζουν με τον ίδιο τρόπο και τους μαθητές με δυσλεξία και τους μαθητές με άλλες μαθησιακές δυσκολίες, π.χ. τον μαθητή με διάγνωση για οριακή νοημοσύνη, εφ' όσον εξετάζονται προφορικά μόνο.
Δική μου προσέγγιση για την αξιολόγηση των μαθητών είναι:Μια προσέγγιση που θα μπορούσε να ακολουθείται κατά την αξιολόγηση μαθητών με Μ.Δ. στα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών είναι η ανάλυση έργου (κατά βήματα), όπου ο/η μαθητής/τρια ξεδιπλώνει την σκέψη του/της ως απάντηση στην ίδια ερώτηση/διατύπωση που τίθεται και στους μαθητές χωρίς Μ.Δ.. Η μέθοδος αυτή μπορεί να εφαρμοστεί κυρίως σε ερωτήσεις/διατυπώσεις με τη μορφή προβλημάτων και ασκήσεων (πχ 3ο, 4ο θέμα), δείχνοντας το «ύφος» της αξιολόγησης κατά την προφορική αξιολόγηση των μαθητών με Μ.Δ. και σε άλλης μορφής θέματα (πχ Σωστό-Λάθος, συμπλήρωση κενών, πολλαπλής επιλογής, συσχετισμού, σειροθέτησης, ομαδοποίησης, αναγνώρισης, ολοκλήρωσης κλπ). Η χρήση, επίσης, της πολυαισθητηριακής προσέγγισης, όπου ο/η εκπαιδευτικός εφιστά την προσοχή στον/στην μαθητή/τρια μέσω της άμεσης επαφής μαζί του/της κατά τη διάρκεια της προφορικής εξέτασης (πχ κινήσεις- όραση, ήχοι, ελαφρό άγγιγμα) ενδείκνυνται.Τίτλος βήματος: Περιγραφή της διαδικασίας: [Τι αξιολογείται (βαθμολογείται) (/100)]1. Διατύπωση της ερώτησης. Ο/η μαθητής/τρια διαβάζει την ερώτηση και ο/η καθηγητής/τρια την ξαναδιαβάζει προφορικά ώστε να βεβαιωθεί ότι έγινε αντιληπτή από τον μαθητή/τρια. 2. «Περί τίνος πρόκειται;» Ο/η καθηγητής/τρια ρωτά τον/την μαθητή/τρια να του/της πει σε τι αναφέρεται η ερώτηση/διατύπωση (δλδ. ποια κατάσταση αφορά) Αν ο/η μαθητής/τρια κατανοεί τι συμβαίνει/τι αφορά η ερώτηση/διατύπωση. [(20/100)]3. Διαχωρισμός δεδομένων από ζητούμενα. Ο/η καθηγητής/τρια ρωτά τον/την μαθητή/τρια «τι μας δίνει η ερώτηση/διατύπωση και τι μας ζητά;». Αν ο/η μαθητής/τρια μπορεί και σε ποιο βαθμό να διαχωρίσει αυτό/ά που του/της δίνει η ερώτηση/διατύπωση από αυτό/ά που του/της ζητά με τον σωστό τρόπο. [(20/100)]4. Ανάκληση θεωρίας Ο/η καθηγητής/τρια ρωτά τον/την μαθητή/τρια «τι πρέπει να θυμηθούμε για να απαντήσουμε σωστά;» Αν ο/η μαθητής/τρια μπορεί να ανακαλέσει τη θεωρία που έχει διδαχθεί και τους τύπους (αν χρειάζονται) που είναι απαραίτητοι για να απαντήσει σωστά. [(15/100)]5. Αποτελεσματική χρήση Ο/η καθηγητής/τρια ρωτά τον/την μαθητή/τρια «τι πρέπει να κάνουμε για να απαντήσουμε σωστά;» Αν ο/η μαθητής/τρια μπορεί να περιγράψει την διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει για να χρησιμοποιήσει σωστά το/τα δεδομένο/α μέσω της θεωρίας για να απαντήσει το/τα ζητούμενα. (20/100)6. Αποτελεσματική εφαρμογή Ο/η καθηγητής/τρια προτρέπει τον/την μαθητή/τρια να εφαρμόσει την διαδικασία που αποφάσισε για να απαντήσει στην ερώτηση/διατύπωση Αν ο μαθητής/τρια μπορεί να συνδυάσει όλη την παραπάνω διαδικασία για να απαντήσει σωστά. (20/100)7. Αποτέλεσμα Ο/η καθηγητής/τρια ρωτά τον μαθητή/τρια «Άρα, τελικά ποιά είναι η απάντησή σου;» Σωστό αποτέλεσμα (5/100)Αν ο/η μαθητής/τρια, παρά την αναμονή απάντησης στο κάθε βήμα, δεν μπορεί να προχωρήσει περαιτέρω, παίρνει τους βαθμούς που συγκέντρωσε ως εκείνη την χρονική στιγμή και ο/η καθηγητής/τρια προχωρά στην επόμενη ερώτηση. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στο 4ο στάδιο της ανάκλησης της θεωρίας, όπου πρέπει να δοθεί ο κατάλληλος χρόνος και η ενθάρρυνση στον/στην μαθητή/τρια με Μ.Δ..Στο τέλος της συνολικής αξιολόγησης ο/η μαθητής/τρια ερωτάται: «Θέλεις να ξαναδούμε κάποια ερώτηση;» κι αν απαντήσει θετικά για κάποια/ες ερώτηση/σεις του/της θυμίζουμε που είχε φτάσει στην συγκεκριμένη ερώτηση και προχωράμε όπως παραπάνω για την/τις ερώτηση/σεις που θέλει να ξαναπροσπαθήσει.Οι εξεταστές είναι 3 (1ος-2ος-αναθμολογητής στην περίπτωση απόκλισης των 2 προηγούμενων>10). Ο βαθμός του καθενός μπαίνει ανεξάρτητα (ΔΕΝ ΣΥΝΕΝΟΟΥΝΤΑΙ).Δεν συνενοούνται μεταξύ τους.Έχουν το χρόνο όσο οι μαθητές επεξεργάζονται τα θέματα στις αίθουσες να συζητήσουν μεταξύ τους τα θέματα, παρότι δεν θα έχουν εκδοθεί αναλυτικές οδηγίες διόρθωσης (καθώς αυτές εκδίδονται αργότερα).Δεν λέμε αν το είπε σωστά η λάθος. Ούτε αν το είπε λάθος δεν του λέμε "λάθος ξαναπροσπάθησε".Βοηθάμε τον/την μαθητή/-τρια να ξεδιπλώσει τη σκέψη του χωρίς νύξεις για τη σωστή απάντηση, δημιουργώντας το ευνοϊκό συναισθηματικό περιβάλλον κατά τη διάρκεια της εξέτασης. Για αυτό άλλωστε δίνεται περισσότερος, αλλά εύλογος, χρόνος (πέραν του 3ωρου) στην συνολική διάρκεια δυνατής παραμονής όλων των μαθητών. Ο καθένας μαθητής δηλώνει στους επιτηρητές ότι τελείωσε στην αίθουσα που γράφουν και περιμένει τη σειρά του, αφού δώσει το τετράδιο του να επικολληθεί το αυτοκόλλητο, να πάει στην αίθουσα που τον περιμένουν οι αξιολογητές. Σε κάθε τέτοια αίθουσα διεξάγονται ταυτόχρονα πολλές εξετάσεις από τριάδες αξιολογητών.