Σύνολο ψηφοφόρων: 179
0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Όταν η αλήθεια πονάει αυτό θα απαντήσουμε .... Μιλώ για το τώρα, τη σύγχρονη εποχή. Αν βλέπεις δίπλα σου λίγο το πόσο ο κόσμος προχωρά και εξειδικευεται. Ακόμα και οι μόνιμοι. Αλλά ειλικρινά η απάντησή σου δεν περίμενα να είναι διαφορετική. Τυχαίο; Δεν νομίζω!!!! Αυτός είναι ο λόγος που δεν γράφω συχνά στο φόρουμ. Καληνύχτα.
Κανένας δεν μπορεί εδώ στο φόρουμ να εκπροσωπεί ή να μιλά στο όνομα μίας ηλικιακής ομάδας. Ως άνθρωποι είμαστε διαφορετικοί και επιπλέον ως εκπαιδευτικοί έχουμε διαφορετική αφετηρία και γενικότερα διαφορετική σχέση με την μετεκπαίδευση. Αυτό σημαίνει ότι κάποιος/α εκπαιδευτικός μπορεί να βελτιώνεται είτε με προσωπική εργασία είτε με διάφορες επιμορφώσεις, μεταπτυχιακά κλπ. Η ουσία όλης της συζήτησης εδώ είναι να διαμορφώσουμε μία θέση/στάση ως εκπαιδευτικοί για δύο πολύ βασικά πράγματα για την εκπαίδευση:1. Την αξιοκρατία2. Την αξιολόγησηΑυτά τα δύο είναι αλληλένδετα και θα μπορούσαν να έχουν ένα όνομα αλλά γιατί πολύ πιθανό την επόμενη χρονιά να μιλάμε εδώ για αξιολόγηση θα προτιμούσα να είναι τύποις διακριτά.Το πρώτο ερώτημα το πολυσυζητάμε εδώ και καιρό. Πως τελικά θέλουμε να γίνονται οι προσλήψεις και οι διορισμοί στην εκπαίδευση;Το δεύτερο θα συζητηθεί πιθανόν στο επόμενο διάστημα (με όποια κυβέρνηση). Πως θέλουμε να αξιολογούμαστε;Ωραία είναι να υποστηρίζει κάποιος με την δική του άποψη τα δικά του ΄΄προσόντα΄΄ αλλά κάποια στιγμή πρέπει να η κουβέντα να προχωρήσει. Αυτό θα γίνει αν κατανοήσουμε και τους προβληματισμούς των άλλων με διαφορετικά ΄΄προσόντα΄΄. Πρέπει να γίνει δηλαδή μία σύνθεση. Έχουμε πει για ακαδημαϊκά προσόντα, για επιτυχίες στο γραπτό, για κοινωνικά προσόντα. Η άποψή μου είναι πως όλα πρέπει να μετράνε με τέτοια αναλογία όπως προβλέπουν οι συνταγματικοί νόμοι μετά και το ξεκαθάρισμα του ΣτΕ. Δεν είναι καλό να αποκλείουμε ο ένας τον άλλο. Να πω ένα παράδειγμα με τα κοινωνικά κριτήρια. Λένε κάποιοι τα παιδιά δεν αποτελούν κριτήριο για τον καλό εκπαιδευτικό. Ωραία, έστω ότι είναι επιστημονικά αληθές. Παραταύτα το σύνταγμα προβλέπει κάποια πράγματα για αυτούς. Αν στο νέο νόμο παραβιάζεται κάτι να το δούμε και αν είναι να διεκδικήσουμε αποκατάσταση και μάλιστα μαζικά. Αλλά μην λέμε μία μοριοδότηση τάδε είναι υψηλή. Π.χ. 10 μόρια στα 100 για τους πολύτεκνους που αφήνεται να διαρρέει. Κατά την γνώμη είναι λίγα και μάλλον θα είναι περισσότερα. Δεν μας αρέσει; Θέλουμε να πει η κυβέρνηση 10 ή 20% γενικά για ειδικές; Αν νομίζεται ότι αυτό είναι καλύτερο, συνεχίστε να φωνάζεται κάποιοι για τα 10 μόρια.Όμως όλα αυτά τα ακαδημαϊκά, τα κοινωνικά, η προϋπηρεσία πόσο αυθεντικά είναι. Πως απέκτησε κάποιος αυτή την προϋπηρεσία; Πως άρχισε εννοώ. Πως απέκτησε κάποιος αυτό το μεταπτυχιακό, αυτή την επιμόρφωση; Γιατί απέκτησε κάποιος πολλά παιδιά; Γιατί είναι καλός εκπαιδευτικός; Να μοριοδοτηθεί γι όλα αυτά τα ΄΄προσόντα΄΄ δεν λέω. Όμως να έρθει και να το αποδείξει διπλά σε ένα γραπτό διαγωνισμό ότι όντως έχει προσόντα/ικανότητες. μόνο έτσι θα έχει ο νέος και ο ΄΄φτωχός΄΄ και αυτός τις ευκαιρίες του. Ας γίνει η βαρύτητα του διαγωνισμού ποιο μικρή π.χ. 50 ή 60% με μόρια όμως πάνω από τη βάση. Η αξιολόγηση πως θέλουμε να γίνει; Με χαρτιά και προσωπικό φάκελο προσόντων αλλά Κούλη, Φιλιώ κλπ; Μήπως πρέπει να γίνει και ένα ανεξάρτητο σώμα αξιολόγησης όπως και το Α.Σ.Ε.Π. που θα λογοδοτεί μόνο στη βουλή; Να μπαίνουν π.χ. μέσα στην τάξη για να βλέπουν τον τρόπο και τα αποτελέσματα μία διδασκαλίας;΄΄Νέοι΄΄ συνάδελφοι και συναδέλφισσες μην μένουμε στα συνθήματα των συνδικαλιστών και κάποιων πρόσκαιρα βολεμένων ούτε και των τυχοδιωκτικών, πελατειακών και αντιεκπαιδευτικών πολιτικών. Να τους γυρίσουμε την πλάτη. Έτσι θα είμαστε ΄΄νέοι΄΄. Το ζητούμενο είναι η παρεχόμενη εκπαίδευση και η συνεχής βελτίωσή της στο κομμάτι που αφορά τις δικές μας υποχρεώσεις και δικαιώματα. Αν αύριο μεθαύριο δούμε ότι δεν ΄΄βάζουν΄΄ μυαλό συνδικαλιστές και πολιτικοί να το καταγγείλουμε πιθανόν στην Ε.Ε. και να αποδείξουμε στο δικαστήριο τις πελατειακές νοοτροπίες και πολιτικές που διαμορφώνουν την εκπαιδευτική πολιτική η οποία καθορίζεται ως ένα βαθμό και με τα 1. και 2. που έγραψα στην αρχή.
Αν έχεις όλα αυτά τα πτυχία που λες μπράβο σου αλλά θα αισθανόμουν τραγικά χάλια να κυνηγάω μια θέση σε νηπιαγωγείο ! Για να τα πάρεις φυσικά όλα αυτά έχεις και μια σχετική ηλικία . Άρα έχεις περάσει τα 30 και δουλεύεις από καθόλου έως χαλαρά . Πως ζεις ακριβώς ! Είμαι υπέρ της δια βίου μάθησης αλλά εσυ απλά μαζεύεις πτυχία . Ούτε αυτό είναι λύση . Άσε που έχει νόημα να μαζεύεις σοβαρά πτυχία και όχι ότι να είναι έτσι για συλλογή .
Αυτό πάλι που κάποιοι το έχετε δεδομένο πως οι νεότεροι σε ηλικία έχουν πτυχίο ΝΑΣΑ και εκατο διπλωματα ο καθένας, ενώ οι λίγο μεγαλύτεροι έμειναν και επαναπαύτηκαν στο απολυτήριο δημοτικού...δεν το καταλαβαίνω από που βγαίνει...ειλικρινά!!