0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
να προσθέσω στα παραπάνω, που δεν τα γνωρίζω ιδιαίτερα – εννοώ τα των ΕΠΑΛ, ότι κατά την προσωπική μου άποψη ένα μεγάλο μέρος της δουλειάς μας είναι η «διαχείριση της τάξης» και όταν λέω μεγάλο εννοώ άνετα 50% ή και παραπάνωδιαχείριση τάξης δεν διδάσκεται επί της ουσίας πουθενά, αποκτάται ή κατακτάται σε κάποιο βαθμό με την εμπειρία, δηλαδή και μέσα από τα λάθη, δεν είναι λίγα τα περιστατικά εκπαιδευτικών που βγήκαν με κλάματα από την τάξη ή κρατήθηκαν μέχρι να γυρίσουν σπίτι και μιλάω για «κανονικά» σχολεία δημοτικά-γυμνάσια-λύκεια
Δεν έχω εργαστεί μέχρι στιγμής καθόλου σε ΕΠΑΛ αλλά μόνο στις ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ και στα ΙΕΚ.
Συγνώμη, δεν έχεις καθόλου προϋπηρεσία στο υπουργείο παιδείας;
Και γενικώς όπου βλέπεις αξιοπρεπείς διευθυντές, περνάς πιο ήσυχα. Σε σχολεία με μαθητοπατέρες διευθυντές, περνάς άσχημα.
Δυστυχώς όχι...
Συμφωνώ μαζί σας.Από την πείρα μου έχω καταλήξει ότι οι διευθυντές ευθύνονται. Το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι. Αν ο διευθυντής δίνει σταθερή αυστηρή γραμμή σε όλο τον σύλλογο για τη συμπεριφορά των μαθητών μέσα στην τάξη κι στο προαύλιο τότε οι μαθητές καταλαβαίνουν τα όρια ποια είναι του σχολείου και μαζεύονται. Αν τα περνούν πρέπει να υπάρχουν άμεσα συνέπειες που να εφαρμόζονται στην πράξη από διευθυντή. Το γελοίο της υπόθεσης είναι ότι οι διευθυντές που δεν θέτουν και δεν τηρούν τα όρια στη συμπεριφορά των μαθητών, είναι αυτοί που θα αξιολογήσουν τους καθηγητές.
Έχεις διοριστεί στον τόπο που επιθυμείς; Τα μαθήματα που θα κάνεις είναι μόνο ειδικότητας (υποθέτω φαρμακοποιών; δεν ξέρω σε ποια ειδικότητα θα μπορείς να διδάσκεις) ή θα κάνεις και γενικής παιδείας; Θα μπορείς να συμπληρώνεις ωράριο σε ένα σχολείο; Υπάρχουν οργανικές στην ειδικότητά σου στην περιοχή ή θα είσαι για πολλά χρόνια στην διάθεση; Μάθε πληροφορίες για τα ΕΠΑΛ της περιοχής που διορίστηκες. Τι κλίμα επικρατεί. Ας μην εθελοτυφλούμε. Όχι δεν είναι "όπως όλοι οι μαθητές" οι μαθητές του ΕΠΑΛ, όχι στο ίδιο ποσοστό. Εάν στα γενικά έχεις 1-2 περιπτώσεις παιδιών από διαλυμένα σπίτια, στο ΕΠΑΛ έχεις 5-6. Και όταν λέω διαλυμένα, δεν εννοώ διαζύγια. Εννοώ φυλακές, ναρκωτικά, πορνεία, κακοποίηση, αδιαφορία. Ανάλογα την περιοχή του ΕΠΑΛ αυτά τα φαινόμενα είναι πιο έντονα ή πιο ήπια. Τα παιδιά που πηγαίνουν παραϊατρικές ειδικότητες όμως, επειδή είναι πιο "δύσκολες", είναι γενικά σε καλύτερη "κατάσταση" από άλλα που πηγαίνουν μηχανολόγοι πχ. Επίσης, περισσότερα κορίτσια έναντι αγοριών (ποσοστιαία παίζει ρόλο στην παραβατικότητα). Να ξέρεις πάντως, ότι οι ώρες δουλειάς το πρωί είναι μεν αρκετά λιγότερες, αλλά είναι πολύ πιο εξαντλητικές. 4 ώρες μαθήματος μπορούν να σε κάνουν να γυρίσεις σπίτι σου πτώμα από την ένταση, την συνεχή εγρήγορση και τον θόρυβο. Επίσης, υπολόγισε ότι θα έχεις και το απόγευμα δουλειά για να προετοιμάσεις το μάθημά σου, 2-3 ώρες τουλάχιστον καθημερινά τα πρώτα χρόνια. Ανάλογα το πόσα διαφορετικά μαθήματα έχεις και το πόσο συχνά αλλάζει η ύλη και τα βιβλία, θα εξαρτηθεί για πόσο καιρό θα έχεις ανάλογο φόρτο τα απογεύματα. Για να φανταστείς λίγο πως είναι η τάξη, φαντάσου να έχεις καμιά 15αριά άτομα ταυτόχρονα μέσα στο φαρμακείο σου και να προσπαθείς να τους εξυπηρετήσεις όλους ταυτόχρονα. Αναλογίσου για πόση ώρα κάθε μέρα μπορείς να κάνεις κάτι τέτοιο και με ποιόν τρόπο θα μπορούσες να το κάνεις, και θα πάρεις ίσως μία ιδέα για το εάν θα αντέχεις την πίεση. Τονίζω λίγο το θέμα της πίεσης στο μάθημα, γιατί πολλοί μη-εκπαιδευτικοί δυσκολεύονται πολύ να αντιληφθούν ότι οι περισσότερες ώρες δουλειάς σε μία δουλειά που, ναι μεν μπορεί να είναι συνεχής χωρίς διαλλείματα, αλλά είναι δομημένη, γίνεται με τους ρυθμούς και με τις επιλογές του εργαζόμενου , μπορεί να είναι πολύ πιο ξεκούραστη από λιγότερες ώρες δουλειάς σε μία τάξη, όπου το εάν μια ώρα θα είναι "ήρεμη" ή όχι, δεν εξαρτάται από εσένα και επίσης, δεν υπάρχει περιθώριο χαλάρωσης την ώρα του μαθήματος.Εν κατακλείδι, σκέψου εάν αυτό που σε κουράζει στην τωρινή δουλειά σου είναι οι πολλές ώρες (δηλαδή εάν ήταν λιγότερες οι ώρες θα ήσουν ευχαριστημένη; ) ή η φύση της δουλειάς (δηλαδή εάν κουράζεσαι από αυτά που έχεις να κάνεις την ώρα της δουλειάς). Εάν είναι μόνο το πρώτο, έχε υπόψη σου ότι οι λιγότερες ώρες του σχολείου παίζει να σε κουράζουν περισσότερο.
Κατ' αρχάς θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους για τις απαντήσεις σας. Από ό,τι καταλαβαίνω οι περισσότεροι εστιάζουν στη δυσκολία στη διαχείριση της τάξης και στη δουλειά μέσα σε αυτήν. Τουλάχιστον όμως για μένα μέσα από την εμπειρία μου από τα ΙΕΚ, τις ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ και την πρακτική στα ΕΠΑΛ μέσω της ΑΣΠΑΙΤΕ η τάξη είναι το καλύτερο κομμάτι χωρίς να μου έχουν λείψει φυσικά οι αποτυχίες και τα λάθη. Μάλιστα πέρυσι με τη διαδικτυακή λειτουργία των ΙΕΚ με στενοχωρούσε που δεν έβλεπα τους σπουδαστές. Αναρωτιέμαι πόσο διαφορετική μπορεί να είναι η τάξη στα ΕΠΑΛ από ότι στα ΙΕΚ;