0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Καλησπέρα σας,στο σχολείο σας πώς λειτουργεί το Τμήμα ένταξης; Με βοήθεια εντός της τάξης ή σε ειδικές αίθουσες τμημάτων ένταξης;Είμαι σε Γυμνάσιο και εδώ γίνεται το εξής: ο/η εκπ/κός του Τμήματος ένταξης, παίρνει από τις αίθουσες τα παιδιά και πηγαίνουν σε ειδική αίθουσα και τους κάνει εκεί μάθημα. Στο τέλος της ώρας τα επιστρέφει στην τάξη για να πάρουν τα μαθήματα από τους συμμαθητές/τριές τους.Κάπου άκουσα ότι αυτό δεν είναι σύμφωνο με το ΦΕΚ. Θα ήθελα να μάθω τι γίνεται και στα άλλα Γυμνάσια στην Ελλάδα.
Έτσι λειτουργεί γενικα η ένταξη. Χρειαχεται φυσικά επικοινωνία με τον καθηγητη της τάξης, ώστε τα παιδιά να μένουν σε επαφή με το τι γίνεται γιστι συχνά βραχυκυκλώνουν, δεν ξέρουν πώς να μελετήσουν για την άλλη φορά. Ένα καλό που είχε κάνει μια κοπέλα μια φορά, που βοηθούσε όμως κατά τύχη η κατανομή των μαθητών στα τμήματα, ήταν τη μια από τις δυο ώρες τιυ εκάστοτε φιλολογικού να παίρνει τα παιδιά ενος τμήματος και να κάνει ο,τι έκανε ο καθηγητής της τάξης. Ζόρικο βέβαια να πετύχει ο συντονισμός όλων των ωρών αλλά το είχε καταφέρει.
Άλλοι εφαρμόζουν κυλιόμενο, υποστηρικτικό πρόγραμμα, δηλαδή ο μαθητής μια μένει στην τάξη και παρακολουθεί κανονικά το μάθημα, την άλλη υποστηρίζεται στο τμήμα ένταξης. Αυτό είναι δύσκολο να εφαρμοστεί σε μονόωρα μαθήματα ενώ επίσης δυσκολεύει το πρόγραμμα του εκπαιδευτικού του τε.Άλλοι παίρνουν τα παιδιά αποκλειστικά από το αντίστοιχο μάθημα, π.χ. όταν το τμήμα του μαθητή με εεα κάνει μαθηματικά, ο ίδιος του κάνει μαθηματικά στο τμήμα ένταξης.Τέλος υπάρχουν και αυτοί οι λίγοι που κάνουν συνδιδασκαλία με τον εκπαιδευτικό γενικής στο τμήμα.
Για το πρόγραμμα υπάρχει συνάδελφος επιφορτισμένος με αυτό το καθήκον. Τώρα αν πας στη μέση της χρονιάς μπορεί να μην προκύψει το ιδανικό αλλά σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να ληφθούν υπόψη και οι ανάγκες σου, ιδίως αν συμπληρώνεις και σε άλλα σχολεία. Όσον αφορά την ύλη θα ξεκινήσεις από εκεί που βρίσκονται τα παιδιά σου που τόσο καιρό συμμετείχαν κανονικά στο τμήμα τους και θα συνεννοηθείς με τους συναδέλφους της ειδικότητας σου για τον προγραμματισμό της ύλης, ειδικά μάλιστα αν το μάθημα είναι εξεταζόμενο! Να έχεις υπόψη σου ότι τα θέματα προαγωγικών-απολυτήριων εξετάσεων του Ιουνίου, είναι κοινά για όλους τους μαθητές και ως "συνεισηγητής/συνδιδάσκων" έχεις ίδιο μερίδιο λόγου στην επιλογή τους! Από κει και πέρα θα δεις εξατομικευμένα που πάσχουν, τι κενά έχουν και θα προσπαθήσεις να κάνεις το καλύτερο που μπορείς για να υποστηρίξεις τα παιδιά.Καλή αρχή!
Καλημερα! Οι πιο εμπειροι ας μας δώσουν τα φώτα τους! Όταν σε καλέσουν εν μέσω της χρονιάς αναπληρωτή σε τμήμα ένταξης, τί ακριβώς θα πρέπει να κάνεις? Ενημερώνεσαι από τον καθηγητη σε ποιο σημείο βρίσκεται στην ύλη και ξεκινάς από κει? Το προγραμμα ποιος το φτιαχνει?
Για το πρόγραμμα υπάρχει συνάδελφος επιφορτισμένος με αυτό το καθήκον. Τώρα αν πας στη μέση της χρονιάς μπορεί να μην προκύψει το ιδανικό αλλά σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να ληφθούν υπόψη και οι ανάγκες σου, ιδίως αν συμπληρώνεις και σε άλλα σχολεία. Όσον αφορά την ύλη θα ξεκινήσεις από εκεί που βρίσκονται τα παιδιά σου που τόσο καιρό συμμετείχαν κανονικά στο τμήμα τους και θα συνεννοηθείς με τους συναδέλφους της ειδικότητας σου για τον προγραμματισμό της ύλης, ειδικά μάλιστα αν το μάθημα είναι εξεταζόμενο! Να έχεις υπόψη σου ότι τα θέματα προαγωγικών-απολυτήριων εξετάσεων του Ιουνίου, είναι κοινά για όλους τους μαθητές και ως "συνεισηγητής/συνδιδάσκων" έχεις ίδιο μερίδιο λόγου στην επιλογή τους! Από κει και πέρα θα δεις εξατομικευμένα που πάσχουν, τι κενά έχουν και θα προσπαθήσεις να κάνεις το καλύτερο που μπορείς για να υποστηρίξεις τα παιδιά, λαμβάνοντας φυσικά υπόψη τη γνωμάτευση και το επε του καθενός.Καλή αρχή!
Το ίδιο μερίδιο λόγου δεν ισχύει σε καμμία περίπτωση.Τα θέματα υπογράφονται από τον διδάσκοντα της τάξης άρα αυτός έχει σύμφωνα με το νόμο την ευθύνη να τα επιλέξει.Αν θέλει να ακούσει την γνώμη των συναδέλφων του έχει καλώς, δεν είναι όμως υποχρεωμένος. Αυτό έλειπε να συνεπιλεγει για 120 μαθητές τα θέματα, ο διδάσκων 5-6 από αυτούς. Ακόμα και αναλογικά να έμπαιναν τα θέματα θα του αναλογούσε μισό υποερωτημα.