0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Δεν είναι η πρώτη φορά που διαβάζω να συμβαίνουν τέτοια πράγματα στην επαρχία. Τα έχω δει να συμβαίνουν με τα ίδια μου τα μάτια. Πάντα σε νεοδιόριστους όμως!!!! Τελικά στην δική μας περίπτωση η κοπέλα έφυγε στο τέλος της χρονιάς και έριξε μαύρη πέτρα, αφού πίσω από όλα κρυβόταν συνάδερφος που ξεσήκωνε τους ντόπιους!!! Τα ίδια λοιπόν και τώρα. Κανένας δεν σε εμποδίζει να επικοινωνήσεις με τον συντονιστή εκπαιδευτικού έργου του νομού (τον παλιό σύμβουλο δηλαδή). Μπορείς να μιλήσεις μαζί του για θέματα διεξαγωγής του μαθήματος, χωρίς να θεωρείται ότι παρακάμπτεις τον διευθυντή. Συνήθως αυτοί στέλνουν κάποια επιστολή και λένε: για όποια θέματα στείλτε μήνυμα ή επικοινωνήστε....Φυσικά έχω καταλάβει ότι από την μια λένε επικοινωνήστε, από την άλλη όμως δεν τους αρέσει να επικοινωνούμε.... Αλλά δεν χάνεις κάτι.
Αρχικά να πω πως ότι γράψω δεν έχει καμία διάθεση κριτικής και ξερολίασης, απλά θα σου εκφράσω ανοικτά τις σκέψεις μου με ότι διάβασα, χωρίς να έχουμε πλήρη εικόνα της κατάστασης του σχολείου σου, γιατί δεν είμαστε παρόντες. Δεν έχω διάθεση να θίξω κανέναν, το τονίζω.1. Δεν έπρεπε να μπεις σε διαδικασία διαπραγμάτευσης με το διευθυντή (υπολογιστή, να μπει στο μάθημα σου κτλ). Εσύ δίνεις βήμα για ότι "παθαίνεις". Δηλαδή δεν είσαι υποχρεωμένη να πας δικό σου υπολογιστή στο σχολείο. Ούτε να δίνεις φωτοτυπίες. Όσο ζητάνε και δίνεις, τόσο θα ζητάνε περισσότερο και θα σε πατήσουν κάτω αν δεν πεις και πουθενά όχι. Φαίνεσαι ψαρωμένη και το εκμεταλλεύονται. Δυστυχώς είναι σύνηθες στα ελληνικά σχολεία.2. Αν είσαι 100% σωστή στο μάθημα και στα παιδιά δεν έχεις να φοβάσαι τίποτα όσο προβλήματα και να προσπαθούν να σου δημιουργήσουν οι όποιες κλίκες. Απλά θα προσπαθούν να σου σπάσουν τα νεύρα, αλλά θα μάθεις τρόπους να τους αντιμετωπίζεις.3. Όσα περνάς (συγνώμη για αυτό που θα πω) είναι λόγω της απειρίας σου γενικότερα, όχι λόγω της απειρίας σου στην εκπαίδευση. Δεν έχεις μάθει μάλλον να χειρίζεσαι καταστάσεις και διενέξεις με ανθρώπους.4. Λόγω του 3. φροντίζουμε να ενημερωνόμαστε σωστά για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις μας. Με βάση τους νόμους, με βάση τι ισχύει, όχι με βάση τι εφαρμόζει το κεφάλι του καθενός διευθυντή, γονέα, δασκάλου κτλ.5. Μην εμπιστεύεσαι στο συγκεκριμένο περιβάλλον που βρίσκεσαι κανέναν. Ούτε το διευθυντή, ούτε την άλλη αναπληρώτρια. Αυτή μεταφέρει πράγματα, να είσαι σίγουρη.6. Έχεις μπερδέψει μόνη σου πολύ το πράγμα συζητώντας με αιρετούς και πυσπε δεξιά και αριστερά που θα έπρεπε να ξέρεις ότι και αυτοί (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων) είναι μία κλίκα. Όταν έχουμε ένα πρόβλημα κάνουμε ένα σχέδιο με συγκεκριμένα βήματα και το λύνουμε. Όχι πολύ κουτσομπολιό και όχι πολλά λόγια αλλά πράξεις.7. Τέτοια προβλήματα στα δημοτικά υπάρχουν πολύ συχνά, απλά τις προηγούμενες χρονιές καθότι ήσουν παράλληλη δεν έβλεπες τι τραβάνε οι δάσκαλοι της τάξης με τους γονείς και τους άλλους συναδέλφους, ήταν πιο συγκεκριμένα τα πράγματα για εσένα και τώρα είδες την πραγματική διάσταση. Δες το ως ένα "σχολείο" την φετινή χρονιά που θα μάθεις και εσύ πως να επιβιώνεις και να ανταπεξέρχεσαι σε τέτοιες καταστάσεις.8. Στην ελληνική επαρχία στα σχολεία που είναι πολλοί ντόπιοι μόνιμοι είναι σύνηθες να έχουν ξεχάσει τι σημαίνει επαγγελματισμός. Οπότε είναι λογικό αν εσύ ως νέα δασκάλα έχεις όρεξη για δουλειά, έχεις προσόντα, κάνεις καλό μάθημα κτλ να προκαλείς την ζήλια των μόνιμων αλλά να μην σκέφτονται πως να βελτιωθούν αυτοί αλλά πως να σαμποτάρουν εσένα. Έτσι λοιπόν, για να αποφεύγεις τις λούμπες που σου στήνουν, μία λύση πιο ανώδυνη υπάρχει πουλάς τρέλα, δούλεμα και κάνεις κανονικά την δουλειά σου. Δηλαδή μην μπαίνεις σε διαδικασία να απαντάς με ειρωνείες στα ειρωνικά τους σχόλια. Πας κάνεις σωστά την δουλειά σου, τυπική στις υποχρεώσεις σου και μην κάθεσαι και αναλώνεσαι σε συζητήσεις καφενείου στο σχολείο, γιατί έτσι μπερδεύονται τα πράγματα. Αν πάνε κάπου να στην φέρουν (επειδή έχεις φροντίσει να είσαι σωστή) απαντάς με βάση την εκάστοτε εγκύκλιο και τέλος. Απλά αν και εσύ δεν είσαι 100% οκ σε όλα αυτό δεν μπορείς να το κάνεις. 9. Κακώς μπήκες στη διαδικασία να ακούσεις από το διευθυντή τι παράπονα είχαν μεταφέρει οι γονείς. Έπρεπε να του πεις "Πείτε σε αυτούς που σας τηλεφώνησαν και έκαναν παράπονα να με βρουν αυτοπροσώπως τις τάδε ώρες που έχουμε ορίσει για τους γονείς και να τα συζητήσουν μαζί μου". Μπήκες σε διαδικασία χαλασμένο τηλέφωνο. Προσωπικά πιστεύω ότι αν επέμενες να έρθουν να στα πουν από κοντά οι γονείς (ξεχωριστά του κάθε παιδιού) θα έβλεπες ότι δεν θα ερχόταν κανένας και αν έρχονταν θα ξεμπροστιάζονταν τι έχει παιχτεί ως παρασκήνιο. Μπήκες για εμένα εξ αρχής σε μία λάθος διαδικασία. 10. Το φύγε με βελτίωση που λέτε εμπεριέχει και αυτό το ρίσκο του, μπορεί να πάει σε καλύτερα μπορεί και σε χειρότερα. Και ούτε είναι λύση αν τα βρίσκουμε δύσκολα να το βάζουμε στα πόδια. 11. Σπάνια θα πετύχεις συντονιστή εκπαιδευτικού έργου να επιτελεί σωστά το ρόλο του, οπότε πολυ φοβάμαι ότι δεν θα βγάλεις άκρη έτσι.12. Όλοι έχουμε περάσει ανάλογες καταστάσεις. Οπλίσου με υπομονή, αδιαφορία και μην δίνεις ούτε τροφή, ούτε βήμα, ούτε αέρα σε κανένα "συνάδελφο" ή διευθυντή να επεμβαίνει στα χωράφια σου, αρκεί να φροντίζεις να είσαι τυπική και εργατική.
Ως μόνιμη μου έχουν τύχει πολλές περιπτώσεις συκοφαντίας από μεγάλους συναδέρφους ή γονείς ή παιδιά που δεν τους άρεσαν οι βαθμοί... Έχουν έρθει φορές που είπα αν δεν ήμουν μόνιμη θα είχα παραιτηθεί!!!
Δεν μίλησα για διπλωματία, ούτε για τρελίτσα (μίλησα για τρέλα και αδιαφορία). Άλλα πράγματα σου είπα, ίσως να μην τα εξέφρασα εγώ σωστά. Εγώ μίλησα να πατάς στα πόδια σου φροντίζοντας να είσαι 100% σωστή. Μίλησα να μην μπλέκεις στο γνωστό κουτσομπολιό των εκπαιδευτικών. Έχω μία αίσθηση (καθαρά από ότι γράφεις) ότι προσπάθησες να τους πουλήσεις εξυπνάδα (ίσως και άθελά σου, ίσως και λόγω χαρακτήρα, ίσως και ότι θες να απαντάς σε κάθε χαζομάρα που ακούς στα γραφεία του σχολείου). Δεν λέω ότι έχουν δίκιο, έχουν άδικο αν είναι όπως τα λες. Απλά αυτοί βάζουν το μπαρούτι και εσύ την φωτιά. Την αναπληρώτρια μην την εμπιστεύεσαι, ειδικά αυτή. Κάθεστε μαζί και τους θάβετε και μετά αυτή τα λέει όπως τα θέλει. Κοντινούς στο σχολείο και σε κάθε σχολείο θα βρεις ελάχιστους. Θα είναι μόνο αυτοί που θα έχεις σχέση ουσιαστική και μετά από δυο-τρια-πέντε κτλ χρόνια που θα είστε σε άλλα μέρη ο καθένας. Εμπιστοσύνη για ποιο λόγο να έχεις στον διευθυντή; είναι πατέρας σου; είναι άντρας σου; μόνη σου λες ότι τον κάνουν ότι θέλουν οι ντόπιοι, αρά πως να του έχεις εμπιστοσύνη; αυτός δεν είναι άνθρωπος; πως είσαι σίγουρη ότι δεν εξυπηρετεί κάποιους ανθρώπους ή κάποιους σκοπούς;Το να φαίνεται στο ύφος μας ότι δεν μας αρέσει το εργασιακό περιβάλλον μας είναι κάτι που δεν μπορούμε να κρύψουμε, το να λέμε στους άλλους κατάμουτρα ότι δεν τους γουστάρουμε και δεν συμφωνούμε με αυτά που λένε είναι άλλο πράγμα. Εγώ σου λέω απλά ότι δεν χρειάζεται καν να μπαίνεις στην διαδικασία να ακούς τι λένε οι άλλοι. Κάνε τη δουλειά σου, μην μπαίνεις σε διαπραγματεύσεις και άσε τα πηγαδάκια. Δεν σημαίνει ότι αν δεν κάθεσαι να ακούς την χαζομάρα καθενός στο γραφείο οτι δεν έχεις καθαρό βλέμμα, σημαίνει ότι δεν αντέχεις την μ@#%$$%. Αλλά η solo "καριέρα" στο σχολείο είναι δύσκολος δρόμος. Μονόδρομος όμως όταν βιώνεις τέτοιες καταστάσεις. Όλοι αναζητάνε ομάδα. Μπορείς να είσαι μία ομάδα μόνη σου αρκεί να πατάς στα πόδια σου. Καλό είναι να έχουμε και καλές διαπροσωπικές σχέσεις στο σχολείο και να εχουμε και φιλικές, αν όμως δεν φαίνεται να μπορεί να γίνει αυτό, τότε έχουμε τυπικές επαγγελματικές σχέσεις και το παίρνουμε απόφαση ότι θα είμαστε μόνοι μας ακόμη και 800 χλμ (ή μίλια) μακριά από το σπίτι μας(Στα λέω αυτά έχοντας κάνει με πολλούς τρελούς διευθυντές και συναδέλφους και επιβίωσα)
Ακριβώς αυτό κάνω. Μια καλημέρα και τέλος. Από την αρχή. Κατάλαβα ότι δεν ταιριάζουμε και από το να έχω αντιδικιες κάνω απλά τη δουλειά μου και φεύγω. Δεν κατάλαβες ένας λόγος που με κατηγορούν είναι αυτός ότι δεν έχω πολλά πολλά. Μέχρι και το ότι δεν νοίκιασα στο χωριό αλλά αλλού κατεκριναν μπροστά μου χωρίς να μιλήσω. Ακριβώς το αντίθετο. Δεν συμμετέχω ούτε τώρα ούτε στις αρχές σε κανένα κουτσομπολιό. Εγώ μαζί σου να κόψω και το υλικό που τους δίνω και τον υπολογιστή κλπ. Και να αφιερωθω μόνο στα σχολικά βιβλία. Εκεί να δεις τι έχει να γίνει. Θα μου πεις ας γίνει. Σωστό. Και ο διευθυντής τους μόνιμους καλύπτει γιατί τους φοβάται. Αν ο διευθυντής του πω ότι εγώ θα συνεχίσω όπως θεωρώ και είναι και πολλά αυτά που ήδη κανω(έξτρα υλικό, υπολογιστή δικό μου) θα αρχίσει τις απειλές. Οι άλλες οι μητέρες θα πάνε στη διεύθυνση λέγοντας τα ψέμματα πέρα από το άκουσον άκουσον δεν έχει ροή το μάθημα που κάνει κλπ. Και θα γυρίσει να μου πει δεν με άκουσες φατα. Η πλάκα είναι ότι οι μόνιμοι που έκαναν την δουλειά, θέλουν να πάω να τους παρακαλέσω να μου το λύσουν. Γι αυτό άρχισαν τα τρέχει κάτι να βοηθήσω κλπ. Είναι και... Καρφώνονται μόνοι τους. Και μιλάμε ηλικίες 50,60, +. Έχουμε από 35 έως 25 σχεδόν χρόνια διαφοράς.
Μένω άφωνος με το πόσο αλήτες είναι κάποιοι μόνιμοι (συναδέλφους δεν τους λέω). Και άνανδροι επίσης για να συμπεριφέρονται έτσι σε μια νέα συνάδελφο. Σε ανάλογη περίπτωση, χωρίς να εμπλέκονται όμως οι γονείς, απάντησα με τσαμπουκά του στυλ "όλοι σας και μόνος μου", ζήτησα όμως και τη βοήθεια του συντονιστή, ο οποίος όντως με βοήθησε. Γνώμη μου είναι να ζητήσεις βοήθεια από όπου μπορείς: συντονιστή, τοπικό σύλλογο, διευθυντή. Δεν μπορεί, λίγη τσίπα θα πρέπει να υπάρχει από κάποιον για να σε βοηθήσει. Και συχνά η συμπεριφορά τέτοιων λαμόγιων είναι γνωστή γιατί έχει επαναληφθεί στο παρελθόν. Ζήτα βοήθεια, μην παλεύεις μόνη σου, είναι πολύ ψυχοφθόρο!