*

Αποστολέας Θέμα: Ο Ευρωπαϊκός Τύπος ζητάει ενημέρωση για τα τεκταινόμενα στην Ελληνική παιδεία  (Αναγνώστηκε 10323 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος solil

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 326
  • ΠΕ06
    • Προφίλ
Συγχαρητήρια στο PDE κι από μένα!

Ενώ ασφαλώς όλοι έχετε απόλυτο δίκιο όσον αφορά τα προβλήματα των σχολείων και τα δικά μας, ίσως καλό θα ήταν το ύφος του κειμένου να μην είναι εντελώς επικριτικό, διότι πολύ φοβάμαι ότι ο αγγλόφωνος που θα το διαβάσει δε θα "δει" μόνο ότι το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα καταρρέει σιγά σιγά, αλλά κι ότι ο Έλληνας εκπαιδευτικός είναι κάπως κακεντρεχής και μίζερος και βλέπει μόνο αρνητικά γύρω του γιατί του κόβουν το μισθό. Φυσικά δεν εννοώ ότι αυτή είναι αλήθεια, μα ότι ίσως έτσι φανεί προς τα έξω σε κάποιον που δεν έχει ιδέα πώς περνάμε εδώ - κι αυτό θα έχει αποτελέσματα αντίθετα από αυτά που θέλουμε. Ίσως, λοιπόν, θα έπρεπε να αναφερθεί κάποιο θετικό, για παράδειγμα ότι εμείς, ως εκπαιδευτικοί, θέλουμε να γίνει πράξη αυτό το "νέο σχολείο" ("New School" educational reform plan) και συμφωνούμε με το "πρώτα ο μαθητής" ("Pupil First" principle), αλλά όλα αυτά που έχουν εξαγγελθεί για τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης στην Ελλάδα δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν εφόσον α) δεν έχουμε εγκαταστάσεις, β) δεν έχουμε βιβλία, γ) κλείνουν σχολεία, δ) μειώνεται ο μισθός μας κ.ο.κ.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος rublev

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1251
    • Προφίλ
τώρα για τον τίτλο του υπουργείου εντάξει βρε Πάνο, δεν είναι πια και τόσο εξωφρενικό...religious affairs αναφέρεται επισήμως.....δεν είναι ότι γράφει και κάτι τύπου " μοναχικής ζωής και θρησκοληπτικής κατάνιξης.."  8) 8) 8)
Συγχαρητήρια!!!Πολύ καλή κίνηση..θεωρώ ότι δεν θα πρέπει να δοθεί η μείωση των ωρών της πληροφορικής σε αντιδιαστολή με τα θρησκευτικά, αλλά ως αδυναμία από την πλευρά του υπουργείου να αναγνωρίσει την ανάγκη της επιμόρφωσης των παιδιών στις νέες τεχνολογίες.
Καλύτερα αν γίνεται να παραλείψετε τούτη την πρόταση "It seems that Ministry of Education AND Religion (indeed this is the official name) believes more in God than in new technologies...." Είναι ευαίσθητο θέμα η θρησκεία κ δεν μπορεί να συγκριθεί με την Πληροφορική. Καλύτερα να γράψετε ότι η Πληροφορική υποβαθμίζεται στα σχολεία ενώ η τεχνολογία είναι πλέον απαραίτητη κ εξελίσσεται. Κάτι τέτοιο...
Καταρχάς θερμά συγχαρητήρια!
Την ένσταση για την αντιδιαστολή με το μάθημα των θρησκευτικών την υποβάλλω κι εγώ, γιατί στοχοποιείται ένα ανθρωπιστικό μάθημα.
Οι παραπάνω είναι φυσικά προσωπικές απόψεις και σίγουρα θα υπάρχουν και αντίθετες.
Μία από αυτές μάλλον είναι και του συντάκτη του άρθρου.
Είναι ενδεικτικές όμως (και μάλιστα σε 2 σελίδες μόλις) του γεγονότος ότι η άποψη του συντάκτη στο συγκεκριμένο σημείο δεν αντιπροσωπεύει το φόρουμ.Εκτός και αν μιλά ως μεμονωμένο άτομο,οπότε να το διευκρινίσει.
Ας διορθώσουμε το λάθος πριν αποσταλεί για δημοσίευση,δεν υπάρχει κανένας λόγος να προσβάλουμε...
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 03, 2011, 10:28:22 μμ από rublev »

Αποσυνδεδεμένος r.e.a.

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 12
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Καλύτερα αν γίνεται να παραλείψετε τούτη την πρόταση "It seems that Ministry of Education AND Religion (indeed this is the official name) believes more in God than in new technologies...." Είναι ευαίσθητο θέμα η θρησκεία κ δεν μπορεί να συγκριθεί με την Πληροφορική. Καλύτερα να γράψετε ότι η Πληροφορική υποβαθμίζεται στα σχολεία ενώ η τεχνολογία είναι πλέον απαραίτητη κ εξελίσσεται. Κάτι τέτοιο...

Συμφωνώ σε αυτό και μάλιστα θα πρότεινα αντί της "αντιπαράθεσης" πληροφορικής και θρησκευτικών να δοθεί έμφαση στο πώς αντιμετώπισε το υπουργείο τη βιολογία και την πληροφορική, τις δύο πιο σημαντικές επιστήμες του 21ου αιώνα. Ζούμε στον 21ο αιώνα της τεχνολογικής επανάστασης κι όμως από το Υπουργείο Παιδείας μας ούτε η βιολογία ούτε η πληροφορική θεωρούνται σημαντικές επιστήμες και έχουν συμπεριληφθεί ως μαθήματα επιλογής στο "Νέο Λύκειο"... στη χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας!
Δύσκολο βέβαια να μεταφραστεί η έκφραση "φαιδρά πορτοκαλέα" στα αγγλικά αλλά θα είχε ενδιαφέρον αν γινόταν!

Αποσυνδεδεμένος Dr_Michael

  • Ιδρυτής του PDE
  • Administrator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1828
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 86
    • Προφίλ
    • Galop
Μερικές επισημάνσεις-διευκρινήσεις:

1. Αναφορά σε μισθούς δεν χρειάζεται να γίνει, διότι η δημοσιογράφος είναι πλήρως ενημερωμένη και έχει ήδη γράψει άρθρα για τις μειώσεις μισθών και συντάξεων, αύξηση φόρων κλπ.
2. Το κείμενο θα εμπλουτιστεί και με άλλα στοιχεία αν και εφόσον γράψετε όπως είπα στα Αγγλικά.
3. Η σύγκριση της Πληροφορικής με τα Θρησκευτικά προκύπτει διότι η ίδια η δημοσιογράφος ρώτησε: "Αληθεύει ότι το Υπουργείο είναι και Θρησκευμάτων; Αληθεύει επίσης ότι στο Γυμνάσιο κάνουν πιο πολλές ώρες Θρησκευτικά από Πληροφορική;" - Επομένως αυτά είναι γεγονότα και απαντήσεις στις ερωτήσεις που τέθησαν. Θα αφαιρεθεί μόνο η προσωπική γνώμη του συντάκτη.
4. Το κείμενο ΔΕΝ θα δημοσιευτεί. Απαντάει απλώς σε ερωτήσεις, θίγει προβλήματα και πτυχές άγνωστες και αποτελεί απλώς πληροφόρηση-ενημέρωση των δημοσιογράφων. Με αυτά τα δεδομένα οι δημοσιογράφοι ενδεχομένως θα γράψουν το δικό τους άρθρο.
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 04, 2011, 09:54:54 πμ από Dr_Michael »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος syrrahm

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1951
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Θα μπορούσε ίσως να αναφερθεί ότι στο Γυμνάσιο τα παιδιά διδάσκονται πιο πολλές ώρες την Αρχαία Ελλ. Γλώσσα (3 ωρες σε όλες τις τάξεις) από τη Νέα Ελλ. Γλώσσα (2 ώρες στη Β' & Γ' Γυμν και  3 στην Α').

Αποσυνδεδεμένος agroths

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 5
    • Προφίλ
Επίσης   Θα μπορούσε  να αναφερθεί  'οτι  στήν  Ελλάδα των υπεράριθμων  γυμναστών  οι  ώρες  φυσικής  αγωγής  είναι  2  τη  βδομάδα  ενώ  στη  Τουρκία  στην  Ισπανία   και  σ΄ όλη την  Ευρώπη  ειναι  3  σε  'ολες  τις  βαθμίδες τις  εκπαίδευσης.

Αποσυνδεδεμένος rublev

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1251
    • Προφίλ
Το ξέρω ότι είναι δύσκολο να αλλάξει το κείμενο,προσωπικά ικανοποιήθηκα από τη διευκρίνιση,αλλά σε μια υποθετική επόμενη επικοινωνία,εάν γινόταν,θα μπορούσαμε κι εμείς με τη σειρά μας να ρωτήσουμε αν:

-στην περίπτωση της Σουηδίας, της Γερμανίας, της Σκοτίας, τα Θρησκευτικά διδάσκονται μαζί με το μάθημα της Ηθικής, της Φιλοσοφίας και των Ανθρωπιστικών Επιστημών. Και σε όλο και περισσότερες χώρες τα σχολικά συμβούλια αποκτούν σταδιακά το δικαίωμα να αποφασίζουν για τον τρόπο και το χρόνο διδασκαλίας, ενώ τα αντίστοιχα υπουργεία Παιδείας περιορίζονται στην έκδοση εγκυκλίων που δίνουν μόνο γενικές κατευθυντήριες γραμμές. Αυτά τα συμπεράσματα προκύπτουν από την πιο πρόσφατη καταγραφή του ευρωπαϊκού παρατηρητηρίου Eurydice της Ε.Ε. για εκπαιδευτικά θέματα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ανάλυση των στοιχείων που επιτρέπει η διαδικτυακή πύλη του προγράμματος, περισσότερες ώρες Θρησκευτικών από τους Ελληνες διδάσκονται οι μαθητές στη Σκοτία, στην Ιρλανδία, στη Μάλτα, στη Νορβηγία, στο Λουξεμβούργο, στο Βέλγιο, στην Αυστρία, στην Ισπανία, στην Πολωνία, στην Ιταλία και την Κύπρο.

-μία δεύτερη μέτρηση, ειδικά για τις ώρες διδασκαλίας κατά έτος στα γυμνασιακά χρόνια, θέλει την Ελλάδα στην 6η υψηλότερη θέση μαζί με την Ισπανία. Υπολογίζεται ότι στη διάρκεια του διδακτικού έτους ένας μαθητής της 1ης Γυμνασίου παρακολουθεί 52 ώρες Θρησκευτικών, όταν στην Ιρλανδία τα παιδιά της ίδιας ηλικίας διδάσκονται 69 ώρες, στη Νορβηγία 62, στο Βέλγιο (γαλλικό και γερμανικό) 61, στην Αυστρία, στο Λιχτενστάιν και το Λουξεμβούργο 60 και στην Πολωνία 56 ώρες Θρησκευτικών το χρόνο. Τις λιγότερες ώρες στο μάθημα των Θρησκευτικών προσφέρουν τα σχολεία στη Λετονία και τη Βόρεια Ιρλανδία, ενώ περιορισμένες είναι οι ώρες των Θρησκευτικών στην Ισλανδία, στη Σλοβακία, στην Πορτογαλία και την Ουγγαρία.

-ειδικότερα στη Σουηδία,για παράδειγμα,το μάθημα εντάσσεται στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες και η διδασκαλία του δεν είναι δογματική, αλλά οι μαθητές μελετούν τις διαφορετικές θρησκείες σε κοινωνικό και γεωγραφικό πλαίσιο. Αν και το πρόγραμμα Eurydice δεν αναφέρεται στις ώρες διδασκαλίας – καθώς αυτές ορίζονται σε περιφερειακό επίπεδο από τα ίδια τα σχολεία- το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών της Σουηδίας προβλέπει συνολικό χρόνο διδασκαλίας σε όλη τη διάρκεια της υποχρεωτικής εκπαίδευσης περίπου 885 ωρών! Το επίπεδο των μαθητών ελέγχεται μία φορά στην Ε΄ Δημοτικού και μία στη Γ’ Γυμνασίου οπότε η κατανομή των ωρών διδασκαλίας μπορεί να ποικίλλει από σχολείο σε σχολείο.
(ΠΗΓΗ: Eurydice,Από την εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος»,13.09.08)
 
Αυτά,όχι για να αποδείξουμε το αυτονόητο,ότι δηλαδή οι κάτοικοι σ΄αυτόν τον τόπο,στο κέντρο της πόλης τους, δεν έκτισαν ούτε πυραμίδες,ούτε Κολοσσαίο,αλλά για να μην έχουμε μια επαρχιώτικη και κομπλεξική αντίληψη για το ποιοι πραγματικά είμαστε εντός της Ευρωπαικής Ενωσης.

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Μερικές σκέψεις και από εμένα, δυστυχώς στα Ελληνικά, γιατί τα Αγγλικά μου χωλαίνουν... Απορώ πως κατάλαβα όλο το κείμενο...

1.Θα ήθελα να αναφερθεί όχι μόνο η μισθολογική κατάσταση των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα, αλλά και η συνολική μείωση των μισθών από περικοπές, έμμεσους και άμεσους φόρους την στιγμή που το κόστος ζωής είναι από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη, λογω και της αισχροκέρδειας και στα ευρωπαικά αγαθά...

2. Να αναφερθεί ακόμη πως οι αναπληρωτές πληρώνονται κατά μέσο όρο 8 μήνες τον χρόνο και καλύπτουν πάνω από το 20%  των εκπαιδευτικών αναγκών.

Κατά τα άλλα το κείμενο είναι αρκετά εύστοχο. Να μην διχαστούμε με το θέμα των θρησκευτικών, αν και εμένα με ξενίζει ο τίτλος του υπουργείου... Δίνει  μια τριτοκοσμική χροιά...

Στο τελευταίο θα διαφωνούσα εν μέρει, μιας και είναι υπουργείο.. θρησκευμάτων. Οι θρησκείες και ό,τι σχετίζεται με αυτές, καλώς ή κακώς αποτελούν μέρος της κοινωνικής ζωής. Ξεχωριστό υπουργείο για τα θρησκεύματα δεν θα έστεκε, οπότε κάπου έπρεπε να μπει.. για προφανείς και ιστορικούς λόγους μπήκε στο παιδείας.

Όσον αφορά το κείμενο, καλό, αν και συμφωνώ με προηγούμενους ότι καλύτερα να μην μπαίνει το θέμα αντιπαράθεσης μεταξύ μαθημάτων κλπ, αλλά να τονίζεται περισσότερο η ελλιπής διδασκαλία κάποιων βασικών και πολύ χρησίμων μαθημάτων κλπ.
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

adigoni

  • Επισκέπτης
Σε περίπτωση που δημοσιευθεί το άρθρο, θα θέλαμε να ειδοποιηθούμε από εδώ για να το μελετήσουμε.Θα είχα ενδιαφέρον.Η ερώτηση από τη δημοσιογράφο για Πληροφορική-Θρησκευτικά νομίζω μας οδηγεί προς γαλλική ή αγγλική Εφημερίδα.Εν πάση περιπτώσει νομίζω ότι η Διαμαντοπούλου αν διαβάσει το άρθρο, το μόνο στο οποίο θα σταθεί θα είναι αυτή η αντιδιαστολή, για να βρει αφορμή να τσακίσει ο,τιδήποτε της χαλάει την αντίληψη περί "σύγχρονου σχολειου".
Κι όμως και η μετατροπή του μαθήματος των Λατινικών σε προαιρετικό (εφόσον μόνο όποιος θα σπουδάζει φιλολογίες θα το επιλέγει) δείχνει περιφρόνηση προς την άλλη κολώνα του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού, το ρωμαϊκό δίκαιο και τη δυτική εν γένει κουλτούρα, ας μην ξεχνάμε ότι ένα από τα ωραιότερα έργα του Σαίξπηρ, ο Κοριαλανός, στηρίζεται στη Ρωμαϊκή Ιστορία και ταυτόχρονα  καμία λατινογενής γλώσσα δεν κατανοείται πιο εύκολα παρά μέσω από τη γνώση των λατινικών.Μιλώ έτσι για τα λατινκά, γιατί θεωρώ απόλυτα αναγκαία την ύπαρξη της διδασκαλίας τους εξίσου με την  αρχαία ελληνική που είναι θεμέλιο των ανθρωπιστικών επιστημών.

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
στα δυσκολα χρονια της Τουρκοκρατιας η παιδεια ηταν για αιωνες αποκλειστικα εργο της Εκκλησιας.Δεν ειναι ξεκαρφωτο λοιπον αυτο το υπουργειο....θρησκευματων.

Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Radius

  • Επισκέπτης
Στο κείμενο δεν γίνεται καμία αναφορά στους χιλιάδες αναπληρωτές, οι προσλήψεις των οποίων συνεχίζονται μαζικά για πολλούς μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ενώ κάθε χρόνο το Υπουργείο διατείνεται ότι δεν υπάρχουν κενά ή ότι καλύπτονται από τον Σεπτέμβρη. Επίσης έχει δοθεί υπερβολική έμφαση μόνο στην πληροφορική, ενώ αστοχίες υπάρχουν και με άλλα μαθήματα.
Καμία αναφορά δεν είδα και στην Επαγγελματική Εκπαίδευση. Πείτε και για την απαξίωση της στην Ελλάδα, ενώ σε όλη την υπόλοιπη Ευρώπη βρίσκεται πάνω από την γενική εκπαίδευση.

Αποσυνδεδεμένος r.e.a.

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 12
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Επίσης έχει δοθεί υπερβολική έμφαση μόνο στην πληροφορική, ενώ αστοχίες υπάρχουν και με άλλα μαθήματα.

Συμφωνώ, μάλιστα αυτό δίνει και μια συντεχνιακή χροιά στο κείμενο! Η έλλειψη σφαιρικότητας σε κείμενα που δημοσιοποιούνται μόνο ως μειονέκτημα μπορεί να θεωρηθεί. Αν βέβαια στόχος είναι να δώσουμε μια ρεαλιστική εικόνα του τι συμβαίνει.


Αποσυνδεδεμένος Dr_Michael

  • Ιδρυτής του PDE
  • Administrator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1828
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 86
    • Προφίλ
    • Galop
Επίσης έχει δοθεί υπερβολική έμφαση μόνο στην πληροφορική, ενώ αστοχίες υπάρχουν και με άλλα μαθήματα.

Συμφωνώ, μάλιστα αυτό δίνει και μια συντεχνιακή χροιά στο κείμενο! Η έλλειψη σφαιρικότητας σε κείμενα που δημοσιοποιούνται μόνο ως μειονέκτημα μπορεί να θεωρηθεί. Αν βέβαια στόχος είναι να δώσουμε μια ρεαλιστική εικόνα του τι συμβαίνει.

Προφανώς είτε δεν διαβάσατε τις επισημάνσεις μου, είτε δεν τις κατανοήσατε αμφότεροι.

Radius

  • Επισκέπτης
Επίσης έχει δοθεί υπερβολική έμφαση μόνο στην πληροφορική, ενώ αστοχίες υπάρχουν και με άλλα μαθήματα.

Συμφωνώ, μάλιστα αυτό δίνει και μια συντεχνιακή χροιά στο κείμενο! Η έλλειψη σφαιρικότητας σε κείμενα που δημοσιοποιούνται μόνο ως μειονέκτημα μπορεί να θεωρηθεί. Αν βέβαια στόχος είναι να δώσουμε μια ρεαλιστική εικόνα του τι συμβαίνει.

Προφανώς είτε δεν διαβάσατε τις επισημάνσεις μου, είτε δεν τις κατανοήσατε αμφότεροι.
Ακόμα και αν σας έγινε συγκεκριμένη ερώτηση για την πληροφορική, υπάρχουν αστοχίες και σε άλλα μαθήματα που μπορούν να επισημανθούν.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32307
  • Τελευταία: Alexandrop
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160787
  • Σύνολο θεμάτων: 19223
  • Σε σύνδεση σήμερα: 488
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 14
Επισκέπτες: 433
Σύνολο: 447

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.071 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.