*

Αποστολέας Θέμα: Προσφυγή 36μηνιτών στο ΥΠΕΠΘ για διορισμό  (Αναγνώστηκε 207785 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος sassoferato

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 6
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Προσφυγή 36μηνιτών στο ΥΠΕΠΘ για διορισμό
« Απάντηση #672 στις: Ιούνιος 16, 2019, 02:15:05 μμ »
Eπομενως η σειρα στους πινακες των αναπληρωτων δε θα αλλαξει για ποσο?Και τι σημαινει οριακα συνταγματικο?Ποιο ηταν το σκεπτικο μιας τετοιας καταφωρα αδικης αποφασης?

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Προσφυγή 36μηνιτών στο ΥΠΕΠΘ για διορισμό
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 14:19:26 »

Αποσυνδεδεμένος manpan

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 487
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Προσφυγή 36μηνιτών στο ΥΠΕΠΘ για διορισμό
« Απάντηση #673 στις: Ιούνιος 16, 2019, 02:22:16 μμ »
Δεν νομίζω να αλλάξει εκτός κι αν γίνει εκ νέου προσφυγή.Έγραψα την λογική πιυ επικαλέστηκε το υπουργείο γιατί έγινε Οκτώβρη η προσφυγή οπότε επικαλέστηκε γελοίους λόγους όπως:<<έχουμε στείλει τους...τραπεζικούς λογαριασμούς των ήδη τοποθετημένων αναπληρωτών>> και ανάλογου ύφους επιχειρήματα κι ενώ το Σύνταγμα προβλέπει την άμεση αντικατάσταση των παράτυπα τοποθετημένων αναπληρωτών.Δεν ξέρω το ακριβές σκεπτικό των δικαστών.Έγραψα όσα ξέρω.

Αποσυνδεδεμένος sassoferato

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 6
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Προσφυγή 36μηνιτών στο ΥΠΕΠΘ για διορισμό
« Απάντηση #674 στις: Ιούνιος 16, 2019, 02:29:22 μμ »
Αν μαζευτουμε π.χ 50 ατομα ποσο κοστιζει περιπου μια εκ νεου προσφυγη?

Αποσυνδεδεμένος manpan

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 487
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Προσφυγή 36μηνιτών στο ΥΠΕΠΘ για διορισμό
« Απάντηση #675 στις: Ιούνιος 16, 2019, 02:44:43 μμ »
Δεν ξέρω πραγματικά.Μάλλον πρέπει να απευθυνθείς σε δικηγόρους που τα τρέχουν αυτά.Έχουν αναφερθεί τς ονόματά τους εδώ μέσα αν ψάξεις.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Προσφυγή 36μηνιτών στο ΥΠΕΠΘ για διορισμό
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 14:19:26 »

Αποσυνδεδεμένος ΡΕΑ.Τ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2226
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Προσφυγή 36μηνιτών στο ΥΠΕΠΘ για διορισμό
« Απάντηση #676 στις: Ιούνιος 16, 2019, 02:48:05 μμ »
Αν μαζευτουμε π.χ 50 ατομα ποσο κοστιζει περιπου μια εκ νεου προσφυγη?
Δε γνωρίζω, αλλά αυτό μπορούμε να το μάθουμε. Ίσως πρέπει να ξαναπροσπαθησουμε. Όσο για το αν μας αποκαλέσουν "αντισυναδελφικους", τη γνωστή "καραμέλα",
είναι πλέον passé. Πρέπει να βρουν νέα για να ... συγκινηθούμε.

Αποσυνδεδεμένος ΡΕΑ.Τ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2226
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Προσφυγή 36μηνιτών στο ΥΠΕΠΘ για διορισμό
« Απάντηση #677 στις: Ιούνιος 16, 2019, 02:51:22 μμ »
Δεν νομίζω να αλλάξει εκτός κι αν γίνει εκ νέου προσφυγή.Έγραψα την λογική πιυ επικαλέστηκε το υπουργείο γιατί έγινε Οκτώβρη η προσφυγή οπότε επικαλέστηκε γελοίους λόγους όπως:<<έχουμε στείλει τους...τραπεζικούς λογαριασμούς των ήδη τοποθετημένων αναπληρωτών>> και ανάλογου ύφους επιχειρήματα κι ενώ το Σύνταγμα προβλέπει την άμεση αντικατάσταση των παράτυπα τοποθετημένων αναπληρωτών.Δεν ξέρω το ακριβές σκεπτικό των δικαστών.Έγραψα όσα ξέρω.
Δηλαδή ποιο μήνα πρέπει να γίνει;

Αποσυνδεδεμένος manpan

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 487
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Προσφυγή 36μηνιτών στο ΥΠΕΠΘ για διορισμό
« Απάντηση #678 στις: Ιούνιος 16, 2019, 03:08:43 μμ »
Δεν ξέρω πραγματικά.Πιθανολογώ πως <<βόλεψε>>πολύ το υπουργείο η εκδίκασή της τον Οκτώβρη για να επικαλεστεί επιχειρήματα αστεία.Οπότε άγνωστο.Τα βάζουνε με ένα κράτος παρωδία.Ρομαντικοί είμαστε μου φαίνεται.

Αποσυνδεδεμένος manpan

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 487
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Προσφυγή 36μηνιτών στο ΥΠΕΠΘ για διορισμό
« Απάντηση #679 στις: Ιούνιος 16, 2019, 03:09:05 μμ »
*βάζουμε.

Αποσυνδεδεμένος ΡΕΑ.Τ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2226
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Προσφυγή 36μηνιτών στο ΥΠΕΠΘ για διορισμό
« Απάντηση #680 στις: Ιούνιος 16, 2019, 03:13:44 μμ »
Δεν ξέρω πραγματικά.Πιθανολογώ πως <<βόλεψε>>πολύ το υπουργείο η εκδίκασή της τον Οκτώβρη για να επικαλεστεί επιχειρήματα αστεία.Οπότε άγνωστο.Τα βάζουνε με ένα κράτος παρωδία.Ρομαντικοί είμαστε μου φαίνεται.
Έχεις δίκιο συνάδελφε. Ρομαντικοί, νομοταγείς και αξιοπρεπείς. Δεν ταιριάζουμε με τη "λογική" του μέσου Έλληνα. Ωστόσο θα προσπαθήσουμε.

Αποσυνδεδεμένος proypiresia

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1291
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Προσφυγή 36μηνιτών στο ΥΠΕΠΘ για διορισμό
« Απάντηση #681 στις: Ιούλιος 07, 2019, 06:38:52 μμ »
Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και το Κοινοτικό Δίκαιο για τους αναπληρωτές

 Ανακοίνωση του ΠΑΣΑΔ με κείμενο του νομικού συμβούλου του Συλλόγου που αφορά στην απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου και τις πράξεις συμμόρφωσης χωρών με το κοινοτικό δίκαιο

Συνάδελφοι, δίνουμε στη δημοσιότητα κείμενο του κ. Αλέξανδρου Σπυριδωνίδη, νομικού συμβούλου του ΠΑΣΑΔ, που αφορά την απόφαση του Ευρωπαϊκού δικαστηρίου και τις πράξεις συμμόρφωσης χωρών με το κοινοτικό δίκαιο που είναι απόρροια αυτής της απόφασης, καθώς και το σχετικό infographic που δημιουργήσαμε.

Το κείμενο έχει ήδη επιδοθεί σε κόμματα και σε πολιτικούς σχηματισμούς και θα επιδοθεί στο σύνολο των κομμάτων της ελληνικής Βουλής που θα προκύψει στις 8/7. Το χρησιμοποιούμε δε για ό,τι μέχρι σήμερα παλεύουμε, για τον ΔΙΟΡΙΣΜΟ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ, τίποτε περισσότερο τίποτε λιγότερο.

"Το ζήτημα της εργασιακής αποκατάστασης των συμβασιούχων εκπαιδευτικών, με μακρά προϋπηρεσία, τέθηκε με οξύτητα σε όλες τις χώρες της Νότιας Ευρώπης, κατά την τελευταία δεκαετία. Τούτο οφείλεται στη γενικευμένη προσφυγή των αντίστοιχων κρατών-μελών σε αλληλοδιάδοχες συμβάσεις ορισμένου χρόνου, προκειμένου να καλυφθούν πάγιες και διαρκείς ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης, που δεν μπορούσαν να ικανοποιηθούν με τον διορισμό μόνιμου προσωπικού λόγω των νομοθετικών περιορισμών, οι οποίοι, με τη σειρά τους, τελούσαν σε συνάρτηση με την ενσκήψασα δημοσιονομική κρίση. Η καταχρηστική αυτή σύναψη συμβάσεων ορισμένου χρόνου, σε συστηματική βάση, είχε ως συνέπεια τον εγκλωβισμό και την καθήλωση χιλιάδων εκπαιδευτικών σε συνθήκες διαρκούς εργασιακής επισφάλειας. Ωστόσο, η νομολογία του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, λειτούργησε ως ανάχωμα στην εδραίωση της προπεριγραφείσας παθογένειας. Ιδιαιτέρως αξιοπρόσεκτη στη συνάφεια αυτή, είναι η απόφαση του προαναφερόμενου Δικαστηρίου της 26ης Νοεμβρίου 2014, στις συνεκδικασθείσες υποθέσεις C-22/13,C-61/13 έως C-63/13 και C-418/13 (Raffaella Mascolo κ.λπ. κατά Ministero dell’Istruzione, dell’Università e della Ricerca και Comune di Napoli), με την οποία κρίθηκε ότι οι συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί εμπίπτουν στο προστατευτικό πεδίο της οδηγίας 1999/70/ΕΚ και έχουν αξίωση για τη λήψη αντισταθμιστικών μέτρων, που αποβλέπουν στην ανακούφιση της επισφαλούς εργασιακής κατάστασης στην οποία έχουν περιέλθει με υπαιτιότητα της Πολιτείας, σύμφωνα και με τα διαλαμβανόμενα στη ρήτρα 5 της προσαρτώμενης στην ανωτέρω οδηγία συμφωνίας-πλαισίου για την εργασία ορισμένου χρόνου.

Ακολούθως, με την απόφαση 187/15-6-2016 του Ιταλικού Συνταγματικού Δικαστηρίου, κρίθηκε (σκέψη 18.1 του κυρίως δικανικού συλλογισμού) -και μάλιστα, υπό το κράτος ισχύος της διατάξεως του τετάρτου εδαφίου του άρθρου 97 του Ιταλικού Συντάγματος που προβλέπει ως γενικό τρόπο εισόδου στη δημόσια υπηρεσία την επιτυχία σε διαγωνισμό-, ότι η ληφθείσα με το άρθρο 1 περ. 109 του Νόμου 107/2015 πρόνοια για διευκόλυνση της προσλήψεως στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα των μακροχρονίως συμβασιούχων εκπαιδευτικών με όρους διάρκειας, αποτελούσε κατάλληλο και πρόσφορο αντισταθμιστικό μέτρο για την αποκατάσταση της βλάβης που είχαν υποστεί, λόγω ακριβώς της επί μακρόν απασχολήσεως τους με συμβάσεις ορισμένου χρόνου.

Στην ίδια κατεύθυνση, με την από 15-4-2016 απόφαση του Δικαστηρίου Εργατικών Διαφορών της Κυπριακής Δημοκρατίας (Αριθμός υποθέσεως: 118/2012), που κατέστη αμετάκλητη, μετά την υποβολή παραιτήσεως από την ασκηθείσα κατ’ αυτής έφεση, κρίθηκε πως η αναγνώριση ότι ο αιτών εκπαιδευτικός κατέστη εργαζόμενος αορίστου χρόνου αποτελεί το αναγκαίο αντιστάθμισμα των δυσμενών συνεπειών που απέρρεαν για τον ίδιο από την καταχρηστική απασχόληση του ως συμβασιούχου ορισμένου χρόνου επί μακρόν. Ήδη δε, με το άρθρο 11 του Νόμου περί Ρύθμισης της Απασχόλησης Εργοδοτουμένων Αορίστου και Εργοδοτουμένων Ορισμένου Χρόνου στη Δημόσια Υπηρεσία, που ψηφίστηκε και δημοσιεύθηκε κατά το έτος 2016, ορίσθηκε ότι η σύμβαση ορισμένου χρόνου εργαζομένου, ο οποίος συμπληρώνει τριάντα (30) μήνες συνολικής απασχόλησης στη δημόσια υπηρεσία, ανεξαρτήτως της διαδοχής ή μη των συμβάσεων εργασίας του, μετατρέπεται σε σύμβαση αορίστου χρόνου.

Περαιτέρω, για την εργασιακή τακτοποίηση της κατηγορίας των απασχολουμένων επί μακρόν συμβασιούχων εκπαιδευτικών αναλήφθηκε στην Πορτογαλία –ύστερα και από τις ασκηθείσες πιέσεις από μέρους της Επιτροπής της Ευρωπαϊκής Ενώσεως για συμμόρφωση προς την οδηγία 1999/70- σχετική νομοθετική πρωτοβουλία που μορφοποιήθηκε με την δημοσίευση του Νόμου-Διατάγματος 83 Α/23-5-2014. Με το διάταγμα τούτο τροποποιήθηκε το άρθρο 42 του νομοθετικού διατάγματος 132/2012, εις τρόπον ώστε να παρέχεται σε συμβασιούχους εκπαιδευτικούς, που έχουν συμπληρώσει πενταετία διδάσκοντας δυνάμει συμβάσεων ορισμένου χρόνου, η δυνατότητα να ζητήσουν την πρόσληψη τους με εργασιακή σύμβαση αορίστου χρόνου.

Ομοίως αξιοσημείωτη είναι η πρόσφατη απόφαση 966/2018 του Τμήματος Διοικητικής Δικαιοσύνης του Ανωτάτου Δικαστηρίου της Ισπανίας (Tribunal Supremo- Sala de lo Contencioso Administrativo), η οποία με σημείο αναφοράς την προστατευτική νομολογία του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τους συμβασιούχους εκπαιδευτικούς, αναγνώρισε ότι η συγκεκριμένη κατηγορία εργαζομένων προσήκει να απολαμβάνει καθεστώτος προστασίας που προσιδιάζει σε εργασιακές σχέσεις αορίστου χρόνου και γι’ αυτό έκρινε ότι η καταγγελία των συμβάσεων εργασίας τους την 30η Ιουνίου εκάστου σχολικού έτους και συνακόλουθα η διακοπή της μισθοδοσίας τους αντίκειται στο Δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Κοινή συνισταμένη των δικαιοδοτικών τούτων κρίσεων και των αντίστοιχων νομοθετικών ρυθμίσεων, είναι ο επιτυχής συγκερασμός της τηρήσεως των συνταγματικών περιορισμών αναφορικά με τον τρόπο στελεχώσεως των δημοσίων υπηρεσιών, με την ικανοποίηση της αδήριτης κοινωνικής ανάγκης για άρση της εργασιακής επισφάλειας των απασχολούμενων στο δημόσιο τομέα εκπαιδευτικών με αλλεπάλληλες συμβάσεις ορισμένου χρόνου.

Η προηγηθείσα επισκόπηση των εξελίξεων στις υπόλοιπες χώρες του Ευρωπαϊκού Νότου, φανερώνει, όμως, παράλληλα και την αδικαιολόγητη υστέρηση συμμόρφωσης της Ελληνικής Πολιτείας προς τις επιταγές του ενωσιακού δικαίου, από τις οποίες εκπορεύεται υποχρέωση ανάληψης θεσμικών πρωτοβουλιών για διασφάλιση σταθερών εργασιακών σχέσεων στους θιγόμενους συμβασιούχους εκπαιδευτικούς. Και τούτο, παρότι στην ελληνική έννομη τάξη υφίσταται από μακρού η διάταξη του άρθρου 8 παρ.3 του Νόμου 2112/1920, που παρέχει μάλιστα προστασία πληρέστερη εκείνης της Οδηγίας 1999/70, αφού κατά την εφαρμογή των εν λόγω διατάξεων του εθνικού δικαίου έχει επικρατήσει η ερμηνεία ότι μπορεί η σύμβαση να θεωρηθεί αορίστου χρόνου, έστω και αν μία μόνο σύμβαση που προσχηματικά ονομάσθηκε ορισμένου χρόνου, καταρτίσθηκε (βλ. ad hoc ΜονΠρωτΑθηνών 212/2015). Η παρατεινόμενη αθέτηση των θεμελιωδών συναφών υποχρεώσεων της Ελληνικής Δημοκρατίας, απασχόλησε την Επιτροπή Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στη συνεδρίαση αυτής της 20-2-2019, οπότε και εξετάστηκε η από 20-6-2018 αναφορά που υπέβαλε η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος, καταγγέλλοντας την μη πραγματοποίηση διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών στην Ελλάδα, καθώς και την άνιση αντιμετώπιση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε σχέση με τους μόνιμους σε επίπεδο αμοιβών και δικαιωμάτων. Ταυτόχρονα, το ίδιο ζήτημα διερευνά και η Γενική Διεύθυνση Απασχόλησης, Κοινωνικών Υποθέσεων και Ένταξης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής".

https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/anakoinoseis/292594_eyropaiko-dikastirio-kai-koinotiko-dikaio-gia-toys-anaplirotes?fbclid=IwAR04kw9BDXKYo--xKu3CuQaxa2qkKDnQBPNuGNOqeZTZNKhmUrh8B2Zt_Ss

Αποσυνδεδεμένος proypiresia

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1291
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Προσφυγή 36μηνιτών στο ΥΠΕΠΘ για διορισμό
« Απάντηση #682 στις: Αύγουστος 08, 2019, 05:20:23 μμ »
Οι τρεις θέσεις εμπειρογνωμόνων πληροφορικής με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου και τριετή θητεία του πρώην υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης, οι οποίες μεταφέρθηκαν στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, βάσει του ΠΔ 81/2019, μετατρέπονται σε θέσεις μόνιμου προσωπικού και εντάσσονται στον κλάδο πληροφορικής. Οι υπηρετούντες με τριετή θητεία στις θέσεις οι οποίες μετατρέπονται, σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο, καταλαμβάνουν τις τρεις νέες θέσεις μόνιμου προσωπικού και κατατάσσονται με βαθμό ανάλογο των τυπικών προσόντων
http://www.opengov.gr/ypes/?p=6798
ΕΔΏ το συνταγμα που είναι; εσύ κορόιδο αναπληρωτή που είσαι...που σου βρωμαέι και το 36μηνο  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
« Τελευταία τροποποίηση: Αύγουστος 08, 2019, 05:25:27 μμ από proypiresia »

Αποσυνδεδεμένος proypiresia

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1291
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ

Αποσυνδεδεμένος ΚΠ

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 553
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Προσφυγή 36μηνιτών στο ΥΠΕΠΘ για διορισμό
« Απάντηση #684 στις: Αύγουστος 09, 2019, 11:38:27 πμ »
https://enimerosi-anapliroton.blogspot.com/2019/08/blog-post_80.html?fbclid=IwAR2eTWc9L42cJNwkA1BsODwqPQxatsKOvseqAPPqIIOux_Y8caHVGW0njQg

Kοιτάξτε τι ζητάει η κομισιόν

Τα ελληνικά δικαστήρια να επιβάλουν τη συμμόρφωση με τη νομοθεσία της ΕΕ, που προβλέπει τη μετατροπή συμβάσεων ορισμένου χρόνου σε αορίστου, μετά από 24μηνο, για τους εργαζόμενους στο Δημόσιο Σύστημα Υγείας.

Δεν μπορεί να ισχύσει για τους εκπαιδευτικούς η μετατροπή της σύμβασης σε αορίστου χρόνου, καθώς η σύμβαση είναι το πολύ 9 μήνες ετησίως, γίνεται απόλυση και πάλι νέα σύμβαση την επόμενη σχολική χρονιά. Και στους δήμους προκειμενου να μην μετατρέπονται οι συμβάσεις απο ορισμένου σε αορίστου φρόντιζαν να τις βγάζουν κάτω απο 24 μήνες, στην στη συνέχεια τους απέλυαν και τους επαναπροσλάμβαναν με νέα σύμβαση, ο,τι δηλ γίνεται και στην εκπαίδευση
« Τελευταία τροποποίηση: Αύγουστος 09, 2019, 12:07:22 μμ από ΚΠ »

Αποσυνδεδεμένος ΡΕΑ.Τ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2226
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Προσφυγή 36μηνιτών στο ΥΠΕΠΘ για διορισμό
« Απάντηση #685 στις: Αύγουστος 09, 2019, 02:56:10 μμ »
Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και το Κοινοτικό Δίκαιο για τους αναπληρωτές

 Ανακοίνωση του ΠΑΣΑΔ με κείμενο του νομικού συμβούλου του Συλλόγου που αφορά στην απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου και τις πράξεις συμμόρφωσης χωρών με το κοινοτικό δίκαιο

Συνάδελφοι, δίνουμε στη δημοσιότητα κείμενο του κ. Αλέξανδρου Σπυριδωνίδη, νομικού συμβούλου του ΠΑΣΑΔ, που αφορά την απόφαση του Ευρωπαϊκού δικαστηρίου και τις πράξεις συμμόρφωσης χωρών με το κοινοτικό δίκαιο που είναι απόρροια αυτής της απόφασης, καθώς και το σχετικό infographic που δημιουργήσαμε.

Το κείμενο έχει ήδη επιδοθεί σε κόμματα και σε πολιτικούς σχηματισμούς και θα επιδοθεί στο σύνολο των κομμάτων της ελληνικής Βουλής που θα προκύψει στις 8/7. Το χρησιμοποιούμε δε για ό,τι μέχρι σήμερα παλεύουμε, για τον ΔΙΟΡΙΣΜΟ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ, τίποτε περισσότερο τίποτε λιγότερο.

"Το ζήτημα της εργασιακής αποκατάστασης των συμβασιούχων εκπαιδευτικών, με μακρά προϋπηρεσία, τέθηκε με οξύτητα σε όλες τις χώρες της Νότιας Ευρώπης, κατά την τελευταία δεκαετία. Τούτο οφείλεται στη γενικευμένη προσφυγή των αντίστοιχων κρατών-μελών σε αλληλοδιάδοχες συμβάσεις ορισμένου χρόνου, προκειμένου να καλυφθούν πάγιες και διαρκείς ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης, που δεν μπορούσαν να ικανοποιηθούν με τον διορισμό μόνιμου προσωπικού λόγω των νομοθετικών περιορισμών, οι οποίοι, με τη σειρά τους, τελούσαν σε συνάρτηση με την ενσκήψασα δημοσιονομική κρίση. Η καταχρηστική αυτή σύναψη συμβάσεων ορισμένου χρόνου, σε συστηματική βάση, είχε ως συνέπεια τον εγκλωβισμό και την καθήλωση χιλιάδων εκπαιδευτικών σε συνθήκες διαρκούς εργασιακής επισφάλειας. Ωστόσο, η νομολογία του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, λειτούργησε ως ανάχωμα στην εδραίωση της προπεριγραφείσας παθογένειας. Ιδιαιτέρως αξιοπρόσεκτη στη συνάφεια αυτή, είναι η απόφαση του προαναφερόμενου Δικαστηρίου της 26ης Νοεμβρίου 2014, στις συνεκδικασθείσες υποθέσεις C-22/13,C-61/13 έως C-63/13 και C-418/13 (Raffaella Mascolo κ.λπ. κατά Ministero dell’Istruzione, dell’Università e della Ricerca και Comune di Napoli), με την οποία κρίθηκε ότι οι συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί εμπίπτουν στο προστατευτικό πεδίο της οδηγίας 1999/70/ΕΚ και έχουν αξίωση για τη λήψη αντισταθμιστικών μέτρων, που αποβλέπουν στην ανακούφιση της επισφαλούς εργασιακής κατάστασης στην οποία έχουν περιέλθει με υπαιτιότητα της Πολιτείας, σύμφωνα και με τα διαλαμβανόμενα στη ρήτρα 5 της προσαρτώμενης στην ανωτέρω οδηγία συμφωνίας-πλαισίου για την εργασία ορισμένου χρόνου.

Ακολούθως, με την απόφαση 187/15-6-2016 του Ιταλικού Συνταγματικού Δικαστηρίου, κρίθηκε (σκέψη 18.1 του κυρίως δικανικού συλλογισμού) -και μάλιστα, υπό το κράτος ισχύος της διατάξεως του τετάρτου εδαφίου του άρθρου 97 του Ιταλικού Συντάγματος που προβλέπει ως γενικό τρόπο εισόδου στη δημόσια υπηρεσία την επιτυχία σε διαγωνισμό-, ότι η ληφθείσα με το άρθρο 1 περ. 109 του Νόμου 107/2015 πρόνοια για διευκόλυνση της προσλήψεως στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα των μακροχρονίως συμβασιούχων εκπαιδευτικών με όρους διάρκειας, αποτελούσε κατάλληλο και πρόσφορο αντισταθμιστικό μέτρο για την αποκατάσταση της βλάβης που είχαν υποστεί, λόγω ακριβώς της επί μακρόν απασχολήσεως τους με συμβάσεις ορισμένου χρόνου.

Στην ίδια κατεύθυνση, με την από 15-4-2016 απόφαση του Δικαστηρίου Εργατικών Διαφορών της Κυπριακής Δημοκρατίας (Αριθμός υποθέσεως: 118/2012), που κατέστη αμετάκλητη, μετά την υποβολή παραιτήσεως από την ασκηθείσα κατ’ αυτής έφεση, κρίθηκε πως η αναγνώριση ότι ο αιτών εκπαιδευτικός κατέστη εργαζόμενος αορίστου χρόνου αποτελεί το αναγκαίο αντιστάθμισμα των δυσμενών συνεπειών που απέρρεαν για τον ίδιο από την καταχρηστική απασχόληση του ως συμβασιούχου ορισμένου χρόνου επί μακρόν. Ήδη δε, με το άρθρο 11 του Νόμου περί Ρύθμισης της Απασχόλησης Εργοδοτουμένων Αορίστου και Εργοδοτουμένων Ορισμένου Χρόνου στη Δημόσια Υπηρεσία, που ψηφίστηκε και δημοσιεύθηκε κατά το έτος 2016, ορίσθηκε ότι η σύμβαση ορισμένου χρόνου εργαζομένου, ο οποίος συμπληρώνει τριάντα (30) μήνες συνολικής απασχόλησης στη δημόσια υπηρεσία, ανεξαρτήτως της διαδοχής ή μη των συμβάσεων εργασίας του, μετατρέπεται σε σύμβαση αορίστου χρόνου.

Περαιτέρω, για την εργασιακή τακτοποίηση της κατηγορίας των απασχολουμένων επί μακρόν συμβασιούχων εκπαιδευτικών αναλήφθηκε στην Πορτογαλία –ύστερα και από τις ασκηθείσες πιέσεις από μέρους της Επιτροπής της Ευρωπαϊκής Ενώσεως για συμμόρφωση προς την οδηγία 1999/70- σχετική νομοθετική πρωτοβουλία που μορφοποιήθηκε με την δημοσίευση του Νόμου-Διατάγματος 83 Α/23-5-2014. Με το διάταγμα τούτο τροποποιήθηκε το άρθρο 42 του νομοθετικού διατάγματος 132/2012, εις τρόπον ώστε να παρέχεται σε συμβασιούχους εκπαιδευτικούς, που έχουν συμπληρώσει πενταετία διδάσκοντας δυνάμει συμβάσεων ορισμένου χρόνου, η δυνατότητα να ζητήσουν την πρόσληψη τους με εργασιακή σύμβαση αορίστου χρόνου.

Ομοίως αξιοσημείωτη είναι η πρόσφατη απόφαση 966/2018 του Τμήματος Διοικητικής Δικαιοσύνης του Ανωτάτου Δικαστηρίου της Ισπανίας (Tribunal Supremo- Sala de lo Contencioso Administrativo), η οποία με σημείο αναφοράς την προστατευτική νομολογία του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τους συμβασιούχους εκπαιδευτικούς, αναγνώρισε ότι η συγκεκριμένη κατηγορία εργαζομένων προσήκει να απολαμβάνει καθεστώτος προστασίας που προσιδιάζει σε εργασιακές σχέσεις αορίστου χρόνου και γι’ αυτό έκρινε ότι η καταγγελία των συμβάσεων εργασίας τους την 30η Ιουνίου εκάστου σχολικού έτους και συνακόλουθα η διακοπή της μισθοδοσίας τους αντίκειται στο Δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Κοινή συνισταμένη των δικαιοδοτικών τούτων κρίσεων και των αντίστοιχων νομοθετικών ρυθμίσεων, είναι ο επιτυχής συγκερασμός της τηρήσεως των συνταγματικών περιορισμών αναφορικά με τον τρόπο στελεχώσεως των δημοσίων υπηρεσιών, με την ικανοποίηση της αδήριτης κοινωνικής ανάγκης για άρση της εργασιακής επισφάλειας των απασχολούμενων στο δημόσιο τομέα εκπαιδευτικών με αλλεπάλληλες συμβάσεις ορισμένου χρόνου.

Η προηγηθείσα επισκόπηση των εξελίξεων στις υπόλοιπες χώρες του Ευρωπαϊκού Νότου, φανερώνει, όμως, παράλληλα και την αδικαιολόγητη υστέρηση συμμόρφωσης της Ελληνικής Πολιτείας προς τις επιταγές του ενωσιακού δικαίου, από τις οποίες εκπορεύεται υποχρέωση ανάληψης θεσμικών πρωτοβουλιών για διασφάλιση σταθερών εργασιακών σχέσεων στους θιγόμενους συμβασιούχους εκπαιδευτικούς. Και τούτο, παρότι στην ελληνική έννομη τάξη υφίσταται από μακρού η διάταξη του άρθρου 8 παρ.3 του Νόμου 2112/1920, που παρέχει μάλιστα προστασία πληρέστερη εκείνης της Οδηγίας 1999/70, αφού κατά την εφαρμογή των εν λόγω διατάξεων του εθνικού δικαίου έχει επικρατήσει η ερμηνεία ότι μπορεί η σύμβαση να θεωρηθεί αορίστου χρόνου, έστω και αν μία μόνο σύμβαση που προσχηματικά ονομάσθηκε ορισμένου χρόνου, καταρτίσθηκε (βλ. ad hoc ΜονΠρωτΑθηνών 212/2015). Η παρατεινόμενη αθέτηση των θεμελιωδών συναφών υποχρεώσεων της Ελληνικής Δημοκρατίας, απασχόλησε την Επιτροπή Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στη συνεδρίαση αυτής της 20-2-2019, οπότε και εξετάστηκε η από 20-6-2018 αναφορά που υπέβαλε η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος, καταγγέλλοντας την μη πραγματοποίηση διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών στην Ελλάδα, καθώς και την άνιση αντιμετώπιση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε σχέση με τους μόνιμους σε επίπεδο αμοιβών και δικαιωμάτων. Ταυτόχρονα, το ίδιο ζήτημα διερευνά και η Γενική Διεύθυνση Απασχόλησης, Κοινωνικών Υποθέσεων και Ένταξης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής".

https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/anakoinoseis/292594_eyropaiko-dikastirio-kai-koinotiko-dikaio-gia-toys-anaplirotes?fbclid=IwAR04kw9BDXKYo--xKu3CuQaxa2qkKDnQBPNuGNOqeZTZNKhmUrh8B2Zt_Ss
Δεν ξέρω πώς ένα κράτος που αρνείται να εφαρμόσει το ελληνικό δίκαιο, θα προτιμήσει να εφαρμοστεί το ευρωπαϊκό.
Επίσης όταν κατηγορούνται οι επιτυχόντες των τριών διαγωνισμών ΑΣΕΠ για "δικαστικοποιηση" της εκπαίδευσης, είναι άξιον απορίας να πράττουν το αυτό οι... "κατήγοροι".
"Δύο μέτρα και δύο σταθμά" λοιπόν.


 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160633
  • Σύνολο θεμάτων: 19222
  • Σε σύνδεση σήμερα: 847
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 15
Επισκέπτες: 404
Σύνολο: 419

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.096 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.