*

Αποστολέας Θέμα: Λατινικα β΄λυκειου 2018  (Αναγνώστηκε 11359 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Venus1

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 36
    • Προφίλ
Απ: Λατινικα β΄λυκειου 2018
« Απάντηση #28 στις: Σεπτέμβριος 06, 2018, 03:20:01 μμ »
Venus,   δυστυχώς δεν έχω να σου πω κάτι, γιατί δεν γνωρίζουν ούτε αυτοί που είναι περισσότερο μέσα στα πράγματα κάτι παραπάνω από εμάς.
Και εγώ το βλέπω δύσκολο να ανακαλέσει η κυβέρνηση την απόφασή της, αλλά επειδή υπάρχουν σημαντικές αντιδράσεις, μπορούμε ακόμη να ελπίζουμε ότι η επόμενη δεν θα την εφαρμόσει, μια που η ίδια δεν θα προλάβει να το κάνει.
Από την άλλη όμως, αν γίνει κάτι τέτοιο, θα είναι εις βάρος των μαθητών που επιθυμούν να ξεκινήσουν την προετοιμασία τους στα Λατινικά από τη β λυκείου, οπότε...τι να πούμε...

Διάβασα την καινούργια πρότασή του Υπουργού να διδάσκονται στην Α' και B' Λυκείου...
Το θέμα του δηλαδή είναι να μη διδάσκονται στη Γ' ως  εξεταζόμενο μάθημα στις πανελλαδικές;;;; τι να πω...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικα β΄λυκειου 2018
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 21:05:41 »

Αποσυνδεδεμένος gia 96

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5014
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Η κακή εκπαίδευση, χειρότερη της αγραμματοσύνης
    • Προφίλ
Απ: Λατινικα β΄λυκειου 2018
« Απάντηση #29 στις: Σεπτέμβριος 06, 2018, 03:31:00 μμ »
Διάβασα την καινούργια πρότασή του Υπουργού να διδάσκονται στην Α' και B' Λυκείου...
Το θέμα του δηλαδή είναι να μη διδάσκονται στη Γ' ως  εξεταζόμενο μάθημα στις πανελλαδικές;;;; τι να πω...
Το θέμα του είναι να μην υπάρχει πλέον ανθρωπιστικός προσανατολισμός στην εκπαίδευση.
Να εισαχθούν στη θέση των Λατινικών άλλα αντικείμενα, πιο ασαφή και γενικόλογα και να πληγεί ακόμη μια φορά το κύρος των φιλολογικών μαθημάτων!
Οι άνθρωποι σπεύδουν να ασκήσουν κριτική, για να μην κριθούν οι ίδιοι!

Αποσυνδεδεμένος vasia98

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 489
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λατινικα β΄λυκειου 2018
« Απάντηση #30 στις: Σεπτέμβριος 06, 2018, 04:02:09 μμ »
Διάβασα την καινούργια πρότασή του Υπουργού να διδάσκονται στην Α' και B' Λυκείου...
Το θέμα του δηλαδή είναι να μη διδάσκονται στη Γ' ως  εξεταζόμενο μάθημα στις πανελλαδικές;;;; τι να πω...
Κάπως έτσι δεν έγινε και με τον Επιτάφιο και την Αντιγόνη;;;;;;τα στρίμωξε μαζί στη Β' Λυκείου....υποτίθεται ότι δεν καταργήθηκαν....στην πραγματικότητα όμως.........

Αποσυνδεδεμένος Venus1

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 36
    • Προφίλ
Απ: Λατινικα β΄λυκειου 2018
« Απάντηση #31 στις: Σεπτέμβριος 06, 2018, 04:20:19 μμ »
Κάπως έτσι δεν έγινε και με τον Επιτάφιο και την Αντιγόνη;;;;;;τα στρίμωξε μαζί στη Β' Λυκείου....υποτίθεται ότι δεν καταργήθηκαν....στην πραγματικότητα όμως.........

Το θέμα είναι για ποιο λόγο ξαφνικα αποδοκιμαζουν τοσο εντονα το μάθημα των Λατινικών, ενός μαθήματος μαλιστα που συνάδει με τις Ανθρωπιστικές επιστήμες.  Πισω απο τις δικαιολογιες περι "αποστηθισης" (πραγμα που συμβαινει και σε αλλα μαθήματα) υπαρχουν  συμφεροντα!
Απαράδεκτοι!! Θα μπορούσαν απλά να αλλάξουν τον τρόπο διδασκαλίας και πολλά άλλα... όμως το θεμα τους δεν είναι αυτό τελικά...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικα β΄λυκειου 2018
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 21:05:41 »

Αποσυνδεδεμένος Κοράκι

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 731
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικα β΄λυκειου 2018
« Απάντηση #32 στις: Σεπτέμβριος 06, 2018, 04:22:39 μμ »
Το πρόβλημα είναι ότι πολλοί έχουν εξειδικευτεί στα ιδιαίτερα Λατινικών και τώρα θα χάσουν τη δουλειά τους.

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2313
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Λατινικα β΄λυκειου 2018
« Απάντηση #33 στις: Σεπτέμβριος 06, 2018, 04:32:55 μμ »
Το θέμα του είναι να μην υπάρχει πλέον ανθρωπιστικός προσανατολισμός στην εκπαίδευση.
Να εισαχθούν στη θέση των Λατινικών άλλα αντικείμενα, πιο ασαφή και γενικόλογα και να πληγεί ακόμη μια φορά το κύρος των φιλολογικών μαθημάτων!

Η κοινωνιολογία δεν είναι καθόλου ασαφής και γενικόλογη. Δεν είναι "έκθεση ιδεών" ούτε λογοτεχνία, ακριβώς το αντίθετο μάλιστα. Όπως όλες οι κοινωνικές επιστήμες, χαρακτηρίζεται από ακαδημαϊκό λόγο, ο οποίος απαιτεί σαφήνεια και ακρίβεια στην έκφραση. Δεν υπάρχει λόγος να κατηγορούμε άλλα επιστημονικά πεδία με αστήρικτους χαρακτηρισμούς για να στηρίξουμε το δικό μας.
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 06, 2018, 05:02:23 μμ από elranna »

Αποσυνδεδεμένος Venus1

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 36
    • Προφίλ
Απ: Λατινικα β΄λυκειου 2018
« Απάντηση #34 στις: Σεπτέμβριος 06, 2018, 04:56:41 μμ »
Το πρόβλημα είναι ότι πολλοί έχουν εξειδικευτεί στα ιδιαίτερα Λατινικών και τώρα θα χάσουν τη δουλειά τους.
Υπάρχει και αυτό το πρόβλημα αλλά δε νομίζω πως ένας φιλόλογος διδάσκει αποκλειστικά και μονο λατινικα.. άλλωστε πολλοί από όλους όσοι διαμαρτυρήθηκαν δεν ήταν καθηγητές φροντιστηρίων.

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5717
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Λατινικα β΄λυκειου 2018
« Απάντηση #35 στις: Σεπτέμβριος 06, 2018, 06:16:45 μμ »
Κάπως έτσι δεν έγινε και με τον Επιτάφιο και την Αντιγόνη;;;;;;τα στρίμωξε μαζί στη Β' Λυκείου....υποτίθεται ότι δεν καταργήθηκαν....στην πραγματικότητα όμως.........

Τα στριμώγματα έχουν σχετική αξία. Τον προηγούμενο αιώνα (  ;D ;D ;D ), κάποιοι μαθαίναμε όλο το συντακτικό και τη γραμματική των αρχαίων στην Α' Λυκείου. Τώρα έχουν απλώσει την ύλη σαν τον τραχανά σε όλο το Γυμνάσιο και όμως τα παιδιά μαθαίνουν λιγότερα απ' όσα τότε εμείς.
Στη δε Β' Λυκείου όλοι οι μαθητές είχαμε Λυσία, Θουκυδίδη και Αντιγόνη πακέτο, όλα στο πρωτότυπο....  Κανείς δεν μιλούσε για υπονόμευση της διδασκαλίας τους. Μια χαρά τα προλαβαίναμε.
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2313
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Λατινικα β΄λυκειου 2018
« Απάντηση #36 στις: Σεπτέμβριος 06, 2018, 06:45:17 μμ »
Τα στριμώγματα έχουν σχετική αξία. Τον προηγούμενο αιώνα (  ;D ;D ;D ), κάποιοι μαθαίναμε όλο το συντακτικό και τη γραμματική των αρχαίων στην Α' Λυκείου. Τώρα έχουν απλώσει την ύλη σαν τον τραχανά σε όλο το Γυμνάσιο και όμως τα παιδιά μαθαίνουν λιγότερα απ' όσα τότε εμείς.
Στη δε Β' Λυκείου όλοι οι μαθητές είχαμε Λυσία, Θουκυδίδη και Αντιγόνη πακέτο, όλα στο πρωτότυπο....  Κανείς δεν μιλούσε για υπονόμευση της διδασκαλίας τους. Μια χαρά τα προλαβαίναμε.

Είχαμε επίσης στο γυμνάσιο εξαιρετικά κείμενα από μετάφραση. Από τα Σικελικά του Θουκυδίδη και τη Βατραχομυομαχία μέχρι Κατά Ερατοσθένους, Απολογία Σωκράτους, Νεκρικούς Διαλόγους και πολλά άλλα. Τουλάχιστον αποκομίζαμε μια πιο σφαιρική εικόνα της αρχαίας γραμματείας και απολαμβάναμε το νόημα των κειμένων. Είναι απογοητευτικό ότι δύσκολα ανοίγουμε σοβαρή συζήτηση για το περιεχόμενο των μαθημάτων, αλλά σφαζόμαστε για το περιτύλιγμα.

ΥΓ. Κρύβε χρόνια, apri.  :P

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5717
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Λατινικα β΄λυκειου 2018
« Απάντηση #37 στις: Σεπτέμβριος 06, 2018, 07:00:55 μμ »
Είχαμε επίσης στο γυμνάσιο εξαιρετικά κείμενα από μετάφραση. Από τα Σικελικά του Θουκυδίδη και τη Βατραχομυομαχία μέχρι Κατά Ερατοσθένους, Απολογία Σωκράτους, Νεκρικούς Διαλόγους και πολλά άλλα.

Ξέχασες τους Βίους Παράλληλους του Πλουτάρχου και τον Ησίοδο.  ;)



ΥΓ. Κρύβε χρόνια, apri.  :P

Δεν πειράζει, μικροδείχνω.  ;D ;D ;D 8)

« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 06, 2018, 07:22:16 μμ από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος gia 96

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5014
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Η κακή εκπαίδευση, χειρότερη της αγραμματοσύνης
    • Προφίλ
Απ: Λατινικα β΄λυκειου 2018
« Απάντηση #38 στις: Σεπτέμβριος 08, 2018, 04:11:10 μμ »
Η κοινωνιολογία δεν είναι καθόλου ασαφής και γενικόλογη. Δεν είναι "έκθεση ιδεών" ούτε λογοτεχνία, ακριβώς το αντίθετο μάλιστα. Όπως όλες οι κοινωνικές επιστήμες, χαρακτηρίζεται από ακαδημαϊκό λόγο, ο οποίος απαιτεί σαφήνεια και ακρίβεια στην έκφραση. Δεν υπάρχει λόγος να κατηγορούμε άλλα επιστημονικά πεδία με αστήρικτους χαρακτηρισμούς για να στηρίξουμε το δικό μας.
Δεν κατηγόρησα την Κοινωνιολογία ως επιστήμη, άλλωστε το δεδομένο και μόνο ότι είναι μια πρόσφατη επιστήμη, που αναπτύχθηκε μόλις τον 19 ο αι., λέει πολλά, σε σύγκριση πάντα με τα Λατινικά, που και πορεία αιώνων έχουν, αλλά και πολλαπλή χρησιμότητα κι όχι μόνο για τους φοιτητές της Φιλολογίας!
Αυτό που τόνισα είναι ότι θέλουν να απομακρύνουν το σημερινό ελληνικό σχολείο από τον ανθρωπιστικό προσανατολισμό που είχε, χωρίς μάλιστα πειστικά επιχειρήματα, παρά μόνο με δικαιολογίες και να περάσουν ανεπιτυχώς την ιδέα πως τα ανθρωπιστικά μαθήματα δεν γίνεται να είναι υποχρεωτικά στη σημερινή παρεχόμενη εκπαίδευση. Όμως, αν απομακρυνθούμε από τις ανθρωπιστικές σπουδές, πώς θα καταλάβουμε ποιοι είμαστε, πώς θα ανακαλύψουμε τα πανανθρώπινα ιδανικά, πώς θα μάθουμε αιώνιες αλήθειες και ηθικά διδάγματα, πώς θα ανοίξει η σκέψη των νέων ανθρώπων, πώς θα γίνουμε καλύτεροι ως άνθρωποι; Είναι δυνατό να επιχειρείται να ξεφορτωθούν κάποιοι τις ανθρωπιστικές σπουδές ως ανώφελα βαρίδια, που εμποδίζουν τη μελλοντική επαγγελματική αποκατάσταση;
Το σχολείο έχει χρέος να αναδείξει την αξία και τη σπουδαιότητα των ανθρωπιστικών μαθημάτων, εκσυγχρονίζοντας ίσως κάποια σχολικά εγχειρίδια, γιατί μόνο με αυτό τον τρόπο θα δείξει πως σέβεται έμπρακτα τον "άνθρωπο" , τις ομάδες και τις κοινωνίες και θα βελτιώσει τους όρους της ύπαρξής του/τους.
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 08, 2018, 04:13:05 μμ από gia 96 »
Οι άνθρωποι σπεύδουν να ασκήσουν κριτική, για να μην κριθούν οι ίδιοι!

Αποσυνδεδεμένος Nihil

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 20
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικα β΄λυκειου 2018
« Απάντηση #39 στις: Σεπτέμβριος 08, 2018, 04:40:29 μμ »

Αυτό που τόνισα είναι ότι θέλουν να απομακρύνουν το σημερινό ελληνικό σχολείο από τον ανθρωπιστικό προσανατολισμό που είχε, χωρίς μάλιστα πειστικά επιχειρήματα, παρά μόνο με δικαιολογίες και να περάσουν ανεπιτυχώς την ιδέα πως τα ανθρωπιστικά μαθήματα δεν γίνεται να είναι υποχρεωτικά στη σημερινή παρεχόμενη εκπαίδευση. Όμως, αν απομακρυνθούμε από τις ανθρωπιστικές σπουδές, πώς θα καταλάβουμε ποιοι είμαστε, πώς θα ανακαλύψουμε τα πανανθρώπινα ιδανικά, πώς θα μάθουμε αιώνιες αλήθειες και ηθικά διδάγματα, πώς θα ανοίξει η σκέψη των νέων ανθρώπων, πώς θα γίνουμε καλύτεροι ως άνθρωποι;
Το σχολείο έχει χρέος να αναδείξει την αξία και τη σπουδαιότητα των ανθρωπιστικών μαθημάτων, εκσυγχρονίζοντας ίσως κάποια σχολικά εγχειρίδια, γιατί μόνο με αυτό τον τρόπο θα δείξει πως σέβεται έμπρακτα τον "άνθρωπο" , τις ομάδες και τις κοινωνίες και θα βελτιώσει τους όρους της ύπαρξής του/τους.

Λυπάμαι που θα το γράψω, αλλά με ποιον ακριβώς τρόπο έως σήμερα, με τον τρόπο που διδάσκονταν τα  Λατινικά στο Λύκειο, μεταλαμπάδευαν στους νέους ανθρωπιστικά ιδεώδη; Με ποιον ακριβώς τρόπο επηρέαζαν θετικά τον χαρακτήρα και την εν γένει συμπεριφορά τους; Ποια ακριβώς ηθικά διδάγματα αποκόμιζαν οι μαθητές από τη μελέτη και των 50 (και όχι των 23) κειμένων των Λατινικών;

Ας μη φτάνουμε σε υπερβολές και ας αφήσουμε στην άκρη και τις κοινοτοπίες του τύπου ότι τα Λατινικά του Λυκείου οξύνουν την κρίση των μαθητών ή ότι διευρύνουν τους πνευματικούς ορίζοντες των μαθητών, που ακούστηκαν από διάφορες φωνές…   

Αν θέλουμε να παραμείνουν,  πρέπει να αλλάξει άρδην το περιεχόμενο των βιβλίων με πιο μεστά νοημάτων κείμενα. 


Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5717
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Λατινικα β΄λυκειου 2018
« Απάντηση #40 στις: Σεπτέμβριος 08, 2018, 04:50:11 μμ »
Αυτό που τόνισα είναι ότι θέλουν να απομακρύνουν το σημερινό ελληνικό σχολείο από τον ανθρωπιστικό προσανατολισμό που είχε, χωρίς μάλιστα πειστικά επιχειρήματα, παρά μόνο με δικαιολογίες και να περάσουν ανεπιτυχώς την ιδέα πως τα ανθρωπιστικά μαθήματα δεν γίνεται να είναι υποχρεωτικά στη σημερινή παρεχόμενη εκπαίδευση.


Αυτό το επιχείρημα δεν στέκει από τη στιγμή που η Κοινωνιολογία είναι μια από τις ανθρωπιστικές επιστήμες, τουλάχιστον για όσους δίνουν στις ανθρωπιστικές σπουδές μια ευρεία έννοια. Σε κάθε περίπτωση, δεν μπορείς να πεις ότι είναι ένα τεχνοκρατικό μάθημα.

Μπορείς να θέτεις όμως ένα θέμα υποβάθμισης των κλασικών σπουδών, που παγκοσμίως έχουν χάσει την παλιά τους αίγλη  και αντιμετωπίζονται ως κάτι το απαρχαιωμένο που δεν έχει σχέση με τη σημερινή εποχή. Τα δε Λατινικά ίσως βρίσκονται και στη χειρότερη θέση σ' αυτήν την αξιολόγηση στην Ελλάδα, αφού όχι μόνο είναι μια νεκρή γλώσσα, αλλά είναι και ξένη για τους Έλληνες. Πολύ φοβάμαι βέβαια ότι αυτή η υποβάθμιση είναι προϊόν πολλών χρόνων αδιαφορίας όχι μόνο της ελληνικής πολιτείας αλλά και των καθηγητών που δεν ασχολήθηκαν ποτέ με τον εκσυγχρονισμό αυτού του μαθήματος, αλλά κάπου επαναπαύθηκαν στην ευκολία των τετριμμένων, σε ένα ξερό μάθημα γραμματικής και συντακτικού που ελάχιστα σε πείθει για την αξία της λατινικής γραμματείας.

Και γι' αυτό πιστεύω πραγματικά ότι θα ήταν πιο εποικοδομητικό αντί να ζητάνε κάποιοι επίμονα να παραμείνει το μάθημα των Λατινικών ως έχει για να μην αλλάξει τίποτα, να προτείνουν τρόπους αναβάθμισης και παραμονής του στο πρόγραμμα.



« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 08, 2018, 05:19:33 μμ από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος Aplas

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 109
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικα β΄λυκειου 2018
« Απάντηση #41 στις: Σεπτέμβριος 08, 2018, 05:22:21 μμ »
Δεν κατηγόρησα την Κοινωνιολογία ως επιστήμη, άλλωστε το δεδομένο και μόνο ότι είναι μια πρόσφατη επιστήμη, που αναπτύχθηκε μόλις τον 19 ο αι., λέει πολλά, σε σύγκριση πάντα με τα Λατινικά, που και πορεία αιώνων έχουν, αλλά και πολλαπλή χρησιμότητα κι όχι μόνο για τους φοιτητές της Φιλολογίας!  

Ε, τότε, Βιολογία, Πληροφορική, Βιοηθική, Φυσική...ασήμαντες επιστημες με κριτήριο την παλαιότητα...αλλά ας μου πει κάποιος, πότε είχαμε το τελευταίο τεράστιο έργο σε επίπεδο νοήματος και επιρροης  στη Λατινική;;  στην καλύτερη... τον 17ο  αιωνα, διοτι τα έθνη της Δύσης ανέπτυξαν τις πνευματικές τους δραστηριότητες στις εθνικές τους γλώσσες...έπρεπε καποια στιγμη να ελευθερωθούν απο τα Λατινικά του Βατικανού, το οποιο δεν επέτρεπε τους λαούς να υμνούν ουτε  και να κατανοούν τον λόγο του Θεού στην εθνική τους γλωσσα...
Η κοινωνιολογια, ναι, επιστήμη του 19ου  αιωνα με τεράστιες επιδράσεις και στις άλλες επιστήμες εως σήμερα  βλ. ιστορία, γλωσσολογία, ψυχολογία, νομική, φιλοσοφία, πολιτικές επιστήμες , ακομα ακομά και στη γεωπονία... κοινωνιολογοι όπως ο Anthony Giddens επηρέαζουν την σκέψη πολιτικων, οικονομολογων, και μακαρι, όλο και περισσότερων πολιτων...για τα λατινικά μεχρι στιγμής δεν είδα ούτε έναν γιατρό, ουτε εναν νομικό, ουτε ενα σύλλογο αυτων των κλάδων να διαμαρτύρεται...ΠΕΦ ΚΑΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗΣ ;) ;) ;)
Ας κανουμε την αυτοκριτικη μας. Το μαθημα ήταν μόνο για το 19 στις εξετάσεις.. ας δουμε και τα γελοια θέματα των  εξετασεων (2018,2017) και να κρινουμε... ολοι το ξεραμε οτι καποια στιγμη τα λατινικα θα φυγουν απο τη μεση... απλως το έκανε ο συριζα για ιδεολογικους και συντεχνιακους λόγους...H ΝΔ θα τα πετουσε με πιο κυνικο τρόπο...
TΟ παιχνιδι το χασαμε παιδια απο τη στιγμη που  δεν αναδειξαμε τον ιδεολογικο πλουτο των λατινικων κειμενων...ισως και να μας βολευε...εμμονη στην γραμματικη μορφη και όχι στο περιεχομενο...εμμονη σε μια τεχνικη που αρκειται στην αποκρυπτογραφηση ενος συστηματος λεκτικων συμβολων και στην εκμαθηση της γραμματικης ορολογιας...

Αυτό που τόνισα είναι ότι θέλουν να απομακρύνουν το σημερινό ελληνικό σχολείο από τον ανθρωπιστικό προσανατολισμό που είχε, χωρίς μάλιστα πειστικά επιχειρήματα, παρά μόνο με δικαιολογίες και να περάσουν ανεπιτυχώς την ιδέα πως τα ανθρωπιστικά μαθήματα δεν γίνεται να είναι υποχρεωτικά στη σημερινή παρεχόμενη εκπαίδευση.

Θα ήθελα να σκεφτείτε τη στιγμή εκείνη που τον ΕΠΙΤΑΦΙΟ θα τον διδάξει επιστήμονας των Πολιτικών επιστημών,
την ΑΝΤΙΓΟΝΗ  ο καθηγητής των θεατρικών σπουδών, τα Ρητορικά κείμενα καθηγητές των νομικών επιστημών, τα λατινικά έργα του Αυγουστίνου θεολόγοι και φιλόσοφοι ...και το επιχείρημα όλων αυτών θα είναι ότι αυτοί θα προστατεύσουν τον  ανθρωπιστικό προσανατολισμό απο μια στείρα μεταγλώσσα της γλώσσας... και τα παιδια, δυστυχώς, θα συμφωνήσουν...

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32309
  • Τελευταία: emnik
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160888
  • Σύνολο θεμάτων: 19225
  • Σε σύνδεση σήμερα: 988
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 20
Επισκέπτες: 866
Σύνολο: 886

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.096 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.