0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
1) Είναι δυνατόν συνάδελφε ένας νέος καθηγητής ενός φροντιστηρίου να μπορεί να αντιμετωπίσει τους δυσκολους μαθητές όπως ένας παλιότερος καθηγητής του φροντιστηρίου που τους ξερει καιρό ή και χρόνια ολόκληρα? Εξ άλλου κάθε μαθητής είναι ξεχωριστός με τη δική του προσωπικότητα οπότε χρειάζεται τη δική του αντιμετώπιση από τους καθηγητές.
3) Επίσης συμφωνώ απόλυτα στο ότι πρέπει να είναι στην ώρα του στο φροντιστήριο και να διορθώνει στην ώρα τους τα γραπτά και γενικά συμφωνώ σε όλα όσα λες για τη συνέπεια που πρέπει να έχει. Διαφωνώ όμως κάθετα σε αυτό που έγραψες : "να μην αρρωσταίνει 2-3 φορές κάθε χειμώνα" Είναι δυνατόν κάποιος να λέει ότι για να σε πάρω δεν πρέπει να αρρωσταίνεις? ΕΛΕΟΣ!!! Οκ, προφανώς χάνονται ώρες αλλά ανθρωποι είμαστε και αυτό δεν το μπορείς να το προβλέψεις ούτε εσύ ούτε εγω! Η μπορεις να κάνεις μάθημα με 40 πυρετο? Δεν λέω, οκ , αν είναι κάτι ελαφρύ και μπορείς με προσπάθεια να κάνεις φυσικά και να κάνεις. Αλλά γνωρίζεις πολύ καλά όταν έχεις να κάνεις με παιδιά που έρχονται με γρίπες κλπ σε ένα χώρο είναι πολύ εύκολα να αρρωστήσεις και εσύ. Εγω συγκεκριμένα το εχω πάθει αρκετές φορές στα ιδιαίτερα που κάνω.
4) Όσο για το τελευταίο που αναφέρεις σχετικά με το μεταπτυχιακό , εγώ προσωπικά επειδή κάνω μεταπτυχιακό σε διδακτική μεθοδολογία και είμαι σίγουρος ότι αυτά που μαθαίνω να εφαρμόζω στη διδασκαλία δεν θα μου τα μάθαινε κανένα φροντιστήριο , αν είχα να επιλέξω ανάμεσα σε κάποιον που κάνει ένα τέτοιο μεταπτυχιακό και σε κάποιον άλλο φυσικά και θα τον προτιμούσα. Γιατί θα ήξερα ότι μπορώ να επενδύσω πάνω του.
Το ερώτημα που τίθεται είναι αν αξίζει να δουλεύει κάποιος ως καθηγητής σε φροντιστήριο. Πολλές απαιτήσεις, μικρή αμοιβή και δύσκολο ωράριο με πρωί - απόγευμα, χωρίς ελεύθερα Σαββατοκύριακα.....
Ο καλός και έμπειρος καθηγητής δεν ξέρει να αντιμετωπίζει μόνο τους δικούς του "δύσκολους" μαθητές που τους ξέρει καιρό, αλλά οποιαδήποτε δύσκολη κατάσταση στην τάξη, με οποιονδήποτε δύσκολο μαθητή. Σε ένα φροντιστήριο (ξένων γλωσσών, αλλά και στα μέσης εκπαίδευσης φαντάζομαι ισχύει ο ίδιο) οι μαθητές συνεχώς ανανεώνονται, κάποιοι φεύγουν, κάποιοι έρχονται, κάποιοι αλλάζουν τμήμα και επιπλέον δεν έχουν όλοι οι καθηγητές όλες τις τάξεις. Πρέπει να είσαι έτοιμος ανά πάσα στιγμή να αντιμετωπίσεις ένα νέο μαθητή, ένα νέο πρόβλημα, μια καινούρια δυναμική στην τάξη, και δεν έχεις στη διάθεσή σου μήνες ή χρόνια να κάνεις τη διαφορά. Μπορεί ας πούμε ένα τμήμα να το βλέπεις μόνο 1.5 ώρα την εβδομάδα. Πρέπει να μπορείς να επιβληθείς αμέσως και να χειριστείς (με την καλή έννοια) τους μαθητές αμέσως. Αλλιώς χάνεις τη μπάλα.Οι απαιτήσεις του σχολείου και του ιδιαίτερου είναι τελείως διαφορετικές από τις απαιτήσεις του φροντιστηρίου. Ακόμα και το γεγονός ότι στο φροντιστήριο δεν έχεις το κλασικό γραφείο καθηγητών και έχεις τους γονείς συνεχώς στα πόδια σου, αποτελεί πρόβλημα.Κοίτα να δεις, όσο άσχημο κι αν ακούγεται, αν αρρωσταίνεις συνεχώς με γρίπες και πυρετό δεν μπορείς να δουλέψεις σε φροντιστήριο. Το φροντιστήριο δεν μπορεί να αφήσει ώρες να χαθούνε και η αναπλήρωση δεν είναι εύκολη υπόθεση. Το φροντιστήριο πρέπει να μπορεί να βασιστεί στους καθηγητές του πρώτον να κάνουν τις απαραίτητες ενέργειες για να μην αρρωστήσουν (αντιγριπικό εμβόλιο, τόνωση ανοσοποιητικού με βιταμίνες, συχνό πλύσιμο χεριών... μέχρι και καθηγήτρια που έκανε μάθημα με μάσκα μου έχει τύχει και τότε γελούσα, αλλά τώρα το εκτιμώ). Αν είσαι επιρρεπής σε ασθένειες, τότε δεν κάνεις για δουλειά σε φροντιστήριο. Στην πράξη αυτό που συμβαίνει είναι ότι σιγά-σιγά το ανοσοποιητικό γίνεται πιο ανθεκτικό και δεν τσιμπάς όλες τις ιώσεις, αλλά αυτό θέλει κάποια χρόνια για να επιτευχθεί, συνεπώς είναι άλλος ένας λόγος για τον φροντιστηριούχο να προτιμήσει έναν πιο έμπειρο καθηγητή και όχι έναν που μπαίνει πρώτη φορά σε τάξη.Δεν διαφωνώ με την σπουδαιότητα ενός τέτοιου μεταπτυχιακού. Αυτό που λέω είναι ότι ενδεχομένως να μην θέλει κάποιος να σε προσλάβει όσο ακόμα είσαι φοιτητής για τους λόγους που εξήγησα. Γι' αυτό είπα εξ αρχής ότι αν σκέφτεσαι να κάνεις μεταπτυχιακό καλύτερα είναι να μην το αναφέρεις καθόλου. Γιατί πρώτον ενδεχομένως δεν θα μπορείς να εξηγήσεις πώς το μεταπτυχιακό θα σε βοηθήσει στη δουλειά σου (μέρα από τις γενικολογίες περί όρεξης για μάθηση) και δεύτερον δεν θα μπορείς να τους διαβεβαιώσεις ότι δεν θα επηρεάσει αρνητικά το πρόγραμμά σου.
Στην πράξη αυτό που συμβαίνει είναι ότι σιγά-σιγά το ανοσοποιητικό γίνεται πιο ανθεκτικό και δεν τσιμπάς όλες τις ιώσεις, αλλά αυτό θέλει κάποια χρόνια για να επιτευχθεί, συνεπώς είναι άλλος ένας λόγος για τον φροντιστηριούχο να προτιμήσει έναν πιο έμπειρο καθηγητή και όχι έναν που μπαίνει πρώτη φορά σε τάξη.
Συγγνώμη, αλλά είμαστε σοβαροί; Κριτήριο για την πρόσληψη στο φροντιστήριο είναι το να μην αρρωσταίνει ο καθηγητής;;;; Πού ακούστηκε;;; Συμφωνία με το διάολο ή ανοιχτή επικοινωνία με το Θεό έχουμε;;; Και πάει στα κομμάτια να σηκωθώ και με 40 πυρετό να πάω στο μάθημα... Το γεγονός ότι είμαι φορέας μικροβίων και υπάρχει ο κίνδυνος να κολλήσω τα πιτσιρικάκια μου δε συζητιέται... Κι εγώ η αγαθιάρα που νόμιζα ότι υπάρχει και κάτι που ονομάζεται ανθρωπιά... Και όλα αυτά, για να μην διαταραχθεί η εύρυθμη λειτουργία του φροντιστηρίου, αφού είναι λογικό (!) να μην υπάρχει δυνατότητα εύκολων αναπληρώσεων... Παράλληλα επιβάλλεται να υπάρχει και ευελιξία, για να καλύψει ο καθηγητής τυχούσες αλλαγές στο πρόγραμμα! Τα δικά μου, δικά μου, αλλά και τα δικά σου, δικά μου...
Το παραπάνω σε ποιο σύμπαν ισχύει;Πέρα από το παράλογο του όλου σχετικού θέματος, στατιστικά οι νεότεροι έχουν ισχυρότερο ανοσοποιητικό..
Αρα το καλό ανοσοποιητικό είναι ένα από τα κριτήρια πρόσληψης.. Οπότε συνάδελφοι όσοι ψάχνετε εργασία σε φροντιστήρια , όταν είναι να πάτε για συνέντευξη μαζί με το βιογραφικό να έχετε μαζί σας και ένα τσεκ απ! Ε, ρε που φτάσαμε..
Και στο θέμα της διαχείρισης των κακών μαθητών πιστεύω ότι είναι καθαρά θέμα προσωπικότητας και λιγότερο εμπειρίας.
Φυσικά και θα μπορούσα πριν καν μπω στο μεταπτυχιακό να εξηγήσω τη χρησιμότητά του σε ένα μελλοντικό εργοδότη μου καθώς για να επιλέξω το μεταπτυχιακό αυτό έψαχνα πολλούς μήνες πριν. Και προφανώς και η επίδραση θα είναι μόνο θετική. Και με τα ιδιαίτερα πουν έκανα δεν είχα κανένα πρόβλημα με το χρόνο (ειδικά τώρα στο 2ο έτος αφιερώνω ελάχιστο χρόνο στο μεταπτυχιακό) και με βοήθησε στο κομμάτι της διδασκαλίας. Όσο για την αμοιβή τα καθαρά 5-6 ευρώ δεν μου λένε κάτι όταν παίρνω 3η λυκείου 20-25..
Λόγω χρόνου δεν πρόλαβα να διαβάσω όλο το νήμα με τις τελευταίες απαντήσεις αλλά συμφωνώ πολύ με vk87 και άλλους που διατύπωσαν αντίστοιχες απόψεις και έχω να προσθέσω τα εξής: Ο ένας λέει οτι αν είσαι νέος δεν πρέπει να το δείχνεις, ἐχω ακούσει όμως από άλλους εργαζομένους να λένε οτι θέλουν όσο πιο νέες και "γλυκιές" κοπέλες για να δένουν με τα παιδάκια κι αυτές να τα συμπαθούν. Αυτό το έχω ακούσει ιδιαίτερα από γνωστές που δουλεύουν σε Φροντ. Ξένων Γλωσσών.
Ενώ εσύ κάνεις το μεταπτυχιακό για να προχωρήσεις την όποια επιστήμη έχεις επιλέξει πολλοί πιθανώς θα θεωρήσουν λανθασμένα οτι θα σου τρώει χρόνο από τη δουλειά... κλασικά στο πνεύμα της αντίληψης οτι ο υπάλληλος είναι περίπου ιδιοκτησία του εργοδότη και δεν έχει άλλες προοπτικές στη ζωή του από το να δουλεύει εκεί. Και μη μου πείτε οτι δεν υπάρχουν τέτοιες αντιλήψεις
Αν τελικά κανείς δε "ρισκάρει" να πάρει έναν νέο και πιθανότατα άπειρο σε τάξη άνθρωπο αλλά υπεύθυνο, γεμάτο όρεξη για δουλειά και ενδιαφέρον για το αντικείμενο τότε... I rest my case.
Το μεταπτυχιακό ισως είναι το πλεον ασήμαντο για να βρεις δουλεια. Δεν κατηγορω τους εργοδότες γιατι αυτοι ξερουν καλυτερα από τον καθενα το πως θα επιβιωσει η επιχειρηση και φερουν το κοστος κάθε αποφασης τους.