0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Με όλα αυτά που ζήσαμε δεν γίνεται έτσι απλά να αρχίσουν να διορίζουν με κοινωνικά και ακαδημαϊκά κριτήρια!!!
Αν ποτε σας αρεσει ή βρειτε ενα κοινο και αποδεκτο συστημα διορισμου φτυστε με.
Συνάδελφοι έχω μια απορία ως προς το τι είναι «νόμιμη» και τι «παράνομη» προϋπηρεσία, που αν μπορείτε, θα ήθελα μου λύσετε...................................................................................................Αυτό που θέλω να πω είναι ότι ναι μεν υπάρχουν προϋπηρεσίες που δεν αποκτήθηκαν με «ηθικό» τρόπο, υπάρχουν ακόμα περισσότερες, όμως, που ήταν και «ηθικές» και νόμιμες και πολλές φορές είχαν και οικονομικό κόστος. Κατά τη γνώμη μου η απόφαση του ΣτΕ, που θεωρεί κάθε προϋπηρεσία που δεν αποκτήθηκε μετά από επιτυχία ΑΣΕΠ ως παράνομη αδικεί πολύ κόσμο, κόσμο που δε χρησιμοποίησε υπόγειους, αλλά καθόλα νόμιμους τρόπους για να την αποκτήσει. Αρκετά με την Ελλάδα που όλα τα βάζουμε στον ίδιο τορβά!
Συνάδελφοι έχω μια απορία ως προς το τι είναι «νόμιμη» και τι «παράνομη» προϋπηρεσία, που αν μπορείτε, θα ήθελα μου λύσετε.Διαβάζω στο forum συνεχώς για βυσματικές προϋπηρεσίες. Θα συμφωνήσω ότι η ΠΔΣ είναι βυσματική προϋπηρεσία, προϋπηρεσία, όμως, που μπορούσαν να αποκτήσουν μόνο οι «βασικές» ειδικότητες, γιατί αυτοί μόνο δίδασκαν στην ΠΔΣ (διορθώστε με αν κάνω λάθος).Επίσης καραβυσματική η προϋπηρεσία που αποκτήθηκε από σχολές τύπου Σιβιτανιδείου, που αφορούσε, όμως και πάλι στις «βασικές» ειδικότητες και σε ορισμένες τεχνικές, κυρίως ΠΕ 17 (ξαναδιορθώστε με αν κάνω λάθος).
άμα δεν μετράει η προϋπηρεσία σε όσους δεν έχουν ασεπ, δεν θα πάει κανείς για αναπληρωτής ....
Σύμφωνα με το ΣτΕ εγώ καταλαβαίνω ότι κακώς μετρούσε η προϋπηρεσία στους διορισμούς αφού αυτή δεν μπορούσε να αποδειχτεί ότι αποκτήθηκε με αξιοκρατικά κριτήρια. Αυτό καταλαβαίνω εγώ. Η απορία μου είναι αν το ΑΣΕΠ στην κατάταξη μετά τον κάθε γραπτό διαγωνισμό κακώς μοριοδοτούσε και την προϋπηρεσία... Εδώ χρειάζεται βοήθεια νομικού για να καταλάβουμε καλύτερα την γνωμοδότηση του ΣτΕ.
13. Επειδή, η μεταβατική διάταξη του άρθρου 9 παρ. 1 του ν. 3848/2010, κατά το μέρος που προβλέπει ότι οι διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών γίνονται, κατά το χρόνο που αυτή ισχύει, σε ποσοστό 40% από ενιαίους πίνακες αναπληρωτών με πραγματική προϋπηρεσία (πρβλ. και τη μνημονευθείσα στην ενδέκατη σκέψη ρύθμιση του άρθρου 6 παρ. 2 περ. α΄ υποπερ. ββ΄ του ν. 3255/2004), με αποτέλεσμα τον περιορισμό των διορισμών από τους πίνακες διοριστέων του διαγωνισμού του Α.Σ.Ε.Π., αντίκειται στις αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας (άρθρα 4 παρ. 1 και 103 παρ. 7 Συντάγματος). Τούτο, για τους εξής λόγους: α) Με το άρθρο 118 παρ. 6 του Συντάγματος εξακολούθησαν μεν να ισχύουν, μετά τη συνταγματική αναθεώρηση του 2001, οι προβλεπόμενες στο ν. 2190/1994 εξαιρέσεις, μεταξύ των οποίων η κατά το άρθρο 14 παρ. 2 περ. γ΄ εξαίρεση από τον έλεγχο του Α.Σ.Ε.Π. των διορισμών των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης· πλην, η εξαίρεση αυτή, σύμφωνα και με όσα εκτέθηκαν στην ένατη σκέψη, περιλαμβάνει, όσον αφορά τους αναπληρωτές ή ωρομίσθιους, μόνο τους εγγεγραμμένους στον πίνακα του άρθρου 138 του ν. 2725/1999, από τον οποίο διορίστηκαν ως μόνιμοι, μετά τη συνταγματική αναθεώρηση (6.4.2001), αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι του ν. 1566/1985, κατά τα εκτεθέντα στις δέκατη και ενδέκατη σκέψεις (άρθρα 7 παρ. 3 περ. β΄ υποπερ. ββ΄ ν. 3027/2002, 6 παρ. 2 περ. β΄ ν. 3255/2004) (πρβλ. Σ.τ.Ε. 3593 - 3595/2008). Συνιστά, δηλαδή, στην ουσία, η εξαίρεση αυτή, επέκταση νομοθετικής ρύθμισης προγενέστερης της συνταγματικής αναθεώρησης του 2001 και δεν εκτείνεται σε νέες ρυθμίσεις μετά τη συνταγματική αναθεώρηση, ασύνδετες προς το νομοθετικό καθεστώς που ίσχυε πριν από τις 6.4.2001. Τέτοια ρύθμιση αποτελεί ο διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών από πίνακες αναπληρωτών κατά το άρθρο 9 παρ. 1 του ν. 3848/2010, ο οποίος δεν υπόκειται στον έλεγχο του Α.Σ.Ε.Π., όπως απαιτείται κατά τη διάταξη του πρώτου εδαφίου της παρ. 7 του άρθρου 103 του Συντάγματος, κατά τα εκτεθέντα στην πέμπτη σκέψη. β) Ναι μεν ο διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών από πίνακες αναπληρωτών κατά το άρθρο 9 παρ. 1 του ν. 3848/2010 αποτελεί επιλογή σύμφωνα με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια (κατάταξη σε πίνακα αναπληρωτών με βάση την πραγματική προϋπηρεσία του εκπαιδευτικού), όπως δε έχει κριθεί (Σ.τ.Ε. 3593 - 3595/2008), η προϋπηρεσία και η εμπειρία συνιστούν τέτοια κριτήρια• η απόκτηση όμως της προϋπηρεσίας αυτής ανάγεται σε προσλήψεις αναπληρωτών ή ωρομισθίων, οι οποίες δεν είχαν υπαχθεί στον έλεγχο ανεξάρτητης αρχής και, ενόψει και των σχετικών διάσπαρτων στη νομοθεσία διατάξεων (όπως αυτές που αφορούν τις μνημονευθείσες στις δέκατη και ενδέκατη σκέψεις περιπτώσεις των άρθρων 6 παρ. 34 του ν. 3027/2002 και 41 παρ. 4 του ν. 3762/2009), δεν προκύπτει ότι έχουν γίνει με αξιοκρατικές εγγυήσεις [σχετ. το 82394/Δ2/27.5.2014 έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων προς το Δικαστήριο, στο οποίο διαλαμβάνεται, κατ’ επίκληση του άρθρου 21 του ν. 2190/1994, ότι «αναφορικά με τη σύναψη συμβάσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών πλήρους ή μειωμένου ωραρίου, είναι σαφές ότι αυτή δεν υπόκειται σε έλεγχο από το Α.Σ.Ε.Π.»]. Τα ανωτέρω ισχύουν και όσον αφορά το διορισμό ως μόνιμων, α) εκπαιδευτικών με τριακοντάμηνη πραγματική υπηρεσία αναπληρωτών ή ωρομισθίων και β) εκπαιδευτικών με εικοσιτετράμηνη πραγματική υπηρεσία αναπληρωτών ή ωρομισθίων, οι οποίοι έχουν λάβει τη βαθμολογική βάση σε οποιονδήποτε διαγωνισμό εκπαιδευτικών του Α.Σ.Ε.Π. (άρθρο 9 παρ. 8 και 9 του ν. 3848/2010). Η προϋπηρεσία, πάντως, αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού επιτρεπτώς, κατ’ αρχήν (πρβλ. ανωτ. Σ.τ.Ε. 3593 - 3595/2008), λαμβάνεται υπόψη προκειμένου να προσαυξηθεί η βαθμολογία σε διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π. για το διορισμό σε θέσεις μονίμων εκπαιδευτικών (άρθρο 1 παρ. 7 ν. 2834/2000 και ήδη άρθρο 3 παρ. 1 ν. 3848/2010), ενώ, κατά τα εκτεθέντα σε προηγούμενες σκέψεις, έχει λειτουργήσει ως κριτήριο για την εκ νέου πρόσληψη εκπαιδευτικών ως αναπληρωτών ή ωρομισθίων και την απόκτηση, ως εκ τούτου, περαιτέρω σχετικής προϋπηρεσίας κ.ο.κ. Τέλος, όσον αφορά ειδικώς τους προαναφερθέντες εκπαιδευτικούς με εικοσιτετράμηνη πραγματική υπηρεσία, οι οποίοι έχουν λάβει τη βαθμολογική βάση σε οποιονδήποτε διαγωνισμό εκπαιδευτικών του Α.Σ.Ε.Π., ανεπιτρέπτως αυτοί προτιμώνται, έναντι άλλων επιτυχόντων εκπαιδευτικών του Α.Σ.Ε.Π., ως εκ της προϋπηρεσίας τους και της λήψεως απλώς της βαθμολογικής βάσης στον ίδιο ή, πολύ περισσότερο, σε προηγούμενο διαγωνισμό, διότι ελλείπει η απαραίτητη σύγκριση μεταξύ των επιτυχόντων, η οποία θα επέτρεπε το διορισμό κάθε φορά των αξιότερων υποψηφίων (πρβλ. Σ.τ.Ε. 2396 - 2398/2004 Ολομ.).
Πολλές και σε άλλες ειδικότητεςΜια από αυτές:Δούλεψε ΠΔΣ σε δυσπρόσιτο αμέσως μόλις πήρε πτυχίο. (Δεν είχε προλάβει ούτε να κάνει αίτηση για αναπληρώτρια- ωρομίσθια αφού πήρε το πτυχίο μετά την προθεσμία.) Δήμαρχος και διευθυντής στο σχολείο ο μπαμπάς. Ένα χρόνο μετά προσλήφθηκε και στο Δήμο (ΠΔΣ μπορούσε να εμφανίζει και ως Δημ. Υπάλληλος) και έκανε και μεταπτυχιακό στο Καπποδιστριακό! ('Ισως διέθετε και ιδ. αερπλάνο, τι να πω) Η ΠΔΣ κανονικά.(?) Μετά από τρία χρόνια από τη λήψη του πτυχίου διορίστηκε μόνιμη στην εκπαίδευση.Άξια;
αυτό που κάνει το ΣΤΕ είναι να βγάζει αντισυνταγματικό τον τρόπο διορισμού όσο αφορά τον διορισμό μέσα από πίνακες (εκτός πινάκων ΑΣΕΠ) με την λογική ότι οι ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ δεν ελέγχονται από ανεξάρτητη αρχή άρα δεν μπορούμε να ξέρουμε αν έχουν γίνει αξιοκρατικά! αυτό είναι όλο....
αυτό που κάνει το ΣΤΕ είναι να βγάζει αντισυνταγματικό τον τρόπο διορισμού όσο αφορά τον διορισμό μέσα από πίνακες (εκτός πινάκων ΑΣΕΠ) με την λογική ότι οι ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ δεν ελέγχονται από ανεξάρτητη αρχή άρα δεν μπορούμε να ξέρουμε αν έχουν γίνει αξιοκρατικά! αυτό είναι όλο....Συνεπώς είτε είσαι αναπληρωτής χωρίς ασεπ είτε με ασεπ ΕΠΕΙΔΗ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΕΝ ΕΛΕΓΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΑΣΕΠ κατά το ΣΤΕ, υπάρχει πρόβλημα. Αυτός είναι ένας λόγος που βγάζει πρόβλημα στο να διοριστείς από πίνακα προϋπηρεσίας. Γενικά όποιος έχει προυπηρεσία (με ή χωρίς επιτυχία σε ΑΣΕΠ) και με οποιοδήποτε τρόπο κρίνεται από το ΣΤΕ ότι η πρόσληψη του ως αναπληρωτής "δεν προκύπτει ότι έχουν γίνει με αξιοκρατικές εγγυήσεις". Άρα αφορά τους πάντες. Ακόμα και 1 ώρα προϋπηρεσία να έχεις. χαχαχαχαΑυτές τις ηλιθιότητες λέει το ΣΤΕ. Καταλάβατε? και ρωτάω εγώ εσάς, πέρα από κάποιες βλακείες που έχουν γίνει κατά καιρούς με μικρά λάθη, έχουμε ως κλάδος αμφισβητήσει τον τρόπο διορισμού από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών ? ποτέ, όλα τρέχουν από το υπουργείο, έχει διαδικασίες, καταθέτουμε χαρτιά, μας περνάνε κόσκινο, κάνουμε ενστάσεις, αν γίνει λάθος γίνονται ανακλήσεις κλπ κλπ. Όπως λοιπόν ένας δήμος παίρνει εποχικό προσωπικό και κάνει την διαδικασία μέσω ΑΣΕΠ, έπρεπε και το υπουργείο που κάθετε και ταλαιπωρείτε να το βάλει στο ΑΣΕΠ να το κάνει. Πως είπατε ? χαχαχαχαδιαβάστε για να καταλάβετε τι λύση μπορεί να υπάρξει ?απλό να γίνουν οι διορισμοί αναπληρωτών με έλεγχο ΑΣΕΠ από εδώ και πέρακαι να αναθέσει στο ΑΣΕΠ να περάσει έλεγχο ΌΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ από τότε που θεωρεί το ΣΤΕ ότι υπάρχει πρόβλημα. χαχαχαχα άντε να γίνουν προσλήψεις στο ΑΣΕΠ γιατί θα έχει πολύ δουλειά. Προτείνω τα κονδύλια για την πληρωμή των νέων υπαλλήλων να κοπούν από το ΣΤΕ υ.γ @sikat από την στιγμή που αμφισβητείτε η προϋπηρεσία ως αναπληρωτή ΓΕΝΙΚΟΣ είναι αυτονόητο ότι η προσμέτρηση της στην βαθμολογία του ΑΣΕΠ δημιουργεί θέμα. Οπότε πρέπει να αφαιρεθεί κατά την γνώμη μου. χαχαχαχα