Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Τυπική Εκπαίδευση => Γυμνάσιο => Σχολικά μαθήματα => Φιλολογικά μαθήματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: morgan στις Σεπτέμβριος 18, 2007, 12:41:37 μμ
-
Στη Γ' Γυμνασίου διδάσκονται Αρριανό, Όρνιθες και Ελένη ή έχει βγει η Ελένη από την ύλη; Γνωρίζετε επιπλέον με ποια σειρά τα διδάσκονται;
Στην Α' Λυκείου διδάσκονται Ξενοφώντα και Θουκυδίδη, σωστά; Με ποια σειρά;
Τέλος, το βιβλίο των αρχαίων (γλώσσα) που τους δίνουν στην Α' Λυκείου το χρησιμοποιούν μέχρι και τη Γ' ;;;
Ευχαριστώ
-
Στην Γ Γυμνασίου πέρυσι άρχιζαν με Ελένη. Οι Όρνιθες διδάσκονταν στο τρίτο τρίμηνο, προς το τέλος. Αλλά λίγα πράγματα. Στο Γυμνάσιο στο οποίο πήγαινε η μαθήτριά μου, νομίζω ότι από τους Όρνιθες πολύ λίγα πράγματα ήταν στην ύλη για το τέλος. Δεν νομίζω ότι θα αλλάξει κάτι φέτος. Ο Αρριανός και αυτός προς το τέλος (αλλά θεωρείται αρχαία από το πρωτότυπο, όχι από μετάφραση). Όσο για την Α Λυκείου: Νομίζω ότι αρχίζουν με Ξενοφώντα. Και το εγχειρίδιο, ναι, χρειάζεται για όλες τις τάξεις.
-
Πέρσι που είχα Γ' γυμνασίου είχαμε ξεκινήσει από Ελένη και Όρνιθες ούτε που μπήκαμε. Όσο για τον Αρριανό, απ' ό,τι μου είπαν οι παλιότερες καθηγήτριες, τον έχουν ξεχάσει τελείως. Σπανίως προλαβαίνουν να κάνουν κάτι και από αυτόν.
-
kalimera,gnwrizei kanis pia ine h didaktea ylh sthn eleni tritis gymnasiou; thn didaskoyme olh h afairountai kapia;
-
Προκειται να αναλαβω ιδιαιτερα ενα παιδακι γ γυμνασιου και θα ηθελα να μαθω εκτος απο αρχαια προτοτυπο τι διδασκονται, Ελενη ή Ορνιθες και ποια ειναι η υλη σε αυτα τα μαθηματα?? ???
-
Καλημέρα , συνήθως στις εξετάσεις έχουν Ελένη...συνήθως όμως... είναι ανάλογα με το κάθε σχολείο δεν είναι σταθερά ούτε το μάθημα ούτε η ύλη...
-
Ευχαριστω, αλλα μπορει καποιος να μου πει ποια υλη διδασκει αυτος στην Ελενη ή Ορνιθες:
-
Χαίρεται, δεν του έχουν δώσει την ύλη από το σχολείο;
-
Εγώ πάλι έχω μια απορία σχετικά με την εισαγωγή: στο σχολικό η εισαγωγή είναι πολύ περιληπτική. Δεν αναφέρει πχ τα μέρη της τραγωδίας. Τώρα που έχω ένα μεταξεταστέο μαθητή στην Ελένη, τί θα μου προτείνατε? Να ακολουθήσω όσον αφορά τα εισαγωγικά μόνο το σχολικό, ή να του δώσω και δικά μου εισαγωγικά στοιχεία, που παλιότερα τα ζητούσαν, όπως πχ τις θρησκευτικές ρίζες της τραγωδίας , τα μέρη της κτλ?
-
Επίσης για να απαντήσω έστω και αργά σε αυτό το post, ξέρω ότι η ύλη σχετίζεται με το κάθε σχολείο. Πχ σε αυτό του δικού μου μαθητή από την Ελένη έχουν αφαιρέσει μόνο κάποια κομμάτια τις παρόδους, ενω από κάποια επεισόδια δεν είναι ολόκληρα. Όσο για τις Όρνιθες θα εξεταστούν μόνο στα εισαγωγικά, ενω σε άλλες περιπτώσεις δεν ζητήθηκαν καθόλου στις εξετάσεις.
-
Εγώ πάλι έχω μια απορία σχετικά με την εισαγωγή: στο σχολικό η εισαγωγή είναι πολύ περιληπτική. Δεν αναφέρει πχ τα μέρη της τραγωδίας. Τώρα που έχω ένα μεταξεταστέο μαθητή στην Ελένη, τί θα μου προτείνατε? Να ακολουθήσω όσον αφορά τα εισαγωγικά μόνο το σχολικό, ή να του δώσω και δικά μου εισαγωγικά στοιχεία, που παλιότερα τα ζητούσαν, όπως πχ τις θρησκευτικές ρίζες της τραγωδίας , τα μέρη της κτλ?
Για την εισαγωγή θα δεις από την ιστορία της αρχαίας ελληνικής γραμματείας ΟΕΔΒ.
-
Καταρχάς συγνώμη για τα εκφραστικά λάθη του παραπάνω μηνύματος λόγω κεκτημένης ταχύτητας :-\. Ευχαριστώ πολύ pariel για την απάντηση :). Δηλαδή είναι μέσα στη διδασκόμενη ύλη και εισαγωγικά στοιχεία από την ιστορία της αρχαίας ελληνικής γραμματείας που λογικά μπορεί να τα έχει δώσει ο καθηγητής σε φυλλάδια πχ? Ανησυχώ μήπως παραλείψω τίποτα, γιατί η ύλη που έχω αφορά μόνο το κείμενο και δεν αναφέρει κάτι για εισαγωγή!
-
Καλησπέρα σε όλους!
Πρόκειται να αναλάβω ένα παιδί γ γυμνασίου που είναι μετεξεταστέος στα αρχαία ελληνικά και στην Ελένη. Δεν του έχω ξανακάνει μάθημα και μου ζήτησε να κάνουμε λίγες ώρες πριν τις εξετάσεις. Το πρόβλημα είναι ότι δεν έχω διδάξει ξανά μετεξεταστέο και δεν ξέρω τι θα προλάβουμε να κάνουμε αυτές τις λίγες ώρες. Μια γρήγορη επανάληψη; Πόσο γρήγορη; Πού να δώσω έμφαση; Είχα μαθητή γ γυμνασίου αλλά κάναμε όλη τη χρονιά, επομένως είχα την ευκαιρία να οργανώσω το μάθημα και την ύλη σωστά. Τώρα φοβάμαι ότι δεν θα προλάβω ούτε τα μισά από όσα προγραμματίζω.
??? ??? ??? ??? ??? ??? ???
Συνάδελφοι, τα φώτα σας, παρακαλώ!!!!!!!!!!
-
γεια σας :) ήθελα να ρωτήσω αν ξέρει κάποιος ποια κείμενα διδασκονται και ποια είναι η ύλη τους. έχω ένα ιδιαίτερο και έγω πελαγώσει :-\
ευχαριστώ εκ των προτερων :)
-
Καλησπέρα! :D
Στη Γ γυμνασίου απο μετάφραση διδάσκονται: Ελένη του Ευριπίδη και Όρνιθες του Αριστοφάνη. Οι πιο πολλοί κάνουν μόνο Ελένη, γιατί 1) αυτό λένε ότι αρέσει πιο πολύ στα παιδιά και 2) για την ολοκληρώσουν και να μην διδάσκουν αποσπασματικά. Διαφορετικά, ξεκινούν με Ελένη και μετά το Φεβρουάριο μέχρι το τέλος της χρονιάς κάνουν και Αριστοφάνη. Αυτά βέβαια βρίσκονται και στην κρίση του διδασκοντος, που επιλέγει πως θα ξεκινήσει και πως θα προχωρήσει.
Ελπίζω να βοήθησα!!!! :)
-
Σε σχέση με την Ελένη να κάνω κι εγώ μια ερώτηση.. Παρατήρησα ότι στο καινούργιο βιβλίο δεν έχει εισαγωγή για το δράμα. Ακολουθούμε δλδ το βιβλίο και μπαίνουμε κατευθείαν στο συγκεκριμένο έργο ή κάνουμε μια εισαγωγή παρόλο που θα είναι εκτός ύλης του βιβλίου;
-
Γεια σου, Τυχαία!
Τα δυο προηγούμενα χρόνια το ΥΠΕΠΘ είχε στείλει μια εγκύκλιο που έλεγε να διδαχθεί η εισαγωγή στο δράμα από το βιβλίο της Ιστορίας της Αρχ. Ελλ.Γραμματείας αλλά απαγόρευε στο τέλος να την έχουμε εξεταστέα ύλη.
-
GEMINI 3,
σ' ευχαριστώ πάρα πολύ για την άμεση και ιδιαίτερα κατατοπιστική απάντηση :D
-
Να συμπληρώσω συνάδελφοι ότι εισαγωγή στο δράμα διδάσκεται από το βιβλίο των ορνίθων...
-
ευχαριστώ για την ενημέρωση. Παιδιά να 'στε καλά και καλή σχολική χρονιά σε όλους :)
-
Το 2006-2007 υπήρξε η παραπάνω οδηγία:
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝ.ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ENIAIOΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
ΣΠΟΥΔΩΝ, ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ Α'
Ερμού 15 105 63 Αθήνα
Πληροφορίες : Αν. Πασχαλίδου
Τηλέφωνο : 210-3235722
1. Διευθύνσεις και Γραφεία Δ/θμιας Εκπ/σης όλης της χώρας
2. Γραφεία Σχολικών Συμβούλων
3. Γυμνάσια όλης της χώρας (μέσω των Δ/νσεων και των Γραφείων Δ/θμιας Εκπ/σης)
FAX : 210-3224249
ΠΡΟΣ :
ΘΕΜΑ: Οδηγίες για τη διδασκαλία του μαθήματος «Αρχαία Ελληνική Γραμματεία» (από μετάφραση) στη Γ΄ τάξη Ημερησίου και Εσπερινού Γυμνασίου.
Μετά από σχετική εισήγηση του Συντονιστικού Συμβουλίου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (πράξη 32/13-9-2006) σας αποστέλλουμε τις παρακάτω οδηγίες σχετικά με τη διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας (από μετάφραση) στη Γ΄ τάξη Ημερησίου και Εσπερινού Γυμνασίου κατά το σχολικό έτος 2006-2007.
Συγκεκριμένα:
Από το βιβλίο Δραματική Ποίηση, Ευριπίδη Ελένη, θα διδαχθούν περιληπτικά οι στίχοι 289-436, 1653-1786 (όπως και κατά το προηγούμενο σχολικό έτος 2005-2006).
Επειδή δεν κατέστη δυνατό να δοθεί κατά το τρέχον σχολικό έτος 2006-2007 στους μαθητές το νέο βιβλίο «Ιστορία της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας», το οποίο περιέχει αναλυτικά στοιχεία για τη δραματική ποίηση, γι αυτό για την εισαγωγή στην τραγωδία, θα διδαχθούν από το νέο διδακτικό εγχειρίδιο της Γ΄ Γυμνασίου Αριστοφάνη Όρνιθες των Θ. Κ. Στεφανόπουλου και Ε. Αντζουλή, από την Εισαγωγή στο Δράμα και στο Θέατρο τα εξής:
Σελίδα 7 Κεφάλαιo: Ι. ΤΟ ΔΡΑΜΑ
α. Βασικά χαρακτηριστικά
β. Τα δραματικά είδη
1. Η τραγωδία
Σελίδες 10-15 Ολόκληρο το κεφάλαιο ΙΙ. ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ
Επιπλέον αυτών, ως υποστηρικτικό υλικό για την εισαγωγή στην τραγωδία, σας αποστέλλουμε ακολούθως τις σχετικές σελίδες από το βιβλίο «Ιστορία της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας» το οποίο, εφ’ όσον υπάρχει η δυνατότητα, να δοθεί σε φωτοτυπία στους μαθητές. Το επιπλέον αυτό υλικό δε θα αποτελέσει αντικείμενο εξεταστέας ύλης.
Από το βιβλίο Δραματική Ποίηση, Αριστοφάνη Όρνιθες θα διδαχθούν περιληπτικά οι στίχοι 795-842, 1107-1435, 1540-1563, 1625-1638, 1774-1787 (όπως και κατά το προηγούμενο σχολικό έτος 2005-2006).
Την περσινή χρονιά, όμως, που είχαμε το βιβλίο της Ιστορίας της Νεοελλ. Λογ/νίας πήραμε οδηγία να αξιοποιήσουμε το συγκεκριμένο βιβλίο. Φέτος δεν είμαι στο σχολείο (εκπαιδευτική άδεια) και δεν ξέρω αν ξαναέστειλαν εγκύκλιο (αλλά δεν φαντάζομαι να στείλουν αφού υπάρχει και η εισαγωγή στις Όρνιθες και το βιβλίο της Ιστορίας της Νεοελλ. Λογ/νίας ).
-
στις Όρνιθες
GEMINI 3 είμαι σίγουρη ότι το λάθος σου έγινε εκ παραδρομής, αλλά το διορθώνω για να μη δημιουργούνται εντυπώσεις:είναι στουςόρνιθες...
-
Όχι, δεν έγινε λάθος διότι το ουσιαστικό όρνις απαντά και στα δύο γένη, αρσενικό και θηλυκό (δες λήμμα Liddell - Scott), άρα είναι το ίδιο όπως κι αν το πεις.
-
στις Όρνιθες
GEMINI 3 είμαι σίγουρη ότι το λάθος σου έγινε εκ παραδρομής, αλλά το διορθώνω για να μη δημιουργούνται εντυπώσεις:είναι στουςόρνιθες...
Και να έγινε λάθος τί έγινε ρε παιδιά; Εξετάσεις στη σχολή δίνουμε και θα μας κόψουν; Η' θα πουν ότι είμαστε φιλόλογοι και δεν ξέρουμε γραμματική; Σωστό ή λάθος δεν το κρίνω αλλά και τα λάθη για μας είναι, για τους φιλολόγους, τους μαθηματικούς, τους γιατρούς, τους πάντες! Να διορθώνουμε ο ένας τον άλλο μεταξύ μας; Γιατί; Για να αποδείξουμε ότι τα ξέρουμε καλύτερα ή για να κομπλάρουμε το συνάδελφο ή για να του μάθουμε κάτι που δεν ξέρει; Έλεος!
-
Ψάχνω παράλληλα κείμενα για την Ωραία Ελένη από σύγχρονους συγγραφείς. Σας παρακαλώ μήπως μπορείτε να με βοηθήσετε;
-
έχει κάποια κείμενα στο βιβλίο του μαθητή στις σελ. 209-225
αν δεν το έχεις, μπορείς να το "κατεβάσεις" από εδώ:
http://www.pi-schools.gr/lessons/hellenic/
-
Ψάχνω παράλληλα κείμενα για την Ωραία Ελένη από σύγχρονους συγγραφείς. Σας παρακαλώ μήπως μπορείτε να με βοηθήσετε;
Αυτά που αναφέρονται στο σχολικό βιβλίο (π.χ. Ελένη Ρίτσου, Σεφέρη, Σινόπουλου κτλ...) δεν αρκούν ή ψάχνεις για κάτι περαιτέρω;
-
μήπως κάποιος site με σημειώσεις για τις 'Ορνιθες;
ευχαριστώ!
-
Θα ήθελα να ρωτήσω τους φιλολόγους που διδάσκουν το μάθημα της Αρχαιας Ελληνικής Γραμματείας στη γ γυμνασίου και συγκεκριμένα την ¨Ελένη¨ του Ευριπίδη το εξής: Θα χωρίζατε σε υποενότητες τους στίχους 1101-1139 (απόφαση της Θεονόης), και αν ναι, πώς;
-
Έχω την αίσθηση ότι το απόσπασμα δύσκολα μπορεί να το διασπάσει κανείς. Αν όμως θα έπρεπε ντε και καλά να το χωρίσω σε υποενότητες, θα έλεγα 1100-1113 (η απόφαση της Θεονόης) 1114-1129α (η αιτιολόγηση της απόφασης) και 1129β-1137 (η πρότασ'η της στην Ελάνη και το Μενέλαο)
Με κάθε επιφύλαξη ωστόσο, γιατί σε όσα βοηθήματα κι αν κοίταξα, το απόσπασμα σχολιάζεται εννιαίο.
Ελπίζω να βοήθησα.
Καλή δύναμη!
-
Gringa, και εγώ ως ενιαίο το έχω διδάξει. Ωστόσο κάπου ζητήθηκε και γι' αυτό το ρώτησα.Παρομοιο χωρισμό είχα και εγώ κατα νου.
Σ' ευχαριστώ πολύ πάντως για το ενδιαφέρον.
Καλή συνέχεια και σε σένα :)
-
Θα ηθελα να ρωτησω κάτι για τις εξετάσεις 'Ελένη' Γ γυμνασίου..
Αν και είμαι φυσικός ( ;D ) θα ήθελα να ρωτήσω τι περίπου βάζουν στις εξετάσεις?
Βοηθάω ένα παιδάκι (συγγενικό πρόσωπο....αλλιώς δε θα εμπλεκα με τα ''πίτουρα'' ;D ;D ;D ) και θέλω να τον ελένξω αν έχει διαβάσει πριν τις εξετάσεις..
Οποιαδήποτε βοήθεια δεκτή....
Ευχαριστώ........
-
Πρέπει να γνωρίζει καλά την εισαγωγή, γιατι μια ερωτήση (4 μον)είναι από εκεί.
Θα μπει σιγουρα μια ερωτηση κατανοήσης ή περίληψη.Αρα πρέπει να γνωρίζει τα βασικά γεγονότα(4 μον.)
Επίσης πρέπει να μπορεί να χωρίζει ενότητες, να βάζει πλαγιότιτλους, να βρίσκει προοικονομίες, τραγικές ειρωνείες, να βρίσκει εκφραστικά μέσα(μεταφορές, παρομοιώσεις, κτλ), να χαρακτηρίζει τα πρόσωπα, να βρίσκει αφηγηματικούς τρόπους, να ξεχωρίζει το ειναι και το φαίνεσθαι ,να ξέρει που ο ποιητής περνάει αντιπολεμικό μήνυμα.
Βέβαια δεν ξέρω κατα πόσο μπορείς και εσύ να τα γνωρίζεις, όντας φυσικός.
ευχομαι καλή επιτυχία και κουράγιο!!!
-
Πρέπει να γνωρίζει καλά την εισαγωγή, γιατι μια ερωτήση (4 μον)είναι από εκεί.
Θα μπει σιγουρα μια ερωτηση κατανοήσης ή περίληψη.Αρα πρέπει να γνωρίζει τα βασικά γεγονότα(4 μον.)
Επίσης πρέπει να μπορεί να χωρίζει ενότητες, να βάζει πλαγιότιτλους, να βρίσκει προοικονομίες, τραγικές ειρωνείες, να βρίσκει εκφραστικά μέσα(μεταφορές, παρομοιώσεις, κτλ), να χαρακτηρίζει τα πρόσωπα, να βρίσκει αφηγηματικούς τρόπους, να ξεχωρίζει το ειναι και το φαίνεσθαι ,να ξέρει που ο ποιητής περνάει αντιπολεμικό μήνυμα.
Βέβαια δεν ξέρω κατα πόσο μπορείς και εσύ να τα γνωρίζεις, όντας φυσικός.
ευχομαι καλή επιτυχία και κουράγιο!!!
Καταρχήν χιλια ευχαριστώ.....για τη βοήθεια σου...
Βασικά , λάθος λεξη χρησιμοποίησα...Δε θα τον ελένξω γιατί δε ΜΠΟΡΩ... :-[ :-[ :-[
Απλά ζήτησα βοήθεια για να μπορέσω κάπως να τον καθοδηγήσω ως προς το τι μπαίνει και τι ζητάνε!
Καλη συνέχεια και σε σένα....
και πάλι ευχαριστώ..
-
Συνάδελφοι καλησπέρα!Εύχομαι σε όλους καλή και δημιουργική χρονιά ! Θα ήθελα να ρωτήσω το εξής: Στην γ΄γυμνασίου,στα αρχαία από μετάφραση,θα διδαχτούν η Ελένη και οι Όρνιθες ή ένα από τα δυο δράματα και τα Φιλοσοφικά κείμενα??Μέχρι πέρυσι διδάσκονταν η Ελένη και οι Όρνιθες ,αλλά μου είπαν ότι πήγε οδηγία του Υπουργείου στα σχολεία τον Ιούνιο σύμφωνα με την οποία οι διδάσκοντες θα επιλέγουν ή Ελένη ή Όρνιθες για το α΄και β΄τρίμηνο και Φιλοσοφικά Κείμενα για το γ᾿.
-
Πέρυσι δίδασκα αυτό το μάθημα σε σχολείο. Στην αρχή έκανα όλη την τραγωδία Ελένη και από τις Όρνιθες μόνο την εισαγωγή για την τραγωδία. Τώρα για τα Φιλοσοφικά Κείμενα θα διδάσκονται κατά το Γ τρίμηνο της Γ τάξης σύμφωνα με το βιβλίο του καθηγητη. Μπορείς να επιλέξεις αν θα κάνεις Ελένη ή Όρνιθες, αλλά οι περισσότεροι- μη σου πω όλοι- προτιμούν Ελένη. Ελπίζω να βοήθησα.
-
Σ'ευχαριστώ πολύ για την απάντηση stefanosk!Ρώτησα κι εγώ τους συναδέλφους στο σχολείο και όντως αυτό ισχύει. Εντωμεταξύ,στο σχολείο μου δεν έχει έρθει το βιβλίο των Φιλοσοφικών Κειμένων,το έχω κατεβάσει βέβαια από το site του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.Κι εμείς Ελένη θα κάνουμε,Αριστοφάνη δε νομίζω να επιλέξουν και πολλοί συνάδελφοι!
-
Σ'ευχαριστώ πολύ για την απάντηση stefanosk!Ρώτησα κι εγώ τους συναδέλφους στο σχολείο και όντως αυτό ισχύει. Εντωμεταξύ,στο σχολείο μου δεν έχει έρθει το βιβλίο των Φιλοσοφικών Κειμένων,το έχω κατεβάσει βέβαια από το site του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.Κι εμείς Ελένη θα κάνουμε,Αριστοφάνη δε νομίζω να επιλέξουν και πολλοί συνάδελφοι!
Στο παιδαγωγικο ινστιτουτο υπαρχει το νεο βιβλιο?δεν μπορω να το εντοπισω.
-
Στο παιδαγωγικό ινστιτουτο υπάρχει το νέο βιβλίο της φιλοσοφίας γι τη γ΄γυμνασίου. Σύμφωνα με τις οδηγίες που βγήκαν σήμερα το μάθημα θα διδαχθεί (εφόσον το επιθυμεί ο εκπαιδευτικός) μετά το Μάρτιο.
-
συναδελφοι μπορειτε να με διαφωτισετε λιγο...?
απ οτι βλεπω εδω απο το βιβλιοπωλειο μου εδωσαν τοπαλιο βιβλιο των αρχαιων της γ με το πορτοκαλι εξωφυλλο κσι την αλεξανδρου αναβαση ή κανω λαθος???στις οδηγιες αναφερεται κανονικα απο οτι κοιταξα λιγο αλλα κανονικα το βιβλιο δεν εχει αλλαξει???η ελενη και η τροια ειναι η πρωτη ενοτητα ή ο λευκιππος και η δαφνη(μαλλον το παλιο που εχω στα χερια μου)???αχ ας με βοηθησει καποιος???
-
Η Ελένη και η καταστροφή της Τροίας.
-
αμαν δλδ εχω το παλιο ε???και το ειδα εγω οτι μαλλον λαθος μου το δωσαν γιατι σε α και β εχω τα καινουρια...οκ!να σαι καλα για την αμεση απαντηση!!!
-
συμφωνω με ariadni.
Vania μου, το βιβλιο γραφει ετος εκτυπωσης και θα δεις αν ειναι φετινο ή οχι. ξερω οτι τα βιβλιοπωλεια επιστρεφουν τα παλια σχολικα και μετα παιρνουν προς πωληση τα νεα βιβλια. οποτε....
δες το ομως και παλι.
υγ. αυτο το μικροσκοπικο παιδακι πανω στο δακτυλακι ειναι ο,τι πιο τρυφερο εχω δει !!!
-
εχεις δικιο μαρκο μου...εχει χρονολογια εκδοσης 2005 και εγω το πηρα το 2007...κανονικα θα επρεπε να ειχε αλλαξει τοτε ετσι δεν ειναι???τελος παντων,αυριο θα παω να αγορασω το καινουριο...μμμ και μου αρεσαν οι μεταφρασεις του παλιου.. :-\
αχχχ ναι το μωρακι μου δεν ειναι γλυκα?!καθρεφτιζει τον χαρακτηρα μου! :)
-
εχεις δικιο μαρκο μου...εχει χρονολογια εκδοσης 2005 και εγω το πηρα το 2007...κανονικα θα επρεπε να ειχε αλλαξει τοτε ετσι δεν ειναι???τελος παντων,αυριο θα παω να αγορασω το καινουριο...μμμ και μου αρεσαν οι μεταφρασεις του παλιου.. :-\
αχχχ ναι το μωρακι μου δεν ειναι γλυκα?!καθρεφτιζει τον χαρακτηρα μου! :)
Νομίζω ότι εκείνη τη χρονιά (2007-8) αυτό που πήρες διδασκόταν. Το νέο διδάχθηκε πέρσι για πρώτη φορά.
Κράτησέ το πάντως, μπορείς να χρησιμοποήσεις τις ασκήσεις του.
-
όΝτως έτσι είναι, την προηγούμενη χρονιά διδάχθηκε πρώτη φορά το καινούριο βιβλίο.. και εγώ την πάτησα έτσι ..πρόπερσι δίδασκα το παλιό και πέρυσι πήγα να ξεκινήσω πάλι με το παλιό ώσπου αντιλήφθηκα την αλλαγή του βιβλίου
-
αααα μαλιστα...ετσι εξηγειται λοιπον!το παλιο φυσικα και θα το κρατησω!μου φαινεται ενδιαφερον!εξαλλου μ αρεσει να εξασκουμαι μεταφραζοντας κειμενακια και λυνοντας ασκησεις !αυριο θα δω τι λεει το καινουριο!
και κατι ακομα,πρωτα διδασκεται η ελενη ή οι ορνιθες?εχω τις οδηγιες αλλα ειναι λιγο παλιες και λεω μηπως εχει αλλαξει τιποτε.. :-\
-
Καλησπέρα!
Πρόκειται να διδάξω σε φροντιστήριο Ευριπίδη Ελένη. Μήπως γνωρίζει κάποιος τι να διδάξω ως εισαγωγή;
Διάβασα στις οδηγίες διδασκαλίας για τις σελίδες 63-74, 88-96 από Ιστορία της αρχαίας ελληνικής γραμματείας, αλλά βλέπω σε θἐματα εξετάσεων ερωτήσεις από την εισαγωγή του σχολικού βιβλίου, όπως ποιο είναι το ιστορικό πλαίσιο ή το πνευματικό κλίμα της εποχής του ποιητή...
Αν μπορούσε κάποιος που διδάσκει στο γυμνάσιο να με καθοδηγήσει...
-
Χρησιμοποιείται και η εισαγωγή από Όρνιθες. Εκεί είναι πιο ολοκληρωμένη. Πάνε συνδυαστικά αυτές οι δύο. :)
-
Θα ήταν καλό δηλαδή να πάρω στοιχεία και από τα τρία αυτά βιβλία και να ετοιμάσω ένα σχεδιάγραμμα για την εισαγωγή;
Επίσης, θα ήθελα να ρωτήσω πόσοι στίχοι διδάσκονται σε 1 διδακτική ώρα στο σχολείο;
-
Συνάδελφοι καλησπέρα! Επειδή θα διδάξω για πρώτη φορά Αρριανό στη γ'γυμνασίου μέσα στο γ΄τρίμηνο-όσο προλάβω βέβαια, γιατί ακόμη δεν έχω τελειώσει το βιβλίο των αρχαίων-θα με βοηθούσατε πολύ αν μου προτείνατε όσοι το έχετε διδάξει κάποιο καλό βοήθημα. Ευχαριστώ!
-
Καλησπέρα!
Μήπως γνωρίζετε αν υπάρχει κάποιο site με μεταφράσεις του Αρριανού ή έστω κάποιο καλό βοήθημα;
-
Ποια η γνώμη σας για το βιβλίο αυτό; Με έκπληξη βλέπω ότι οι μαθητές δείχνουν αρκετό ενδιαφέρον για τη φιλοσοφία. Πάντως εγώ παρατήρησα ένα λάθος διατύπωσης, στη σελίδα 37: "Κατά το πρότυπο των Διαφωτιστών του 18ου αιώνα, οι Σοφιστές διακρίνονται από ορθολογισμό...". Τι ψάχνεις, θα μου πεις; Μα έτσι προκύπτει το νόημα ότι οι Σοφιστές ακολούθησαν το πρότυπο των Διαφωτιστών! Έλεος!
-
καλησπερα..εχω να διδαξω ελενη αρκετα χρονια...η εισαγωγη δεν υπαρχει...τι πρεπει να κανω?ξερετε την υλη πως να αρχισω?
-
νομίζω ότι πρέπει να τους τη διαδάξεις από το βιβλιαράκι της γραμματολογίας που το δίνουν στο σχολείο αλλά υπάρχει και έξω,ό,τι σχετιζεται με δράμα ,διθυραμβος,θεσπης,κατα ποσόν-ποιον ...ενας μαθητλης μου πέρυσι τουλάχιστον από εκεί τη διδάχθηκε
-
eyxaristw na sai kala
-
Ναι, είναι οι σελίδες 63-74 και 88-96 απο το βιβιλιο της αρχαιας ελληνικής Γραμματείας
-
Ερωτηση διαγωνισματος τριμηνου: Πως φαινεται το εσεις και το εμεις στην Ελενη? Μπηκε το απόσπασμα με τον Τευκρο και την Ελενη. Μπορει καποιος να μου εξηγησει τι θελει να πει ο ποιητης - καθηγητης??
-
Ερωτηση διαγωνισματος τριμηνου: Πως φαινεται το εσεις και το εμεις στην Ελενη? Μπηκε το απόσπασμα με τον Τευκρο και την Ελενη. Μπορει καποιος να μου εξηγησει τι θελει να πει ο ποιητης - καθηγητης??
Το είναι και το φαίνεσθαι.
-
Αυτο εμπεριεχεται στα σχολια του βιβλιου?
-
Το είναι και το φαίνεσθαι είναι ένα από τα σημαντικότερα θέματα του έργου. Τώρα αυτό το "εμείς" και το "εσείς", αν διατυπώθηκε έτσι, είναι "πατάτα" του καθηγητή. Εκτός αν στην προσπάθειά του να το κάνει πιο κατανοητό στους μαθητές το εξήγησε έτσι στην τάξη. Πάντως το βιβλίο δεν λέει κάτι τέτοιο.
-
Επειδη κανω και Ελενη στο γυμνασιο ειναι ακυρη η ερωτηση , δεν υπαρχει τετοιο πραγμα πουθενα στο βιβλιο.Αρα δεν τα μπερδευουμε τα παιδακια, ακου εκει εσεις και εμεις ;D ;D ;D ;D ;D ;D
-
Αυτο ειπα κι εγω: οτι ειναι εντελως ακυρη η ερωτηση! Και ολα τα παιδια δεν ηξεραν τι να γραψουν και ουτε που τους εδωσε εξηγησεις ο καθηγητης. Αν ειναι δυνατον να τους βαζουν πραγματα και που δεν εχει εξηγησει ο καθηγητης μεσα στην ταξη και που δεν υπαρχουν στο βιβλιο!
-
Σε κάποια σχολεία αν συνέβαινε αυτό θα είχε ξεσηκωθεί το σύμπαν (ιδίως αν στην τάξη βρίσκεται παιδί συναδέρφου). Πολύ θα θελα να ξέρω ποιο σχολείο είναι αυτό στο οποίο δεν αντιδρά κανένας με αυτά τα θέματα.
-
Το είναι και το φαίνεσθαι είναι ένα από τα σημαντικότερα θέματα του έργου. Τώρα αυτό το "εμείς" και το "εσείς", αν διατυπώθηκε έτσι, είναι "πατάτα" του καθηγητή. Εκτός αν στην προσπάθειά του να το κάνει πιο κατανοητό στους μαθητές το εξήγησε έτσι στην τάξη. Πάντως το βιβλίο δεν λέει κάτι τέτοιο.
μαλλον ετσι θα εγινε πιστευω, οπως το λεει η συναδελφος. Ισως ο καθηγητης εξηγουσε στους μαθητες πως φαινομαστε εμεις στους αλλους, κατι τετοιο...
-
Ωστόσο, καλό θα είναι να χρησιμοποιούμε όρους που όλοι μπορούμε να καταλάβουμε και υπάρχουν, για να μη ψάχνουμε μετά και να αναρωτιώμαστε τι είπε ...ο ποιητής;
Πολλές φορές για να εξηγησουμε κατι στα παιδια (και νομίζω ότι όλοι το έχουμε κάνει) χρησιμοποιούμε όρους από την καθημερινότητα.Αλλά όταν προκειται και για όρους βασικούς σε ένα έργο: ΄΄ειναι΄΄ και ΄΄φαινεσθαι΄΄, πάνω στους οποιους στηρίζεται ένα έργο, οφειλουμε να ειμαστε προσεχτικοί και ιδιαιτερα όταν θέλουμε να τους ζητησουμε και σε ένα διαγώνισμα!
-
Εγω κανω ιδιαιτερα στο συγκεκριμενο μαθημα και μολις το παιδι μου ειπε για αυτη την ερωτηση απορησα πραγματικα. Τωρα αντε να εξηγησεις και στο παιδι και στους γονεις οτι η ερωτηση ηταν ακυρη και οτι δεν ηταν σωστα διατυπωμενη κτλ κτλ.! Μαλιστα ειπα και στο μαθητη να ρωτησει την επομενη τον καθηγητη για να μας φυγει η απορια!
-
Αγαπητο Γιωτακι οταν εκανα ιδιαιτερα και επεφτα πανω σε κουλες διορισμενες φιλολογους με παραξενες απαιτησεις εννοειται πως οι γονεις μου βαζαν χερι διοτι το παιδι εγραφε σκ....τα στο διαγωνισμα ,αρα σε συμπονω και σε καταλαβαινω πληρως.Ετσι τωρα που βαζω εγω τα διαγωνισματα κοιταω να ειναι κατανοητα και με θεματα που κανω στην ταξη διοτι συμπασχω με τους συναδελφους που κανουν ιδιαιτερα και διοτι λειαν συντομως χαρη στην σκυλα με ξαναβλεπω να κανω ιδιαιτερα με το περας αυτης της χρονιας , κοινως με βλεπω να τρωω σουτττ χα χα χα.
-
Βέβαια, αγαπητή/ε billimember,καλό είναι να κάνουμε το μάθημα κατανοητό όχι για τους συναδέλφους αλλά για τα παιδιά που δε μας φταίνε σε τίποτα να τα ταλαιπωρούμε και που με κάτι τέτοια έχουν φτάσει στο σημείο να σιχαίνονται τα μαθηματα μας
-
Υποψιν οτι ο καθηγητης , προφανως επειδη καταλαβε τη "γκαφα" του, στο ιδιο διαγωνισμα που εβαλε στο αλλο τμημα της ιδιας ταξης αλλαξε την πολυσυζητημενη ερωτηση και τη διατυπωσε οπως ακριβως επρεπε. Τωρα τι να πει κανεις..?
-
Υποψιν οτι ο καθηγητης , προφανως επειδη καταλαβε τη "γκαφα" του, στο ιδιο διαγωνισμα που εβαλε στο αλλο τμημα της ιδιας ταξης αλλαξε την πολυσυζητημενη ερωτηση και τη διατυπωσε οπως ακριβως επρεπε. Τωρα τι να πει κανεις..?
Μήπως είναι κάποιος από εμάς;; ;D
-
Υποψιν οτι ο καθηγητης , προφανως επειδη καταλαβε τη "γκαφα" του, στο ιδιο διαγωνισμα που εβαλε στο αλλο τμημα της ιδιας ταξης αλλαξε την πολυσυζητημενη ερωτηση και τη διατυπωσε οπως ακριβως επρεπε. Τωρα τι να πει κανεις..?
Μήπως είναι κάποιος από εμάς;; ;D
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
-
καλησπέρα!
Ξέρει κανείς που μπορώ να βρω την Ελένη για να κάνω προβολή στα παιδιά;;
Έψαξα στο youtube αλλά το μόνο που βρήκα, ήταν κάτι 2λεπτα αποσπάσματα.
Υπάρχουν κάπου πιο ολοκληρωμένα και κατάλληλα για το σχολείο;;
Αν υπάρχουν και links, ακόμα καλύτερα ;D ;D
-
ρώτα πρώτα στο σχολείο σου,γιατί είχαν σταλεί παλιότερα στα γυμνάσια βιντεοταινίες με θεατρικές παραστάσεις -μεταξύ αυτών και της Ελένης.
-
καλησπέρα!
Ξέρει κανείς που μπορώ να βρω την Ελένη για να κάνω προβολή στα παιδιά;;
Έψαξα στο youtube αλλά το μόνο που βρήκα, ήταν κάτι 2λεπτα αποσπάσματα.
Υπάρχουν κάπου πιο ολοκληρωμένα και κατάλληλα για το σχολείο;;
Αν υπάρχουν και links, ακόμα καλύτερα ;D ;D
ρώτα πρώτα στο σχολείο σου,γιατί είχαν σταλεί παλιότερα στα γυμνάσια βιντεοταινίες με θεατρικές παραστάσεις -μεταξύ αυτών και της Ελένης.
ρωτησα στο σχολείο, έψαξα μόνη μου όόόόλες τις ντουλάπες αλλά τίποτα δυστυχώς!!!
Μήπως ξέρει κανείς κάτι περισσότερο;; Αν υπάρχει κάποιο σοβαρο λινκ, μιας και, οπως είπα, στο youtube, έχει χιουμοριστικά ή πολυ μικρα.
-
δες και αυτο.
http://www.edutv.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=429&Itemid=150
-
σε ευχαριστώ!
-
έχει να προτείνει κάποιος sos θέματα για την Ελένη?
έχω ένα ιδιαίτερο, που μου ήρθε τώρα και ο μαθητής δεν έχει ανοίξει καθόλου βιβλίο όλη τη χρονιά...
-
έχει να προτείνει κάποιος sos θέματα για την Ελένη?
έχω ένα ιδιαίτερο, που μου ήρθε τώρα και ο μαθητής δεν έχει ανοίξει καθόλου βιβλίο όλη τη χρονιά...
για sos δεν μπορω να απαντησω...θα σου πω μονο οτι στα δικα μου (σε τρια διαφορετικα σχολεια) εβαλαν τους ιδιους σχεδον στιχους: Β' επεισοδιο 1 σκηνη (η Ελενη αναγνωριζει Μενελαο)
Επισης, εδωσαν ιδιαιτερη εμφαση στις ψυχολογικες μεταπτωσεις της Ελενης.
-
Σε ευχαριστώ πολύ.. :)
-
Αυτο που οι γονεις ειδοποιουν καθηγητη την τελευταια στιγμη και ως συνηθως χωρις να εχει ανοιξει το παιδι τους βιβλιο ολο το χρονο?? Καποιος πρεπει να εξηγησει στους γονεις την ετυμολογια της λεξης καθηγητης! Γιατι δεν εχει καμια σχεση ουτε με τη λεξη μαγος ουτε με τη λεξη θεος! Παντως, για να γυρισουμε και στο θεμα μας, πιο sos θεωρουνται η συναντηση Μενελαου Ελενης καθως και το τεχνασμα της σωτηριας τους.
-
Είμαι σε φροντιστήριο και μου το ανέθεσαν αλλιώς δεν θα το αναλάμβανα!! και εμένα μου φάνηκε περίεργο αρχικά.. αλλά μετά σκέφτηκα ότι ίσως δεν τα πήγαιναν καλά με τα οικονομικά τους!!
Βέβαια έπρεπε να το είχαν πιέσει και λίγο μέσα στη χρονιά γιατί όταν το ρωτάς αν ξέρει έστω το λύω και σου λέει, εεε κάτι έχω ακούσει... τι να πρωτομαζέψεις !!!!
-
Μου ζήτησαν να κάνω Ελένη σε ένα μαθητή 3 ώρες πριν δώσει. Υπάρχουν κάποια πράγματα ου πρέπει να τονίσω ή να προσέξω;;; Ο μαθητής δεν έκανε μαθήματα κατά τη διάρκεια της χρονιάς και δεν είναι και τόσο καλός ....
-
3 ωρες?? Λυπαμαι αλλα δε μπορεις να κανεις τιποτα. Και βεβαιως δε φταις εσυ. Πες του το γενικο νοημα και καποιους χαρακτηριμους προσωπων. Τουλαχιστον να πιασει τη βαση αν τους ζητησει το νοημα μιας ενοτητας και να χαρακτηρισουν πχ την Ελενη ή το Μενελαο
-
http://www.pdestereas.gr/allowindex/TRAPEZA_THEMATON/
εχει θεματα εξετασεων γυμνασιου λυκειου!!με βοηθαει πολυ στην επισημανση καποιων βασικων σημειων...!
-
Συμφωνω με γιωτακι. Επιπλεον, τονισε την προθεση του Ευριπιδη (αντιπολεμικο μηνυμα) και τον κεντρικο αξονα του εργου ( ειναι-φαινεσθαι). Γενικα σχολια δηλαδη...
Δεν προλαβαινεις να πεις πολλες λεπτομεριες...
-
Το γνωρίζω....Οι γονείς νομίζουν ότι είμαστε θαυματοποιοί !!! Μέσα σε 3-4 ώρες μπορούμε να καλύψουμε την ύλη μιας χρονιάς......Εγώ έχω ενημερώσει ότι δεν μπορώ να κάνω και πολλά. Άλλωστε οι γονείς του είναι εκπαιδευτικοί..... :o :o :o :o οπότε το γνωρίζουν καλύτερα και από εμένα...αυτό τους είπα και εγώ.....
-
Εγω δε θα το αναλαμβανα καν. Στην αρχη κι εγω αναλαμβανα τετοιες περιπτωσεις αλλα απο ενα σημειο και μετα τα εκοψα εντελως μιλωντας ειλικρινα στους γονεις λεγοντας τους οτι χασιμο χρονου και χρηματων επισης.
-
Εγω δε θα το αναλαμβανα καν. Στην αρχη κι εγω αναλαμβανα τετοιες περιπτωσεις αλλα απο ενα σημειο και μετα τα εκοψα εντελως μιλωντας ειλικρινα στους γονεις λεγοντας τους οτι χασιμο χρονου και χρηματων επισης.
Αν είχα την οικονομική άνεση θα το απέκλεια και εγώ , αλλά επειδή τα έξοδα τρέχουν και το καλοκαιράκι δε θα δουλεύω το κάνω!!! Πάντως αρχαία που του έκανα 4 ώρες τουλάχιστον έγραψε τις μεταφράσεις και τα λεξιλογικά.......οπότε τώρα ας μάθει τουλάχιστον την υπόθεση του έργου και την εισαγωγή μπας και γράψει ένα 10.
-
Συνάδελφοι, θέλω να βάλω το διαγώνισμα τριμήνου στην " Ελένη" και θα ήθελα να μου πείτε, αν ξέρετε, πού μπορώ να βρω οδηγίες για τη μορφή που πρέπει να έχει το διαγώνισμα του τριμήνου, δεδομένου ότι θα το γράψουν σε μια διδακτική ώρα. Αν δεν υπάρχουν συγκεκριμένες οδηγίες από την εμπειρία σας τι προτείνετε; Με ενδιαφέρει το ύφος των ερωτήσεων, πόσες ερωτήσεις πρέπει να βάλω και τις μονάδες που αντιστοιχουν στην κάθε μια.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
-
ΑΡΘΡΟ 2 Π.Δ. 319/2000.koita kai sto alfavita θα βρεις τις οδηγίες για το πως πρεπει να είναι τα θεματα.
δίνεται κείμενο 20-30στίχων.ερωτ.1η: αφορά το γραμματειακό είδος και το συγγραφέα του κειμένου(την εποχη του κτλ)-4μον.
ερωτ.2η αφορά το περιεχόμενο του κειμένου(κατανόηση,σύντομη αποτίμηση φράσεων,προβλημάτων,περίληψη κτλ)-4μον
ερωτ.3η αφορά τη δομή του κειμένου και μπορει να χωριστει σε 2υποερωτημ.α.χωρισμός ενοτήτωνβ
β. εντοπισμός και αξιολογηση του ρόλου των εκφραστικών τρόπων αφηγηματικής και περιγραφικής οπτικής(οπτική της αφήγησης,διλογος,μονολογος,ειρωνεια,σχολιο),λειτουργία του χρόνου(προικονομίες,επιβραδυνσεις),σχηματα λόγου. 3+3μον.
ερωτ.4η μπορει να αναλυθει σε 2ισοδυναμα υποερωτηματα
α. χαρακτηρισμός προσώπων
β.συγκεντρωση και αξιολογηση στοιχεων πολιτισμου(θεσμοί,ήθη,αξίες,οικονομία,υλικα αγαθα κτλ) ή στη σύγκριση ενός παράλληλου κειμένου με το κύριο όσον αφορά ιδέες,αξίες,συμπεριφορά προσώπων κτλ.Η σύκριση μπορεί να ζητηθει μόνο στη Γ τάξη Γυμνασίου. 3+3 μον.
-
Αν χρειάζεσαι επιπρόσθετες πληροφορίες eva92 στείλε μου προσωπικό μην.
-
Χίλιααααααααααα ευχαριστώ Gumus,
Θα τα δω και αν χρειαστώ κάτι θα σου στείλω π.μ. :)
-
Υπάρχει dvd με την παράσταση που θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε με την έναρξη της διδασκαλίας; Δε βρίσκουμε στο σχολείο μας κάτι σχετικό. Ευχαριστώ.
-
Διδάσκω φέτος την Ελένη του Ευριπίδη και οι μαθητές, επειδή δεν είχαν ποτέ ως τώρα τη δυνατότητα να δουν κάποια παράσταση αρχαίου δράματος, θέλουν πολύ να δουν έστω και σε βίντεο κάποια παράσταση της Ελένης, την οποία άλλωστε γνωρίζουν πλέον πολύ καλά. Γνωρίζει κάποιος συνάδελφος αν υπάρχει κάποιο σχετικό βίντεο στο διαδίκτυο; Βρήκα στο YouTube ορισμένα αλλά είναι τελείως ερασιτεχνικά.
-
Σε ποιο σημείο βρισκεστε στην ύλη, στην Ελένη; Εγώ μόλις μπήκα στο Β Επεισόδιο έκανα την 1η σκηνή. Διαγωνισμα για το β΄τριμηνο έχω βάλει πάντως. Νομιζω ειμαι πίσω, έχουμε χασει αρκετα μαθηματα με κατι συλλόγους, εκδρομες κ.α.
apuleius κι εγώ ψάχνω κατι τετοιο αλλά δε βρκα κατι δυστυχώς!
-
Καλησπέρα! Θα μπορούσε κάποιος που έχει εμπειρία σε αυτό το μάθημα να με βοηθήσει στο εξής:Η καθηγήτρια ενός μαθητή μου ζήτησε πάνω στη 4η σκηνή του β επεισοδίου ιδεολογική ανάλυση σε έναν οποιοδήποτε στίχο και διαχρονική επέκταση προβληματισμού. Εν ολίγοις που μπορώ να ανατρέξω για να βρω μια απάντηση;Ευχαριστώ πολύ!
-
Μήπως γνωρίζει κανείς τι γίνεται με την πρώτη ερώτηση στις απολυτήριες εξετάσεις στο μάθημα της δραματικής ποίησης της Γ' Γυμνασίου; Κατά το τρέχον σχολικό έτος δίδαξα στο σχολείο μου την Ελένη του Ευριπίδη, χρησιμοποιώντας ως εισαγωγή τις σχετικές σελίδες από το βιβλίο "Ιστορία της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας", σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου. Στις τελικές εξετάσεις του Ιουνίου η πρώτη ερώτηση έχει σχέση με την εισαγωγή. Όμως με βάση τις εγκυκλίους 123868/Γ2/1-11-2007 και 62605/Γ2/14-5-2008 δεν αποτελεί εξεταστέα ύλη το υποστηρικτικό υλικό από το βιβλίο "Ιστορία της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας".
Αν κάποιος συνάδελφος γνωρίζει κάτι σχετικά παρακαλώ να ενημερώσει.