0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Διορισμοί θα γίνουν κανονικά φέτος.
Εγώ πριν τρία χρόνια έμεινα εκτός διορισμού.... Κάποιοι το γνωρίζετε! Η ζωή συνεχίζετε όμως! Αδικήθηκα ακόμη και από άτομα που εμπιστεύτηκα!
Επιπλεον, όπως μας εχει πει ο patreas, υπαρχει ευρωπαικη οδηγια για συρρίκνωση αναπληρωτων. Επιπρόσθετα θα έλεγα ότι ενας αναπληρωτης, αν σκεφτουμε τα επιδοματα ανεργιας και το επιδομα μη ληφθεισας άδειας, κοστιζει όσο και ενας μονιμος.
Ακούγεται από πολλούς συναδέλφους και ειδικά τους νεοδιόριστους (γεγονός εύλογο εφόσον είναι ο βασικός κορμός των αιτούντων μετάθεσης) ότι οι επαρχίες είναι συμπληρωμένες και δε θα βγουν κενά εκεί για μεταθέσεις ή από κάποιους άλλους το αντίστροφο. Όντως με δεδομένη την ανθρωπογεωγραφία των διορισμών 21-22 είναι εύλογο να βγαίνουν τέτοια συμπεράσματα. Νομίζω όμως ότι δεν είναι ασφαλή. Οργανικά κενά είναι δυνατόν να ξεπηδούν παντού και πάντα στην επικράτεια. Φέτος είναι σίγουρο ότι θα συνταξιοδοτηθούν 600-700 συνάδελφοι γεννηθέντες το 1955 είτε το επιθυμούν είτε όχι λόγω αυτοδίκαιης απόλυσης. Ξέρουμε σε ποιες δδε ανήκουν αυτοί? Ή μήπως ξέρουμε όσοι υποβάλουν παραίτηση σε ποιες δδε ανήκουν ή μήπως ξέρουμε πως μεταβάλλονται οι αριθμοί του μαθητικού πληθυσμού ανά περιοχή μετάθεσης και ειδικότερα ανά όμορη ομάδα σχολείων? Στη δική μου περιοχή τα τελευταία 6 χρόνια βλέπω μια διαρκή εναλλαγή από πλεόνασμα σε έλλειμμα φιλολόγων ανά δυο χρόνια.Επίσης, ως προς το ζήτημα του αν αποκρύπτονται οργανικά κενά στους πίνακες που στέλνουν οι δδε στο υπουργειο (διαμέσου των πδε) η δική μου εμπειρία από την εργασία μου σε μια μικρή δδε των 30 σχολειων είναι ότι οι δδε είναι δύσκολο να κρύψουν οργανικά κενά (και γιατί άλλωστε? Μάλλον να φουσκώσουν οργανικά κενά επιθυμούν..) . Πιο συγκεκριμένα, το κάθε σχολείο καλείται, τον Μάρτιο, να συμπληρώσει τον πίνακα Α κενών/ πλεονασμάτων να τον στειλει στο πυσδε. Στη συνέχεια το κάθε πυσδε δημιουργεί τους πίνακες Β (για κάθε ομάδα σχολείων) και μετά τον πίνακα Γ με τα τελικά κενά/πλεονάσματα ανά περιοχή μετάθεσης.Όταν στον πίνακα Γ , υπάρχει σε μια ειδικότητα έλλειμμα 12 ωρών = 1 οργανικό κενό, 32 ωρών =2 οργ, 52 ωρών= 3 οργ κενά κ.ο.κ. Για να γίνει παγαποντιά , με σκοπό να βοηθηθούν οι ημέτεροι, θα πρέπει να είναι συνεννοημένοι και τα 5 μελη πυσδε, πράγμα πολύ δύσκολο με βάση την εικόνα που έχω. Από την άλλη και όσο καιρό συμμετείχα σε σχετικές διαδικασίες, δεν είδα κάποια προφορική οδηγία για συρρίκνωση οργανικών κενών ακόμα και στην σκληρή εποχή των μνημονίων. Φωνές - εκ μέρους- του υπουργείου για περιορισμό λειτουργικών κενών ακούγονται κάθε χρόνο, αλλά μόνο για καταγραφή κενών για αναπληρωτές κι αυτό από τη Β΄φαση και μετά.Το μόνο «παράτυπο» που έχω συναντήσει είναι να βγαίνει σε μία κεντρική (με την έννοια των ωρών που καταλαμβάνει στο ωρολόγιο) ειδικότητα, έλλειμμα 31 ωρών και να προτείνει ο προιστάμενος δδε να σημειωθεί στον πίνακα Γ έλλειμμα 32 για να βγει 1 επιπλέον οργανικό και να «έρθει ένας επιπλέον χριστιανός με μετάθεση και να βουλώσει καμιά τρύπα»(μόνο οι πίνακες Γ στέλνονται στις ΠΔΕ. Οι Α +Β μένουν στα συρτάρια της ΔΔΕ για πιθανό έλεγχο που δεν γίνεται ποτέ, πλην της περίπτωσης δικαστικής προσφυγής «θιγμένου» εκπαιδευτικού).Το μεγάλο ζητούμενο/πρόβλημα/αχίλλειος πτέρνα του συστήματος και το οποίο το υπουργείο πρέπει να δει κάποια στιγμή είναι ότι η όλη διαδικασία ξεκινάει από τα σχολεία που θα πρέπει να συμπληρώσουν τους σχετικούς πίνακες με βάση τα τμήματα που ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ να λειτουργήσουν το ΕΠΟΜΕΝΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ δηλ τρεχαγυρευοπουλος..Ο κάθε διευθυντ-ης/τρια βάζουν τα υπάρχοντα τμήματα και το κάθε πυσδε πάνω-κάτω τα αποδέχεται (ίσως σε κάποια γυμνάσια να κόψει κάποιο τμήμα – σε σχέση με τον πίνακα Α του σχολειου- εάν και εφόσον οι μαθητές της 6ης δημοτικού έχουν σαφή μείωση). Όμως τι γίνεται με τα τμήματα προσανατολισμού της Β-Γ ΛΥΚΕΙΟΥ?? Ή με τα ολιγομελή εγκεκριμένα τμήματα των ΕΠΑΛ ?? Τι να υπολογίσει το πυσδε ως προς αυτά ?? Να θεωρήσει ότι θα λάβουν έγκριση και του χρόνου χωρίς να υπάρχει καμία απολύτως εικόνα αριθμού μαθητών? Στο σημείο αυτό λοιπόν αρχίζουν οι αυθαιρεσίες για ένα τόσο κορυφαίο ζήτημα που επηρεάζει ασφαλέστατα τις κομβικοτερες διαδικασίες για τις ζωές των εκπαιδευτικών: ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ-ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ-ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ.ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΥΣΗ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΕΥΚΟΛΗ ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΟΥΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΟΙ ΙΘΥΝΟΝΤΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ.Να θεσπίσουν μια διαδικασία κάθε Γενάρη, ώστε να ζητούν από γονείς υπευθ δήλωση για το αν τα παιδιά τους -ως εν δυνάμει απόφοιτοι γυμνασίου- θα φοιτήσουν σε ΓΕΛ Ή ΕΠΑΛ, τι ξένη γλώσσα θα επιλέξουν στο γυμνάσιο οι εν δυνάμει απόφοιτοι δημοτικού, τι προσανατολισμούς θα επιλέξουν τα καμάρια της α και της β ως εν δυνάμει απόφοιτοι των αντίστοιχων τάξεων, τι τομέα/ειδικότητα θα επιλέξουν οι μαθητές των επαλ κ.ο.κ έτσι ώστε να μην κλέβει κανένας κανέναν.Συμφωνώ απολύτως με συναδέλφους που ανέφεραν ότι θα δοθούν τόσες μεταθέσεις, όσες είναι και τα οργανικά. Μέχρι να φθάσουν στο τραπέζι του ΚΥΣΔΕ οι πίνακες των ΠΔΕ για να γίνουν οι μεταθέσεις είναι ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΕΧΝΙΚΗ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ, τουλάχιστον με βάση τη δική μου γνώση .ΠΟΛΙΤΙΚΟΧΡΗΜΑΤΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΡΧΙΖΕΙ ΚΑΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΌΤΑΝ ΤΕΛΕΙΩΣΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΑΡΧΙΣΟΥΝ ΟΙ ΖΥΜΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΤΩΝ ΔΙΟΡΙΣΜΩΝ.Γι’ αυτόν τον λόγο είδαμε και φέτος να υπάρχουν διαφοροποιήσεις μεταξύ της εγκυκλίου των μετατάξεων και του αριθμού των διορισμών ανά περιοχή.Το κομβικό σημείο για μένα ως προς το τι θα παιχθεί στο τρίπτυχο ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ-ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ-ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ, είναι η εγκύκλιος προσδιορισμού οργανικών κενών (και βεβαια το πότε θα κυκλοφορήσει..). Αν δηλ στο σημείο που αναφέρει «..Τα αλγεβρικά αθροίσματα των στηλών 4α και 4β του πίνακα Β΄ θα διαιρεθούν με το είκοσι (20) και το πηλίκο θα γραφεί αντίστοιχα στο 5α ή 5β. Υπόλοιπο ωρών του υποχρεωτικού ωραρίου κάτω του δώδεκα (12) δε λαμβάνεται υπόψη..» θα υπάρξουν αλλαγές. Συγκεκριμένα:Θα υπάρξει, άραγε, αλλαγή στο σημείο που λέει ότι τα αλγεβρικά αθροίσματα των πινάκων Β θα διαιρεθούν με το 20 ?? Θα δούμε, επιτέλους, αυτό το ανελαστικό 20 να εξορθολογίζεται και να γίνεται αριθμός <20? Ή στο σημείο που γράφει η εγκύκλιος «..υπόλοιπο ωρών κάτω του 12 δε λαμβάνεται υπόψη..», έχει μήπως αναρωτηθεί αυτός που σκέφτηκε το 12 στο υπουργείο (αν είναι ενεργός ακόμα), αν είναι συμβατός με την τρέχουσα υπηρεσιακή κατάσταση των ενεργών εκπαιδευτικών ο αριθμός αυτός? Το 12 είχε επιλεγεί ως ένας αριθμός > του 50% του υποχρ. ωραρίου του νεοδιόριστου, όταν είχε αυξηθεί το ωράριο. Όμως στη σημερινή συγκυρία η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών έχει από 21 ώρες και κάτω, συμπεριλαμβανομένων και των νεοδιόριστων, που μετά από την μακροχρόνια αναπλήρωση έχουν ωράρια μεταξύ 20-21 ώρες, πλην της πλειοψηφίας των βιολόγων που έχουν 23 ώρες. Μήπως ήρθε η ώρα να επιστρέψουμε στον απολύτως ρεαλιστικό αριθμό 11, όπως και πριν την αύξηση του ωραρίου?Επιπλέον, μήπως ήρθε η ώρα να αλλάξει ο σύνθετος αλγοριθμικός υπολογισμός των οργανικών κενών (πίνακες Α-Β-Γ) και να ευθυγραμμιστεί με τον απλό τρόπο υπολογισμού των λειτουργικών κενών για τη διενέργεια των αποσπάσεων δηλ υπολογισμός μόνο πινάκων Α και Γ?Από τη άλλη πλευρά, ακούγεται η άποψη και από συναδέλφους προκειμένου να μην γίνουν διορισμοί φέτος, ώστε να γίνουν όλοι μαζί το 2024 με τους καινούριους πίνακες που είναι και το πιο δίκαιο. Η κουβέντα περί δικαίου και αδίκου προσωπικά μου ακούγεται ως ατέρμονη.. Σαν τη κουβέντα του αν υπάρχει θεός, ένα πράγμα..Θα μείνω στο τεχνικό μέρος αυτής της άποψης κάποιων συναδέλφων και θα πω ότι μετά την απομάκρυνση από το ταμείο των διορισμών χαιρέτα μου τον πλάτανο δηλ αν κάποιος πιστεύει ότι όσα οργανικά υπάρχουν για διορισμούς φέτος, αν αυτοί δεν γίνουν το 2023, θα μεταφερθούν στην επόμενη χρονιά, κάνει λάθος.Eπίσης, ακούω ως λογική την άποψη ότι μετά τις εκλογές θα φροντίσει η όποια κυβερνηση να «μαζέψει» τα σπασμενα από επιστρεπτέες, τα διάφορα “pass” κλπ, αρχίζοντας από περιορισμούς ή και εξάλειψη των διορισμών εντός του 23.Η δική μου σκέψη ως προς αυτό:θεωρώ ότι μια χαρά θα έχουν, από δω και πέρα, οι όποιες κυβερνήσεις τη δυνατότητα διορισμών, αρκεί να σκεφτούμε ότιΤο 2008 οι δημ υπαλληλοι ήταν 1030000. Σημερα 600.000. Η μέση μείωση μισθού ανα δημόσιο υπάλληλο την δεκαετία που μας πέρασε, εφτασε το 35% (μαζί με τα δώρα) δηλ περιπου 500-600/ μηνα, αν λαβουμε υπόψη το ότι δεν υπήρχε και δεν υπάρχει η αναπροσαρμογή λογω πληθωρισμου, παγωμα μισθολογικής ωρίμανσης, ενιαιο μισθολόγιο κλπ . Με απλούς υπολογισμούς μιλαμε για μια εξοικονόμηση, από τους υπάρχοντες υπαλληλους της ταξης των 4 δις ετησιως. Αν λαβουμε υπόψη και τις μεγάλες μειωσεις των συνταξιούχων μια χαρά την βρισκω την μειωση του δημοσιονιομικου κόστους μονο απ αυτό το πεδιο.Επιπλεον, όπως μας εχει πει ο patreas, υπαρχει ευρωπαικη οδηγια για συρρίκνωση αναπληρωτων. Επιπρόσθετα θα έλεγα ότι ενας αναπληρωτης, αν σκεφτουμε τα επιδοματα ανεργιας και το επιδομα μη ληφθεισας άδειας, κοστιζει όσο και ενας μονιμος.Ο αριθμος αναπληρωτων θα είναι πανω κατω σταθερός τα επόμενα χρόνια, λογω των αναγκων για αποσπάσεις. Αν τωρα αλλαξει η φιλοσοφια και περικοπουν οι αποσπασεις θα μπορουσε να το σκεφτεί η όποια κυβερνηση για συρρικνωση των διορισμών. Ποια κυβερνηση όμως θα σηκωσει αυτό το φορτίο? Ας περιμενουμε τους καρπους της κινητικότητας για καμιά δεκαετία και μετα το ξανασυζητάμε για περιορισμο αποσπασεων, διορισμων κλπ.Πιστεύω λοιπόν ότι θα γινουν κανονικά διορισμοί από τους ισχυοντες πίνακες φέτος και μάλιστα σημαντικά αυξημένοι στη δευτεροβαθμια σε σχέση με πέρυσι.
Οι αναλύσεις σου είναι εκπληκτικές, ειδικά για όσους ξέρουν πως λειτουργούν τα πράγματα. Μια μόνο ένσταση για το κόστος των αναπληρωτών σε σχέση με τους μόνιμους. Ναι ,μισθολογια κοστίζουν τα ίδια, αλλά από τους 25.000 μόνιμους των τελευταίων ετών, πιστεύω χωρίς να έχω φυσικα ακριβή στοιχεία ότι οι 7.000 μια σχολική χρονιά έχουν πάρει άδεια 9 μηνών, κάτι που ο αναπληρωτής δεν έχει το δικαίωμα. Το λέω επειδή σπάνια κάποιος το σχολιάζει. Φυσικά και πρέπει να δινονται οι αδειες αυτές, και μάλιστα και σε αναπληρωτες. Πιστεύω πως θα γίνουν και φέτος διορισμοί.
Και μη ξεχνάμε ότι οι περισσότεροι αναπληρωτές πληρώνονται από το ΕΣΠΑ, ενώ οι μόνιμοι από τον κρατικό προϋπολογισμό. Ίσως γι'αυτό ζητάει κι η Ευρώπη τη μείωση των αναπληρωτών.
Πάντως με ανησυχία (και λύπη) βλέπω 2-3 μόνο να θέτουμε το θέμα της σύστασης νέων οργανικών και της αλλαγής του αλγορίθμου υπολογισμού στη Δευτεροβάθμια. Δε ξέρω αν καταλαβαίνουν όλοι ότι αν δε γίνουν αυτά τα 2, οι διορισμοί θα περιοριστούν στον αριθμό των φετινών συνταξιοδοτήσεων, ή για να το πω καλύτερα, στον αριθμό των φετινών συνταξιοδοτήσεων που θα δημιουργήσουν οργανικό κενό. Όταν θα δουν όλοι τους πενιχρούς αριθμούς, θα είναι αργά για δάκρυα. Θα ακούσουν αυτό που είπε πέρσι τον Μάιο ο Κόπτσης: "Δεν προλαβαίνουμε τώρα. Του χρόνου"