0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Το ότι "σπάνε" ένα δίωρο μάθημα της α' γυμνασίου, τη Βιολογία, για να το αντικαταστήσουν με δύο μονόωρα, (μία φυσική στην α΄και βιολογία στη β' ) είναι γενικά απαράδεκτο. Μέσα σε μια ώρα οι καθηγητές των φυσικών επιστημών πρέπει να αλληλεπιδράσουν με τους μαθητές, να εξετάσουν, να παραδώσουν χρησιμοποιώντας τις Τ.Π.Ε. και βέβαια να μυήσουν τους μαθητές στην εργαστηριακή φύση της επιστήμης. Ε, δε γίνονται όλα αυτά. Είχαμε μόνο τη Χημεία μονόωρη στο Γυμνάσιο και τώρα έχουμε κι άλλα δύο μαθήματα;;
επιτέλους να κανουν Φυσική και στην Α Γυμνασιου σαν συνεχεια της 5ης και 6ης Δημοτικου όπου κάνουν επισης Φυσική
Νομίζω ότι το στάδιο της νοητικής ανάπτυξης των μαθητών στην τελευταία τάξη δημοτικού και στην πρώτη τάξη του γυμνασίου είναι τέτοιο που δεν μπορεί η πλειονότητα τους να χειριστεί αφηρημένες έννοιες και οι επιστήμες μας απαιτούν αφηρημένη σκέψη. Έτσι, καλύτερο είναι να συγκεντρωθούν τα πιο "εύπεπτα" και απτά κομμάτια των τριών επιστημών και να διδαχθούν ποιοτικά και εργαστηριακά ως ένα μάθημα. Μόνο γι' αυτές τις τάξεις όμως γιατί επιμένω ότι καθηγητές πανεπιστημίων και σύμβουλοι που ασχολούνται με διδακτική των φ.ε. είναι θερμοί υποστηρικτές της ενοποίησης των φ.ε. στο γυμνάσιο και ίσως και στην πρώτη λυκείου.
Θυμαμαι μεχρι πριν περιπου 8 χρονια που το βιβλιο της Β Γυμνασιου ειχε ολο και ολο μονο ενα τυπο (νομο θερμιδομετριας). Φυσικα τωρα το χουν καταστρεψει με ολους αυτους τους τυπους που για τα παιδια (που δεν ξερουν και πολλα απο μαθηματικα) τους φαινεται βουνο.
Θυμαμαι μεχρι πριν περιπου 8 χρονια που το βιβλιο της Β Γυμνασιου ειχε ολο και ολο μονο ενα τυπο (νομο θερμιδομετριας). Φυσικα τωρα το χουν καταστρεψει με ολους αυτους τους τυπους που για τα παιδια (που δεν ξερουν και πολλα απο μαθηματικα) τους φαινεται βουνο. Μακαρι αυτη η ομολογουμενος λαθος αλλαγη στο ωρολογιο προγραμμα τουλαχιστον να μη συνοδευτει και απο δευτερο λαθος με το να πανε και να βαλουν τυπους και να μισησουν εντελως τα παιδια το μαθημα. Το μαθημα πρεπει να ειναι μονο μπλα μπλα και παραμυθακι με απλη περιγραφη φαινομενων απο τα παιδια, τιποτα αλλο...
Συναδελφισσα, η ενοποιηση των ΦΕ σε ενα ενιαιο μαθημα στο εξωτερικο απετυχε παταγωδως. Μαλιστα στη Φιλανδια επεστρεψαν πριν 4 χρονια στις διαχωρισμενες επιστημες διοτι διαπιστωσαν οτι οι καθηγητες που ειχαν σπουδασει ενα αντικειμενο εδιναν περισσοτερο βαρος και χειριζονταν καλυτερα το δικο τους αντικειμενο, οπότε η διδασκαλια των αλλων αντικειμενων στο ενοποιημενο μαθημα ηταν εις βαρος των μαθητων. Οι Φυσικες Επιστημες διαχωριστηκαν πληρως στο ελληνικο πανεπιστημιο τη δεκαετια του '70 κι ο χρονος δε γυρναει πισω. Μπορουν να γινουν διαθεματικες προσεγγισεις (π.χ. το περιβαλλοντικο προβλημα της τρυπας του οζοντος εχει και χημικο και βιολογικο κομματι), αλλά ενιαιο μαθημα σ'ενα βιβλιο, ωστε να διδασκεται μονο απο μια ειδικοτητα, δεν μπορει να γινει!