*

Αποστολέας Θέμα: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης  (Αναγνώστηκε 292315 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος kiki14

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 281
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #952 στις: Σεπτέμβριος 03, 2013, 01:08:49 μμ »
Γνωρίζει κάποιος τι ακριβώς είναι ο μεικτός τρόπος ,από τους αφηγηματικούς τρόπους;Συνδυασμός μίμησης και διήγησης ή αφήγησης και διαλόγου;Το έχω βρει και με τις 2 εκδοχές και με έχει μπερδέψει...Πώς το τεκμηριώνουμε ,αν μας ζητηθεί;Ενα παράδειγμα απο το Αμάρτημα της μητρός μου;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 08:18:13 »

Αποσυνδεδεμένος Μαίρη Κ.

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 131
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #953 στις: Σεπτέμβριος 03, 2013, 03:52:41 μμ »
ΜΙΚΤΟΣ ΤΡΟΠΟΣ: Στο μικτό τρόπο υπάρχει συνδυασμός αφήγησης και διαλόγου, έχουμε δηλαδή διήγηση ή μίμηση με την παρεμβολή προσώπων (ηρώων) του έργου, τα οποία διαλέγονται μεταξύ τους. Αυτός ο τρόπος αλλιώς λέγεται και σκηνική αφήγηση, καθώς η ιστορία στήνεται μπροστά στα μάτια του αφηγητή που την παρακολουθεί, όπως θα παρακολουθούσε μια σκηνή της καθημερινής ζωής που διαδραματίζεται μπροστά του.

 Αμάρτημα της μητρός μου:Αφηγηματικός τρόπος: μεικτός - Αφήγηση σε πρώτο πρόσωπο (τομή για την πεζογραφία της εποχής) εκπορευόμενη από την ποιητική του ρεαλισμού - προσωπική μαρτυρία + Διάλογος: σύντομος, ζωντανός, φυσικός.
Λατρεμένο το απαγορευμένο.....

“Δεν υπάρχουν ιδέες - υπάρχουν μονάχα άνθρωποι που κουβαλούν τις ιδέες - κι αυτές παίρνουν το μπόι του ανθρώπου που τις κουβαλάει.”
 ― Νίκος Καζαντζάκης, The Fratricides

Αποσυνδεδεμένος kiki14

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 281
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #954 στις: Σεπτέμβριος 03, 2013, 06:52:09 μμ »
Ευχαριστώ πολύ Μαίρη!

Αποσυνδεδεμένος kiki14

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 281
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #955 στις: Σεπτέμβριος 04, 2013, 10:45:37 πμ »
Η εκδοχή που έχω συναντήσει σε αρκετα βοηθήματα ότι μεικτός τρόπος είναι συνδυασμός μίμησης-διήγησης,πώς εξηγείται;Είναι λάθος;Γιατί αναφέρεται; :-\

Δεν ξέρω τι να πρωτοπιστέψω, πέρα αο την εκδοχή που έχεις γράψει,εχω συναντήσει και την άλλη...εσυ,όχι;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 08:18:13 »

Αποσυνδεδεμένος Margr

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 345
  • Φύλο: Γυναίκα
  • τώρα τι κάνουμε...
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #956 στις: Σεπτέμβριος 04, 2013, 12:59:15 μμ »
Γιατί παιδεύεσαι; Στο βιβλίο της Α΄ Λυκείου δεν υπάρχει ο μεικτός τρόπος. Το θέμα είναι να ξεκαθαρίσουν τα παιδιά τους απλούς αφηγηματικούς τρόπους. Ως μεικτός τρόπος μπορεί να θεωρηθεί κάθε τι που συνδυάζει 2 ή περισσότερα είδη.

Αποσυνδεδεμένος kiki14

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 281
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #957 στις: Σεπτέμβριος 04, 2013, 04:09:56 μμ »
Γιατί παιδεύεσαι; Στο βιβλίο της Α΄ Λυκείου δεν υπάρχει ο μεικτός τρόπος. Το θέμα είναι να ξεκαθαρίσουν τα παιδιά τους απλούς αφηγηματικούς τρόπους. Ως μεικτός τρόπος μπορεί να θεωρηθεί κάθε τι που συνδυάζει 2 ή περισσότερα είδη.

στο βιβλίο της β Λυκείου αναφέρει το μεικτό τρόπο,στη σελίδα 12 και μάλιστα λέει ότι μεικτός τρόπος είναι όταν η αφήγηση διακόπτεται με την παρεμβολή διαλόγου σε ευθύ λόγο,όπως  είπε δηλ και η Μαίρη παραπάνω...το θέμα είναι ότι αλλού τιο έχω βρει οτι μεικτός τρόπος ειναι ο συνδυασμός διήγησης-μίμησης...

Οπως και να χει μπορει να ζητήσουν παράδειγμα μεικτού τρόπου στις πανελλήνιες;Μου φαίνεται πολύ αόριστο,ειδικά αν ισχύει αυτο που λες Margr τότε δεν έχει νόημα...γιατί θα πρέπει να δοθούν 2 διαφορετικά σημεία πχ αφήγησης και διαλόγου που και απο μόνα τους αποτελούν ξεχωριστό αφηγηματικό τρόπο...Άρα γιατί να πρέπει να επισημανθεί ο μεικτός; :o

Αποσυνδεδεμένος Μαίρη Κ.

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 131
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #958 στις: Σεπτέμβριος 04, 2013, 11:42:17 μμ »
πιστεύω ότι πρέπει να ακολουθήσουμε αυτά που λένε τα σχολικά βιβλία....άλλωστε με βάση αυτά γίνεται η διδασκαλία και πάνω σε αυτά εξετάζονται οι μαθητες....
Λατρεμένο το απαγορευμένο.....

“Δεν υπάρχουν ιδέες - υπάρχουν μονάχα άνθρωποι που κουβαλούν τις ιδέες - κι αυτές παίρνουν το μπόι του ανθρώπου που τις κουβαλάει.”
 ― Νίκος Καζαντζάκης, The Fratricides

Αποσυνδεδεμένος kiki14

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 281
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #959 στις: Σεπτέμβριος 05, 2013, 09:59:12 πμ »
πιστεύω ότι πρέπει να ακολουθήσουμε αυτά που λένε τα σχολικά βιβλία....άλλωστε με βάση αυτά γίνεται η διδασκαλία και πάνω σε αυτά εξετάζονται οι μαθητες....

Μάλλον έχεις δίκιο,Μαίρη...τον μεικτό τρόπο στο Βιζυηνό πώς τον επισημαίνεις πανω στο συγκεκριμένο κείμενο(Αμάρτημα της μητρός μου),στο σύνολο του έργου ή σε συγκεκριμένα χωρία;Νομίζω ότι μόνο στο σύνολό του μπορούμε να πούμε ότι χρησ/εί  το μεικτό τρόπο γιατί αν το πάρουμε κατά σημείο θα εντοπίσουμε τη μίμηση και το διάλογο ξεχωριστά,που ούτως ή άλλως αποτελούν ξεχωριστούς αφηγημαικούς τρόπους...

Αποσυνδεδεμένος Μαίρη Κ.

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 131
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #960 στις: Σεπτέμβριος 05, 2013, 12:03:42 μμ »
τον μεικτό τρόπο στο Βιζυηνό (Αμάρτημα της μητρός μου)τον επισημαίνω στο σύνολο του έργου ξεχωριστά δεν έχει νόημα....
Λατρεμένο το απαγορευμένο.....

“Δεν υπάρχουν ιδέες - υπάρχουν μονάχα άνθρωποι που κουβαλούν τις ιδέες - κι αυτές παίρνουν το μπόι του ανθρώπου που τις κουβαλάει.”
 ― Νίκος Καζαντζάκης, The Fratricides

Αποσυνδεδεμένος kiki14

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 281
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #961 στις: Σεπτέμβριος 05, 2013, 12:34:40 μμ »
τον μεικτό τρόπο στο Βιζυηνό (Αμάρτημα της μητρός μου)τον επισημαίνω στο σύνολο του έργου ξεχωριστά δεν έχει νόημα....

Σε συγκεκριμένα σημεία θεωρώ ότι θα μπορούσαν να ζητήσουν μόνο τον κάθε επιμέρους αφηγηματικό τρόπο ξεχωριστά,δηλ αφήγηση ή διάλογο...συμφωνείς;

Στα κείμενα της ύλης υπάρχει κάπου αλλού μεικτός τρόπος εκτος από το Βιζυηνό;Οχι,ε;

Αποσυνδεδεμένος Μαίρη Κ.

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 131
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #962 στις: Σεπτέμβριος 05, 2013, 02:27:36 μμ »
ξεχωριστά θα μπορούσαν αλλα δεν πιστεύω ότι θα το ρωτήσουν....
Αν θυμάμαι καλά δεν  υπάρχει αλλού μεικτός τρόπος....
Λατρεμένο το απαγορευμένο.....

“Δεν υπάρχουν ιδέες - υπάρχουν μονάχα άνθρωποι που κουβαλούν τις ιδέες - κι αυτές παίρνουν το μπόι του ανθρώπου που τις κουβαλάει.”
 ― Νίκος Καζαντζάκης, The Fratricides

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #963 στις: Σεπτέμβριος 05, 2013, 02:51:58 μμ »
μ'αυτά και με 'κείνα κατέστρεψαν εντελως τη μαγεία της λογοτεχνίας
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος kiki14

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 281
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #964 στις: Σεπτέμβριος 05, 2013, 03:30:12 μμ »
ξεχωριστά θα μπορούσαν αλλα δεν πιστεύω ότι θα το ρωτήσουν....
Αν θυμάμαι καλά δεν  υπάρχει αλλού μεικτός τρόπος....

Εννοείς οτι δεν θα μπορούσαν να ζητήσουν ξεχωριστά αφηγηματικούς τρόπους όπως αφήγηση ή διάλογο;Γιατί όχι;

Αποσυνδεδεμένος kiki14

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 281
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #965 στις: Σεπτέμβριος 05, 2013, 03:31:59 μμ »
μ'αυτά και με 'κείνα κατέστρεψαν εντελως τη μαγεία της λογοτεχνίας

Δεν έχεις άδικο,Μάρκο...Η ανάλυση της ανάλυσης...
Λένε ότι θα βγάλουν το μαθημα της Λογοτεχνίας  στην κατεύθυνση από το "Νέο Λύκειο",ισχύει;

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160626
  • Σύνολο θεμάτων: 19222
  • Σε σύνδεση σήμερα: 847
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 9
Επισκέπτες: 301
Σύνολο: 310

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.081 δευτερόλεπτα. 32 ερωτήματα.