*

Αποστολέας Θέμα: επ.πρ. 'εκπαίδευση και διά βίου μάθηση'  (Αναγνώστηκε 1028 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος τυχερούλα2

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 908
    • Προφίλ
επ.πρ. 'εκπαίδευση και διά βίου μάθηση'
« στις: Σεπτέμβριος 21, 2011, 09:21:28 πμ »
Το Πρόγραμμα με μια ματιά
Η νέα διευρυμένη στοχοθεσία του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου (ΕΚΤ) επιτρέπει την ανάδειξη συγκεκριμένων στρατηγικών στόχων ώστε η υλοποίηση των σχετικών δράσεων να έχει ως αποτέλεσμα, στη λήξη της προγραμματικής περιόδου 2007-2013, την επίτευξη απτών ποσοτικοποιημένων δεικτών και ποιοτικών χαρακτηριστικών του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.



Στρατηγική Στοχοθεσία για τον τομέα της Παιδείας

Το Ε.Π. «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» επικεντρώνεται στους παρακάτω τέσσερις (4) Στρατηγικούς Στόχους:

ΣΣ1) Αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και προώθησης της κοινωνικής ενσωμάτωσης. Διαβάστε περισσότερα.

ΣΣ2) Αναβάθμιση επαγγελματικής κατάρτισης και επαγγελματικής εκπαίδευσης και σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας. Διαβάστε περισσότερα.

ΣΣ3) Ενίσχυση της Δια Βίου Εκπαίδευσης ενηλίκων. Διαβάστε περισσότερα.

ΣΣ4) Ενίσχυση του ανθρώπινου κεφαλαίου για την προαγωγή της έρευνας και της καινοτομίας. Διαβάστε περισσότερα.

Κάθε Στρατηγικός Στόχος (Σ.Σ.) αντιστοιχεί σε τρεις (3) θεματικούς ’ξονες Προτεραιότητας (Α.Π.) του Επιχειρησιακού Προγράμματος. Κάθε θεματικός ’ξονας Προτεραιότητας αντιστοιχεί σε μια κατηγορία Περιφερειών (Σύγκλισης, Σταδιακής Εξόδου και Σταδιακής Εισόδου) και συμπεριλαμβανομένων και τριών Αξόνων για την υποστήριξη του Προγράμματος (Τεχνική Υποστήριξη Εφαρμογής), οι ’ξονες Προτεραιότητας είναι 15.

Οι ’ξονες Προτεραιότητας του Επιχειρησιακού Προγράμματος (οι γενικοί και ειδικοί στόχοι) ουσιαστικά το εξειδικεύουν και περιγράφουν τον τρόπο με τον οποίο θα επιτευχθούν οι στρατηγικοί του στόχοι. Οι κυριότερες πληροφορίες κάθε ’ξονα Προτεραιότητας αναφέρονται:

•στη διατύπωση του γενικού στόχου του άξονα και ανάλυση στους ειδικούς του στόχους, στη συνοπτική αναφορά-περιγραφή των κυριότερων παρεμβάσεων 
•στην ποσοτικοποίηση των στόχων και στην βασική στόχευση σε όρους ωφελούμενων-ομάδων στόχου – περιοχών –τομέων 
•στα θέματα εφαρμογής εφόσον κρίνεται απαραίτητο 
•στα αναμενόμενα αποτελέσματα – επιπτώσεις κλπ
Επιπρόσθετα, για τον κάθε ’ξονα Προτεραιότητας είναι εμφανής (από την ονομασία του) η κατηγορία Περιφερειών (Σύγκλισης, Σταδιακής Εξόδου, Σταδιακής Εισόδου) που καλύπτει.

Δείτε στον πίνακα που ακολουθεί την κωδικοποιημένη δομή του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση»




Αρίθμηση  Τίτλος ’ξονα Προτεραιότητας 
Α.Π.1  Αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και προώθηση της κοινωνικής ενσωμάτωσης στις 8 Περιφέρειες Σύγκλισης 
Α.Π.2  Αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και προώθηση της κοινωνικής ενσωμάτωσης στις 3 Περιφέρειες Σταδιακής Εξόδου 
Α.Π.3  Αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και προώθηση της κοινωνικής ενσωμάτωσης στις 2 Περιφέρειες Σταδιακής Εισόδου 
Α.Π.4  Αναβάθμιση των συστημάτων αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης και επαγγελματικής εκπαίδευσης και σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας στις 8 Περιφέρειες Σύγκλισης 
Α.Π.5  Αναβάθμιση των συστημάτων αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης και επαγγελματικής εκπαίδευσης και σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας στις 3 Περιφέρειες Σταδιακής Εξόδου 
Α.Π.6  Αναβάθμιση των συστημάτων αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης και επαγγελματικής εκπαίδευσης και σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας στις 2 Περιφέρειες Σταδιακής Εισόδου 
Α.Π.7  Ενίσχυση της δια βίου εκπαίδευσης ενηλίκων στις 8 Περιφέρειες Σύγκλισης 
Α.Π.8  Ενίσχυση της δια βίου εκπαίδευσης ενηλίκων στις 3 Περιφέρειες Σταδιακής Εξόδου 
Α.Π.9  Ενίσχυση της δια βίου εκπαίδευσης ενηλίκων στις 2 Περιφέρειες Σταδιακής Εισόδου 
Α.Π.10  Ενίσχυση του ανθρώπινου κεφαλαίου για την προαγωγή της έρευνας και της καινοτομίας στις 8 Περιφέρειες Σύγκλισης 
Α.Π.11  Ενίσχυση του ανθρώπινου κεφαλαίου για την προαγωγή της έρευνας και της καινοτομίας στις 3 Περιφέρειες Σταδιακής Εξόδου 
Α.Π.12  Ενίσχυση του ανθρώπινου κεφαλαίου για την προαγωγή της έρευνας και της καινοτομίας στις 2 Περιφέρειες Σταδιακής Εισόδου 
Α.Π.13  Τεχνική Υποστήριξη Εφαρμογής στις 8 Περιφέρειες Σύγκλισης 
Α.Π.14  Τεχνική Υποστήριξη Εφαρμογής στις 3 Περιφέρειες Σταδιακής Εξόδου 
Α.Π.15  Τεχνική Υποστήριξη Εφαρμογής στις 2 Περιφέρειες Σταδιακής Εισόδου 


 


Περιφερειακή διάσταση του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση»



Κατά τη νέα προγραμματική περίοδο 2007-2013 οι παρεμβάσεις τις εκπαίδευσης αφορούν το σύνολο της χώρας.

Επομένως, η επιλέξιμη γεωγραφική περιοχή για το νέο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα είναι το σύνολο της επικράτειας και ο στρατηγικός στόχος του Προγράμματος απευθύνεται και στις τρεις κατηγορίες περιφερειών (Σύγκλισης, Σταδιακής Εξόδου, Σταδιακής Εισόδου) που αναφέρονται στο ΕΣΠΑ (Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς). Οι προβλεπόμενοι στόχοι και οι παρεμβάσεις δεν εμφανίζουν χωρική διάσταση (σύνολο επικράτειας), δηλαδή ανά κατηγορία περιφερειών είναι ίδιοι, με την μόνη διαφορά ότι διαφέρουν ως προς την έντασή τους ανάλογα με το ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κάθε επιλέξιμης κατηγορίας περιφερειών.


Το Ε.Π. «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» είναι ένα από τα 3 Πολυστοχικά Τομεακά Ε.Π. (multi-objective programmes) με βάση τη σχετική πρόβλεψη του Γενικού Κανονισμού (ΕΚ) 1083/2006. Προς τούτο, περιλαμβάνει παρεμβάσεις που αφορούν τις Περιφέρειες που εμπίπτουν και στους δύο Στόχους, δηλαδή τον Στόχο της «Σύγκλισης» και τον Στόχο της «Περιφερειακής ανταγωνιστικότητας και απασχόλησης». Οι περιφέρειες με επιλεξιμότητα του Στόχου «Σύγκλισης» είναι οι 8 περιφέρειες Σύγκλισης και οι 3 περιφέρειες Σταδιακής Εξόδου και με επιλεξιμότητα του Στόχου «Περιφερειακής Ανταγωνιστικότητας & Απασχόλησης» είναι οι 2 περιφέρειες Σταδιακής Εισόδου.


Η επιλογή το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» να είναι ενιαίο Πρόγραμμα δύο στόχων εδράζεται στα ακόλουθα:

•στο γεγονός ότι οι παρεμβάσεις που αφορούν το εκπαιδευτικό σύστημα συνιστούν μια συνεκτική εθνική στρατηγική για το σύνολο της χώρας. Ειδικότερα: 
◦η εθνική πολιτική για την εκπαίδευση είναι ενιαία για το γεωγραφικό σύνολο της χώρας και συνεπώς η υποστήριξη από ένα ενιαίο Πρόγραμμα διευκολύνει το σχεδιασμό και την εφαρμογή της
◦υπάρχουν Περιφέρειες που με βάση οικονομικά κριτήρια κατατάσσονται σε κάποιο στόχο π.χ. ανταγωνιστικότητας, αλλά με βάση εκπαιδευτικά κριτήρια φαίνεται να υστερούν δηλ. δεν υπάρχει πάντα αντιστοίχηση μεταξύ οικονομικής και εκπαιδευτικής προόδου. Αυτό σημαίνει ότι ένα ενιαίο Πρόγραμμα συμβάλλει στην ομογενοποίηση πολιτικών σε περιφέρειες διαφορετικών οικονομικών και εκπαιδευτικών χαρακτηριστικών
•στο γεγονός ότι ενδεχόμενη δημιουργία δύο Επιχειρησιακών Προγραμμάτων συγχρηματοδοτούμενων από το Ευρωπαϊκό Κοινοτικό Ταμείο (ΕΚΤ) ανά στόχο θα συνέβαλλε στη διαχειριστική πολυπλοκότητα του συστήματος, ενώ με τη δημιουργία ενός ενιαίου Επιχειρησιακού Προγράμματος (ΕΠ) και για τους δύο στόχους επέρχεται διαχειριστική απλοποίηση.

Στο παρακάτω πίνακα αναφέρονται οι γεωγραφικές περιοχές που αντιστοιχούν στις τρεις κατηγορίες επιλέξιμων Περιφερειών.



Στόχος 1 «Σύγκλισης»


Κατηγορία Περιφερειών Κατηγορία Επιλέξιμων Περιφερειών Περιφέρειες
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΧΩΡΙΣ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΣΥΓΚΛΙΣΗΣ Αν. Μακεδονίας & Θράκης, Θεσσαλίας,
Ηπείρου, Ιονίων Νήσων, Δυτικής Ελλάδας, Πελοποννήσου, Βορείου Αιγαίου, Κρήτης
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΣΤΑΔΙΑΚΗΣ ΕΞΟΔΟΥ Κεντρικής Μακεδονίας, ∆υτικής Μακεδονίας, Αττικής



Στόχος 2 «Περιφερειακής Ανταγωνιστικότητας & Απασχόλησης»


Κατηγορία Περιφερειών Κατηγορία Επιλέξιμων Περιφερειών Περιφέρειες
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΣΤΑ∆ΙΑΚΗΣ ΕΙΣΟ∆ΟΥ Στερεάς Ελλάδας, Νοτίου Αιγαίου


 http://www.edulll.gr/oldversion/default.asp?siteID=1&pageid=4&langid=1

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32312
  • Τελευταία: geokyria
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1161080
  • Σύνολο θεμάτων: 19227
  • Σε σύνδεση σήμερα: 426
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 2
Επισκέπτες: 352
Σύνολο: 354

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.071 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.