*

Αποστολέας Θέμα: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας  (Αναγνώστηκε 9137 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος elia

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 665
  • ΠΕ86 - ΠΕ70
    • Προφίλ
Απ: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας
« Απάντηση #56 στις: Απρίλιος 30, 2013, 10:34:20 μμ »
Κατ' αρχάς δεν νομίζω ότι υπάρχει έστω και ένας στόχος του ΑΠ που να μην βγαίνει με χρήση ελεύθερου λογισμικού.

doodle, εγώ πάντως έχω να σχολιάσω τα εξής : για να υποστηρίξεις τη διδασκαλία σου, τη μια επικαλείσαι μαθητοκεντρισμό, την άλλη την ανάπτυξη της δημιουργικότητας των παιδιών, την άλλη τη τρόικα, τους δασκαλάκους, τα σαΐνια του Υπουργείου, τα κλειστά λογισμικά, την αξιοπρέπεια σου, την ακεραιότητα σου..... κάθε φορά που ανταπαντάμε στα λεγόμενα σου, αλλάζεις ρώτα.
Συγνώμη που στο λέω ωμά, αλλά αυτό που πιστεύω είναι ότι κατά βάθος δεν έχεις αποδεχτεί τη δουλειά σου ως εκπαιδευτικό .... που, ναι, σε όλους τους κλάδους πλην των δασκάλων, περιλαμβάνει τη διδασκαλία πολύ απλούστερων εννοιών από αυτές που σπούδασαν.
Όπως εκλαμβάνω εγώ το ΑΠ μας, θεωρώ ότι καλούμαστε να διδάξουμε στα παιδιά κάποιες πολύ βασικές αρχές της επιστήμης μας, και να τους δείξουμε ότι από τις εφαρμογές της τους ανοίγονται σπουδαίες δυνατότητες ..... επικοινωνίας, ενημέρωσης, πρόσβασης, διασκέδασης, δημιουργικότητας (ναι, εγώ το να βρουν πληροφορίες για κάποιο θέμα και να τις παρουσιάσουν με όποιο τρόπο το θεωρώ ανάπτυξη δημιουργικότητας). Ένα από τα πιο στοιχειώδη που έχει να κάνει κάποιος στο δημοτικό είναι να αποσυνδέσει στο μυαλό το παιδιών τον υπολογιστή από τα παιχνίδια (χωρίς να τα δαιμονοποιήσει βέβαια) και να τους δείξει ότι μπορούν να κάνουν και πολύ πιο σπουδαία πράγματα με αυτόν ... δείχνοντας τους συνεχώς έστω και το πώς να φτιάξουν παιχνίδια κάθε άλλο παρά βοηθάει.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 03:07:30 »

Αποσυνδεδεμένος happiness

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2158
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 19 - Μηχ. Η/Υ & Πληρ. - ΠΠ
    • Προφίλ
Απ: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας
« Απάντηση #57 στις: Μάιος 01, 2013, 09:18:45 μμ »
Τι να κάνουμε, τα παιδιά χρειάζεται να μάθουν και λίγο Office,
Και για να μένουμε και στο θέμα της συζήτησης, που είναι
Παράθεση
Εδώ επικεντρωνόμαστε περισσότερο στο ΓΙΑΤΙ κάνουμε ότι κάνουμε στο μάθημα και όχι στο πως το υλοποιούμε.
πες μας ΓΙΑΤΙ θεωρείς ότι πρέπει να μάθουν λίγο (ή πολύ) σουίτες γραφείου τα παιδιά και ποιοι είναι οι διδακτικοί σου στόχοι σε αυτό :)

Αποσυνδεδεμένος lzdg

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 648
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 1010110
    • Προφίλ
Απ: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας
« Απάντηση #58 στις: Μάιος 02, 2013, 01:31:42 πμ »
Τι να κάνουμε, τα παιδιά χρειάζεται να μάθουν και λίγο Office,
Και για να μένουμε και στο θέμα της συζήτησης, που είναι
Παράθεση
Εδώ επικεντρωνόμαστε περισσότερο στο ΓΙΑΤΙ κάνουμε ότι κάνουμε στο μάθημα και όχι στο πως το υλοποιούμε.
πες μας ΓΙΑΤΙ θεωρείς ότι πρέπει να μάθουν λίγο (ή πολύ) σουίτες γραφείου τα παιδιά και ποιοι είναι οι διδακτικοί σου στόχοι σε αυτό :)

Γιατί μιλάμε για Α/θμια εκπαίδευση όπου τα παιδιά πρέπει να μάθουν, μεταξύ άλλων και χρήση Η/Υ από το μάθημα. Δεν είναι αυτονόητο αυτό και πρέπει να το τεκμηριώσω ;;  :) Τουλάχιστον για εμένα είναι, αν για μερικούς δεν είναι, τότε σεβαστή η άποψή τους, ας την υποστηρίξουν ελεύθερα...

Αποσυνδεδεμένος gpapage

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1313
    • Προφίλ
Απ: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας
« Απάντηση #59 στις: Μάιος 02, 2013, 02:18:53 πμ »
http://dide.zak.sch.gr/keplinet/yliko/programma_spoudw_tpe_dimotiko.PDF

Στο πρόγραμμα σπουδών για το νέο σχολείο υπάρχουν και οι διδακτικοί στόχοι και αρκετές ενδιαφέρουσες δραστηριότητες μέσα από τις οποίες μπορούν αυτοί να επιτευχθούν.

Για το ζήτημα ελεύθερο λογισμικό προφανώς υπάρχει το openoffice και το ooo4kids για τα μικρά παιδιά με τα οποία μπορείς να αποφύγεις το εμπορικό λογισμικό και παράλληλα να βοηθήσεις στην διάδοση του ελεύθερου λογισμικού. Κάτι που δεν κάνεις αν δεν διδάσκεις καθόλου λογισμικό γραφείου, καθώς τα παιδιά θα αναγκαστούν να χρησιμοποιήσουν το Office που είναι πιο διαδεδομένο.

Τώρα το αν πρέπει γενικά να διδάσκονται τα παιδιά "σουίτες γραφείου" η γνώμη μου είναι ότι προφανώς είναι απαραίτητο, γιατί το πιο χρήσιμο πρόγραμμα στη χρήση ενός υπολογιστή είναι ο κειμενογράφος. Ο καθένας μας θέλει να εκφραστεί γραπτά, να αποθηκεύσει αυτό που έγραψε, να το εμπλουτίσει με εικόνες και χρώματα κτλ. Θυμάμαι από πιτσιρίκι τον ενθουσιασμό μου όταν έγραψα το πρώτο μου κείμενο σε υπολογιστή και το εκτύπωσα. Γενικά είναι απαραίτητο να ξέρουμε έναν κειμενογράφο, όσο απαραίτητο είναι για ένα παιδάκι που μαθαίνει ανάγνωση να μάθει και τη γραφή. Για τα υπόλοιπα προγράμματα του Office/Openoffice η γνώμη μου είναι ότι γενικά είναι χρήσιμα και μέσα από τη διδασκαλία τους περνάς στο παιδί τις διαφορετικές χρήσεις του Η/Υ. Κυρίως το ότι δεν είναι μια παιχνιδομηχανή, όπως πιστεύουν τα περισσότερα πιτσιρίκια.

Έτσι κι αλλιώς πάντως δε νομίζω ότι υπάρχει κανείς που να πιστεύει ότι δεν πρέπει να διδάσκονται τα σχετικά προγράμματα. Μάλλον το ερώτημα που τίθεται από κάποιους είναι αν πρέπει να διδάσκουν το συγκεκριμένο αντικείμενο πληροφορικοί ή δάσκαλοι. Και συνήθως η συντριπτική πλειοψηφία των αδιόριστων πληροφορικών θα πει ότι πρέπει να τα διδάσκουν πληροφορικοί, ενώ μια μικρή, αλλά σεβαστή μερίδα μόνιμων συναδέλφων (που δεν έχουν το άγχος του διορισμού, ούτε να χάσουν τη δουλειά τους) θα πει ότι αυτή δεν είναι δουλειά των πληροφορικών, επειδή προτιμάμε να διδάσκουμε την επιστήμη της πληροφορικής που προφανώς δεν σταματάει στον κειμενογράφο... Επίσης, συνήθως οι ίδιοι συνάδελφοι δεν επιθυμούσαν να βρεθούν στο δημοτικό, αλλά αναγκάστηκαν να πάρουν απόσπαση εκεί επειδή ήταν υπεράριθμοι ή επειδή ήταν πιο κοντά στο σπίτι τους, οπότε τους φαίνεται περίεργο από εκεί που δίδασκαν την επιστήμη της πληροφορικής, να "ξεπέσουν" ΚΑΙ σε απλή διδασκαλία χρήσης.

Δεν θα επιχειρηματολογήσω υπέρ της μίας ή της άλλης άποψης επειδή δεν είμαι αντικειμενικός, αλλά θα επιμείνω σε αυτό που ανέφερα σε προηγούμενα post, ότι καλώς ή κακώς είμαστε υποχρεωμένοι από το νόμο να σεβαστούμε το πρόγραμμα σπουδών. Αυτή τη δουλειά μας προσέλαβαν να κάνουμε και αυτή πρέπει να κάνουμε όσο πιο καλά μπορούμε. Ακόμα και αν θεωρούμε ότι όλοι όσοι έχουν σχεδιάσει το πρόγραμμα σπουδών είναι κομματόσκυλα, πουλημένοι, βύσματα, δεν μπορεί να είμαστε τόσο σίγουροι για τον εαυτό μας ώστε να πιστεύουμε ότι έχουμε την παιδαγωγική και επιστημονική κατάρτιση να φτιάχνει ο καθένας δικό του πρόγραμμα και να το εφαρμόζει κατά το δοκούν. Υπάρχουν αρκετοί σύμβουλοι που έχουν αρκετά περισσότερα χρόνια σπουδών, εμπειρίας και επιστημονική κατάρτιση. Δεν γίνεται να τους αμφισβητούμε όλους! Αν δε μας αρέσει η κατάσταση που επικρατεί μπορούμε να εκφράσουμε την αντίρρησή μας συλλογικά, να πάμε σε άλλη βαθμίδα εκπαίδευσης (ίσως πιο μακριά από το σπίτι μας) ή να παραιτηθούμε. Αν εκμεταλλευόμαστε τη θέση μας για να κάνουμε του κεφαλιού μας δίνουμε επιχειρήματα σε όσους θέλουν να μας επιβάλλουν αξιολόγηση και απολύσεις.

Υ.Γ. Αν είχαμε καταλήξει σε αυτό που εγώ θεωρώ αυτονόητο για την τήρηση των βασικών στόχων του προγράμματος σπουδών, θα μπορούσαμε να κάνουμε μια πολύ ωραία συζήτηση για τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να πετύχουμε τον κάθε εκπαιδευτικό στόχο, για τις δραστηριότητες που προτείνει ο καθένας κτλ. Αν αμφισβητούμε την ύπαρξη του κάθε εκπαιδευτικού στόχου ή ακόμα χειρότερα του κάθε διδακτικού αντικειμένου, μάλλον δε μπορεί να προχωρήσει η σχετική κουβέντα.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 03:07:30 »

Αποσυνδεδεμένος happiness

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2158
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 19 - Μηχ. Η/Υ & Πληρ. - ΠΠ
    • Προφίλ
Απ: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας
« Απάντηση #60 στις: Μάιος 02, 2013, 10:09:26 πμ »
@lzdg
Στην εκπαίδευση τίποτα δεν είναι αυτονόητο :) Και δεν πρέπει να είναι. Εάν δεν μπορούμε να βρούμε τους διδακτικούς σκοπούς (όχι στόχους όπως έγραψα πριν, απ ότι φαίνεται δεν είναι σωστό αυτό) που επιβάλουν την εκμάθηση σουίτων γραφείου, τότε μάλλον κάπου κάνουμε λάθος.

@gpapage
Το ερώτημα, του συγκεκριμένου topic τουλάχιστον, δεν είναι "ποιος πρέπει να διδάσκει το μάθημα των ΤΠΕ;". Οπότε ότι απαντήσεις και να δίνουν οι συνάδελφοι, είτε απαντάντε σε αυτή την ερώτηση, είτε στην "θέλεις να έχεις δουλειά;", δεν έχουν σχέση. Εδώ συζητάμε, εμείς που κάνουμε το μάθημα των ΤΠΕ, ΤΙ διδάσκουμε και κυρίως ΓΙΑΤΙ. Ούτε ΑΝ, ούτε ΠΩΣ.

Επί του θέματος, αυτό
Παράθεση
το πιο χρήσιμο πρόγραμμα στη χρήση ενός υπολογιστή είναι ο κειμενογράφος
μόνο ως κακό αστείο μπορώ να το εκλάβω, εγώ προσωπικά. Παρόλα αυτά, για χάρη της συζήτησης, θα μεταφέρω τα επιχειρήματά σου σε κάποιο άλλο μάθημα, για να τα συζητήσουμε:
Παράθεση
Γενικά είναι απαραίτητο να ξέρουμε έναν διαβήτη και χάρακα, όσο απαραίτητο είναι για ένα παιδάκι που μαθαίνει γεωμετρικά σχήματα να  μάθει και να τα φτιάχνει με το χέρι.
Εγώ τους διαβήτες και τους χάρακες, τους αντιλαμβάνομαι αποκλειστικά, όχι ως κάποια αναγκαιότητα, αλλά ως εργαλείο διευκόλυνσης. Πέραν τούτου, δεν προσφέρουν τίποτα στην μαθησιακή διαδικασία, όπως δεν βλέπω να προσφέρει και η χρήση του κειμενογράφου.
Βέβαια, στο μάθημά μου το περιλαμβάνω και αυτό γιατί ακολουθώ το ΑΠ. Προσπαθώ όμως ακόμα να καταλάβω το ΓΙΑΤΙ. Μέχρι στιγμής η μόνη επιλογή που έχω βρει να συνδιάζει την εκμάθηση χρήσης κειμενογράφου και τον στόχο ενός πεδίου της επιστήμης, είναι να τον χρησιμοποιήσω ως παράδειγμα για την " Αναζήτηση και επεξεργασία πληροφορίας" όπου θα αναζητηθούν πληροφορίες στην βοήθεια του προγράμματος και στο ίντερνετ, σχετικές με την χρήση του προγράμματος. Σκέφτομαι να το εφαρμόσω από του χρόνου αυτό.


ΥΓ: Απορία που μου δημιουργήθηκε τώρα από το "Ο καθένας μας θέλει να εκφραστεί γραπτά, να αποθηκεύσει αυτό που έγραψε, να το εμπλουτίσει με εικόνες και χρώματα κτλ." που έγραψες... Στην Γλώσσα με τον δάσκαλο οι μαθητές γράφουν τα κείμενά τους συνδιαστικά με εικόνες και χρώματα; Ενθαρρύνονται σε κάτι τέτοιο; Εάν ναι έχει καλώς. Εάν όχι, εμείς γιατί ενθαρρύνουμε τα παιδιά προς τα εκεί; Είναι σωστό παιδαγωγικά και μαθησιακά αυτό; ??? Άλλο ένα ερώτημα για να καίω τον εγκέφαλό μου  :-\

Αποσυνδεδεμένος elia

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 665
  • ΠΕ86 - ΠΕ70
    • Προφίλ
Απ: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας
« Απάντηση #61 στις: Μάιος 02, 2013, 11:45:28 πμ »
ΥΓ: Απορία που μου δημιουργήθηκε τώρα από το "Ο καθένας μας θέλει να εκφραστεί γραπτά, να αποθηκεύσει αυτό που έγραψε, να το εμπλουτίσει με εικόνες και χρώματα κτλ." που έγραψες... Στην Γλώσσα με τον δάσκαλο οι μαθητές γράφουν τα κείμενά τους συνδιαστικά με εικόνες και χρώματα; Ενθαρρύνονται σε κάτι τέτοιο; Εάν ναι έχει καλώς. Εάν όχι, εμείς γιατί ενθαρρύνουμε τα παιδιά προς τα εκεί; Είναι σωστό παιδαγωγικά και μαθησιακά αυτό; ??? Άλλο ένα ερώτημα για να καίω τον εγκέφαλό μου  :-\
Ναι σε πολλές περιπτώσεις, ανάλογα με το δάσκαλο βέβαια ... π.χ. στο κενό τετράγωνο που έχει πάνω στο βιβλίο της ορθογραφίας, αντιγραφής ζωγραφίζουν είτε κάτι που ζήτησε ο δάσκαλος, είτε κάτι σχετικό.


Τα προγράμματα γραφείου εγώ θεωρώ ότι δίνουν πολύ μεγάλες δυνατότητες έκφρασης, και το να τα αρνούμαστε επειδή εμείς σπουδάσαμε κάτι άλλο το θεωρώ κοντόφθαλμο.
Συμφωνώ ότι με τον gpapage ότι είναι η πιο διαδεδομένη και η πιο ευρέως χρησιμοποιούμενη εφαρμογή των υπολογιστών .... μετά το internet φυσικά.

Αποσυνδεδεμένος gpapage

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1313
    • Προφίλ
Απ: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας
« Απάντηση #62 στις: Μάιος 02, 2013, 02:29:08 μμ »
Σχετικά με τον κειμενογράφο (και θεωρώντας ότι έχουμε καλύψει τα άλλα θέματα περί ΑΠΣ και αναθέσεων).

Θυμάμαι όταν ήμουν μικρός (προ Internet, όταν ήμουν δημοτικό) ότι η μοναδική χρήση του Η/Υ εκτός από παιχνίδια ήταν ο κειμενογράφος. Πρώτα είχα ξεκινήσει να γράφω ημερολόγιο, στη συνέχεια είχα αποφασίσει ότι θα γράψω ένα δικό μου μυθιστόρημα στον υπολογιστή και στις τελευταίες τάξεις του δημοτικού είχα γράψει τη σχολική εφημερίδα της τάξης μου. Από τότε μπορώ να πω ότι ο κειμενογράφος ήταν το αγαπημένο μου πρόγραμμα. Και αναφέρομαι σε εποχές προ Windows, που το Office ήταν ακόμα κάτι εξωπραγματικό! Τότε για να φτιάξω δύο στήλες ή να προσθέσω εικόνες εκτύπωνα, έκοβα χαρτάκια και τα ξανακολλούσα (όπως κάνουν αρκετοί δάσκαλοι τώρα επειδή δεν ξέρουν ΤΠΕ), ο εκτυπωτής μου είχε μόνο 3 γραμματοσειρές και φυσικά πολύ συχνά έχανα τα αρχεία που είχα αποθηκεύσει επειδή δεν ήξερα που αποθήκευα, τι είναι αρχείο, πως αντιγράφω κτλ(εποχές dos).  Αν ήξερα τότε σωστά τη χρήση του κειμενογράφου, αν μπορούσα να εμπλουτίσω το κείμενό μου με wordarts, εικόνες, εφέ που σου δίνουν την αίσθηση ότι προσεγγίζεις σε εμφάνιση ένα κανονικό βιβλίο, ένα περιοδικό ή μια εφημερίδα θα ήμουν πιστεύω ευτυχισμένος!

Στα τωρινά δεδομένα, προφανώς ο κειμενογράφος δεν είναι πλέον τόσο εντυπωσιακός όσο τότε, υπάρχει το Internet όπως σωστά επισήμανε η elia, αλλά πιστεύω ότι εξακολουθεί να προσφέρει τις ίδιες δυνατότητες δημιουργικής έκφρασης και πολύ περισσότερες δυνατότητες μέσω της αξιοποίησης των κειμένων για δημοσίευση στο Internet.

Με λίγα λόγια διδακτικοί στόχοι που πιστεύω ότι μπορούν να επιτευχθούν με τη χρήση του κειμενογράφου:
Σχετικά με την πληροφορική
- Να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά ότι ο υπολογιστής δεν είναι παιχνιδομηχανή
- Να μάθουν τη χρήση και τη διαχείριση των αρχείων (αποθήκευση, επεξεργασία, τροποποίηση κτλ)
- Να συνθέσουν διαφορετικά πολυμέσα (εικόνες με κείμενο) στο ίδιο αρχείο
- Να μάθουν να χρησιμοποιούν το πληκτρολόγιο (για τις μικρότερες τάξεις κυρίως αν και υπάρχουν και μαθητές μεγάλων τάξεων με σχετική αδυναμία)

Γενικότεροι παιδαγωγικοί στόχοι
- Να αναπτυχθεί η δημιουργικότητα των μαθητών (πχ. ο στόχος της χρήσης του πληκτρολογίου μπορεί να διδαχθεί με το rapidtyping, αλλά εκεί τα παιδιά αντιγράφουν μηχανικά. Με τη συγγραφή ενός μικρού μυθιστορήματος ή μιας εφημερίδας προφανώς τα οφέλη είναι περισσότερα.)
- Να συνδέσουν τα παιδιά τη θεωρία με την πράξη (πχ. με τη συγγραφή ημερολογίου ή σχολικής εφημερίδας τα παιδιά θα συνειδητοποιήσουν την πρακτική σημασία εννοιών όπως "αρχείο", "αποθήκευση" κτλ. κάτι που δεν θα γίνει αν τους διδάσκουμε τα παραπάνω με στείρα θεωρία)
- Να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές ότι έχουν τη δεξιότητα να δημιουργήσουν κείμενο με εμφάνιση που προσεγγίζει το επαγγελματικό πρότυπο. Καλά τα γράμματα στο τετράδιο, όπως καλό ήταν και το σκάλισμα στις πέτρες όταν δεν υπήρχε το χαρτί.
- Να μάθουν οι μαθητές για τις πολλαπλές δυνατότητες δημοσίευσης, που έχουν σε συνδυασμό με τη χρήση του Internet. Να μάθουν ότι μπορούν να στείλουν τις εργασίες που έχουν γράψει στο word στο δάσκαλό τους, να δημοσιεύσουν το κείμενό τους σε ένα blog ή σε μία ιστοσελίδα, ή ακόμα και να μετατρέψουν το αρχείο του Word σε ιστοσελίδα και να τη δημοσιεύσουν στο Internet.

Αποσυνδεδεμένος lzdg

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 648
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 1010110
    • Προφίλ
Απ: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας
« Απάντηση #63 στις: Μάιος 02, 2013, 03:47:05 μμ »
@happiness:

Η χρήση του κειμενογράφου, ακόμα και αν δεν προσφέρει τίποτα στην μαθησιακή διαδικασία όπως λες- που μπορεί να είναι και έτσι, βοηθάει τα παιδιά στο να μάθουν το πληκτρολόγιο, το οποίο είναι μια βασική δεξιότητα (τουλάχιστον όσο δεν έχουν καθιερωθεί καινούργιες μορφές αλληλεπίδρασης). Μπορεί σε εμάς να φαίνεται τετριμμένο και απλό, όμως υπάρχουν παιδιά που ούτε υπολογιστή έχουν στο σπίτι ή και αν έχουν δεν ξέρουν να γράψουν δύο λέξεις (και αναφέρομαι και σε μεγάλες τάξεις) και αισθάνονται πολύ ωραία όταν καταφέρουν να γράψουν μια παράγραφο και να προσθέσουν μια εικόνα. Νομίζω ότι μέρος της δουλειάς μας είναι όχι μόνο να χρησιμοποιήσουμε το μέσο (Η/Υ) για να μάθουμε στα παιδιά άλλα πράγματα και να πετύχουμε μαθησιακούς στόχους, αλλά και να μάθουμε στα παιδιά το ΠΩΣ θα χρησιμοποιούν το μέσο (Η/Υ). Άλλωστε ποιος είπε ότι μέσα από την χρήση των σουϊτών γραφείου τα παιδιά δεν μαθαίνουν; Με τα υπολογιστικά φύλλα π.χ. δεν μπορούν να γίνουν περισσότερο κατανοητές μαθηματικές έννοιες (όπως ποσοστά, μέσος όρος, γραφήματα κλπ);
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 02, 2013, 03:48:36 μμ από lzdg »

Αποσυνδεδεμένος karmen

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 80
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας
« Απάντηση #64 στις: Μάιος 28, 2013, 01:58:28 μμ »
Κάτι που άρεσε στα παιδιά:

χρησιμοποιήσαμε το power point και φτιάξαμε παιχνίδια κουίζ, με υπερσυνδέσμους κλπ

ήταν πολύ ωραίο και τα κράτησε

Αποσυνδεδεμένος happiness

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2158
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 19 - Μηχ. Η/Υ & Πληρ. - ΠΠ
    • Προφίλ
Απ: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας
« Απάντηση #65 στις: Μάιος 28, 2013, 05:35:59 μμ »
Κάτι που άρεσε στα παιδιά:

χρησιμοποιήσαμε το power point και φτιάξαμε παιχνίδια κουίζ, με υπερσυνδέσμους κλπ

ήταν πολύ ωραίο και τα κράτησε
karmen ωραία, αλλά η απάντησή σου ταιριάζει σε άλλο θέμα συζήτησης. Εδώ πρέπει να μας γράψεις με ποιο σκεπτικό αποφάσισες να εισάγεις την άσκηση αυτή στο μάθημά σου και ποιους στόχους προσπαθούσες να πετύχεις με αυτή.


ΥΓ @όλους: μου είπαν πως η καινούρια online έκδοση του scratch έχει πλέον και αυτή την δυνατότητα της δημιουργίας εντολών από τον χρήστη, όπως το BYOB. Και πως επίσης κάποια στιγμή την έκδοση αυτή θα την βγάλουν και σε standalone εγκατάσταση. yeaheee!!! ;D

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160623
  • Σύνολο θεμάτων: 19222
  • Σε σύνδεση σήμερα: 847
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 0
Επισκέπτες: 573
Σύνολο: 573

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.095 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.