0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Κορίτσια σε πρώτη φάση θα ήθελα να πώ πολλά συγχαρήτήρια σε όλους, διοριστέους και μη. Σας αξίζουν τα καλύτερα, πραγματικά!Κατα δεύτερον θα ήθελα κι εγώ να καταθέσω την εμπειρία μου. Διορίζομαι με την πρώτη φουρνιά οπότε ίσως βοηθήσω να κατανοήσουμε τι περίπου ζητούν οι εξεταστές..Η δραστηριότητά μου (πείραμα) είχε την εξής δομή + σημεία κλειδιά:-Αφόρμηση: Αναφορά στην μεταγωγική σκέψη του παιδιού, που κινείται απο το μερικό στο μερικό. Ενα παιδί μπορεί να πεί : " Κυρία είναι βράδυ τώρα, γιατί νυστάζω". Η πρόταση αυτή προκαλεί αντιδράσεις των άλλων παιδιών και συζήτηση σχετικά με τη μέρα και τη νύχτα.."νύχτα έχουμε όταν σκοτεινιάζει"..κτλ. -Προετοιμασία: Η εκπαιδευτικός αφού βεβαιωθεί για το ενδιαφέρον των παιδιών σχετικά με το θέμα, προετοιμάζει την δραστηριότητα. Εδώ αναφέρω ότι προέρχεται απο την Μελέτη Φυσικού Περιβάλλοντος με Βασική Επιδίωξη: Να συμμετέχουν σε διερευνητικές διαδικασίες, να κατανοούν τη σημασία της απο κοινού ανακάλυψης. Μαθησιακή Επιδίωξη: Να διευρύνουν τις γνώσεις τους για την εναλλαγή της μέρας με τη νύχτα. Επίσης αναφέρω: Φάκελος ενημέρωσης νηπιαγωγού και παιδιών (εντυπο υλικό, οπτικά και οπτικοακουστικά μέσα, σημασία αυτών των μέσων ως παιδαγωγικού υλικού, τη συμβολή τους και τη μορφωτική τους αξία), υλικά που θα χρησιμοποιηθούν για την εκτέλεση του πειράματος. Χώρος: πιθανή αναδιαμόρφωσή του για τις λειτουργικές ανάγκες της δραστηριότητας. Επιστημονική τεκμηρίωση, γιατί επέλεξα να κάνω πείραμα: Piaget, "τα παιδιά μαθαίνουν όταν πειραματίζονται με πραγματικά αντικείμενα και παρατηρούν τις αντιδράσεις τους κτλ"Εκέλεση: Ξεκινάμε μ''ενα βίντεο (ντοκυμαντέρ) σχετικά με την εναλλαγή. Έπειτα χωρισμός σε ομάδες (αναφορά στον Vygotsky για τη σημασία των ανομοιογενών ομάδων, πως θα βοηθήσουν τα αλβανόφωνα παιδιά να ενταχθούν και να συμμετάσχουν όπως εκείνα μπορούν, μέθοδος σκαλωσιάς κτλ.) Ακριβή περιγραφή τι θα κάνει η κάθε ομάδα (κάποιοι εκτελούν το πείραμα, άλλοι τραβούν φωτογραφίες, άλλοι βιντεοσκοπούν, άλλοι κρατούν "σημειώσεις" κ.ο.κ.). Στη συνέχεια αναφέρω πως τα παιδιά ξεκινώντας το πείραμα βρίσκονται αντιμέτωπα μ'ένα πρόβλημα. Είχαν δεί στο βίντεο ότι η γή κινείται γύρω απο τον εαυτό της και γύρω απο τον ήλιο. Τα ίδια όμως δυσκολεύονταν να κινούν την υδρόγειο με το στήριγμά της γύρω απο τον φακό-ήλιο. Εδώ λοιπόν εντάσσω τα μαθηματικά ( αναφέρω στόχο: π.χ να μετρούν ) και επικεντρώνομαι στη σημασία που έχουν τα μαθημ. ως εργαλεία που λύνουν απλά καθημερινά προβλήματα( Όταν προκύπτουν ως αναγκαιότητα, τα παιδιά κατανοούν την πρακτική χρησιμότητά τους και αποκτούν κίνητρα για να ασχοληθούν με αυτά). Τα παιδιά προτείνουν λύσεις και ψηφίζουν χωριζόμενα σε ομάδες. Η λύση που συγκεντρώνει τα περισσότερα παιδιά - ψήφους κερδίζει ( τα παιδιά επιλέγουν να συνεχίσουν το πείραμα με μια απλή μπάλα και απορρίπτουν την υδρόγειο).-Περιγραφή πειράματος, περιληπτικά, χρησιμοποιώντας εκφράσεις όπως : τα παιδιά διατυπώνουν ερωτήσεις, κάνουν προβλέψεις, παρατηρούν, επαληθευουν , αναθεωρούν, βγάζουν συμπεράσματα κτλ.-Δραστηριότητες που προκύπτουν για την επεξεργασία των δεδομένων του πειράματος: ->Ζωγραφική (στόχοι απο παιδί και δημιουργική έξφραση + αναφορά στη συμβολή της συμβολικής αναπαράστασης γενικότερα αλλά και κυρίως στα αλβανόφωνα παιδιά, αποτελεί εξαιρετικό μέσο έκφρασης, βοηθά τα παιδιά να ξαναθυμηθούν αυτά που έζησαν, να εμπεδώσουν όσα έμαθαν, μας βοηθά να κατανοήσουμε τις σκέψεις τους, τις μεχρι τώρα γνώσεις τους κ.ο.κ. Επίσης μπορεί να συνδιαστεί με δρ. προφορικού λόγου -> περιγραφή ζωγραφιάς κτλ.)->Επεξεργασία φωτογραφιών στον υπολογιστή (στόχος απο παιδί και νέες τεχνολογίες ) , προσθήκη λεζάντων που περιγράφουν τι κάνουν στις φωτογραφίες + ξαναθυμούνται τα στάδια του πειράματος. (αναφορά στη χρησιμότητα του γραπτού λόγου, μας βοηθά να επικοινωνούμε με τους άλλους, να περιγράφουμε και να διευκρινίζουμε όσα δεν μπορεί να πεί η εικόνα κτλ.)->Εκτύπωση φωτογραφιών, σύγκριση έντυπης και χειρόγραφης γραφής, συζήτηση ( διαφορές-ομοιότητες)->Τελική συζήτηση-αξιολόγηση με τα παιδιά για όσα έκαναν, τι έμαθαν, τι τους άρεσε περισσότερο κτλ. (στόχοι απο προφορική επικοινωνία)-Πιθανές προεκτάσεις: ->Επίσκεψη στο πλανητάριο. -> Απο τη Μελέτη του Ανθρωπογενούς περιβάλλοντος , μια διαπολιτσιμική δραστηριότητα στην οποία μπορούν να συμμετέχουν οι γονείς των αλβανόφωνων παιδιών και να συζητησουν με τα παιδιά για τις δραστηριότητες των ανθρώπων κατα τη διάρκεια της ημέρας και της νύχτας.-Αξιολόγηση : Αναφορά σε όλους τους στόχους, τους αρχικούς αλλά και όσους προέκυψαν, υλικά, συμμετοχή παιδιών, συνεργασία μεταξύ τους και με την εκπαιδευτικό, πως αντιμετώπισαν τα προβλήματα που προέκυψαν κτλ.)-Αυτοαξιολόγηση : Προσωπικοί στόχοι, ρόλος της εκπαιδευτικού κτλ. Όσο για το Δεππς, αναφέρθηκα αρχικά στη διαθεματικότητα. Επειτα ανέλυσα τα βασικά χαρακτηριστικά (με δικά μου λόγια, δεν θυμόμουν καν ποιες ήταν οι περίφημες 17 αρχές ) και έκανα παραλληλισμούς με τις θεωρίες των Piaget, Gardner, Vygotsky, πως δηλαδή φαίνεται η επιρροή τους στη συγγραφή του νέου αναλυτικού. Επίσης έκανα μια πολύ περιληπτική σύγκριση με το προηγούμενο αναλυτικό και τέλος την κριτική μου που ήταν κυρίως θετική. Δεν ξέρω αν έχει κάποια σημασία απλά να αναφέρω ότι έγραψα 7 σελίδες στην δραστηριότητα (σε 2 ώρες) και 5 σελίδες στο Δεππς (σε 1:30 ώρα). Μου πήρε μισή ώρα να συγκεντρώσω τη σκέψη μου. Αυτά, ελπίζω να βοήθησα και κυρίως να μην σας κούρασα.
Εγώ έγραψα 79% τη δεύτερη ημέρα και πιστεύω ότι έχασα βαθμούς από την ερώτηση στο ΔΕΠΠΣ όπου δεν έκανα αρνητική κριτική. Στη δραστηριότητα έγραψα ολοκληρωμένη θεματική προσέγγιση (με μπούσουλα τον οδηγό) έχοντας στο μυαλό μου τις δραστηριότητες από το βιβλίο του κ.Ραβάνη αλλά δεν χρησιμοποίησα μόνο επιστημονική τεκμηρίωση από γνωστούς παιδαγωγούς (Bruner, Vygotsky, Piaget, Bernstein κ.α), αλλά και από θεωρητικούς ψυχογλωσσολόγους (Cummins, Baker) αφού το θέμα ήθελε προσέγγιση σε δύο επίπεδα (διγλωσσία, φυσικές επιστήμες ή ο,τι άλλο)Από ότι βλέπω πάντως οι περισσότεροι είχαν σοβαρό πρόβλημα με το χρόνο. Εγώ πρώτη φορά έδινα, αλλά νομίζω ότι την προηγούμενη φορά οι υποψήφιοι κατάφεραν να διαχειριστούν το χρόνο πολύ καλύτερα από εμάς.....
αυτο ειλικρινα δν το καταλαβαινω και δν τα βαζω με σενα αλλα κανονικα εισαι εκτος θεματος ειλικρινα δν καταλαβαινω......
Βρε κορίτσια...κατά τη γνώμη μου δε μετράει τόσο αν έγραψες θεωρητικούς ή όχι, κτλ...Σαφέστατα μετράνε κι αυτά, αλλά το παν πιστεύω είναι το ΠΩΣ τα γράφεις. Μπορεί εγώ να έχω γράψει για χίλιους θεωρητικούς και χίλιες δυό πρωτότυπες ιδέες για δραστηριότητες.Αν αυτά δε τα υποστηρίξω σωστά και δε φανεί μέσα απ'όλα όσα γράφω ότι ενισχύω την αυτενέργεια,τη βιωματικότητα, τη δημιουργικότητα κτλ...τότε έχω κάνει μια τρύπα στο νερό.Αν δεν έχουμε εικόνα του κάθε γραπτού είναι δύσκολο να πούμε το τι είναι σωστό και τι όχι.Γνώμη μου πάντα.
Τι να πούμε παραπάνω για το σύστημα του ασεπ;Αφού είναι γνωστό ότι τα γραπτά μας τα διορθώνουν άσχετοι με το αντικείμενο, εκτός λίγων περιπτώσεων...