0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Αν ειναι ετσι, τοτε το 3ωρο στη Φυσικη δε φτανει με τιποτα!!!!!!!
Αν σκεφτείς ότι αφαίρεσαν και ηλεκτρικές ταλαντώσεις από το 1ο και Η/Μ κύματα από το 2ο, ενώ πρόσθεσαν το 3ο κεφάλαιο με τα ρευστά, πάνω-κάτω τα ίδια βγαίνουν χρονικά. Σίγουρα, ούτε τις προηγούμενες χρονιές αρκούσε το 3ωρο (θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον 4ωρο), οπότε το ίδιο και τώρα.Δημιουργείται, βέβαια, το παράδοξο στη Γ λυκείου να διδάσκεται πλέον μόνο μηχανική, χωρίς καθόλου ηλεκτρομαγνητισμό από τη νέα χρονιά. Φαντάζομαι, και ελπίζω, να είναι προσωρινή λύση, μέχρι να αποφασιστεί κάποια στιγμή νέα ύλη φυσικής για όλο το λύκειο, γιατί πρέπει κάποια στιγμή να γίνει ριζική αναδιάρθρωση του προγράμματος σπουδών.Ρευστά θα βγουν ωραία θεματάκια για Β και Γ θέμα, και θα είναι σχετικά εύκολα (όπως ήταν π.χ. και τα Η/Μ κύματα). Το μόνο καλό της υπόθεσης είναι ότι θα ανανεωθούν τα θέματα και θα υπάρξει νέο ενδιαφέρον από φυσικούς με μεράκι.
Posted on 18/06/2015 1 Χτες ανακοινώθηκε εξεταστέα – διδακτέα ύλη στο μάθημα «Φυσική» ομάδας προσανατολισμού θετικών σπουδών Γ΄ Λυκείου για το σχολικό έτος 2015-2016 (το μάθημα «Φυσική» γενικής παιδείας έχει ήδη καταργηθεί από την Γ΄ τάξη των Γενικών Λυκείων και ΕΠΑΛ).Αυτό που διαπιστώνει κανείς είναι ότι οι μαθητές που την επόμενη χρονιά θα ολοκληρώσουν την φοίτησή τους στο Λύκειο, δεν θα έχουν διδαχθεί ποτέ Ηλεκτρομαγνητισμό ! Οι μαθητές αυτοί δεν θα ακούσουν ποτέ για μαγνητικά πεδία, πηνία, δύναμη Laplace, ηλεκτρικούς κινητήρες, ηλεκτρομαγνητική επαγωγή και νόμο του Faraday, εναλλασσόμενα ρεύματα, ηλεκτρικές ταλαντώσεις … και προφανώς δεν θα πάρουν μυρωδιά για το τι είναι τα ηλεκτρομαγνητικά κύματα.Θεωρώ ότι το γεγονός αυτό μάλλον διέφυγε της προσοχής του υπουργού Παιδείας και καθηγητή του Μετσόβιου Πολυτεχνείου, Αριστείδη Μπαλτά.Υποθέτω πως όταν ενημερωθεί από τους συνεργάτες του, θα δοθεί αμέσως η κατάλληλη λύση.Άλλωστε τα μαθήματα αρχίζουν Σεπτέμβριο …
................................................Ρευστά θα βγουν ωραία θεματάκια για Β και Γ θέμα, και θα είναι σχετικά εύκολα (όπως ήταν π.χ. και τα Η/Μ κύματα). Το μόνο καλό της υπόθεσης είναι ότι θα ανανεωθούν τα θέματα και θα υπάρξει νέο ενδιαφέρον από φυσικούς με μεράκι.
Εκτιμώ οτι αυτή η "κοπτορραπτική" κεφαλαίων, όχι μόνο στη Φυσική, αλλά και σε άλλα μαθήματα, αυτόν ακριβώς το σκοπό εξυπηρετεί, δηλ. την αλλαγή της "δεξαμενής" άντλησης θεμάτων, αφού τα κεφάλαια ύλης που αφαιρούνται συνήθως έχουν "ξεζουμιστεί" θεματολογικά στις εξετάσεις, οπότε δημιουργείται η ανάγκη αντικατάστασής τους από άλλα "ανεξερεύνητα εδάφη"! Πιστεύω οτι γι αυτό το φαινόμενο η συμβολή των φροντιστηρίων και των πολλών βοηθημάτων που κυκλοφορούν είναι σημαντικός παράγοντας, αν όχι ο κατ' εξοχήν καθοριστικός!
Γνωστός μου είναι υπαξιωματικός της αστυνομίας και θελει να δώσει το 2016 για αξιωματικών. Γίνεται να δώσει έκθεση, αρχαία, ιστορία, λατινικά ή πρέπει να δώσει τα μαθήματα κάποιας άλλης ομάδας προσανατολισμού;
Το Δ4 στο βιβλίο των Timosenko and Young "Engineering Mechanics" τέταρτη έκδοση (1956) πρωτη έκδοση 1938.Πολλές από τις ασκήσεις του βιβλίου αυτού βρίσκονται σε ελληνικά και ξένα βιβλία φυσικής από τότε, μια και θεωρείται βάση αναφοράς, αλλά το συγκεκριμένο μόλις σε κανά δυο τρια.Ο Timosenko επίτιμος καθηγητής Μηχανολογίας στο Πανεπ. του Stanford, o Young καθηγητής Μηχανολογίας στο ίδιο Πανεπιστήμιο. Το βιβλίο προορίζοταν κυρίως για φοιτητές Πολυτεχνείων, μελλοντικούς μηχανικούς και δίνει έμφαση στην στατική (δικτυώματα) μηχανές, διωστήρες και βέβαια αρκετά με ανωτερα μαθηματικά (παράγωγοι, ολοκληρώματα, αφού ήταν ένα πανεπιστημιακό βιβλίο)Δεν είναι τυχαίο ότι η συγκεκριμένη άσκηση δεν υπάρχει στα κλασικά συγγράμματα "καθαρής" φυσικής όπως Χαλιντέϊ - Ρένσικ, Young εκδόσεις Παπαζήση, Berkley, Αλόνσο Φιν, W. Ford εκδόσεις Πνευματικού, Serway, και σε άλλα ξενόγλωσσα βιβλία ανώτερου λυκειακού επιπέδου.Επομένως αν τόσοι έγκυροι συγγραφείς δεν το επέλεξαν για τα βιβλία τους σημαίνει ότι πρόκειται για ένα ειδικό θέμα, κατάλληλο για την εκπαίδευση μηχανολόγων μηχανικών.Και αφού επιλέχτηκε, καλό θα ήτο να οδηγηθούν τουλάχιστο οι ξύπνιοι/ες διαγωνιζόμενοι/ες μαθητές/τριες να αποφύγουν διάφορες παγίδες με λογική σειρά ερωτημάτων και το βασικότερο όχι τόσο φορτωμένο σαν θέμα, σε αντίθεση με το ελλειποβαρές τρίτο θέμα.Για μια ακόμη φορά ... της νύχτας τα καμώματα...
Ναι, ομως τα Η.Μ. κυματα τα περνουσαμε πολυ γρηγορα δλδ μονο την ολικη ανακλαση εξηγουσαμε γιατι τα υπολοιπα τα ειχαμε ετοιμα απο το 1ο κεφ φυσικης γενικης παιδειας
Γνωρίζουμε πόσοι μαθητές έχουν δηλώσει για την κάθε ομάδα προσανατολισμού ? και αν έχει βγει πόσες θέσεις θα έχει οι σχολές από κάθε επιστημονικό πεδίο