*

Αποστολέας Θέμα: ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Οδεύουν προς μαρασμό και συρρίκνωση  (Αναγνώστηκε 4088 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Pris

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 78
    • Προφίλ
ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Οδεύουν προς μαρασμό και συρρίκνωση

21/07/2012 - 14:25

Τον κώδωνα του κινδύνου χτυπά η Ενωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων με αφορμή τις μεταφορές μαθητών

Ζοφερό προβλέπει το άμεσο μέλλον για τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία η Πανελλήνια Ενωση Γονέων των μαθητών τους, κρίνοντας από την κατάσταση που διαμορφώνεται στο ζήτημα της μεταφοράς των μαθητών. Οπως επισημαίνει το ΔΣ της Ενωσης, «για τα δημόσια μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία από τον ιδρυτικό τους νόμο προβλέπεται η μετακίνηση και σίτιση των παιδιών μας με την ευθύνη του κράτους, και αυτό όχι τυχαία, αλλά γιατί μόνο έτσι είναι εφικτή η λειτουργία τους με τη ζωντανή παρουσία μαθητών και όχι η εικονική τους ύπαρξη με άδεια θρανία».
Αυτή τη στιγμή η κατάσταση που αφορά τη μετακίνηση των μαθητών στα σχολεία «βρίσκεται στο απόλυτο σκοτάδι», σημειώνουν οι γονείς οι οποίοι διεκδίκησαν το προηγούμενο διάστημα δημιουργία ενός ενιαίου φορέα οργανωμένου σε επίπεδο περιφέρειας με την επίβλεψη και τον έλεγχο του υπουργείου Παιδείας για τις μετακινήσεις του μαθητικού πληθυσμού και ιδιαίτερα των υπερτοπικών - διαδημοτικών σχολείων. «Η θέση μας αυτή που έγινε αποδεκτή από το σύνολο των σχολικών μας κοινοτήτων, αλλά και από πληθώρα Δήμων που εμπλέκονται στο έργο των σχολικών μεταφορών, επιβεβαιώνεται από τις εξελίξεις και συνιστά τη μόνη ικανή λύση για την απρόσκοπτη λειτουργία των σχολείων. Στη θέση αυτή και στη διεκδίκησή της επιμένουμε και τώρα με ακόμη μεγαλύτερη αποφασιστικότητα», σημειώνει η Πανελλήνια Ενωση Γονέων, ζητώντας ως άμεσο μέτρο να τροποποιηθεί η Κοινή Υπουργική Απόφαση που εκδόθηκε στο πλαίσιο του «Καλλικράτη» για το θέμα των μεταφορών και να μην ισχύσουν οι περιορισμοί που προβλέπει στην απόσταση προκειμένου να υπάρχει δωρεάν μεταφορά.
 
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ, 21/7/2012


Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος ΠΕ 16.01

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 437
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 16.01
    • Προφίλ
Απ: ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Οδεύουν προς μαρασμό και συρρίκνωση
« Απάντηση #1 στις: Ιούλιος 23, 2012, 04:46:04 μμ »
εδώ και χρόνια έχουν πάρει την κατηφόρα... :-\
Avanti: Do fa fa fa,
Sol fa sol fa mi do si mi mi mi, do si do si sol si do,
Do fa fa fa (do si) sol fa sol fa mi do mi...
Και~  Do fa fa fa,
Sol fa sol fa mi do si mi mi mi, do si do si sol si do,
Do fa fa fa (do si) sol fa sol fa mi do mi...

Αποσυνδεδεμένος Pris

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 78
    • Προφίλ
Απ: ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Οδεύουν προς μαρασμό και συρρίκνωση
« Απάντηση #2 στις: Ιούλιος 23, 2012, 05:08:55 μμ »
Και δυστυχώς κι από εμάς του ίδιους που δουλεύουμε σε αυτά. Δεν είναι μόνο θέμα σίτισης και μεταφοράς. (ασφαλώς είναι ΚΑΙ αυτά!)

Λυπάμαι που το λέω (και το λέω με προσωπικό κόστος-μιας και δουλεύω σε ένα), το επίπεδο μουσικής παιδείας που προσφέρουμε είναι μηδαμινό.

Μπορούν να "απογειώσουν" το επίπεδο της εκπαίδευσης αυτά τα σχολεία. Πραγματικά μπορούν. Αλλά δεν μπορούν να κάνουν ούτε τα στοιχειώδη όταν είναι παρατημένα στον (χαλασμένο) αυτόματο πιλότο από την ίδρυσή τους και μετά.

Είναι πρώτιστα θέμα αξιολόγησης του διδακτικού προσωπικού (και κυρίως του υπάρχοντος). Και δεν μιλάω για το κλασσικό "Πανεπιστιμιακοί VS Ωδειακοί". Μιλάω για τίμια αξιολόγηση που αξιολογεί όχι τα χαρτιά σου αλλά τις πραγματικές γνώσεις σου. (πράγμα που όλοι το λέμε με το στόμα και κανείς δεν το θέλει πραγματικά)

Αποσυνδεδεμένος Aris81

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 464
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Οδεύουν προς μαρασμό και συρρίκνωση
« Απάντηση #3 στις: Ιούλιος 23, 2012, 05:47:22 μμ »
Eργάστηκα τα 2 τελευταία χρόνια σε 2 διαφορετικά Μουσικά Λύκεια,διδάσκω αμειγώς μουσικά μαθήματα.

Κάθε Μουσικό Σχολείο διαφέρει ποιοτικά από το άλλο,γεγονός που σε μεγάλο ποσοστό οφείλεται στην συγκρότηση και την ποιότητα του εκπαιδευτικού προσωπικού.

Γνωρίζω συγκεκριμένα Μουσικά Σχολεία που λειτουργούν σε πολύ υψηλό επίπεδο και είναι περιζήτητα.

Όλα έχουν ελλείψεις πάσης φύσεως,κυρίως σε διδακτικό προσωπικό μουσικών μαθημάτων με την έναρξη κάθε σχολικής χρονιάς.

Τελευταία ακούγεται,όχι τόσο το κλείσιμο των σχολείων,αλλά η συγχώνευση κάποιων εκ των 42 σχολειων σε όλη την επικράτεια.Όσο για την μεταφορά και την σίτιση θεωρώ ότι φέτος θα καταργηθούν οριστικά.

Και δυστυχώς κι από εμάς του ίδιους που δουλεύουμε σε αυτά. Δεν είναι μόνο θέμα σίτισης και μεταφοράς. (ασφαλώς είναι ΚΑΙ αυτά!)

Λυπάμαι που το λέω (και το λέω με προσωπικό κόστος-μιας και δουλεύω σε ένα), το επίπεδο μουσικής παιδείας που προσφέρουμε είναι μηδαμινό.

Δυστυχώς θα συμφωνήσω με τα παραπάνω.

Θα προσθέσω και ένα ακόμη..
Καλό είναι να μην θυσιάζουμε την ποιότητα προς τέρψιν της ποσότητας.
Στο Λύκειο συναντώ μαθητές που απορώ πως έφτασαν ως εκεί και μιλάω για τα Μουσικά μαθήματα.

Μέχρι το Γυμνάσιο καλό είναι να υπάρχει μια ελαστικότητα,ίσως για να υπάρχει ένα εύλογο διάστημα να δείξει ο μαθητής την κλίση του.
Αλλά στο Λύκειο ενώ υπάρχουν αυστηροί κανονισμοί για την επίδοση των μαθητών υπάρχει μια κακώς εννοούμενη επιείκεια για λόγους που όσοι ασχολείστε γνωρίζετε..

Αν εξετάσουμε το παραγωγικό μας έργο με αυστηρά κριτήρια,πλην ελαχίστων φωτεινών εξαιρέσεων,θα γελάσει ο κάθε πικραμένος.

Όποιος θέλει να ασχοληθεί με την Μουσική υπάρχουν και τα Ωδεία,υπάρχουν και τα κοινωνικά Ωδεία χωρίς συνδρομή και τα εκκλησιαστικά Ωδεία με σχεδόν συμβολική συνδρομή.
Τα Μουσικά Σχολεία δεν έγιναν για αναψυχή,αλλά για ανάδειξη δεξιοτήτων και προώθηση αυτών.

Και εγώ δε θέλω να γράψω άλλα,όχι τοσο για το προσωπικό κόστος,αλλά μάλλον γιατί οι περισσότεροι δεν είναι έτοιμοι να κοιτάξουν τον καθρέφτη τους..





« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 23, 2012, 05:50:17 μμ από Aris81 »
Άνδρας που κρύβει τα χρόνια του,δεν λογίζεται για άνδρας.
Οι θρασύδειλοι ψεύτες,γερνάνε μόνοι και πεθαίνουν μόνοι.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος Pris

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 78
    • Προφίλ
Απ: ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Οδεύουν προς μαρασμό και συρρίκνωση
« Απάντηση #4 στις: Ιούλιος 23, 2012, 06:07:52 μμ »

Καλό είναι να μην θυσιάζουμε την ποιότητα προς τέρψιν της ποσότητας.
Στο Λύκειο συναντώ μαθητές που απορώ πως έφτασαν ως εκεί και μιλάω για τα Μουσικά μαθήματα.
Εγώ που έχω κλείσει αισίως τα 12 χρόνια εργασίας αμιγώς σε Μ.Σχολεία και σε αμιγώς μουσικό μάθημα, έχω φτάσει να ντρέπομαι για τους αποφοίτους που έχει βγάλει το σχολείο μου. Προσωπικά έκανα αυτό που έπρεπε, αλλά δεν μπορείς να κάνεις σ' όλους μάθημα...
Αν εξετάσουμε το παραγωγικό μας έργο με αυστηρά κριτήρια,πλην ελαχίστων φωτεινών εξαιρέσεων,θα γελάσει ο κάθε πικραμένος.
Έλα που όλοι νομίζουν ότι έκαναν και κάτι με μια συναυλία τέλους. Κι ας μην μπορούν τα παιδιά να παίξουν π.χ. χωρίς αριθμούς δαχτύλων στο πιάνο...
Όποιος θέλει να ασχοληθεί με την Μουσική υπάρχουν και τα Ωδεία,υπάρχουν και τα κοινωνικά Ωδεία χωρίς συνδρομή και τα εκκλησιαστικά Ωδεία με σχεδόν συμβολική συνδρομή.
Πολύ σωστά.
Τα Μουσικά Σχολεία δεν έγιναν για αναψυχή,αλλά για ανάδειξη δεξιοτήτων και προώθηση αυτών.
Εντάξη, εδώ δεν συμφωνώ απόλυτα, δεν είναι επαγγελματικά σχολεία και γνώμη μου είναι ότι δεν πρέπει να ειδωθούν ως τέτοια. Είναι σχολεία που παράγουν πολιτισμό και μάλιστα "εφαρμοσμένο" πολιτισμό (αν και αδόκιμος ο όρος). Δεν θέλω μόνο μαθητές εξαιρετικών δεξιοτήτων. Θέλω βασικά μαθητές που να αγαπούν και να τους ενδιαφέρει η μουσική. Κι από κει και πέρα μακάρι να βγάλω και μουσικές διάνοιες με εξαιρετικές δεξιότητες. Όμως πιο πολύ αγαπώ να κάνω μάθημα με το μέσο μαθητή που απλά γουστάρει.

Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι τα μουσικά σχολεία πρέπει να προωθήσουν την... αναψυχή! (με την έννοια που εσύ έγραψες)
Και εγώ δε θέλω να γράψω άλλα,όχι τοσο για το προσωπικό κόστος,αλλά μάλλον γιατί οι περισσότεροι δεν είναι έτοιμοι να κοιτάξουν τον καθρέφτη τους..
http://youtu.be/RoDu6Um985k

Αποσυνδεδεμένος Aris81

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 464
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Οδεύουν προς μαρασμό και συρρίκνωση
« Απάντηση #5 στις: Ιούλιος 23, 2012, 06:22:05 μμ »
Τα Μουσικά Σχολεία δεν έγιναν για αναψυχή,αλλά για ανάδειξη δεξιοτήτων και προώθηση αυτών.
Εντάξη, εδώ δεν συμφωνώ απόλυτα, δεν είναι επαγγελματικά σχολεία και γνώμη μου είναι ότι δεν πρέπει να ειδωθούν ως τέτοια. Είναι σχολεία που παράγουν πολιτισμό και μάλιστα "εφαρμοσμένο" πολιτισμό (αν και αδόκιμος ο όρος). Δεν θέλω μόνο μαθητές εξαιρετικών δεξιοτήτων. Θέλω βασικά μαθητές που να αγαπούν και να τους ενδιαφέρει η μουσική. Κι από κει και πέρα μακάρι να βγάλω και μουσικές διάνοιες με εξαιρετικές δεξιότητες. Όμως πιο πολύ αγαπώ να κάνω μάθημα με το μέσο μαθητή που απλά γουστάρει.

Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι τα μουσικά σχολεία πρέπει να προωθήσουν την... αναψυχή! (με την έννοια που εσύ έγραψες)


Η λέξη που χρησιμοποίησα ήταν αδόκιμη.
Η "αναψυχή" που έγραψα δεν ήταν με την έννοια της ψυχικής ανάτασης που είναι μια από τις πολύ όμορφες και επιδιωκόμενες ιδιότητες της μουσικής.
Η "αναψυχή" περισσότερο με την έννοια του "τουρισμού" ήταν αυτό που ήθελα να καυτηριάσω.

Και εννοείται ότι τα σχολεία αυτά δεν είναι για να βγάζουν μόνο σολίστες και μουσικολόγους.

Τα παιδιά που αγαπούν την μουσική και αφιερώνονται, σε μικρό ή μεγαλύτερο βαθμό,
αναπτύσσουν μουσικά αισθητήρια και συνακόλουθα δεξιότητες που εμείς με τη σειρά μας πρέπει να τα βοηθήσουμε να τα διευρύνουν.

Αυτά τα παιδιά θέλω,ώστε να μπορώ να τα βοηθήσω και όχι "τουρίστες"..
Άνδρας που κρύβει τα χρόνια του,δεν λογίζεται για άνδρας.
Οι θρασύδειλοι ψεύτες,γερνάνε μόνοι και πεθαίνουν μόνοι.

Αποσυνδεδεμένος eagle

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 271
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Ό,τι δε ζήσαμε είναι ό,τι δεν ποθήσαμε αρκετά!
    • Προφίλ
Απ: ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Οδεύουν προς μαρασμό και συρρίκνωση
« Απάντηση #6 στις: Ιούλιος 23, 2012, 07:23:34 μμ »
Την περασμένη χρονιά υπηρέτησα (ως φιλόλογος) σε μουσικό σχολείο και ήταν τέλεια. Τα παιδιά εκτονώνονται με τη μουσική και είναι θετικά σε νέους τρόπους διδασκαλίας, δουλεύουν άνετα με projects και βοηθούν το μάθημα αλληλεπιδρώντας με τον εκάστοτε καθηγητή.
Αυτό που με ενόχλησε βαθύτατα ήταν η πίεση για βαθμολογίες ανω του 15 στα μαθήματα γενικής παιδείας με το πρόσχημα "να βοηθηθεί ο μαθητής σε περίπτωση που έχει χαμηλούς βαθμούς στα μουσικά μαθήματα". Φυσικά, δεν είχε ποτέ χαμηλούς βαθμούς σε αυτά, γιατί και οι καθηγητές μουσικής πιέζονται να υπερ-βαθμολογούν για να μην εγκαταλείψει το σχολείο ο μαθητής, χάσει μαθητές το σχολείο και απειληθεί με συρρίκνωση τμημάτων και τις γνωστές συνέπειες στα γνωστικά αντικείμενα.
Η βάρκα μπάζει και εμείς φωνάζουμε "άλλος με τη βάρκα μας;"
Κατά τα λοιπά το συγκεκριμένο σχολείο ήταν μακράν καλύτερο απο δεκάδες άλλα γυμνάσια και λύκεια που υπηρέτησα!

Αποσυνδεδεμένος Aris81

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 464
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Οδεύουν προς μαρασμό και συρρίκνωση
« Απάντηση #7 στις: Ιούλιος 23, 2012, 08:51:49 μμ »
Αλλά στο Λύκειο ενώ υπάρχουν αυστηροί κανονισμοί για την επίδοση των μαθητών υπάρχει μια κακώς εννοούμενη επιείκεια για λόγους που όσοι ασχολείστε γνωρίζετε..


οι καθηγητές μουσικής πιέζονται να υπερ-βαθμολογούν για να μην εγκαταλείψει το σχολείο ο μαθητής, χάσει μαθητές το σχολείο και απειληθεί με συρρίκνωση τμημάτων και τις γνωστές συνέπειες στα γνωστικά αντικείμενα.

Έτσι είναι..

Κάποτε είχα κάνει μια τέτοια συζήτηση σε μια συνελευση του σχολείου μας αλλά οι απόψεις μου δεν επιδοκιμάστηκαν,το αντίθετο...

Έτσι ομως δίνουμε και πάτημα στην κάθε Διαμαντοπούλου να μας απειλεί.

Όταν το Μουσικό Λύκειο μιας κωμόπολης 30.000 κατοίκων έχει 3 τμήματα Α' Λυκείου και το Μουσικό Λύκειο
πόλης 1.000.000+ έχει 2 τμήματα Α' Λυκείου...πως να το κάνουμε,δίνεις αφορμές...

Πέρα όμως από τα κακώς κείμενα, πρόκειται γενικά για πολύ καλά σχολεία,που τόσο οι μαθητές επιδιώκουν να φοιτήσουν,όσο και οι καθηγητές να εργαστούν.
Άνδρας που κρύβει τα χρόνια του,δεν λογίζεται για άνδρας.
Οι θρασύδειλοι ψεύτες,γερνάνε μόνοι και πεθαίνουν μόνοι.

Αποσυνδεδεμένος ΠΕ0404

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 695
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Ask Kosh
    • Προφίλ
Απ: ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Οδεύουν προς μαρασμό και συρρίκνωση
« Απάντηση #8 στις: Ιούλιος 23, 2012, 09:49:59 μμ »
Μουσικά σχολεία... Μμμμ. Πονεμένο θέμα. Πολύ σωστά αναφέρθηκε ότι η εικόνα διαφέρει από σχολείο σε σχολείο και από περιοχή σε περιοχη. Δυστυχώς, εγώ έχω την χειρότερη εικόνα κάνοντας μαθήματα γενικής παιδείας. Απίστευτη απώλεια διδακτικών ωρών, γιατί π.χ. ο κάθε καθηγητής ατομικού οργάνου αποφάσιζε οτι θέλει να κάνει πρόβα - να μαζέψει όλους τους μαθητές του κλπ χωρίς καμία συνεννόηση με τους διδάσκοντες των γενικών μαθημάτων. Κατανοώ την ανάγκη αυτή, αλλά αδυνατώ να δικαιολογήσω την έλλειψη συνεργασίας, που γνώρισα ως αποτέλεσμα μιας λογικής ότι "Μουσικό σχολείο είναι,ας χάσει χημεία - βιολογία - γεωγραφία κλπ ο μαθητής, γιατί προέχουν οι εκδηλώσεις. 'Αλλωστε, τι εικόνα θα δείξουμε στην κοινωνία;" Για τις μουσικές επιδόσεις δε μπορώ να μιλήσω γιατί δεν είμαι ειδική, αλλά σίγουρα ο ρυθμός εργασίας είναι πάρα πολύ χαμηλός.
Να σημειώσω ότι στο Μουσικό Γυμνάσιο η κατανομή των ωρων ορισμένων μαθημάτων στο ωρολόγιο πρόγραμμα είναι μειωμένη για να βγαίνει το 9ωρο. Δηλαδή, βιολογία και γεωγραφία (που το ξέρω σίγουρα) είναι μονόωρα μαθήματα και γίνεται η μισή - στην καλύτερη περίπτωση - ύλη. Φτάσαμε σε σημείο μαθητές για μήνες να μην έρχονται στο μάθημά μου, γιατί εκείνη η ώρα βόλευε για προβα. Κι όταν ζητούσα να μπει μια τάξη, με συνέδεαν με ... Κάιρο, λες και το σχολείο είναι ωδείο κι όχι σχολείο!! Μαθητές Α' Γυμνασίου έφτασαν σε σημείο να μου διαμαρτύρονται γιατί πρέπει να διδάσκονται μαθηματικά τη στιγμή που φοιτούν σε Μουσικο!! Τι σύγχιση στο μυαλό τους έχουμε σπείρει; Για να μη μιλήσω για τους βαθμούς που μοιράζονται με το τσουβάλι... Είμαι υπέρ της ενίσχυσης των μαθητών, αλλά όχι κατ' αυτό τον τρόπο! Τα παιδιά διδάσκονται την επιβράβευση της τεμπελιάς και της φυγοπονίας και φυσικά ασκούνται παντώς είδους πιέσεις να μην περαστούν απουσίες, να τσιμπηθούν οι βαθμοί...
Ξαναλέω και πάλι ότι τα πράγματα διαφέρουν από μουσικό σε μουσικό. Υπάρχουν μουσικά που λειτουργούν με αξιοζήλευτη οργάνωση και επιμέλεια. Η εικόνα που βγαίνει, όμως, σε ορισμένες περιοχές είναι πραγματικά θλιβερή. Κλείνοντας, να πω ότι με την αξιολόγηση σχολικών μονάδων -στην οποία είμαι εντελώς αντίθετη στις παρούσες συνθήκες- υπάρχει ο κίνδυνος με αφορμή τα σχολεία που υπολειτουργούν να πέσει πολλή λάσπη και να πάρει κόσμο η μπάλα.
Εφτά ο τόκος πέντε το φτιασίδι,
σαράντα με το λάδι και το ξύδι
κι αυτός που πίστευε και καρτερούσε,
βουβός φαρμακωμένος στέκει και θωρεί
τη λευτεριά που βγαίνει στο σφυρί.

Αποσυνδεδεμένος Aris81

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 464
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Οδεύουν προς μαρασμό και συρρίκνωση
« Απάντηση #9 στις: Ιούλιος 23, 2012, 10:00:21 μμ »
@ΠΕ0404 Kαι εμείς που κάνουμε τα Μουσικά μαθήματα πολλες φορες ψάχνουμε τους μαθητές μας σε συναυλίες,μουσικά σύνολα,μαθήματα επιλογής που επί μήνες πέφτει η ώρα του ενός στο άλλο γιατί κανείς δεν θέλει να ξεβολευτεί και κανείς δεν προνόησε από την αρχή.
Θα συμφωνήσω για την μεγάλη επιείκεια με την οποία αντιμετωπίζονται οι μαθητές όσο και για την στρεβλή εικόνα που τους έχει δημιουργηθεί για τις υποχρεώσεις τους απέναντι στο σχολείο.
Άνδρας που κρύβει τα χρόνια του,δεν λογίζεται για άνδρας.
Οι θρασύδειλοι ψεύτες,γερνάνε μόνοι και πεθαίνουν μόνοι.

Αποσυνδεδεμένος ΠΕ0404

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 695
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Ask Kosh
    • Προφίλ
Απ: ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Οδεύουν προς μαρασμό και συρρίκνωση
« Απάντηση #10 στις: Ιούλιος 23, 2012, 10:14:41 μμ »
@ΠΕ0404 Kαι εμείς που κάνουμε τα Μουσικά μαθήματα πολλες φορες ψάχνουμε τους μαθητές μας σε συναυλίες,μουσικά σύνολα,μαθήματα επιλογής που επί μήνες πέφτει η ώρα του ενός στο άλλο γιατί κανείς δεν θέλει να ξεβολευτεί και κανείς δεν προνόησε από την αρχή.
Θα συμφωνήσω για την μεγάλη επιείκεια με την οποία αντιμετωπίζονται οι μαθητές όσο και για την στρεβλή εικόνα που τους έχει δημιουργηθεί για τις υποχρεώσεις τους απέναντι στο σχολείο.

Οι ανάγκες είναι κατανοητές και από τις δύο πλευρές και είναι ανάγκες των παιδιών, καθώς σε αυτο το υπερσυμπυκνωμένο πρόγραμμα υπάρχει μεγάλη πίεση χρόνου. Ναι, να βοηθήσω όσο μπορώ μια εκδήλωση, αλλά να υπάρχει κλίμα και πνεύμα συνεργασίας και παιδαγωγική προσέγγιση. Το πρόβλημα που εγώ αντιμετώπισα ήταν η απροθυμία συνεργασίας, η έλλειψη συννενόησης! Δε γίνεται τα παιδιά να λείπουν συνέχεια (πολλές φορές το μισό τμήμα)  και για μήνες από το ίδιο μάθημα και οι καθηγητές που τα αποσπούν από την τάξη να μην έχουν κάνει ούτε τον κόπο να ενημερώσουν, να μην έχω ιδέα ούτε με ποιον καθηγητή είναι, σε ποιο χώρο του σχολείου κι αυτό να γίνεται σε κάθε μάθημα με τα ίδια παιδιά! Και το κυριότερο, τα παιδιά μετά δεν καταλαβαίνουν λέξη από το μάθημα. Δυστυχώς, παρατήρησα εκ μέρους πολλών συναδέλφων μια κτητική στάση έναντι των μαθητών - αυτός είναι μαθητής μου και στον παραχωρώ πού και πού να του κάνεις κι εσύ της γενικής δυο κολυβογράμματα. Καταστρέφουμε τη μόρφωση των παιδιών, όμως, έτσι. Με λίγη συζήτηση και από κοινού προσέγγιση όλα γίνονται. Ο σύλλογος, όμως, δεν ήταν ενιαίος, αλλά χωρισμένος σε δύο στρατόπεδα: μουσικής και γενικής.
Εφτά ο τόκος πέντε το φτιασίδι,
σαράντα με το λάδι και το ξύδι
κι αυτός που πίστευε και καρτερούσε,
βουβός φαρμακωμένος στέκει και θωρεί
τη λευτεριά που βγαίνει στο σφυρί.

Αποσυνδεδεμένος demeb

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 948
    • Προφίλ
Απ: ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Οδεύουν προς μαρασμό και συρρίκνωση
« Απάντηση #11 στις: Ιούλιος 23, 2012, 10:41:36 μμ »
εδώ και χρόνια έχουν πάρει την κατηφόρα... :-\
Την τελευταία πενταετία όλα τα ειδικά σχολεία έχουν πάρει την κατηφόρα:αθλητικά, μουσικά, καλλιτεχνικά.....
Κακοί μαθητές τα επέλεγαν συχνά, για να γλυτώσουν κάποιες ώρες δύσκολων μαθημάτων στα γενικά σχολεία.
Καλοί μαθητές δεν μπόρεσαν να αντέξουν σε τέτοιες καταστάσεις.
Και καθηγητές χάριζαν βαθμούς για να μην χάσουν τη δουλειά τους. Πάντως και στα γενικά σχολεία υπάρχει υπερπροσφορά βαθμών και βγαίνουν αμόρφωτοι μαθητές. Ειδικά στην ορθογραφία και τα μαθηματικά συναντάς απίστευτες ελλείψεις.

Αποσυνδεδεμένος Pris

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 78
    • Προφίλ
Απ: ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Οδεύουν προς μαρασμό και συρρίκνωση
« Απάντηση #12 στις: Ιούλιος 23, 2012, 10:46:17 μμ »
Όπως έγραψα και παραπάνω δουλεύω 12 χρόνια σε Μ.Σχολεία και οδεύω για τον 13ο (λες να τύχει γκαντεμιά;)

Αλήθεια είναι ότι από Μ.Σχολείο σε Μ.Σχολείο, μπορεί να είναι τόσο διαφορετικά τα πράγματα, που να νομίζεις ότι άλλαξες χώρα όχι πόλη.

Είναι συνάρτηση πολλών πραγμάτων-κυρίως όμως του διευθυντή (-τριας). Ναι και ο σύλλογος, ναι και το κλίμα, ναι και η κοινωνία, ναι και το κτίριο, ναι και η υλική υποδομή, ναι και όλα αυτά. Αλλά αν έχεις διευθυντή που έχει μεράκι και ξέρει να το χειριστεί και κυρίως είναι συνεχώς από πάνω να επιβλέπει το σχολείο, τότε όλα τα υπόλοιπα μετράνε ελάχιστα.

Ναι υπάρχει πρόβλημα στα περισσότερα μουσικά (όχι με όλα-δεν έχω πάει σε όλα) με τις βαθμολογίες. Και από τους της γενικής παιδείας συναδέλφους, αλλά κυρίως από τους μουσικούς. Με το φόβητρο θα χάσουμε μαθητές και τμήματα (άρα και ώρες και θέσεις κτλ), πιέζουν είτε με πλάγιο τρόπο, είτε ευθέως (και μιλώ με πικρά πείρα) προς την κατεύθυνση όπου ΟΛΟΙ οι βαθμοί να είναι από 14-20 είτε ο μαθητής είναι για 03 είτε για 13. Φυσικά ο καθένας πρέπει να έχει και την συνείδησή του και την συναίσθηση του τι πάει να κάνει στο σχολείο. Τουλάχιστον έτσι θα έπρεπε...

Το ότι οι σύλλογοι στα μουσικά είναι χωρισμένοι σε 2 στρατόπεδα (σε 2 βασικά-γιατί μετά είναι κι οι κλίκες  :o) γενικής παιδείας και μουσικής παιδείας, είναι επίσης μια ακόμα αλήθεια. Και μάλιστα υπάρχει και κλίμα υποτίμησης (τις περισσότερες φορές συγκεκαλυμμένο-κάποιες φορές όμως και απροκάλυπτο) των μεν προς τους δε και τανάπαλιν. Πολλά θα μπορούσα να πω.  :o

Η συνεργασία των 2 τομέων (γενικής και μουσικής παιδείας) είναι εν πολλοίς ανύπαρκτη. Όμως αυτό βασικά είναι θέμα διεύθυνσης. Αν η διεύθυνση κρατάει τις ισορροπίες, είναι τίμια απέναντι σε όλους, προγραμματίζει και δεν παρεκκλίνει από τον προγραμματισμό (εκτός εκτάκτου απροόπτου) και ΑΠΑΙΤΕΙ και ΕΠΙΒΑΛΕΙ την συνεργασία, τότε γίνονται θαύματα (και τα έχω δει με τα μάτια μου να γίνονται!). Γιατί και πρόβες μπορούν να γίνουν και μαθήματα να μην χαθούν, κι αν πρέπει να χαθούν να είναι και από τους 2 τομείς και όχι μόνο από ένα (πολύ δε περισσότερο μόνο από ένα μάθημα) και μόνο στην απόλυτη ανάγκη να χάνονται όταν χρειάζεται. Αλλά αυτό θέλει προγραμματισμό από την αρχή της χρονιάς με αυστηρή εφαρμογή και επίβλεψη. ;)

Πολλά λείπουν.

Τα βιβλία στα μουσικά μαθήματα. (ανύπαρκτα)

Η ύλη στα μουσικά μαθήματα! Κάθε σχολείο έχει δικό του πρόγραμμα σπουδών (α ναι υπάρχουν αναλυτικά προγράμματα σπουδών-ΜΕ ΔΟΥΛΕΥΕΤΕ;;;;;ΠΟΙΟΣ ΤΑ ΤΗΡΕΙ;;;;Όπου έχω πάει του κεφαλιού τους κάνουν)! Όποιοι έχουν δουλέψει σε παραπάνω από ένα Μ.Σχολεία, νομίζω ότι μπορούν να επιβεβαιώσουν.

Πολλές δυνατότητες υπάρχουν. Όμως επιτέλους χρειάζεται βούληση και από ψηλότερα για να στηριχθούν αυτά τα σχολεία. Δεν γίνεται με τον αυτόματο πιλότο να φτάσουμε κάπου. Κύκλους κάνουμε. Κάποια στιγμή-μοιραία-θα κουράσουμε και θα κουραστούμε. Και-επίσης μοιραίο-επακόλουθο θα είναι να προκαλέσουμε την κατακραυγή του κόσμου "τι τα θέλουμε τα μουσικά αφού είναι όπως είναι". Και τότε δεν θα γίνεται τίποτα.

Υ.Γ.
Εγώ τα έχω και με την Καλ.Επιτροπή, που είναι μόνο για "ομορφιά" και για να δικαιολογούν τις αποφάσεις με τις δήθεν εισηγήσεις τους. Κι επειδή έχω μιλήσει με μερικά νυν και πρώην μέλη και η δικαιολογία ήταν "εγώ τα έλεγα αλλά δεν με άκουγαν", δεν είδα όμως και καμιά παραίτηση κύριοι! Η θέση-θέση!  >:(



« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 24, 2012, 09:30:48 πμ από Pris »

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32305
  • Τελευταία: Efiu
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160452
  • Σύνολο θεμάτων: 19219
  • Σε σύνδεση σήμερα: 820
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 19
Επισκέπτες: 582
Σύνολο: 601

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.082 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.