0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
@julie_vΑσφαλώς. Και τα σοβαρά πανεπιστήμια, ακριβώς επειδή ξέρουν ότι η γλωσσική δοκιμασιολογία απαιτεί τεχνογνωσία και υποδομές που υπερβαίνουν τις δυνατότητές τους, την αναθέτουν σε εξειδικευμένους φορείς. Και στο σημείο αυτό ας προσθέσω ότι η εμμονή ορισμένων ημεδαπών πανεπιστημίων να διενεργούν τα ίδια τις εξετάσεις γλωσσομάθειας για την εισαγωγή σε μεταπτυχιακά, δηλώνει είτε άγνοια της πολυπλοκότητας της δοκιμασιολογίας, είτε κάτι άλλο πιο πονηρό. @asdΠαραβιάζεις ανοικτές θύρες τώρα. Για να μην αναφερθώ στις δικές μου τοποθετήσεις από το 1994 μέχρι κι εδώ, ο Bob Obee του Cambridge ESOL το έλεγε όπου κι αν τον καλούσαν (και είχε τους λόγους του), και το ίδιο και ο Michael West που σχεδίασε το CAE. Μέχρι και η Λύτρα το κατάλαβε (σελ. 26-27), οπότε αντιλαμβάνεσαι για πόσο κοινό τόπο μιλάμε. Όταν λοιπόν γράφεις ότι 'κανείς δεν έχει τη θέληση να βγει και να πει', δίνεις την εντύπωση πως μάλλον εσύ δεν ακούς.Δεν ξέρω όμως κατά πόσο είναι σαφές ότι οι ίδιες επιφυλάξεις ισχύουν και για τα πτυχία, a fortiori μάλιστα, επειδή αυτά δεν πιστοποιούν άμεσα τη γλωσσομάθεια. Στη σχολή, εξάλλου, δε σου κάνουν εμβόλιο κατά της απώλειας γλωσσικών ικανοτήτων [language attrition]! Για να το πω απλούστερα: Αν κάποιος έβγαλε μια ξενόγλωσση φιλολογία, π.χ. το 2005, αυτό σημαίνει απλώς ότι το 2005 ήξερε τη γλώσσα επαρκώς ώστε να αποφοιτήσει (και σημειώνω πως δεν είναι σαφές για ποιο επίπεδο ακριβώς μιλάμε). Αυτό όμως δε δηλώνει απαραίτητα ότι έχει επαρκείς γνώσεις σήμερα, αν δεν έχει διατηρήσει έκτοτε επαφές με τις πιο εξεζητημένες μορφές της γλώσσας (π.χ. αν εργαζόταν ως πωλητής, ή αν δίδασκε εισαγωγικά επίπεδα και μόνο). Δεν είναι τυχαίο ότι το ΑΣΕΠ απαίτησε και γλωσσικές εξετάσεις στο διαγωνισμό εκπαιδευτικών (όπου ενίοτε γίνεται και σφαγή!), ούτε ότι στις σκέψεις του πάλαι Παιδαγωγικού Ινστιτούτου ήταν να γίνει και μια προσπάθεια βελτίωσης των γλωσσικών δεξιοτήτων των διορισμένων καθηγητών ξένων γλωσσών.Για να χρησιμοποιήσω λοιπόν τη διατύπωσή σου, η γνώση αγγλικών που αναγνωρίζει το Ελληνικό κράτος είναι έτσι κι αλλιώς "άκυρη" είτε με πτυχίο είτε με επάρκεια, και δε δικαιολογείται η υπεροψία ορισμένων από τους μεν κατά των δε.
Επί τη ευκαιρία, να πω πως μια παλιά φίλη προσλήφθηκε από ΙΕΚ ως καθηγήτρια αγγλικών ως κάτοχος Proficiency, ΧΩΡΙΣ να έχει κάνει ΚΑΝ τα χαρτιά της για επάρκεια και άδεια διδασκαλίας. Δηλαδή δικαιούτο μεν την επάρκεια και την άδεια, αλλά δεν είχε μπει ποτέ στον κόπο να βγάλει τα χαρτιά. Παρ'όλα αυτά την πήρανε και διδάσκει ακόμα εκεί. Όπως βλέπετε, υπάρχουν και χειρότερα..
Πηγα σε ενα σεμιναριο για τους καθηγητες αγγλικων προσφατα κ αναμεσα μας ηταν κ καποιος επαρκειουχος..οταν η ομιλητρια τον ρωτησε τι πρεπει να κανει κ τι να αλλαξει σε περιπτωση που καποιο παιδι στην ταξη εχει μαθησιακες δυσκολιες ή ειναι δυστροπο ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΔΕΝ ΠΗΡΑΜΕ...και ρωταω λοιπον πως μπορειτε να επενδυσετε το μελλον των παιδιων σας (και τα χρηματα σας φυσικα) πανω σε ανθρωπους που δεν εχουν ιδεα απο παιδαγωγικη κ ψυχολογια;;;;