Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - sipk

Σελίδες: 1234
1
Αποσπάσεις / Απ: Αποσπάσεις 2013
« στις: Σεπτέμβριος 04, 2013, 03:29:13 μμ »

Ρε παιδιά αυτές οι αποσπάσεις τι είναι; οι κανονικές ή κατά προτεραιότητα;


http://www.minedu.gov.gr/home/themata-prosopikou-main/135-protobathmia-kai-deyterobathmia/10036-04-09-13.html

2
Εάν το θέλουν τόσο και το ξέρουν τόσο καλά, να το δίνουν και στις  εξετάσεις του Ασεπ!

3
http://www.greek-language.gr/greekLang/literature/index.html

Στην πύλη ελληνικής γλώσσας μπορείς να βρεις πολλά κείμενα. Νομίζω θέλει εγγραφή.

4
Έδωσα για δημοσίευση εδώ στο pde δύο θέματα προαγωγικών εξετάσεων στα αρχαία ελληνικά. Δεν ξέρω πότε θα τα αναρτήσουν, έχετε το νου σας (στην Τράπεζα Θεμάτων), όποιοι θέλετε να τα δείτε.

Ευχαριστώ πολύ!

5
Παράδειγμα θεμάτων κατόπιν συμβολής και συμβουλής σχολικού συμβούλου:

Ξενοφώντος Ελληνικά,  Βιβλίο2, Κεφάλαιο 1, παρ.30-32

Β. Θέματα
1.   Να αφηγηθείτε σύντομα, σε ρέον νεοελληνικό κείμενο και με αυστηρή χρονική σειρά, τα γεγονότα που παρουσιάζει ο Ξενοφώντας στις παραγράφους 30- 31 : «Λύσανδρος δὲ τὰς… περὶ τῶν αἰχμαλώτων) [20 μονάδες]
2.   Ποιες κατηγορίες αποδίδονται στους Αθηναίους στην συνέλευση Λακεδαιμονίων και συμμάχων; Εντοπίζοντάς τις κατηγορίες αυτές μέσα στο κείμενο, να τις καταγράψετε όπως ακριβώς εμφανίζονται στη γλώσσα του κειμένου [10 μονάδες] και να τις αποδώσετε σε νεοελληνική απόδοση [10 μονάδες].
3.   Ποια είναι η απόφαση του Λυσάνδρου και των συμμάχων και πώς θα τη χαρακτηρίζατε; Να δικαιολογήσετε την άποψή σας. [15 μονάδες]
4.   Ποιες εξηγήσεις δίνει ο Ξενοφώντας για την εξαίρεση του Αδείμαντου από τη θανατική καταδίκη; [15 μονάδες]
5.   Να γράψετε τους γραμματικούς τύπους που σας ζητούνται για τις επόμενες λέξεις του κειμένου[10 μονάδες]:

•   τὰς ναῦς: δοτική ενικού αριθμού
•   πάντα: γενική πληθυντικού ίδιου γένους
•   ἀπήγαγεν:  β΄ ενικό προστακτική ίδιου χρόνου
•   ἒλαβε: γ΄ ενικό οριστικής μέλλοντα
•   λῃστὴν: γενική ενικού
•   ἀπήγγειλε: α΄ πληθυντικό οριστικής μέλλοντα
•   ἐγίγνοντο: β΄ενικό οριστικής αορίστου β΄
•   πολλαὶ:  τον ίδιο τύπο στον υπερθετικό βαθμό.
•   ὃς: δοτική πληθυντικού στο ίδιο γένος
•   ἐρωτήσας: γ πληθυντικό οριστικής ενεστώτα

6.   α. «τὶ εἴη ἄξιος παθεῖν ἀρξάμενος εἰς Ἓλληνας παρανομεῖν» Να αναγνωρίσετε την δευτερεύουσα πρόταση (είδος, εκφορά, συντακτική θέση). [5 μονάδες]

β. Να αναγνωρίσετε συντακτικά τις λέξεις του κειμένου που σας δίνονται[5 μονάδες]:

τὰς  ναῦς, λῃστὴν, ἀθροίσας, βουλεύεσθαι, πάντων

7.   Για καθεμιά από τις παρακάτω λέξεις να γράψετε μια ομόρριζη στη νέα ελληνική, απλή ή σύνθετη[10 μονάδες]:

ναῦς, ἀπήγαγεν, κατειργάσατο, ἒπεμψε, κρατήσειαν, διέφθειρεν,  ἀποκτεῖναι,  ἐπελάβετο,  χειρῶν,  προδοῦναι

Ελπίζω να βοηθήσει! ;D

6
ΙΕΚ-ΚΕΚ / Απ: Τι είναι τα κουπόνια εκπαίδευσης;
« στις: Μάιος 02, 2012, 02:51:45 μμ »
Νεοφιλελεύθερη πολιτική στο κλίμα της οικονομικής πολιτικής του Φριντμαν (σχολή του Σικάγου). Εφαρμόζεται στην Νέα Ορλεάνη. Η λογική ξεκινά από το γεγονός πως κάθε μαθητής αξίζει ένα ποσό π.χ. 6000 Ευρώ. Τα περισσότερα σχολεία δεν ανήκουν στο κράτος, αλλά σε ιδιώτες. Ο κάθε γονιός έχει το δικαίωμα να επιλέξει σε ποιο σχολείο θα στείλει το παιδί του - που θα δώσει το κουπόνι.  Αλλά και το σχολείο επιλέγει αν θα πάρει τον μαθητή.Έτσι ενισχύεται ο ανταγωνισμός - άρα και η βελτίωση της εκπαίδευσης (σύμφωνα με τη λογική αυτή). Το κουπόνι και τα  φροντιστήρια  είναι μια "λογική" που πρώτοι οι Έλληνες ιδιοκτήτες φροντιστηρίων  την σκέφτηκαν και ο  Μπαμπινιώτης ο μοναδικός υπουργός στον κόσμο που το θεώρησε λογικό να τους δεχθεί για να την ακούσει. Οι Έλληνες φροντιστές δηλαδή θέλουν να χρηματοδοτούνται από το κράτος. Άρα το κράτος να δίνει λεφτά στα φροντιστήρια....


7
Μεταθέσεις / Απ: Μεταθέσεις 2012
« στις: Απρίλιος 09, 2012, 11:02:42 πμ »
έχουμε κάποιο νέο από τους αιρετούς;

8
http://dide.las.sch.gr/documents/2011/moria2012.htm
Αυτά είναι φετινά; Λείπουν το όνομά μου και πολλών άλλων συναδέλφων! Τι γίνεται; Τι πρέπει να κάνω;;;;

9
Έχω 2 τμήματα:
Για ποιο λόγο ο συγγραφέας χρησιμοποιεί τα εισαγωγικά; Τεκμηριώστε με παραδείγματα από το κείμενο.
Για ποιο λόγο χρησιμοποιεί τις παρενθέσεις στο συγκεκριμένο κείμενο; (ήταν σχόλια του συγγραφέα)
Γιατί χρησιμοποιεί υπότιτλους; (με βάση το κείμενο: στοιχείο δομής, τονισμός άποψής της, αρθρο σε εφημερίδα- για να μπορείς να επιλέξεις το άρθρο που θέλεις να διαβάσεις)

Γενικά με δυσκόλεψε το τι να βάλω γιατί είναι πράγματι ασαφές. Νομίζω (δεν είμαι 100% σίγουρος) πως μπορείς να ρωτήσεις: ποια σύνταξη χρησιμοποιεί και γιατί;, ποια έγκλιση και γιατί;, ποιο πρόσωπο, ποιο το ύφος; ποια τα στοιχεία της ομιλίας;

Μακάρι να σχολιαστεί αυτό το post για να βρούμε μια λύση όλοι μαζί.



10
Προσπάθησα  να ακολουθήσω το ΦΕΚ. Έβαλα δύο κείμενα με αντίθετες απόψεις. Στο α μέρος έβαλα δύο ερωτήματα. Ένα για να βρουν τα επιχειρήματα και την κεντρική θέση των συγγραφέων των δυο κειμένων και μία για το ρόλο των παρενθέσεων και των ρόλο των εισγωγικών στα συγκεκριμένα κείμενα. Κάθε ερώτηση βαθμολόγησα με 20/100. Στην έκθεση έβαλα να μου γράψουν αν συμφωνούν ή διαφωνούν 60 μονάδες. Βαθμολόγησα 30 περιεχόμενο 12 δομή 18 έκφραση, αν και δεν υπάρχει σαφής οδηγία γι' αυτό.

Αν και ήμουν αρνητικός στην αρχή, μου άρεσε ο νέος τρόπος εξέτασης.
Είναι πολύ πιο δύσκολος, μιας και βγήκαν η περίληψη και οι λεξιλογικές που μπορούσες να κερδίσεις κάποιες  μονάδες.

11
Σχολική ζώνη / Ποινολόγιο και σβήσιμο απουσιών
« στις: Μάιος 06, 2011, 11:12:36 μμ »
Μπορούν να σβηστούν απουσίες που έχουν γραφτεί στο ποινολόγιο; Στα Πεκ μας είχαν πει πως γίνεται. Αν ναι θα ήθελα να ρωτήσω μπορεί να το κάνει ο διευθυντής από μόνος του ή χρειάζεται και τη συναίνεση του συλλόγου διδασκόντων;

12
Αποσπάσεις / Απ: Αποσπάσεις 2010
« στις: Αύγουστος 27, 2010, 10:04:26 μμ »
Δεν ξέρω αν είναι αξιόπιστο, πάντως η επισκεψιμότητα του site,  που αυξάνει και τα κέρδη, έχει εκτοξευθεί στα ύψη! Το F5 του υπολογιστή δεν σταματάει να δουλεύει.

13
Αποσπάσεις / Απ: Αποσπάσεις 2010
« στις: Αύγουστος 27, 2010, 09:54:05 μμ »
αυτό το "σε λίγο" και το "απόψε" του esos μας έχει τρελάνει. Τι λέτε θα βγουν σήμερα;

14
απαράδεκτη η διδασκαλία των αρχαίων στο δημοτικό. Το δημοτικό έχει παιδαγωγικό χαρακτήρα. Η καλύτερη γνώση της νέας ελληνικής προκύπτει από επαφή με τη νέα. Μπορούμε να προσθέσουμε ότι χρειάζεται από τα αρχαια ελληνικά. Επειδή είμαστε πολλοί οι φιλόλογοι δεν πρέπει να διδάσκονται αρχαία στο δημοτικό. Όλα τα αντικέιμενα πρέπει να γίνονται από τους δασκάλους με εξαίρεση τις ξένες γλώσσες. Έχουμε ήδη γίνει ρεζίλι παγκοσμίως που διδάσκουν πληροφορικοί στα δημοτικά.

Σελίδες: 1234

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32296
  • Τελευταία: Misilekart
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160022
  • Σύνολο θεμάτων: 19215
  • Σε σύνδεση σήμερα: 683
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 11
Επισκέπτες: 656
Σύνολο: 667

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.096 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.