Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Τυπική Εκπαίδευση => Γυμνάσιο => Σχολικά μαθήματα => Φιλολογικά μαθήματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: konstantina_dam στις Σεπτέμβριος 12, 2016, 02:46:41 πμ

Τίτλος: Λογοτεχνία Α' Γυμνασίου
Αποστολή από: konstantina_dam στις Σεπτέμβριος 12, 2016, 02:46:41 πμ
Γεια σας, είμαι νέο μέλος και θα ήθελα τη βοήθειά σας. Ξεκίνησα ιδιαίτερα όλα τα φιλολογικά μαθήματα σ' ένα αγοράκι που πηγαίνει α' γυμνασίου. Το πρόβλημά μου είναι ότι διδάσκω τη συγκεκριμένη τάξη πρώτη φορά και δε γνωρίζω τα συνηθέστερα κέιμενα που επιλέγουν οι καθηγητές της λογοτεχίας. Επομένως δε μπορώ να κάνω την κατάλληλη προετοιμασία για το μάθημά μου. Οποιαδήποτε βοήθεια θα ήταν πολύτιμη!
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Τίτλος: Απ: Λογοτεχνία Α' Γυμνασίου
Αποστολή από: olgalia στις Σεπτέμβριος 18, 2016, 06:08:54 μμ
Eίναι αδύνατο θα έλεγα να διδάξεις κείμενα εκ των προτέρων στο φροντιστήριο γτ δεν μπορείς να ξερεις τι θα κανει ο καθε καθηγητής στην τάξη του. Η μόνη οδηγία του υπουργείου μεχρι περυσι ήταν να κανουμε οπωσδήποτε ένα κειμενο από καθε ενότητα. Στις φετινές είδα ότι δεν υπάρχει κατι τέτοιο. Κατεβασε τις από το ιντερνετ και δες τες.
Θα πρότεινα στην αρχή να κανεις κάποια εισαγωγή στα "θεωρητικά" της λογοτεχνίας δηλ είδη αφήγησης (α ή γ προσωπου, συμμετεχει ή οχι ο αφηγητης στην ιστορία) τους αφηγηματικους τρόπους (περιγραφη, αφήγηση/διήγηση, διάλογο) τα εκφρατικά μεσα (εικονες, μεταφορές κλπ) τα ειδη της ομοιοκαταληξίας στα ποιηματα, φυσικά μεσα από ένα κειμενο του βιβλίου.
Αυτό που εχω δει με σιγουριά είναι ότι όλοι κανουμε το "πιο γλυκο ψωμί", τη Νεα Παιδαγωγική του Καζαντζάκη, κι οπωσδήποτε καποιο δημοτικό όπου μιλάμε στα παιδια και για τα γενικά χαρακτηριστικά των δημοτικών τραγουδιών.
Δε χρειάζεται να αγχωθείς πιστευω. Αφού του κάνεις και γλώσσα, μπορείς να τον ρωτάς τότε ποιο κειμενο τους διδαξε ο καθηγητης στη λογοτεχνία ώστε να πας προετοιμασμένη
Τίτλος: Απ: Λογοτεχνία Α' Γυμνασίου
Αποστολή από: Έσπερος στις Σεπτέμβριος 18, 2016, 06:26:04 μμ
Πιθανα κειμενα, εκτος των προαναφερθεντων:

Κοκκινα λουστρινια
Κωνσταντης
Πρωινο αστρο
Ολυμπιακος υμνος
Νινετ
Ο παππους και το εγγονακι
Το μαυρο κυμα
Γραφειον ιδεων


Οι οδηγιες φετος αφηνουν να εννοηθει οτι μπορουμε να συνδυασουμε κειμενα στη λογικη των θεματικων ενοτητων του λυκειου. Συνιστα να αφιερωνουμε ακομα και πεντε ωρες σε καθε κειμενο. Οδηγιες για την εξεταση υποψιαζομαι οτι θα βγουν διαφορετικες φετος.

Οπως και να χει, δεν νομιζω οτι χρειαζεται να προετοιμαζετε καποιο κειμενο απο πριν, δεν εχουν πια και τοση περιπλοκοτητα τα κειμενα της α γυμνασιου! Η ιδεα να σου λεει τηλεφωνικα ποιο κειμενο εχουν για να προετοιμαζεσαι ειναι η καλυτερη!
Τίτλος: Απ: Λογοτεχνία Α' Γυμνασίου
Αποστολή από: konstantina_dam στις Σεπτέμβριος 18, 2016, 08:18:31 μμ
Χίλια ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας, με βοηθήσατε πάρα πολύ!. Η αλήθεια είναι ότι έχω αγχωθεί αρκετά(μάλλον χωρίς λόγο αφού όντως δεν είναι περίπλοκα τα κείμενα) και ετοιμάζω όσα πιο πολλά μπορώ.
Τίτλος: Απ: Λογοτεχνία Α' Γυμνασίου
Αποστολή από: deus στις Σεπτέμβριος 18, 2016, 08:36:04 μμ
Όσοι από εσάς, θα διδάξετε Λογοτεχνία ή Γλώσσα στο Γυμνάσιο συμβουλευτείτε τις φετινές οδηγίες για τη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων. Έχουν γίνει μεγάλες αλλαγές, ειδικά στη Γλώσσα.
Τίτλος: Απ: Λογοτεχνία Α' Γυμνασίου
Αποστολή από: olgalia στις Σεπτέμβριος 18, 2016, 10:42:46 μμ
deus τις διάβασα κι εχω προβληματιστεί ομολογώ. (Δε διδάσκω ακόμα και δεν ξερω αν θα προσληφθώ φέτος αλλά η ελπίδα πεθαινει τελευταια που λένε).
δεν τα κάνουμε πια με τη σειρά αλλά συνδυάζουμε ενότητες; Στη Γλώσσα εννοώ.
Τίτλος: Απ: Λογοτεχνία Α' Γυμνασίου
Αποστολή από: Έσπερος στις Σεπτέμβριος 18, 2016, 10:54:59 μμ
Εγω καταλαβα οτι κανουμε ολη τη γραμματικη / συνταξτικο με εμφαση σε αυτα που επισημαινουν οι οδηγιες και οτι τη θεματικη των ενοτητων την αναδιατασσουμε η τις συνδυαζουμε για μεγαλυτερη ευελιξια και ποικιλια. Εγω με τη συνδιδασκουσα, επειδη το καναμε πολλες φορες, και ως διωρο και ως τριωρο, ειπαμε να κινηθουμε οπως κινουμασταν παντα, αφου ουτως η αλλως ειχαμε κανει προσαρμογες και συνδυασμους. Θελω να πιστευω οτι οι συμβουλοι θα ειναι συνεργασιμοι προς αυτη την κατευθυνση.

Αυτο που κραταω απο τις οδηγιες ειναι οτι επιτελους αφηνουν μια ευελιξια και την απαλλαγη απο το τρεχαλητο να βγαλεις μια συγκεκριμενη υλη, αφου μπορεις να κανεις προσαρμογες σε συνεννοηση με τους συναδελφους. Προσωπικα μου αρεσει, αν και ξερω οτι πολλοι θα συνεχισουν να κανουν τους τυφλοσουρτες των λυσσαριων.

Παντως οι τωρινες οδηγιες μου φαινονται πολυ πιο γειωμενες στη σχολικη πραγματικοτητα. Να επισημανω λιγο κακεντρεχως βεβαια, οτι πολλες τετοιες προσαρμογες καναμε οσοι ημασταν πιο ευελικτοι, χωρις να μας τα πει μια επιτροπη σοφων. Ελπιζω τωρα να προσαρμοστουν και οσοι ευρισκαν το ευ εν τω πολλω και μας αγχωναν μηπως κανουμε ενα κειμενο λιγοτερο!
Τίτλος: Απ: Λογοτεχνία Α' Γυμνασίου
Αποστολή από: paramythenia στις Ιούνιος 02, 2017, 11:29:31 πμ
Καλημερα!
Μπορει να με διαφωτίσει καποιος αναφορικά με το 3ο θέμα των κειμένων;
Είχα την εντυπωση ότι οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν ανάμεσα σε ενα θέμα αναγνωστικης αναπόκρισης και ενα θεμα δημιουργικης γραφής, κάνω λάθος; Γιατι χτες καποιοι μαθητες μου έδωσαν και δεν υπηρχε δυνατότητα επιλογης!
Τίτλος: Απ: Λογοτεχνία Α' Γυμνασίου
Αποστολή από: Έσπερος στις Ιούνιος 02, 2017, 08:37:22 μμ
Ετσι ειναι. Αν δεν υπηρχε επιλογη, οι καθηγητες ειναι παρανομοι. Δηλαδη πως εξετασαν; Με τις κλασικες 4 ερωτησεις; Και ολη τη χρονια δεν τους ειχαν δουλεψει με τα νεου τυπου θεματα;

Ειναι σοβαρο ζητημα, αν διαπιστωθει οτι οντως οι μαθητες εχουν δικιο γιατι καμια φορα αλλα καταλαβαινουν. Μηπως τα μπερδεψαν με τη γλωσσα που συνεξεταζοταν; Μια διακριτικη διερευνηση απο πλευρας γονεων δεν θα ηταν κακη ιδεα.
Τίτλος: Απ: Λογοτεχνία Α' Γυμνασίου
Αποστολή από: paramythenia στις Ιούνιος 02, 2017, 11:54:03 μμ
Λοιπον, τους εβαλαν το ¨Ο δρομος για τον παραδεισο είναι μακρυς¨.
1η ερωτηση: Να αναφερθειτε στο προβλημα που αντιμετωπίζουν η Βερονικα και η Ελένη.
2η ερωτηση: α) Αφηγηματικη τεχνικη, β)γλωσσα
3η ερωτηση α) Ποια τα συναισθηματά σας αναφορικά με το προβλημα που αντιμετωπίζουν τα δυο κοριτσια, το β ζητουμενο, δεν το καλοθυμάμαι παντως ήταν θεμα δημιουργικής γραφής.
Και οι δύο μαθητές μου, διαφορετικών τμηματων, μου τονισαν ότι δεν ειχαν τη δυνατότητα επιλογης!

Όσο για τη γλώσσα, τους εβαλαν Να εξηγησουν σε προσχεδιασμένο προφορικό λογο πως το σχολείο συμβάλλει στη διαμορφωση του χαρακτηρα του μαθητη και στην κοινωνικοποιηση του (σε μαθητες α γυμνασίου ε;)!!!!
Τίτλος: Απ: Λογοτεχνία Α' Γυμνασίου
Αποστολή από: Έσπερος στις Ιούνιος 03, 2017, 08:59:41 πμ
Μου κανει εντυπωση, αφου τα θεματα ειναι συμφωνα με τον νεο νομο, το να μην εχει δυνατοτητα επιλογης. Μηπως δεν το ειχαν γραψει με σαφηνεθα; Μηπως το ειχαν πει προφορικα πριν απο τις εξετασεις και το θεωρησαν αυτονοητο; Οπως και να 'χει, καλο θα ηταν οι γονεις να ρωτησουν ευγενικα.