Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - Themis

Σελίδες: 12
1
Στο Υπουργείο, στο τμήμα διορισμών και προσλήψεων, ετοιμάζουν την προκήρυξη.
Λογικά θα βγει πριν τις εκλογές, εάν βέβαια αυτές γίνουν την άνοιξη και όχι νωρίτερα.

2
Διάφορα θέματα αδιόριστων / Απ: Δικαίωση ΣτΕ Ασεπιτών
« στις: Σεπτέμβριος 11, 2022, 01:30:39 μμ »
Συγχαρητήρια σε όλους όσους δικαιώθηκαν τελικά από το Ανώτατο Δικαστήριο και για τους 3 γραπτούς ΑΣΕΠ (2004, 2006, 2008).

Αποκαθίσταται, κατά κάποιο τρόπο, επιτέλους, μια χρονίζουσα αδικία στην Εκπαίδευση!!!

Επίσης, αποτελεί τεράστια νομική επιτυχία η δικαίωση και των επιτυχόντων  του 2004 και 2006, που είχαν αποκλειστεί από το Εφετείο  με σαθρά και αίολα νομικά επιχειρήματα!

Πάντως, το θέμα της αναδρομικότητας (δικαιώματα μισθολογικά, συνταξιοδοτικά κ.ά) δεν πρέπει να διαχωριστεί με κανέναν τρόπο από τον διορισμό όσων θεμελιώνουν δικαίωμα διορισμού, γιατί διαφορετικά θα χαθεί οριστικά. Υπάρχει δυστυχώς το κακό προηγούμενο της 1834/2021 Ολ. ΣτΕ  βλέπετε...

3
Έχω αναφέρει κι εξηγήσει με πολύ αναλυτικό τρόπο και με στοιχεία που δεν μπορούν να αμφισβητηθούν, αφού οι αριθμοί "μιλούν" από μόνοι τους και είναι αμείλικτοι, σε παλαιότερες δημοσιεύσεις μου σε αυτό το λήμμα, τους λόγους  που το ζήτημα της συμπερίληψης στους διορισμούς εκπαιδευτικών των Ασεπιτών 2008, με τον τρόπο που διεκδικείται η διευθέτησή του (πολιτική - νομοθετική λύση, χωρίς τελεσίδικη ονομαστική δικαστική απόφαση), δεν μπορεί να έχει δυστυχώς καμία τύχη, ούτε με αυτήν την πολιτική ηγεσία στο Υπουργείο, αλλά ούτε και με κάποια άλλη στο μέλλον. 

Κι ο λόγος είναι πολύ απλός και ξεκάθαρος:
Γενικά όλοι οι υποψήφιοι προς διορισμό εκπαιδευτικοί (Α΄βάθμια και Β΄βάθμια) βρίσκονται κοντά στις  150.000 (τεράστιος αριθμός υποψηφίων) κι ο πολυπόθητος διορισμός στην δημόσια εκπαίδευση μπορεί να πραγματοποιηθεί, είτε με βάση το εκάστοτε ισχύον σύστημα διορισμού, είτε με θετική τελεσίδικη ονομαστική δικαστική απόφαση από το Ανώτατο Δικαστήριο και μόνον, αποκλειομένου κάθε άλλου δυνατού τρόπου και κανένας Υπουργός, οποιουδήποτε πολιτικού κόμματος, δεν πρόκειται να αναλάβει την πολιτική ευθύνη (πολιτικό κόστος) να πάει κόντρα σε αυτό.

4
Οι επιτυχόντες ΑΣΕΠ 2008, αλλά και των προηγούμενων (2006, 2004), έχουν μόνον δύο "δρόμους", κατά τη γνώμη μου, για την αποκατάσταση της αδικίας που έχουν υποστεί:

Ο πρώτος είναι ο δικαστικός, με θετική ονομαστική απόφαση από το ΣτΕ. Όσοι πληρούν λοιπόν τις τυπικές (σε εύλογο χρόνο από την σωστή ακυρωτική απόφαση) αλλά και ουσιαστικές (θεμελίωση δικαιώματος διορισμού βάσει 527/2015 ΣτΕ) προϋποθέσεις, θα καταφέρουν να διοριστούν, αφού η ηγεσία του Υπουργείου έχει δεσμευθεί ως προς την άμεση εκτέλεση όλων των τελεσίδικων δικαστικών αποφάσεων.

Ο δεύτερος είναι η επαναφορά της μοριοδότησης στο σύστημα διορισμών της επιτυχίας σε γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ, με τρόπο αντίστοιχο του νόμου Διαμαντοπούλου (ν.3848/2010), που δεν εφαρμόστηκε ποτέ, αλλά έχει κριθεί θετικά, ως προς την συνταγματικότητά του, σε δικαστικές αποφάσεις του ΣτΕ. Αυτός είναι ίσως και ο μοναδικός πλέον δρόμος δικαίωσης των κόπων και άρσης μέρους της μακρόχρονης αδικίας που έχει υποστεί  μεγάλος αριθμός των επιτυχόντων ΑΣΕΠ, αφού δικαστικά τελικά θα δικαιωθούν λίγοι σε σχέση με το μεγάλο πλήθος των αδικημένων.
Το Υπουργείο βλέπει με θετικό μάτι μια τέτοια λύση καταρχάς, αλλά φυσικά απαιτείται και μεγάλη πίεση από την πλευρά των επιτυχόντων ΑΣΕΠ για την τελική ενσωμάτωσή της στο νέο σύστημα διορισμών, που θα ψηφιστεί τους επόμενους μήνες. Χρειάζεται μαζική κινητοποίηση προς αυτήν την κατεύθυνση, γιατί πιθανόν να είναι και η τελευταία ευκαιρία για πάρα πολλούς επιτυχόντες και δεν θα πρέπει να την αφήσουν να χαθεί ανεπιστρεπτί, εμμένοντας πεισματικά στις μη ορθολογικές μαξιμαλιστικές επιδιώξεις ορισμένων (τύπου τροπολογίας ΠΑΣΟΚ), που είναι καταφανές πως δεν μπορούν να υλοποιηθούν, λόγω και του πολύ μεγάλου αριθμού των εν δυνάμει δικαιούχων (10.000 - 12.000), αλλά και της καταφανούς αντισυνταγματικότητας, αφού μέχρι τώρα δεν υπάρχει καμία θετική ονομαστική δικαστική απόφαση υπέρ τους.

5
Φυσικά και υφίσταται ο όρος "χαμηλόβαθμοι", εννοώντας όλους όσους, βάσει 527/2015 Ολομ. ΣτΕ, δε θεμελιώνουν δικαίωμα διορισμού, αφού η σειρά τους στους πίνακες επιτυχόντων είναι χαμηλότερη από το σύνολο των διορισμών στον κλάδο τους : διοριστέοι + αντισυνταγματικοί διορισμοί (30μηνο+24μηνο+40%).

Για του λόγου το αληθές, παραθέτω ακολούθως αυτούσια αποσπάσματα από σχετικά πρόσφατες αποφάσεις του ΣτΕ, που αποτελούν πλέον νομολογία κι εκφράζουν την εδραιωμένη άποψη του Ανωτάτου Δικαστηρίου επί των συγκεκριμένων ζητημάτων:

"... με καμία από τις προαναφερθείσες αποφάσεις  δεν κρίθηκε ότι οι επιτυχόντες εκπαιδευτικοί σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ αποκτούν άνευ ετέρου - και δη ανεξαρτήτως της σειράς κατατάξεώς τους στους οικείους πίνακες - "δικαίωμα διορισμού" σε οργανικές θέσεις δυσπρόσιτων (ή κοινών) σχολείων, τις οποίες είχαν καταλάβει εκπαιδευτικοί των οποίων οι διορισμοί κρίθηκαν ως μη νόμιμοι και ακυρωτέοι, αλλά μόνον ότι δεν μπορούσε να αποκλεισθεί, στις κριθείσες υποθέσεις, το έννομο συμφέρον των επιτυχόντων σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για την άσκηση αιτήσεως ακυρώσεως κατά το άρθρο 47 παρ. 1 του Π.Δ/τος 18/1989. Και τούτο, προκειμένου να μη στερηθούν της αναγκαίας δικαστικής προστασίας..."

"... η άποψη  πως  οι συγκεκριμένοι  επιτυχόντες  διορίστηκαν  τελικώς  λόγω  άδηλου  ενδιαφέροντος  εκ  μέρους  των  επιτυχόντων  που  βρίσκονται  πολύ  υψηλότερα από  αυτούς  στον  οικείο  Πίνακα  επιτυχόντων, ουδόλως είναι αληθής και ευσταθεί,  καθώς  η  μη  προσφυγή  στο  δικαστήριο  των  ενδιαμέσων  αυτών  επιτυχόντων που  έλαβαν  υψηλότερη  θέση  από  τους  συγκεκριμένους διορισθέντες, δεν  αποτελεί  τεκμήριο άρνησης  του διορισμού  τους..."


Και ακολουθούν σύντομα και άλλες, που θα ανατρέψουν και θα ξεκαθαρίσουν πολλά...

Οι δικαστικές αποφάσεις άλλωστε δε δίνουν εντολές διορισμού, αλλά περιγράφουν αυστηρά  το νομικό πλαίσιο, εντός του οποίου καλείται η εκάστοτε διοίκηση του Υπουργείου να τις εφαρμόσει (εκτελέσει) και να διορίσει όσους το δικαιούνται, με βάση πάντα το αιτιολογικό σκεπτικό και το διατακτικό τους. Κάθε υπέρβαση βέβαια της διοίκησης, υπόκειται και πάλι σε δικαστικό έλεγχο.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση τώρα, η διοίκηση του Υπουργείου επέλεξε να μην συμμορφωθεί στις δικαστικές αποφάσεις απλά εκτελώντας τις, αλλά να νομοθετήσει (άρθρο 73, ν.4589/2019), για να δώσει μια νομιμοφανή κάλυψη στο 35% περίπου όσων διορίστηκαν, αλλά βάσει του αιτιολογικού σκεπτικού των αποφάσεων αυστηρά, δεν προέκυπτε διορισμός για αυτούς, δηλαδή η τροπολογία Γαβρόγλου έγινε μόνο για να μπορέσουν να διοριστούν οι "χαμηλόβαθμοι", μετατρέποντας καταχρηστικά το απλό έννομο συμφέρον τους σε δικαίωμα διορισμού.

6
Να πω, όμως, κάτι. Όσον αφορά το Themis. Οι πρώτοι δικαστικοί διορισμοί επιτυχόντων (μη διοριστέων) ΑΣΕΠ βάσει της 527 έγιναν το '16 απ' το Φίλη. Περιελάμβαναν ΚΑΙ χαμηλόβαθμους. ΔΕΝ εξετάστηκαν σειρές. Αφορούσαν φυσικούς του '04.
Ναι συνάδελφε, το 2016 διόρισαν τους πάντες με την συγκεκριμένη απόφαση που αναφέρεις (και κάποιες άλλες ακόμη), γιατί κάποιοι από αυτούς που ήταν χωρίς αποδεδειγμένο δικαίωμα διορισμού (βάσει 527/2015 ΣτΕ και συνόλου αντισυνταγματικών διορισμών), ενώ ήταν "χαμηλόβαθμοι",  είχαν "υψηλές" γνωριμίες στην τότε ηγεσία του Υπουργείου και κατάφεραν να διοριστούν. Αξιοσημείωτο είναι δε πως από τους 17 συνολικά διορισμένους με αυτήν την απόφαση, μόνον οι 6 ήταν "υψηλόβαθμοι" και θεμελίωναν δικαίωμα διορισμού, ενώ οι υπόλοιποι 11 ήταν "χαμηλόβαθμοι" έως και πάρα πολύ (σε σύνολο 2.001 επιτυχόντων στον κλάδο ΠΕ04, διορίστηκαν τότε ο 1.990 και ο 1.998!).
Όμως το 2018, με τον επόμενο υπουργό, σε εκτέλεση μιας εντελώς όμοιας απόφασης με την προαναφερθείσα (για τον ίδιο ακριβώς πίνακα των ΠΕ04 ΑΣΕΠ 2004), από τους 10 αρχικώς δικαιωμένους (και με απολύτως δεσμευτική απόφαση, καθώς είχαν προσφύγει κατά των πινάκων διορισμού εντός 60 ημερών), τελικά διορίστηκαν μόνον οι 6 που ήταν "υψηλόβαθμοι" και οι υπόλοιποι 4 όχι, γιατί ήταν "χαμηλόβαθμοι" (και προσέφυγαν ξανά στο Διοικητικό Εφετείο για αυτό).
Οπότε όπως καταλαβαίνεις, το Υπουργείο ερμηνεύει τις δικαστικές αποφάσεις και διορίζει κάποιες φορές δυστυχώς, κατά το δοκούν και το συμφέρον ορισμένων, που έχουν κατά το κοινώς λεγόμενο "μπάρμπα στην Κορώνη"...


7
Themis θα μπορούσες να πεις με αριθμούς και για τον κλάδο ΠΕ06 σε παρακαλώ?
Στον κλάδο των Αγγλικής Φιλολογίας ΠΕ06  του ΑΣΕΠ 2008, γενικό σύνολο επιτυχόντων 2.960, διοριστέοι 228, αντισυνταγματικοί διορισμοί 128 (30μηνο+24μηνο+40%), οπότε η σειρά επιτυχόντος με θεμελιωμένο δικαίωμα διορισμού βάσει 527/2015 ΣτΕ είναι η 228+128=356 (κανονικά μέχρι αυτή την σειρά θα έπρεπε να είχαν γίνει οι διορισμοί το 2019). Με την τροπολογία Γαβρόγλου  έγιναν 8 διορισμοί επιτυχόντων, με τη σειρά του τελευταίου διορισμένου να είναι  2.021! Όσοι βρίσκονται από την θέση 357 έως και την 2.021 (1.665 θέσεις), δεν έχουν αποδεδειγμένα αδικηθεί (βάσει 527/2015 ΣτΕ) και δεν θα μπορούσε να διοριστεί κανένας από αυτούς με απλή εφαρμογή (εκτέλεση) δικαστικής απόφασης, χωρίς την απαραίτητη νομιμοφανή κάλυψη της τροπολογίας.
Αναλυτικότερα, από τους 8 διορισμένους, οι 3 έχουν σειρές μέχρι 356 (θεμελιωμένο δικαίωμα διορισμού) και οι υπόλοιποι 5  ξεπερνούν έως και πάρα πολύ το θεμελιωμένο αυτό όριο (σειρές 529, 637, 1.125, 1.539, 2.021)!!!

8
Θα μιλήσω ξανά με αριθμούς, που δεν μπορούν να αμφισβητηθούν, καθώς είναι αμείλικτοι:
Για παράδειγμα στον κλάδο των Νηπιαγωγών ΠΕ60  του ΑΣΕΠ 2008, γενικό σύνολο επιτυχόντων 5.826, διοριστέοι 602, αντισυνταγματικοί διορισμοί 618 (30μηνο+24μηνο+40%), οπότε η σειρά επιτυχόντος με θεμελιωμένο δικαίωμα διορισμού βάσει 527/2015 ΣτΕ είναι η 602+618=1.220  (κανονικά μέχρι αυτή την σειρά θα έπρεπε να είχαν γίνει οι διορισμοί το 2019). Με την τροπολογία Γαβρόγλου  έγιναν 39 διορισμοί επιτυχόντων, με τη σειρά του τελευταίου διορισμένου να είναι  4.976! Όσοι βρίσκονται από την θέση 1.221 έως και την 4.976 (3.756 θέσεις), δεν έχουν αποδεδειγμένα αδικηθεί (βάσει 527/2015 ΣτΕ) και δεν θα μπορούσε να διοριστεί κανένας από αυτούς με απλή εφαρμογή (εκτέλεση) δικαστικής απόφασης, χωρίς την απαραίτητη νομιμοφανή κάλυψη της τροπολογίας.
Αναλυτικότερα, από τους 39 διορισμένους, οι 33 έχουν σειρές μέχρι 1.220 (θεμελιωμένο δικαίωμα διορισμού) και μόνον οι υπόλοιποι 6  ξεπερνούν λίγο έως και πάρα πάρα πολύ το θεμελιωμένο αυτό όριο (σειρές 1.233, 1.247, 1.366, 1.764, 4.898, 4.976). Ειδικά οι δύο τελευταίοι, με τις πολύ χαμηλές σειρές τους, βάζουν στο "παιχνίδι" της συμπερίληψης 3.756 επιτυχόντες (3πλάσιος αριθμός από το σύνολο των μόνιμων διορισμών στον κλάδο)!!!
Πραγματικά τώρα όμως, με ποιο τρόπο προκύπτει, βάσει 527/2015 ΣτΕ, ότι αδικήθηκε κάποιος που έχει σειρά 2.000, 2.500, 3.000, 3.500, 4.000, 4.500, παρά μόνον ότι διορίστηκαν (όχι καλώς, όπως αναφέρουν πάντα, αλλά πολύ κακώς) 2 επιτυχόντες με σειρές χαμηλότερες από αυτόν; Αρκεί άραγε αυτή η στρέβλωση από μόνη της, νομικά αλλά και ηθικά, να  θεμελιώσει δικαίωμα διορισμού σε 3.756 επιτυχόντες; Αφού βάσει της σειράς του και μόνον, με απλή αριθμητική, δεν προκύπτει με τίποτα ότι τον έβλαψαν οι 618 αντισυνταγματικοί διορισμοί, δεν βγαίνουν οι αριθμοί!
Αυτό βέβαια, μεταξύ άλλων, θα κριθεί οριστικά και τελεσίδικα, σχετικά σύντομα από το Ανώτατο Δικαστήριο, αφού στις 13/10/2022 έχουν προσδιοριστεί για να δικαστούν στο ΣτΕ οι πρώτες από τις εφέσεις της συμπερίληψης.
Αντίστοιχα, χαρακτηριστικά ακραία παραδείγματα, υπάρχουν βέβαια και σε αρκετούς από τους υπόλοιπους κλάδους και ειδικότητες (ΠΕ01, ΠΕ02, ΠΕ04.1, ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ11 κ.ά.).

9
Καλό μήνα σε όλους!
Όπως έχω αναφέρει κι εξηγήσει αναλυτικά σε προηγούμενη τοποθέτησή μου, όλοι οι επιτυχόντες των γραπτών διαγωνισμών ΑΣΕΠ και ειδικότερα των 3 τελευταίων  (2004, 2006, 2008) έχουν αδικηθεί από λίγο έως πάρα πολύ, δηλαδή κάποιοι, που είναι και οι περισσότεροι, έχασαν αναπλήρωση και μόρια προϋπηρεσίας και κάποιοι άλλοι, που είναι φυσικά αρκετά λιγότεροι, έχασαν τον βέβαιο μόνιμο διορισμό τους.
Τα δικαστήρια όμως, ελληνικά κι ευρωπαϊκό, μπορούν να σου αποδώσουν μόνον όσα αποδεδειγμένα με στοιχεία κι ισχυρά τεκμήρια έχεις χάσει  κι όχι οτιδήποτε υποθέτεις, θεωρείς ή εικάζεις. Δηλαδή εάν έχεις χάσει, με βάση την σειρά σου στον πίνακα επιτυχόντων και το σύνολο των αντισυνταγματικών διορισμών, τον μόνιμο διορισμό σου και πληροίς και τις τυπικές χρονικές προϋποθέσεις, να αποφανθούν ότι θα πρέπει να διοριστείς. Αλλά εάν έχασες μόνον αναπλήρωση και μόρια προϋπηρεσίας, ακόμα κι αν το αποδείξεις (πολύ δύσκολη η ακριβής απόδειξη) με κάποιον τρόπο, αυτό από μόνο του δεν μπορεί  να οδηγήσει κανένα δικαστήριο να αποφασίσει ότι θα πρέπει να σου αποδοθεί  μόνιμος διορισμός, αλλά μόνον κάποια μόρια προϋπηρεσίας, αυτά που αποδεδειγμένα έχασες και τίποτα περισσότερο δυστυχώς!
Αξιοσημείωτο τώρα είναι ότι πάνω από 8 στους 10 εκπαιδευτικούς που έχουν προσφύγει ήδη στα δικαστήρια ως "αδικημένοι Ασεπίτες 2008" (συντριπτική πλειοψηφία), έχουν σειρές στους πίνακες επιτυχίας κάτω από το όριο διορισμού που προκύπτει με βάση την 527/2015 ΣτΕ (δεν έχουν  θεμελιωμένο δικαίωμα διορισμού) και δεν έχουν αδικηθεί (παραλειφθεί) πραγματικά, σύμφωνα με αυτή την απόφαση αυτή, δηλαδή είναι "χαμηλόβαθμοι", και μόνον ο διορισμός των άλλων "χαμηλόβαθμων" με την τροπολογία Γαβρόγλου τους έδωσε το δικαίωμα να μπορούν να μιλούν για αδικία (στην ουσία ως "υψηλοί χαμηλόβαθμοι") και να μπουν στο "παιχνίδι" διεκδίκησης του πολυπόθητου διορισμού, 4 χρόνια μετά την έκδοση της 527/2015 ΣτΕ, αφού είχε παρέλθει προ πολλού ο εύλογος χρόνος για κάθε αίτηση-προσφυγή!
Γι' αυτό άλλωστε κι όταν δίνουν συνεντεύξεις οι "Ασεπίτες 2008" στα διάφορα ΜΜΕ, σχεδόν πάντα αναφέρουν ότι "αδικηθήκαμε κατάφωρα, γιατί διορίστηκαν κάποιοι που βρίσκονται πολύ πιο κάτω από εμάς στους πίνακες", αλλά ενώ τους αδίκησαν κατάφωρα, συμπληρώνουν πως "καλά έκαναν και τους διόρισαν", κάτι δηλαδή ιδιαίτερα οξύμωρο και τραγελαφικό συνάμα, αφού μόνον ο διορισμός αυτών, με τον τρόπο που έγινε, τους έδωσε μια ελπίδα διεκδίκησης διορισμού, καθώς είναι γι' αυτούς "η μόνη λύσις"...
Όμως η αδικία - ρουσφέτι της τροπολογίας Γαβρόγλου (διορισμός "χαμηλόβαθμων") δεν μπορεί να διορθωθεί με ένα άλλο ρουσφέτι γι' αυτούς (αφού μέχρι τώρα ονομαστική δικαστική απόφαση υπέρ τους δεν έχουν), που θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα κι αδικίες από αυτά που θα προσπαθήσει να θεραπεύσει, καθώς κι ο πρωτοετής φοιτητής της νομικής γνωρίζει ότι ισότητα στην παρανομία - λάθος δεν νοείται!

10
Κάποιοι στο forum μάλλον παραπληροφορούν κατά την γνώμη μου σκόπιμα. Ο/η themis πέταξε μια φωτοβολίδα για διορισμό μόνο αυτών που είχαν καταθέσει αίτηση ακύρωσης του διορισμού των συναδέλφων το 2019 εντός 60 ημερών. Δεν μας έγραψε που το διάβασε ή από ποια πηγή το έχει μάθει. Αν δεν μας πει τα παραπάνω η πληροφορία είναι άνευ σημασίας.
Το αναφέρω ήδη συνάδελφε, προφανώς δεν το διάβασες καλά, αλλά θα το επαναλάβω με πιο συγκεκριμένη διατύπωση:
Υπήρξα αυτήκοος μάρτυρας προφορικής κατηγορηματικής δήλωσης νομικού συμβούλου του Υπουργείου και μετέφερα όσο πιστότερα μπόρεσα τα λεχθέντα από αυτόν.
Αυτό και τίποτα περισσότερο...
Άλλωστε ο καθένας μας είναι εντελώς ελεύθερος να κρίνει ορθολογικά και να αξιολογεί τις διάφορες πληροφορίες και τα αναφερόμενα στοιχεία, αυτό αποτελεί εξάλλου φυσικό κι αναπόσπαστο συστατικό της πραγματικής Δημοκρατίας! Δεν χρειάζεται επιπλέον συμβουλές και καθοδήγηση...

11
Όσοι  πάντως, από αυτούς που έχουν καλύτερες σειρές από τον τελευταίο διορισθέντα (με την τροπολογία Γαβρόγλου) στον οικείο πίνακα επιτυχόντων, κατέθεσαν Αίτηση Ακύρωσης των διορισμών αυτών στο Διοικητικό Εφετείο εντός 60 ημερών από την έκδοση της Διοικητικής Πράξης Διορισμού των επιτυχόντων με την τροπολογία Γαβρόγλου (άρθρο 73, Ν.4589/2019), θα πάρουν (έχουν πάρει) θετική δεσμευτική δικαστική απόφαση και θα διοριστούν σίγουρα, όπως αναφέρθηκε ξεκάθαρα και κατηγορηματικά από νομικό σύμβουλο του Υπουργείου.
Όλοι οι υπόλοιποι που δεν επέλεξαν, ή μάλλον δεν τους υπέδειξαν οι δικηγόροι στους οποίους κατέφυγαν (για ευνόητους λόγους), το "δρόμο" της Αίτησης Ακύρωσης των διορισμών που τους αδίκησαν (νομικά ο πιο σίγουρος κι ισχυρός "δρόμος"), δυστυχώς βρίσκονται στον "αέρα", μπλεγμένοι σε έναν ατέρμονο δικαστικό αγώνα, με πολύ αβέβαιη έκβαση (λόγω τυπικών αλλά και ουσιαστικών λόγων) κι αναγκασμένοι να "κυνηγούν" και να παρακαλούν πολιτικούς.
Γιατί στο Δημόσιο και Διοικητικό Δίκαιο, για την επιτυχή έκβαση μιας υπόθεσης, δεν έχει σημασία μόνον το δίκαιο του αιτήματός σου, αλλά πολύ σημαντικό και καθοριστικό ρόλο παίζουν ο τρόπος (πως το ζητάς) αλλά κι ο χρόνος (πότε το ζητάς).

12
Τελικά ποιοι έχουν αδικηθεί, με βάση την απόφαση 527/2015 Ολομ. ΣτΕ και όλες τις υπόλοιπες που βασίστηκαν σε αυτήν και ακολούθησαν (συνολικά υπερβαίνουν τις 100, εκδόθηκαν από το ΣτΕ και το ΔΕΑ και φορούν διοριστέους του ΑΣΕΠ 2008 αλλά και επιτυχόντες των ΑΣΕΠ 2004, 2006 και 2008); Είναι άραγε αδικημένοι μόνον οι επιτυχόντες του ΑΣΕΠ 2008, επειδή ήταν ο τελευταίος (και πιο δύσκολος!) γραπτός διαγωνισμός; Και από αυτούς, όλοι τους ή μόνον όσοι βρίσκονται σε υψηλότερη θέση στον πίνακα επιτυχίας από τον τελευταίο διορισθέντα κάθε ειδικότητας το 2019 με την τροπολογία Γαβρόγλου (δηλ. οι αιτούντες συμπερίληψη); Ή μήπως είναι όλοι οι επιτυχόντες, όλων των γραπτών διαγωνισμών, αφού ποτέ δεν ίσχυσε για τους διορισμούς το 100% ΑΣΕΠ, από τους εκάστοτε ισχύοντες πίνακες επιτυχόντων;
Το "αδικημένοι" είναι ένας χαρακτηρισμός πολύ γενικός, αόριστος κι υποκειμενικός, μη εύκολα αντικειμενικά προσδιορίσιμος, πόσο μάλλον μετρήσιμος. Αποδεδειγμένα (θεμελιωμένο δικαίωμα) πάντως έχουν πραγματικά αδικηθεί μόνον όσοι έχουν στερηθεί τον βέβαιο διορισμό τους, δηλαδή όλοι οι επιτυχόντες (ΑΣΕΠ 2004, 2006, 2008) που η σειρά τους καλύπτεται από το σύνολο των διορισμών που έγιναν στο κλάδο τους κατά τα σχολικά έτη που ίσχυαν οι εκάστοτε πίνακες επιτυχίας, δηλαδή με απλά λόγια όλοι αυτοί που με βάση την σειρά τους στον πίνακα επιτυχόντων έχασαν σίγουρα τον διορισμό τους από κάποιον άλλον που διορίστηκε λόγω προϋπηρεσίας (30μηνο, 24μηνο, 40%)
Για παράδειγμα στους Νηπιαγωγούς ΠΕ60 του ΑΣΕΠ 2008 έχουμε:  γενικό σύνολο επιτυχόντων 5.826, διοριστέοι 602, αντισυνταγματικοί διορισμοί 618 (30μηνο+24μηνο+40%), οπότε η σειρά επιτυχόντος με θεμελιωμένο δικαίωμα διορισμού βάσει 527/2015 ΣτΕ είναι η 602+618=1.220  (κανονικά μέχρι αυτή την σειρά θα έπρεπε να είχαν γίνει οι διορισμοί το 2019). Με την τροπολογία Γαβρόγλου  η σειρά του τελευταίου διορισμένου είναι  4.976! Όσοι βρίσκονται από την θέση 1.221 έως και την 4.976 (3.756 θέσεις), δεν έχουν αποδεδειγμένα αδικηθεί (βάσει 527/2015 ΣτΕ) και δεν θα μπορούσε να διοριστεί κανένας από αυτούς με απλή εφαρμογή (εκτέλεση) δικαστικής απόφασης, χωρίς την απαραίτητη νομιμοφανή κάλυψη της τροπολογίας. Πραγματικά όσο καλόπιστος κι αν είναι κάποιος, ενώ συνολικά όλοι οι διορισμοί ήταν 1.220, μπορεί να δεχθεί λογικά σκεπτόμενος ότι αποδεικνύεται (όχι εικάζεται ή πιθανολογείται) ορθολογικά βλάβη-αδικία για κάποιον που βρίσκεται στον πίνακα 1.000-2.000-3.000 θέσεις πιο κάτω;
Με εντελώς αντίστοιχο τρόπο βρίσκονται όλοι όσοι έχουν αδικηθεί (χάσει βέβαιο διορισμό) και στις υπόλοιπες ειδικότητες και στους άλλους διαγωνισμούς ΑΣΕΠ (2004 και 2006). Συνολικά όλοι οι αδιόριστοι αποδεδειγμένα αδικημένοι (σε όλες τις ειδικότητες και στους 3 ΑΣΕΠ) ήταν το 2018 περίπου 5.000 - 6.000 (σύμφωνα με υπολογισμούς της τότε κυβέρνησης), ένας εντελώς διαχειρίσιμος αριθμός, καθώς υπήρχαν και πολλοί πολλαπλώς επιτυχόντες, αλλά δυστυχώς οι τότε κυβερνώντες δεν τόλμησαν και δεν ήθελαν να προχωρήσουν σε πλήρη άρση της πιστοποιημένης αδικίας, διορίζοντάς τους όλους αυτούς με μια συνολική νομοθετική ρύθμιση, θέτοντας  έτσι ένα δίκαιο οριστικό τέλος σε μια μακρόχρονη συνταγματική εκτροπή.
Αντιθέτως επέλεξαν, με τη νομιμοφανή κάλυψη της γνωστής τροπολογίας, να διορίσουν πολύ λιγότερους από τους πραγματικά αδικημένους (455 αντί 5.000-6.000) και μάλιστα με τον 1 στους 3 διορισμένους από αυτούς, να μην έχουν αδικηθεί (χάσει βέβαιο διορισμό) πραγματικά, λόγω της χαμηλής σειράς τους στους πίνακες επιτυχίας του ΑΣΕΠ. Μάλιστα διόρισαν και αρκετές ακραίες περιπτώσεις επιτυχόντων, όπως π.χ.  στους Νηπιαγωγούς ΠΕ60  τον επιτυχόντα με σειρά 4.976, 3.756 θέσεις κάτω από τη θέση 1.220 (όριο αδικημένων βάσει 527/2015 ΣτΕ), στους Φιλολόγους ΠΕ02 τον επιτυχόντα με σειρά 3.268, 2.007 θέσεις κάτω από τη θέση 1.261 (όριο αδικημένων βάσει 527/2015 ΣτΕ), στους Φυσικούς ΠΕ04.01 τον επιτυχόντα με σειρά 1.127, 733 θέσεις κάτω από τη θέση 394 (όριο αδικημένων βάσει 527/2015 ΣτΕ), στους Γαλλικής Φιλολογίας ΠΕ05 τον επιτυχόντα με σειρά 925, 725 θέσεις κάτω από τη θέση 200 (όριο αδικημένων βάσει 527/2015 ΣτΕ), στους Αγγλικής Φιλολογίας ΠΕ06 τον επιτυχόντα με σειρά 2.021, 1.665 θέσεις κάτω από τη θέση 356 (όριο αδικημένων βάσει 527/2015 ΣτΕ) κ.ο.κ.
Η τροπολογία Γαβρόγλου λοιπόν μόνον αποκατάσταση της αδικίας δεν επέφερε τελικά, όπως διατείνονταν οι προηγούμενοι κυβερνώντες, αλλά αντιθέτως παρήγαγε καινούργιες και πιο σύνθετες στρεβλώσεις κι αδικίες, διευρύνοντας κατά πολύ τον κύκλο εργασιών ορισμένων δικηγόρων!

13
Στην απόφαση 1834/2021 Ολομ. ΣτΕ  (σε πρότυπη δίκη) κρίθηκε ότι η διάταξη του άρθρου 73 του ν. 4589/2019, με την οποία η Ελληνική Πολιτεία, στο πλαίσιο συμμορφώσεώς της προς ακυρωτικές αποφάσεις του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών και κατ’ εφαρμογήν κριτηρίων που δεν παρίστανται ως προδήλως απρόσφορα για την επίτευξη των σκοπών του ανωτέρω νόμου δεν προσέδωσε αναδρομικότητα στους διορισμούς των αιτούντων εκπαιδευτικών, δεν αντίκειται στο άρθρο 95 παρ. 5 του Συντάγματος. Ειδικότερα, με την απόφασή του αυτή το Δικαστήριο προσδιόρισε, το ειδικότερο περιεχόμενο και την έκταση των υποχρεώσεων συμμορφώσεως προς ακυρωτικές δικαστικές αποφάσεις τόσο της Διοικήσεως όσο και του νομοθέτη, σε περίπτωση που επιχειρείται συμμόρφωση προς δικαστική απόφαση με διάταξη νόμου.
Πουθενά όμως, μέσα στο μακροσκελέστατο κείμενο της απόφασης (19 σκέψεις συνολικά) δεν αναφέρεται ρητά, αλλά ούτε κι υπονοείται φυσικά με κανέναν τρόπο, ότι όσοι διορίστηκαν με βάση την παραπάνω τροπολογία (αφού βέβαια είχαν όλοι τους μια αρχικά θετική ονομαστική απόφαση για επανεξέταση της αίτησής τους από το Διοικητικό Εφετείο μέχρι και τις 29/1/2019, όπως αναφέρεται στην τροπολογία) εξομοιώνονται - εξισώνονται με τους υπολοίπους επιτυχόντες του διαγωνισμού ΑΣΕΠ 2008  (και πώς θα μπορούσε άλλωστε;).
Η προσπάθεια για εξομοίωση - εξίσωση τους, αποτελεί μια "τραβηγμένη" (από τα μαλλιά) νομική ερμηνεία  κάποιων δικηγόρων, με πολύ συγκεκριμένη στόχευση, που φυσικά δεν εδράζεται ούτε στο γράμμα, αλλά ούτε και στο πνεύμα της απόφασης αυτής και μόνον ως κακό δικηγορικό σόφισμα μπορεί χαρακτηριστεί. Κι αυτό, γιατί πολύ απλά δεν αναφέρεται πουθενά ρητά, αλλά ούτε συνάγεται αμέσως, από το διατακτικό ή το αιτιολογικό σκεπτικό της απόφασης κάτι τέτοιο, ώστε να αποτελέσει νομολογία. Και μόνον μια ισχυρή νομολογία, που παράγεται από το διατακτικό ή το αιτιολογικό σκεπτικό απόφασης του ανωτάτου δικαστηρίου, κι όχι από αίολες, αυθαίρετες και κατά το δοκούν (και το συμφέρον) νομικές ερμηνείες, μπορεί να αποτελέσει τη βάση μιας συνταγματικώς ορθής νομοθετικής ρύθμισης.
Όποιος λοιπόν ενδιαφέρεται για το τι ακριβώς αναφέρει και ποιους αφορά η απόφαση αυτή της Ολομέλειας του ΣτΕ, δεν έχει παρά να διαβάσει ο ίδιος με προσοχή κι επιμέλεια το κείμενο ολόκληρο, ώστε να δει με τα μάτια του, να κρίνει με το μυαλό του και τελικώς να σχηματίσει προσωπική άποψη, για όσα σχετικά λέγονται ή προβάλλονται από διαφόρους κι έτσι να μπορέσει να πάρει τις κρίσιμες αποφάσεις του για το παρόν και το μέλλον του.

14
Στο αίτημα της συμπερίληψης μπορούν να περιληφθούν όλοι οι επιτυχόντες του διαγωνισμού ΑΣΕΠ 2008 που στην ειδικότητά τους έγιναν διορισμοί το 2019 με την τροπολογία Γαβρόγλου (άρθρο 73, Ν.4589/2019) και αυτοί έχουν υψηλότερη βαθμολογία από τον τελευταίο διορισμένο με την τροπολογία στον αντίστοιχο πίνακα επιτυχόντων.
Ευνόητο είναι λοιπόν ότι όλοι οι εν δυνάμει υποψήφιοι προς διορισμό, δηλαδή όχι μόνον αυτοί που έχουν ήδη, μετά το 2019, καταθέσει αίτηση διορισμού στο υπουργείο και έχουν προσφύγει ακολούθως στα διοικητικά δικαστήρια (προσφεύγοντες και μη), συνολικά σε όλες τις ειδικότητες (Α΄ και Β΄ βάθμια), είναι σίγουρα  πάνω από 10.000. Ο πραγματικός τους αριθμός είναι πολύ μεγάλος, αλλά φυσικά και είναι πεπερασμένος και δεν τείνει στο άπειρο!!!
Και θα δώσω ακολούθως δύο παραδείγματα, για να γίνουν πλήρως αντιληπτά τα πραγματικά μεγέθη:
1) Στην ειδικότητα των ΠΕ60 Νηπιαγωγών  στον πίνακα των επιτυχόντων κατετάγησαν συνολικά 5.826, από αυτούς οι πρώτοι 602 ήταν οι διοριστέοι. Με την τροπολογία Γαβρόγλου διορίστηκαν 39 επιτυχόντες και ο τελευταίος από αυτούς είχε σειρά επιτυχίας στον πίνακα 4.976. Άρα όλοι όσοι έχουν σειρά επιτυχίας μέχρι και 4.975, έχουν δικαίωμα ένταξής τους στην συμπερίληψη. Με τους τελευταίους διορισμούς Κεραμέως (ειδική και γενική) διορίστηκαν ακόμη 1.381, που συμπεριλαμβάνονται και στον πίνακα επιτυχίας 2008. Οπότε με απλή αριθμητική εύκολα προκύπτει: 4.976 - (602+39+1381) = 4.976 - 2.022 = 2.954 επιτυχόντες ΠΕ60 εν δυνάμει ανήκοντες στην συμπερίληψη.
2) Ομοίως, στην ειδικότητα των ΠΕ02 Φιλολόγων στον πίνακα των επιτυχόντων κατετάγησαν συνολικά 3.271, από αυτούς οι πρώτοι 481 ήταν οι διοριστέοι. Με την τροπολογία Γαβρόγλου διορίστηκαν 232 επιτυχόντες και ο τελευταίος από αυτούς είχε σειρά επιτυχίας στον πίνακα 3.268. Άρα όλοι όσοι έχουν σειρά επιτυχίας μέχρι και 3.267, έχουν δικαίωμα ένταξής τους στην συμπερίληψη. Με τους τελευταίους διορισμούς Κεραμέως (ειδική και γενική) διορίστηκαν ακόμη 395, που συμπεριλαμβάνονται και στον πίνακα επιτυχίας 2008. Οπότε με απλή αριθμητική εύκολα προκύπτει: 3.268 - (481+232+395) = 3.268 - 1.108 = 2.160  επιτυχόντες ΠΕ02 εν δυνάμει ανήκοντες στην συμπερίληψη.
Συνολικά λοιπόν, μόνον σε αυτές τις δύο ειδικότητες, ο αριθμός των εν δυνάμει αιτούντων να συμπεριληφθούν στους διορισμούς ανέρχεται σε 2.954+2.160=  5.114 επιτυχόντες (ΠΕ60+ΠΕ02), αριθμός πολύ συγκεκριμένος και πραγματικός και με πολύ απλό τρόπο συναγόμενος! Με εντελώς αντίστοιχο τρόπο προκύπτουν οι αριθμοί και στις υπόλοιπες ειδικότητες της Α΄βάθμιας (9 ειδικότητες) και της Β΄βάθμιας (14 ειδικότητες) και έτσι το σύνολο φτάνει τελικά να ξεπερνά τους 12.000!
Κι όπως είναι εύκολα κατανοητό, καμία συνταγματικώς ορθή νομοθετική ρύθμιση δεν μπορεί να τους διαχωρίσει σε προσφεύγοντες και μη, από τη στιγμή που οι μέχρι τώρα προσφεύγοντες δεν έχουν κάποια δικαστική απόφαση που να τους δικαιώνει ρητά και ονομαστικά, ώστε να δικαιολογείται νομικά, αλλά και ηθικά, ο διαχωρισμός και ο διορισμός τους (μόνον των προσφευγόντων) καταληκτικά.

Σελίδες: 12

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160634
  • Σύνολο θεμάτων: 19222
  • Σε σύνδεση σήμερα: 847
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 14
Επισκέπτες: 420
Σύνολο: 434

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.117 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.