0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Γιατί δεν είναι παιδαγωγικά σωστό σε αυτή την ηλικία να υπάρξει τμήμα που να το "μοιράζονται" 5-6 δάσκαλοι (ή και παραπάνω), που ο καθένας θα έχει από 4-5 ώρες. Θεωρείται γυμνασιοποίηση του δημοτικού.
Δε λέω αυτό. Εγώ αναφέρομαι στον τρόπο υπολογισμού του αριθμού των κενών μεταθέσεων/διορισμών. Η τοποθέτηση και η συμπλήρωση ωραρίου είναι άλλο πράγμα.
Ας μου εξηγήσει κάποιος γιατί υπολογίζονται διαφορετικά τα κενά μεταθέσεων/διορισμών στην Αθμια και διαφορετικά στη Βθμια.
Γιατί, αν δεν κάνω λάθος, στη Β/θμια οι οργανικές πάνε σύμφωνα με τα κενά, ενώ στην Α/θμια ιδρύονται και καταργούνται με ΦΕΚ.
Μα το ίδιο πράγμα είναι. Με τον τρόπο υπολογισμού που λες, θα καταλήξει κάποιο τμήμα έτσι. Για παράδειγμα, έχεις ένα 6θέσιο σχολείο. Ανάγκες δασκάλων για τμήματα: 6 x 20 = 120Πες ότι στο σχολείο αυτό τοποθετούνται νεοδιόριστοι, που έχουν 24 ώρες υποχρεωτικό ωράριο. Πόσους χρειάζεσαι για 120 ώρες; 5. Θα πάρουν ο καθένας από ένα τμήμα και θα μοιραστούν το 6ο τμήμα. Ενώ τώρα υπολογίζεται ως εξής:6 τμήματα = 6 οργανικές. 6 x 24 = 144 ώρες. Αυτές οι "περισσευούμενες" 24 ώρες θα γίνουν ολοήμερο, ενισχυτική, γραμματειακή υποστήριξη. Τελευταία παρατηρείται το απαράδεκτο φαινόμενο να γίνονται και εικαστικά, θεατρική αγωγή, ενίοτε και μουσική, γυμναστική. Το πρόβλημα στην πρωτοβάθμια δεν είναι αυτό. Το πρόβλημα είναι ότι ενώ π.χ. ένα σχολείο κάααααποτε ήταν 12θέσιο και τώρα για κάποιους λόγους είναι π.χ. 8θέσιο, οι 4 οργανικές αν κι ουσιαστικά δεν αντιστοιχούν σε πραγματικές ανάγκες, ζουν και βασιλεύουν. Καμουφλάρονται απλά από τα λειτουργικά κενά, μιας κι οι (οργανικά ουσιαστικά, λειτουργικά τυπικά) υπεράριθμοι πάντα βρίσκουν κάποιο λειτουργικό κενό να υπηρετήσουν.
Ναι, έχεις δίκιο. Στις άλλες ειδικότητες της Αθμιας όμως γιατί δεν υπολογίζονται όπως και στη Βθμια;
Διέρρευσε κάπου το σύνολο των προτάσεων των διευθύνσεων για σύσταση οργανικών στην α/θμια;
Ουσιαστικά έτσι υπολογίζονται. Απλά έχει ειδικότητες, όπως π.χ. Γερμανικής και Γαλλικής που με την προϋπόθεση των 12 ωρών Α ανάθεσης που έχει η δευτεροβάθμια, δε θα αποκτούσαν ποτέ οργανική. Πίστεψε με, οι άλλες ειδικότητες έχουν πολύ λιγότερες οργανικές από όσες χρειάζονται. Κι οι προτάσεις που έκαναν τώρα οι διευθύνσεις για ίδρυση οργανικών, πέραν του ότι το θεωρώ απίθανο να ικανοποιηθούν στο σύνολο τους, δεν καλύπτουν το σύνολο των αναγκών. Για παράδειγμα, στη Λήμνο που υπηρετούσα εγώ, υπάρχει ανάγκη για 74 ώρες Πληροφορικής. Οργανικές Πληροφορικής αυτή τη στιγμή έχει 2. Οπότε και 24 ώρες ωράριο να έχουν οι 2 πληροφορικοί του νησιού, απομένουν άλλες 26 ώρες. Σε άλλες ειδικότητες με περισσότερες ώρες μάθημα, όπως τα εικαστικά, η κατάσταση είναι ακόμη χειρότερη. Έχει μόνο 1 οργανική. Στις ειδικότητες της πρωτοβάθμιας, μπορεί να ιδρύεται οργανική σε ένα σχολείο, αλλά ουσιαστικά έχουν στο νου τους ομάδα σχολείων (η οποία δεν είναι σταθερή. Κάθε χρόνο κάνουμε δήλωση για συμπλήρωση ωραρίου, αν φυσικά η διεύθυνση που ανήκεις σου δίνει αυτή την επιλογή. Στη Λήμνο έκανα δήλωση προτιμήσεων. Στη Δυτική Θεσσαλονίκη που είμαι τώρα, βγάζουν οι ίδιοι πακέτα σχολείων κι ουσιαστικά σου λένε "θα συμπληρώσεις εκεί με τόσες ώρες"). Το πιο πιθανό είναι να υπάρχει έλλειμμα ωρών, όχι πλεόνασμα. Αλλά και πλεόνασμα να υπάρχει, σε στέλνουν ολοήμερο.
12 ώρες Α Ανάθεσης σε σχολείο είναι για να βγει κενό για οριστική τοποθέτηση σε σχολείο. Κενό για μετάθεση/διορισμό βγαίνει με 20 ώρες Α Ανάθεσης σε ομάδα σχολείων. Αυτά για τη Βθμια.
Και δηλαδή πώς θα γίνει να μην ισχύουν και τα 2; Θα πάρει ένας μετάθεση γιατί έχουμε 5 σχολεία που έχουν από 4 ώρες κενό και μετά δε θα πάρει ποτέ οριστική τοποθέτηση; Θα μείνει για πάντα στη διάθεση;
Στη Βθμια ανά 20 ώρες έλλειμματος Α Ανάθεσης σε μια ομάδα σχολείων προκύπτει ένα κενό μετάθεσης/διορισμού.
Ναι, υπάρχει περίπτωση να βγει κενό μετάθεσης/διορισμού και όχι οριστικής τοποθέτησης.