*

Αποστολέας Θέμα: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)  (Αναγνώστηκε 315875 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος dora_thess

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 74
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #448 στις: Ιούλιος 20, 2011, 09:03:27 μμ »
Α ,μάλιστα,ετσι δουλεύει παράλληλα σε πολλούς τομείς και εμπειρικά μένουν κάποια πράγματα....θα το δοκιμάσω...! ;)
Ευχαριστώ για τις διευκρινήσεις αν χρειαστώ κάτι άλλο θα επανέλθω..έχουμε μια ολόκληρη χρονιά...! :)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 15:37:48 »

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #449 στις: Ιούλιος 20, 2011, 10:28:06 μμ »
Παντως για οσους ενδιαφερονται σημερα ελαβα το τευχος του περιοδικου "ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ" Αρ.138 (που ειμαι συνδρομητης) και εχει αφιερωμα σε:
 1. Διαπολιτισμικη εκπαιδευση
 2. Η Διδασκαλία των κειμένων: εφαρμογες της Γραμματικης του οπτικου σχεδιασμου, πολυτροπικα κειμενα, εικονα και γλωσσικη διδασκαλια, Κατανοηση γραπτων κειμενων και επικοινωνιακη ικανοτητα, Τυπολογια και λειτουργία της περιγραφης, και
 3. Διδασκαλια της Λογοτεχνιας και Συγχρονες Τεχνολογίες.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος firiki

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 309
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #450 στις: Ιούλιος 21, 2011, 02:37:21 μμ »
πως γινομαστε συνδρομητες?
ΠΕ02

Αποσυνδεδεμένος dim!

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 55
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #451 στις: Αύγουστος 07, 2011, 06:42:31 μμ »
Καλησπέρα σας! Πρόκειται να αναλάβω ένα ιδιαίτερο στα αρχαία ελληνικά της Α΄ Λυκείου. Μέχρι πέρυσι οι ώρες που θεωρούσα πως ήταν ιδανικές για το συγκεκριμένο μάθημα της Α΄Λυκείου ήταν 3... 1,5 ώρα για τον Ξενοφώντα-Θουκυδίδη και 1,5 για τη γλωσσική (γραμματικοσυντακτική) διδασκαλία. Συγκεκριμένα, αφιερώναμε τη 1,5 ώρα του κειμένου στη σύνταξη και έπειτα στη μετάφραση του κειμένου από το μαθητή. Έπειτα, σε πραγματολογικά και λεξιλογικά σχόλια και τέλος σε αρχικούς χρόνους ρημάτων, αντικαταστάσεις και κλίση ουσιαστικών μέσα από το κείμενο. Τη 1,5 ώρα της γλωσσ. διδασκαλίαε, την αφιέρωνα στην εκ του μηδενός διδασκαλία της γραμματικής και του συντακτικού.
     Φέτος όμως, μετά την ανακοίνωση του νέου προγράμματος σπουδών για την Α΄ Λυκείου και ειδκότερα για το μάθημα των Αρχαίων, προβληματίζομαι αφενός σχετικά με τη γλωσσική διδασκαλία (αν δηλ. πρέπει να ξεκινήσω από το μηδέν, και να διδάξω όλα τα φαινόμενα, όπως πάντοτε έκανα, ή αν πρέπει να τη δουλέψω τα γραμμ.-συντ. φαινόμενα σε συνάρτηση με το κείμενο του Ξενοφώντα και του Θουκυδίδη και αφετέρου, σχετικά με το συντακτικό και τη μετάφραση του κειμένου (καθώς "αλλάζει τακτική και κατεύθυνση" ο τρόπος προσέγγισης του αρχαίου κειμένου).
Θα ήθελα παρακαλώ να ακούσω τη γνώμη σας!  :)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 15:37:48 »

Αποσυνδεδεμένος dim!

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 55
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #452 στις: Αύγουστος 11, 2011, 06:37:11 μμ »
Θα εκτιμούσα δεόντως την όποια αρωγή!!!;)

Αποσυνδεδεμένος artgeek

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 56
  • Φύλο: Γυναίκα
  • L'art est la solution au chaos
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #453 στις: Αύγουστος 12, 2011, 10:11:48 πμ »
Γεια σας! Εγω ειμαι της Γαλλικης φιλολογιας αλλα μου εχει τυχει η εξης περιπτωση: εχω μια ξαδερφουλα, η οποια θα ξεκινησει φετος την Β' γυμνασιου και προσφερθηκα να την βοηθησω στα φιλολογικα. Ειναι ιδιαζουσα περιπτωση, απο την αποψη οτι ειναι αρκετα βαρυ παιδι και δειχνει να αδιαφορει πληρως για τα μαθηματα, εχοντας μηδενικη συγκεντρωση στο τι της λεω (αυτο το διαπιστωσα οταν καποια στιγμη χρειαστηκε να την βοηθησω στα γαλλικα της) π.χ μπορει να της πω κατι, να της ζητησω να μου το επαναλαβει και να μην παρω απαντηση για αρκετη ωρα.
Για να προλαβω οσους θα σπευσουν να βγαλουν συμπερασματα σχετικα με μαθησιακες δυσκολιες, θα πω οτι οι γονεις το εχουν ηδη ψαξει με ειδικους και δεν εχουν βρει κανενα προβλημα τετοιου ειδους.
Το δικο μου συμπερασμα ειναι 'οξεια τεμπελιτιδα'  :P (ισως με μια εσανς χαμηλης αυτοπεποιθησης, κατι που επιβαρυνει την κατασταση)
Πως θα με συβουλευατε να το χειριστω???

Ευχαριστω εκ των προτερων :)

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #454 στις: Αύγουστος 12, 2011, 10:31:14 πμ »

(...) π.χ μπορει να της πω κατι, να της ζητησω να μου το επαναλαβει και να μην παρω απαντηση για αρκετη ωρα.

2 ερωτηματα πανω σε αυτη τη προταση:  Της ειχες πει πως θα τη ρωτουσες  ή τη ρωτησες χωρις να το περιμενει ?  Εχει διαφορά και σημασια.
Επισης, πηρες τελικα απαντηση μετα απο ωρα ή δεν εδωσε καν απαντηση?
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος artgeek

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 56
  • Φύλο: Γυναίκα
  • L'art est la solution au chaos
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #455 στις: Αύγουστος 12, 2011, 10:39:04 πμ »
Μαρκο, οσον αφορα την πρωτη σου ερωτηση, εχουν συμβει και τα δυο. Το συνηθες ομως ειναι να της το εχω πει.  Δυστυχως, σπανια παιρνω απαντηση.
Αυτο που λαμβανω συνηθως ως απαντηση ειναι μια πληρης απαθεια. Την βλεπω να φερεται λες και προσπαθει να σκεφτει/θυμηθει αλλα φοβαμαι πως ειναι μονιμα εντελως αφηρημενη.

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #456 στις: Αύγουστος 12, 2011, 11:08:22 πμ »
οι γονεις τι λενε πανω σε αυτο? Οι "ειδικοι" τι τους εχουν πει? Προτειναν τροπους αντιμετωπισης?
Πως ειναι τα πραγματα στο οικογενειακο περιβαλλον? Κανε μια συζητηση μαζι της για το πως θελει να γινεται το μαθημα. Ποια μαθηματα της αρεσουν περισσοτερο, ποια ειναι τα ενδιαφεροντα της... κλπ κλπ
Προσπαθησε στο μαθημα να μην εισαι πιεστικη και να επιβραβευεις καθε απαντηση της εστω και "λαθος".
Επισης, μηπως σου εχει παρει τον "αερα"? Μηπως σε βλεπει πιο πολυ ως "φιλη" παρα ως δασκαλα?


Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος artgeek

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 56
  • Φύλο: Γυναίκα
  • L'art est la solution au chaos
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #457 στις: Αύγουστος 12, 2011, 11:20:59 πμ »
Για ολα αυτα που αναφερεις στην πρωτη σειρα θα μιλησω το συντομοτερο με τους γονεις.

Το οικογενειακο περιβαλλον ειναι καλο. Βεβαια, ειναι στην μεση αναμεσα σε τεσσερα παιδια... Εχει και μεγαλυτερους και μικροτερο. Νομιζω πως ισχυει το αντιστροφο απο οτι λεγεται για τα μεσαια παιδια, οτι ανεξαρτητοποιουνται και δυναμωνουν.

Οσες φορες χρειαστηκε να κανουμε μαθημα στο παρελθον ποτε δεν ημουν πιεστικη, εκανα παντα αυτο που λες με την επιβραβευση και προσπαθουσα παντα να της κινω το ενδιαφερον. Αυτο που βλεπω και με λυπει αφανταστα - λογω ΚΑΙ της σχεσης που εχουμε- ειναι οτι δεν εχει ενδιαφεροντα.

Δεν πιστευω πως μου εχει παρει τον αερα... Εγω οταν κανουμε μαθημα εχω ξεκαθαρα τον ρολο της δασκαλας.

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #458 στις: Αύγουστος 12, 2011, 11:49:09 πμ »
ως προς το τελευταιο να πω κατι, δε λεω πως εσυ ξεφευγεις απο το "ρολο" της δασκαλας. Ισα ισα που μπορει να κανεις παρα πολυ καλα τη δουλεια σου. Αυτο που ειπα, δεν εχει να κανει με σενα αλλά με το πως σε "βλεπει" το παιδι. Δεν ξερω αν με καταλαβαινεις?
Αν π.χ. στο παρελθον δεν ησουν αυστηρη με καποια εργασια που της ειχες βαλει και δεν στην παρεδωσε ή αν καποιοι κανονες δεν εφαρμοζονταν, τωρα ειναι δυσκολο να σε συνηθισει αλλιως....

Προσπαθω να ρθω στη θεση σου μηπως μπορεσουμε να βρουμε μια "ακρη"....
Η αληθεια ειναι πως τετοια προβληματα ειναι συχνα, αλλα ακριβως επειδη ειναι πολυ σύνθετα καμια περιπτωση δεν αποτελει "πιστο αντίγραφο" άλλης.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος artgeek

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 56
  • Φύλο: Γυναίκα
  • L'art est la solution au chaos
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #459 στις: Αύγουστος 12, 2011, 11:57:14 πμ »
Συμφωνω με ολα οσα λες στο δευτερο μερος του μηνυματος.

Ως προς το πρωτο, καταλαβα πολυ καλα τι εννοεις. Στα 'μαθηματα' που καναμε στο παρελθον οτι καναμε το καναμε στο μαθημα. Δεν της εβαζα εγω κατι επιπλεον να κανει. Καναμε επαναληψεις ή προετοιμασια για κανενα διαγωνισμα και τετοια...
Ειμαι απαιτητικη παντα..

Αποσυνδεδεμένος Κaterina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 207
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #460 στις: Αύγουστος 21, 2011, 12:25:23 μμ »
Καλησπέρα σας! Πρόκειται να αναλάβω ένα ιδιαίτερο στα αρχαία ελληνικά της Α΄ Λυκείου. Μέχρι πέρυσι οι ώρες που θεωρούσα πως ήταν ιδανικές για το συγκεκριμένο μάθημα της Α΄Λυκείου ήταν 3... 1,5 ώρα για τον Ξενοφώντα-Θουκυδίδη και 1,5 για τη γλωσσική (γραμματικοσυντακτική) διδασκαλία. Συγκεκριμένα, αφιερώναμε τη 1,5 ώρα του κειμένου στη σύνταξη και έπειτα στη μετάφραση του κειμένου από το μαθητή. Έπειτα, σε πραγματολογικά και λεξιλογικά σχόλια και τέλος σε αρχικούς χρόνους ρημάτων, αντικαταστάσεις και κλίση ουσιαστικών μέσα από το κείμενο. Τη 1,5 ώρα της γλωσσ. διδασκαλίαε, την αφιέρωνα στην εκ του μηδενός διδασκαλία της γραμματικής και του συντακτικού.
     Φέτος όμως, μετά την ανακοίνωση του νέου προγράμματος σπουδών για την Α΄ Λυκείου και ειδκότερα για το μάθημα των Αρχαίων, προβληματίζομαι αφενός σχετικά με τη γλωσσική διδασκαλία (αν δηλ. πρέπει να ξεκινήσω από το μηδέν, και να διδάξω όλα τα φαινόμενα, όπως πάντοτε έκανα, ή αν πρέπει να τη δουλέψω τα γραμμ.-συντ. φαινόμενα σε συνάρτηση με το κείμενο του Ξενοφώντα και του Θουκυδίδη και αφετέρου, σχετικά με το συντακτικό και τη μετάφραση του κειμένου (καθώς "αλλάζει τακτική και κατεύθυνση" ο τρόπος προσέγγισης του αρχαίου κειμένου).
Θα ήθελα παρακαλώ να ακούσω τη γνώμη σας!  :)


Εν όψει της νέας σχολικής χρονιάς και των επικείμενων αλλαγών διάβασα και εγώ το πρόγραμμα της Α' Λυκείου. Η πρώτη μου αίσθηση είναι μάλλον θετική, η ανησυχία μου παραμένει πάντα πώς τα όσα λέγονται σε θεωρητικό επίπεδο θα εφαρμοστούν στην πράξη και την σχολική πραγματικότητα. Προβληματίστηκα και εγώ σχετικά με το αν θα πρέπει να αλλάξει κάτι στον τρόπο που κάνω το μάθημα στα ιδιαίτερά μου, ιδιαίτερα όσον αφορά την επεξεργασία του κειμένου, γιατί ως προς τη γλωσσική διδασκαλία δεν είδα να αλλάζει κάτι (πέραν ίσως της αφόρμησης από το κείμενο για τη διδασκαλία ενός γραμματικού ή συντακτικού φαινομένου, της αναγνώρισής του και της κατανόησης της λειτουργίας του μέσα στο κειμενικό περιβάλλον): και εδώ προβλέπεται η διδασκαλία των γραμματικοσυντακτικών φαινομένων "εκ του μηδενός" και πάντα σε συνάρτηση με το επίπεδο των μαθητών (αν κοιτάξεις και τους πίνακες που έχει με τη διδακτέα ύλη, θα δεις πως αρχίζει από το λύω-λύομαι).
Σε κάθε περίπτωση, επειδή ο ρόλος του ιδιαίτερου μαθήματος είναι κυρίως ενισχυτικός και βοηθητικός, νομίζω πως θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε πώς (και αν) θα εφαρμοσθεί στο σχολείο το νέο πρόγραμμα, τι αλλαγές θα κάνουν οι καθηγητές που διδάσκουν και τι απαιτήσεις θα έχουν. Και αναλόγως να προσαρμόσουμε τη διδασκαλία, τις μεθόδους και τους στόχους μας. Για παράδειγμα, αν στόχος δεν είναι πια η μετάφραση του κειμένου και δεν θα εξετάζεται, όπως αφήνεται να εννοηθεί στην αξιολόγηση, τότε θα πρέπει να στραφούμε περισσότερο στην κατανόηση και την ερμηνευτική επεξεργασία του κειμένου.
"Πάρε την λέξι μου. / Δώσε μου το χέρι σου". Α.Εμπειρίκος

Αποσυνδεδεμένος dim!

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 55
    • Προφίλ
-
« Απάντηση #461 στις: Αύγουστος 22, 2011, 11:52:19 μμ »
Συμφωνώ με όσα λες! Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να περιμένουμε!!!  :)
« Τελευταία τροποποίηση: Αύγουστος 24, 2011, 08:41:15 πμ από dim! »

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32304
  • Τελευταία: Aira
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160433
  • Σύνολο θεμάτων: 19218
  • Σε σύνδεση σήμερα: 820
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 20
Επισκέπτες: 654
Σύνολο: 674

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.079 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.