*

Αποστολέας Θέμα: Βιολογία Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 54097 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος PANAS

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 167
  • Φύλο: Άντρας
  • Run to the hills, run for your lives
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Απάντηση #98 στις: Μάιος 24, 2012, 03:26:06 πμ »
Η ερώτηση αφορά τα φαγοκύτταρα. Η απάντηση προκύπτει από το βιβλίο ως εξής: τα φαγοκύτταρα είναι κατηγορία λευκών αιμοσφαιρίων (σελ. 32) και όπως όλα τα κύτταρα του αίματος που συμμετέχουν στην άμυνα παράγονται στον ερυθρό μυελό των οστών (σελ. 31).
Πιθανόν η πιο "τσιμπημένη" ερώτηση πολλαπλής επιλογής που έχει πέσει στη Βιολογία Γενικής...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 06:18:59 »

Αποσυνδεδεμένος fair_play

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 354
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Απάντηση #99 στις: Μάιος 24, 2012, 11:31:35 πμ »
Σε ευχαριστώ PANAS.

Το σχόλιο σου για την δυσκολία της ερώτησης ευπρόσδεκτο.

Αποσυνδεδεμένος utenar

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1545
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Απάντηση #100 στις: Μάιος 25, 2012, 11:40:31 πμ »
Στην πολλαπλή επιλογή σχεδόν κανείς δεν ήξερε ότι τα φαγοκύτταρα παράγονται στον ερυθρό μυελό των οστών.

Οι μαθητες ειχαν δικιο να μη γνωριζουν τη συγκεκριμενη απαντηση, διοτι πουθενα στην εξεταστεα υλη δεν ελεγε πού παραγονται τα φαγοκυτταρα.

Επισης, διαφωνω με την απαντηση της ΠΕΒ (δεν ξερω αν το Υπουργειο εδωσε διαφορετικη απαντηση) που παραθετει μονο το κειμενο του σχολ. βιβλιου οσον αφορα στη δομη του HIV. Οι εικονες του σχολ. βιβλιου ειναι ΕΝΤΟΣ υλης, αρα ενας μαθητης που ειναι καλυτερα διαβασμενος και δινει μια πιο ολοκληρωμενη απαντηση βασισμενος και στις εικονες της ενοτητας κι οχι μονο στο κειμενο πρεπει να παρει περισσοτερες μοναδες. Το ν'απαντησει καποιος μονο οτι ο ιος εχει ως γενετικο υλικο RNA δεν ειναι το ιδιο με το ν'απαντησει οτι προκειται για δυο μορια μονοκλωνου RNA, το καθενα απο τα οποια ειναι συνδεδεμενο μ'ενα μοριο αντιστροφης μεταγραφασης.
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 25, 2012, 11:48:26 πμ από utenar »

Αποσυνδεδεμένος vasbio

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 736
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Απάντηση #101 στις: Μάιος 25, 2012, 08:34:27 μμ »
Θεωρώ ότι είναι υπερβολικό το να ζητούμε από τους μαθητές να μας αναφέρουν για δύο μονόκλωνα μόρια RNA  το  καθένα  συνδεδεμένο  με  ένα μόριο αντίστροφης  μεταγραφάσης! Αμφιβάλλω  ακόμη  και  αν  αναφέρθηκε  από τους  περισσότερους  από  εμάς. Η  δομή των ιών  είναι  έξω  από την ύλη εδώ και 4 χρόνια , οι εικόνες σαφώς και είναι μέσα στην  ύλη , αλλά  η  αναφορά  σε  ρετροίούς και ότι περιέχουν  RNA  και  αντίστοφη  μεταγραφάση μαζί με το πρωτεϊνικό καψίδιο και το λιποπρωτεϊνικό  έλυτρο αρκούσαν. Αλλιώς  σύμφωνα με τις εικόνες του βιβλίου  θα  έπρεπε να μας αναφέρουν και την προέλευση του λιποπρωτείνικού  ελύτρου , την πλασματική μεμβράνη του ξενιστή!
Όσο για το Δ1 , νομίζω ότι είναι ατυχές (στην καλύτερη) το  διάγραμμα , και η ορθότητα της απάντησης θα πρέπει να κριθεί από την αιτιολόγησή της. Σε  τελική  ανάλυση , εξετάζεται  η  κριτική  ικανότητα των μαθητών, και  απαντήσεις  που  ¨στέκουν¨, δε θα πρέπει να απορρηφθούν. Για την επιστημονικά ορθή απάντηση , τα στοιχεία του διαγράμματος  είναι  ελλιπή, γι αυτό υπάρχουν και διαφωνίες. Αν στον άξονα των χ υπήρχε χρόνος αντί για απόσταση , νομίζω ότι δε θα υπήρχαν αντιρρήσεις ως προς τη σωστή απάντηση.
Στο Δ2 τίθεται  ένα  ζήτημα ως προς την ταχύτητα των φωτοχημικών  αντιδράσεων (είναι ταχείες , αλλά  με  πόση  ηλιοφάνεια , η οποία  επιτυγχάνεται ποια  ώρα  της  ημέρας , σε  ποια  περιοχή και ποια  εποχή-αύξηση της θερμοκρασίας κατά 10 βαθμούς αυξάνει την ταχύτητα των περισσοτέρων αντιδράσεων κατά 2-3 φορές-) αλλά  αν  το εξετάσουμε ποιοτικά (ή ποσοτικά κατά προσέγγιση) το διάγραμμα  είναι σωστό. Οι  δευτερογενείς  ρύποι παράγονται από τους πρωτογενείς (άρα μετά από αυτούς) με την επίδραση της ηλιακής ακτινοβολίας , η οποία είναι εντονότερη μετά τις πρωίνές ώρες.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 06:18:59 »

Αποσυνδεδεμένος ribo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 163
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Απάντηση #102 στις: Μάιος 25, 2012, 08:51:46 μμ »

Οι μαθητες ειχαν δικιο να μη γνωριζουν τη συγκεκριμενη απαντηση, διοτι πουθενα στην εξεταστεα υλη δεν ελεγε πού παραγονται τα φαγοκυτταρα.

Θα συμφωνήσω με όλα, εκτός από το παραπάνω το οποίο μαλιάζει η γλώσσα μας κάθε χρόνο να το λέμε. Ότι δηλ. τα φαγοκύτταρα είναι κατηγορία λευκών αιμοσφαιρίων (σελ.32) και ως εκ τούτου παράγονται όπως όλα τα συστατικά του αίματος (σελ31) στον ερυθρό μυελό των οστών.

Καλή επιτυχία στα παιδιά σας της θετικής στη Βιολογία!
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 04, 2012, 10:59:48 μμ από newseditor »

Αποσυνδεδεμένος demeb

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 948
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Απάντηση #103 στις: Μάιος 25, 2012, 11:05:25 μμ »
Το Δ1 δίνεται από το υπουργείο σωστό και με τους δύο τρόπους. Οι δύο πόντοι πηγαίνουν σε όλους!!
Επίσης, σε ένα γραπτό σήμερα βρήκα μαθητή να θεωρεί ως απόσταση το βάθος. Και εξηγούσε τις αυξομειώσεις των αποικοδομητών /οξυγόνου με τα επιφανειακά και λιγότερο επιφανειακά ύδατα.
Επίσης στο θέμα με τα οξείδια του αζώτου και το όζον, βρήκα γραπτό που μιλάει για νύχτα που έχει οξείδια του αζώτου και μέρα που έχει περισσότερο όζον, λόγω ηλιοφάνειας. Το εξηγούσε με έξυπνο τρόπο, αλλά τον οδηγούσε σε λάθος απάντηση για την επιλογή καμπυλών.

Αποσυνδεδεμένος vasbio

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 736
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Απάντηση #104 στις: Μάιος 27, 2012, 03:44:35 μμ »
Πότε έγινε αυτό; Εμείς συμφωνήσαμε με την άποψη της ΠΕΒ ότι και η αντίθετη από την προτεινόμενη απάντηση γίνεται δεκτή εφ' όσον τεκμηριωθεί πλήρως με ευτροφισμό και απόσταση από το σημείο απόρριψης των λυμάτων, αλλά από την ΚΕΕ δεν είχαμε κάτι διαφορετικό.

Αποσυνδεδεμένος demeb

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 948
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Απάντηση #105 στις: Μάιος 27, 2012, 04:15:25 μμ »
Πότε έγινε αυτό; Εμείς συμφωνήσαμε με την άποψη της ΠΕΒ ότι και η αντίθετη από την προτεινόμενη απάντηση γίνεται δεκτή εφ' όσον τεκμηριωθεί πλήρως με ευτροφισμό και απόσταση από το σημείο απόρριψης των λυμάτων, αλλά από την ΚΕΕ δεν είχαμε κάτι διαφορετικό.
Αυτό κάνουμε και εμείς!

Αποσυνδεδεμένος Ψιτ

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 305
  • Λατρεύω το σκύλο μου!!!
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Απάντηση #106 στις: Μάιος 30, 2012, 10:47:02 πμ »
Τι λέει βρε παιδιά?

Πως είναι τα θέματα?
Only a life lived for others is worth living
- Albert Einstein

Αποσυνδεδεμένος newseditor

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 430
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Απάντηση #107 στις: Μάιος 30, 2012, 11:05:59 πμ »

Αποσυνδεδεμένος Ψιτ

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 305
  • Λατρεύω το σκύλο μου!!!
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Απάντηση #108 στις: Μάιος 30, 2012, 12:32:29 μμ »
Δεν υπάρχει κανένας βιολόγος να μας πει τη γνώμη του για τα θέματα?
Only a life lived for others is worth living
- Albert Einstein

Αποσυνδεδεμένος SUNBIRD

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 113
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Απάντηση #109 στις: Μάιος 30, 2012, 01:02:16 μμ »
Δεν υπάρχει κανένας βιολόγος να μας πει τη γνώμη του για τα θέματα?

Τα θέματα ήταν ωραία για τους καλούς μαθητές . Οι μέτριοι και οι απρόσεκτοι μάλλον θα έχουν πρόβλημα .

Αποσυνδεδεμένος Ψιτ

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 305
  • Λατρεύω το σκύλο μου!!!
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Απάντηση #110 στις: Μάιος 30, 2012, 01:09:07 μμ »
Μάλιστα.
Σε ευχαριστώ.
Only a life lived for others is worth living
- Albert Einstein

Αποσυνδεδεμένος SUNBIRD

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 113
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Απάντηση #111 στις: Μάιος 30, 2012, 01:18:03 μμ »
Επίσης η ΚΕΕ πρόσεξε πολύ τη διατύπωση των θεμάτων ,αυτή τη φορά . Δεν υπήρχαν λάθη ,ασάφειες ή διφορούμενα σημεία .
Τα θέματα ακολουθούν τη φιλοσοφία των Πανελληνίων του 2011. Δηλαδή αύξηση της διαβαθμισμένης δυσκολίας και της κριτικής ικανότητας .
Μπράβο επίσης και για την απαγκίστρωση από την πεπατημένη των γνωστών ακήσεων..

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32305
  • Τελευταία: Efiu
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160464
  • Σύνολο θεμάτων: 19219
  • Σε σύνδεση σήμερα: 837
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 6
Επισκέπτες: 506
Σύνολο: 512

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.103 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.