0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Η ποινική δίωξη της Σ. Πρωτονοταρίου είναι σίγουρα ένα σοβαρό θέμα, όπως και να το δει κανείς. Δυστυχώς, όμως κατά τη γνώμη μου αντιμετωπίζεται με μια απαράδεκτη επιπολαιότητα από τους περισσότερους. Τι εννοώ; Ότι είναι μια υπόθεση, για την οποία ελάχιστοι γνωρίζουν με ακρίβεια τι ακριβώς συνέβαινε στο συγκεκριμένο σχολείο. Ό,τι γνωρίζουμε, το έχουμε μάθει έμμεσα από όσους έχουν σταθεί στο πλευρό της καθηγήτριας (και αναφέρουν μόνο τη θετική εικόνα) ή από τον αντίδικο δάσκαλο (που αναφέρει μόνο την αρνητική πλευρά). Προσωπικά, δεν θα βιαζόμουν να πάρω τόσο σαφή θέση υπέρ ή εναντίον της, τη στιγμή που δεν έχω όλα τα στοιχεία μπροστά μου και δεν ξέρω τι ευσταθεί και τι όχι. Το θεωρώ εξαιρετικά επιπόλαιο και άδικο και για τους δύο αντιδίκους να κρίνονται βιαστικά και ατεκμηρίωτα. Αυτή είναι η λογική του λιντσαρίσματος.Σ' αυτήν την ιστορία υπάρχουν πολλά σημεία τα οποία παραβλέπει η μια ή η άλλη πλευρά. Από τη μια, η πρόθεσή της καθηγήτριας να εντάξει τα αλλοδαπά παιδιά στο εκπαιδευτικό σύστημα είναι αξιέπαινη και σε καμιά περίπτωση δεν θα έπρεπε να στιγματιστεί, ακόμα κι αν έχουν διαπραχθεί μικρά ή μεγάλα λάθη στην πορεία. Από την άλλη, υπάρχουν συγκεκριμένες κατηγορίες που θα έπρεπε να ελεγχθούν κατά πόσο είναι αξιόπιστες. Το ότι δεν ενημέρωσε το Υπουργείο για την παραχώρηση των αιθουσών ίσως είναι το ελάχιστο. Η πιο σοβαρή καταγγελία που έχω διαβάσει μέχρι στιγμής είναι ότι χρησιμοποιήθηκε εκπαιδευτικό υλικό το οποίο ποτέ δεν αξιολογήθηκε (λέγεται λ.χ ότι βρέθηκαν πάνω από 200 -και όχι καμιά δεκαριά- αλβανικά αναγνωστικά με προπαγάνδα υπέρ των Τσάμηδων) και ότι στην προσπάθεια να μη θίγονται οι μαθητές κατά τις εθνικές εορτές αποσιώπησε επιβαρυντικά στοιχεία για τη δράση των χωρών που συμμετείχαν στους πολέμους. Όσο καλή και να είναι η πρόθεση, αυτό συνιστά αλλοίωση της ιστορίας και είναι σοβαρό. Επομένως, πρέπει να ελεγχθεί κατά πόσο ισχύει ή κατά πόσο έχει γίνει κάποια παρεξήγηση ή ακόμη και συκοφαντία εναντίον της.
Ναι όμως αυτό που "λέγεται" για τα 200 αλβανικά αναγνωστικά κατά πόσο είναι εξακριβωμένο; Νομίζω ότι οι περισσότεροι γνωρίζουμε την υπερβολή που χρησιμοποιούν στις επιθέσεις τους ακραία συντηρητικά στοιχεία. Κατά πόσο ισχύει λοιπόν αυτό; Και η αποσιώπηση κάποιων στοιχείων της ιστορίας γιατί να θεωρείται κάτι αρνητικό; Τουλάχιστον για της παιδικές ηλικίες; Η ιστορία κάθε χώρας πάντα γράφεται εθνοκεντρικά, και συχνά θεωρείται δεδομένη χωρίς να ελεγχθεί. Και υποτίθεται ότι το να γραφεί μια ιστορία δια-εθνική, βασισμένη σε πραγματικότητες και όχι μύθους είναι σκοπός της εκπαίδευσης.Προσωπικά την ιστορία της Πρωτονοταρίου την έχω παρακολουθήσει από την αρχή της, όταν ακόμα η πρωτοβουλία της δεν είχε ακυρωθεί και επαινούνταν από τα ΜΜΕ, παρακολούθησα συνεντεύξεις της, και ελπίζω να μπορέσει να ξαναδουλέψει!
Τώρα, όσον αφορά την αποσιώπηση των αρνητικών στοιχείων της ιστορίας, είμαι κάθετα αντίθετη. Δεν πιστεύω ότι η ομαλή ένταξη των αλλοδαπών σε μια κοινωνία πρέπει να στηρίζεται σε ψέματα και μισές αλήθειες. Το να αποσιωπάς τα αρνητικά της ιστορίας, για να είναι όλοι χαρούμενοι ή το να προσπαθείς να σβήσεις την πολιτιστική ταυτότητα του καθενός για εμένα είναι επικίνδυνο απ’ όπου κι αν προέρχεται και για όποιον σκοπό. Δεν συμφωνούσα ποτέ με τη βολική απόκρυψη των μελανών σημείων της ιστορίας, για να μη θιγεί η περιφάνεια της κυρίαρχης κοινωνικής ομάδας ή των αλλοδαπών. Και στις δυο περιπτώσεις έχουμε να κάνουμε με εθνοκεντρισμό, είτε των μεν είτε των δε. Η ιστορία είναι αλήθεια από την οποία διδασκόμαστε. Πρέπει να είμαστε έτοιμοι να δεχθούμε τη θετική και την αρνητική δράση του καθενός και ανάλογα να πορευθούμε στο μέλλον.Για εμένα ομαλή κοινωνική ένταξη σημαίνει να μαθαίνει ο ένας να σέβεται την προσωπικότητα και την ιστορία του άλλου. Όχι να την αποσιωπά. Το να βαφτίζεις π.χ τα Χριστούγεννα Winter Festival (όπως έχει γίνει στην Αγγλία), για να μη θίγεις τους μουσουλμάνους είναι απλώς γελοίο. Το θέμα είναι ένας χριστιανός και ένας μουσουλμάνος να γνωρίζει την θετική και αρνητική πλευρά του και να σέβεται ο ένας τον άλλον. Άλλο ο σεβασμός στην ιδιαιτερότητα και άλλο η ισοπέδωση των ιδιαιτεροτήτων.Όσο για την κ. Πρωτονοταρίου, σαφώς και θα πρέπει να ξαναδουλέψει. Αν έχει υποπέσει όμως σε κάποια σφάλματα, θα πρέπει στο μέλλον να μην τα επαναλάβει.
Επομένως θεωρώ ότι αν γίνει τουλάχιστον μια πιο "προσεκτική" διδασκαλία, θα επωφεληθούν όλοι, και Ελληνες και αλλοδαποί μαθητές. Όσα αναφέρεις για τη θέαση της ιστορίας είναι ιδανικά, εγώ προσπαθώ να προσεγγίσω το θέμα της επισφαλούς διδασκαλίας όπως γίνεται σήμερα
για κατσετε ρε παιδια ?Και ποια ειναι αυτη που θα καταργησει το Πατερ Ημων ?Ετσι γινεται στα ελληνικα σχολεια και ετσι πρεπει να γινεται...μπορουν οι αλλοδαποι μαθητες να μην συμμετεχουν..Ομως ακομη και το 100/100 να ειναι αλλοδαποι μαθητες το πατερ ημων πρεπει να λεγεταιγιατι ειμαστε σε ελληνικο σχολειο...ασχετα αν συμετεχουν εστω μονο οι καθηγητες...Δεν μπορω πια με αυτον το υποκριτικο προοδευτισμο ...Αυτη η κυρια αποφασισε να κανει καπετανιλικι...και μαλλον εσκεμενα να προκαλεσει ντορο..Μην σας φανει περιεργο αν αυριο μεθαυριο την δειτε και υποψηφια σε κανενα προοδευτικο κομμααπο αυτα που τους θρεφουν κατι τετοιους και τους αμολουν να κανουν τα πειραματα τουςστα παιδια...Και στο κατω κατω ..το Πατερ ημων μας πειραξε? ημαρτον δηλαδηΤι σχεση εχει δηλαδη με το αν εισαι δεξιος η ΚΚΕ ..θρησκοι υπαρχουν σε ολες τις πολιτικες γραμμες...