0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Εγω προσωπικά όχι δενσυμφωνώ με καμία αξιολόγηση, ούτε τις γελοιότητες που ψηφίζονται εδώ κατά καιρούς, ούτε τα αίσχη της Αγγλίας και άλλων κρατών που απλώς κάνουν τα «καλά» σχολεία καλύτερα και τα «κακά» χειρότερα. Όποιος δούλεψε με προϋπγρεσια ή επετηρίδα, καλώς έκανε εφόσον ήταν νόμιμο την εποχή που έγινε. Με τα χρόνια που πέρασαν απέκτησε πολύτιμη πείρα και προφανώς δεν μπορεί να πετιέται στα σκουπίδια. Αν θέλουμε όμως εφεξής ένα σύστημα διορισμών που αναγκαστικά θα γίνει με επιλογή και κριτήρια, αφού δεν χωράνε όλοι οι πτυχιούχοι, τότε θέλω το σύστημα να είναι γραπτός διαγωνισμός με προσαύξηση βαθμού πτυχίου μόνο. Δεν εγγυάται ότι θα περάσουν οι καλύτεροι, αλλά προσωπικά αυτό θεωρώ σωστό, αξιοκρατικό και αδιάβλητο σύστημα επιλογής και γενθκα είμαι υπέρ του γραπτού διαγωνισμού για όλες τις προσλήψεις στο δημόσιο. Τη μοριοδότηση των μεταπτυχιακών κλπ δεν τη θέλω γιατί έχουν ευτελιστεί και λυπεί αυτό, ως κάτοχο τέτοιων διπλωματών που αποκτήθηκαν μόνο από αγάπη για την επιστήμη και επιθυμία συνέχισης ερευνητικής σταδιοδρομίας. Έχουν χάσει την αξία και τον σκοπό τους, δεν ασχολούμαι με το αν τα εξ αποστάσεως είναι καλύτερα ή χειρότερα, απλώς έγιναν μπιζνα και δεν έχουν καμία σχέση με την προαγωγή της επιστήμης, οπότε η μοριοδότηση τους σε κρίσεις, προσλήψεις, αξιολογήσεις κλπ μου φαίνεται γελοια.
Αγαπητοί συνάδελφοι, να τονίσω ακόμη μία φορά, είτε με τον διαγωνισμό είτε με την επετηρίδα είτε με όποιον άλλον τρόπο δεν ψάχνουμε τους 'άριστους' εκπαιδευτικούς. Όπως είπε ο Έσπερος και συμφωνώ, η εμπειρία σου και η τριβή σου με την καθημερινή σχολική πράξη είναι σημαντι9κή και κατά τη γνώμη μου θα σε κάνει καλύτερο (ή χειρότερο) δάσκαλο... αυτό κανείς εκ των προτέρων δεν μπορεί να το ξέρει. Απλώς ψάχνουμε το ανθρωπίνως δυνατόν 'δικαιότερο' σύστημα ώστε να επιλεγούν κάποιοι. Ο διαγωνισμός λοιπόν δεν πρέπει να λείπει κατά τη γνώμη μου από ένα τέτοιο σύστημα. Όσον αφορά την αξιολόγηση, τα συνδικαλιστικά σωματεία τόσα χρόνια με την στείρα άρνησή τους μας έφεραν σ' αυτό το σημείο. Άρνηση σε όλα, μα σε όλα... να βαλτώσουν όλα, να μείνουμε στην δεκαετία του 70 που κάποια υψηλόβαθμα στελέχη πήραν πτυχίο και οραματίζονται τις συνθήκες εκείνης της εποχής...
Μακάρι, κι αυτό θα 'ταν το σ ω σ τ ό, κάθε χρόνο οι εισακτέοι στις καθηγητικές σχολές να 'ταν ακριβώς οι ανάγκες σε αντίστοιχο αριθμό στην εκπαίδευση. Δυστυχώς, όμως, δεν είναι έτσι για λόγους λαϊκισμού. Όχι λαϊκότητας. Λαϊκισμού.
Ούτε κάτι τέτοιο δεν θα ήταν σωστό. Κατ' αρχάς, τι θα πει "καθηγητική σχολή"; Γιατί τα τμήματα φιλολογίας να θεωρούνται αποκλειστικά "καθηγητικής" κατεύθυνσης, και μάλιστα να οδηγούν σχεδόν αποκλειστικά σε αυτό το δρόμο; Έρευνα στη φιλολογία δεν υπάρχει; Ακαδημαϊκή καριέρα; Επιστημονικό ενδιαφέρον; Ακόμα και επαγγελματικές διέξοδοι όπως η επιμέλεια εκδόσεων, θεωρούνται δηλαδή "παρακατιανές"; Για να μην αναφέρουμε καν το ότι τμήματα όπως Ιστορίας-Αρχαιολογίας, "ΦΠΨ" -άλλο βολ(ευτ)ικό εφεύρημα αυτό-, Μεθοδολογίας της Ιστορίας -που όλοι γνωρίζουμε ότι δημιουργήθηκε ως τμήμα για να βολευτούν παρατρεχάμενοι του τότε πρυτάνεως- ΔΕΝ θα έπρεπε να θεωρούνται εξ ορισμού "καθηγητικές σχολές". Ούτε από το κράτος, ούτε -κυρίως- από την κοινωνία. Από τις εποχές που ο Γιώργος Κωνσταντίνου, υποδυόμενος το νεαρό φοιτητή της φιλολογίας, έλεγε "ε, θέλω 2 χρόνια να πάρω πτυχίο, άλλα 4-5 να διοριστώ, άλλα 5-6 να πάρω μια σειρά...", έχουν περάσει κοντά 60 χρόνια. Σαν πολλά δεν είναι, για να παραμένει η κοινωνία εγκλωβισμένη σε τέτοιες νοοτροπίες;Το να συναρτούμε τους εισακτέους αποκλειστικά με τις ανάγκες στην εκπαίδευση, συγνώμη κιόλας, αλλά το βρίσκω ελαφρώς "κεντρικό σχεδιασμό" σοβιετικού τύπου. Άλλο να λέμε ότι η διαμόρφωση του αριθμού εισακτέων θα πρέπει να λαμβάνει υπ' όψη την απορροφησιμότητα σε κάθε σχετικό επαγγελματικό τομέα των σπουδών αυτών, και άλλο να τους περιορίζουμε αποκλειστικά στις εκτιμώμενες ανάγκες διορισμών στη "στενή" εκπαίδευση.
Σαν πολύ προχωρημένο και νεοφιλελευθερο μυαλό μου φαίνεσαι εσύ
Κι όμως, πίστεψέ το, ούτε στην ίδια "όχθη" με αυτό που ίσως υπαινίσσεσαι βρίσκομαι. Απεναντίας, θα έλεγα. Ωστόσο, επειδή κάποιοι -το έχω ξαναδεί και σε άλλα νήματα- ορέγονται θέσπιση περιορισμών στους εισακτέους, αυτό που λέω εγώ είναι ότι οποιαδήποτε μείωση δεν πρέπει να λαμβάνει κριτήρια μόνο μερικής επαγγελματικής απορροφητισιμότητας, αλλά συνολικής στην κοινωνία. Αν δηλαδή κάποτε το κράτος βγάλει ένα φετφά, είτε αυτοβούλως είτε κατόπιν μελλοντικών -που θα έρθουν, δεν θα τις αποφύγουμε...- πιέσεων των "δανειστών", και πει ότι "δεν ξαναδιορίζω ποτέ φιλολόγους στην εκπαίδευση για 15 χρόνια", θα πρέπει να πάψει το τμήμα να δέχεται εισακτέους;
Νομίζω ότι η "γραμμή πυρός" της επιχειρηματολογίας των εκ των λεγόμενων "ανθρωπιστικών σπουδών" προερχομένων πάσχει από μια εγγενή αντίφαση. Από τη μία ξιφουλκούν, και δικαίως, ενάντια στην οικονομίστικη αντίληψη της διαμόρφωσης των προγραμμάτων σπουδών με βάση τις "ανάγκες της αγοράς", και από την άλλη λένε "εισακτέοι μόνο με βάση τον κεντρικό προγραμματισμό μελλοντικών διορισμών του υπουργείου". Δεν ξέρω πόσο στιβαρή μπορεί να θεωρήσει κάποιος τέτοια επιχειρηματολογία.Sent from my iPhone using Tapatalk