0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
μα γιατί αν είναι όλοι οι αδύναμοι μαθητές μαζί αυτό ελαχιστοποιεί την πιθανότητα να βελτιωθούν;Ίσα ίσα το αντίθετο θα γίνει. Αν έχω ένα τμήμα της Γ Λυκείου όπου κανένας δεν ξέρει να κάνει δύο κλάσματα ομώνυμα τότε θα κάτσω να το πω. Όταν όμως έχω ένα τμήμα με πολύ καλούς μαθητές και εκεί μέσα είναι και 5-6 που δεν ξέρουν την τύφλα τους, τότε αυτοί είναι καταδικασμένοι. Δεν θα μπορέσω να τους αφιερώσω χρόνο και να θυσιάσω τους καλούς που θα δώσουν και πανελλήνιες.Πως εξάλλου να βελτιωθεί ένας πολύ αδύναμος μαθητής που έχει βασικές ελλείψεις και πολλά κενά, σε ένα τμήμα με αριστούχους που πάνε για πανελλήνιες και κυνηγάνε το 20;Όσες φορές στην τάξη ασχολήθηκα με τους αδύναμους προσπαθώντας να τους εξηγήσω πχ τι είναι αμβλυγώνειο τρίγωνο, στο τέλος της ώρας έρχονται κάποιοι καλοί μαθητές και μου λένε ότι επληξαν στο μάθημα.Πάντως κουβέντες που έχω κάνει με τα παιδιά σχετικά με το θέμα, όλοι μου είπαν ότι θα προτιμούσαν να ήταν στο μάθημα των Μαθηματικών χωρισμένοι σε επίπεδα, χωρίς να υπάρχει η παραμικρή παρεξήγηση.
Η παιδαγωγική επιστήμη δεν ορίζει μόνο το τελευταίο που είπες. Ορίζει ακόμη πως όταν ο διαχωρισμός γίνεται με βάση το επίπεδο δημιουργείται διάκριση σε βάρος των αδύναμων μαθητών και ελαχιστοποιείται η πιθανότητα να βελτιωθούν.Κατα τη δική μου γνώμη η διάκριση με βάση το επίπεδο είναι βαθιά ελιτιστική και μας βοηθά να αποποιηθούμε τη δική μας ευθύνη για το επίπεδο των μαθητών και για το ότι δεν κατορθώνουμε να το βελτιώσουμε.
Μα όπως ακριβώς επιτυγχάνεται και τώρα σε ένα τμήμα προχωρημένων ή μη στην ξένη γλώσσα. Εφόσον ο διαχωρισμός δε γίνεται βάσει κριτηρίου πλουσίου ή φτωχού, αλλά καθαρά βάσει γνωστικού επιπέδου, και εφόσον θα υπάρχει εννοείται η δυνατότητα ακόμη και αλλαγής τμήματος σε περίπτωση που ο αδύναμος μαθητής καλύψει κάποια κενά που κουβαλούσε ίσως από το δημοτικό, δεν καταλαβαίνω γιατί να μην μπορεί να επιτευχθεί ο ανωτέρω στόχος;
Δικαιολόγησέ μου το άλλο η ξένη γλώσσα, άλλο τα μαθηματικά ή τα αρχαία. Εφόσον τα παιδιά διδάσκονται πλέον από το δημοτικό τα αγγλικά, γιατί υφίσταται ο διαχωρισμός; Η διδασκαλία της αγγλικής είναι κοινή και αφορά όλους. Άρα, υποτίθεται ότι όλοι έρχονται με τα ίδια εφόδια από το δημοτικό. Είναι όμως πράγματι έτσι; Πιστεύω πώς όχι.
Αυτό που συμβαίνει τώρα, αν θέλουμε να μιλήσουμε ειλικρινά και όχι να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, είναι ότι χαραμίζονται πολλοί μαθητές, γιατί δυστυχώς όταν ο καθηγητής είναι υποχρεωμένος να ακολουθεί το επίπεδο του μέσου όρου, κάποιοι δε θα μπορέσουν ποτέ πραγματικά να βοηθηθούν και θα εξακολουθούν να έχουν ελλείψεις.