Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Μετά τον διορισμό / την πρόσληψη => Σχολική ζώνη => Μήνυμα ξεκίνησε από: zoitsa στις Δεκέμβριος 10, 2006, 01:03:53 μμ

Τίτλος: Ψυχολογική υποστήριξη σε μαθητή
Αποστολή από: zoitsa στις Δεκέμβριος 10, 2006, 01:03:53 μμ
Καλημέρα,

δουλεύω ως ωρομίσθια σε ολοήμερο δημοτικού εδώ και 3 εβδομάδες. Τώρα που εξοικειώνομαι με τα παιδάκια σιγά σιγά παρατήρησα ένα παιδάκι (της πρώτης δημοτικού) να έχει διαφορετική συμπεριφορά από τα άλλα. Αντιδράει σε κάθε τι που του λέω, κλάιει συνέχεια  και χτυπάει ή βρίζει τα άλλα παιδάκια.

Προφανώς έχει προβλήματα και θέλω  να το προσεγγίσω- δυστυχώς όμως δεν έχω παιδαγωγική κατάρτιση. Έχετε κάποια βιβλιογραφία /online πηγές που θα μπορούσατε να μου προτείνετε για να με βοηθήσουν;

Ευχαριστώ!
Τίτλος: Απ: Ψυχολογική υποστήριξη σε μαθητή
Αποστολή από: Kotsios στις Δεκέμβριος 10, 2006, 01:12:57 μμ
Γιατί δεν ρωτάς τον δάσκαλο του ολοήμερου πως το αντιμετωπίζει το συγκεκριμένο παιδί.
Τίτλος: Απ: Ψυχολογική υποστήριξη σε μαθητή
Αποστολή από: Kotsios στις Δεκέμβριος 10, 2006, 01:30:52 μμ
Προφανώς έχει προβλήματα
Αυτό μην το αναφέρεις σε απάντηση στα παιδαγωγικά του ΑΣΕΠ. :)
Ο καθηγητής/δάσκαλος φταίει για τα πάντα.
Τίτλος: Απ: Ψυχολογική υποστήριξη σε μαθητή
Αποστολή από: zoitsa στις Δεκέμβριος 10, 2006, 03:07:14 μμ
Γιατί δεν ρωτάς τον δάσκαλο του ολοήμερου πως το αντιμετωπίζει το συγκεκριμένο παιδί.

Ναι, θα το κάνω αυτό. Κι όμως θα ήθελα να έχω και μια παιδαγωγική βάση. Γιατί στα σχολεία, ειδικά στα δημοτικά, οι επιστημονικές σου γνώσεις είναι μεν σημαντικές , αλλά απαιτούνται πολύ περισσότερα προσόντα  από ένα στείρο πτυχίο.

Είναι κρίμα, αν όχι λίγο επικίνδυνο,  που δεν  παρέχεται σε εμάς τους πληροφορικούς κάποια στοιχειώδη εκπαίδευση(πχ σεμινάριο) πριν μας εισάγουν στα σχολεία.
Τίτλος: Απ: Ψυχολογική υποστήριξη σε μαθητή
Αποστολή από: youla στις Δεκέμβριος 11, 2006, 01:32:44 πμ
Γιατί δεν ρωτάς τον δάσκαλο του ολοήμερου πως το αντιμετωπίζει το συγκεκριμένο παιδί.

Ναι, θα το κάνω αυτό. Κι όμως θα ήθελα να έχω και μια παιδαγωγική βάση. Γιατί στα σχολεία, ειδικά στα δημοτικά, οι επιστημονικές σου γνώσεις είναι μεν σημαντικές , αλλά απαιτούνται πολύ περισσότερα προσόντα  από ένα στείρο πτυχίο.

Είναι κρίμα, αν όχι λίγο επικίνδυνο,  που δεν  παρέχεται σε εμάς τους πληροφορικούς κάποια στοιχειώδη εκπαίδευση(πχ σεμινάριο) πριν μας εισάγουν στα σχολεία.

Διάβασε κάποιο βιβλίο για τη συναισθηματική νοημοσύνη, πιστεύω να βοηθήσει. Εγώ πήρα 2-3 βιβλία το καλοκαίρι (από ενδιαφέρον, πριν φανταστώ ότι θα με καλούσαν ωρομίσθια) και νιώθω κάπως (στοιχειωδώς) καλυμμένη.

Μπες και στο test101.gr και ψάξε να βρεις κάποιο παλιό παιδαγωγικό τεστ του ΑΣΕΠ (που μπορείς να το κάνεις online) να πάρεις μια μικρή γεύση της περιβόητης παιδαγωγικής κατάρτισης. Εμένα πάντως με έχει βοηθήσει πιο πολύ απ'όλα η επαφή με τα δικά μου παιδιά  ;) , κάποιοα σεμινάρια ψυχολογίας στον παιδικό σταθμό της κόρης μου, και το διάβασμα αυτων των βιβλίων. Και βέβαια, internet. Αλλά οπωσδήποτε να ρωτήσεις τον υπεύθυνο/η του ολοημέρου.

Καλή τύχη και καλό κουράγιο...
Τίτλος: Απ: Ψυχολογική υποστήριξη σε μαθητή
Αποστολή από: momos στις Δεκέμβριος 11, 2006, 11:39:28 μμ
Καλημέρα,

δουλεύω ως ωρομίσθια σε ολοήμερο δημοτικού εδώ και 3 εβδομάδες. Τώρα που εξοικειώνομαι με τα παιδάκια σιγά σιγά παρατήρησα ένα παιδάκι (της πρώτης δημοτικού) να έχει διαφορετική συμπεριφορά από τα άλλα. Αντιδράει σε κάθε τι που του λέω, κλάιει συνέχεια  και χτυπάει ή βρίζει τα άλλα παιδάκια.

Προφανώς έχει προβλήματα και θέλω  να το προσεγγίσω- δυστυχώς όμως δεν έχω παιδαγωγική κατάρτιση. Έχετε κάποια βιβλιογραφία /online πηγές που θα μπορούσατε να μου προτείνετε για να με βοηθήσουν;

Ευχαριστώ!

Δεν υπάρχει κάποιος τυφλοσούρτης για την αντιμετώπιση των παιδιών, ούτε θα βρεις έτοιμες οδηγίες σε βιβλία.
Το πρώτο που νομίζω πως πρέπει να κάνεις είναι να συγκεντρώσεις όσο μπορείς περισσότερες πληροφορίες για τον συγκεκριμένο μαθητή. Πέρα από τη συζήτηση με τον δάσκαλο του ολοήμερου θα βοηθούσε και μια κουβέντα με τον δάσκαλο/δασκάλα που έχει το πρωί. Υπάρχουν συμπεριφορές που μπορούμε να αντιμετωπίσουμε (και είναι η συντριπτική πλειοψηφία)  και συμπεριφορές που θέλουν και άλλου είδους στήριξη και βοήθεια (πάρα πολύ λίγες). Σε κάθε περίπτωση όσο περισσότερα γνωρίζουμε για ένα παιδί τόσο καλύτερα προσαρμόζουμε τη στάση μας απέναντί του.
Από κει και πέρα να έχεις υπόψη πως τα παιδιά αντιλαμβάνονται και την αγάπη και την απόρριψη. Ότι κάνεις θα πρέπει να μην ενισχύει την απομόνωση που υποθέτω πως έχει το παιδί από τους υπόλοιπους προσέχοντας όμως να μην αποκτήσει μια "προνομιακή θέση" και να έχει άλλοθι για όλες τις πράξεις του στο όνομα ενός προβλήματος που ίσως δεν το έχεις κατανοήσει καλά.

Τίτλος: Απ: Ψυχολογική υποστήριξη σε μαθητή
Αποστολή από: zoitsa στις Δεκέμβριος 12, 2006, 02:54:33 πμ
Από κει και πέρα να έχεις υπόψη πως τα παιδιά αντιλαμβάνονται και την αγάπη και την απόρριψη.

Αυτό που λες επιβεβαιώθηκε σήμερα. Τα παιδάκια έχουν απίστευτη αντίληψη! Προφανώς το συγκεκριμένο παιδάκι το ένιωσε πως στενοχωρέθηκα με τη συμπεριφορά του και ήρθε σήμερα από μόνο του κοντά μου και μου χάρισε μια ζωγραφιά.

΄Εγινε λοιπόν μια μικρή αρχή.  Επόμενο βήμα θα είναι τώρα να μιλήσω με τον υπεύθυνο του ολοήμερου και με τη δασκάλα του για  να το βοηθήσουμε- εφόσον, βέβαια, υπάρχει πρόβλημα.
 
Ευχαριστώ επίσης για το link, youla!
Τίτλος: Απ: Ψυχολογική υποστήριξη σε μαθητή
Αποστολή από: lio στις Δεκέμβριος 13, 2006, 11:20:02 μμ

http://kday.tri.sch.gr/php/shownews4.php?topic_id=170
Τίτλος: Απ: Ψυχολογική υποστήριξη σε μαθητή
Αποστολή από: Tina στις Δεκέμβριος 14, 2006, 11:07:13 πμ
Πες του ότι και εσύ είσαι παιδί αν καταλαβαίνεις τι εννοώ.. :)