PDE - Η κοινότητα των εκπαιδευτικών
Όνομα χρήστη:
Κωδικός:
ή
εγγραφή
Αρχική
Νέα
Μόνιμοι
Τοποθετήσεις
Μεταθέσεις
Αποσπάσεις
Μετατάξεις
Παραιτήσεις
Αναθέσεις-Ωράριο
Οικονομικά
Άδειες
Αναπληρωτές
Διορισμοί
Προσλήψεις
ΑΣΕΠ
ΠΔΣ
Δελτία Τύπου
Σχολική ζώνη
Επιμόρφωση - Μετεκπαίδευση
Μεταπτυχιακά προγράμματα
Σεμινάρια - Επιμορφώσεις
Ημερίδες - Συνέδρια
Πιστοποιήσεις
Απεργίες-Κινητοποιήσεις
TV
Ιδιωτική Εκπαίδευση
Forum
Ημερολόγιο
Links
Σύνδεση
Εγγραφή
Αρχεία
Λήψεις αρχείων
Αναζήτηση
Στατιστικά
Προσθήκη αρχείου
Τράπεζα Θεμάτων
TV
Follow @PDE_GR
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Τυπική Εκπαίδευση
Σχολικά μαθήματα
Γενικό Λύκειο
Φιλολογικά μαθήματα
(Συντονιστές:
para5
,
MARKOS
)
Λατινικά Γ' Λυκείου
Τελευταία νέα
Πρόσκληση εκπαιδευτικών προς υποβολή αιτήσεων απόσπασης στη Γενική Διεύθυνση Σπουδών ΠΕ & ΔΕ για το σχολικό έτος 2024-2025
Συμπληρωματική μετάθεση, ανακλήσεις μετάθεσης και διορθώσεις μονάδων μετάθεσης εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, από περιοχή σε περιοχή μετάθεσης, έτους 2024
Tοποθέτηση εκπαιδευτικών με διετή θητεία σε Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία Δ.Ε για τα σχολικά έτη 2024-2025 και 2025-2026
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για τη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην περιοχή τοποθέτησής τους
Η εγκύκλιος για υποβολή αιτήσεων αποσπάσεων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ σε περιοχές/ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ./Σ.Δ.Ε.Υ. των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.
« προηγούμενο
επόμενο »
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
...
195
196
197
Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: Λατινικά Γ' Λυκείου (Αναγνώστηκε 655087 φορές)
0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
apri
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 5717
Φύλο:
Dum spiro, spero
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
«
Απάντηση #2744 στις:
Μάιος 21, 2024, 01:20:29 μμ »
Tweet
Να σου πω την αλήθεια, ο Monro στο συγκεκριμένο κεφάλαιο μου φαίνεται ασαφής και γι' αυτό προτίμησα να μην τον αναφέρω.
Πρώτον, χρησιμοποιεί τον όρο "article", ακόμα κι όταν είναι αντωνυμία (το λέει substantival article).
Μετά στο σημείο που μιλάει για το "τούτον τον άναλτον" (261 παρ.2
https://dcc.dickinson.edu/grammar/monro/%E1%BD%81-%E1%BC%A1-%CF%84%CF%8C
), ουσιαστικά λέει ότι το δεικτικό βρίσκεται σε apposition με το έναρθρο ουσιαστικό, χωρίς να λειτουργεί προσδιοριστικά προς αυτό, όπως στο "ὅ γʼ ὁ λυσσώδης" και ότι προσδιοριστικά λειτουργούσε στην κλασική αττική.
Δεν ξέρω κατά πόσο ισχύει αυτό. Δηλαδή, αν το "ο-η-το" εφτασε να λειτουργεί ως άρθρο ακριβώς επειδή λειτουργούσε προσδιοριστικά προς το appositive που ακολουθούσε, γιατί την ίδια περίοδο να μη λειτουργούσε προσδιοριστικά η "ούτος-αύτη-τούτο";
Ενδιαφέρον κι αυτό με το άναρθρο απαρέμφατο.
Οι περισσότερες φράσεις που το :ο-η-το" φαίνεται να λειτουργεί ως άρθρο είναι, όπως λένε, στην Οδύσσεια, προφανώς γιατί δημιουργήθηκε μεταγενέστερα της Ιλιάδας όταν είχε προχωρήσει η συγκεκριμένη γλωσσική εξέλιξη.
Τέλος πάντων, τα του Ομήρου τα αναφέρουμε παρεμπιπτόντως. Τα κείμενα του σχολείου ευτυχώς είναι στην κλασική αττική, όπου η κατάσταση με το άρθρο ήταν πια ξεκάθαρη.
Καταγράφηκε
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
...
195
196
197
Πάνω
« προηγούμενο
επόμενο »
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Τυπική Εκπαίδευση
Σχολικά μαθήματα
Γενικό Λύκειο
Φιλολογικά μαθήματα
(Συντονιστές:
para5
,
MARKOS
)
Λατινικά Γ' Λυκείου